Ez a játék nagyon JÓ lett. Így kell csinálni egy számítógépes játékot, nem az élethûséget szem elõtt tartva, hanem az élvezetet. Gratulálok az Ubi Soft fejlesztõrészlegének.
Hatalmas siker lesz ez a játék. :) Mert egyedi...
Amikor kijöttek a next-gen konzolok, akkor volt egy nagyon nagy ugrás hardver terén, azóta szerintem tartható. Kell egy nagyobb beruházást csinálni, és kész. Konkréta ki kell cserélni az egész gépet(akinek sima Xbox volt, annak is meg kellett venni X360at).. Igazából én fél éve 70bõl raktam össze egy olyan gépet, amin ez lazán elfut és 3 évig még simán jó lesz, ha évente kb. ráköltök mondjuk 15-öt (proci+videókártya). Soha nem volt konzolom, nem mondom hogy rosszak, de akkor is maradok PCnél!
Nem flame-t akarok, de miert nem veszel egy konzolt? 45-ert mar kapsz egy XBOX-360 arcade-ot. Az elso vadiuj jatek ugyan huzos (16 rugo), bar ha tudsz varni par honapot megveheted hasznaltan joval olcsobban is (7-9 rugo kozott), aztan amikor kijatszottad, eladod, es beruhazhatsz a kov jatekra. Onnantol mar sinen vagy. Vannok olyan uzletek, ahol siman beszamitjak a hasznalt jatekodat egy masik vasarlasakor, es nem is olyan rossz aron. Ja, es HDTV sem kell, tolhatod monitoron is.
kész, ilyet sem tudok már játszani... mire bevásárolnám a megfelelö hardvert, az sztem kb 100e ft lenne, ha nem több :'( pedig nagy-nagy favoritom a játék najo, személyes kedvencem nincs egy grafikailag lebutitott változat? :)
Egy játék méretét a média része (hangok, videók, textúrák) növeli már kb egy évtizede, ha nem régebb óta. Az emberi DNS feltérképezés-hez ezek nem feltétlen szükségesek szerintem :)
Azt a textúrás dolgot szerintem gondold át még egyszer! Kb 4-16szorosára nõtt átlagban a textúraméret 10 év alatt. Aztán a geometriai részletesség is nõtt ugye. Meg a textúrák változatossága. Na és az effektek, pár éve már ez a fõ vonala a fejlõdésnek. Pl én pár éve még azt hiányoltam, hogy a verõfényes napsütés fílingjét nem tudják elkapni, hiába az árnyékok meg a lens flare. Na, az azóta sikerült, jól.
Aztán összehasonlíthatsz egy 10 évvel ezelõtti 3d-s játék pályáját egy maival. Kb 10x több ma a részlet, már geometriailag is, és akkor még azokat be is kell textúrázni. Én úgy látom, hogy minél változatosabb és szebb egy játék, annál rövidebb. Nyilván, mert ha túl hosszú a fejlesztési idõ, hiába a sok részlet, elavul a motor, míg a tartalmat elkészítik...
Mindenesetre a DNS-t nagyjából egy 2 x nagyonhosszú mátrixban el lehet tárolni, egy érték kb 2 bit. (A, G, T, C). Míg egy textúra, mondjuk 128x128x32 bit, és ez még csak a játékos karakter ánusza.
Szerintem sem a hely a probléma egyébként. Ha van pénzed 10, egyenként ~12eHUFos játékra, akkor legyen vinyóra is... Ha meg warez, akkor meg mire fel a felháborodás? (Nekem is bassza az agyam, hogy letöltöm 8G, kicsomagolom, még 8G, feltelepítem, még 5G. Rart nem törlöm, amíg el nem dõl, ki akarom-e rakni lemezre, mert nem tudok kétrétegût írni. De nem rinyálok érte, megoldom.)
Igaz is, a szimuláció processzor feladat. Csak tudod a játékidõ 10 éve is ennyi volt, vagy hosszabb, a helyszínek/szintek/pályák is volt ennyi, a textúrák már akkor is fotorealisztikusak voltak, és a játékok nem töltöttek ki egy egész CD-t.
A DNS-ben nincs benne a légzés, vérkeringés _szimulációja_ csak a "tervrajza". De az adatrögzítés technikája ugyanaz, ugyanarra a vinyóra tudsz felmásolni egy POP-ot, mint a genomot. Csak a POP több adat.... :P
2 giga elég egy egész emberi lény lekódolásához, de nem elég egy sima videójátékhoz? Vagy már ennyire fejlett a játékipar, szimulálják a herceg légzését, vérkeringését, sejtszinten?
8 GB több, mint amennyi helyre a teljes emberi DNS digitális tárolására van szükség (az csak kb. 2 GB). Biztos hogy nem lehetett volna kisebb lemezterületen megoldani egy sima játékot?