A „konzerv” tv mûsorok és régi filmek után most élõ adásokról készült webcast-okat indít a YouTube, nyilvánvalóan annak érdekében, hogy tartós közönséget csalogasson a videómegosztó oldalra.
A Google az utóbbi idõben sorozatosan tesz lépéseket azért, hogy reklámbevételeken keresztül végre viszontlássa a YouTube-ért kifizetett dollár-milliárdokat. A webcast-ok igen jó módszernek tûnnek erre, már csak azért is, mert olyan személyiségek is szerepelnek majd az adásban, akik éppen a YouTube-on lettek híresek. A ’YouTube Live-nak’ elnevezett csatorna november 22-én indul, olyan sztárokkal, mint a rapper Will.i.Am, vagy a YouTube-on ismertté lett, slágereket feldolgozó Esmee Denters. Az elsõ közvetítésre kerülõ eseményt San Francisco-ban rendezik. A show-n megjelenik még Katy Perry énekesnõ, akinek saját csatornája van a YouTube-on, valamint a Discovery Channel „Állítólag” ("Mythbusters”) címû mûsorának arcai, Adam Savage és Jamie Hyneman.
Olyan internetes tartalomszolgáltatók, mint például az AOL, a MySpace vagy a Yahoo, kísérleteztek már webcast-okkal az utóbbi idõben. A legsikeresebbnek különbözõ elõadók, például Madonna koncertfelvételei bizonyultak, amelyeket milliók néztek meg az online csatornákon. A Google egyelõre nem ismertette hosszabb távú terveit a YouTube Live-al kapcsolatban, egyelõre azt sem tudni, valójában lesz-e folytatás. A cél az lenne, hogy a portálon a saját készítésû házi videók mellett egyre több olyan mozgóképes tartalom jelenjen meg, amelyeket reklámokkal együtt is hajlandó megnézni a közönség.