"""Szeretnénk egyszer majd megmondani, hogy egy videó vagy más mû miért keresett és népszerû és egy másik pedig miért nem. Ettõl azonban még nagyon messze vagyunk" - közölte Crane.
Nem gondolom, hogy én fejteném meg a nagy titkot, de egy könyv esetében pl az író neve sokat segít az eladásban."" A nem keresett mu rendszerint azert nem keresett mert szar. Masikkal meg ugyanez csak forditva.
Nekem miért nem fizetnek, hogy ilyen baromsággal foglalkozzak?
Hát kb. Kevésbé populáris dolgok kereséssel érhetõek el. Ha kellõen egyediek akkor viszont a related videók is kis nézettségûek lesznek.
"Minek köszönhetõ, hogy egyes videókat több millióan néznek meg, miközben a felvételek 90 százaléka átlagosan csak egy felhasználóhoz jut el?"
erre a kérdésre én a cikkben nem találtam választ. de megpróbálok válaszolni: 1 - mert a maradék 90% sz*r. 2 - mert ha rezurektálok, akkor sem fogja a youtube (gúgli algoritmusa) felajánlani a kevésbé populáris videókat. nemes egyszerûséggel lehúzzák a klotyón azt a tartalmat, amire nem kattintanak annyian. egy témában kattintgatva annyira könnyû körbeérni a felajánlott tartalmak útvesztõjében, hogy csoda, hogy egyáltalán van 10% amire gyakran kattintunk. a youtube kezdõlapján promoted videos van. tehát ami eleve sikeres. a megtekintett videó mellett felajánlott 40 videó sem fog a ritkábban kattintottak közé vezetni, ki kíváncsi rá alapon.. ellenben ha abba a 40 felajánlott videóba random belekevernének 10et amit ritkán tekintenek meg, akkor lehet rögtön nem csak 10% lenne populáris.
A honlapok latogatottsagarol pl. a google-nak vannak nagyon pontos adatai, mivel az osszes google hirdetest tartalmazo oldal letoltesi statisztikaja megvan nekik. Ez viszonylag jol lefedi az internetet. Nem veletlen, hogy a youtube is az ovek. Viszont a google nem adja ki a hirdetesi adatait, leginkabb azert mert elegge megijednenek a cegek, ha meglatnak a valos adatokat. A kutatok meg dologzhatnak az elerheto keves adatbol.
"Szeretnénk egyszer majd megmondani, hogy egy videó vagy más mû miért keresett és népszerû és egy másik pedig miért nem. Ettõl azonban még nagyon messze vagyunk" - közölte Crane.
Nem gondolom, hogy én fejteném meg a nagy titkot, de egy könyv esetében pl az író neve sokat segít az eladásban.