A hidrogéncellás megoldással egy a baj: hidrogént használ. Lényegében más különbség nincs is, hiszen a hidrogént ugyanúgy elektromos árammal tervezzük elõállítani (persze elõ lehet állítani szénhidrogénbõl is, csak akkor kicsit visszább vagyunk, mint ha a tankba töltenénk a szénhidrogént), és ugyanúgy elektromos motorral alakítják vissza mozgási energiává.
Viszont a hidrogén igencsak veszélyes anyag, pl. nem lehet csak úgy fémcsövekben szállítani, mivel a hidrogénmolekulák átdiffundálnak a fémrácson, azaz elszivárognak. A hidrogén-üzemanyag elõállításához, szállításához, terjesztéséhez egy teljesen új iparág kellene. És még mindig megmarad a tény, hogy a hidrogén, ha a környezetbe kerül, igen veszélyes tud lenni...
Ezzel szemben a tisztán elektromos meghajtásnál már minden megoldott, az elõállítás, a szállítás, a tárolás, a felhasználás. Csupán a meglévõ technológiákat kell kombinálni, fejleszteni.
És ne felejtsük, hogy a mai akkumulátorok is jóval nagyobb hatásfokot biztosítanak, mint amit a hidrogén elõállításánál el lehet érni elektrolízissel.
Azért van riválisa és az akkumulátor helyett hidrogéncellás megoldással elõálltak már páran. Mondjuk ezt tankolni spec kút kell, így ugrott a "bedugom a konnekttorba". Honda FCX Clarity
Tesla Roadster Specifications: Battery Life Five years or 100,000 miles
(és az akksikat újrahasznostják)
Ilyen drága sportkocsinál nem jelenthet problémát a vevõnek h pár év múlva cseréli az akksit. Ez a cég "csak" összedobálja különbözõ alkatrészekbõl a kocsit. Egy nagyobb vállalt, erõsebb kf-el sokkal hatékonyabb gépet tud(na) csinálni. (hatékonyabb/idõtállóbb akksik, jobb elektromotor, jobb elektromos rendszer, stb...)
Az aksitöltés baromi egyszerû, töltõállomásokat kellene létrehozni. Mivel az elektromos áram terjesztése, a benzinével szemben, helytakarékosan, egyszerûen és biztonságosan megoldható, akármelyik garázst képessé lehet tenni akkutöltésre. Az aksik élettartama valóban korlátozott, de nem annyira, mint mondod. Nekem van 3 éves telóm, ami még mindig kibír egy hetet egy töltéssel (színes kijelzõs, meg minden, szal nem úgy indult, hogy 1 hónapig bírta, mint mondjuk egy 6310)
Ami a Teslát illeti: naná, hogy a gazdagok játékszere, nagyteljesítményû sportkocsiról beszélünk, amit a "benzines" gyártók sem adnak olcsón. A Tesla azért kezdett ezzel, mert kicsi a gyártókapacitásuk, és nem akartak beszállni a középkategóriás autók árharcába. Mindenesetre örülök, hogy sikerre vitték a projektet, és remélhetõleg látunk tõlük elérhetõbb árú kocsikat is :) Inkább Tesla-logó legyen a jövõ autóján, mint BMW.
nagyon szeretnék én is egy ilyen járgányt
Azért vedd figyelembe hogy az akksi töltés sem olyan egyszerü. Pl. menjél végig pesten és nézd meg hogy az utcán hány helyen tudod bedugni a konnektorba az autódat... ezt jelenleg szinte csak vidéken megvalósitható ahol beállsz az udvarra azt a konyhából kivezeted a hosszabitót. További kérdés hogy az akkumlátor mennyit birnak. Jelenleg az a helyzet hogy már 1 év után jelentõsen romlanak az akksik képességei (lásd notebook telefon stb akkumlátorok) és 3-4 évesen már örülhetsz ha mondjuk az eredeti képességeinek töredékét tudja. Ellenben valószinüleg senki sem szeretne 1-2 millióért 3 évente akksit cserélni. Szóval van még mit fejlõdnie a technikának ez ügyben.
Hát te nem vagy ép. Fizetnél egy olyan dologért (bérlés), amit ingyen is megkaphatsz. Inkább elmész a benzinkútra, és cipeled az aksit, mint sem a garázsban bedugnád a kocsit és kész (így csak az áramért fizetsz).
500 kiló! Ha csak kevesebbet akarsz menni akkor csak 200 kiló... Hát nem tudom Te honnan származol, lehet hogy ott kisebb a gravitáció...
Alapvetõen rossz az elgondolás, hogy az összes akksit az autóba tegyük és ott töltsük fel. Inkább rá kellene menni a villámgyors akkumulátor cserére - alulról, elölrõl vagy hátulról. És persze nem csak cserélni kell, hanem tölteni és tárolni. És persze nehéz az akkupack, tehát balesetmentesen kellene csinálni. Csak technológiai és ergonomiai probléma... Utána már csak fizetési konstrukció kell, hogy az akksikat ne kelljen megvenni, hanem feltöltve lehessen bérelni. Benzinkútak meg vannak, nekik mindegy hogy olajat adnak el vagy akkumulátorokat - bár utóbbiak több helyet foglalhatnak el.