Nem a tuningal van a baj, én is szívesen foglalkoznék vele. Csak ennél úgy voltunk hogy legyen nekem valami tanuló auto, ismerõsõn keresztül találtuk. Fors Fiesta 1049 cm3, 399.000 ért. Képeken egy full fehér, morcosított, fasza felnivel meg sportbobbal felszerelt kocsi volt. És még egy komolyabb hifi is volt benne. Na most meg lett nézve az auto, lefoglalva. Srác kezdi sorolni, hogy a felnik még egy 100 as, a dobot nem adja mert nincs mûbizonylata, és a hifit is kiveszi belõle a köv autójába, mondom jó, nem érdekel legyen már kocsim.
A sportdob helyére visszakerült a gyári, heggesztés 4 hónapig bírta. Gyári kerekek, r13 120/60 asnál nem nagyobb, ültetõrugót vissza gyárira mert ezzel a kerékkel minta trambulin. Gyári radiót megkaptuk, ami persze nem mûködött. Fényezés felpattogzott (valószínû az alatta lévõ portol). És egy idõ után amikor fékeztem akkor elkezdett valamerre húzni, de úgy hogy ha nem kapaszkodtam erõsen akkor ment át a másik sávba vagy az árokba.
Akció keretein belül a kereskedõ kemény 100.000 forintért beszámította az Aveo árába Uhogy nekem nem a tuningal van bajom, egyszerûen kifogtunk egy olyan kocsit, ami a szakértelem nélküli tuning miatt gyakorlatilag használhatatlanná és életveszélyessé vált.
Gyerekek! csak a turbos autok azok amik igazan elmenyt adnak... -amikor elkezd tolteni a turbo -rug 1et az auto... hmmmm... [hatasszunet] naszoval jok az uj Turbodiesel Ford Transitok is
vitzet felreteve... nekem mindig "hazahuz" a szivem... igy hiaba vezettem mar bikabb autot meg kenyelmesebbet azert az enyem mindig "jobb" :p (tegyetek a kezeteket a szivetekre, nem igy van?)
en tokeletesen meg vagyok elegedve a mostani Fiesta ST-vel is ^^ konnyu kaszni, alulrol is nyomatekos es siman lehet vele pwnolni pirosnal is es finoman vezetve siman meg lehet 8,5-9 lityonal tartani a kicsiket^^ (bar egy uj Focus ST-re siman becserelnem xD vagy a gyerkockori almomra egy 4wds escort cossiera^^)
masik autom(fifibe nem merek nyulni mert meg garis) ami epul meg megdisznobb... mar alig varom, hogy hazajojjon... na abban tenyleg elmeny az -elindulas (gyari 4wd - van hozza 1 tonna) -turbo tolt (1.6T - mostilyen lowtech ~~200 paci projekt style lesz...) -BOV szisssz
imadom a kis Mazdat... olyat rug 1ben, hogy besz*rok ^^
Fiesta 1.1 kimaradt, 1 évig volt nálunk, a chevi elött, leszakad kipufogó, tuningos gyerektõl vettük, motor épphogy élt, valószinû többet volt darabokba mint egybe. fékezésnél a kormányt tépte ki a kezedbõl. Amikor megvettük a srác fél óráig sorolta hogy mit vesz ki belõle (rádió, felni, kipufogó, mondom baszki kormányt azért hagyjál benne nekem lécci). Tanulópénz megvolt hogy ilyet nem szabad venni. kereskedõ vette át tõlünk negyede annyiért amennyiért vettük, de nem baj, mert megszabadultam tõle, és nem közvetlenül használtara adtam el életveszélyes autót...
Jaj tényleg elfeledkeztem egyrõl: Haver narancssárga (eredetileg piros :D) ezerkesztyû zsiga kombija! Durva gép volt! :) Mindíg párásodott az ablak mi meg haverokkal faszokat rajzolgattunk rá! :D:D:D Nagyon örült neki! :D:D:D
Astra F 1.4 gázüzemû, ezen tanultam, dombon fölfele nem tudtam eldönteni hogy ha válltok akkor visszagurul-e, ha meg nem akkor kiesik a motor-e :D
Citroen C3 1.4 hdi, ezen is tanultam, ezt szerettem, csak nem volt szabad lefullasztani, mert akkor minden elektronika elszállt.
Astra G 1.2 anyum kocsija, közepes kocsi, kényelmes városba nem is kell nagyobb.
Poski Fiat 126 haver kocsija :D:D:D, fél óra volt rájönni hogyan indul, a halálfélelem és a halálvicces érzések különös egyvelegét hozza ki ez emberbõl...
Honda CRV 2.2 tdi apum volt munkatársáé, 1 kört mentem vele, hát ha Magyarországon marad az ember akkor mind vidéken mind pesten érdemes ilyet használni (bár 10 milla nem kevés péz, és valószínû nekem se lesz soha)
Chevrolett Aveo 1.4, apum kocsija, én is ezzel mászkálok, 100 ló, megy mint a vaddisznó, jó az úttartása (150 alatt :D ), 5 ember kényelmesen elfér benne (nyáron), viszont azt sajnálom, hogy a gyári csomagokból kispórolják a 15ös felnit, az kell rá utólag. Klíma, cd-s mp3 lejátszó, ennyi pénzért megéri.(Jah igen :D p300 as, aki érti az érti, aki nem azt meg úgyse érdekli)
nincs még régota jogsim, ezért eddig: Suzuki Ignis(hát ezen tanultam vezetni :D ):felejhetõ Opel Zafira: kényelmes, egész erös motor Opel Astra: tavalyi modell, szép sportos 3ajtós, sajnos a motor igen gyenge volt benne, de sztem ment volna szépen erösebb motorral Suzuki Wagon :D(nagyszülök kocsija) Opel Corsa: nem nagy szám, kicsi, keveset fogyaszt VW Golf 4. : ezzel most járok, nagyon szeretem, TDI változat, jól lehet menni vele, kényelmes és nem is fogyaszt sokat :)
Vagy mint nemrég az a rally arc, aki befeküdt a motorháztetõ alá, és kézzel adagolta a gázt :D
Egyszer egy forgalmas jelzõlámpás keresztezõdésbõl induláskor az enyémnek a gázbovdenje szakadt el, égõ volt nagyon, de ez szinte törvényszerû a Polskiknál, nem is haragudtam rá emiatt. Nem volt seprûnyelem, így hazavontattak. A szerelõ azt mondta, tökig kihúzott szívatóval haza tudtam volna settyegni vele.
Érdekes,hogy ami volt nekem is élményem nagy Polskival,az csak pozitív volt:) Nem rossz autók voltak azok:) Jókis elül-hátul tárcsafékes,oldaltvezérelt? vagy felül(már nem emlékszemrá) motorral. És kényelmesebb volt mint egy Lada!
Nekem a kispókom egyszer eljátszotta azt, hogy egy keresztezõdésben induláskor kilõtte az egyik gyertyát :) Kurva nagy durranás volt, az autó meg majdnem megállt, mert annyira leesett az amúgy is hatalmas teljesítménye. Felnyitottam a motorháztetõt és a gyertya ott lifegett a gyújtáskábel végén. Kb 5 km/h-ás sebességgel tudtam menni még 2 utcát, hogy normális helyen le tudjam parkolni és ott megadta végleg magát. Amúgy ezen kívül még hihetetlen sok meglepetést tudott okozni, ha leírnám az összes élményem vele, akkor lenne vagy 2 oldal :)
Azt hogy a kispókon kívül mit vezettem, azt nem kezdem el felsorolni, mert nem is emlékszem már minden autóra, de az biztos hogy a lengyel csodafiat adta a legtöbb maradandó élményt, amire még nyugdíjas koromban is emlékezni fogok :)
Hihi! Meg aki 2 ütemû trabantot. Az enyém a vége felé már önálló életet élt. Parkolóban bekapcsolódott a féklámpa..., ja és bal lábbal kellett fékezni, a gázt meg túráztatni, hogy le ne álljon. A fékolaj is folyt befelé a pedálokra. Az ember alig tudta beindítani, nekem meg szinte pöccre beindult. Kutya egy gép volt. De mindennek ellenére elvitt szinte bárhová.
no kronológiai sorrend: Opel Corsa C: istenkirály kocsi volt, egyszerû de mégis minõségi hangulattal
Opel Meriva: Jó kocsi volt, bár voltak gyermekbetegségei, valószínüleg azért, mert az elsõ legyártott darabok között volt. Ez után volt egy ráncfelvarrott Meriva, na annak már semmi baja nem volt. Nagyon tetszett a pakolhatósága.
Opel Corsa D: Haározott javulás a C Corsához képest, volt neki egy kategóriáján túlmutató feelingje...
Opel Antara: kiválló kis városi terepjáró, bár a 2.0 CDTi motor nem díjazza nagyon a vezetési stílusom XD
Opel Astra TwinTop: nnna ez igen, erre vártam. Sportos kupé télen, gyönyörû cabrio nyáron. Vezetni élvezet, egyszerûen bele vagyok szerelmesedbe :)
ezeken kívül kissebb idõre: Honda Civic 98-as, Jaguar X-type jah meg egy VW Buggy ami most eladósorban van, király kis csajozós verda nyárra :D
Hopp, el is felejtettem. :) Elég mókás gép. Meg a 601-est is kifelejtettem :D
Aki Polski Fiatot nem vezetett az még semmit nem vezetett.
Nem tudom hányas Golf: ezen tanultam vezetni 1300-as Lada Lada Samara Skoda Felicia Suzuki Swift WV Golf 4. Iveco kisteherautó Trabant (enyém volt) Ford Sierra (ez is) Wolksvagen Polo (ez is) Polski Fiat (ez is) Opel Astra (mostani autónk) Sõt, egyszer egy kombájnt is vezettem. Asszem nagyjából ennyi.
No akkor én is (megpróbálom pár szóban jellemezni õket)
Trabant (4 ütemû, kombi) - faszájos, bár itt még kicsi voltam Audi 100 (szívódízel) - szervó hiánya ellenére kellemes, csak nem megy semmit.. Tanultam rajta. Vectra 2.0DTi - fater traktorja, nem a legjobb, de nem bõven vállalható Yaris 1.0 - Fasza kisautó, egy baja van, olyan gyors mint egy halott tetû.. Brava 1.6 - Elfogult vagyok, ez a meine, fasza. :p Panda 1.2 - Az új, egy full fapaddal mentem, hatalmas élmény volt :DDD (még rádió sem volt benne :DD ) Focus 1.2 - Fasza a futómõ, nagyon fogja az utat, de kb 3 perc alatt van százon. Amúgy jó :) Astra 1.7D - Full fapad, ettõl az ég óvjon mindenkit, borzalmasan rossz vezetni.. Civic 1.7CDTi - egész jó, de semmi xtra Accord 2.2CDTi - Szép, megy, fasza. Accodd 2.0 - Ez jobban tetszett mint a dízel.. Mercedes C220 - Szép, kicsit jobban megy, fasza. Jagura Type-S - Ez autómata volt (elég szar fajta), nem gyõzött meg, rongyrázás.. Lexus GS300 - no comment -> all hail (bár élmény nincs sok..) Mercedes GLK350 - brutális, vadállat - ez nagyon tetszett.. Saab 9-3 - Turbós automata volt, nagyon ment, nagyon kényelmes volt, és 2 milláért adták (volna :C ).. 5* Ssangyong Rexton - Szörnyû - baszott magas, billegõs, nem is megy :D VW Lupo - Nagyon jópofa, de nem kéne
:D igen meglepõ dolgok vannak:D Azért ez nem gyengén hihetetlen.. De én megelõlegezem a bizalmat:D Mindenki ártatlan amig a biróság bünösnek nem találja:D
Ezeket csak próbáltam: Suzuki ignis Suzuki swift (régi) többet de nem sokat: Opel astra h 1.6 vmi baja volt mert indulásnál fulladt nagyon csak nagy gázzal lehetett elindulni vele(nem azé mer béna vagyok :)) Opel astra h sedan 1.7 dízel (fateré most) penge autó minden tartományba jó húz meg nem érezni a sebességet benne Fiat Ducato 2.0 jtd motorja jó de nem szimpi mert nagyon teherautós a volán(persze az is de na) Sokat: fiat doblo 1.9 dízel Aranyos de harmat gyenge, igazából ezzel tanultam meg vezetni miután meglett a jogsim arra meg nagyon is jó volt VW Transporter T5 1.9 tdi 105 le ezt hajtom most minden nap! Igazából munkaeszköz! Szeretem! Sokan lenézik de meg szoktak lepõdni fõleg a strítracsingosok! :) Azért is jó mert személyautós a volán meg kényelmes is! (lásd. ducato) Ennyi a lista! Még csak 2 éve van jogsim szóval sokat kell még tekerni a kormányt! :)
ja még volt 1 VW Caddy ami 2.0TDI volt de nem gyári turbóval :D hanem kicsit nagyobb nyomásúval és olyan 140LE-bõl kb 180-200LE lehetett :D az 1 élmény hogy 1 ilyen nem is tom mivel ugrálni :D
Jól megszivattak... Nekem már lassan második éve van jogsim. Engem semmibõl nem húztak meg. Kreszben volt 2 hibapontom, meg forgalomban egy indokolatlan lassú haladás és ennyi. Neked sok szerencsét a vizsgádhoz és baleset mentes kilométereket!!!
Volkswagen Polo Volkswagen Golf III Dacia 1310 TLX Dacia Logan
remélem majd lesz egy hosszabb listám...
hátöö... zsigulit,Vectra A-t,Astra G-t,Suzuki SX4-et,Ford Fiestát,meg a tanulóautót,a VW Polot...az utóbbiban még ülök 1-2 órát,mivel csütörtökön meghúztak forgalomból,18-án megyek megint...lehet drukkolni:) (btw:40-el mentem át a vasúti átjárón-ami elvileg nem is az,csak tolatóvágány-,addig hibapontom sem volt,és kb.300 méterre voltunk a céltól:D! de nem stresszelem magam vele,csak a pénzt akarta a biztos,most majd sikerül)
Suzuki Swift 1.6 Suzuki Swift 1.0 aut. Oltcit Club 11R Rover 75 Dízel Mazda MX6 V6 Renault Twingo 1.1 8V Smart CityCoupé 0.6 Smart ForTwo Brabus Volvo V70AWD Volvo XC90 T6 Dacia 1300TX Lada 2105 Toyota Corolla AE86
VW Bora Renault Megane
Rönyóban nem tudtam fékezni,mert miliméteres nyomásra már satufék volt.A kormánya túl puha volt,Momo-hoz voltam szokva.A váltó könnyen járt.A kuplung viszont jó volt benne. Boraban a kormány keményebb,ami nekem jobban tetszett,a váltó nehezen járt,ez is jobban tetszett,a fék meg nem rögtön fogott,ez szintén tetszett.Ellenben a kuplungja szar volt.De 300.000km után mit vár az ember.
Legújabb top gear részt ajánlom mindenkinek:) Mondjuk minden rész jó,de ez a ladás trabis zsír:)
régebbi suzuki swift 1.3 glx (évj.1995) opel kadett 1.3 gs peugeot 306sw 1.4 (évj.2001) fiat ducatto 2.8TDi (évj.2002) citroen jumpy elsõ és második generációját skoda fabia (évj.2005) audi a4 cc (évj.2006) odabaszott..:) renault twingo 1.2 (évj.2001)
hát mit is mondjak a suzuki remek autó azoknak,akik igénytelen autót szeretnének,ezt úgy kell érteni,hogy keveset akarnak költeni az autóra
peugeot: a pözsó remek válastás annak,aki szereti a kényelmet..és ez még megfizethetõ az SW-k is jól húznak...
opel kadett: régi,és az opelok hajlamosak az átrozsdásodára fõleg a hátsó sárhányók..:S rossz választás a régebbi opel
fiat ducatto: teherfuvarozáshoz remek választás,erõs és tehergépkocsihoz képest mindössze 16 liter...és 170-et mentem vele...amin alu volt a doboz
citroen jumpy: az elsõ generációs elég fapados volt:S a második már egész jó és tetszetõs a váltó elhelyezkedése :)
skoda fábia: az autó rendben van,nekem kicsit mély volt az ülõ helyzet,kicsit magasan volt a tükör...de leginkább a mûszerfallal volt gondom..egyszerûen nem volt semmi rajta..SIVÁR VOLT..
audi a4 cc: hát ez kiváló volt..kényelmes..hûtött bõrülés :) frankó :D sajna csak kipróbáltam,nem az enyém volt:(
renault twingo: hát..kicsi,de egész jó kis autó..nõies ugyan,de jól fogyaszt...130km/5liter/2000Ft kb...sztem ez meggyõzõ érv,ezen autó mellett...:D
jokis Vaz 2101 - anno kezdésnek jovolt :) ford escort 1.3 - a fenetudja már milyen régi és szétrohadt volt de mindent kibírt astra G 1.6 - szeressük :) daewoo lanos 1.6 - kevésbé... most egy jobbkormányos kis 1.2- cliom van alig fogyaszt meg tipptopp csak kényelmetlen és nagyon nemmegy... ;)
amit még vezettem sûrübben: passsat 1.9TD (vmelyik nagyonuj verzio automata váltoval annyira nem jött be) BMW 520 automata - jófajta :) astra G 1.4 - ugyanaz mint az 1.6 csak picit gyengébb F astra - szintén király autó Renault 5 - clio régiben
és egyszer volt egy betonkeverõ mixer :) na az volt a durva...
A-Z ig minden! Le se tudnám írni.........
Ez az érintés közeli élményt takarja:)
Szerencsém volt mert a nyári kint létem alatt,sok egzotikus autót láttam,és ilyen luxus autókiállításra nem szoktam menni(nem szeretem a tömeget),mert igazából az az élmény ha mozgás közben látsz egy-egy ilyen szörnyet:)
Egyébként meg minden autó egy igazi élmény.
Jeremy Clarkson meg a legszerencsésebbek között van akik a Földön élnek:)
Mercedes W123 240D: Ez egy nagyon jókis autó volt,igaz fél perc kellett neki a 100-hoz,de ha jó a motorja akkor az kiketyeg a világból. Ez történetesen jó állapotban volt,így sok gond nem volt vele,a küszöbök hajlamosak rohadni rajta.
Mercedes W140 S420: Ezzel az autóval sem volt sok gond,annak ellenére,hogy mennyi negatívumot írkálnak róla. A 6 literes motorja hajlamos túlmelegedni,szerencsére ennek nem voltak ilyen gondjai.
Opel Astra F: Az Astra egy 8 szelepes motorral szintén kimegy a világból. Annyira egyszerû autó. Csak az Opel betegségek vannak meg neki (sárvédõ,küszöb rozsdásodás). A váltója tökéletes volt,ugyanakkor nem lehet vele gyorsan váltani.
Opel Astra G: Gyakorlatilag sokban egyezik az F Astrával,leszámítva a 16 szelepes motort. Váltó az ugyanaz,belsõ anyagok jó minõségûek,egyedül az ülés lapja nem volt nekem kényelmes annyira.
Opel Astra H: Most ezt az autót használom,2 éve van meg és maximálisan megvagyok vele elégedve. Ami talán negatív pontja azaz 1.9-es Fiat dízelmotor,de gyorsan hozzáteszem eddig nem volt vele semmi gond.
Vw Passat (3BG,régi): Sok gond ezzel az autóval sincs,egyedül arra kell figyelni,hogy az 1.9-es PDTDI motor 150ezres nagyszervízt igényel ami közel 200ezer forint. Tehát ha szeretne is valaki ilyen autót venni az kevés km-rel vegye,vagy 150ezer km után,aminek biztos a háttere.
Vw Passat (B6,új): Na erre az autóra lehet azt mondani,hogy egy rakás szar! A 2 literes dízelje megbolondítva a DSG váltóval egy katasztrófa! Nagyon sokat gondolkozik azon,hogy elinduljon-e vagy ne,a motor ereje egyáltalán nem jön át hála a váltónak. Speciális olajat kér a motor,ami nagyon drága és nagyon zabálja is. Szóval ettõl az autótól óvok mindenkit. Egy nagy szar hulladék!
Mercedes W221 S320CDI: Tapasztalataim ezzel az autóval nagyon jók,volt szerencsém hozzá. 7 sebességes automata váltója van,ami rántás nélkül pakolgatja a sebességeket és dinamikus is az autó ezzel a motorral. Az anyagok 1. osztályuak benne. Egyszóval egy rossz szót sem szólhatok róla.
Mindent egybe vetve a Mercedesek hûek a nevükhöz. Aki megteheti az vegyen Mercedest:) Én is azt vennék,ha lenne rá keret:)
Sziasztok! Amiket eddig vezettem: Peugeot 206SW (még tanuló koromban) Lada Samara 1.3 és 1.5 BMW X5 Suzuki Swift