dez komolyan nézz utána az adatforrásaidnak mert ennyi hülyeséget szumma nem láttam tõled az utóbbi 5 évben itt az sg.hu-n, mint amit ebben az egy kommentben összeírtál ... minden eladási adatod rossz, vagy rosszul értelmezted ...
Hát nem éppen. A Cell szó mond valamit? Az X360-at közel fullosan kihasznáják már, miközben a PS3-ban a Cellt csak immel-ámmal. De mivel már portolták rá a Physixot, nehézség nélkül rá lehet majd bízni a komolyabb fizikát (tehát simán csak a Physix rendszert kell hozzá használni). Vagy pl. DirectX10-bõl ismert Geometry Shadinget, stb. Ezek egyre többet számítanak.
1,2.: Nem tudom, ki beszélt itt Wii-gyilkosságról. De azt is látni kell, hogy most már nem 5x annyi Wii kel el, mint X360 v. PS3, csak 2x annyi. És még van elõttük néhány év.
Szerintem nem kéne ilyen magabiztos jóslatokba bocsátkozni azt illetõen, mennyire lesz sikeres ez az új kontroller. Ha elég jó ára lesz, és rákapnak az emberek, elég sikeres lehet úgy is, ha nem lesz alapfelszerelés.
3. Abból a statból azt is láthatod, hogy ha a piacradobástól (ezt jelenti itt a launch) kezdõdõen hasonlítjuk össze a dolgokat, az elsõ évben mindháron konzol (PS2, PS3, Xbox360) hasonlóan szerepelt. Aztán a 2. évtõl kezdõdõen az X360 igencsak elmaradt, és bizony attól kezdve a PS3 is jobban szerepel nála. Utóbbihoz képesti pármilliós elõnyét az 1 évvel korábbi startnak köszönheti, és ahogy az idõ telik, ennek jelentõsége egyre kisebb lesz, mert eltörpül az összeladások számai mellett.
Ezen kívül, mint írtam, jelenleg is elég jelentõsek a PS2 eladások (PS2+PS3 kiteszi a Wii eladásokat). De elég valószínû, hogy ez nem fog így folytatódni még évekig. Kérdés, hova fog átvándorolni ez a vevõszám. Nincs kizárva, hogy a PS3-hoz, fõleg ha majd tovább csökken az ára (állítólag tavasszal). Arról nem is beszélve, ha esetleg késõbb visszakerül bele a PS2 emuláció.
Senki sem tudja pontosan, hogy van-e, és ha van, mennyi a vesztetég a gépeken, csak a Sony. A PS2-es idõkben is jöttek az elemzések, hogy így veszteséges meg úgy, aztán utólag kiderült, hogy már rég nem volt az. A MS-ot tekintve magad is említetted az RROD-ot, hát számold azt is bele.
Most komolyan azt hiszitek, hogy a Wii megjelenésének napjától a Nintendónál már nem a nextgen vezérlõn dolgoznak, ami véleményem szerint ehhez hasonló lesz, vagy talán még überelni is fogja?
0. Nem láttam szükségét hogy folyton külön beszéljek róluk, az egyikben van bluréj, a másikban RROD, és kb ennyi. ;) Egyébként valószínû hogy ugyanúgy fognak reagálni mindketten, ez az egymás elleni versengés a rögeszméjük.
1,2: Ez lehetséges, viszont ahogy mondtam, ebben az esetben "elhanyagolható sikert" jelentene. Mondjuk kb. 5 millió eladott kontrollert, és pár százalékos siker-növekedést az adott játékoknál. Semmi esetre sem azt a Wii-gyilkosságot, és a statisztikák fejreállítását, amit itt páran várnak.
3. A PS 2-bõl 140 milliót eladtak, nagyját az elõzõ generációban. Az a statisztika csak azt bizonyítja hogy mostanra sok embernek van. De nyilvánvaló hogy a PS3 nem fogja ugyanezt az eredményt elérni. Az hagyján hogy utolsók, nem minden a csili-vili elsõ helyezés, ha ez egy jól felépített üzleti modell, vagy hoszabb távú terv része. De itt most nyilvánvaló hogy senki nem erre számított. A Sony máig is veszteséggel ad el minden egyes darab PS3-t, és csak azzal pótolhatnák a veszteséget ha legalább sokat eladnának, és nagy játékosbázisuk lenne. Annyi volt a zseniális tervük hogy majd hagyják elkelni a 100akárhány millió PS3-t, és majd a licenszdíjakból AKKOR pótolják a hiányt. Ez a siker nem történik meg, ez már most is látható, és most kb. úgy jártak mint a Mirror's Edge fõhõse amikor elrugaszkodik, hátha elég lesz a lendület a szomszéd tetõig, oszt közben kiderül hogy nem.
Ez bennem is felmerült, de tovább olvasva a hsz-t elvetettem. :) És amúgy sem tetszik, nem jó ötlet.
Itt látható egy launch-tól kezdõdõ PS2-PS3-X360 összehasonlítás. Tény, hogy pl. az X360 egy idõ után alaposan lemaradt a PS2-tõl, de a PS3-nak még van némi esélye.
A heti eladásokban (a mostani Karácsonyt kivéve) a PS2+PS3 együtt kiteszi s Wii eladásokat.
õõõõ korrekció : tehát a volt PS2 tulajok vagy nem vesznek új konzolt, vagy nem a PS360 irányban akarnak továbblépni ... és akkor még nem beszéltünk az új beszállókról, a PC-rõl migrálók, és a családi konzolozáson cseperedõ nagyon ifjak ...
PS360 kifejezés szerintem arról szól találóan, hogy az X360 és a PS3 lényegében ugyan az a nagy konzolszellem bézs-fehéres és fekete inkarnációja ... míg a wii valami más ... és sajna azt kell monnyam dez, hogy valóban apadásról van szó mivel úgy néz ki hogy a X360 és a PS3 együtt alig (vagy egyáltalán nem) fogja elérni a PS2 penetráció méretét, tehát akiknek a volt PS2 tuljoknak, vagy nem vesznek új konzolt, vagy nem a PS360 irányban akarnak továbblépni ... és akkor még nem beszéltünk az új beszállókról ...
1. Kizárt, hogy ez az új cucc leváltsa a jelenlegi konzoloknál a jelenlegi, megszokott kontrollert. Valószínû 3rd party kiegészítõ lesz, amit utólag meg lehet hozzá venni. Minden ok megvan a sikerre, mert minden bizonnyal jobb lesz ezzel játszani jópár játékot, mint a sima kontrollerrel.
2. Az 1.-ben írtam miatt nem lesz itt semmi meggyûlölés.
1. A PS360-hoz ilyet adnak, és ki is használják az FPS-ek, RPG-k a lövöldözés-kardozásban, de megtartják az eddigi "hardcore" stílusukat. Ez elhanyagolható sikerhez vezetne, mert akit érdekel ez a stílus az valószínüleg gamer, és már vett/venni fog PS360-at. A már létezõ célközönség minél nagyobb kielégítése csak arra elég hogy egymástól happoljanak el vásárlókat.
2. Inkább növelik a célközönségüket, úgymond "casualok" lesznek. Ez lenne a legkiszámíthatatlanabb lépés, mert ugye egyrészt az eddigi felhasználóbázisuk meggyûlölné õket, másrészt tény hogy ez az irányvonal mûködik. Talán a megfelelõ fokozatossággal "átszoktathatnák" a fanboyokat az új értékrendre.
3. Mindenki marad az eddigi terveinél, semmi nem történik, a régi piac a PS360 alatt tovább apad, a Wii-tömeg tovább növekszik. Ez az eset elég valószinûtlen, a Sonynak semmi oka hogy szeresse a mostani helyzetet.
aha szal ez egy trackir szerûség, más technológiával... remélem olcsóbb lesz mint a trackir, jólesz il2-höz :)
casual játékosoknál persze, hardcore játékosok szerintem a végletekig elmennek majd a játékélmény fokozásában (lásd. autóversenyzés terén már ma is)
én fps fan vagyok, nekem azok a technikák érdekelnek jobban bár jelenleg szélsõségesnek tûnik egy gömb amiben járhat az ember, vagy a valós életet a játékkal összekötõ megoldások példa itt
nem valószínû, hogy széles körben elterjednének azok a vezérlõeszközök amikhez komolyabban "be kell öltözni" ... ennek valahogy sosem volt, és szerintem nem is nagyon lesz divatja, inkább olyan eszközöknél maradunk amiket csak kézbe kell venni és már mûködik is ... a világ marad úgy ahogy eddig volt, a vezérlés szabja meg továbbra is hogy milyen alkalmazások válnak be
már létezik "ölelõ ruha", meg fps-hez golyótalálat feedback, szerintem valami ilyesmivel oldják majd meg felveszel egy ilyen pulóvert és ha találkozik a két fénykard akkor szorít egyet a karodon
hosszú távon pedig valami szerkezet kellene amit magadra csatolsz és a végtagok mozgását segíti vagy akadályozza erre is vannak kísérletek, pl. a "szuperember öltözet" ami többszörözheti egy ember erejét
a fénykardozással lesz még bõven gond ... hiába lesz valódi 1:1-es mozgásvezérlés, a virtuális világ szimulált fizikai reakcióit nem tudja a rendszer visszavezetni rád ... így minden ellenállás nélkül csaphatsz át az ellenfeled fénykardját, ami elég gyilkos a párbaj hangulatára nézve, ha végtelen erõvel rendelkezel ... vagy meg kell sérteni az 1:1-es elvet, virtuálisan megakad a kardod, de a kezed a valóságban tovább megy ... ergonómiailag jó kérdés hogy ilyenkor mi legyen ...
elõbb utóbb egy mechanikus giroszkóp is elmászik az eredeti orientációból, tehát kalibrálni azokat is kell idõrõl idõre. A wii esetében az ilyen kalibrációra tökéletesen alkalmas az IR szenzor + gravitáció ... amúgy tényleg vicces, hogy a PS3 SIXAXIS kontroller eredetileg technológiailag fejlettebb mozgásérzékeléssel volt szerelve mint a WiiMote ...
Amúgy nem tudom, miért hallgatja ezt el ennyire a Sony.
Egyébként a PS3 kontrollerben ugyanúgy giroszkóppal mérik az aktuális "elfordultságot" (talán nem is csak a szögsegességet, mivel van irány-kalibráció!), és gyorsulásmérõvel a mozgatást.
Egyfajta egyszerûsített giroszkóp, ami nem forgó, hanem vibrációba hozott tömegeken alapul, és rövid idejû elfordulásokat lehet a segítségével mérni. (Nem tartanak meg hosszabb idõre egy adott belsõ irányt, hogy ahhoz lehessen hasonlítani az aktuális külsõt.)
Na, ez meglepõ a számomra, hogy a Nintendo is benne volt ebben, de azért nem õk voltak az elsõk: õk '80-ban hozták ki az elsõ ilyen játékukat, de már a '70-es évektõl léteztek ilyenek. (Meg nem mondom, az enyémet ki gyártotta, csak azt tudom, hogy nem a Nintendo, bár mindegy.)
Nnajjjo... :) ...de az még nem a Nintendo Company Ltd. (+ leányvállalatai) volt, csak egy kis családi vállalkozás Nintendo Koppai néven, és papír kártyalapokat gyártottak. Ha megnézed, maga a cég is '85-tõl, a NES bevezetésétõl kezdi a történetét.
De egyébként az is nyugodtan lehet, hogy 1889 elõtt létezett analóg yoj, ipari felhasználásban persze. Pl. a budapesti "Kisföldalatti"-t 1896-ban készült el. És talán mondanom sem kell, hogy az elektromosságot már kicsivel korábban is ismerték. :D
dez végülis mindenben igazad van, de ha azt nézed ki terjesztette el, hozta populáris szintre akkor a nagy N neve sokszor felmerül.
Utánanéztem, az elsõ értelmes cserélhetõ játékos handheld gép egyébként a '79es Microvision volt ,és a Nintendo ezután kezdte gyártani '80-ban a Game & Watch-ot, aztán '89-ben jött a GameBoy :)
Analog stick (konzol front, és kontroller anlog stick, nem joy) pár '70es évek beli konzolhoz volt használatos, de ipari szarok voltak egyrészrõl, másrészrõl a dpad sokkal használhatóbb volt. Egészen 1996-ig amikor a Nintendo a 3D-s grafikai képességekkel felvértezett új konzolja kontrollerére nem tett egyet.
Evvan.
ebbõl a hivatkozásból számomra nem derült ki, hogy hogyan miért, de ha a mért adat valóban az aktuális szögsebesség, akkor igazad van ...
Gameboy? LOL. Már 25 évvel ezelõtt létezett a "handheld gaming", mobilkijelzõnél nagyobb LCD kijelzõs "kvarcjátékok" formájában. Egyszerû játékok voltak, de heteket el lehetett vele játszani 8-10 évesen.
(Az állásszöget egy program határozza meg a mérési adatokból és a kezdeti pozíció ismeretébõl. De mivel nem 100%-os a pontosság, elõbb-utóbb elcsúszik a feltételezett helyzet a valóstól, és akkor újra kell kalibrálni.)
Nem az állásszöget határozza meg, hanem az elfordulás sebességét:
"The device incorporates a dual-axis[77] "tuning fork" angular rate sensor, which can determine rotational motion."LINK
"Tuning fork gyroscope A pair of test masses are driven to resonate and their displacement from the plane of oscillation is measured to produce a signal related to the rate of rotation." LINK
Szóval ez is csak relatív elfordulást tud érzékelni, mint a PS3 kontrollerei.
nem találtam hirtelen adatot az egerekrõl, de abszolút nem sok ... 100 Hz-es mintavételezés bõven elég, egy ilyen rendszerben. Az ebbõl származó késleltetést érezni nem lehet, és a számítási pontatlanság sem para, mivel a releváns adatok pont azok amiket mérünk, nem pedig a mért adatból kell kiszámolni a releváns adatot (mint a gyorsulásmérõs rendszerekben)
a wii motion plus lesz az kiegészítõ a wiimote-hoz ami, a 3 tengely menti állászöget határozza meg 3 mikorgiroszkóppal ... de ez a helyzetmeghatározás alapul vevõ technika, a motion plussal kiegészített wiiMote-ot is hülyére veri ...
Cikk: "A megoldás hat tengely mentén követi figyelemmel a mozgást (10 milliszekundumonként frissítve az adatokat), a Wiimote-tal ellentétben pedig az abszolút pozíciót határozza meg, nem pedig a tengely mentén történõ gyorsulást."
Hogy pontosak legyünk, a Wii 3 tengely mentén történõ elmozdulást érzékel, tegelyek körül történõ elfordulást nem. (Csak a pozíció meghatározását segíti egy infrás megoldás.)
Ami a tengelyek mentén történõ elmozdulást és elfordulást is érzékeli, az a PS3 kontollere(i) (elõször Sixaxis, késõbb DualShock 3). Sajnos ez is csak a gyorsulást méri, nem az abszolút pozíciót.
wii tulajként is azt mondom, hogy ezzel a vezérlõvel ki kell ütni a wii-t a nyeregbõl ... személy szerint pontosan egy ilyen technológiáról álmodozom már évek óta, sokkal komolyabb lehetõségek vannak ebben, mint az elsõre látszik ... képzeljétek el mi van ha egy egy ilyen érzékelõt egy iPhone szerû készülékbe raknak !!! ---> Augmented Reality ...
Ez mindig is igy volt a nintendo kitalál valamit és utána gyorsan lemásolják a többiek.
A wiit már semmi sem üti ki a nyeregbõl, már a nagy kiadók közül is sok wiire adja ki a nagy címeit, legalábbis azok a címek amik japánban sikeresek, legalábbis a wii2009es választéka durva jó lett (tenchu, fatal frame, klonoa, final fantasy cc, castlevania, dragon quest,monster hunter stb)...
Ha ezt osszehozzak, akkor megcsinaltak azt amit a Nintendo is kezdetben hirdetett, a valos mozgaslekovetest. Ami azota kiderult, hogy nem teljesen ugy van. De ez, ha mondjuk megy a nagyfelbontasra kepes konzolokon is, konnyen kiutheti a Wiit a nyeregbol.
És ebben is lesz olyan vibrációs bigyó? Mert az nagy móka lenne, ha egy pillanatra "megugrana" a kezedben, amikor eltalálod az ütõvel a labdát. Akkor tényleg beleélõsebb lehetne a játék. Amúgy nem várom tûkön ülve, mert eddig az ebér és billentyûzet párossal mindent tudtam játszani, amit akartam. Persze az is sokat számít, hogy milyenre sikerül az irányítás játékon belül.
most õszintén mennyivel lesz jobb ezzel játszani ? semennyivel ! ez ugyan az mint a konzol vs pc ott is a pc -sek dobálóznak a nagy számokkal a konzolosok meg leszarják, ennél is ez van kit érdekel hogy számolja ki a dzsojsztik a mozgást mûködik és kész , csak meglátták a nagy bizniszt a nintendó példáján most meg harácsolnának de beszoptak
Lehet hogy azért mert még relative friss hír. Amúgy nem sok értelmét latom egy ilyen vezérlõnek pl. a COD-hoz. Az ugrabugrálós Wii-hez viszont jó lesz majd.