"A Beatles óta egy cseppet változott a technika:-) Ma már minden további nélkül elõ tudnák adni élõben is."
Ha azt elõadásnak nevezed, hogy egy DJ felrakja a lemezt és bólogat hozzá, akkor igazad van. :D Akkoriban ez még nem volt divat. A koncert látogató közönség valahogy nem favorizálja a playback "mûvészeket" és talán ezért lett egy idõben a "unplugged" akkora divat!
Nézd meg ezt a videót: http://www.youtube.com/watch?v=H0LVnayxqNg Itt fent ugyanez az úriember mutat be egy VST hangszert különbözõ stílusokban: etnikai ütõhangszerek, full orkeszter, vagy az általad oly sokra tartott elektronikus DJ stílusban. Amint mondtam, ember+hangszer kell az elõadáshoz, és természetesen nem árt kihasználni a modern technikát. Ma a számítógép úgy hozzátartozik egy zenéhez, mint bármilyen más hangszer. Ezzel nincs is gond. Csak meg kell tanulni hangszeren játszani, és zenélni kell, nem pedig összelopkodott loopokból összelopkodott programmal gyártani a szemetet.
A Beatles óta egy cseppet változott a technika:-) Ma már minden további nélkül elõ tudnák adni élõben is.
Ferrer: szerintem egyikünk csúnya nagy tévedés áldozata. Az általad belinkelt emberkék milyen hangszeren játszanak, és miért nem lehet elõadni élõben? Mindent elõ lehet adni, csak megfelelõ számú ember kell hozzá. Tudod ezt hívják "zenekarnak". Aki meg egyedül játszik, az a szólista, de mivelhogy egy hegedûszólót baromi unalmas lenne 3 és fél órán át hallgatni, általában a szólistákat is kíséri egy kísérõzenekar.
Vagy csak vess egy pillantást erre. Õk ketten bármit elõ tudnak adni. Ismétlem: bármit. Volt hozzájuk szerencsém élõben is Budapesten jó néhány évvel ezelõtt. http://www.youtube.com/watch?v=8vI_oYfeAZ8
Asszem talán a borsörmester megjelenésekor jelentette be a Beatles, hogy ezt már nem tudják élõben elõadni és nem is koncerteztek többet. Szinte minden dalukat sorozatos rájátszásokkal, bonyolult hangszereléssel és effektekkel készítették, amit koncerten nem tudtak volna elõadni.
Ferrer. Én meg annyira szeretem, amikor az SG fórumot egyesek csak arra használják, hogy másokkal személyeskedjenek, ha már a témához érdemben nem tudnak hozzászólni.
Sajnos nem tudom, milyen zenei stílusról beszélsz. Mi az amit nem lehet elõadni élõben? Talán az elektronikus zenére gondolsz? Mi van Jean Michel Jarre-ral, vagy Vangelissel? Õk élõben nyomják, és nem lehet rájuk fogni, hogy - szavaiddal élve - "idióta metálosok" lennének. Sajnos én õskövület vagyok, és még megragadtam az ember+hangszer=zene képletnél. Ezt - bármilyen mûfaj is legyen - elõ lehet adni élõben. De remélem te tudsz ilyet mondani, ha már felhoztad a témát. Kíváncsian várom.
Bonfaar, Ha te aktív zenész voltál, akkor biztos tudod, hogy vannak zenei stílusok, amiket nem lehet csak úgy eljátszani élõben. De az is lehet, hogy ezeket te nem tartod mûvészetnek, mert pl. idióta metálos vagy. Nem tudom. A másik, hogy ennyi erõvel mondhatnánk azt is, hogy a grafikusok álljanak ki az utcára graffitiket festeni, és talán majd *egyszer* felfigyel rájuk valaki (valszeg senki)
A zene ma egy termék, amit el kell adni. Ha nem tetszik, lehet menni hobbizenélni, nem ugyanarról szól a kettõ.
Amúgy úgy szeretem, amikor ilyen SG-s híreknél az emberek tucatnyi mentséget hoznak fel a lopásaikra.
Koncertezni kell. Ez nagy probléma azoknak a SZTÁRoknak akik számítógépes utómunkák nélkül halgathatatlanok.
Megkõ fogni azt a hangszert, fel kell mászni a színpadra, zenélni, leadni koncertenként 2-3 kilót; be a buszba, menni a következõ helyszínre és kezdeni elölrõl! Ja, és saját kézzel (nem jól fizetett hórukkmenekkel) pakolni a cuccost, seggelni a hideg buszban, benzinkúton kajálni és dögleni, esténként zajos és füstös kocsmákban fellépni az 50 részeg tinédzsernek. Két fellépés között meg menni próbálni, zenét szerezni, mindemellett természetesen dolgozni "rendes" állásban 8 órában, ahogy más zenészek is megteszik, és mellesleg, ha jut még rá idõ, akkor törõdni a családdal is.
A mi sulinkban is van egy amatõr eggyüttes (Kertészeti fõiskola karon) akik ált. minden héten mennek küllönbözõ helyekre koncertezni. Mondjuk azzal küllönbségel, hogy õk tanulnak nem dolgoznak. http://gyulladascsokkento.tar.hu akit érdekel xP
Szerintem is lekénne már huzniuk a rolót ... .xS
Az a legnagyobb baj, hogy megint struccpolitikát folytatnak, és megpróbálják olyan szinten hülyének nézni a közvéleményt, hogy az fantasztikus! Nem kell olyan öregnek lenni, hogy emlékezzünk az analóg korszakra. A mai harmincasok is másolták a lemezt/kazettát/vhs-t. Csak nem "dróton" keresztül ment az adatcserebere, hanem ténylegesen fizikai úton. Ahogy mondod. Egyvalaki megvette az eredeti CD-t, aki nagy rajongó volt, a kisebbek pedig lemásolták. Mindig volt egyvalaki, akinek X elõadó a kedvence volt, õ megvette. Sõt, koncertre becsempészték a piacos kétkazettás magnót, amit azért nem volt olyan könnyû elrejteni mint egy mai digitális diktafont, és felvették a koncertet, és terjedt kézrõl-kézre. Gondolkodni kéne, és nem vendettát hirdetni a potenciális vásárlók ellen, mert ha minden rajongót lecsuknak, nem lesz aki megvegye a koncertre a jegyet. Persze a kiadónak könnyû, õ légkondis irodában tárgyal az érdekvédõkkel, de soha egy percet nem dolgozott a produkció létrejöttében. Majd ha megfogja a hangfalat, és cuccol, akkor tartsa a markát. Ki lehet próbálni, milyen kalandos és romantikus a zenészélet, lehet a benzinkúton aludni a buszban, ahol télvíz idején az ember fejére csöpög a hideg víz, és az év 365 napjából 200-ban még egy rendes klozettra sem tud elmenni az ember. A különbség csupán annyi, hogy a zenész tudomásul veszi, hogy ezzel az élettel ez jár, míg a kiadó a jól szabott öltönyében pöffeszkedik, és megpróbálja lefölözni a hasznot. Egyre kevesebb zenekar köt szerzõdést az efféle piócákkal, és egyre több kiadványon látható a bûvös "szerzõi kiadás". És nem véletlen. A zenész vet, a kiadó arat? Na, majd rádöbbennek.
a sok zenei fájlt vagy albumot letöltõ személyekkel szemben és blokkolják vagy szüntessék meg az illetõk internethozzáféréseit.
Aki meg sokszor megy át villamossal a haverjaihoz CD-t másolni, attól erre szakosodott BKV ellenõrök vegyék el a bérletét, kísérjék haza és zárják rá az ajtót.
Ez legalább annyira jó volt, mint az a kijelentés, hogy a rockerek nem drogoznak, csak isznak! :sírvaröhög:
A szivembõl szóltál Bonfire! Örvendetes viszont, hogy egyre több fiatal kezdi újra felfedezni az élõ zene varázsát. Legalábbis amerre én járok ezt tapasztalom. Egyre több a csinos rockermacska és döglenek a plázacicák :-)) Azért a vén kandúroknak ez komoly szempont :-))
Számból vetted ki a szót. Úgy szólok, mint aki 16 éven át aktív zenész volt. Off: megromlott egészségi állapotom miatt már nem tudtam folytatni. Off vége
Megkõ fogni azt a hangszert, fel kell mászni a színpadra, zenélni, leadni koncertenként 2-3 kilót; be a buszba, menni a következõ helyszínre és kezdeni elölrõl! Ja, és saját kézzel (nem jól fizetett hórukkmenekkel) pakolni a cuccost, seggelni a hideg buszban, benzinkúton kajálni és dögleni, esténként zajos és füstös kocsmákban fellépni az 50 részeg tinédzsernek. Két fellépés között meg menni próbálni, zenét szerezni, mindemellett természetesen dolgozni "rendes" állásban 8 órában, ahogy más zenészek is megteszik, és mellesleg, ha jut még rá idõ, akkor törõdni a családdal is.
El van szállva a "sztárvilág" nagyon magával. Õk, akik állandóan és minden áldott médiafelületen vinnyognak és sírnak kétségbeesésükben, rá kéne hogy jöjjenek, 100 zenészbõl 99 inkább úgy él, mint ahogy leírtam, nem pedig a jogdíjaikból hawajoznak, amiket (amúgy mellesleg) nem zenéléssel hoztak létre. Mert az nem számít zeneszerzésnek, hogy el tud lopni egy jó szoftvert, meg összelopkod egy halomnyi loopot, amibõl 2 óra alatt összehány egy lemezt. Ez fércelés, tákolás, iparosmunka; zenészhez nem méltó. Ez érvényes a mai összes ún. popzenekarra! Tessenek zenélni! Lesz pénz! Ha keveslik, el lehet menni ekézni!!! Más is megtette már, és nem esett le a gyûrû az ujjáról.
Van egy ötletem. Tessék koncertezni, abból van pénz a zenekaroknak, és szokják meg a kiadók, hogy a patkolókovácsok sorsára jutottak...
A nagy kiadók továbbra sem túlzottan fogékonyak az új ötletekre. A többségük a perek és a digitális másolásvédelem feladása után ragaszkodik ahhoz, hogy az internetszolgáltatók keményen lépjenek fel a sok zenei fájlt vagy albumot letöltõ személyekkel szemben és blokkolják vagy szüntessék meg az illetõk internethozzáféréseit.
Hehe... Azt kérik, hogy az internet szolgáltatók mondjanak le a saját hasznukról a kiadók részére...