Sziasztok! Abban szeretném kikérni a véleményeteket, hogy mi a véleményetek a mai autóvezetõkrõl, valamint az autóvezetés tanulási rendszerérõl?
A mai autóvezetõkrõl? Inkább nem írok most nagyon csúnyát. :(
A tanulási rendszerrel szerintem nincs gond.
jó az
Szerintem az a gond, hogy sok ember türelmetlen illetve nagyképû. Sietnek a saját halálukba, ámen. A tanulási rendszerrel szerintem sincs gond :)
Akiben nincs meg az apró szikrája a tehetségnek a vezetéshez, azt sehogysem fogják megtanítani vezetni. Szvsz a tanulási rendszer jó, csak túl sok tehetségtelen is jogsihoz juthat.
rendszerrel semmi baj szvsz,de rengeteg olyan ember vezet akinek nem kéne :| példa 1-2 osztálytársam,komolyan mondom rossz nézni amit mûvelnek az utakon :|
Hát, nem akarok csúnyát mondani :( Igaz, én csak jobb1 be ülök, de néha, kiugranék az autóból, és kirángatnám azt a szerencsétlen lófasz kis 18 éves f@szt a tuning szugyok volánja mögüll, hogy még az elsõbbség adás szabályait, jobbkéz szabály-sorrend nem tudja....
Motorosokra nem is figyelnek...Ismerõsöm nyáron 2x baszták el-.-.Igaz, ebbõl egyet kitudott ekrülni, hogy felment a járdára....:/
TanÍtással semmi gond.Csak most lesz, hogy a korhatárt fel fogják emelni. Gyökerek.nem a korhatárt kéne emelni, hanem jobban meg kéne nézni kinek adnak jogsit. Aki 2x elbukja, az csak 5 év múlva kaphatna jogsit : DDD
Mindenki írja, hogy jó a rendszer, utána meg hogy sok a balfasz. Hát pont ezért SZAR a tanítási rendszer.
Sokadszor olvasom megint ezt, "jó az oktatás, de olyanok kapnak jogsit...".Hát igen mert nem szórják ki azt aki közveszélyes.Nekem semmi bajom nem volt az oktatással, 1-2 apróságtól eltekintve, de ahol lóvéval kenegetik a biztosokat ott már rég gáz van.És igen, tré a rendszer.
Szerintem nem is az a baj, hogy nem tudnak hanem, hogy vizsga után leszarják. Ez egyértelmûen az ellenõrzés hiánya miatt van, az oktató nem ülhet vizsga után mellette és mondhatja, hogy b.zd meg engedd már át a gyalogost a zebrán, neki van elsõbbsége!
Ezt nem lehet így szûrni. Kétszer megbukott egyenlõ nem tud vezetni. Nem hiszem hogy az oktatással van a gond. A magyar mentalitással már inkább. "A lényeg hogy én érjek oda, a másik mehet a francba!" "Elsõbbség? Mit jelent? Hát hogy elsõbbségem van mindig mindenkivel szemben!"
én buktam 2x forgalomból,de mindkétszer apró figyelmetlenség miatt,nem veszélyeztettem mást(egyszer 30 helyett 35-tel mentem át a vasúti átjárón,egyszer meg egy sávváltáskor a záróvonalon...kb.1 autónyi hely volt átsorolni,az elsõ nem engedett be,úgyhogy a bal elsõ kerék ráment a vonalra,egybõl mondta a biztos h.álljak félre...szal ez az egész a pénzrõl is szól...)
Nekem ebben a témában az olykor-olykor megfigyelhetõ "Én nagyon faszán tolom, de annyi a seggfej az utakon...!"-hozzáállás tetszik legjobban. Különösen, ha ezt összevetem a mai szavazó topiccal... :D
A motorosok hülyék. FlameOn. xD
Amúgy tényleg azzal van a baj amit itt magyar mentalitásnak hívnak.
Na most az én véleményem az, hogy a gyakorlati része tûrhetõ, bár lehetne több, az elméleti része pedig nagyon kevés. Néhány hét alatt meg lehet csinálni a nulláról, ez azt hiszem jelent valamit. Én semmibõl sem buktam meg, egyszer sem, úgyhogy indulatok/elfogultság nélkül tudok véleményt nyilvánítani.
Amerikai rokonom mesélte, hogy Amerikában milyen az oktatási rendszer.......hát ahhoz képest az itthoni rendszer több mint tökéletes.....nem emlékszem pontosan mit mondott, de olyasmi volt a lényege, hogy 10 óra után már mehet vizsgázni...
Nekem az oktatási rendszerrel a fõ bajom az, hogy ugy engednek forgalomba embereket, hogy az autok, motorok alapvetõ kezelését alig tudják.. Az ember közlekedik, nem birnak beálni, lefulad, nem bir kiforduli egy utcából stb:D Bénák mint az állat nagyon sokan, tisztelet a kivételnek.
Az még egy lapát erre, hogy az autovezetõk zöme amig nem történik baj, ugy áll hozzá, hogy nem is lehet, és hogy õ vele nem is történhet semmi.
Nekem az a véleményem, hogy egy olyan oktatási rendszer ami ladákra és skodákra van irva, (ezeknek a müszaki ismeretét tanitják), ezen felül 30 óra alatt az utcán van az ember, nem hogy jó hanem kifejezetten szar. Alap oktatásba bele kellene venni, akár a hungaroringen megtalálható tanpályát, hogy veszély helyzetben is tudják mivan. Frissiteni kéne a müszaki részt is.. Hogy lehet olyat tanítani a zárt rendszerû hütök világába (amibe több bár nyomás van 120c fok feletti hömérséklet) hogyha felforr tekerd le a kupakot és önts hozzá hideg vizet??:D Egy ladánál oké:D De tekerj már le egy uj autoról egy kupakot, kb 2 méter magsan fogja kilõni a 120 fokos vizet. És még sorolhatnám azokat a faszságokat amiket oktatnak.
Szóval lenne mit javitani.. Nekem szerencsém volt tulajdonképpen, mert a jogsim megszerzése után, elmentem egy ital automatás céghez, ahol ország járás van... Azóta (ez kb 5-6 év) levezettem 230000km-et körülbelül.
szerintem az oktatással nincs különösebb probléma, inkább a vizsgáztatással. Ismerõsömet olyan pitiáner dolgokért húzták be kétszer is...de szívesen veszik, ha adsz egy kis lóvét a vizsgabiztosnak, egybõl átmész.
érdemes elolvasni totalcaron a kreszrõl szóló cikket...
mindenki akkor tanul meg vezetni, ha már a kezében a jogsi :)
Kár általánositanod ... mindkét "oldalon" vannak idióták ...
Nekem feleségem most tanul vezetni, asszem még 3 óra rutinja van hátra a vizsgáig. A keresztapám oktató, nála tanul. Szal mindkét oldalról látom nagyjából a dolgot :) Én 14 éve szereztem meg a jogsit, de ahogy látom kb. ugyanaz van most is. Annyit fejlõdött a rendszer, hogy már nem papírra nyomtatott tesztlapok vannak, hanem számítógépen csinálják, és ott variálja a gép a válaszokat, szal nem feltétlenül megoldás az, hogy valaki bemagolja, hogy a válaszok a,b,b,d,a,c... Az egészségügyi oktatás sokat fejlõdött, sokkal több mindent megtanítanak, sztem ez jó dolog. Amikor még én tanultam, szinte csak ladák meg skodák voltak tanulóautónak, elvétve volt 1-2 suzuki is, szal kicsit küzdelmesebb volt az autó kezelését megtanulni (én kicsit megszoptam, mert télen ladával 15 centis hóban vezetni tanulni érdekes dolog :)). Sztem igazából ott van a gond, hogy manapság már az alsó kategóriában is vannak 90-100 lóerõs gépek 800 kilós súllyal, aztán ezek mennek is rendesen, és 30 óra tapasztalattal tud ez a kombó életveszélyes szituációkat eredményezni.
Nekem miután megvolt a jogsim apám odaadta néha a 65 lóerõs diesel sierrát, na az mindent tudott csak gyorsan menni nem :) Utána volt kispók, maruti amik szintén gyengécske verziók, de arra tökéletesek voltak, hogy tényleg megtanuljak vezetni. Aztán mikor elkezdtem melózni, akkor vettem erõsebb autókat, és nem volt akkor már az, hogy na akkor most kanyarban gyorsítok és meglepõdök ha elkezd kifelé menni a segge vagy az orra. A másik meg az, hogy lehet akárki akármennyire rutinos, tapasztalt, egy kis figyelmetlenség, és kész a baleset. Erre példa az, hogy novemberben hátulról rommá törte az autómat egy helyijárat busz. Álltam a keresztezõdésben, kanyarodtam volna balra és a szembõl jövõkre vártam, mikor hátulról fékezés nélkül belémjött a busz. A buszsofõr 50 év körüli faszi volt, aki 30 éve vezet buszokat, és annyi volt, hogy sietett mert késésben volt, és épp a tükröt figyelte és nem azt hogy ott állok elõtte. Szal megbaszhatja a rutinját. Sokan nem fogják fel, hogy az autó az életveszélyes üzem, és azt hiszik megy az magától is, és nem figyelnek oda a vezetésre. A sok telefonálós, rádiótekergetõs, olvasós lazulós baromnak ajánlanám azt, hogy csak úgy 30-as sebességgel csattanjon egyszer, és utána csinálja azt, hogy 150-nél fél kézzel kormányozva, telefonálás közben szendvicset egyen, miközben az anyósülésen lévõ notebookon híreket olvas.
te meg egy feljelentéssel...
engem is semmiért húztak meg 2x, 3.-nál már fizettem egy 10-est (már mikor hozzákezdtem már mondták, hogy csúsztassak egy 10-est mert úgy engednek át... és tényleg. Volt ez 3 éve, azóta nuku baleset, 1 rámdudálás (mert elbambultam a sorompós parkolóban az elõzõre várva :) ), és hát kezdettõl fogva nem a mereven elõre nézõ 20-al közlekedõ kezdõ vezetõ voltam, elsõre felvettem a ritmust.
Sok az idióta vezetõ, nem feltétlenül az oktatás miatt, pl az utak királyai (audisok fõleg, de bmw is néha, meg a tuningverdák) vizsgaeredményektõl függetlenül, 90% büdös bunkó sávok között index nélkül, 50-el haladó összefüggõ kocsisor között 100-al cikázó, jó nagyokat fékezõ majom. Na meg az utak is szarok. Teljesen lekopott útfestések, roncsderbipálya szerû útfelület, hülyén kialakított nyakatekert sávok és útvonalak, ahol néha azt se tudni hogy most merre mész...
Az oktatasi rendszer elavult, legalabbis amikor en vizsgaztam az volt. Nem tudom azota valtozott-e az elmelet (muszaki resz peldaul) de ha nem az nagyon szomoru. A masik problema szerintem, hogy a sokan nem tudjak milyen autojuk van, teljesitmeny, hataraik. A hungaroringi tanpalya szerintem is nagyon hasznos lenne, csak nem olcso mulatsag. Kotelezove kene tenni az oktatasba, akkor az emberek kenytelenek kifizetni. A kressz meg olyan amilyen, az elmelet egy dolog. Nem erre kene megtanitani a tanulokat, mert gyakorlatban egesz mas a helyzet. Probaljon meg ugy kozlekedni a varosban....:) Szugoldozas, gyorshajtas meg igen, nem tagadom en is csapatom ha tehetem, esszeru keretek kozott. Nem azert dolgoztam es vettem 2000 kobcentis autot, hogy 30al docogjek. Ezzel is az a problema, hogy nincs hol kielni magat az embernek. A hungaroring lehetne ugye, de ki tudja megfizetni. Eleve motorosoknak van nyilt nap, azt tudom, de autosoknak?
ja persze a forgalomnál fizettem, a többinél nem szoktak szopatni, hiszen elég a végén is, bár már hallottam azt is, hogy rutinnál is csinálják a bizniszt (a vizsgabiztos jutalékot kap a buktatásért, vagy csak azért csinálják, hogy rákényszerítsék az emberre a kenõpénz adást?).
"Nem azert dolgoztam es vettem 2000 kobcentis autot, hogy 30al docogjek."
Na pont ezért tartunk ott ahol...
Már ne haragudj, de ez irtózatosan hülye hozzáállás. Az a baj, hogy mindenki így gondolkozik, és ez meg is látszik amint autóba ül valaki. Ha arra vágysz, hogy száguldozz meg kiéld magad, akkor lehet sok helyen bérelni pályát. Ha nagy teljesítményû autóra futotta, akkor arra is lehet pénz (nem is kell sok hozzá, ha okosan csinálja az ember).
Nekem se kis autóm van (2800 köbcenti), de valahogy nem érzem állandóan szükségét annak, hogy nyomjam neki. Van egy típushoz kötõdõ klub aminek tagja vagyok, vannak rendezvények ahol közös pálya/repülõtér bérlés van, és azokon simán kiéli magát az ember. Van a klubban pár arc akik driftelni járnak, valahogy õk is meg tudják oldani, hogy normális keretek között (értsd: nem forgalomban) csinálják a hobbijukat.
ha ilyen zenét hallgatsz mint ami az oldalon van akkor nemhogy vezetni, de még vezetni tanulni sem akarsz majd http://animalwel.atw.hu/
öcsém full hangerõn navigált ide az oldalra, és nem hiszem, hogy így lehet tanulni kreszt? :-)
Engem meghúztak rutinon mert nem voltam rutinpályán sosem. Nem is tudtam, hogy kell-e az ismerete :) Meghúztak, mert "rosszul" fordultam ki Y után. Balra kellett volna de ott volt egy nagy fal. Oktató utána szidott, hogy miért nem álltam meg elötte. Nekem nem volt egyértelmû, hogy mi a faszé álljak egy fal elé?! Télen vezettem, hóban, késõ délután, sötétben a Keletinél. 40 percbõl 20 perc dugóban állás. Padka mellett parkolás ugye 30 centi. Esett a hó, vizsgabiztos kinyitotta ajtót, lesöpörte a havat a padkáról aztán: "több mint 30 centi, hibapont". Jókurvaanyát, aztán sávváltás egy lámpa elött. Full havas út, alig megy az 1 literes gázüzemû szuzuki. Megszólal megint, "hibapont, bizonytalan sávválasztás". Bazz, nehéz észrevenni a fehér elválasztót a hóban. EÜ vizsgafelkészitõ házilag, a maszek oktató felesége nyomta le. Úgy kezdte, hogy rosszul lesz a vértõl és nem segitene ha látna vérzõ embert :S nocomment. Mivel suta vagyok autókhoz és csak a szállítóeszközt látom benne, azt sem magyarázta el oktató, hogy 1esben elindul az autó magától :D Honnan a rákból tudtam volna? Gamek alapján is egyhelyben állt 1esben :D szal az elsõ 10 óra ezzel telt, lefulladás ami a csövön kifér. Összegezve: 6 éve van jogsim, baleset nélkül. Többen mondták, hogy jól vezetek. Igazából az elsõ félév egyedülvezetés edzi meg az embert. Utána látványos a javulás. Hát egy élmény volt.
Nekem nincs bajom még semmivel csak 1 dologgal:már emelni akarják a korhatárt és így olyan értelmes emberektõl veszik el a vezetési élményt mint én. És arra fogják hogy néhány bulizós ittasan ül a tuningolt autójába a haverjaival és felcsavarodnak a fára:(
Én pl diszkóba nem is járok mert fölösnek érzem ha le akarom inni magam itthon is megtehetem,és vhogy nem hiányolom.
De ezt a baromságot a korhatáremeléssel.... Nem hiszem hogy lesz értelme,akkor max jogsi nélkül csavarodnak fel a fára. Attól hogy az ember 18 helyett 21 évesen kap jogsit még nem lesz rutinosabb-.-
én sokféle személyautóval szoktam menni és azt tapasztalom hogy kisautó után könnyû megszokni pl egy terepjáró használatát viszont egy nagyautóhoz szokott vezetõ igencsak bénázik egy darabig egy fapadosban
:D milyen jó hogy már évek óta csak traktoron gyakorolok vezetni XD Utoljára akkor vezettem kocsit mikor nagybátyám ölébe ülve forgattam a kormányt xd 8-9 évesen
Én levinném a korhatárt és legalizálnám, hogy ittasan egyedül lehessen vezetni arra kijelölt (megfelelõ akadályokkal ellátott) pályán. És akkor hamar megdögölhetne minden fasz. :D
engem a mai helyzetben inkább az zavar h. pl egy szülõ a srácát még egy vidéki uton se ismertetheti a verdával, hogy a rutinnál meg forgalomban ez már ne legyen gond, és a tanfolyamon már csak a közlekedéssel foglalkozzon a gépjármû jogosulatlan átengedése szép bírsággal jár
Így van, nem a korhatárt kéne változtatni, hanem szigorítani.
Hivatalosan persze nem szabad, de nyugodtan át lehet engedni. Én sokféle helyen vezettem mielõtt meglett a jogsim, tesco parkolóban (ünnepnapon, amikor töküres volt), falun, sõt egy picit forgalomban is. Sokat segített, mert már a rutinpálya elején tisztában voltam mindennel, és csak a tanulóautómat kellett megszokni.
Azér indul el 1-esben gáz nélkül, mert van ilyen elektronika benne, ami magától nyomja a gázt, ha fulladozna. Azt nemtudom mire jó, mert a hirtelen (vagy normáli) kuplungelengedést ez se tudja lereagálni. De ilyen is csak az újabb autókban van, régebbi az simán lefullad :) nekünk régebbi autónk van, de nem zavar ennek a hiánya, mert ritkán indulok 10 másodpercen keresztül szép lassan visszaengedett kuplunggal, na meg a gázpedált is képes vagyok használni :D
Én inkább az öregektõl tartok. Fiatalok is tudnak elég durva dolgokat mûvelni, de legalább nem kell bennük elakadni és nem bizonytalankodnak, fõleg ha fiukról van szó.
a legrosszabb: három csaj egy kocsiban shopping után
Én inkább elakadok egy bizonytalankodó öregben, várok 10 másodpercet, míg eldönti mit akar, mint hogy egy fiatal túlzottan magabiztos fiú belémdrifteljen 100-zal. Mert neki most úgy van kedve, hogy bemutatót tart a haveroknak / csajoknak.
Errõl a hûtõvízrõl az jut eszembe,amit nagybátyám mesélt:D Valami haverja a faluban vett egy mercit,ami akkor kurvanagyszám volt,és az volt a baja,hogy folyton felforrt benne a víz.Lefulladtak,és megállt valaki,hogy segítsen.Mondta a csóka,hogy nem kell,önt bele ásványvizet,ami ráadásul buborékos volt.Erre a segítõkész ember megkérdezte,hogy biztos jólesz ez?Õ azt mondta persze,még büfikézik is tõle:DDD Amúgy hallottam már olyan nõrõl,aki másik irányba akart ellenkormányozni,amikor megcsúszott,amíg ilyen balfaszokat felengednek az utakra,addig ne mondja senki,hogy ez az oktatási rendszer jó.
Nem erre gondoltam, hanem arra hogy 1esben is van alap fordulatszám amit átad a tengelynek tehát meghajtja. Az alapokkal nem voltam tisztában :) Régebbi VW Polo-nkban volt vmi rásegítõ, ha le akart fulladni magától adott gázfröccsöt (éreztem, hogy benyomódik a pedál magától). Persze ettõl még le lehetett fullasztani.
én decemberbe tettem le a kresszt 1-re 6pont hibával nekem rendesen megtanítottak mindent figyeltem stb. de sok baromság van a mûszaki és az autóvezetés elméletében majd a hetekben leszek majd a Rutinon remélem sikerül bár ott még nem leszek kint az úton
Nekem mások a tapasztalataim, engem mindig az öregek akarnak megölni. Jobbra index de balra mennek, éppen a mamával veszekszik a papa és közben az autót vágja ketté a felezõ vonal, hokiszar reflexek, egy jó részüknél azért lecsúszik reggel az 1 feles. Ebben a kis városban, ahol ilyen borok vannak nagyobb veszélyforrásnak számítanak a nyugdíjas öregek, mint a fiatalok akiknek még fontos a jogsijuk és kb a durvulásuk a téli parkoló csúszkán kívül a zene hangerõben van csak jelen. Állat emberek meg mindenhol vannak elszórva, minden korosztályban.
hát, nem vagyok én ebben a statisztikában biztos. Alapból rengeteg nõ vezet mostanában, néha poénból figyelgetem a szembe jövõket, és hát ha még nem is 50-50%, de már közelít... És ugye evidensen minél több nõ vezet, annál több nõ is okoz balesetet. És egyet beláthatunk, a nõk többsége bátortalanabb a férfitársainál, ami persze nem lenne gond, legalább nem elõzgetnek eszetlenül, de ha ez olyan fokú, amivel épp hogy feltartja/idegesíti azt, aki épp mögötte halad, akkor már másik kategória. De amit megfigyeltem, az az, hogy váratlan szituációkban, ahol azonnal kell dönteni, a nõk azért többször hibáznak. De persze láttam olyan nõi sofõrt, aki engem simán levezetett, manõverek tekintetében is, míg férfit is, aki teljesen analfabéta volt :D Szal mindenre van pro és kontra, nem kell szétszedni nemekre ezt. Na tolatás, az a nõk többségénél bevallottan tabu :D
Most nincs nálam könyv! De az hot ziher, hogy amikor én tanultam ott orditottam a müszaki oktatóval, emiatt. Ugy összevesztem vele, utánna azon paráztam tutti meghuznak:D De akkor lehet javitották már bene!
Igazából lényegtelen kire akarjuk ráhúzni a vizes lepedõt (öregekre, Halálos Iramban címû filmen nevelkedett tinikre, friss jogsisokra, "én diktálom a szabályokat" típusú emberekre, stb, stb), a magyar vezetési morál ígyis úgyis szar. Lehet a sok kis csoport teszi szarrá, nem tudom.
jaj ez a magyar mentalitás duma, ettõl a falra lehet mászni...
Igy van.. Mondom az a baj, hogy az auto alapvetõ kezelését nem ismerik sokan.. Azt se tudja mit kezdjen vele..
Van egy teherautónyi hely és megáll az egyirányu utcába hogy õ nem fér el, meg stb..
Ilyenkor szotam frászt kapni.. Multkor kiszáltam bezártam az autot elölre sétáltam, és szépen át navigáltam:D Álltam elötte és mutattam neki merre menjen:DDDD
Szóval áááhh:D Amig ilyen embereket kiengednek addig nem fog változni semmi.
Menj be a vásrosba az összes dugó és torlódás ilyenek miatt van.. Zöldre vált a lámpa nem bir elindulni amire elindul piros lesz. Amikor sárga nem készül fel a mögötte lévõ.. Igy amikor az elsõ autó elindul akkkor rakja sebességbe stb..
Tök egyszerû leszürni amikor 3-4-5 olyan ember van elöl aki tudja mivan átmegy 5-6 autó egyszerre. Amikor egy miki egér 2:D
Szóval ez az egésznek az alapja.. Ugy kellene minden tanoncot kiengedni, hogy tudja mit csinál.. És én azt is hozzáteszem, nem ártana 5 évenként egy uj vizsga minden autósnak!!
Mivel már lassan másfél éves tapasztalattal rendelkezem az autóvezetésbõl, gondoltam megosztom a tapasztalataimat.
Ott kezdeném, hogy egyes oktatók valóban szarnak az egészre. Valahogy elmagyarázza, elmakog vmit, hogy ezt nem így kellett volna, van aki meg leordítja a fejed (ami valljuk be nem a legmegfelelõb fõleg, ha vezetésrõl van szó. Barátnõmnek úgy elvette az önbizalmát, hogy 1 év csúszással kezdett neki újra a forgalomnak). Szerencsére nekem rendes oktatóim voltak, mindig készséggel segítettek, normálisan elmagyaráztak mindent, amikor már vezettem ott nem volt ordibálás, ha vmit elkúrtam, természetesen felemelte a hangját, hogy szedjem össze magam és figyeljek jobban oda (igaz eleinte paráztam a forgalomtól szóval innen kifojólag jött a figyelmetlenségem/kapkodásom), de a végére mégis csak megtanultam. Sztem fontos az, hogy az oktató úgy kezeljen téged mintha régóta ismerne, szóval olyan baráti hangulatot alakítson ki. Ez sokat segített nekem is és kicsivel bátrabb is voltam. A másik, a tényleg debil hülyegyerekeket valahogyan ki kellene szûrni. Amint autót kap, elkezd menõzni, hogy de jó most akkor bejáratjuk, aztán úgy bejáratja, hogy egy fával való ütközésnél a kormányt ketté állalja. Mondanom sem kell, az agyáig felment az álla és meghalt. Tudom, mert sógorom tûzoltó (én is annak készülök) és sokat lát ilyeneket. Tényleg szar abban a tudatban menni a családoddal, hogy bármikor jöhet egy menyét és belédhajt modjuk elõzés közben szembõl. Hiába figyelsz, ha vki meghal a kocsiban, ilyen okok miatt. És ez a sajnálatos. A kamionsofõrök között is van néhány fiatalabb egyén, aki azt hiszi, hogy õ most akkor árkon-bokron áthajthat, akkor sem lesz semmi, aztán ha összeröffenünk, én halok meg, õ meg megússza néhány karcolással. Amúgy van itt valaki aki debreceni és a közeljövõben szeretne jogsit szerezni? Mert akkor megmondom melyik volt az a suli, garantáltan megtanul vezetni.
Most beszélnék kicsit a vezetési tapasztalatokról: A magyar mentalitással alapvetõ gondok vannak. Tényleg annyi nyomorult állatja van a Földnek, hogy namég. Ha én nem figyeltem volna, akkor legalább 30 balesetem lett volna. Sok az idegbeteg barom, dudál ész nélkül, akkor olyan manõvereket produkál, hogy agyam eldobom. Siet, nem figyel, leszarja a másikat, akkor még be is szól, ha te netalán normálisan vezettél akkor is. Mondjuk jó párszor az is fel tud húzni, ha valaki nem bír menni elõttem, tököl, hirtelen befékez mert nem figyelte az elõtte levõt, hogy az mit csinál. Na meg a másik, ha szarakodik a parkolással, vagy csak úgy megáll és kint hagyja a tragacsának a farát, mert olyan kedve van, én meg kerülgessem õt, ami nagyon finom tud lenni, ha a belsõ sávban jönnek néhányan és még meg is kell várnom míg elmennek, közben mögöttem meg azt hiszik én faszolok. De múltkor is, megyek Debrecen belvárosában, akkora út van, hogy egy kamion keresztben elfér. Elõttem ment egy srác régebbi tipúsú Renault-val, kiteszi jobbra az iráyn jelzõt, fékez, persze én is, eddig semmi baj nincs is, viszont ami ezután jött... A tõgyarcú barátunknak közel 20 méter hosszú és legalább 3-4 méter széles bejáró állt a rendelkezésére, de nem az hogy beáll rendesen, hanem csak felhúzódik a bejáróra úgy, hogy totál befékez, nehogy 20-nál gyorsabban álljon rá, sõt a kocsi hátsó fele kint van. Én meg ugye max 30-ig fékezek, hisz godoltam úgyis beáll, meg hát ennyivel simán be lehet fordulni bárhová, ahol ekkora hely van. Olyan hirtelen fékezett, a kormányt meg éppen el tudtam tekerni, hogy kikerüljem. Volt egy másik hasonló esetem, nõci jobbra kibassza az irányjelzõt, be akar állni a parkolóba. Eleinte rendesen lefékez, pont megfelelõen, hogy be tudjon fordulni, megint csak annyira lassítok, hogy beérjen, legalább a motor is kímélve van. Ez meg miközben fordul, megint csak befékez, de hogy mi a szarnak? Pedig 2 autónyi hely volt ott is, szembe senki sem akart kijönni... Nem értem kanyarba minek fékeznek, ilyenkor télen meg nagyon jó is lehet, úgy megcsúszik majd, aztán leshet, hogy hogy összetörte az autóját.
Szóval ilyesmi és ehhez hasonló eseteim voltak már eddig. Tényleg csak ajánlani tudom, hogy nagyon figyelmesen vezesstek, mert sok balesetet elõzhettek meg vele, még akkor is ha más volt a vétkes. És ne próbáljatok, meg egyáltalán menõzni, hogy az én kocsim de nagyon fasza, de ha te hülye vagy a vezetéshez, akkor hagyd. (Akinek nem inge...)
Ja és egy kis összehasonlítás, a magyar - új-zélandi vezetési morálról. Sógorom öccse kiutazott Új-Zélandra. Pár hónap kintlét után, megkérdeztük, milyenek a szokások, egyben a vezetési morál is. Azt mondta, olyan nyugodt ott minden ember, hogy olyat még nem látott. Mindenki az elõírt sebesség szerint megy, szinte mindenki be is tartja, emiatt nem kell azon aggódni, hogy na most mikor hajtanak belé. Nem dudálnak egymásra mint a barmok, nem idegesítik egymást. Ha vki tényleg megáll azért, hogy elengedje azt a gyalogost is aki még csak rá sem lépett a zebrára csak vár, hogy mikor alkalmas átmenni, nem szólják le, nem villognak, nem dudálnak, semmi. Amikor a srác nem, tudott eltalálni a térképen vhova, megálltak neki segíteni. Amikor nem sikerült elmagyarázni, az egyik faszi odaállt az út mellé leintett egy autóst, elmagyarázta neki mi a helyzet, a faszi odament bemutatkozott, majd mondta, hoyg szálljon be, elviszi oda ahova akar menni, onnan meg megint adott pár infót, hogy mi merre. Itt mikor látsz, olyat, hogy egy vadidegen autós leáll neked felajánlani, hogy elvisz?
Szóval alapvetõ problémák vannak naálunk, és ez sajnos nem is fog változni...
"Itt mikor látsz, olyat, hogy egy vadidegen autós leáll neked felajánlani, hogy elvisz?" Te leállsz és felajánlod?Ezt a másik oldalról kellene megközelíteni, szerintem.Amúgy tetszik amiket írsz
ha leint valaki, és valóban tudom mi merre van akkor természetesen elviszem, bár itt Mo-n meg kell figyelni kiket viszel el. Ezt teszem én is. Akárkit csak úgy én sem vinnék el. Volt egy faszi mikor még stoppolgattam hazáig, aki mesélte, hogy felvett pár embert akik esõben sétáltak haza a munkából. Beaszálltak, majd mikor megérkeztek, akkor veszi észre a pali, hogy a egyik késsel szétszaggatta az ûlést hátul.