Ha a közösség hiányzik, regisztráljatok az erepublikon, böngészõs szociális/társadalmi stratégia. Rohadt sok ember van, és mivel maga a játék napi 9-10 klikk, igazán a közösségen van a hangsúly. Bõvebb információ a http://mibbit.com/chat/ oldalon az #erep szobában.
par peldat is mondanek: hellgate london: csapatban nagyobb gepigeny, tobb bug. minel tobben voltunk annal erosebbek voltak az ellenfelek, igy nehezebben haladtam mint egyedul. mindenki csak ott olhetett, ahol epp a kuldeteseben jart. a tul rovid dungeonok miatt sokszor olyan csapathoz csatlakoztam, akivel kb 5 percet tudtam egymassal jatszani. a nem elofizetosok nem erhettek el bizonyos palyakat. zu online: a kezdeti jatekmenet baromira tetszett. aztan kitalaltak hogy 120as szinttol csak olyan teruleten lehet jatszani, ahol barhol barkit megolhet. nagy elvezet volt hogy 10 percenkent leutott az aki arra jart. a szornyeket 10esevel is tudtam olni igy nem is volt ertelme csapatolni. az item mall miatt kiegyensulyozatlanna valt(aki nem fizetett az lehuzhatta magat). atlantica: tulsagosan behatarolt a jatekmenet. mindenki pont ugyanazt az utat jarja vegig a kuldetesek altal. emiatt csapatolni alig lehet, mert mindig olyan embereket kell keresni, akik pont ugyanott tartanak mint en. rengeteg olyan targy van a jatekban ami az egyedul jatszasra keszteti az embereket(pl potion amitol tobb xp-t kap, de csapatban nem. olyan tekercs, amitol a szornyek lesznek a csapattarsai. egyedul celiranyosan tud fejlodni...). aztan vannak ahol 5-10mp egy szornyet megfektetni. teljesen felesleges a csapat, mert mire meglatja hogy kit tamadok es odajon besegiteni, addigra mar felholt a celpont. aztan nezzuk az mmo-s kommunikaciot: lol, rolf, help, wow, noob. aki ezt az 5 szot olvassa, az gyakorlatilag latta az egesz mmos beszelgetest. pl a battle net az elvileg jo lenne. van egy kozos chat, ahol lehet dumalni es onnan elerhetok a jatekok. csakhogy ott is az van, hogy 4-8 ember osszeverodik aztan 10 percig egyutt hentelnek, utana mar el is felejtettek egymast. a chaten meg nagyreszt a noob-ozas megy.
nem a raforditott idovel van a gond. van aki napi 8 orat dolgozik, milyen ember lesz abbol? szinte mindenkinek van olyan tevekenyseg, amire rengeteg idot szan. tanulas, munka, tv, szamitogep, sport, buli, kocsma. altalaban ezek a verziok. maga az mmo-k felepitese szar. ahhoz kepest hogy multi jatek, tulsagosan alkalmi vagy egyeduli jatekra epul. lenyegeben: menj el egy teruletre, es ott old a szornyeket, vagy keress ott valakit akivel egyutt olitek es fel ora mulva mar a nevere sem emlekszel. tul keves olyan elemet tartalmaznak, ami osszetartana az embereket. nincs senki sem a masikra utalva. maga a jatekmenet is olyan, hogy ha 5 szinttel magasabb vagy, vagy ha nem pont ugyanazt a kuldetest csinaljatok, akkor szinte mar nem is tudtok egymassal jatszani.
A WoW-ban az a rossz, hogy rengeteg idõt igényel, attól lesz valaki sikeres, hogy minél több tapasztalatot, XP-t szerez, és minél jobban megismeri a játékban lévõ képességeket, megismeri a pályát. Emellett a játék nem igényel különösebb stratégiát és ügyességet, ami valamit is fejleszteni, a játékban megtanult dolgokból az égvilágon semmit nem tud hasznosítani, raádásul elfelejt egy csomó mindent ami kellene a normális élethez. És nemcsak hogy elfelejt, hanem általában pont abban a korban játszanak legtöbben, amikor a tudásukat kellene bõvíteni és testüket "fejleszteni", hogy késõbb tudjanak rendesen élni.
Nem rossz játék, nem arról van szó. Csak megoldhatták volna úgy is, hogy ne lehessen napi 3-4 óránál többet játszani, vagy ne is legyen értelme, és ez a játékfejlesztõk hibája. Milyen ember lesz abból, aki napi 6-10 órát játszik?
nem érted.. ezek az emberek 16 órát játszanak, mert ott könyebb pénzt keresni (jó, nyilván kell a 'való' világban is dolgozniuk), ott könyebb minden.. Vagy szerinted (most egy szélsõséges példa) mi a könyebb? lenyomni a bal egérgombot háromszor, és kapsz egy mittomén ezüstpénzt, vagy kiásol egy gödröt és azért 500at.. Valakinek még többet is ér a virtuális világ virtuális pénze, mint 500 forint, amit mondjuk a barátnõjére/szórakozásra/családra/kiskutyára/magára költhetne.. Jó nem azt mondom, hogy kész vagy :D De így sarkítva talán már te is érted..
egyaltalan nem konnyebb. csak az sikeres, aki napi 16 orat jatszik, bot-ot hasznal es penzt kolt ra. aki ezt nem teszi az mindig csak az elboly mogott fog kullogni
nem tokeletesen kellene mintazni a valodi tarsadalmat, hanem a hibait kijavitani. nem ertem miert nincs annyi eszuk a kedves mmo keszitoknek, hogy kozossegcentrikus es emberbarat jatekot keszitsenek. ehelyett kapunk egy penz es teljesitmenycentrikus szart. amig mondjuk egy mud-on vagy egy bongeszos online jatekban lehet ugymond tarsasagi eletet elni, addig az mmo arra korlatolozik, hogy az emberek szornyeket jarnak olni es gyujtik a penzt. most is ahol jatszom olyan faszsagokkal van tele, hogy a nagy klanvezerek buntetlenul megolhetnek akarkit es meg 1 cuccat is megkapjak, de a tobbi jatekos nem pk-zhat. vagy pl ha egy 50 tagu klan kipucol nagy nehezen egy szornyekkel teli helyet, akkor a klanvezer kapja meg az osszes jutalmat. meg ot t az item mall. minel tobb penzt kolt ra valaki annal sikeresebb. tok jo, hogy a szar eletbol szar mmo-ba kell menni
valószínûleg amit szerencsétlen nem tudott megvalósítani az életben, azt a játékban éli ki. ezért lehet nagyon rászokni, mert sokkal könyebb sikert/megbecsülést/eredményt elérni egy játékban. és valakinek ennyi öröm elég is. 'kicsit' zsákutca a dolog..
Pontosítok. Van ahhoz köze, hogy hogyan él ha nem játszik, hiszen a személyisége az teljes mértékben nem tud megváltozni, de abszolut nincs arányban valaki játékon kivüli egzisztenciális és szociális, helyzete a játékon belülivel.
Én nem MMO-zom, csak CoDozok, de ott is van olyan srác akinek diplomája jó állása, saját családja és 350k-s gépe van, meg olyan is aki épp munkanélküli. Attól még a játékban mind2 egyaránt sikeres.
Nem is azt mondták, hogy aki az életben ügyvéd az a játékban is ügyvéd, meg aki az életben milliomos az a játékban is az. Maga a társadalom felépítése, a hierarchia, az emberek egymáshoz való viszonya, ez ami a valóságot szimulálja. Ennek semmi köze ahhoz ki hogy él AFK.
Hát izé... Ismerek olyan embert, aki a való életben egy valódi csõdtömeg, a WoW-ban meg a szerver egyik legnagyobb guildjének a vezetõje..
Höhö... Wow-ban a legjobb a hógolyózás. Veszek 500 hógolyót és pofándobálok vele mindenkit! :-)
"nem kevesebb mint három év alatt összegyûlt 60 terrabájtnyi adatot letöltve és felhasználva" és az a 60 teRabájtnyi adat mi volt? szöveg? kép? video? ez így nem mond sokat, de jól hangzik leírva...