25 éve szünetet követõen a Formula–2 2009-tõl ismét újraindul, jelentette be az FIA 2008. június 25-én.
Az autók tervezésére kiírt pályázatot az MSV (MotorSport Vision) nyerte.
A 2009-es szezonban május és november között nyolc versenyt rendeznek, mindet Európában. Minden verseny 2 db 110-110 kilométeres részbõl áll majd, a másodikban egy kötelezõ boxkiállással. Mindkét részt egy kétszer 30 perces idõmérõ elõz meg. [3] Tesztelni 3-szor a szezon elõtt, 3-szor az elsõ verseny elõtt és kétszer szezon közben nyílik alkalma a csapatoknak. A csapatok 2009-ben 1000 kilométert tesztelhetnek.
Az autókat a Williams tervei alapján az MSV fogja gyártani. Az autókat 1,8 literes, turbófeltöltõs motor fogja hajtani. Érdekesség, hogy az MSV, amelynek tulajdonosa a korábbi Formula–1-es versenyzõ Jonathan Palmer ezen kívül még egy autós sorozat, a Formula Palmer Audi autóit is gyártja.
Van itt Palmer, meg Surtees is. Amúgy, úgy tûnik, hogy sokuk tényleg csak a pénzért van itt. Rengeteg arc apjának van saját versenycsapata különbözõ kategóriákban ... :=(
2009. május 08., péntek - [13:49] Lezajlott az új Forma-2 elsõ tesztje
A héten megtartották a 25 év után újjáélesztett Forma-2 elsõ két tesztjét Snettortonban. Az FIA új utánpótlás-kategóriájában 24 egyforma, a Williams által tervezett, és 400 lõerõs Audi-motorok által hajtott autó mérkõzik meg egymással. A szerdai elsõ teszten még nem mértek idõt az angliai pályán, csütörtökön pedig a World Series by Renault-ból érkezõ Robert Wickens érte el a legjobb köridõt. A kanadait a Red Bull felfedezettje, de az õsszel egy F-1-es Ferrarit tesztelõ Mirko Bortolotti követte, majd Martin Brundle fia, Alex Brundle következett a sorban. A mezõnyben van még a GP2-bõl érkezõ Andy Soucek, a WSR-ben vitézkedõ Julien Jousse és Milos Pavlovic, az 1964-es világbajnok John Surtees fia, Henry Surtees, valamint Sébastien Buemi unokanõvére, Natacha Gachnang és számos más fiatal tehetség.
A versenyzõk pozitív benyomásokat szereztek az autóról. "Négy évet töltöttem a Forma-3-ban, egyet a Formula Renault 3.5-ben, kettõt pedig a GP2-ben, ezért hozzá vagyok szokva a hasonló autókhoz, a Williams JPH1 azonban meglepett" - ismerte el a spanyol Soucek. - "A leszorító erõ mértéke meghaladja a várakozásaimat, és még jobb lesz, amikor megkapjuk az új Avon abroncsokat. Könnyebb a többi autót szorosan követni, mint az F3-ban vagy a GP2-ben, mivel az aero-csomag kevesebbet veszít a hatékonyságából. Ez azt jelenti, hogy ha valakit követni tudsz, nagyok közel kerülhetsz hozzá, így biztos vagyok benne, hogy sok elõzést láthatunk az idén." A sorozat jellegzetessége, hogy mindössze 200 ezer fontba kerül végigversenyezni egy szezont, amely 8 pályán 16 futamból áll majd. A Forma-2-t a WTCC betétversenyeiként rendezik majd meg, és az Eurosport is közvetíti a futamokat. A idénynyitó május 30-31-én Valenciában lesz.
Silverstone Test - 18 May Combined Group Times 1 Surtees, H 1:38.920 2 Aleshin, M +1.102 3 Jousse, J +1.561 4 Hohenthal, S +1.717 5 Wickens, R +1.800 6 Palmer, J +1.880 7 Soucek, A +1.888 8 Clarke, J +1.941 9 Eng, P +2.531 10 Iaconelli, C +2.953 11 Moore, J +2.956 12 Hegewald, T +3.062 13 Pavloviæ , M +3.194 14 Brundle, A +3.244 15 Piscopo, E +3.508 16 Gachnang, N +3.615 17 Bortolotti, M +3.714 18 Ebrahim, A +4.687 19 Sánchez, G +5.364 20 Karjalainen, H +5.575 21 Gladdis, T +6.255 22 De Marco, N +6.667 23 Höing, J +8.804 24 Gandolfi, P +9.545
Soucek autója miért állt le? Hegewaldot sajnálom, Wickens nagyon jól teljesített. Eng hibázott sajnos. Nem volt annyira unalmas a futam, de lehetett volna izgibb is.
Elsõ futam volt még csak.Ne várj sokat tõlük.Ez nem F1 ez F2:D
épp ezért lehetnének meggondolatlanok, elvadult állatok a pilóták. A Catalunyai WSBR futam óta nem láttam ilyet. :s Mellesleg a csaj tök jól ment a mezõnnyel, azt hittem valahol körönként 1-2 mpt fog kapni. ha nem többet. a mezõny viszont szétszórt nagyon, az idõmérõben elért köröket nézve.
a köridõk alapján a Formula Masters környékére, kicsit talán elé tenném az autók erõsségét. Wickens megint nyert. Nagyon jó a srác, nem véletlenül Red bull gyerek. Bortolotti második, Eng végre bejött harmadiknak. Várom a folytatást :)
Feltennék egy jogos kérdést: Ahogy elnézem ahogy a forma1-ben, itt is helyes kis lyányocskák tartják a táblákat a kocsik elõtt... No de Natachának is? :D