Ha szájtépés helyett kicsit visszaolvasnál, akkor láthatnád, hogy az illetõ saját maga nevezte tuc-tucnak azt, amit hallgat.
Én nem dobálok neked szegénységi bizonyítványt, biztos boldog vagy a zenei ízléseddel, ahogy én is az enyémmel. Dögivel hallgatom John Coltrane, Gonzalo Rubalcaba, Michel Petrucciani vagy éppen Ken Vandermark igénytelen és ingerszegény zenéjét. :P
Ez melyik zene? Mert KillerBee helyett ugyan nem nyilatkozom, de amit en hajlamos vagyok letuctucozni, az dobot, es cint nem nagyon latott, legfeljebb szamitogepet. Onmagaban az sem lenne baj, mert en szeretem az elektronikus zenet, de tehetseg nelkul szamitogeppel sem megy.
Nem ismerem Torit, nem is érdekel, nem is akarom :) Maradjon meg ez, az ingerszegény méjnsztrím fanatikusainak.Legyenek büszkékrá :) Nem érzem magam kevesebbnek emiatt..és az az igazság, hogy nem is vagyok Mondjuk, ezen a kommenteden besírtam am
Eleve aki tuc-tuc-nak nevezi azt a zenét, már nem tudhat túl sokat a "zenérõl" :) Amit te tuc-tucnak hívsz, az lábdob és cin.Mondjuk, elég sok butaságot írtál..nem is csodálom :) Azért hallgasd csak a Jethro Tullt -t és döngesd a melled szegénységi bizonyítvány on
A Vigilanttal mellenyultal, hallottam rola. Nem, nem tudnek meselni rola. Tori Amosrol sem tudnek tul sokat. Japan metalbandat se ismerek, es del-szudani d'n'b bandak is kicsuszhatnak a latoterembol olykor, de ez meg mindig nincs pariban Tori Amossal, barmennyire igyekszel. :) Termeszetesen megertem az erzeseidet. Kinos na. ;)
Már megbocsáss, de ki a faszt érdekel, hogy x éve a pályán van? Miért kéne ismernem attól? Az A-5 Vigilant gép 30 éve nem repül és elõtte lehúzott egy évtizedet. Halottál már róla? Tudsz róla mesélni?
Egy ausztrál rockeret ismerek távolról aki Japánban él. Garantálom, hogy bármikor mond neked olyan elõadót aki ott 20 éve pályán van és te a büdös életben nem halottál róla.
Te viszonylag az idõsebb generáció tagja vagy. Te ismerheted és talán még én is. Én csak névrõl, de soha nem halottam zenéjét eddig. Viszont az 1900-as évek eleji nagy sanzon és bárénekeseit felsorold a kedvemért akik 20 évig is tolták?
Kicsit nagy a szád és magas lovon ülsz és korod ellenére valamiért úgy érzem nem kellene tiszelnem véleményed. (Ja, a kor állapot és nem érdem...)
Sot, egy csomo jovore szuleto eloadot sem ismerek. De Tori Amos 20 eve van a palyan, ennyi ido alatt talan atszivaroghatott volna valami. Ja! Ha az emlitett Rob Costlow elregeli a velemenyet valamilyen temaban, akkor en nem azt kerdeznem, hogy ki a tokom ez. Es ez semmifele izlesrol nem szol.
TÖBBIEK: Nem is gondoljátok, hogy milyen égõ, hogy nem ismeritek az említett elõadót...
huh hát azért ez meredek volt. oO Most akkor mindenkinek kötelezõen ismerni kéne Tori Amost ? Gondolom te sem így gondoltad, ugye ? :P Arról már nem is beszélve, hogy szerintem kb mindenki tud olyan elõadót mondani, akit pedig te nem ismersz. És még az is lehet, hogy az az elõadó jobb, mint a Tori Amos. Innentõl kezdve értelmetlen az egész ki kit ismer téma.
Hú pont most jött le a Tori Amos torrentem, szóval be is fejezem. Jó zenehallgatást mindenkinek :D
Kicsit védelmébe kelek a "tuc-tuc" zenének. Mivel szívesen hallgatok sokféle zenét, még Tori Amos-t is néha, ne feledkezzünk meg, hogy ezek a tuc tuc zenéket gyártók, mixelgetõ emberkék, akkora rajongótábort tartanak fent, mint nagyon sok autentikus zenekar vagy mûvész. Sokat segíthetnek néhány rétegzenének, hogy más stílust kedvelõk közé is eljusson. Tori Amos is így tesz, hisz a Youtubon az elsõk videótalálatok között bukkan fel TA remake-i, a Smells like teen spirit (Nirvana), vagy az Enjoy the Silence (Depesh Mode, amely a legnézettebb videója a Youtubon 2 millával).
Az eredeti témához meg annyit, akármennyire is fikázzuk az elõadód, hogy mennyi pénze van, vagy hogy szart csinál, az az Õ szarja és abból él. Azért mert te úgy gondolod, még nincs jogod a szart ellopni. Nekem sem. Senkinek. Mert ha egy számot letöltesz, legyen az warez, torrent, rapidshare, stb. akkor valakinek az eredti 5letét és a neki segítõinek a lóvéját nyúlod le. Ha tetszik, ha nem. Talán nem véletlen, hogy TA-t helyezik elõtérbe, mert neki 12 millió albuma és több ezer telt házas koncertjei voltak. Valószínû nincs pénzszûkében. Reméljük.
Nem megmagyarázni kell a lopást, hanem abbahagyni, vagy gondolkodni az új lopási technikán, mert egyre több kormány lép. Pl most a francia. Ott is akire rá lehet bizonyítani a kalózkodást (ebbe vszínûleg beletartozik a fájlcserélés is), annak felmondják az elõfizetését. És ennyi...
Nem. Én is felsoroljak pár elõadót amit szerintem, hogy égõ akiket te nagy valószínûséggel nem ismersz? Más ízlését nem kéne kritizálni.
De ennyi erõval az is égõ, hogy az emberek alsó hangon kétharmada természettudományos analfabéta vagy szimplán hülye. Az nem égõbb, mint pusztán a zenei lexikális tudás hiánya?
Gondolod, hogy aki tuc-tucot hallgat, az képes végigszenvedni egy Jethro Tullt vagy Led Zeppelint? Bachról, Schubertrõl vagy akár Prokofjevrõl nem is beszélve.
A fentiek már mind õskövületek és elõre kell nézni a jövõbe, mert csak akkor vagy menõ és cool, sõt kewl. :)
Ez keremszepen marhasag. Ezek szerint aki nem allit elo valamilyen kezzel foghato termeket, az nem is dolgozik? Mert ugye, ha nem jar neki erte semmi, akkor kb. ezt mondjuk. Marpedig meggyozodesem, hogy sok nyomorban meghalt muvesz is siman becserelte volna egy kis joletre azt a tenyt, hogy halala utan mindenfele sznobok kisebb varosok arat adjak majd egy muveert. Sz'al ez azert bonyolult dolog.
U.i.: Ellopni egy autot vilagos lopas. Ellopni ugyanennek az autonak a terveit, es az alapjan gyartani, megsporolva a fejlesztesi koltseget micsoda? Pedig a tervek immaterialisak.
NEXUS: "Ha normális minõségben adnák ki talán még a Toriámosz lemezét is megvenném." Szerintem kicsit körbe kéne nézned, mielõtt ilyen okosakat írsz, ugyanis Tori Amos egyike azon keveseknek, aki kiadják vinylen a zenéüket. Szóval irány az ebay: 18€-ért már viheted is!
TÖBBIEK: Nem is gondoljátok, hogy milyen égõ, hogy nem ismeritek az említett elõadót...
A cikkhez hozzászólva pedig: mindenkit fölháborít (engem is), ha leparazitázzák, és az elsõ reakció a visszavágás, hogy ha igazán jó zenét csinálnál, akkor megvenném, éljé' a koncertekbõl, bezzeg Trent Reznor, stb! De aztán - kicsit lenyugodva - azt kell hogy mondjam, hogy sajnos igaza van. Akármennyire is mûvészet a zene, ahhoz hogy a merevlemezre vagy az mp3 lejátszóra kerüljön, egy komoly ipari tevékenységen, gyártási folyamaton kell átmennie. Szóval, ha magát az alkotást nem is tartanánk munkának (csak mondjuk önkifejezésnek, és örüljön, ha meghalgatják), a gyártás foglalkoztat egy csomó embert a hangmérnöktõl a marketingesig, akikre szükség van. És ezt valakinek ki kell fizetni. Szal pénzbe kerül.
Nekem a cím is nagyon fura! "a zenelopás" nem az amikor valaki pénzért olyan zenét játszik, vagy ad ki, amin felismerhetõ, hogy nem a saját szerzeménye??
A zene hallgatást semmiképpen nem tekinteném zenelopásnak. Még akkor sem, ha illegális másolatot hallgatok (saját célra készült másolat nálunk egyébként is legális, csak az engedély nélküli terjesztés tilos).
Ez az egész szerzõi jogosdi, meg szellemi termék védelem teljesen hülyeség átgondolatlan badarság. Az emberiség találmányai szerzeményei legyenek már közkincs! Pl. a törvények is szellemi termékek, le is kellene védetni õket és bûntetni a bíróságokat, ügyvédeket ha ingyen használják! Vagy Ottó leszármazottai minden egyes legyártott Ottó motor után kapjanak jogdíjat! Hova vezet ez? Nem a szabad gondolatok felé az tuti...
Azert a "ki az a Tori Amos?" hozzaszolok eleg latvanyos szegenysegi bizonyitvanyt rittyentettek magukrol. Nem, nem azert, mert o olyan jo, hogy mindenkinek szeretnie kell. De azert illett rola hallania legalabb. Hasonloan a Nazareth, Jethro Tull, Roxette, Black Sabbath, Pantera, Led Zeppelin, vagy akar a Milli Vanili(mert annal latvanyosabb bukta keves van/volt).
Ez tényleg nem olyan rossz! Lám mire jó egy sg-s cikk. :)
Én sem értem. Mérnöki szabadalmakra nem jár ennyi és azok azért egyes esetekben nem csak élvezeti célokat szolgálnak. Én kb. 5-8 évet tartok reálisank szerzõi jog estén zenében év filmben is max. 10 évet.
Semmi a világon nem gátolja meg abban, hogy minden este zenéljen, koncertezzen és a belépõ jegyekbõl éljen, éppen úgy mint ahogy én is és általában a többség is minden nap melózni megyünk... a gond itt abban van, hogy azt hiszik, hogy leirnak egy beszari versecskét ráhúznak egynéhány akkordot, millió peldányban sokszorosítják és mindjárt 1000m2 villát és 5-6 sportkocsit kell ezért kapniuk... szóval az egész szórakoztatóipar egy nagy szar.
Aztán jön egy Susan Boyle, nem is tudtuk, hogy létezik aztán hangjával viccbõl ledúrja a "nagy" milliomos zenészek 98%-át semmi digitális studióban végzett hangmanipuláció nélkül...
"Igen, jól meg maszterelt zenéket hallhatuk JAVARÉSZT! (mivel milliós studiókba csinálják :D ), de azokat az alapokat kb egy bármilyen zeneszerkesztõvel a default samplekkal megcsinálom :D "
HE? Most vagy nem tudod, mi az a mastering, vagy már itt is a német "technóról" beszélsz. Ha ez utóbbi, akkor csináljál már egy rob mayth alapot. Na, csak úgy!
"Eléggé ismerem a német technot :D Jah pár szinti, meg a durván monoton alap akit kielégít.."
Ez benne a lényeg :O Monoton ütem, fülbemászó dallam, felépítés-lerombolás..
Biztos nálam sokkal jobban tudod, milyen zenéket ismerek. :P
Oks :) Neked jó a múlt, én általában a jelennel és a jövõvel foglalkozok...Nem egy nevet tudnék még, aki nagyon komoly, és az életbe nem hallanál róla, mert nem mozogsz abban a körben, és nem is fogsz soha :) Téma lezárva :) A kraftot is csak azért írtam, mert még gyerek voltam azt hallgattuk sokat :) mostanra semleges..meg én inkább jobban szeretem az elõremutató dolgokat, vagyis csak azt.
kicsit off: kispált énis már csak koncerten hallgatok. konkrétan énsem ezt a stílust már nagyon, hogy alter...mert már ez is az egyéniség helyett tömegszar lett: D a mûvészkedésükkel, meg a hülye megjátszott elvontsággal és nagy sálakkal nyáron is :D ... konkrétan minden stílust utálok, fõleg azokat akik megjátszák magukat. Egyéniség rulz. Onanntól bármit szerethet csak jófej lehet.
De mondom mint zene egészen mást jelent nekem a "nemkommersz" "nemhagyományos" jó tegyük rá ezt a jelzõt hogy alternatív...,lehet hallgatni lehet ráprögni, és ezek a koncertek baromi jók szoktak lenni.
Jujj a kispál :D :D Nem én nagyon az ilyen alterosok ellen vagyok :( de mondom, elismerem a komoly cuccokat, és van is olyan amit meghallgatok :) De nem azt hallgatom nap mint nap. A psy-bõl csak a chill ami bejön, lassú, elmélyûlt, durva szintik, van mondanivalója...ahhh azokat imádom :) Kész is vagyok tõlük...ha érdekel 1-2 érdekesebb darab szólj :)
Amióta modern zene létezik, ez a probléma jelen van. A kazettákat is másolták, mégse volt ekkora visszhangja. Lakodalom Galambos Lajos kazettáit is másolták orrba-szájba, mégis megél (nem is akárhogy)
Sajnálom, bocsi :) Igen, jól meg maszterelt zenéket hallhatuk JAVARÉSZT! (mivel milliós studiókba csinálják :D ), de azokat az alapokat kb egy bármilyen zeneszerkesztõvel a default samplekkal megcsinálom :D Semmi fantázia, semmi elmélyültség...aztán végig nyavajognak valamit oszt csókolom :) Kár, h ennyivel be érni a nagytöbbség...na de ez szubjektív vélemény!!!! Van akinek ez jön be :) Nem egyformák az emberek... Eléggé ismerem a német technot :D Jah pár szinti, meg a durván monoton alap akit kielégít..Hát nem tudom, elég ingerszegény környezetben nõlt fel, de távol álljon tõlem a személyeskedés, ezt csak úgy gondolom...Én hallgattam, és 2 hónap alatt meguntam az egész hóbelebancot.fantáziátlan,monoton,nem finóm, semmi érzelem.Talán a minimál technoban van valami, de az megint uncsi
Ha már elektronikus zene, akkor Goa, Psy trance :D...de azokból sem az elborult verziók, hanem amiben tényleg éle a ritmus, és nem monoton az egész, hanem teli van különleges ambient elemekkel, vagy akusztikus hangszerekkel. :) Az ilyen elborult LSD-s gombás zenékre lehet jól transzba esni :) ahogy vadászat elõtt az õsemberek is :) Ja meg a dnb is jó, de abból meg a jazz-esebb liquid, vagy ambient dnb. A kommersz dücdücöt nem szeressük'
Viszont ezzel a "idióta szövegét hallgassam zenébe" elmélettel nagyon nem értek egyet... Fõ kedvencek azért mégis a mély tartalmú zenék. Vagy jó dongolatok, amik már versekként is megállják a helyüket... Nemigaz hogy nem jó egy quimby, vagy a nosztalgikus kispál alatt ordítani a tömeggel a szöveget és totál átélni :D
BÁÁÁRCSAK úgy mûködne a borral, ahogy ezt a magát mûvésznek nevezõ Tori Amos hozta fel pédának. Akkor megszabadulnánk a sok rossz minõségû, agyoncukrozott, borhoz korántsem hasonlító löttyöktõl. Pl. egy Nagyová nevezetû cég a felvidéken árulja a díszes Tokaji borát, amiben közel sincsen az a minõség, amit tokajinak lehetne nevezni (ugyanis nyílt titok, hogy honnan szerzi be a szõlõit...)
Légy szíves ne illesd ilyen szavakkal a kedvenc zenéimet! Szerintem pont, hogy profin maszterelt zenéket hallhatunk az ilyen "lofasz gagyi rádiókon". Sok pénzbe kerültek azok. Az meg, hogy ki mit nevez komoly zenének, azt mindenki maga dönti el. Nekem a "nyomi beteg német teknó" (bár korántsem teknó, de nem baj) eléggé komoly, ellenben pl. Mozart zenéje szerintem szar.
Arról meg már nem is beszélve, hogy más nyomorát, vagy idióta szövegét hallgassam zenébe "öntve...már rég kinõltem az ilyenbõl. lsd: pop,hip-hop..Még az alteros cuccok között van pár semleges amit nem röhögök ki, de csak kis %-ka...pl.nine inch v. metallica 1-2 zenéje.Amit komolyabban bírok az a mély elektronikus témák a szimfónikus darabokat meg tisztelem, mert oda is kell tudás, nem csak végig pofázni.Ez csak szubjektív vélemény, nyílván jó, ha valakinek szép hangja van és kamatoztatja, csak ne idióta szöveggel...
Igen, aki nem allergiás a profi maszteringre és csavarásokra, annak jah, nem nagy dolog belõni (még talán te is tudnál valami vackot tákolni, am vicces ez nem stílus függõ)...De, ha valaki profi munkát akar kiadni a keze közül (ezeket általában nem játszák ilyen lofasz gagyi rádiókon) , az bizony megizzad vele, és nem olyan könnyû mint azt te beállítod.Nyílván nem a nyomi beteg német teknóra gondolok, egyáltalán nem is gondolok itt németekre, mert sose szerettem úgy igazán a német elektonikus zenéket..talán a kraftwerket tudnám megemlíteni a régiek közül...De vannak durvább, fantáziadúsabb kifinomultabb és tisztább zenék máshonnan..SZóval, ez nem úgy van, h jajj elektronikus, akkor már gec* könnyû..mert ua hallottam már popba,alterba, ebbe-abba xarul belõtt cumókat..a komoly zenének pedig muszáj lenne, tisztának lennie.
Haggyad má' ezt az "ótvar 30 éves CD" dolgot, mert még mindig nagy baromság, már ne haragudj.
A hölgynek egyébként szerintem igaza van abban, hogy szemléletváltás kell mindkét fél részérõl.
Szerintem van akit komolyan érdekel a zene, és van aki csak azért hallgatja, hogy ne unatkozzon a buszon/vonaton stb. Aki a P2P elõtt vásárolt eredeti lemezeket, az szerintem manapság is vesz, aki meg sose vett, az eztán se fog.
Zeneiparban mindenkinek ezt kéne követnie. Egyrészt mert sokkal szimpatikusabb "nekünk" fogyasztóknak. Sokkal szívesebben elmegyek a koncertjére. Sokkal szívesebben megveszem a CD-jét. Vagy ha van lehetõség a zenész oldalán pl PayPal donate-ra (Ha letöltesz egy számot annyit fizetsz (adományozol) érte amennyit jónak látsz... persze ingyen is viheted) akkor simán fizetek pár dolcsit az albumért.
Sok kicsi sokra megy, és tuti hogy mindenki aki nagy rajongó fog fizetni érte amennyit a szíve diktál. Úgyis, pár év és mindenkinek lesz Paypal számlája.
Így tényleg csak azok a zenészek maradnak életben, akik saját erejükbõl futnak be karriert. Viszont kikerülhetõek a gusztustalanul pénzéhes zenei kiadók, és a kisebb de tehetségesebb zenészek is ugyanúgy befuthatnak. Pl megnézem youtube-on a klippjét, ha tetszik letöltöm az oldaláról, esetleg torok pár tisztelet dolcsit. Aztán ha rápörgök a zenére úgyis elmegyek koncertre, mert azért az az igazi élmény.
Szóval, énsem tudom ki ez a Tori muff, de üzenem neki, elég visszataszító felfogás "parazitának" nevezni a rajongóit.
:D Meghallgattam a jútyúbon vagy egy tucat Cascadát, abban nem vagyok biztos, eredeti mixek voltak-e, de kivétel nélkül mindegyik ugyanúgy szólt, nem is tudtam különbséget tenni közöttük. Unalmas, fantáziátlan, egyhangú, egy szóval: német. Kb. a Bohlen-féle Modern Talking hangulata és színvonala, vagy még inkább az ugyancsak méltán rég elfeledett, õsrégi Twinsre hasonlít.
De ezzel nem akarlak megbántani, te bizonyára ugyanilyennek éreznéd azokat a zenéket, amelyeket én hallgatok (jazz, operák és általában klasszikus zene, heavy metal, progrock, némi folk-rock).
"Hát, a német vagy egyéb tuc-tuc zene gyártásához valóban nem is kell képzett hangmérnök. "
? Nem kell az elõítélet, hallgass meg egy Cascada origi mixet.
Szerintem van némi irónia abban, hogy az albumának a címe Abnormally Attracted to Sin (magyarul szó szerint kb. Abnormálisan vonzódva a bûnhöz) :) Most akkor hogy is állunk a lopással? (ami nem is teljesen stimmel, mert megmarad az eredeti helyen is) Kit is vonz a bûn? :-P
"(nem olyan nagy cucc a hangmérnökösködés). Én szeretem a német szájbarágós tüctüc zenét, azt nem lehetne koncerten elõadni."
Hát, a német vagy egyéb tuc-tuc zene gyártásához valóban nem is kell képzett hangmérnök. Ám a hangmérnökség nem csupán ebbõl áll, igen alapos elméleti, hangtechnikai és mûszaki tudás kell hozzá. Hogy a profik között is milyen kevesek értenek hozzá, az lemérhetõ qrva sok szimfonikus felvételen, amikor csak ritkán tudod pontosan behatárolni a hangszerek elhelyezkedését, mert már a mikrofonozás maga igen komoly tudást igényel, mert különben annyi a hangképnek és oda a jó fázis.
Toriámosz inkább maradjon az éneklésnél, ne itt az esgén ossza nekünk az észt. http://www.youtube.com/watch?v=KWmETxWM0h0
De most tényleg, volt olyan elõadó, aki olyan nagy hatást gyakorolt rám, hogy megvettem az albumait. Toriámosz nem tûnik rossznak, de nem ilyen hozzáállással kell hatást gyakorolni a leendõ közönségre, mert így elõfordulhat, hogy még véletlenül sem fogják megvenni az albumait..
Egyébként igaza van. Az elõadóknak változniuk kell, mert az emberek már megváltoztak, illetve a technikai fejlõdés új eszközöket adott a kezükbe.
elkészített dalok értékét becsülni Ez nekem úgy hangzik, mintha azt mondaná, hogy én nem becsülöm a zenéjét, amikor letöltöm az internetrõl. Pedig de, csak vannak bizonyos szintek, amit el kell érni ahhoz, hogy megvegyem az albumait. Az elsõ szint az, amikor letöltöm a zenéjét. Ez már valamennyire a tisztelet jele, mert idõt áldozok rá. Ha ez neki nem tetszik, akkor így járt és lehet, hogy kicsit túlértékeli zenéi értékét, amik kb 0 ft-ért sokszorosíthatóak..
A digitális javak másolásához kapcsolódó viták meglehetõsen egyformák. Ám a dolgok mélyére -- szerintem -- nem mentünk le, hanem a felszínt kapargatjuk.
1.) Egyik oldalon ott vannak, akik a digitális javak másolását is abszolúte tolvajlásnak tartják, mondván, hogy azok létrehozása MUNKA, amit meg kell fizetni. Ez az érvelés kétségtelenül tartalmaz igazságot, ám van vele több probléma:
1.a.) Ha megvizsgáljuk a digitális tulajdon szentségét hirdetõket, mindig jelentõs anyagi érdekeltségeket találunk. Olyan mértékû anyagi érdekek láthatóak, amelyek JELENTÕSEN TÚLMUTATNAK egy-egy digitális munkát végzõ ember TISZTESSÉGES honorálásán. A "szerzõi jogok" haszonélvezõi között ráadásul leginkább puszta pénzbegyûjtõ maffiákat láthatunk, a haszon nagyobbrészt oda megy.
1.b.) A digitális "jogok" érvényesítésének a MÓDSZEREI ... hát azok enyhénszólva GUSZTUSTALANOK és akkor még finoman fogalmaztam... miért is kell nekem szArtisjus matricákat fizetgetnem a saját magam és családtagjaim által készített felvételeket tartalmazó számos DVD után? Miért kellene 99 évre (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) kitolni a "szerzõi jog" határidejét? Ez döbbenetes, ennek a szerzõkhöz és a mûvek elõállítóihoz, azok tisztességes megélhetéséhez nagyon semmi köze.
2.) Másik oldalon azok állnak, akik bizony másolgatnak. Nyilván valahogyan életben kell tartani a javak elõállítóit, tisztességes szinten (autó, családi ház, normális élet, de nem 10ezer tonnás luxusjacht)
A kérdés tehát az, hogyan fizessük ki azokat az embereket, akik kétségtelenül munkát végeztek, úgy, hogy a használó számára megfizethetõ legyen a fizikailag soksorosítható jav.
Nos, a mostani általános közgazdasági és társadalompolitikai szemlélet súlyos hibái vannak a probléma mögött. Mik ezek? -- A piac mindent jól szabályos, mindent megold, -- Mindenki annyi pénzt kasszíroz, amennyért "el tudja adni" magát
Ugyanakkor azok, akik a szabadpiacot istenítik, NAGYONIS IGÉNYBE VESZIK az állami törvényhozást és erõszakszervezeteket, amikor a SAJÁT ÉRDEKEIK "megvédésérõl" (ez azért annál már jóval több...) van szó.
Szerintem ez a ma szokásos FELEMÁS, elhibázott rendszer, amelyben az egyre súlytalanabb állami erõszakszervezetek biztosítják a magán-maffiák jövedelmét, NEM TARTHATÓ FENN HOSSZÚ TÁVON, valamerre el kell mozdulni, és el fog mozdulni magától is, mihelyt az állam további súlytalanodásával a magán-maffiák egymás ellen fordulnak. Bocs, hogy ilyen hosszú voltam
Nagyon szar hasonlat. Bizonyítottan nem jár 90% Mekibe és nem rendszeresen a zenehallgatás arányaival összevetve.
Miért is ótvar a CD? Az emberek nagy része olyan halláskárosult a civilizációs ártalmaknak és saját hülyeségüknek köszönhetõen, hogy 256 kbps (vagy akár gyengébb minõségû) mp3-at sem tud CD-tõl megkülöböztetni még jó hangrendszer esetén sem. Egy kisfülessel, meg CD-s asztali lejátszón átlagos hangfalakkal és erõsítõvel sem érezhetõ a difi.
Az emberek 90%-ának a meki is megfelel én meg évente egyszer beesek venni egy almáspitét. Ezzel együtt sem jelenti azt, hogy az emberek csak mekibe járnak.
Azért otthon megfelelõ körülmények között szeretném úgy élvezni a zenét, amire a rendszer technikai paramétereit figyelembe véve képes, kivéve magát a hanganyagot ugye.
Amúgy, mint arról már párszor volt szó, ilyen fórumokon nem csak az adott frekit hallja az ember, hanem al- és felharmonikusokat. Ráadásul azt is érzékeled, ha nem csak frekiben, de már fázisban is különbség van a két füledbe jutó hang között. Az MP3 az ilyen infónak monnyuk 60-70%-át eltünteti, szal 3D térérzet meg ilyenek (normál sztereo rendszerrõl beszélek) az zéró, márpedig ez is hozzá tartozik a zenéhez.
Ki nem xarja le ezt az ótvar picsát?Nem tud kenyeret venni? Vagy miért nyavajog?vagy vmi mondvacsinált *ar?Madonna miért nem nyavajog?
Az az ótvar MP3 256kbps-tõl kezdve az átlagos hallású emberek 95 százalékának megfelel. Na meg a csattogó-nyikorgó-majd' szétesõ negyven éves szovjet metrón teljesen mindegy, hogy 256-os MP3, vagy FLAC a zene :)
Azért a digitális "anyag", és a fizikai anyag között van egy kiba nagy különbség!
A fizikai anyagot tényleg lehet fogyasztani, amikor viszont valaki letölt egy albumot, azt épp hogy multiplikálja!!!! Ezért aztán az anyag ilyenfajta jogosulatlan multiplikálása alapvetõen nem lopás, mégha a jelenlegi törvényi szabályozók kb ebbe a kategóriába sorolják.
Szal ha Toriámosz kicsit jobban nyomná, akkor egyrészt ismernénk a nevét és nem azon filóznánk, hogy kicsodaeza p@csa, másrészt lehet, hogy a letöltések hatására többen mennénk el a koncertjeire is. Monnyuk a magam részérõl továbbra is bojkottálom a koncertjeit, fõleg hogy ilyenek szól be.
De ha még ezt a zagyvaságot a kiadók meg a feltüzelt elõadócskák még sokáig folytatják, akkor én meg benyújtom a számlát feléjük, hogy mennyi ingyenes reklám tevékenységet folytattam az érdekükben, amikor letöltöttem az albumukat és másnak is ajánlottam esetleg õket.
Amúgy elég szégyen, hogy a mai napig egy ótvar 30 éves formátum a sztenderd, helyesebben még az sem mert mindenki mégótvarabb MP3-azik. Ha normális minõségben adnák ki talán még a Toriámosz lemezét is megvenném. Õ persze még büszke is arra, hogy sikerült megtölteni egy egész CD-t, hát ennyire igényes a kicsike a saját alkotásával kapcsolatban. Hát akkor had ne zavarjon hogy én is lexarom, és berakom az autórádióba háttérzenének.
Hei robertone! Nem értek egyet azzal, hogy a zenész csak koncerten zenész. Lehet a stúdióban is zenész, sõt, hangmérnök is lehet (nem olyan nagy cucc a hangmérnökösködés). Én szeretem a német szájbarágós tüctüc zenét, azt nem lehetne koncerten elõadni. De szeretem Oldfield-ot is, õ is egy hatalmas stúdiózenész, de a koncertfelvételei nekem egyáltalán nem nyerik el a tetszésemet.
mindenki, aki a digitális másolást termékekkel példálózva próbálja bemutatni alapvetõen ostoba. Ha a bort úgy tudnánk másolni, mint a digitális médiákat, mindenki folyton részeg lenne, amig a bolygó be nem robbanna a légkört túlterhelõ szeszgõztõl.
A koncertek általában utazási költséggel együtt sem veszteségesek, senkinek nem kell finanszírozni.
Akinek kevesebb igazi rajongója van lépjen fel egy klubban, ne béreljen ki stadiont. Remekül meg lehet élni klubkoncertekbõl is. Még egyszer mondom a koncertjegyek komoly bevételeket jelentenek egy elõadónak, feltéve, ha a lemezcég/manager le nem nyúlja a lóvét.
A lemezeken pedig a lemezcégek keresnek többet, nem az elõadók. Ha csak a gyártási/terjesztési költség és az elõadó haszna lenne egy lemezen ötödébe sem kerülne és egy IGÉNYES KISZERELÉSBEN hatszor annyian megvennék. Amit megfizetsz az a kiadó reklámköltsége és a brutális extraprofit amit ezért leszed, mert megteheti. Beleraknak egy gagyi plasztiktokba egy fotót meg egy 20 éves technológiával fillérekért sorozatgyártott adathordozót ami jogdíjakkal és terjesztési költséggel együtt is 500 ft alatt van és eladják neked pár ezerért te pedig sírsz, hogy miért nem veszi meg mindenki.
Rakják bele egy szép egyedi faragott fadobozba és eladhatják ezért a pénzért mert az egy szép különleges ajándék amit szívesen megvesz bárki, de ahhoz kreativitás és ízlés is kéne, nem csak médiahatalom és fantáziátlan marketingsablonok ami nekik van, ja és az árrésük sem lenne ekkora, na ezért nem csinálják valójában.
Van itthon pl egy Madonna koncert DVD, amit anyámék néztek régebben. Ugyan nem igazán tudom összeegyeztetni a stílusom a zenéjével, de amikor nézik, akkor én se tudok úgy elmenni elõtte, hogy ne nézzem egy kicsit, olyan fergeteges elõadása van... pedig már mennyi idõs is?
es ki fogja Torinak finanszirozni, hogy ide utazzon Magyarorszagra, es tartson koncertet? az album eladas jelent egyfajta 'fizetokepesseget'... erdeklodest az eloado irant, hogy neki 'megerje' itt fellepni.
a kisebb zenekaroknak (akiknek kevesebb 'igazi rajongoja' van) mikor lesz eselyuk idejonni nekem koncertet tartani, ha csak belekostoltam 1-2 szamba es nem fizettem erte?
a neve ismerõs, de még életemben nem hallottam tudatosan egy számát sem..
robertone igazad van.
Én sem ismerem ezt a Tori Amost, itt az sg-én hallok róla elõször, de kimondta a varázsszót, még ha nem is gondolta volna komolyan: Koncertekben van egy igazi zenész, nem korongokon.....
Az õ felfogása szerint azt is mondhatta volna, hogy a TV kifizeti a reklámokból a sugárzott filmek , klippek jogdiját, de hát ha ezt a TV nézõk fizetnék mind meg, akkor mennyi pénz jönne be...nekem ez is lejött a kisasszony mondanivalójából, visszanyal a fagyi?
Kedves Tori Amos!
Nem tudsz elég heroint, sportkocsit, és luxuslakást/nyaralót venni ??????
Kicsoda ez a nõ? Lehetek sikeres, ha fingom sincs, hogy kicsoda õ?
Egy igazi zenész elsõsorban a koncertekbõl akar megélni, az jelenti az üveg bort és a felvételeket tartja kóstolónak. Egy igazi rajongó meg mindenképpen megveszi az albumot, mert azt akarja, hogy ott legyen a polcon.
A letöltések elsõsorban a mondvacsinált, stúdiókban kreált "zenészeket" lehetetlenítik el, akik reklámkampánnyal szereznek maguknak piacot, hogy eladhassák a gagyi lemezeiket, amikhez több köze van a hangmérnöknek mint a zenésznek, õk azok, akik a "koncertjeiken" is felvételekre pantomimoznak. Ezt a módit a lemezcégek kreálták, már csak ezért is megérdemelnék a bukást, ami egyébként nem fenyegeti õket, még mindig annyit keresnek amibõl vígan megvásárolhatják a jogrendszert és védtelen embereket terrorizálhatnak.
Tori Amos meg jobban tenné, ha nem reklámozná, hogy õt jobban érdekli a pénz, mint a rajongói, akik megtisztelik a koncertjeit a figyelmükkel és egyébként drága jegyeket vesznek rá.
Letöltök egy számot, nem a full albumot. Így megkóstoltam a bort anélkül, hogy kaptam volna egy üveggel :)