Megállapítani az egyén pszichés jellemzõibõl a jármûvezetéshez szükséges:
1. Magatartást szabályozó jellemzõk szintjét, azaz rendelkezik-e mindazokkal az egyéni pszichológiai jellemzõkkel, amelyek szükségesek: - a biztonságos vezetéshez, - a közlekedési helyzetekhez való alkalmazkodáshoz, - a jármûvezetés közben jelentkezõ terhelés elviseléséhez? 2. Képességek szintjét, azaz van-e a jármû biztonságos vezetéséhez szükséges: - észlelési - döntési - cselekvési képessége? - Képes-e elsajátítani a jármû vezetéséhez szükséges ismereteket és készséget?
Én mots futárcégnél dolgozom mint futár, megcsináltm abelföldi árufuvarozót, meg szereztem hivatásos jogsit, melyhez nemtudo már miylen orovis alkalmassági kellet, asszem valami kette szintû. a lényeg, doki megcsinálta, de el akart küldeni pestre is valamiért. sztem ez a PÁV-ra gondolt, de az nekem nem kellet, mivel csak B-s jogsim van, és olyan autókat vezetünk csak!!!
Na a lényeg, hogy ez a belföldi árufuv állitolag szeptembertõl megszünik vagy mi fene, szóval le kell tennem a nemzetközit (olcsóbb mint amennyi lesz majd a belföldi, asszem 40e, persze a nemzetközi is változik majd, de ha most leteszem az jó még 1-2 évig, csak hát nincs nekem erre idõm:D bár van egy kicsi, nyáron lehet leteszem, csk hát semmi értelme, nem nagyon volta még külföldön, mgé ha esetleg járnénk nyaralni, vagy bármi másért, azt monodm okés, de ez ritka az életembe, ellenben belföldön nagyon sokat vezetek, utazok, és igy szeretem is ezt a munkát.
Nem biztos hogy aki PAV-ra kerül az unintelligens lenne,vagy kicsi lenne az IQ-ja.Ahol én tanulok ott elmondta az oktató hogy a jelenlegi PAV-osai szinte mind 20év körüli fõiskolások vagy egyetemisták.Egyikük pedig magán torna-edzõ Pesten,róla azt hinné az ember az utolsó lesz akinek ilyen nehézsége támadhat.
Így van. Ahhoz hogy Belföldi Árufuvarozó lehessen az ember ahhoz kell a BÁF, Kettes csoportú orvosi alkalmassági vizsgálat, és PAV 2, vagy 3. A BÁF, TIR valóban megfog szûnni szeptembertõl, és egységes EU-s vizsga lesz, ami állítólag valamivel drágább is lesz. De legalább nem kell majd két külön vizsgát is letenni, hanem elég lesz egy is.
Én az olyan keresztezõdéseket szeretem ahol nincs semmi tábla. Ott csak jobb kéz szabály szerint lehet kanyarodni. De sajnos ezt is tapasztalatból tudom, hogy nem mindenki ismeri a jobb kéz szabályt...
Azt tudom. B kategória felett, gondolok most C és C+E kategóriákra, ahhoz már szükséges. Nekem is mennem kell majd PAV-ra... Sokat gondolkodtam én is azon hogy elmegyek kis furgonra dolgozni, mint sofõr, pl. a DHL-hez, vagy GLS-hez...
Nemreg voltam PAV II -es vizsgan. Mind vegig 1 szamitogep elott ulsz, es a szamitogep utasit feladatokra, amiket a vegen ki ertekel es utanna kell a pszichologus holgyel beszelgetni.
mihez kellett II-es? I-es mihez kell?mentõ,tûzoltó...van még vmi?
Szerintetek ez az eredmény jó reakcióidõnek számít?
Az eredmény: 0.166 mp
Ajánlottak nekem egy jó kis oldalt ahol lehet tesztelni a reakcióidõt, és gondoltam megosztom veletek az egyik legjobb eredményemet. Az átlag reakcióidõm olyan 0.2 mp körül szokott alakulni. Ha valakit esetleg érdekel az a flash játék amivel lehet tesztelni akkor szívesen adok linket! :)
Tegnap beszélgettem az egyik buszsofõr ismerõsömmel, és Õ azt mondta hogy a PAV 2 az jó buszra, teherautóra, kamionra is, ezenkívül jó nemzetközi fuvarvállaláshoz, és belföldihez egyaránt...
Na itt van a link: Reakció idõ teszt Némi kis angol tudás nem árt, de a lényeg az kivehetõ... :)
Én az elõbb teszteltem megint magam, és most 0.174 volt a legjobb eredményem.
Egyvalamire kérnék magyarázatot. Kíváncsiságból néztem állásokat a Waberer's Hungary oldalán és feltételek között azt találtam hogy PAV I, PAV II, PAV III minõsítés... na most akkor mindegyikre szükség lenne? Csak azért mert a PAV I-nek semmi köze nincs a tehergépjármûveket illetõen...
PAV I csak a megkulomboztetett gepjarmuvekhez kell a tobbit tudod. De ebbol idonkent ujra kell vizsgaznod (en ugy tudom).A tobbibol nem, eleg csak 1 szer megszerezned. Persze ha a hatosag vissza nem vonja valami okbol.
0.256 lett nekem nem tom,hogy ez jó-e vagy rossz...
Én novemberbe voltam PAV2 izsgán nem egy nagy szám. Sokkal durvábbra számítottam. 11-re mentem fél3 kor kezembe a papírral mehettem haza. Nem a feladatok hosszuak hanem a várakozás két feladat között.
1. be kell menni egy pszihológussal beszélgetni. Mennyit vezettél eddig, drogozol, iszol, cigizel-e stb kérdések. Utánna ugyan itt van olyan, hogy eléd raknak 8 arcot és melyik szimpatikus és melyik nem ki kell választani 1-1-et ezekbõl van 8 és 2x végig kell csinálni, de nem kell emlékezned mit jelöltél elõtte mert nem a memória a lényeg itt. 2. ez már gépes feladat. Beülsz egy kép elé elõtted van 7 gomb meg 2pedál a lábadnál meg ilyen ceruzás izé is van. Gépeknél elõször ilyen memória teszt van h egy kép felvillan 1mp-re meg kell jegyezni minél több részletet mert lesz 3-4 kérdés a képrõl. Pl: hol volt autó, milyen tábla volt, volt e gyalogos ha igen merrõl stb.....ez már rövid távú memória teszt. Nekem sikerült 100%-osra. Második. Van 4 alakzat fent alol meg van 1 ami mindig változik. Két gombot kell hasznáni ha egyikzik a fenti 4 vmelyikével akkor bal gomb ha nem akkor jobb. (gombok lehet fordítva voltak már nem emlékszem pontosan) Harmadik gépes. Monitoron vannak szinek és amyilen színt látsz olyat nyomsz a gombok közül ha magas vagy mély hang akkor megint más meg a 2 pedállal is van feladat. Ez már kicsit bonyolultabb. Bele lehet kavarodni de a lényeg h nem kell kapkodni. 4. feladat Kapsz egy kormányt és egy pöttyöt az "úton" kell tartani. Magyarul követni kell egy csíkot jobbra ballra és a gázzal szabályzod a sebességet, de van olyan is h a gép adja a sebességet neked csak kormányozni kell. 5. feladat Ilyen általános kérdések vannak amire igen nemmel kell válaszolni, hogy szeretsz-e gyorsan hajtani, szeretsz-e társaság középpontjába lenni ilyesmik.
Igazából nem nagy szám simán meg lehet csinálni csak nem kell parázni. Én PÁV2-n voltam de azt mondták a PÁV1 is simán meg lett volna ott +2 feladat van még vmi összekötögetõs meg nemtudom mi a másik.
PÁV1-et 5évente újítani kell a 2-3 korlátlan, de ha megbuksz 2-bõl nem kapod meg a 3-at.
Nagyon hasznos információk azok amiket leírtál! Köszi! :)
Én sokszor szoktam egymás után tesztelni magam. Így tapasztalat alapján fáradtan valóban megnõ a reakcióidõ. Viszont ha kipihent vagyok, és fitt akkor tudok nagyon jó eredményeket produkálni...
tesóm szerint is függ sok mindentõl ez a netes teszt! net gyorsaság adatátvitel egér sebesség tehát csalóka am meg leszarom,még mindig benne vok a legnagyobb átlagba és azt se felejtsük el,hogy nekem nem kell PÁV,mert hivatásosom se lehet a színtévesztés miatt :( pedig már a C-t leraktam volna :(
nekem mondod?! :S apám elég csalódott volt,mikor megtudta,hogy nem lehet csak "átlag" jogsim...nálunk minden férfinek nagyobb kategóriák vannak...:) kivéve engem,meg uncsimat,mert mi színtévesztõk vagyunk :( bár én nem vettem észre ezt...
pöttyös,számos szar buktatott le..de sajna az akkori orvosomat nem lehetett lekenyerezni,hogy ne írja be:S mostanit le lehetne,de már nem írhatja át a kartonomat :S
ismerõs által könnyen apám 30 év tapasztalattal sem talál munkát... és kétlem,hogy ismerõs nélkül egy friss jogsist fognak alkalmazni...de azért nézegesd a hírdetésket
Ismerõs az hála az égnek van, és nem is kevés. Olyanok akik már több éve kamionoznak, illetve csak sima felépítményes TGK-val dolgoznak. Végülis az állás keresés ebben a szkamában csak kb. 3-4 hónap múlva esedákes, de addig is nyitva tartom a szememet.
Így van ahogy mondod. Csak azt már megszüntették, de szerintem újra be kellene vezetni nagy motorra is a PAV-ot...
#130: Streeter, én úgy gondolom hogy majd mindent szép sorban... :) Bár lehet hogy elõbb megcsináéom, ezen még gondolkodom. De elõtte feltétlenül el kell menni EÜ 2-es vizsgálatra, ugyanis a PAV feltétele az...
A pszichológia része az szerintem jó ha van. A többi meg hát, igaz nem sok köze van a gépjármû irányításhoz, de az se rossz... Összességében szólva szerintem annyira nem hülyeség, de jó volna ha nem volna...
A pszihológiai részérõl egy kis történet: 5 évvel ezelõtt a faterom elment a BKV hoz buszvezetõi képzésre. PAV 2 is volt ugye, elsõre meghúzták és miért? Mert a kedves pszihológus hölgy szerint (aki mellesleg egy kispolski-val sem tudna balesetmentesen közlekedni, de azért ítélkezik mások felett) képtelen lett volna arra, hogy sebességet váltson . Fatetomról tudni kell, hogy 30 éves vezetõi tapasztalattal rendelkezik C kategóriában (automataváltos teherautót én mondjuk még nem láttam). A legnagyobb poén az egészben, hogy a BKV-nál viszont az össszes busz automataváltós. Másodjára viszont átment, úgy néz ki sikerült megtanulnia sebességet váltani :)
Maradjunk annyiban, hogy a mostani szigorított PÁV egyáltalán nem hülyeség... szûrni kell a gépkocsivezetõket... ez egy szakma, ráadásul emberek élete múlik a gépkocsivezetõ szellemi, lelki, és tudásbéli felkészültségén, szintjén...
Nem bántásból mondom, de a teherautó sofõrök 70% alkalmatlan lenne mondjuk gépkocsivezetõnek... de a mostani BKV-s sofõrök 70% is megbukna egy új PÁV vizsgán...
Most szerinted kamuzok? Ez így történt, pont ahogy leírtam. Faterom azóta is balesetmentesen vezet a BKV-nál. Attól még hogy valaki átmegy a PÁV-on az max annyit jelent, hogy a reflexei jók, illetve hogy a pszihológus kérdéseire jól tud válaszolni vagy épp hazudozni (ez nem vicc amúgy,kajak van ilyen hely, ahol pénzért felkészítenek PÁV-ra). De ez közel sem azt jelenti, hogy az illetõ figyelmes, betartja a kreszt, márpedig ez a balesetek oka és nem az, hogy teszem azt valakinek a sárga szín szimpatikusabb a kéknél.
A történet ott sántít nem kicsit, hogy a pszichológus sok mindenrõl dönthet, de arra tuti nem hivatott, hogy azt eldöntse, hogy valaki tud váltani, avagy sem!
A reflex, illetve a mentális állapot felmérése ugyanolyan fontos kérdés, mint az, hogy valaki mennyire jól vezet, és mennyire ismeri a KRESZ-t!
Pszichológián pont azokat szûrik, akik hajlamosak az agresszivitásra, vagy éppenséggel szorult helyzetben bizonytalanok lehetnek... mint régebben itt említettem, egy rally navigátor haverom, aki kiválóan vezet, megbukott a PÁV-n, mert el idegeskedte... aki egy vizsgán ilyen stresszes állapotba kerül, hogy az a stressz miatt nem sikerül neki, akkor az az ember ne vezethessen mondjuk egy 70 fõs autóbuszt... gondolom érted, hogy milyen okból...
Akkor valószínû nem a pszihológus mondta ezt ki, de a lényeg ami a lényeg, hogy ezért bukott a PÁV-on mert képtelen sebességet váltani. Namost ha valóban képtelen volna, akkor másodszorra, miért engedték át? (amellett ugye, hogy hogy kaphatott volna B-re C-re jogsit) Ezért gondolom, hogy ez mindenképpen csak a lehúzásra megy ki.
Én nem emlékszem olyanra a PÁV vizsgámból, hogy bármivel is váltani kellett volna... szerintem keversz valamit.
Indokoltam, hogy szerintem miért nem lehúzás. Ennyi erõvel a kategóriák megszerzése is lehúzás... szó szerint az kap B kategóriát aki csak akar... megvehetõ az egész...
Én drasztikusan megszigorítanám az egészet, véleményem szerint a hivatásos sofõrök legalább fele megbukna egy rendes, szigorú vizsgán... Káosz ami itt ( is ) van...
Valamelyik gépen van erre irányuló feladat, én még nem voltam mondjuk, csak faterom mesélte, hogy ezen húzták meg. A kategóriák megszerzése pedig pont, hogy nem lehúzás, ott kéne mindennek kiderülnie. B kategóriát valóban mindenki kap (bár ez tényleg gáz), de attól magasabbat azért már nem. Egész napos vezetés után minden ember hibázhat, erre még az alkohol is néha rájátszik meg ugye a kresz nem ismerése, alapból ez a gond ezzel a vezetési rendszerrel.
Tudtommal nincs váltásra irányuló feladat! Én kb 5 éve voltam hosszabbítani ( D kategóriára mindig korlátozták ) a BKV központban, ott semmi ilyen nem volt...
Az, hogy ott kéne kiderülnie, az egy dolog, de ismétlem, minden megvehetõ, ergo nem a tudásod, hanem a pénzed dönt, vagyis lehúzás...
Sok esetben azokat szopatják meg, akik nem csókosok, mert bizonyos bukási %-t produkálni kell...
Passz, lehet hogy megújítottak valamit (faterom 2005-ben volt asszem), mondom annyira nem vágom ezt, de erre tisztán emlékszem, mert ez a sebességváltós indoklás abszolút vicc kategória.
Legjobbat hétfõn hallottam. Ahhoz h itthon dolgozni tudja C kategóriával meg kell csinálni még belföldi árufuvarozói vizsgát is ami 30-40eFt mééég. Szeptembertõl 100eFt-ra emelik. Csak ezt nem tudom miééééért????? Miért nem lehet, hogy lerakod a C-t ami szintén nem 2Ft és utánna még csináljál PÁV-ot XeFt-ért meg ez is még + sok tízezer Ft. Külföldön megcsinélod a C-t E-t bármit és ennyi. Mehetsz dolgozni vele meg külföldre nincs ez a szarakodás
konkrétan milyen ez a belföldi árufuvarozói vizsga?
mert apámnak van C hivatásos Eü2+PAVIII de elvileg kéne neki még a belföldi árufuvarozói...vagy legalábbis az állás ezt kéri de ezek a papírok nem elegek hozzá?
én is körülbelül így szeretnék majd dolgozni futárként, B kategóriával...valóban megszûnik a BÁF? és ennek az elvégzése mindig szükséges futár munka vállalásához? a hivatásos jogsi mit takar?