Mindenképpen elfogult vagy egy kicsit, hiszen "érdeked".
Nekünk viszont EGYÁLTALÁN nem érdekünk egyiket sem használni, vagy nem használni. Ill. de, azt érdekünk használni amivel nincs gond... vagy legalább kevesebb gond van.
Így van, az a "más progi, meg teljesen mást enged be". Tény!
De az, hogy én ezt megértem, az meg nem jelenti azt, hogy az ügyfél is ennyire megértõ. Tudod, jól, hogy az IT szektort is szorítja a recesszió rendesen, még a nagy vállalatok sem szeretnek olyan megoldásokról hallani, hogy akkor ezt a vírusvédelmet tessék megvenni, no meg azt a másikat is. EGY megoldást akar, ami legalább annyira védi a rendszerét, hogy az ne essen térdre.
Rengetegen kifogásolják, hogy egyes esetekben az ESET termékei felismerik a fertõzést, de NEM TUDJÁK JAVÍTANI! ACTION: NO ACTION / DELETE
Ez nem vírusirtás Szili! Ez favágó módszer!
Mondok egy súlyos példát a múlt hónapból:
Ügyfél szigorúan munkára használja a gépét. Megvásárolta természetesen mind az op. rendszert, mind az Eset termékét, sõt még a Total Commandert is! Beállítja magának, hogy a több ezres napi látogatottsággal bíró weblapját FTP-vel, TC-en keresztül elérje. Rendben is megy minden, egészen 4 hónapig.
Amikor is az összes ügyfele arra panaszkodik, hogy a weboldala megnyitásakor (a weblap fizikailag egy gyõri Linux szerveren van), a vírusirtók -TÖBBEK KÖZÖTT AZ ESET TERMÉKEI IS- fertõzést észlelnek.
Hogy lehetséges ez? Utána jártunk. Az ügyfél gépére valahonnan felkerült egy trójai, melynek hála az FTP hozzáférése és jelszava kikerült a trójai készítõjéhez és így már játszi könnyedséggel tudta elhelyezni a kártékony kódot az oldal forrásában.
Felhívnám figyelmedet rá, hogy maga az Eset SS is detektálta a honlapon a problémát, karanténba is tette, a háttérben mégis ügyködött az ügyfél gépén a trójai, melyet aztán egy ingyenes alkalmazással az örök vadászmezõkre küldtünk.
Az ügynek hála rengeteg fertõzött géphez kellett aztán kiszállni és mindegyik járt az adott oldalon.
Persze, lehet azt mondani, hogy vett volna meg még egy vírusvédelmet, (sõt azt is, hogy használjon Linuxot), vagy külön trójai védelmet.
De nem fog, nem akar guru lenni, egyszerû rendszert akar.
A gép amirõl írok, egy szervizes gép 3 GHz HT, 1.5 GB RAM, 2 db vírusvédelmi megoldás fut rajta és olyan bûn lassú, hogy van amikor a begépelés késik. Ergo a 2 vagy több védelem, sem jó megoldás.
Úgy van ahogy mondod, az Esettel van jelenleg bajunk, mert terjesztettük, mint a vírust, hogy kellõ képzavarral éljek.
Miért nem hívjuk a supportot? Mert rosszak a tapasztalatok. A kolléga ebédel és/vagy szabadságon van. A másik kollégát akit kapcsolnak, az meg a saját farkát sem találná meg sötétben a hozzászólásai alapján. De megnyugtatlak... ez teljesen általános, az MS supporton kívül, majdnem mindenhol az az érzése van az embernek, hogy egy szõke körömreszelõs liba próbálja beszélgetés közben saját magát is kiképezni IT-ból.
He-he... azért nem vagy supportos, mert értesz hozzá. Tipikus. Aki ért hozzá az teljesen mással foglalkozik.
"Nem akarom leszólni a szakmaiságotokat mert heteket szívtok egy hálózattal"
És igazad is lenne, ha így lenne, de nem így van. Nem egy hálózattal szívunk heteket, hanem sok hálózattal és sok géppel és nem hálózati problémákkal, hanem trójaiakkal és nem Volvókat, hanem Volgákat és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak. Néha már teljesen szélmalomharcnak érezzük az egészet. Tonnányi vírusvédelmi megoldást próbáltunk már, de egyik sebezhetõbb, mint a másik... az AVG vezet ezen a listán. BORZALMAS!
Valóban sokkal, de sokkal jobb a legtöbb ilyen megoldásnál az ESET. De az utóbbi idõben annyian vágták a pofánkba, hogy "mert az ESET ezt is beengedte", hogy váltottunk, méghozzá miattam. Egyelõre úgy fest jó lóra tettünk a Panda személyében, de majd nyilatkozom fél év múlva.
Mondhatnád, hogy legalább egy Spybotot dobjunk fel az ESET termékei mellé... meg is tettük mindig, de a user elsõ dolga lelõni 1 hét után, "mert sokat kérdez".
Radix megoldásokat is használunk, de ugye a normális több képmentést készítõ verzió elég borsos árú, nem nekünk... az ügyfeleknek. Nehéz szarból várat építeni. Vannak kiváló megoldások, de az ár egyelõre a minden. Mindig az ár alapján döntenek és elvárják a maximumot érte, ami kivitelezhetetlen ócska eszközökkel.
Szólásszabadság van, véleményt/tapasztalatot írtam le. Ha tilos, mert az Eset aszondta' jelezd.
Nem akarok elfogult lenni, de tisztázzunk egy-két dolgot... A NOD beenged néhány trójait szó nélkül miközben más progi riaszt? Az a más progi meg valami mást fog beengedni... Hol ezzel a probléma? Így volt ez mindig is, ezután is így lesz, egyszerûen azért mert más módszerrel dolgoznak. Gondolj bele, ha másik terméket toltál volna eddig az ügyfél arcába, most azt fikáznád valami más miatt.
100%-os védelem nincs, aki ezt állítja hazudik, és mindig is felhasználó lesz a leggyengébb láncszem, de ha ésszel használod a gépet simán ellehetsz vírusvédelem meg tûzfal nélkül.
Drága a NOD? Az. Valami kínod van vele? Hívd fel a supportot, azért van. Ezt a múltkor is mondtam Neked, hogy miért ti szívtok ha valami gebasz van??? Az árban benne van a support, nem úgy mint más termékeknél ahol elküldenek a rákba azzal, hogy tedd fel a legújabb windows frissítéseket (ha egyáltalán felveszi valaki a telefont), vagy kiszámláznak többezer huf-ot minden megkezdett fél óráért... Nem vagyok supportos, de a garantálhatom Neked, hogy ugyanannyi figyelmet kap nálunk a 80 éves Bözsi néni a kis 486-osával mint az 5000 gépes multi.
Nem akarom leszólni a szakmaiságotokat mert heteket szívtok egy hálózattal, de lehet, hogy nálunk a srácok 1 óra alatt megoldják, egyszerûen azért, mert már eccer végigszívták azt az egy hetet egy másik cégnél. Nem anyázni kell, hanem felvenni a telefont, úgy mint a másik 2000 viszonteladó. Segítek: http://www.eset.hu/ceginformacio/kapcsolat
Egyébként meg bocs, h ezt mondom de hülye vagy. Ha már osztálytársak voltunk, és tudod h hol dolgozom miért nem hívsz fel, ha bajod van a NOD-al? A számom a régi.
A fejlõdésnek miért állsz még mindig a legalacsonyabb fokán? Legalább már lárva fázisba lépj át, ott talán már gondolkodni is fogsz.
Képzelj el /már ha képes vagy rá/, mondjuk száz céget, ezt szorozd be min. 4 géppel. Képzeld hozzá, hogy bedõltél a marketingnek és ajánlod nekik ezt a hulladékot. Meggyõzöd õket, mert bíznak benned, mert eddig meg voltak elégedve egyéb munkáiddal.
Megveszik, holott már itt gáz az egész, ugyanis az ESET SC licenc 1 gépre szól bruttó 13k körül. Szemben pl. a Pandával, ahol 15-16k körül 3, HÁROM, gépre szól egy komplexebb védelem. Számolj /ha képes vagy rá/ 3x13=39.000 Ft vs. 16k.
Jó, tehát rávertük az ügyfélre 3 gépre 39-ért a nagybetûs vírusvédelmet. Eltelik 3 hónap se és panaszkodik, hogy gyanús dolgok mennek a gépen, de fõleg lassú.
Az elsõ ingyenes(!) pár megabyte-os program 100 feletti fájlt talált fertõzöttnek 3 féle trójaival. Közben az ESET végig csendben hallgat, sõt, mókásan még frissíti is az adatbázisát.
Magyarázd meg az ügyfélnek a dolog ilyen állása közben, hogy 39.000 Ft nem volt ablakon kidobott pénz. A presztízsveszteségrõl nem is beszélve.
Legközelebb gondolkodj, tapasztalj, mielõtt a nagyok dolgába ugatsz.
Azon a vackon, ami miatt se éjjelünk, se nappalunk? Rengeteg elég komoly kártevõt is beenged /fõleg trójaiak/, ez a hulladék. Az ingyenes alkalmazásokkal javítjuk azokat a gépeket, amelyek esetében az Eset vackai hallgatnak, mint fekália a fûben.
Iszonyú szegénységi bizonyítvány, hogy egy olyan PC is képes néma csendben megfertõzõdni trójaival (majd látványosan összeomlani), mely géprõl szigorúan munkavégzés folyik és az Eset vacka védi.
Remélem olvasod Szili... monnnyatok' le mint a Fletó. Részünkrõl az összes ügyfélnek egyéb cég termékeit fogjuk ajánlani és telepíteni. Eluntuk.