Szerintem korrekt a Freedom tower, nem egy feltûnõ jelenség, de szerintem a Ny-i látképbe jól illeszkedik, fõleg a körülötte épített kisebb épületekkel együtt. Habár az ikertornyok a város szimbólumai voltak, és 1 toronnyal soha nem kapja vissza ezt a jellegzetességét.
Más fórumokon a Freedom Tower tervezõit legszívesebben fölakasztanák, itt idáig elég pozitív a mérce :) Én nekem tetszik az új épülõ torony is, de a World Trade Center az egy történelmi épület volt, és New York látképének szerves része. Szerintem egy New Yorki mindig odaképzeli majd a World Trade Center-t, miközben, a Freedom Tower mellett elsétál.
1 az 1-ben nem építhették volna vissza a 2 tornyot, az elég érdekesen venné ki magát, de ettõl függetlenül megmaradhatott volna a régi elrendezés. A formaterv amugy nem rossz, de valahogy jobban bejönne sötét (fekete) üvegekkel:)
Kb. ez a helyzet. Olyan ikonja volt NY-nek, mint az Eiffel torony Párizsnak. A környezõ épületek most is ilyen üvegpaloták? Mert akkor illeszkedik a képbe.
Az 1:1 újraépítés meg nem értem, hogy miért lenne érdekes. Egyáltalán nem példa nélküli a történelemben az ilyen..
Szerintem egész profásan néz ki ez az új torony, a WTC ugyan nem volt különösen szép, de nagyon szerettem volna felmenni a tetejére.:-(
ha már WTC.õt újjáépítették és baromi eltalálták szerintem. láttam egy mûsort róla, és ott olyan apróságokat mondtak, hogy pl. más szögben állnak rajta az üvegtáblák, hogy minél kevesebb fény jusson direkt be, meg hogy nincsenek pillérek az emeleteken, csak az épület kerületénél. szóval pont egy post-9/11 épület, amely egy sokkal bölcsebb, és megfontoltabb koncepció alapján épült (újjá), mint a WTC anno.
ilyen lesz az új WTC központ, nekem nagyon tetszik.
De ezt nem értem hogy a Sears Tower ellen miért nem indult támadás ? Tulajdonképpen Chicago árutõzsde központ...
Nemcsak arról van szó, New York a világ egyik leghíresebb városa, Usa szimbóluma, szóval adja magát. Valószínüleg így nagyobb hatást értek el, mint Chicagoban.
Végülis meglehet... Ráadásul két torony több halálos áldozattal jár, mint egy. A másikfele, hogy mindegyik támadás, a óceánhoz közel történt, szóval egy illetéktelen repülõ, így könnyen elérheti célját. Chicagoig, azért sokat kéne repülni az USA fölött, amég oda elér egy eltérített gép, addig 100x kilövik. Sztem...
Detroitban vannak kurvajo total ures toronyhazak. Eloben nagyon durvak voltak. Mint egy szellemvaros. Annyira szurrealis, hogy egy ekkora epulet tok uresen alljon mar evek ota.
Ráadásul, a legtöbb városban lehetnek elhagyatott épületek, és amellett hogy szépek, az a rész kihasználatlan marad... De közben a városok egyre több, és több területet emésztenek föl a természetbõl...
Némelyik épület jobban megmaradt boltozati része még most is mutatja, hogy ekoron milyen csillogóak voltak.
Jaja. Ez volt a kozponti palyaudvar.
Egyszeruen nem volt szukseg palyaudvarra, mert az autozas kiszoritotta a vasutat amerikabol. Foleg Detroitban, az autogyartas amerikai kozpontjaban. Mai napig nincs bekotve a vasuti torzshalozatba detroit. Egyszeruen nem lehet szemelyi vonattal eljutni Detroitba, pedig az USA egyik legnagyobb/nepesebb varosa. A legkozelebbi palyaudvar Toledo-ban van, ami jo 80 km-re van Detroittol.
Ezzel en is csak akkor szembesultem, amikor NY-bol akartam vonattal eljutni Detroitba, es nem ertettem ,hogy miert nincs NY-Detroit kozvetlen jarat. Csak ugy lehetett eljtuni, hogy NY-Toledo es Toledotol Detroitig busz :D
Mondjuk vannak olyan allamok az USA-ban, amiben egyaltalan nem is jar szemelyi vasut :D Ilyen allamok foleg az eszaki kozepso resz. Dakota, stb. Egyszeruen olcsobb a repulo, gyorsabb, kenyelmesebb. De meg autoval is olcsobb, es alig hoszabb ido, sot talan meg rovidebb is. Palyavezetestol fuggoen.
De mar vannak tervek, hogy kiepitenek egy gyorsforgalmu vasuthalozatot, ami versenykepes lesz a repulokkel, de nem tudom, hogy ez most hol tart jelenleg.
Az Éjszakai Rohanás címû filmet ismered? Pont az mondja, hogy valahol Toledo és Cleavland között vannak és átszállnak buszra. (Chichago-ba mennek, csak útközben leugrottak.)
Így elvileg nem csaphat villám. Ami a képen van, az az, mikor a földrõl is elindulnak a részecskék, hogy létrehozzák a villám alsó felét. De a képen nem látni magát a villámot, hanem olyan, mintha az épület csúcsa csapna ki a vakvilágba.
Elõre bocsátom, nem vagyok villám szakértõ, de a töltések áramlása nemcsak fentrõl lefelé mehet. Már ha ez határozza meg egy villám alakját. Másrészrõl pedig mint villámhárító, az ég több pontjáról is az épületbe koncentrálódhat a töltések áramlása. De pl. itt egy repülõs kép. Ez is felfelé ágazik szét.
Valószínûleg kézbõl fotózhatta, vagy megmozdult az állvány, és ezért van ív az épület oldalán elhelyezett fényekben. Kicsit zavaró, de a villám a lényeg.:-)
Hát nem örülnék neki, ha ott laknék. Elég durva, hogy ilyen sok villámot felfog, gondolom zavaró lehet az állandó dörgés. A mi házunkba egyszer csapott villám elég brutális hanggal, milyen lehet, ha ilyen gyakran történik meg??:D
Az milyen jó lesz ha a villám elektromos energiáját valahogy majd hasznosítják, de nem túl bonyolúlt módon hogy olcsó és elterjedt legyen.
Kérdés: Miért nem használjuk fel a villámlás óriási energiáját a háztartásokban?
1. válasz: A villám energiájának kiaknázása jó ötletnek tûnik, de több okból nem mûködik. Az elsõ a teljesítmény és az energia összekeverése. A becsapodó villámnak nagy a teljesítménye, de kicsi az energiája.
Bár egy tipikus villámlás energiája több gigawatt lehet, az esemény csak néhány milliszekundumig tart. Mivel az energia = teljesítmény · idõ, a villámcsapásban rejlõ energia csak néhány megajoule, ami kevesebb, mint az az energia, amelyet egy liter benzin elégetésekor nyerünk (33,6 megajoule).
Ugyancsak gondot jelent, hogy a villámlás megjósolhatatlan és idõszakos. De ha minden szabad területet beborítanánk is villámhárítóval, még hátra lenne a fél milliszekundumig sem tartó, 5000 amperes egyenáramú impulzusok átalakítása 230 voltos, 50 hertzes váltóárammá.
Már bocs, de erõs kétkedést érzek az írásodban affelõl, hogy a kép eredeti lenne. Szerintem le kéne szokni errõl a biztos nem eredeti a kép, mert nem az van rajta amire számítottam divatról. Nincs olyan, hogy túlságosan véletlen.
Jajj, dehogy mondtam azt, hogy FOTOSOPPPP!!!!!%!. Csupán azt, hogy kurvaérdekes, mert ez önmagában nincs, tehát: valszeg akkor készült a kép, mikor elindult fölfelé a villám, de fentrõl meg még nem érkezett meg. És erre mondtam azt, hogy rohadt nehéz pont akkor lõni a képet. érCSétek má.
Nem hiszem hogy sokat készült erre a képre aki csinálta... Teljesen véletlen készülhetett.
"Vasalóház":Az 1902-ben felépült 87 méter magas, Flatiron Building volt New York egyik elsõ acélszerkezetû felhõkarcolója. Érdekes alakját a Broadway, és a Fifth Avenue éles sarka határozta meg.
Az Atlantairól nincs infóm, nem értem miért úgy épült, de hát szerintem nagyon beleillik a környék hangulatába. Nagyén szép az az utca, szívesebben laknák ott, mint a New Yorkiban.