Javaslom, hogy olvasd végig a topicot, nem olyan hosszú.
Van amúgy rá egy komplett regényfolyam, a Horus Heresy, ha ráérsz, nekiállhatsz olvasgatni, bár én személy szerint vakarom a fejem rajta...
Ha nem akarsz regényeket olvasni, akkor tömören:
A XXVII. évezredben a Császár nekilátott, hogy egyesítse az Emberiséget, amit a Föld egyesítésével kezdett meg. Ez az elhúzódó és véres polgárháborút végül a genetikailag tökéletesített Thunder Warriorokkal nyerte meg a Császár, ám ezek az elsõ génmanipulált szuper-harcosok számtalan hibával rendelkeztek, és kifejezetten csak harcra voltak kondicionálva, mentális béklyók (pl. vallás) nélkül. Emiatt a Császár a Föld egyesítése után a Thunder Warrior-okat lemészárolta az utolsó szálig. E feladatot nem tudni pontosan hogy hajtották végre (a hivatalos verzió szerint az utolsó nagy csatában vesztek oda, ám ez nem igaz), de feltehetõen a Császár második generációs génmanipulált testõrei, az Adeptus Custodes hajtotta végre.
A Császár a XXX. évezredben megkezdte a Great Crusade elõkészületeit, ennek részeként egyességet kötött a Mars-on az Adeptus Mechanicus-al, és nekiállt, hogy a Primarch-okat elkészítse. A Primarch-ok a Császár DNS-ébõl lettek létrehozva, igazi szuperhumánok, akikhez csak a Császár fogható, hogy az Emberi birodalmat összefogják egy mindent elsöprõ hódítás keretében.
A Káosz Istenek felfigyeltek az elõkészületekre, és aggódva figyelték, hogy a Császár mire készül. A Rend, amit elhozni készült ugyanis egyértelmûen az õ hatalmuk kárára válhat, így tenniük kellett valamit. Kombinált erejükkel képesek voltak egy Warp-járatot nyitni a még csak újszülött stádiumban lévõ primarch-okat kitenyésztõ Himalájai kísérleti bázisra, ám ártani nekik nem tudtak a Császár által beléjük plántált védõ mágia miatt. Abban reménykedve, hogy szétszórva õket a galaxisban a Császár védelme nélkül elõbb-utóbb befolyást szerezhetnek felettük.
A Császár nem esett kétségbe, a Primarch-ok meglévõ DNS-e alapján mindegyikhez létrehozott egy-egy Adeptus Astares Légiót, egy-egy ûrgárdista rendet. Az ûrgárdisták csak halovány utánzatai voltak a Primarch-oknak, ám az átlag emberekhez képest még így is félisteni szinten mozogtak. Hûségüket a Imperial Truth vallási szintre emelt ideológiája biztosította.
A Great Crusade alatt a Császár felkutatta Primarch-jait, és egymás után a zászlaja alá gyûjtötte õket. A Great Crusade jól haladt, több, mint két millió emberi világot szabadítottak fel (avagy hajtottak rabigába) és a csúcsát egy gigászi csata jelentette, amelyben visszafoglalták a Space Ork-októl Ullanor-t. A véres és kegyetlen harcokat megünnepelendõ egy minden képzeletet felülmúló katonai felvonulást tartottak a csaták túlélõi, ahol 9 Primarch és maga a Császár is részt vett. Aki mindenkit sokkolva bejelentette, hogy Horus-t bízza meg a Grand Crusade további irányításával, õ maga pedig visszavonul a Földre, egy titkos projekthez.
Amit egyetlen jelenlévõ sem tudott a Császáron kívül az az volt, hogy a Földön elõásták az Arany Trónust.
Maga az Arany trónus a Technológia Sötét Idejébõl származik (Dark Age of Technology). Eredetileg azért építették, hogy az Õsök által épített, és az Eldák által is használ Webway (ezt vajon hogy magyarították? Már nem emlékszem...) számára egy kaput nyisson a Földön. A trónust mikor újra felfedezték, a Császár hihetetten potenciált látott benne, hiszen azonnali utazást tenne lehetõvé egy Emberi Webway bármelyik Birodalomi bolygóról bármelyik másikra. Ha valahol támadás éri a birodalmat, hihetetten gyorsan lehetne erõsítést küldeni, továbbá a technológiai különbségek is eltüntetnének. Az Emberiség fejlõdése szempontjából ez felbecsülhetetlen lenne. Ezért a Császár otthagyta a Great Crusade-t (Nagy Kereszteshadjáratot), és visszatért a Földre, hogy titokban nekiálljon az emberi webway építésének felügyelni.
Mivel az emberiség nem rendelkezik olyan tudással, mint az õsök vagy az eldák a warpjáratok terén, ezért a járatok falait nem képes stabil, a warp démonaitól megvédõ anyagból építeni. Ezért az Arany Trónuson ülõ erõs pszi elméjének erejével képes megvédeni csak a hálózatot a támadástól. Ilyen erõs pszi pedig csak a Császár létezett. A hálózatot elkezdték építeni, a Császár pedig az arany trónushoz volt kötve. Ekkor tört ki a Horus-lázadás.
Horus kinevezése önmagában is elégedetlenséget keltet a Primarch-ok között, hiszen egészen addig egyenlõként voltak kezelve, és nem értették, hogy miért pont Horus kapja a megtiszteltetést. Egyáltalán azt sem értették, hogy fordíthat hátat az eladdig mindeneknél fontosabb Great Crusade-nak a Császár, és milyen titkos project lehet az, amibe egyiküket sem avatta be.
A helyzetet tovább rontotta, hogy a Császár létrehozta a Council of Terrát, egy bürokratikus irányítószervet, amely kvázi kiváltotta az addig autokratikusan irányító Császári hatalmat. A Primarch-okat feldühítette, hogy bürokraták és nemesek veszik át a birodalom irányítását, azét a birodalomét, amit õk építettek fel vérrel és vassal. A hatalmuk immár "mindössze" katonai vezetõként maradt meg.
A Császár döntése egyébként átgondolt volt, nem szerette volna, ha az emberiség véglegesen egy genetikailag létrehozott szuperhumán kaszt irányítása alatt maradna, mivel elõbb-utóbb ez könnyû támadási felületet jelenthetne a belsõ elégedetlenségtõl célpontot keresõ hatalmi gócoknak. A probléma mindössze az volt, hogy feleslegesnek tartotta azt, hogy "gyermekeinek" ezt elmagyarázza, vagy legalább beavassa õket a döntés miértjeibe.
Ezen túl még egy apró érvágás érkezett, mivel a Császár úgy döntött, hogy a Föld és Mars (ideértve az egész Mechanicum-ot) az erõforrásait immár kizárólag az Aranytrónus és a Webway projekthez használhatja, a Great Crusade igényeit a hadianyagok terén más forrásokból kell Horus-nak biztosítani.
Az elsõ Chaos által megfertõzött Primarch azonban nem Horus, hanem Lorgar volt, aki a World Bearers légió volt. Lorgar elõre látta, hogy a Császár, az élõ isten el fog jönni hozzá, és mire a Császár megtalálta, fanatikus híveivé tette az egész Colchis bolygót. A Császár nem szándékozta ilyen fanatikus vallási szinten személyi kultuszt kiépíteni saját maga köré, de el kellett ismernie Lorgar és követõi feltétlen hûségét. Azonban az a brutalitás, ahogy ezt a fajta hûséget mindenkitõl és minden meghódított világtól elvárták, egy idõ után már nagyon szúrta a Császár szemét, így utasította az Ultramarine-okat és Roboute Guilliman-ot, hogy a saját testõrségével (a már említett Adeptus Custodes-el) együtt rombolják le a World Bearers-ek legsikeresebb és legbüszkébb városát, Monarchia-t. Ezek után odarendelték a teljes World Bearers légiót, hogy térdre ereszkedjenek, és feleljenek azért, amiért kudarcot vallottak az Emberiség és a Császár szemében. Lorgar katatóniába esett a megszégyenüléstõl, és a káosz istenek ezen állapotában megfelelõnek tartották azt, hogy felfedjék magukat elõtte. Lorgar megadta a fanatikus követõket a káosz isteneinek, míg a káosz istenek megadták a lehetõséget, hogy Lorgar továbbra is fanatikus hittel téríthessen meg népeket - vagyis azt tehesse, amihez igazán értett.
Horus maga szörnyû helyzetben volt, a Primarch-ok egy része odáig merészkedett, hogy pimaszul nyíltan szembeszálljon döntéseivel, miközben õ maga sem tudta feldolgozni, hogy apja, a Császár csak így hátat fordított neki. Dühítette a Council of Terra arroganciája és döntései, tovább mélyítve sanyarú önmarcangolását, mely szerint nem akart kudarcot vallani a Császár elõtt, ugyanakkor elhagyatva érezte magát tõle.
Lorgar által a Káosz istenei elkezdték az Ûrgárdisták között terjeszteni a káosz fertõjét, és ha komoly csellel is, de sikerült elérni céljukat. Egy Nurgle által megfertõzött pengével megsebezték Horus-t, és szörnyû kínok között lebegett élet és halál között. Álcázott Káosz Kultisták a gyógyulás ígéretével arra kérték a Lunar Wolves-eket (Horusz saját Ûrgárdista légióját), hogy egy rituálé keretében hagy tisztítsák meg a lelkét. A Primarch-ukért bármit megtenni képes ûrgárdisták igent mondtak, ezzel pedig Horus végleg a káosz istenek markába került.
A Thousand Sons ûrgárdista-rend pszi-aktív primach-ja, Magnus The Red érzékelte a Horus-ra leselkedõ veszélyt, és megpróbálta visszafordítani, ám kudarcot vallott, Horus víziójában véres polgárháború jött, és a Császár parancsára Primarch fordult Primarch ellen, ûrgárdista fordult ûrgárdista ellen - megjósolta a jövõt, csak éppen azt, amit õ maga teljesített be. A káosz által kötött egyesség lényege egyszerû volt: ha a Császárt megöli, akkor övé a Galaxis. Úgy állították be magukat a Káosz istenei, mint akik valójában a Császár mindent elsöprõ Pszi-erejének áldozatai.
Magnusegy erõs mentális üzenettel próbálta figyelmeztetni a Császárt. Csakhogy Magnus kvázi kivetett volt az ûrgárdista Primarch-ok között, mivel a pszi-kel szemben nagy volt az ellenérzés (miközben a Császár is pszi volt... szóval ez egy kicsit érdekes...). A vége az lett, hogy Magnus-nak és rendjének megtiltották a Pszi használatát. Ezt a törvényt sértette meg, amikor figyelmeztetni akarta a Császárt. Az üzenet azonban olyan erõs volt, hogy felsértette a Császári Palota pszi-védõpajzsát, és megrongálta a Webway-t, így abba behatoltak a Warp démonai, és iszonyatos pusztítást vittek végbe az azt építõ Tech-papok és servitorok között. Az egyik pillanatról a másikra az Arany trónus volt az egyetlen eszköz arra, hogy a káosz démonai ne szállhassák meg a Földet az ott lévõ Webway kapun keresztül.
A Császár pedig mindezek is hála nem hitt Magnus-nak, számára elfogadhatattlan volt, hogy Horus, a legkedvesebb fia, és Harcmestere ellene forduljon, ezért azt parancsolta Leman Russ-nak és az Ûrfarkasoknak (a pszi-t leginkább károsnak és veszélyesnek tartó Primarch és ûrgárdistái), hogy hozzák elé Magnus-t. Horus és a lázadók azonban kitrükközték Russ-t, és azt parancsolták neki, hogy pusztítsa el Magnust és rendjét - anyabolygójával Prosperoval együtt.
A lázadók egyre több sikert értek el, és végül a Földet is ostrom alá vették. Horus pedig úgy döntött, hogy kicsalja a császárt, a Föld felett keringõ ûrhajójának, a Vengefull Spiritnek leengedte a pajzsát. Mikor a Császár rájött, hogy ez az egyetlen lehetõség arra, hogy a véres felkelés végére pontot tegyen, átadta az arany trónust a második legerõsebb pszi-nek, és a Császár elsõ emberének, Malcadornak.
A Császár legyõzte végül Horust, de közben halálosan megsérült. Arra kérte Rogal Dorn-t, a Birodalmi Öklök primarchját, hogy vigye vissza az arany trónusra, és alakítsák át egy stázis elven mûködõ létfenntartó eszközzé. Az arany trónuson közben Malcador teste elporladt a gigászi pszi energiáknak köszönhetõen...
A császár tehát a trónjában ülve, sztázisban élet és halál között lebegve a következõ feladatokat látja el:
-Elõször is a napi 1000 pszi életének feláldozásával táplálják lelkét, amivel zárva tartja az emberi Webway sérült ajtaját a Földön, másfelõl pedig az Astronomicon segítségével iránytû a mélyûrben járó Birodalmi hajóknak. -Irányítja a birodalmat, ezt leginkább közvetve, a Birodalmi Tarott segítségével hajtja végre. A Birodalmi Tarott-hoz fordul a legtöbb pszi, és a Császár ennek segítségével befolyásolhatja ezen emberek döntéseit. Másodlagosan személyes audenciával is járulhatnak a fontosabb ügyek képviselõi elé.
40999-ben pedig az Astronomicon elkezdett egyre haloványabb lenni. A Tech-papok megvizsgálva az okokat szörnyû felfedezést tettek: az arany trónus meghibásodott, és nincs a birtokukban az a tudás, amivel helyreállíthatnák azt. Elõbb-utóbb a trónus mûködésképtelenné válik, ami egyfelõl a Császár halálát is jelenti, másfelõl ebbõl fakadóan az Földön lévõ Webway kapu megnyílik a mélyûr démonai elõtt, és sokadlagosan az Astonomicon is örökre kialszik.
Ja, és egyébként az 1000 marín az még a Blood Angel légióból való, nem a first founding chapterbõl. A következõ pályán mondja, hogy 9000 éve van a hulkban a BA hajó...
Ehm, én megcsináltam gond nélkül azt a pályát. Felkeltettél három marínt? Az feladat ám, és el lehet bukni. Én összeszedtem mindenkit, és minddel ki is mentem, nem lett failed...
Pl a Word Bearers légió (nagyon fontos szereplõk a Heresyben) Lorgar miatt, õ és a légiója ugye fanatikusan hittek az Emperorban, aki viszont jól lejáratta, és fel akarta oszlatni õket. Ezen Lorgar berágott, és mivel úgy gondolta, hogy hit nélkül nincs értelme az életnek, keresett magának új isteneket (akiket régen tiszteltek a bolygóján, a Colchisen). Ezután tettek egy vidám kirándulást az Eye of Terrorba, ahonnan már egyenes volt az út az áruláshoz.
Mindegyik áruló légiónak meg volt a maga oka, a Thousand Sonst ki akarták irtani mert "varázslók" voltak, az Emperor's Children tagjai egy Slaanesh imádó bolygón megbolondultak, a Night Lordok eleve nem voltak normálisak, stb. Ezekre jócskán rájátszott a Káosz fertõzöttség is, kevés kivételtõl eltekintve.
A fõkolompos Horust élet-halál között lebegve épp káosz-kultisták gyógyítgatták, és egy sötét rituáléval a lelkét a Warp-ba küldték, ahol az istenek mindenféle szörnyû jövõképpel és ígérgetéssel rávették Horust az árulásra, akinek amúgy sem kellett már sok, mivel úgy érezte, minden babért az Emperor arat le, pedig õ irányította a hadjáratokat, míg az Emperor csak a Terrán csücsült és a saját terveit szövögette.
Így nagyjából már átlátható hogyan is alakult ki a Heresy.
A háború és az árulás az Istvaan III-on kezdõdött, ahol Horus exterminatust rendelt el a lojális légiók ellen. A legnagyobb csata viszont az Istvaan V-ön volt, a híres Drop Site Massacre. Itt nyolc áruló légió csapott össze három lojálissal, több százezer halottal, 3 légió és primarchjaik majdnem teljes pusztulásával. Innen már szabad volt az út a Terrához, de az már egy másik sztori.
Üdv, uraim! (hölgyek, gyanítom, nem sokan járnak a topikba :D )
Nem akarok nagyon észosztónak tûnni, de szerintem, ha a Space Hulk játékról akarunk társalogni, akkor fáradjunk át a játék topikjába.
Mellesleg a napokban olvastam egy leírást a táblás játékról magyarul, és ott az úriember képes volt lefordítani a játék címét - Ûr-melák-ra :D Értem, hogy honnan jött, de könyörgöm :D
Lenne kérdésem is. Nagy fanja vagyok a WH40K univerzumnak, de kissé hiányos a tudásom, az olvasottak ellenére is - igaz, regényekbõl még csak a Ciaphas Cain ciklust olvastam, olvasom.
A kérdésem, hogy mi vezetett a Horus Heresy-hez, és a háborúhoz, mert errõl nagyon konkrét dolgot még nem találtam. A káosz istenek megszállták Horust, hogy így gyengítsék a Birodalmat, vagy ennél komplexebb a dolog? Valami ilyesmi magyarázatot találtam a WH40 Wikin és a Lexicanumon is, de van némi hiányérzetem...
Valaki összefoglalná, vagy küldene egy linket, ami felvilágosít?
Az alap, patch nélküli játéknál sajnos ismert ez a hiba, hogy a 6. pályán nem lehet túljutni mert mindegy mit csinál az ember, veszít. Az elsõ patch ezt javította és lehet folytatni a játékot. Mondjuk nekem valamiért engedte a folytatást még a patch elõtt mikor másodszor csináltam meg a pályát és utoljára a librarian-nal mentem ki úgy, hogy mindenki életben volt. Azt rá 2 órára jött is a patch. :)
A tapasztalatom szerint AP-ból vagy CP-bõl (utóbbi értelemszerûen bárki által felhasználható), szóval vagy ezt, vagy azt érdemes tartalékolni a Xeno körre. Legalább 2-3 pontot...
Ha egy kör alapú játéknál a tizedik nekifutás után másodszor fejezem be a pályát a feltüntetett kondícióknak megfelelõen, majd ennek ellenére is mission failed-et dob a játék a képembe, akkor úgy vélem, nem biztos, hogy bennem van a hiba.
Arról már nem is szólva, amit te is említettél, miszerint nagyon könnyû úgy kattintani, hogy a karaktered rossz irányba néz. Nagyon jó "poén", amikor sikerült egy Genestealernek háttal beállni, undo-zni már nem tudsz, CP-d meg nincs elég, hogy felé fordulj és Overwatch-olj...
Õszintén szólva ezen a problémán még lazán átléptem...
Ja, hogy még az is CP-bõl megy? Ezt nem tudtam, és úgy hittem, hogy a jam is próba, ha sikerül lõ tovább, ha nem akkor meg abbahagyja. Köszi, így már tiszta.
Eheh, nagyon alacsony az uninstalldel ingerküszöböd... :P
SaGa Jr. is erre gondolt. Ha maradt CP-d, akkor unjam (egy fordulót így veszit), és folytathatja a lövést. Nekem volt olyan, hogy egy körben ugyanaz a termi 3x jam-elt és unjam-elt.
Nekem ez az Alarm Call volt az elsõ, ahol tényleg problémáim akadtak, és itt idegesítettem fel magam legjobban azon, hogy bugos az egész, mert volt olyan, hogy két termi kiment az exit pointon, odaálltam a librarian-al, és erre mission failed. Ok, újra. A harc felénél az egyik oldalon csak az LC-s termin állt szembe a Genestealerekkel, el is bukott, nagy nehezen sikerült megállítani õket, de a másik oldalról meg behalt a librarian. Failed. Újra, megint elbukok az elején, újra, na végre, sikerült úgy, hogy egy emberke se haljon meg, most úgy csináltam meg, hogy az utolsó körben sétált be mindenki egyszerre, a librarian a legvégén - megint mission failed. No itt uninstall lett...
Ja, ha ez az elsõ librarianos küldi, akkor most az jön.
A testreszabás nekem is nagyon hiányzik, tényleg szükség lenne rá. Fõleg, hogy a '94-esben már volt...
Az meg sajnos igaz, hogy tökéletesen kell játszani, mert a randomfaktor simán kinyír. Én eddig nem is meleeztem, nagyon örülök, hogy lightning claw-t kapok, ott nincs hibalehetõség, mint storm bolterrel.
Kicsit még pluszban nehezíti a dolgot az enyhén buzi irányítás azzal, hogy nagyon könnyû félreklikkelni. Többször kezdtem már újra pályát félreklikk miatt...
Hm, mondjuk így belegondolva egyelõre a játékban a random meg az irányítás a két legnagyobb ellenség, az nem vet valami jó fényt a játékra...
Nekem a grafikával nincs sok bajom, kis banda csinálta, aránylag gyorsan összedobták, jól van ez így. Pályák jobban hiányoznak nekem, mint a csillivilli.
Beragadó fegyvert az ellenség körében, overwatch módban értettem. Ha minden jól megy, akkor a termi akár 5-6 genestealert lenyom zsinórban, de ha elakad a fegyver, és nem unjammeli azonnal, akkor többet nem lõ már az ellenség körében. És kb ez az egyetlen veszély az egész játékban, ha ez nem lenne, akkor gyakorlatilag 100% veszteség nélkül meg lehetne csinálni...
Mondjuk nem játszottam még végig, lehet, hogy késõbb tényleg nehezebb lesz... Az a pálya volt nekem az utolsó, amikor két csapattal csak át kellett menni a pályán a kijárathoz, kb jobb föntrõl bal le. Itt vesztettem elõször termiket, nyilván jam miatt...
Ha XP alatt mûködik, akkor viszonylag egyszerû a megoldás: VirtualBox vagy WMware feltelepít, rárak egy XP-s virtuális gépet, és arra feltelepíted a játékot...
Játszottam vele, de az "Alarm Call" pályán akárhogy is csináltam, mindenképpen vesztettem.
Normalon pedig nem nagyon könnyû, hanem közepes, fõleg így a a kampány közepe fele kezd mókás lenni, az Alarm Call pályán kõ kemény egy Lightning Claw-os termi és egy Librarian-al indulsz. Közelharcban pedig az LC termi sem olyan hû, de garantált sikerélmény, volt, hogy az elsõ harcban Guard ellenére dobott 2,2(+1)-et, majd a neki háttal álló Librariant is letaposták. Ennyi, restart map.
Az 1000 marine sajnos szokásos túlzás. Elõször is nincs 1000 termije egy rendnek se, Power Armoured marine-ok pedig nincsenek benne a játékban (amúgy a Space Hulk játék kiegészítõ szabályaiba bekerültek, hogy lehessen Power Armour-os marine-okkal is játszani).
Az is gáz, hogy mindössze két squad van, és semmiféle customizálás nincs, ez pedig nagyon hiányzik nekem - az õsöreg Space Hulk 2-ben tudtad beállítani, hogy milyen fegyverekkel indulj...
A vége pedig az, hogy sajnos a játékon érzõdik, hogy olcsó játék. Nem is a CGI intro hiányzik, hanem a komolyabb grafika (kb. mobilos játékokban láthatunk már ilyen "részletes" textúrákat, vagy ennyire "kidolgozott" vért, és halált), az animációk egyszerûsége, a hangok, és zene minõsége illetve hiánya.
Olyannyira közelebb van, hogy egy az egyben a 3rd edition Space Hulk szabályait és mechanikáját használja. :)
A jam kivédésére a megoldás, hogy tartalékolni kell a command pontokat és nem elpazarolni mozgásra meg sima akciókra, így a termi ha összehoz egy jam-et akkor automatán fel is oldja azt és durrogtat vígan tovább.
Az elvesztett létszám már nagyon régen része a SH "hátterének". Már a legelsõ dobozban is ez a volt a sztori és igazából ennek nem sok köze van a világhoz csak egy kis hangulatfokozó, alapozó sztorielem. Nem része a hivatalos BA sztorinak ebben a formában, bár valahol, egy korábbi kiadványban, már esett szó arról a bizonyos space hulk-ról ami majdnem a rend vesztét okozta, de ott sem ekkora számokkal dolgoztak. Meg aztán amíg megmarad a génállomány addig pár évszázad alatt lazán pótolható a veszteség. ;)
Az 1000 fõs létszámú chapter-ek is csak egy irányelv, de például ezt a legnagyobbak pont magasról letojják. Lényegében csak az utódokra meg a késõbbi alapítású rendházakra erõltetik rá. Élen jár a figyelembe nem vételnél mindjárt a többezres létszámú Ultramarines rendház akiknek nem csak a létszámuk nagyobb a megengedettnél, de saját IG légiókat is tartanak (szigorúan tilos ilyet csinálnia bármely rendháznak a Birodalomban) és a megengedettnél több battle barge-al is rendelkeznek. De a Blood Angel rendház sem csak 1000 fõbõl áll, hanem többõl. Vagy ugye a Black Templars és a Space Wolves rendház is szembemegy ezzel a "kõbe vésett" számmal, és ügyes trükkel megkerüli (egyik crusading fleet-eken szórja szét a csapatait, a másik meg grand company-kat használ amik létszáma nem fixált és így nem lehet belekötni).
A SH2 kapcsán lehet érdemes lenne körülnézni a GoG oldalán, hátha van belõle GoG verzió ami simán futna 64 bites oprendszeren is (merthogy nem arra készült eredetileg). Win 7-en (64 bites) nem tudtam mûködésre bírni de XP (32 bites) alatt simán futtatni tudtam a kicsikét.
Egyébként ha van Space Hulk: Vengeance Of The Blood Angels futtatására bármilyen ötletetek, akkor ne tartsátok magatokban! Amit tudtam, kipróbáltam, nem sok sikerrel. 3DO emulátorral jutottam a legtovább, az csak a halálanimációknál fagy le olyan háromból kétszer, plusz nem tudok benne menteni... :P
Új Space Hulkkal játszottatok már? Egész jó lett. Közelebb van a társasjátékhoz, mint eddig bármelyik verzió (az open source remake-et leszámítva). Normalon nagyon könnyû, meg gyakorlatilag azon múlik a játék, hogy mikor dob a folyosót védõ termi jam-et a fegyverére. Na meg kõkemény 15 pálya van benne, amibõl 3 tutorial.
Amin viszont kissé ledöbbentem, hogy az intróban azt írja, hogy ismeretlen space hulk, beküldenek 1000 marínt. Túlélõk: 50... Na most 1000 marín az konkrétan a komplett chapter. A Blood Angels könyvekben amikor buknak kb két companyt, szal 200 marínt, akkor teljesen depresszióba esnek, hogy vége a chapternek, nem fognak tudni felállni abból a veszteségbõl, és a többi Blood Angel second founding chaptertõl kérnek friss marínokat.
Szal valami nem kerek...
Fú így a Night Lords trilógia befejezésével mindent visszavonok, amit az elején mondtam, hogy túl pussyk a CSM-ek.. Eléggé eldurvul a helyzet a végére, ezek már igazi Nájt Lordok, mindenkinek ajánlom.
Már kb 15 40k könyvet olvastam ebook-ként, de gyûjtõ vagyok, szeretem, ha ott vannak a polcon is. Nem kell, hogy magyar legyen, de jobban szeretem, ha nem kell egy hónapot várni, meg nyugodtabb vagyok hogy tuti megérkeznek a könyvek.
Bejelentették a 40k: Armageddon játékot, ami a Battle for Armageddon társason alapul, de hexes, körökre osztott cucc lesz. Slitherine csinálja, akik többek közt a Panzer General remake/újragondolást is készítették, ami egész jó lett.
Valószínûleg nem egy csillivilli cucc lesz, mint az új Space Hulk, erõs a gyanúm, hogy a már meglévõ hexes enginehez rajzolnak csak új egységeket. Nem baj, az eldás Rites of War is Panzer2 enginnel ment, és egész jó kis játék az is.
Torrent+nyomtató, vagy torrent+ebookolvasó, azt' szevasz.
Vagy ha már úgyis rendelsz, akkor mondjuk Amazon, vagy valami. Miért kell az angol könyvek rendeléséhez, hogy magyar legyen a bolt?
Valaki tud magyar boltot, ahol angol könyveket lehet rendelni? Néztem ezt a régebben említett angol bookdepo-t, de elég vegyesek a vélemények róla, hiába olcsó. Magyarországon pedig csak a Silverlandet ismerem, az meg drága, és nincs is meg minden ami kéne.
A kaptárflották méretébõl adódóan ez a gerilla taktika sajnos nem mûködne, maximum a kisebb leszakadozott hajóknál.
Plusz mivel ezek a flották elég gyorsan mozognak (most nem tudom a warp travelnél gyorsabban-e), egy-két év alatt rengeteg bolygót megfertõzhetnek és elpusztíthatnak, ugye kb 50-100 nap alatt egy teljes világgal végeznek.
Igen azt vágom ,hogy az imp hajók ekkorák, csak igen a tyranidákkal volt ez ,hogy mi lenne célra vezetõ. egy általad említett nagy flotta (amit én is támogattam) vagy még azt ,hogy belülrõl úriási áldozatok árán a fõtudatot megpróbálni szabotálni.
vagy mivel a tyranidok lassan reagálnak így egy kisebb flotta (a kinagyított méretû hajók alapján gondolta a srác) kb 50 hajó gerilla módszerre szépen lassan szétszedi. támad elmegy 1-2 "év" múlva megint és így tovább annyi idõ alatt nem regenerálódik a hajó eleget és lassan szétszedhetõ. de szerintem az se lett volna célravezetõ plusz egy idõ után úgyis tudják a nidák is ,hogy mi a szitu.
Na igen, azért ennyire nem tudom hogy nagyok-e, mindenesetre sokkal nagyobbak a legnagyobb Imperial hajóknál is. A legnagyobb Imp. Battleshipek kb 8km hosszúak, az azért már nem piskóta.
Na valaki okos válaszoljon haverral warhammerrõl beszéltünk amikor is felmerült egy kérdés amire õ se és én se vagyok "biztos" ,hogy mi a jó magyarázat:
A tyranida "anyahajókra" miért nem tolnak egy "egyszerû" exterminatust ha találnak egyett véletlen? vagy esetleg a mélyûrben szétbombázni???
A magyarul megjelent DoW könyvekben "villámvetõ"-nek fordították a boltert
Igen, sorozatvetõ volt, én úgy emlékszem. A skacok még rosszabb, maradok én az angol olvasásnál :) Nálam már a Hórusz Csatamester is kiverte a biztosítékot, allergiás vagyok az ilyenekre.
augment=fejlesztett dologgal az a baj ,hogy pl én egyáltalán nem ugyanarra aszociállok ha meghallom a kettõt :D (augmentrõl Deus Ex jut eszembe míg fejlesztettrõl nem is tudom szoftveres dolgok :D)
...Terrára kevésbé augmentelt(mi erre a magyar szó:D)...
Fejlesztett szerintem a legjobb szó (de jó a feljavított is).
...de a "bolter" pl mi magyarul?
Frappánsan visszaadni a sorozatvetõ-vel lehet (mintha anno a novellákban is így fordították volna).
...ugye ork boyz helyettaz ork fijjúk...
Ork Skacok? :)
Négy HH könyvet fordítottak eddig magyarra, egyiket sem olvastam, csak a hátlapjukat. Gaunt szellemeit olvastam magyarul mindet, naz egész jó volt, de a bolter pl most nem ugrik be, hogy mi volt. Az orkokat szokták általában hülyén fordítani, ugye ork boyz helyettaz ork fijjúk nem hangzik olyan jól, még ha ugyan azt is jelenti :D
Ja, a Császár nem az Omnissiah, mert az a C'tan Void Dragon, de asszem ez csak most "derült ki", tehát most került bele a lore-ba egyáltalán. Eddig csak utalgattak rá, a HH konkretizálta, hogy akkor most tényleg.
Részemrõl körülírnám. "Kibernetikusan feljavított", vagy valami ilyesmi...
Egyébként ez elég nagy probléma fordítás szemszögbõl, hogy a kúl nyelvezetét, ami eleve megadja a 40k fílinget, hogyan lehet visszaadni rendesen. Néhány dolog mehet változtatás nélkül, fõleg a latinos nevek "Mechanicum", "Adeptus Astartes, Arbites", stb, meg néhány köznév is maradhat, pl "vox", de a "bolter" pl mi magyarul?
Meg van "hivatalos" magyar szószedet, hogy a 40k könyvek fordításánál mi micsoda szokott lenni?
Csak mert fordult már meg fejemben, hogy csak úgy szórakozásból lefordítok egy könyvet, ami még nincs meg magyarul... Aztán megkeresem a Szukits kiadót, hogy kell-e nekik, vagy szivárogjon ki netre valahogy véletlenül... :P Mondjuk sejtem, hogy ez a project is úgy járna, mint a többi hobbim, hogy elkezdem, aztán beleunok és szarok bele... :D
Jaja, említik is a Mechanicumban, hogy a Terrára kevésbé augmentelt(mi erre a magyar szó:D) követeket küldenek, mert nem szeretik õket az emberek. Én is elég undorítónak tartom õket egyébként :D
Kelbor-Hal-éknak pedig igaza volt, a Császár NEM az Omnissiah!
De azok emberek voltak valamikor, embernek születtek. Ha a kiborg nem ember, akkor az SM sem az. Ennyi még épp belefér. Persze vannak ellentmondások. A mutánsokat irtja az Inkvizíció, de a "régi", "stabil" mutáns alfajok megtûrtek (ogryn, ratling, squat)...
Egyébként eléggé viszolyognak is az embertelenebb techpriestektõl a normál emberek...
A HH szerint egyébként ugyanúgy kettészakadt Mars is, mint az egész világ, a Mechanicumnak csak egy része támogatta Hóruszt. Voltak ott is csaták, mint mindenhol máshol.
A Machine Cult-ot is megtûri az emberiség, sõt, gyakorlatilag beolvasztotta az Imperium-ba, még ha hajdan Horus-t is támogatta, és bizonyos szintig látványosan különbözik a "hagyományos" emberektõl, emberi birodalomtól.
Igen, jól mondja Zero. Az Imperium a xenofóbiája miatt nem lenne hajlandó ilyesmire, az Eldák meg az arroganciájuk miatt. Plusz az Emperor is megmondta, hogy embereknek épít birodalmat, õket akarja a galaxis urának. Idõleges együttmûködésekrõl tudok, de szövetség, az kizárt szerintem.
Attól függetlenül hogy a HH sorozat kicsit felborította a Császárról alkotott képet sok emberben, nekem nagyon tetszik, ez a kedvenc idõszakom, a könyvek is jók.
Nem fér bele a világba. Az emberi birodalom végletesen rasszista, elképzelhetetlen a tartós szövetség bárkivel. Ha valami, akkor az idegengyûlölet a legmeghatározóbb tulajdonsága az Imperiumnak. Sok mindent megváltoztathatnak "büntetlenül", de ez a 40k egyik alapvetése, ezen nem ér.
Abban egyetértek, hogy a Horus Heresy novellasorozat kilúgozta az egész világot. Nem csodálkoznék, hogy ha szánt szándékkal, elvégre is jó 15-20 évig a rajongók csak annyit tudtak az egészrõl, hogy a császár maga volt a tökély. Igazából még a 2nd Edition idejében is a káosz által elfordított Space Marine-okról is csak annyit tudtunk, hogy a káosz behálózta és átfordította õket. Kit a folyamatos harc bûvöletével (Khorne), kit az élvezetek és fájdalom csábításával (Slaanesh), kit a biológia és a fizikai test feletti uralom szabados kezelésével (Nurlge) és kit a változás ígéretével (Tzeech). Egy szó nem volt arról, hogy a Császár bármikor is cserben hagyta volna a "fiait". Horus esetében is csak annyit információnk volt, hogy hát hataloméhes volt, és a Császár helyére pályázott. Ennyi.
Az élet minden területén ha fel akarod kelteni az érdeklõdést, vagy a befásultságot akarod csökkenteni, csak változtatnod kell. Valószínûleg ez volt a GW taktikája is. Az új fajok (Dark Eldars, Tau) nem hoztak igazi változást a régi fanok számára, ezért a HH-t borították meg.
Ami a Human Webway-t illeti, én itt egy másik problémát is látok: miért nem áll össze az Eldar és Human birodalom? Mindkettõ számára igen hasznos lenne. Az Eldar-ok jövõje biztosnak tûnik, csak az idõ a kérdés, mikor enyésznek el végleg. A Imperium "karjaiban" elég komoly védelmet találhatnak (kezdve ott, hogy egy potenciális ellenfél kiesik), cserébe pedig megoszthatják velük a Webway-t, ami az Iperium számára szent grál lehet.
Nem ért volna rá már addig a kb 100 évig, amíg befejezi amit elkezdett? Fõleg hogy elõtte hét évezreden keresztül malmozott, meg az azóta eltelt tízezer évben sem lett olyan nagy baj az el nem végzett munkából, hogy ennyire sürgõsnek kellett azt tekinteni...
Egyébként meg persze, nem pihenni ment haza, csak éppen egy büdös szót nem mondott a fiacskáinak arról, hogy mit csinál és miért, úgyhogy ez az általános nézet alakult ki a légiókban róla. Magnusnak is csak akkor árulta el, hogy min dolgozott, amikor már késõ volt, és Magnus épp szétverte a palota védelmét...
Másik, hogy mit össze tiltakozott az Imperial Cult ellen, Lorgar ugye amiatt keresett magának más isteneket. Na de a végeredmény csak az lett, hogy Császár=Isten, úgyhogy kár volt ellenkezni. Fõleg, hogy mint utólag kiderült, a káoszhitet csak egy másik hittel lehet kiszorítani, úgyhogy eleve már az elv is hibás volt, hogy majd hit nélkül is menni fog ez.
A csaszar nem pihenni ment haza, hanem az eldar webway mintajara egy kiterjedtebb human webway epitese miatt. A crusade nemes es jo de nem tartja egyben a birodalmat ha a hadero utaztatasa a warpra van bizva. A hibat ott kovette el, hogy nem bizott a fiaiban.
Talán az lehet mögötte, hogy a pszí az egyén erejét használja arra, hogy irányítsa a warp energiákat, a rituálék meg végeredményben "külsõ" segítséget kérnek ugyanehhez. És ez utóbbi annyira nem elfogadott.
A HH sorozat talán már egy kicsit túlságosan is idiótának ábrázolja a Császárt... Gyakorlatilag az egész birodalma összeomlását csak és kizárólag magának meg az elbaszott elveinek köszönheti, na meg annak, hogy totálisan el van szállva magától.
Kivárta az Age of Strife kb hétezer évét, mire elmúltak a warpstormok amik lehetetlenné tették az ûrutazást. Elkezdte a Great Crusade-et, kétszáz évig megállíthatatlanul hódított, aztán az utolsó 50-100 évben meggondolta magát, és hazament pihenni. Neki már elég volt a Great Crusade-bõl. Ezen kúrta fel magát Hórusz, szerintem teljesen érthetõ módon. Aztán ugye az a két iszonyat pöcs lépése, hogy saját magából csinál 20 klónt, mindegyiket megbizergálja, hogy egy-egy tulajdonsága legyen kiemelt, mert az lesz a jó. Aztán a hívõnek meg a varázslónak, akiknek Õ MAGA választotta ezt a tulajdonságot, hogy az legyen a kiemelt, megtiltja, hogy higgyen illetve varázsoljon. Mégis mi a francra számított?
Lehet, hogy jobb volt, míg a Császár teljesen a homályban volt tartva. Ez a HH nagyon rosszat tett az imidzsének. Majdnem minden megnyilvánulása egy arrogáns idiótának mutatja...
Az nem véletlen, mert az összes számítógépes verzió, meg a társasok is csak csalik a terepasztalos játékhoz. Nem fognak terepasztalos játékot szimuláló számítógépes játékot csinálni, mert akkor senki nem venné a miniatûröket.
A Final Liberation állítólag közel volt az Epic terepasztalos játékhoz szabályok tekintetében, de ott csak két nép volt (mondjuk tervben volt még három, amibõl nem lett semmi), meg 2. kiadású rendszer...
Jók ezek a kis társasok, kár, hogy netes formában nincs ilyesmi, vagy a sima táblás játék neten. Asszem Battletech-bõl pont az idén jelent meg oline változat.
Áhám, értem. Ezért nem vágtam, hogy mondjuk a rune priest miért beszél ellenük, mikor õ is psyker, és Ahriman mondta is neki, hogy ugyan onnan nyerik az erejüket -csak máshogy-.
Egyébként vicces így jópár HH regény után bele gondolni, hogy mennyire is önmaga paródiája a mostani Imperium, és hogy az Emperor pont az ellen küzdött a legjobban, amivé lett.
És van egy Space Hulk - Death Angel nevû kooperatív, 1-6 fõs kártyajáték is + 4 kiegje van eddig. Ebben a játékban nem csak a Tyranidák, de a kocka is az ellenséged.
Az Emperor megtiltotta a a légióknak, hogy asztropatákon és navigátorokon kívül más psykereket is használjanak. De viszont "most" mégis vannak librarianok meg grey knightok például, akkor ez hogy van?
Én is szívesen kipróbálnám, csak sajna egyik haverom sem szereti/ismeri a 40k-t. Amúgy van Horus Heresy társasjáték is ugyan ettõl a kiadótól.
Jó ez a Relic. Két haverommal játszottunk, akik szinte egyáltalán nem ismerik a 40k-t és az angoljuk is döcögõs, de a játékmenet teljesen behúzta õket is. Kicsit túl sok a kocka és a véletlen szerepe, de a tápolás meg teljesen fasza, rá lehet kattanni játék közben.
A játék nagyon jól néz ki, a grafikák a kártyákon, táblán nagyon szépek, a kis mellszobrok nagyon részletesek (el is döntöttem, hogy nem ezeken fogok festéssel próbálkozni). Ami még durva, hogy sok helyet foglal nagyon. 80x40cm(asszem) tábla, nyolc pakli, azok eldobós paklijai, két kupac token, négy embernek kb 15x12cm karakterlap, meg kb fejenként 10-15 kártyának hely. Közepes ebédlõasztal már határeset.
Játékmenet elég változatos, mindig van mit csinálni. Na jó, általában ölni kell, de azért van némi stratégiázás is a táblára kirakott buffok gyûjtögetésével (amit erõsen keresztül tud húzni a kocka). Karakterek erõsen különböznek egymástól, egyrészt a speciális képességeik, másrészt a szintlépéseik miatt. Játék elején még nincs túl nagy különbség köztük értékekben, de ahogy lépik a szinteket, úgy specializálódnak is, ami aztán hatással van a játékban hozott döntésekre is (pl nagy erejû karakter nyilván inkább az erõt használó csatákat keresi).
Egymás szivatása viszonylag mérsékelt, konkrétan PvP nincs is, azt kiegészítõben ígérik. Hiányzik is belõle kissé... Kártyákkal lehet egymásnak keresztbe tenni, meg lopni lehet egymástól cuccokat. De vannak koop ellenségek is, amik megengedik, hogy a harcoló játékos maga mellé teleportáljon segítségül egy másik pléjert, és ha gyõznek, mindketten megkapják a jutalmat. Ezek jellemzõen a játék legerõsebb ellenségei egyébként.
Jó csinálni, lesznek még emberek, akiket be tudok rá szervezni, úgyhogy remélem nem lesz szekrény tetején porosodó díszdoboz belõle...
'There will come a time when our Legion is shattered across the stars. When the powers we spurn become allies to which many turn. The paths of your future are closed to me, And they are yours to walk alone. But I know this. The war that fires our blood now will still rage in ten thousand years. Bleed the Imperium. Tear it down, tear it apart. Show no mercy. But watch yourselves. There is no traitors' unity in the Old War. Trust your Legion brothers. And trust no one else!'
Képeknél gúgli a barátod, idézeteknél meg a torrent, regények fejezeteinek elején, kódexekben széljegyzetként tele vannak badass idézetekkel. Onnantól meg csak fotosop kérdése.
'Many will claim to lead our Legion in the years after I am gone. Many will claim that they - and they alone - are my appointed successor. I hate this Legion, Talos. I destroyed its world to stem the flow of poison. I will be vindicated soon, and the truest lesson of the Night Lords will be taught. Do you truly believe I care what happens to any of you after my death?'
– The Primarch Konrad Curze Addressing Apothecary Talos of First Claw, 10th Company
Ja, amúgy meg, ha már WH40k, és nem feltétlenül astartes-inkvizítor vonal, akkor minden angolul beszélõ kollégának meleg szívvel ajánlom Ciaphas Cain kalandjait:
Egy Imperial Guard komisszár kalandjai, és eltérõen az átlag WH40k stílustól, ez kicsit szarkasztikus, már-már azt mondanám, hogy rejtõi jellegû sorozat, KURVA JÓ! :D Sajnos magyarul nincs még, ki tudja, lesz-e...
Ja, és alapból a Lexicanumot olvasgatni tessék.
Tud valaki tippet, hogy hol lehet szerezni, rendelni Astartes szilikon, vagy spéci mûanyag-gyapot szobrot? Fullra kifestve, meg minden. Kb. így:
Szinte mindegy, melyik rendház, csak jól nézzen ki. Black Templar fan vagyok amúgy, bár ez az aláírásomból is kiderül :D
Egyfelõl a gépek elkészítése erõforrásigényes - egy ember olcsóbb, hogy lekörmölje.
A kódexek, amit cirádás betûkkel, veretes könyvekbe vetnek papírra, egy másik véglet. Ugyan az, amiért például japánban a szamurájkardokat nagy becsben tartják, pedig gyakorlati értelme nem sok van - harcba aligha kerülnek, otthon meg max. díszek. A társadalomban van egy szinten igény ilyenekre, mert státuszszimbólum, mert van benne valami fennkölt.
Blood Reaverben írkál Talos pennával, plusz számtalan kép stb van ahol bazi nagy kódexek vannak, ilyesmi.
Plusz nem vagyok biztos benne, de talán a Fulgrimben az egyik szereplõnél hangzott el, hogy a Terrán dolgozott az Adeptus Ministorumnál dolgozott, és könyveket másolt, kézzel, ennyi volt az élete.
Az Adeptus Mechanicusnál ilyet nem láttam, ott elég hájtekkek a cuccok.
Hol irkálnak nagy könyvekbe pennával? Amit most olvasok, ott még konkrétan hekkelnek is adatbázist, a Soul Drinkersben megtámadtak egy nagy Mechanicum adattárolót, meg úgy általában a hajókon is minden adat digitális...
Egyébként arra van magyarázat, hogy egy ilyen fejlett galaktikus társadalomban miért nem digitalizálják mondjuk az írások nagy részét? Értem én, hogy hangulatos meg minden, hogy nagy kódexekbe irkálnak pennával, de van erre valami lore magyarázat?
Aha, köszi, akkor azok nincsenek meg. Egy 2010-es torrentes gyûjteménybõl szemezgetek, lassan frissítenem kell, mert elfogynak, meg van már egy csomó új könyv is.