Tehát akinek van rá pénze, az vegye, krúzoljon vele, örüljön neki.
De akinek nincs, az ne erõltesse, mert hiába akarja fenntartani a dolcsevítás látszatot, a végén a gatyája is rámegy, onnantól már csak egy út van: be kell állni a tömegbe, amely mindig elégedetlen, és amely szerint mindig, mindenért más a hibás...
Gyakorlatilag senkinek nincs szüksége ekkora autóra. Ez már nem munkaeszköz, nem létszükség, ez egy hóbort. Aki a saját hobbiján, mániáján, hovatovább szerelmén spórolni akar, azon csak röhögni tudok.
/42 hsz/ 'Azokat megéri megvenni.Igaz, sokat fogyaszt, de kis ráfordÍtással orvosolható...Évi 14 rongyot kell fizetni kötelezõre, ha Ot-s rendszámot is csináltatsz rá. "
Itt egy példa mi vár arra,aki öreg v8-at akar a segge alá,és egy mx-5 + 1 millából akarja megúszni!
'Azokat megéri megvenni.Igaz, sokat fogyaszt, de kis ráfordÍtással orvosolható...Évi 14 rongyot kell fizetni kötelezõre, ha Ot-s rendszámot is csináltatsz rá."
- ot-s rendszámot csak eredeti példányoknak adnak,a nálunk futó amerikai autók több mint kétharmadát a kapuból visszafordítanák! amelyik nem kapja meg,arra fizethetsz kezdésnek 150 ezer átiratást,horror teljesítményadót-biztosítást,a mûszakin meg zsebbe mehet a lóvé hogy engedjék már át! Amelyik ot-s azt meg horror áron kapod meg!
a 60-as évek amerikai autói úgy tudtak anno 400 lóerõt,hogy 30 litert fogyasztottak 100-on,az azt jelenti hogy egy horvát nyaralás ha 1500 kilóméterrel számolunk 115 000-el lesz drágább
ugyanez a kocsi 40 éves korára jó ha 250 lovat tud,a fogyasztása sem ment lejjebb
mivel 40 éves kocsikról beszélünk az összes gumi és mûanyagalkatrész kuka bennük,ha kell egy lámpa szélvédõ lökhárító már csak a gyakoribb tipusokhoz fogsz kapni,vagy horror áron legyártatod
'Ennyi...Mai fostalicskákmeg... Nemakarom kimondani, de egy rakás szar mind."
-ugyanazt a kényelmet,gyorsulást,extrákat ma egy 2.0 dízel v. benz bármelyik autó hozza,5-öd akkora fogyasztással és szennyezéssel!
-az autóipar szerinted 40 év alatt nem fejlõdõtt?
nekem is tetszenek fõleg a 60-as évekbeli amerikaiak,de ettõl még hülyeségeket nem beszélek!
baromi drága hobbi öreg amerikai autóval járni,ha van felesleges 5 millióm azt meg nem 3 tonna vasoxidra költöm!
eljárogatok amerikai autók találkozójára,kigyönyörködöm magam,aztán annyi!-nekem ennyit nem érne!
Osztálytársaméknek most jelenleg egy mustangjuk, meg egy lincoln town car van, persze nem a maika, a mustang az egy 90 es 5 littyós cabrio, a lincolna az egy 70 es évek közepei, nemtudom most pontosan..MIndent megtudnak szerezni. Jah, meg volt egy 67 es eldorado, cask kihasználatlanság miatt eladták.
Legjobb autók voltak..Mai napig nemgyártottak olyan erõs autót mint a 63 mas imperial.legerõsebb.ha azt összeköldöd egy hummerrel, az imerial jön ki Jobban as esetbõl... Ennyi...Mai fostalicskákmeg... Nemakarom kimondani, de egy rakás szar mind.
Na igen, egyszer átmossák a kárpitot, és az autü egycsapásra "környezetvédõ, Istenhívõ család autója" lett.
A kedvencem, amikor nagybátyámmal mentünk autót nézni: Ki volt írva, hogy "sérülésmentes nõi tulajtól", erre nagybáty megkérdezte, mennyiben vált elõnyére a gépkocsinak, hogy szûzlyány volt a gazdája...
Pár ami velem történt:vettem kormány kivolt írva fék és gázpedál es csak a kormány volt(1mm-re voltam hogy hívjam a fogyasztóvédelmet) Ismerõsöm elvitte a kocsit ilyen helyre naponta két doboz cigifüstöt belepakolt:másnap neten látom ugyanaz nagybetüvel:Nem cigiztek benne
OT minõsítésnél teljesen mindegy kinek a nevén van. Ott már nem a tulajdonos jogosítványának megszerzési éve vagy a tulajdonos kora számít, hanem az OT minõsítés, mert azzal igazolod, hogy elméletileg nem mindennapos használatban van az autó. Ergo kisebb az esélye, hogy bármilyen balesetet okozol.
Nekem pl. tele van a zsákom azzal, hogy minden autó "sérülésmentes, kitûnõ állapotban" van, bár ha leveszed a lökhárítót (pl. egy fél év múlva, otthon), fény derülrá, hogy ecsettel javították...
A másik trükk, ha aszakértõvel megyek, és tüzetesen átnézi a gépet, akkor a hitelkonstrukcióval akarnak csõbe húzni: egyre több kereskedõ maga intézi a hitelt, persze úgy, hogy neki is jusson egy kicsi a zsebbe...
Biztosítója válogatja, de általában igen, minél hûségesebb és minél tovább balesetmentes vagy, annál jobban csökkennek a díjak. No meg az sem mindegy, milyen kategóriájú helységben laksz, van-e még valami más portfóliód a biztosítónál, stb... Én kisvárosi vagyok, nekem már jóideje minden évben folyamatosan csökken, a tavalyi általános áremelés ellenére is kisebb lett. B10 nem játszik, az már vagy 10 éve megvan. :) Most nem tudom pontosan fejbõl, de Casco-val együtt a negyedéves olyan 13k körül van. Egyébként van már biztosítós topik, érdemes átolvasgatni.
Spektrumon szokott menni a Svindlerek címû mûsor, ajánlom mindenkinek:)
És kinek a nevén lenne az autó? Nekem ez a 14 ezer egy évre elég kevésnek tûnik, függetlenül attól, hogy OT vagy sem. Mennyi lenne OT-s rendszám nélkül? Csak mert eléggé függ attól a dolog, hogy kinek a nevén van az autó. Én eddig 3 autónak a kötelezõjét próbáltam számolgatni (biztositas.hu, nem tudom mennyire hiteles), és 40 ezer Ft jött ki a legolcsóbb helyen egy negyedévre! Ha faterom adatait adom meg (születési év, jogsi megszerzése), akkor kb fele annyi sem. Ez az évi 14 nagyon dreamland kategória így nálam. Szerintem akik ennyit fizetnek, azok már ezer éve vezetnek. Meg tudtommal függ a balesetmentes évektõl is, minél több balesetmentes éved van, annál kevesebb a kötelezõ tudtommal. Nem vagyok ezekben biztos, majd aki jobban ért hozzá az kiegészít, vagy kijavít.
Elkézelni se tudom mit vagytok úgy oda azokért a csotroGÁNYokért.
Sokat fogyaszt ahogy mondod, környezetet szennyezi és a többi. Ja és még irányítani is egy rémálom õket (ok én nem vezettem ilyet, de van pár ismerõs aki tudja ezt igazolni :)) Karbantartani lehetetlenség, ha elromlik valami, alkatrész keresés, csere, stb... Legtöbb esetben a keleti blokkos másolatok alkatrészei nem jók hozzájuk.
Amióta regadó van, azóta így van..Amúgy is, ki a fene venne ilyen új ocsmány autókat?
Én bitti nem...Én 95 max 99 ig vennék autót 1-2 nagoyn nagyon ritka kivéátellel...Am leginkább 60-70 es évek..Azok autók voltak..Jónagy amcsi batárok:]
Azokat megéri megvenni.Igaz, sokat fogyaszt, de kis ráfordÍtással orvosolható...Évi 14 rongyot kell fizetni kötelezõre, ha Ot-s rendszámot is csináltatsz rá.
Nagyobb értékû autónál a festékrétegvastagság mérést el lehet felejteni. Amelyik autónál megéri akár újból lefényezik többször is amíg teljesen meg nem egyezik a gyári vastagsággal a festékréteg a javított/kicserélt elemeken. Persze ez nem áll fenn fél misis autóknál :)
olyasmirõl is halottam hogy pl dizeleknél eladótol pöcre indul fasza stb.(mert elõre bejáratta a motort) aztán hidegebb idõkbe meg semmi be se indul.
na az az állapotfelmérés egy vicc. kijön Marika az autóhoz és striguláz, hogy 4darab elektromos ablakemelõ: megvan. király. ez ám az állapotfelmérés.
G2 v Weltauto minõsítés úgy tudom nem átverõs, így ha vki inkább biztosra menne, de mégsincs pénze új autóra, akkor ezt a kettõt ajánlom figyelmébe.
(Átvizsgálják kívülrõl-belülrõl a kocsit, a rossz állapotú alkatrészeket meg cserélik, és garanciát is adnak - így vmivel drágább cserébe a "biztonságért".)
Igen hitel, de benne van az állaporfelmérés. Mivel használt autót akarok venni, és nem valami bontószökevényt, hitel is kell, ezért kecsegtetõ ez az ajánlat. de természetesen ismerõsökkel együtt is felmérjük az állapotot az új tudással felvértezve
Mokka! Arra gondoltam, amit gorcsos barátunk az elõzõ hsz-ben megírt! Köszi gorcsos!
Elõször is ez hitelkonstrukció. Én személy szerint megrögzött hitel-ellenes vagyok, vagyis csak odáig nyújtózkodom, amíg a takaróm ér. :)
Emiatt ezzel kapcsolatban nem tudok segíteni, hogy az ilyen megoldások mennyire jók. Gondolom annyira nem rossz dolog, de az ilyeneknél nem árt figyelembe venni, hogy a bankok nem jótékonysági intézetek, tehát az "Elvégeztetjük az eredetiségvizsgálatot és az állapotfelmérést, majd intézkedünk a forgalmi engedély átíratásáról." csak annyiban jelent könnyebbséget, hogy nem neked kell ezeket elintézni - ám a bank ezért nyilván fel fog számolni egy bizonyos összeget (ha azt is mondja, hogy ingyenes, ne dõlj be, akkor a hitel kamata lesz ennyivel magasabb :)).
igen, olvasgatom. a saját állapotfelmérés sokat segítene, csak én nem nagyon értek mindenhez, ám most a cikkek által sokat tanulok.. és mi a véleményetek errõl? http://www.budapestbank.hu/csoport/auto/hitel-kezbolkezbe-lepes.php itt a bank végez állapotfelmérést is. mennyire lehet erre alapozni?
Az ereditségvizsgálatra mindenképpen szükség lesz, mert kell a kocsi átíratásához. A gond persze az, hogy ha az eredetiségvizsgálaton derülnek ki a turpisságok. Éppen ezért szerintem célszerû azzal kezdeni, hogy megbeszéled az eladóval, hogy közösen elmentek egy általad választott (elõre lebeszélt) eredetiségvizsgálatra, és ott valószínûleg úgy is kiderül, ha nagyon nagy baj van. Ha így alakul, akkor "csak" a vizsgálat költségét bukod (16.000 Ft volt nekem két hónapja). Persze kis értékû autónál ez már sommásabb, de ha már legalább fél milliósról beszélünk, akkor (ismétlem: szerintem) ennyit mindenképpen megér.
A PetruZ által belinkelt oldalakat olvasd el, megéri megfogadni az ott leírtakat.
Személyes aranyszabályaim: -Ha az eladó/kereskedõ túl rámenõs, agresszív és/vagy nem szimpatikus, simán fordíts hátat, és keres másik kocsit. Hatalmas (relatíve) a használt autópiac itthon, tehát amiatt nem kell aggódnod, hogy nem lesz következõ... -Az eladó/kereskedõ leszereléséhez egy kitûnõ megoldás a kilométer óra tekergetésen rajtakapni. Sajnos a profibb kereskedõk erre figyelnek, de azért néha észre lehet venni, ha a szervízkönyvben vagy a motortéren/ajtóküszöbön ott a szervíz matricája egy olyan értékkel, ami meghazudtolja a kilométer órát. -Úgy készülj, hogy befeküdhess a kocsi alá, és megnézhesd alaposabban a motorteret. Egy takaró (földre leteríteni) és egy elemlámpa jó szolgálatot tehet. Nem árt, ha a gumikat/felniket is megnézed, azok is olykor árulkodhatnak.
Sok szerencsét, és birka türelmet, sajnos szükséged lesz rá. :)
Tehát akkor azt javasoljátok, hogy mielõtt megveszek egy autót, mindenképp csináltassak elõtte egy eredetiségvizsgálatot?! Superlevi: melyik banknál vállalják az eredetiségvizsgálatot is, melyik honlapon láttad?
Igen azt jelenti...google megmondta.. az a baj ezekkel, hogy több autóból heggesztik össze, és gyenge lesz a karosszéria. volt egy ilyen baleset, ahol a tulajdonos autója a hegesztés mentén kettészakadt...biztos nem õ csinálta, tehát úgy vette :S
Mit jelent az, hogy fûrészautó? Amit több kocsiból építettek össze?
Jah, az a legkomolyabb, amikor a kamupincér elsétál a hitelkártyákkal, mert elkéri õket letétbe... Amugy témához visszatérve a használtautókereskedõknek is megvannak sztem a saját trükkjeik
Egyszer voltunk tesómnak kocsit nézni, láttunk egy piros 1.4es golf 4et, megnéztük, aztán feltûnt,hogy az ajtó, ahol becsukódik hozzáért a kasztnihoz... (Valszeg fûrészautó, vagy nagyon törve volt...)
És valami konkrét dolog? A fontos alkatrészeket (motor/váltó/futómû) hogyan manipulálják?
Mikor elvittük eladni a BMW-t (318d, 2002 150kkm környékén) Jött okoskodni a hondás faszi, hogy ezbiza nem 150 ezer km ... pedig az biza 150ezer volt... Tehát azért inkább higyjünk saját szemünknek, és hozzáértõ barátunknak, mint ismeeretlen, esetleg kókler embereknek...
én ismerem ezt a hitelt, a honlapjukon pontosan így van fent: ,,Elvégeztetjük az eredetiségvizsgálatot és az állapotfelmérést, majd intézkedünk a forgalmi engedély átíratásáról. " Szóval elvileg van eredetiségvizsgálat is a csomagban.
spektrumon szokott lenni ilyen mûsor h h verik át az embereket! nagyon nagy trükkök vannak benne! és a legjobb h azért mutatják h az emberek rájöjjenek h mi az igaz és mi az átverés, de közben simán belehet tanulni a tv-bõl xDDDD óriási ez a média! én pl 3x fogadtam már úgy h csak én nyerhettem, és ezt is ebbõl a mûsorból tanultam :D
Halló halló! Az állapotfelmérõ olyan dolog, amit a ti két szemetekkel láttok. Gumi állapot, belsõ tér, esetleg törés ilyesmi (az eredetiség vizsgálatban ez az egy elõ is kerülhet és azért meg még nem kell fizetned). Ezek nem nektek fontosak. A banknak kell, hogy megállapítsa finanszírozza-e a hitelt. Mert õk nem érnek rá kijönni és megnézni a kocsit. A beírt adatok alapján pontoznak és kész.
Ez nem rossz dolog. Az állapotfelmérésért külön kell fizetni ennél a banknál vagy csak annyi a kikötés, hogy náluk vedd fel?!
ok, és mire figyeljünk? csikós zsoltnak volt egy jó cikke, ahol írt ezekrõl a "gányolásokról" de már rég olvastam és nem emlékszem ezekre, most pedig nem találom...de találtam olyan bankot, ahol eredetiségvizsgálat mellé még állapotfelmérést is végeznek (hitel mellé)
BTW használt kocsi kereskedést is meg kell válogatni, van apámnak nem egy ilyen ismerõse és tudjuk, hogy becsületesen dolgozik és próbálja úgy eladni a kocsit, hogy a lehetõ legjobb állapotban legyen (de persze azért sokat õ se fog rákölteni, miután felvásárolt egy nagyobb adagot).
Figyelni kell pl ajtók csukódására... ugye legelsõ a fényezés ellenõrzése (géppel), aztán eredetvizsga, stb stb, legegyszerûbb egy hozzáértõvel menni, mert könyedén átbasznak a palánkon
Vigyél el ismerõst, aki majd átnézni a motort. Ennyi Használt kocsinál mi garantált vágod. Elviszed ismerõst, aki ért hozzá, 1 napig körbenéztek mit akarsz venni esetleg, ennyi.
Ezt a témát kifejezetten az autós átverések miatt nyitottam, mert autót szeretnék venni használtan. kellenek az infók.az eredetiség vizsgálatot minden eladó autónál elvégzik, ha magánszemély az eladó, az biztos. de nem tudnak kideríteni mindent a motor állapotáról és egyéb dolgokról...
Én is most készülök autót venni, ezért jó lenne, ha kiokosítanátok, hogy mire figyeljek!
Eredetiség vizsgálat elõnyeit talán ki kéne élvezned......... Egybõl megállapítja, hogy törött, hogy úgy van összeheggesztve 3 darabból. Aki hülye az haljon meg.
hát ha átverésrõl van szó akkor lehetett volna globálisan nézni a dolgot és nem kimondottan autóra :/ például kocsmákban az italokat elõszeretettel hígítják...
A visszatekerés már vicc kategóriába is esik mostanában, mert arra alkalmas szoftverrel egy kattintás levenni a km jelet a beépített elektronikából :D
Én is hallottam már jó pár turpisságról, pl : külföldrõl behozott rossz állapotban lévõ, esetleg összetört autókból összeraknak egy jónak látszó verdát, aminek nem sokkal azután jönnek ki a rigolyái, miután megvetted.
Én pl eladom a mergát is csapot sörnek, vizezem a vodkát, és céges bulin 1.5x szorzóval húzom a strigulákat. Ha megromlik egy hordó sör, eladom mint akciós csapolt búzasört!
Igazából nem, de olyat ahol ezeket megcsinálták, konkrétan tudok
Ezt a fórumot azért nyitottam, hogy fény derüljön a kereskedõk átveréseire. Azt mindenki tudja, hogy szinte minden autónak visszatekerik a km számlálóját. Milyen egyéb "fogásokról" tudtok még?