Nem is szolva arrol,hogy a serverek allandoan lagolnak es keptelenek voltak uj servereket berakni,helyette kitalaltak a limitalt instarun mennyiseget..vicces volt ahogy 10-20 jatekos allt alkalmankent 1-1 insta elott es probalgattak be-be lepni..5-10-30-60 percen at neha....mi ez ha nem sohersag?
Nyugodtan hasonlitsd ossze a minoseget Activision elott es utan a WoWban..ertsd kiegek,patchek,patchek patchjei....
Olvasgathatnal blizzes forumokat:) sokan varjak tukon ulve a D3-at es az SC2-t,DE! kozuluk sokan (mar a kommentelok kozul ofc) jeleztek,hogy vagy megvarjak a gold editiont (SC2) vagy letoltik inkabb vagy megvarjak az 1. kritikakat es akkor dontenek(ok voltak a legkevesebben) Persze sokan irtak,hogy kijon D3,SC2 es maris rohannak megvenni,de ettol fuggetlenul barhogy is gondolja a blizz,a 3 reszes darabolas fajokra nem aratott osztatlan sikert (miert is nem lehetett volna 1 sima SC2 es 2 DLC hozza? vagy mint 2 kieg?szvsz singleben ugyanazzal a fajjal ujra es ujra es ujra 100 palyan at...sigh...uncsiiii vagy kib..ott jo storynak kell lennie hozza,amire eleg jo esely van hala istennek)
Amugy nem a WoW fizetossege a penzehseg,hanem a hozzaallasuk....lasd kulonfele akciok,hozz meg embert-kapsz ingyenjatekot,vegyek figurakat,anyamkinjat...ertem en hogy nem jotekonysagi intezmeny es penzbol elnek,de valahogy mar izlestelennek tartottam a vegen a sok szir-szar hirdetest a blizz eu weboldalon(a kinai wowos kolat mar nem is emlitem)
um, bocs de ez nem így van...kifejtenéd mire gondolsz? a Blizzard mindig is úgy fejlesztett ahogy kedve tartotta, ha csúsztak 2 évet akkor csúsztak, de minél tökéletesebb állapotban akarták kiadni a játékot. Ez mindig így volt. WoW már akkor elindult amikor még sehol sem volt az Activizzard, tehát nem amiatt lett fizetõs. És ha azt mondják h egy fajjal hosszabb lesz a kampány mint SC1-ben az összessel akkor érthetõ. De mondok jobbat: úgyis úgy csinálják ahogy akarják a te véleményed meg semmit sem számít. Akinek csak multira kell az majd megveszi az elsõ részt, azzal is 100%-os hozzáférés lesz a multihoz. Aki meg nem multis az ha akarja megveszi, ha nem nem. De végülis csak egyszer van SC2, ha fanatikus akkor úgyis megveszi.
Engem speciel inkabb az zavar,hogy miota osszeallt a blizz az Activisionnel,azota szart se lehet adni a szavukra es -legalabbis latszolag-rohadt penzehes bagazskent kezdtek el viselkedni....
Kíváncsi leszek, hogy lehet-e majd online kötöttségek nélkül játszani akkor, ha csak a Starcraft 2 Terrans lesz meg a felhasználónak?! Mert bizony a kampány nem érdekel mindenkit..
Nem értem, miért van mindenki felháborodva, ez így mûködött eddig is minden jobb RTS esetében. Kijön a kieg, új campaign, új multi egységek. SC -> BW. War3 -> TfT. DoW -> WA -> DC -> SS. Lehetne sorolni.
Úgy látom, sokakat megzavar, hogy 1 rész 1 faj, de elmondták, hogy egy oldallal is hosszabb lesz a campaign, mint az elõdben mindhárommal, minõségre meg nem hiszem, hogy lesz panasz.
Multi szempontból már kicsit zavaróbb lesz kiadni 2-3 új egységért 6-8 ezret, engem speciel nagyon nem érdekel a singleplayer, de akinek ez nem tetszik, játszhat tovább az alapjátékkal.
Mármint melyiket? A régi kibaszott jó volt. Az új meg még nem jelent meg. Ergo nem tudom mirõl beszélsz.
Buta és egyben értelmetlen a megjegyzésed. Illik hozzá a "pls" internetes szó. Én kérlek egyiket sem fogom megvenni, a Blizzard munkásságát teljes mértékben elismerem és ha stratégia imádó játékos lennek, valószínûleg meg is venném, én pusztán a tényt állapítottam meg. Mert bizony a Blizzard pénz szagot fogott és mint a legjobb vadászkutya, követi azt.. A többi hozzászólásod ezek után már el sem olvastam, azért remélem, ennél értelmesebbek!
nagyon nagyon nagyon elbaszták a játékot . Blizzard bazmeg, toy .
hm, a pontos mûködését nem értettem a tömörítésnek (vagy szóval az eljárásnak), pedig le van írva. de akkor úgy va ahogy leírtad. és ja, anno kellet neki egy P4 3,2 gigás proci meg 128 megás GF3 Ti500-zas. szóval van igazság abban hogy sok erõforrás kell neki.
Én még most is elõvesze párszor. Haláli jó game volt.. és még a versenyek:-P Tesóm sokáig top16 volt MO-n.
Az nem egészen tömörítés, hanem procedurális algoritmusokkal programozták az egészet. Úgy lehet elképzelni, mintha ahelyett hogy maga az adat lenne leírva, egyfajta "egyenlet" van rajta, aminek az eredménye lesz maga a nagyobb méretû adat, és azt a gép megfejti.
Ezt azért nem lehetne alkalmazni komolyabb játékoknál, mert ahogy a kkrieger.-en is érzõdik, elég nagy gépigénye van a grafikájához képest. Ha egy Starcraft II féle játék amúgy is nagy erõforrásigényét megbolondítanák ezzel is, akkor csak olyan gépeken futna amik talán még nem is léteznek.
Ráadásul bonyolultabb ilyen formában leprogramozni, nem éri meg nekik a gigabájtos lemezek korában erre áldozni az erõforrásaik x%-át.
narumon: igen, egyetértünk. uniu: A *.bik (Smacker) formátumba is benyomnak HD filmeket (legjobb példa a Saint's Row 2 1920*1080-ban lévõk). Ettõl még tökéletesen igazat adok. Jobb lenne már valóban minõségi formátumba tenni a filmeket. Julius Ceasar: igen ismerem :) Nagyon szuper kis játék az!
Remelem mar elfelejtettek a "Smacker!" formatumot es minimum HD felbontas lesz mpg4-ben. Azokat meg nem lehet jobban osszenyomni. Persze en hihetobbnek tartanam, ha azt mondanak inkabb, hogy sorban adjak ki a reszeket, ahogy kesz lesznek. De vegul is lehuzas szaga van.
Hát bizony, mások Gyûrûk Ura analógiája több, mint erõsen sántít. Tudjuk, hogy az eredeti regény is - gyûjtõi kiadásban 1 - 3 kötetre rúg, oldalszáma közelíti az 1200-at.
Egy ilyen monstre, szövevényes - vagy inkább részletes - történetet 1 filmben lehetetlen lett volna vásznon megjeleníteni.
A StarCraft II - bármennyire is szeretjük, így, látatlanban - nem lesz olyan epikus, hogy 3 kétrétegû DVD-t érjen, különbözõ kiadási idõkben.
Fõképp, amikor manapság olyan tömörítési eljárások léteznek - lásd az ezzel foglalkozó scene-eket, 64 és 128 kb-okba komplett játékok, sztorik benyomorítva -, hogy az ember sírva fakad...
Simán, gond nélkül fel lehetne nyomni az egészet vagy 1 dupla rétegû DVD-re (DVD9) - és akkor a kitömörítés után a HDD-n foglalna mittomén 40 GB-ot -, vagy egy Blue-Ray Disc-re, kicsit tömörítve csak.
S még egyszer, ezért a játékért még be is ruháznék egy BD-meghajtóra!
De így, 3 ütemben, darabban kiadva EGY JÁTÉKOT - miközben ugye 3 fajról beszélünk, egy azon játékban - , bizony szemtelen lehúzás az egész.
Ne tõlem kérdezd:D Nem én találtam ki,de amikor a blizz bejelentette a lehú.. trükkös megjelenést sokan példáloztak a GY.U.-val (az is 3 részes,gondolom ezért..:S)De ezt le is irtam,idézem a gyengébbek kedvéért:P
"sokan felhozták már más fórumokon (hibásan) a Gyûrûk Ura analógiát,mondván hogy az is 3 epic részben jött ki."
"Visually, it's stunning, with well-worked prequels telling you how the scenario should unfold. The storyline takes Starcraft into truly new heights as it is multi-layered, exciting and terrific fun to be a part of."
Szóval ha jól emlékszem (márpedig az idézetek alapján jól), akkor ez abban az idõben egy jó grafikájú, jó balanszal rendelkezõ és jó storyval rendelkezõ játék volt. Nemhiába szeretett bele az ember rögtön. Ahhoz hogy multizz vele ahhoz elõször a singlebe kell beleszeretni, és ez az SC1nek sikerült. Kiváncsian várjuk a 2. részt.
"Amikor az SC megjelent akkor mindenki száját egy mondat hagyta el: "Ez meg mi a szar???". Elavult grafika, abszolút egyenlõtlen erõviszonyok"
NA ezt még senkitõl sem hallottam, sõt ha megnézed az akkori reviewkat akkor pl ilyeneket olvashatsz róla:
"What is perhaps most remarkable about Starcraft is how well balanced, yet different, these three races are. There are no uber units that will rampage across the map once they've been researched and built."
"The graphics are relatively lo-res sprites, but they hold up because they're so well animated and conceived"
"Although more recent games look much better, no other real time strategy game has come close to creating the unique and fully fleshed out universe where Starcraft takes place."
"This game is one of the best in the genre and should be a part of all strategy gamer's libraries."
"The graphics while being beautiful examples of how to make 2D artwork look stunning, are not using state of the art rendering technology."
"In addition to the wonderful graphics, Starcraft also boasts superior sound and incredible music. The missions themselves are also varied and challenging. Players can choose to replay missions, or take on other opponents over the internet."
Amikor az SC megjelent akkor mindenki száját egy mondat hagyta el: "Ez meg mi a szar???". Elavult grafika, abszolút egyenlõtlen erõviszonyok. Két dolog miatt lett sikeres:
- A remek single storyline (ez nem mutat túl jól screenshot-on, de ettõl lesz jó egy játék),
- Mert a battle.net akkor a legjobb multiplayer hálozat volt, ezért SC-vel valóban lehetett multizni szemben pl. C&C engine-es játékokkal, ahol a gyorsabb gépû játékos gyorsabban épített, termelt.
Aztán helyrepofozták az erõviszonyokat, a grafika pedig egyrészt alig számít valamit egy idõ után, másrészt megszokja, és lassan meg is szereti az ember (Quake is ilyen volt).
Ezt várom az új SC-tõl is. Legyen kibaszott jó single-ben, aztán mire végigjátszottam tegyék rendbe a multit.
és kéhlek szhépen, TF2 mióta mikho fizethõs/havi díjas multhiplajeh? nem, én csak azt mondtam hogy, hogy a VALVe-ot leírni mint szar játékfejlesztõ enyhén khm... furcsa kijelentés. maximum nem az õ stílusa. mintahogy nem írom le én sem a wowot, nekem nem tetszik. egyéni szoc. problem. de attól még a blizzard nem lesz szar játékfejlesztõ.
narumon: igen, az hogy neked a wow jön be, nem a cs, nekem fordítva ezt ízlésnek nevezik. wii én se vennék, nem az én világom. ettõl még nagy újításként lehet elkönyvelni. az hogy a dio 3 újítás lesz, azt arra írtam, hogy hegi90 bõszen magyarázta, hogy tele lesz újításokkal, és nem egy újabb bõr a diablo sorozatról. ja persze, mert a folytatások azok sosem azok...
"nem vonom kétségbe, biztos nagyon fun játék lesz. de azért ezeket a kis kozmetikákat ne adják má el mint hihetetlen forradalmi újítás."
Én sehol nem olvastam, hogy úgy adnák el, max ti beszélitek be. Én REMÉLEM, hogy a SC2 NEM lesz forradalmi újítás hanem egy nagyon jó játék. Nekem nem új játék kell, hanem jó. A Wii az lehet hogy forradalmi újítás csak éppen nem tudnék vele játszani élvezettel.
"Csak az a probléma, hogy ez valószínüleg nem teljesebb lesz, csak hoszabb."
Ez nézõpont kérdése hogy mi teljesebb és mi hosszabb.
"Mint ahogy minden film után maradnak "kimaradt jelenetek", amiknek lehet hogy nincs baj a minõségével, csak éppen visszatartanák az élvezhetõséget a túl sok információval."
Sajnos viszont a forditott változat is nagyon gyakran elõfordul. Egy túl rövid filmben összecsapják az egészet és az ember csak pislog, hogy ez meg mi a picsa volt. Meg kell találni a közép utat ez egyértelmû. Erre jó példa a Gyûrûk ura ami mint film szerintem tökéletes. Létezik rendezõi változat (ami szerintem még mindig jó de tényleg kibaszott hosszú), viszont az alapfilm se 80 perc.
"visszacsábítani mind a 10 millió játékost akiknek az elsõ rész a maga egyszerûségében (vagy talán épp amiatt) is tetszett."
Hmm, szerintem az elsõ rész anno pont nem egyszerû volt. Az elsõ olyan stratégia játék volt ami minden szempontból nagyon komplex volt. Most tûnik egyszerûnek de amikor megjelent csak kapkodtuk a fejünket, hogy mennyi egység, mennyi játszható faj, milyen kurvajó történet, mennyire jó single rész, és ez miatt jött utána a multi (amit én mindig csak haverokkal ûzök szigorúan, koreaiak ellen nincs kedven játszani [meg az már nem is játék szerintem])
"Half-life kettõ pojénból a világ lejobb FPS-se single mûfajban. a TF2 is véletlen lett bestseller. a CS meg szintúgy véletlen az egyik leghíresebb/kedveltebb multi játék. ellenben a wowban mi a jó"
Ezt nem értem az elején dicséred a bestsellereket, de a világ leghiresebb/legkedveltebb fizetõs multijára meg azt mondod hogy szar. Max neked nem tetszik de ettõl még nem szar, legalábbis az analógiádnál maradva a számok ezt bizonyítják.
A kiegekkel már egyáltalán nem játszottam. Mint mondottam az eredeti megjelenésekor megvettem és utána toltam úgy két évig. Addig meg semmilyen kieg nem jelent meg. Azóta meg nem játszom vele, de megjelenéskor nem volt bugos az tuti.
Lássuk be, azért a Blizzard sosem volt az újítások oldalán. Nem, az õ sikerük abban rejlett, hogy jól kipróbált és sikeres dolgokat tudtak úgy összerakni, hogy az eredmény tényleg frenetikus lett. Egyedül talán a Diablo elsõ része volt újítás. A Warcraft Warhammer epigon, a Starcraft szintén. A Warcraft 2 majdnem olyan, mint az 1, kicsit turbóztak rajta. A warcraft 3 szinte semmi újítást nem tartalmazott, csak baromi jól megcsinálták. A Diablo 2 nagyjából olyan, mint a Diablo 1, szintén nem sok változás.
No de ez egyáltalán nem baj. Az a lényeg, hogy játékaikat mindig átkozottul jól eltalálták. Valahogy képesek voltak az elõttük kipróbált dolgokból a legjobb játékokat összegyúrni, és ezért szeretjük. Nem az a lényeg, hogy mennyire eredetiek, hanem hogy a játékaik mestermûvek.
Emlékeztek arra a mesére amikor a szegénylegénynek a tyúkja aranytojást tojt? Valahányszor azzal fizetett, a tojás végén visszagurult hozzá. Idõvel a srác kapzsi lett és a tojás elhagyta egy másik szegény koldusért...
Csak nehogy a Blizz is így járjon... Mondjuk neki nem egy ilyen aranytojása van...
bocs a duplapostért:
nekem az a bajom ezekkel az RTS-ekkel, hogy a sima rush taktika mindent visz. aki gyorsabban klikkel és rakja le a jó sorrendû épületeket az nyer, kifos 3000000 egységet és az elsõ 3 percben lerohanja az ellent.
számomra az igazi stratégia az lenne, ha nem (csak) a csatákban dõlne el a háború, hanem megkéne szervezi a hátországot, logisztikázni az utánpótlásokat, fentartani a katonák morálját, kaját termelni, lõszert stb stb. ilyen szempontból a total war játékok sztem okésak, kicsit elütnek ettõl a c&c/SC sztájltól, igaz az féli RT félig körökre osztott játék (rome részével toltam eddig). e még az tw sorozat se reprezentálja az igazi stratégiát, ami sztem ott kezdõdne, hogy megszervezni az ipart a vasúttól kezdve az aratásig. igaz, ez olyan bonyolult és hosszú meccseket eredményezne, hogy ihaj.
még 1x bocs a duplapostért.
Azért teszi ezt a Blizz, mert megteheti. Elég fant szerzett magának az évek során ahhoz, hogyha kiraknak valamit a polcra, akkor millók nyúljanak a pénztárcájukhoz... (meg máshoz is...)
Nem közhasznú szervezet a Blizzard. És amíg azt látják hogy mûködik, addig a tendencia folytatódni fog. Ezért a következõ Warcraftot még lehet 5 felé is szétdarabolják, azt a következõt 7 felé, vagy kilenc felé vagy tudomisén hányfelé-... ha mégse akkor kitalálnak majd valami más módot, hogy mégtöbbet profiáljanak...
igen, a TF2 valszeg befog kerülni mint nagy durranás, minden szempontból (és szépen adnak ki updateket, az más kérdés hogy vkik szerint a DLC-k ronatanak, vkik szerint nagyon jók). a l4d sztem se valami jó, nekem ezek a sima henetelések nem mennek... a kettes bõrlehúzás.
az nem érdemi újítás hogy van 2 új skill, kicserélték alatta a motort (a grafikai motor cserék mostanában nagyon mennek), átneveztek 2 classt meg más az xp rendszer. én is tudok napi 30 új varázslatot kitalálni meg rgb színskálát húzogatni. ja meg a random eventektõl had ne dobjak már hátast... egy random kód rendszert ami véletlen dob egy küldetést, az azér nem egy forradalom. ezek régen megvoltak már, maximum a blizzard egy nagy név mögé bezsúfolja és eladja zsíros pénzért.
tudod mi nagy újítás? a wii. na az már újítás. vagy anno a doom forradalmi volt. a dio3 is tuti kultjáték lesz (vagyis tuti sokan megveszik és tolják vele), nem vonom kétségbe, biztos nagyon fun játék lesz. de azért ezeket a kis kozmetikákat ne adják má el mint hihetetlen forradalmi újítás.
"vagyis nincs szó a játékosok pénztárcájának szándékos megcsapolásáról"
Csak errõl van szó. Mi másról lenne szó? De természetesen nem vallják be, hogyan is nézne az ki, ha a következõt nyilatkoznák: ""a játékosok pénztárcájának szándékos megcsapolásáról van szó"" Írnak a 3 oldalhoz 1-1 hosszú kampányt és máris 3* adhatják el a játékot. A wow óta a blizzard sokat változott üzletpolitikailag. Egyelõre úgy néz ki, hogy kifizetõdõen csinálja.
Hát azért a 3 a 2-höz képest elég szépen újít, nem tudom, szoktad-e olvasni a hivatalos fórumokat (bevallom én sem, de ha néha eszembe jut, meglesek egy két linket), nos, elég sok lesz az újítás, hogy párat említsek: a random map-ok mellé már random eventek is dukálni fognak, több évtizedes tapasztalatból felépített skill és cucc rendszer, új "potirendszer".
Látod ez igaz, a valve sokat újított a TF2-vel, az tényleg egy kultjáték lesz (ha még nem az). Szvsz a l4d kicsit nem úgy sikerült, ahogy azt az emberek várták (a monotonítás, és egy két "betegség" miatt (pl. a lelépõs emberek ugye...), bár lehet hogy egy rétegnek ilyenre van szüksége, de az is egy formabontó játék (a második rész nekem megint egy bõrlehúzásnak tûnik a részükrõl :S).
A pénzéhes vitához kis kiegészítés:
Pontosan nem emlékszem, a lényeg, h a Dio 2 kiegészítõjében volt 2 új karakter, viszont az ezekhez kapcsolódó képességtáblázatok (meg talán egyéb fájlok) már az alapjáték lemezén is rajta voltak, ergo kis plusz munkával az alapban is benne lehettek volna (vagy talán már akkor is készen voltak).
sztem fasság amit a cikkíró itt mond:
"Felmerülhet a kérdés, hogy miért helyeznek ekkora hangsúlyt a single-player módra, mikor a StarCraft inkább a multi-player által vált igazán híressé és népszerûvé,"
mi (én & tesóm & unokatesóim) elõször az egy szingli gépen szingli kampányt játszva öten a gép körül szerettünk bele ebbe a szarba :D
az más kérdés hogy mióta fejbõl tudjuk a kampány történetét multizgattunk is
vegyük sorba:
- a diablo 2-vel én is sokat játszottam, nem ítélem el e blizzardot, nem az én mûfajom, a játékaik többségét nem szeretem (dio 2 kivétel, haverommal coopoltunk is vele act 2ig).
-half-life: a sztori egy játékhoz képest kiemelkedõ és a hangulat is egyedi. a játék 10/10.
-CS: és akkor kit érdekel? attól még jó, hogy csak egy mod. ja meg ez a "lehúztak róla egy újabb bõrt a source-szal", miért? dio 1-2-3 nem arról szól?
-TF2: nem hiszem hogy hallottál róla, de azt méginkább nem, hogy akár csak egy percet is játszottál volna vele. egyszóval: zseniális, az utóbbi egy-két év legjobb mulis alkotás. gyakorlatilag grafika, hang és legfõképp játékélmény terén egy mestermû. ajánlom hogy nézd mikor van freeweekend és próbáld ki.
-l4d: nekem a zombi-irtásos FPS-ek annyira nem jönnek be, számomra kicsit monotonok, nem is játszottam vele, de állítólag az is jó.
-portal: errõl mit lehet mondani? végigjátszottam, kihívás és sztem a körítés is nagyon jó. és nem az a 632131ik fps.
és ez a "ki a pénzéhes?!" duma enyhén félretalált, mert melyik kapitalista cég nem az? szted a blizzard a jótündér és csak a te kedvedért ad ki egy játékot 3 részben (lesték a HL episode taktikát).
nekem semmi gondom nincs a blizzarddal, megvan a maga közönsége akik biztos élvezik is. de sztem lehordani a VALVe-ot mint szar játékfejlesztõ meredek kijelentés (konkrétan nem meredek, hanem hazugság). megértem hogy nem a te mûfajod, de az nem egyenlõ a szarral...
rexhawk: nekem a wowval az az egyik legnagyobb bajom amit elmondtam. vagy dobja vagy nem. iszonyúan rafkós, idõigényes játék, és nekem a havi fzetõs játékok nagyon unszimpik. mi vagyok én? fejõs tehén? a cs-ben meg amit mondtál, az a jó: mész és lõsz :D persze van benne taktik meg minden (pl quake-hez képest egy logikai játék), de alapjaiba véve a rutin és a "skillz" számít (ja meg az iszonyúnagy f@szmakkok)
melyik játék nem monoton? hát erre nehéz válaszolni, de a multis játékok általában nem azok. de kinek mi a monoton?
Hehe szépen ellentmondtál magadnak:D Bár végtelenül leegyszerüsitve,de a wow mob gyilkolászásból áll...raidben is:),Bg-ben meg arénában mondjuk másik ppl-t (és/vagy npc-t,lásd AV)... és hát vagy dobja vagy nem...( a wow lootrendszere minden csak nem jó és ravaszul b..ik változtatni a blizz...azaz pontositok,mert egy ideje nem követem az eseményeket:amig játszottam,addig éljen a random loot jelszó volt,meg minimális tokenbeváltás..pvp-ben persze nem:))
"haverom odaadta, játszottam vele 2 délutánt, és ennyi volt, meguntam. mint egy félkarú rabló: leölöm és vagy adja a cuccot, vagy nem."
ennyi erövel a CS-t is leegyszerûsidheted: mi abban a jó, ha csak mész és lõsz?
válasz: azért mert a CS nem csak errõl szól, hanem csapatmunkáról,tactikáról, haverkodásról...
ahogy a wow sem csak mob gyilkolászásból ál, hanem történet, bg-k, raidek, arena, felfedezés...
Nem kell hogy meglegyen . Élvezni kell a játékot, nem munkának felfogni. Ha meg kész a karid, akkor mehetsz pvpzni, igaz wow-ban úgy tudom, hogy nagyon szar a PvP :P
Bazz vessük már össze a kettõt:
A Valve valaha csinált egy jó játékot, úgy hívták, hogy Half life. Pimasz modderek elkezdtek belepizskálni, és létrejött a CS, amit a Valve késõbb teljes áron adogatott a boltokban, pedig csak egy mod. Ezt követte a Half Life 2, ami szinte semmi újítást nem tartalmazott, csak új ruhát adtak az elsõ részre, és folytatódott a story (amúgy halálra untam magam rajta)- megint egy játék, minimum változással, de legalább aranyos volt a professzor kis ûrlénye. Természetesen ha már megcsinálták, akkor lehúznak róla egy újabb bõrt, és hopp, kész is a CS:S, ami egyáltalán semmit sem változott az elõdjéhez képest, csak "szebb" - még1 játék, teljes áron. Akkor most ki is a pénzéhes? Értem én, hogy ami mûködik, azt hagyjuk úgy, de nem ezért unjuk már az EA játékokat, meg a mostani játékok nagyrészét?
Akkor lássuk a Blizzardot:
- Diablo 1-2: kategóriájukban óriási újítás, azóta sem talált említésre méltó konkurenciára. Még 10 évesen is megállja a helyét, mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a harmadik rész bejelentése után a nyugati eladási listák élmezõnyébe került újra. Remek single player.
- Starcraft: manapság is rendeznek (világ)bajnokságokat, amiket egyes országokban a tévé is közvetít. Nc.
- Warcraft sorozat: szintén idõtálló alkotás, brutál single player, és moddolhatóságának köszönhetõen meg-megújuló. :)
- WoW: szintén kategória nagyágyú, bár nem az elsõ MMORPG, mégis a legnagyobb népszerûségû, és évente több tucat versenytársa jön ki, mindhiába.
Csak az a probléma, hogy ez valószínüleg nem teljesebb lesz, csak hoszabb.
A Blizzard hibájába esel, ha azt feltételezed, hogy a most létezõ béta az egyetlen igazi, "kanonizált" változat, és minden más a mûvészetük tökéletességét csorbítaná meg, de ez nem így mûködik, éppen az tesz teljessé egy mûvet ha megtalálja az alkotó az egyensúlyt a taralom és a méret között.
Mint ahogy minden film után maradnak "kimaradt jelenetek", amiknek lehet hogy nincs baj a minõségével, csak éppen visszatartanák az élvezhetõséget a túl sok információval.
Biztos vagyok benne hogy a legnagyobb rajongók közül soknak ez is tetszeni fog, mint ahogy sok Star Wars rajongónak is tetszett volna ha Lucas 3-4 órás részekben mondott volna el mindent amit akart, de ezzel még nem fogják visszacsábítani mind a 10 millió játékost akiknek az elsõ rész a maga egyszerûségében (vagy talán épp amiatt) is tetszett.
nem mondom hogy a CS felsõbbrendûség, csupán nemértem miért jó, hogy 700000000000000000000000000000 xp kell a lvl-uphoz, ugyh a napi 36-48 óra kockulás meg kell hogy legyen.
és ezzel az érvvel meg ne gyere hogy "x millió ember csinálja nem lehet hülyeség". millióan szívják a drága bagót, elvernek évi százezereket bûzrudakra, és mit kapnak érte? tüdõrákot. ez nem hülyeség? remélem érted mire célzok.
Ezt ugye te sem gondolod komolyan? Igen... végül is lehet, hogy igazad van. x millió ember nem azért játszik wow-ot, mert szórakoztatja, egyszerûen csak mert idióta és kényszerítve érzi magát, hogy a sarokban egy szám egyre nagyobb legyen...
Nem a wow-os közösséget szeretném védeni, de amit leírtál az olyan mértékû rövidlátásról tesz bizonyságot, amilyennel csak ritkán találkozom... Õszintén mi az amitõl a CS magasabb szintûnek számít? Marhaság... Egy mmorpg-t játszó ember is azért játsza azt amit, mert szórakoztatja. Az én szememben épp mindegy hogy valaki a wow miatt vagy a cs miatt kocka... Kocka és kész. Ha pedig már x éve ugyan azt a játékot játszod, ugyan azt csinálod, az bizonyos értelemben már igencsak "kocka" dolog.
De ez csak az én véleményem... :)
"Multiban mind3 faj választható lesz minden kiadásban, viszont single-ben csak 1 story lesz."
Ehhez annyit kell még hozzátenni, hogy aki csak kizárólag multizni akar, azzal is megvetetik majd mindhárom részt. Tehát senki ne számítson arra, hogy megveszi az elsõt és azzal letudta a vásárlást, mivel õt úgysem érdekli az egyszemélyes játék folytatása. Ugyanis a következõ részekben a többjátékos rész is bõvülni fog új egységekkel, hozzáadott funkciókkal, megváltoztatott egység jellemzõkkel, stb. Vagyis olyan lesz, mint amikor már mindenki a Brood War-ral játszott, de az illetõnek még csak az alapjáték volt meg. Ezeket a módosításokat és plusz dolgokat úgyse fogják patch-ként ingyen odaadni.
a CS annyival jobb, hogy nem MMORPG. ergo nem azért játszol , mert fejlõdni akarsz, hanem mert (jobb esetben) szórakozol. én legalábbis ezért játszok, bármilyen játékról legen szó. pl wow nem szórakoztat. CS szórakoztat, bár néha megunom és akkor 1-2 hétig rá se nézek.
Julius: WoW-os gondolattal egyetértek, hozzátéve, hogy szánalmas szerintem, ha valaki napi 2-3 órát, vagy még többet ilyenekbe öl, a CS se sokkal jobb, bár ott inkább az öködködésen van a hangsúly (már ahol én játszottam még régen)..
Andris (drusza :D ): Multiban mind3 faj választható lesz minden kiadásban, viszont single-ben csak 1 story lesz. Így volt legalábbis az utsó infóim szerint :)
ja, szerinted a Half-life kettõ pojénból a világ lejobb FPS-se single mûfajban. a TF2 is véletlen lett bestseller. a CS meg szintúgy véletlen az egyik leghíresebb/kedveltebb multi játék. ellenben a wowban mi a jó. növelgetek egy számot és kerseke egy szuperdíszes harcikardot. haverom odaadta, játszottam vele 2 délutánt, és ennyi volt, meguntam. mint egy félkarú rabló: leölöm és vagy adja a cuccot, vagy nem. ellenben sok EA játék szerintem is szánalmas (most nem a westwood branchre gondolok, mert azok a címek ma is húznak), de pl a sims kiegészítõk pffff, már hányok tõlük. ja meg az nfs. az egy vicc.
jeti00: a red alert önmaga paródiája is akar lenni (ezért olyanok a színészek amilyenek) és azért olyan színes a grafikája. nem veszi magát komolyan. a kettessel sokat szórakoztam, a 3-masnak most hogy így mondod, le is töltöm a demóját (steamrõl hegi90 miatt :D).
Na miben fogadunk, hogyha valaki csak a Terran kiadást veszi meg, akkor BattleNeten majd csak Terran-nal játszhat? :) Biztos vagyok benne, hiszen "csak azért fizetett"
LAN-on, meg Skrimish-ben meg játszhatsz minden fajjal gondolom.
Ami pedig ezt a külön játék-külön fajok dolgot illeti...sokan felhozták már más fórumokon (hibásan) a Gyûrûk Ura analógiát,mondván hogy az is 3 epic részben jött ki..valóban,csakhogy a hasonlat akkor lenne helyes ha az 1. részben mondjuk csak emberek és hobbitok szerepelnének,a 2.-ban csak orkok és tündék,a 3.-ban meg törpék és trollok...mennyire is lenne élvezhetõ a film?
Akkor nem sokat játszhattál:) a kiegek után patch patch hátán jött,hogy kompenzálják a hibákat,de a legszebb az volt amikor kijött az elvileg szarrá tesztelt Ulduar patch és megjelenés után kiderült hogy 1-2 boss nem más mint bughegy (4 fázisos boss,mind a 4 fázisban volt vmi epic fail..)
Hát szerintem Blizzard az egyetlen aki nemigen ad ki bugos játékokat. Nem mondom, hogy nem fordul elõ de messze a többi cég átalaga alatt. Wow-ban is volt az a nagyon zavaró bug? Én megjelenéskor vettem meg és játszottam vele 1-2 évet soha nem rohantam bele semmilyen zavaró bugba.
Ahogy mondták a harmadolás bejelentésekor is, az lett volna a másik lehetõség hogy részeket hagynak ki belõle. És ezt kellett volna tenniük. Minden normális fejlesztõ készít prototípusokat, és aztán a gyengébb részeket kivagdossa addíg amíg egy értelmes, befogadható hosszúságú, érdeklõdés fenntartásához elég tömény tartalom van.
Nem hiszem hogy anyagi értelemben szándékos lehúzásról lenne szó, a Blizzardnak elég nagy arca van az Activision-ön belül ahhoz, hogy ne kelljen ilyen alantas evilági problémák miatt aggódniuk mint a pénz.
Szerintem épp ez a probléma, hogy annyira belefeledkeztek a Starcraft 1 kultuszába, és akkora nagy arcuk lett, hogy belehalnának a szégyenbe ha a következõ játékuk csak úgy simán egy fasza játék lenne mint a többi, ezért gondolták hogy valami nagyon-nagyon-nagyon-nagyon epikussal kell elõrukkolniuk, a józan ész kereteitõ
Blizzardban még sose csalódtam, ez a játékuk is atom lesz, ahogy a többi.
Aki meg a minõségben kételkedik az már biztos megszokta az EA meg a Valve játékait ;)
"A Blizzard leszögezte, hogy még az év vége elõtt piacra dobná a játékot, de csak abban az esetben, ha valóban kész terméket vehetünk a kezünkbe"
hahahhahahhahhh , mwuhahhahhaha :') ez hhöhöhöhö beszarás ez a mondat...
hajajjaj, hagyjatok,
heh
heh
MWUHAHAHHAHHAHA.. ha majd kész.. jabeszarás.. hahahha
lófaszt. bugos lesz, mint a wow.
Van egy Starcraft magyarítás a neten (Huncraft néven fut, és ha jók az emlékeim, akkor van benne bónusz küldi is); szerintem a SC2 elõtt azzal is végig lehet vinni újra a SC1-et, és akkor megérted azt is, amit eddig nem.
Egyrészt állítólag a 2. és 3. rész kiegészítõ árban várható (legalábbis olvasni lehet ilyen híreket is); másrészt mennyivel lenne jobb, ha kiadnák a SC2-t (1/3-1/3 résznyi kampányokkal), majd utána az elsõ kiegészítõt (szintén 1/3-1/3-dal), és a másodikat? Így legalább végig tudod vinni egy adott faj történetét egyben; és nem kell minden faj taktikáját újra és újra keverni, majd átszokni, miközben egyre nehezebbek lesznek a pályák...
az lehet, hogy a multi tette sikeressé, de én a történetet is érdekesnek találtam, legalábbis amennyit megértettem belõle.
bnet-en játszani tényleg érdekes. megerõsítem én is azt, hogy egy kezdõ esélytelen. 1-2 paraszt legyártásáig jutottam, mikor egy hadsereg átsétált rajtam.
Pontosan; sõt azt is említette, hogy a különbözõ részek évente jelennének meg.
Azért várjuk meg, hogy milyen lesz és mennyiért adják. Ha 1 epizod tényleg egy játék hosszúságú és tartalmú lesz akkor én szivesen fizetek érte háromszor. (Merthogy gyak 3 játék)
Elsõ mondatban csak az van, hogy kiadják a játékot, de nem írja hogy idén kiadják mind a hármat. Eddig a blizzard is azt mondta, hogy idén csak 1 jelenik meg.
Adnák ki Blue-Ray-en (ezért még vennék is egy olvasót!), vagy egybecsomagolt DVD9-eseken!
Rövidebben: Egy hatalmas dobozban 3 DVD. Fizetnénk érte 12-15 ezret és kész.
Így viszont 3x fogunk fizetni 12-15 ezret (36-45 ezer)...
Szóval, egyértelmû lehúzás!!!
"...nincs szó a játékosok pénztárcájának szándékos megcsapolásáról."
aha... persze...
Kezdek már lassan lemondani róla, hogy valaha is megjelenik.
már bocs de inkább single mint multi, nem nagy élvezet van abban h felmek játszani a battlenetre és 2 perc alatt már jön is a másik és rushol. igazán élvezetes lehet neki a játék :)
de a single fasza, kell a történet (Y)
am nem vok meggyõzõdve róla h jót tesz-e neki a felélesztés, sztem vicces a mostanában megjelent stratégiai játékok grafikája, kezdve a red alert 3-mal, de biztos öregszem xD
Jó lesz ez. Én várom.... az elsõvel is sokat játszottam anno.
Olyan furának találom ezt az eszeveszetten hosszú fejlesztési idõt, hiszen a C&C Tiberium Wars már grafikában is rég megelõzte az SC2-õt. Játékélményben még nem bíztos..., reméljük ad majd valami maradandót az új StarCraft, a nosztalgián kívül.