sok cucc bedöglik a garancia lejárta után. Tipikus pl. mosógépek. MEgveszed 80 ezer forintért és 3 év múlva kuka mert drágább javítani, mint ha újat vene az ember. Akkor inkább ráfizetek 10ezret. Nem egyszer jártam már így.
Ugyan miért? Az Euronix a legalja a nagy mûszaki áruházaknak. Én azt is csodálom, hogy még nem dobta be a törölközõt.
Azért ez nagyon nem ilyen egyszerû. Mondjuk egy 100e Ft-os laptopnál bejön a 3. évben egy alaplaphiba, amire a kiterjesztett gari mondjuk 20e Ft, azt nem nagyon cserélik ki ennyiért. Én azt mondom mérlegelni kell, ha reális áron van a garikiterjesztés, akkor érdemes élni vele.
"Ha a gyarto megadja, akkor nyugodtan el lehet vinni a gyarto markaszervizebe. Ha viszont a boltba akarjuk visszavinni, akkor kell fizetni. Gyakorlatilag csak azert, hogy a bolt vigye el a markaszervizbe es ne nekunk kelljen."
Aha, mondjuk Koreába. De legtöbbször a garancia csak az eladónál érvényesíthetõ, vagyis a gyártó velem nem is áll szóba.
Az a pár számtech bolt semmivel nem olcsóbb, mint a többiek, ahol a boltnál érvényesíthetõ a teljes garancia. Természetesen nem is vásárolok ilyen boltokban, de mivel még megvannak, feltételezem, hogy vannak, akik mégis megteszik és így ráfizetnek.
Euronicsbe vettem múltkor LG 32 5000 LCD TV-t. 120 E Ft. + 5 év teljes körû garancia 8780 Ft. Pl. 4 év múlva gondja lesz és nem éri meg javítani, akkor új TV-t kapok minimum az adott típusnak megfelelõ tulajdonságokkal (mivel lehet ugyan ilyen TV már nem lenne) Szerintem megér + 8780 Ft. 5 év teljes körû garanciát. Ja és egy telefon és házhoz jönnek és intéznek mindent.
"Nekem egyes számtech cégek azon lehúzásai nem tetszenek, hogy felárért adják azt a 2-3 éves garanciát, amit a gyártó alapból megad a termékére, pl. winchesterre."
Ha a gyarto megadja, akkor nyugodtan el lehet vinni a gyarto markaszervizebe. Ha viszont a boltba akarjuk visszavinni, akkor kell fizetni. Gyakorlatilag csak azert, hogy a bolt vigye el a markaszervizbe es ne nekunk kelljen.
A fogyasztóvédõk észrevehetnék, hogy nem kötelezõ, hanem opcionális hosszabbításról van szó. Minden vevõ eldöntheti, szüksége van-e rá.
Nekem egyes számtech cégek azon lehúzásai nem tetszenek, hogy felárért adják azt a 2-3 éves garanciát, amit a gyártó alapból megad a termékére, pl. winchesterre.
Olyan is van mikor nem a gyártó hanem az áruház adja a készülékre a garit, de én eddig mindig úgy ítéltem meg hogy valóban nem éri meg, hisz: lopásra az konkrétan nem vonatkozott, másféle veszély itthon nem igen érné nálam, azmeg hogy most ha elromlik akkor állják a javítást.... Hát kb a javítás kerülne annyiba mint a garikiterjesztés, HA elromlik, hiszen a kiterjesztéssel lenne mondjuk 3év, anélkül meg 2. Tehát úgy ítéltem meg hogy ilyen (magas) áron nem éri meg a biztosítás, persze akinek nem számít a pénz annak csak egy hasznos szolgáltatás...
Láttam már ilyet kereskedõnél (markabolt.hu). Elsõre én is gyanakodtam, de az egyik nagy biztosító biztosítja (csak a meghibásodásra) a készüléket és az apró betû is rendben volt. Nem értem ezt a cikket...
Pedig ez a levéltelenül leütöm, leöntöm ... biztosítás igen is mûködik. Saját tapasztalat. A 2-3 éves laptop helyet kap az ember egy újat.
Úgy van, még bíztassák is a népet, hogy évente dobáljanak ki mindent... Fõleg, amikor egy átlag német Pistike (legyen Hans), akinek tökéletesen megfelelne a pár éves notebookja a netezésre meg msn-re, szemeteljen csak, vetessen újat... Régebben voltak ilyen legendák, hogy nyugatabbra ha kilyukadt a bicikli gumija, kidobták az egész cangát. Alapvetõen hiszek a fogyasztói társadalomban, de már így is lassan szeméthegyekben fogunk élni (a feltörekvõ országok is telnek szeméttel). Szóval csak nézzük már meg kidobás elõtt, mi a hiba!!
Vannak szituációk, amikor igenis megéri ilyesmire költeni. Mondjuk egy intenzíven használt (sokat hurcolt) laptopnál a 3-5 évben szinte biztosan lesz meghibásodás, amire az alap garik nem terjednek már ki. Sima valszám az egész. Nem kell ide érzelmeket kavarni.
szóval aki minden héten jól berug annak megéri extra garit venni. aki meg józan életet él annak meg tök fölösleges mert a pénzt úgysem issza el így ha tönkremegy vesz egy újat. :D
gabeone: Általában más a garancia és a biztosítás. Sok mindenre lehet kötni biztosítást, termékekre is, mint értékes mûszaki cikkek, szemüveg, kontatklencse, stb. (csak mifelénk ez még ritka).
Na meg van egy másik változat, amikor a garanciát terjeszti ki önként a gyártó maga. Vannak ilyen termékek. Vagy nincs idõbeni korlát, vagy igen hosszú. Vagy akár a "nem kérdezünk semmit" is beletartozhat. Jellemzõen ezek a cégek a kiemelkedõ minõséget, megbízhatóságot igyekeznek így is hangsúlyozni - ami általában igaz is.
Ezzel a biztosításos módszerrel az etikátlanul mûködõ cégek könnyen tönkre tehetek egymást a konkurenciát. Veszel egy tv-t amit részegen összetörsz, a garancia biztosítása pedig biztosít neked egy teljesen újat? Nos, ebben kell lennie valami trükknek. Vagy!? Az eredeti termék ára biztosítás esetén a partnercégek között nem haladja meg a garancia árát. Ha ez utóbbi igaz, akkor a termék az olcsó, amit nagyon drágán adnak el a fogyasztónak. Mondjuk ez gyakori példa a világ minden területén (szemüveg, tej, stb.)
Na igen. Ott, ahol egy átlagember havi fizetésbõl lazán megvesz egy nem is rossz laptopot vagy tükörreflexes fényképezõgépet, ott talán tényleg felmerülhet ez a kérdés. De ahol hónapokat spórolnak az emberek (vagy hitelt vesznek fel), hogy megvegyenek egy belépõszintû változatot.. Ott igenis fontos szempont lehet a garancia meghosszabbítása.
Én most vettem tv-ét közel 600 euróért, és ott 150 eurót mondtak...de a csávó azt mondta, részegen felrúgom a tvét azt is kifizetik és 5 év gari...most olyan biztosítást kötöttem 20000ft/ évre, hogyha a gyerek összekarcolja, vagy firkálja a falat, azt is kifizetik. Szerintem nem olyan rossz, és mindig lesz olcsobb, meg jobb, egy biztosítás, sose hülyeség.