Ilyen sebességgel és hasznos terheléssel? Nem igazán. Az új Preadtor verzió már gázturbinás sugárhajtómûvel rendelkezik. 700 km/h is képes eléri, de az õrjáratozási ideje még mindig 30 óra körüli.
Ekkora méretben már van RCS építsed meg bármibõl. Ez meg nem stealth éppen sem formáját, sem anyagát tekintve.
Katonai felderítõgépnek kiváló lesz, ha már nem szúrják ki a radarok. Másra nemigazán...
Ez a gep nekem tetszik, de gyakorlati felhasznalasra inkabb nehany erosebb motor es egy uzemanyagcella lenne jo. A hidrogent eloallithatjak akar napelemekkel is. Az elektromos repulo koncepcioja egyebkent jo, sot meg a kormanyfeluleteket is le lehet sporolni, ha toloero kulonbozeti kormanyzast hasznalnanak. (a motorok sebessegevel iranyithato az emelkedes a fordulas is)
Én is errõl beszélek. 9 nap is elég kemény lehetett odafent. Ezzel a mostani tempóval majd 1 hónap kellene...
De annak a gépnek az átlagsebessége "averaged around 116 miles per hour (187 kilometers per hour)" is jóval több volt, mint amennyi ennek a csúcssebessége. Annak "9 days, 3 minutes, and 44 seconds" volt a rep. ideje, ennek a fene sem tudja mennyi lesz.
Nem kicsi az. Valaki lentebb már írta, hogy a vitorlázók lassan röpködnek. (ez meg egy nagyon hitech movi). Szar lesz a siklószáma, kb ennyi. Szerintem tudják õk, hogy mennyi a Vgazdaságos. :-)
Kapaszkodj meg, már 1945-ben is eljátszották ezt B-24-en. Mikor George McGovern repült át az Atlanti-óceán felett automatapilóta vitte a gépet és mindenki szundított egyet. Én semmi hittem el elsõre.
Ilyenkor a földrõl is folyamatosan figyelik a körülményeket, a repülõgép adatait, az idõjárást, és nem nagy kunszt megmondani, hogy pl. a következõ pár órában ilyen sebesség és repülési magasság mellett semmilyen rendkivüli esemény nem várható. Elég egy hangos csipogót berakni, és máris lehet aludni.
"Szerintünk egy pilótának öt nap a maximum a gépen" - így teszik meg egymást váltva öt részletben a világkörüli utat, azaz a Solar Impulse 5 naponként leszáll, hogy egy kipihent pilóta vegye át a botkormányt."
Mivan???? ^^ 5 napig lesz a pilóta fent egy olyan gépben AMIT VEZETNI KELL? Mikor alszik? És hogyan? Lesz robotpilóta?
5 napot egyhuzamban nincs az a pilóta aki kibírjon.
Ja és itt és most borítékolom, hogy a Föld körberepülése ELSÕ KÖRBEN ezzel a jármûvel meg fog hiúsulni. Félelmetesen széles a szárnya és félelmetesen alacsony sebességen repül.
Nekem nagynaj tûnnek e sebességek. A leszállósebesség könnyû gép esetén 125-135 csomó környéként van. Ez semmiképpen sem 360 km/h. A felszálló sebesség olyan 160-170 csomó asszem.
Talán úgy lehetne meggyõzni, ha emberi árom lehetne gyártani otthoni kiegészítõ alkalmazásra vagy oda ahol nincs hálózat, de süt a Nap. Pl. Afrikába víztisztító berendezéshez.
Mi gyõz meg abban, hogy épít egy gyakorlati alkalmazhatóság szempontjából 0 méregdrága gép a leghitech-ebb cuccból. Ez olyan, minta Blue Gene számítóggéppel népszerûsítenéd a következõ generációs játékot, hogy azon elfut.
azért egy hatalmas respect az embernek, ha megcsinálja, bár már önmagában az elhatározás is nagy dolog szvsz.
Sok az az 5 nap.
Korrigálok, mert elfelejtettem- szal a Jantárnál a 260 nem az utazósebesség, az inkább olyan 130-140 körül lehet, ezt nem tudom,nincs rá szakszóm... de mindegy, a lényeg h eltérõ értékek vannak :)
Változó... vannak kiképzõgépek( á la Góbé)amiknek az optimális utazósebesség 75km/h, vannak versenygépek ahol a maximum sebesség mondjuk 260-280km/h-ban van megadva(pl Jantar Std3)... szal eltérõek :)
A Boeingek, de a többi nagy utasszállító is 180-220 kilométer körüli felszállósebességgel emelkednek el a betonról. Az a sebességtartomány egy vadászgépénél is több.
Mivel ennek a gépnek hatalmas szárny van, és kicsi a súlya, a szárny felületi terhelése nagyon alacsony, ezért becslésem alapján úgy 10-15 km/ó körüli a felszállósebessége max.
60 km/h korul mar lehet repulni egy hoddal (DHC-2 Beaver), pedig annak a szarnya csak 14 meteres es a gep 2 tonnas. Ez a gep kb. ugyanolyan nehez, de 60 meteres a szarnya. Egyebkent azert ilyen lassu, mert a nasa robotrepulogep tervei alapjan keszult es ott a nagy magassagu, kis sebessegu mukodes volt a cel, hogy a gep minel tovabb tudjon egy adott terulet felett maradni. Csinalhattak volna valamivel nagyobb gepet, hogy ket ember elferjen benne, akkor valtva kepesek lettek volna leszallas nelkul megtenni az utat. (majd legkozelebb ez lehet a kihivas)
Egy Boing-féle utasszálító olyan 360-375 km/h körül tud felszállni. Ennyi kábé az átesési határ. Ez a gép viszont annak ellenére, hogy nagy, roppant könnyû, mindössze másfél tonna. Egy modellezõ könnyen ki tudja számítani az adatok alapján, hogy mekkora sebesség kell neki, hogy elrugaszkodjon. A Boing nem másfél tonna (az Airbusról már nem is beszélve).
Egy vitorlázó gép kb mennyivel megy? Mert ez inkább hasonlít egy vitorlázóhoz mint egy normál géphez :)
nem hiszem hogy ahol ennyi pénz van, ott nem tudják a repülõt fejlesztõ mérnökök hogy mi a minimum sebesség amivel képes a levegõben maradni :)
hát nem tudom. valóban nem egy nagy sebesség, de írta a cikk, hogy könnyû. a fesztávolsága, pedig egy nagy utasszállítóéval vetekszik. nagy szárnyon azért nagy felhajtó erõ keletkezik:)
Szerintem ez egy remek kezdeményezés, már legalább próbálkoznak ilyesmivel. De szerintem ez 70km/h sebesség elég veszélyes egy ekkora gépnek, nagyon könnyen áteshet szerintem.
nos szerintem, ahogy a cikk is említi, nem a gyorsaság a cél, hanem " hogy repülésükkel emberek millióit gyõzzék meg a megújuló energiaforrások és energiatakarékossági módszerek mindennapi alkalmazhatóságáról."
Hát ez a 70km/h nem sok akkor inkább egy napelemes autó.