Helló Nem találtam jobb topicot ezért megkérdem: a Hyundai Getz (1.3)-ról mi a véleményetek? mennyire van húzása (1.8 vectrám volt, az ment mint a golyó) de gondolom ez könnyebb autó és nem kell a nagy köbcenti. Mennyi lehet a fogyasztása?
Érdemes ilyen kocsiban gondolkodni? ritkán lenne használva nagyobb távokra.
Kocsit akarok venni és kinéztem egy ilyen használtat de nincsenek tapasztalataim Hyundaiban.
köszi szépen a linkeket :)
autobazar.eu - ezen fõleg szlovák meg cseh hirdetések vannak. gebrauchtwagen.at - osztrák
Sziasztok! Nekem olyan kérdésem lenne, hogy tudtok-e a környéken lévõ országokból olyan használt autókat kínáló weboldalt, mint itthon pl. a hasznaltautoponthu?
És miért vennél tök új autót EU-n kívûlrõl? Ha tudnád, hogy mennyi kecmec lesz a papírmunkával és még az sem kizárt, hogy még motort is kell cserélni, stb... 1-3hónap csak papírmunkával fog elmenni szerintem.
Vacsiúj autó behozásával kapcsolatban érdeklõdnék. A kérdések a következõk. Hogy egyszerûbb, ha forgalomba van helyezve már külföldön, és úgybehozni utána, vagy ha még soha nem kapott serendszámot sesemmit? (ilyenek, hogy külföldön üzembehelyezés költségei lényegtelen) Nagyságrendileg mekkora összegre számoljak mindennel együtt? (pl egy nissan navara 2,5D-nél)Regadó, az 185-re jön ki. Mire kell még figyelni?
persze, és szerinted ki fog elmenni egy alkatrészért hollandiába? :D
Európai alkatrész piac! Magyarul is www.boorze.com
koszi mind2 toknek.. de valami kulfoldi volt es narancs szinu website :D .. szidom magam hogy nem jegyeztem meg.. :@ .. nagyon jo volt.. de nem birom megtalalni azota se :S
regen talaltam egy weboldalt.. ahova auto marka es tipus alapjan irjak be az userek autoik fogyasztasat.. es átlagolja azt a weboldal.. nem tudjatok veletlen melyik az ? nem birok ismet ratalalni.
az elõttem szólónak igaza van. motorkód mindenképpen kell, hátsó dobnál karosszéria nemigen. de legegyszerûbb, ha a forgalmi engedéllyel együtt bemész egy autósboltba. meg webshopoknál is általában egész pontosan meg kell adni a típust.
karosszéria is számíthat (bár ha csak egy dobról van szó, akkor nem biztos), mert komplett kipufogórendszerben lehet méretbeli különbség az ötajtós meg a kombi közt pl.
de akkor is, "szinte állandóan" ez a gond, a cégem alatt is van 1 nem 2 céges autó, tudom mit kapnak, de ha ezt még hidegen is hagyom, akkor is sok 90k két évre vetítve,..az több, mint napi 120+ kilométer! Ennyit a taxisok mennek. :(
Nem vészes, ha folyamatosan volt szervizelve, ezért javaslom, hogy márkaszervizben nézzék át. Ott ha nem kóklerek a szerelõk, biztos, hogy mindent megtudsz róla.
Nem feltétlen gond ez a 2 év alatt 90 ezres futás, amibõl arra lehet következtetni, hogy szinte állandóan úton volt az autó. Ez jó, mert akkor kopik a legjobban az autó, ha rövid utakon használják, sok a hidegindítás, városi utak, stb. És mivel cégautó volt, megkapta mindenbõl a legjobbat. Inkább vennék ilyet, mint egy olyat, amit csak városon belül használtak rövid utakra.
2 évesnél elég sok az a 90 ezer, ott már kicsit komolyabb szerviz kell rá, én azt jevasolnám, hogy el kell vele gurulni a legközelebbi opel márkaszervizbe, kb 5000-ért csinálnak rá egy komplett állapotfelmérést, és kiderül hogy grízes-e, 5 ropit megér, hogy ne dobj ki 3 milliát csak úgy az ablakon, plusz ha a tulaj nem akarja, akkor eleve gond lehet az autóval...
Sziasztok
Kinéztem egy dízeles új Astrát, 2 éves, van benne 90 ezer km, 3.2M körül adnák, klíma, fûthetõ ülés, tolató radar, szerintetek? Érdemes?
öhm, véletlenül nem kocsissal beszélgettek?
Az új Golfot is mindenképpen nézd meg. 7 millióért bõrüléses, jól felszerelt autót kapsz, akár 1.4 tsi 140 lovas motorral.
ja, ez egészen pontosan B180 CDI volt. maga a motor amúgy jó, meg nem is gyenge, annak ellenére, hogy ma ez a kb. 110 lóerõ már nem számít soknak, szerintem bõven elég.
egyébként ettõl eltekintve nekem tetszett az autó, kényelmes, szép a beltere, a minõséggel sincs baj - bár a B-osztály kicsit zörög.
az új A-osztály kívülrõl is szép, és kézi váltóval elfogadnám.
Félreértés ne essék, nem akarom én a Mercedest bántani, fõleg nem úgy, hogy saját autóm egy régi Swift. Csak éppen amit vezettem, az a B-osztály valami 10,5 millió volt. Annyiból egészen biztosan van jobb autó.
Egyébként az A-Merci 6 sebességes kézi váltóval és akár benzin-, akár dízelmotorral megvan már 8 millióból, meg B-Mercit is lehet úgy konfigurálni, hogy meglegyen ennyibõl. Viszont ha már valaki feljebb kúszna árban, inkább vegyen kevésbé felextrázott C-osztályt.
De még egyszer mondom: lehet ez az automata is csak megszokás kérdése, túl sok fajta automatát nem vezettem. Ki kell próbálni, és mindenkinek magának eldönteni, hogy tetszik-e. Attól, hogy nekem nem tetszik, nem feltétlenül rossz.
csak személyes vélemény, de amikor vezettem, nekem nem tetszett. valahogy nehezen indul meg állóhelyzetbõl, az automata sokáig engedi a fordulatszámot ahhoz képest, ahogy kézi váltóval váltanék.
persze ezzel nem azt mondom, hogy nem jó, lehet, hogy csak megszokást igényel, de nekem nem tetszett.
saját felhasználásra lesz,1 ember közlekedik vele,dízel,benzin mindegy cég fizeti,felsõ határ 7-8milla!arra vagyok kiváncsi,itt a fórumon van-e valaki vagy esetleg ismerõse akinek az emlitett autók közül valamelyik van,és mik a tapasztalatok!
Nem árt az évjárat és a motor sem. Motornál a legjobb az,ha a motor számát adod meg. Forgalmiban benne van...volt egy pár lehetõség F-nél,14NV,C14NZ,C14SE,X14NZ,X14XE és ezek csak az 1.4-esek.
A tompító betét mállik szét, az lehetett az amit kihúztál. Veszel egy hátsó dobot és megvan oldva, ez nem hiba ez természetes dolog egy ilyen idõs autónál. 15 per alatt kicseréled! Nálunk 10-12 ezer körül már jókat lehet kapni, a legolcsóbbat ne vedd meg az gyenge. Átszámolva szerintem 40€ lehet kb a történet.
udv emberek, nemreg dicsertem az F astrat.. mint 2-3 honapos tulaja egynek. Nos.. hiba, amit nem ertek / nem tudom mekkora a gond.. (leven nem vagyok azutoszerelo. Soha nem hajtom hidegen a kocsit, ahogy 20 perce se tettem.. kiugortam a varosba.. es mikor visszjottem. korbelestem kocsit (szokasom), hogy minden rendben van-e. Es latom hogy a kipufogobol feketes-szurkes "haj csomo" lóg kifele. amit ha megfogtam es huzni kezdtem picit szorulva..de kijott.. .. mi az? menet kozben nem ereztem hogy nem huzna az auto vagy valami, talan hangosabb a kipufogo / "nem egyenletesen" jon ki belole a hang.. jol gondolom (remelem) csak valami zajcsokkento volt ami kijott? valami szigeteles? mennyire nagy a problema? mennyibe kerul ezt megjavittatni kb? (euroba ha lehet) meg valami.. ahogy huztam ki.. a vegefele jott vele par rozsda darab.. nem tul nagyon 3-5 mm es nem is tul sok.. csak gondoltam ezt is hozzairom..
gyors es reszletes valasz jo lenne, ..mert feltem a picikém.. meg vagyok elegedve az f astraval es remelem nicns nagy baja.. (beleszerettem)
De nyilván, ha most pontosabban meg tudjátok mondani, hogy mely évjáratokat érinti ez a probléma, akkor könnyebb lesz a kérdezõ dolga! :)
V6 az nem nagyon szokta enni,inkább kiveti magából a legelképzelhetetlenebb helyeken. Meg a 2.5 az szeret hengerfejes lenni,bár már láttam 3.0 is. Üzemanyag szellõztetõ is tönkre szokott menni,az meg a motor mögött van. V6-nál az kész f@sz szopás :DD
szerencsétlennek mindig van vmi a v6-al alapjárattó kezdve klima kompresszoron át:D legutóbb a kilométer óra baszódott el:Dállandóan szerel rajta vmit ha éppen megy akkor jó, egyébként olajat nem eszi, a kasztni az valóban masziv, aláírom
Õ ott baszta el,hogy V6-ot vett. Szép meg jó a V6,de együtt élni nem lehet vele. Fõleg a 2.5-ös...szarabb mint a 3.0. De ezt párszor már leírtam,hogy szerelhetetlen. Fõleg,ha kifog egy eleve kalap szart... Annál az a nagy csoda,ha nem folyik orrán,száján az olaj. Másfelõl meg honnan veszed,hogy én állandóan költök rá? Mióta meglett rá a rendszám nagyjából 1,5 hónapja,csak a váltóban kellett szûrõt és olajat cserélni. Ez azért nem árt,ha automata váltós és ez vonatkozik mindegyikre,nem csak Opelre. Esztétikával foglalkoztam,amit én magam csináltam rajta. Más problémám nincs vele! Megy,teszi a dolgát és nem kell attól rettegnem,hogy ha balesetezek vele akkor megdöglök benne,mert nincs semmi merevsége a kaszninak. Fogyasztás meg,vegyesben 10 liter,ami elfogadható egy 1800 kg-os autótól.
"De igazából azt kéne már megérteni,hogy egy autóra mindig kell költeni!" persze opelesek ezt mondják, van egy jó barátom omegája van 97es 2,5 v6 kb 4 éve vették akkor 800 000-ft-ért azóta kb. a dupláját ráköltötte ez csak neked természetes, hogy folyton költeni kell rá
Én sem szeretem a feleslegesen nagy tömeget, de ha nem élményautó kell, akkor tökéletes, sõt még nagyobb komfortot is ad, az nem hátrány ha nem lök le az útról a kamion menetszele.
Abból sajnos ritka a szép megkímélt bõrüléssel rendelkezõ példány, ennyi idõs korukra a legtöbb ki van szaggatva, ki van ülve, repedezett, stb. Ami meg szép, annak meg is kérik a felárát. De azt aláírom én is, hogy gyönyörû lenne egy fullos bézs bõrös belsõvel.
Egy ilyen is jó vétel lehet Atombiztos dinamikus benzinmotorral, jó áttételezésû automatával, autopályás fogyasztás 8-9 liter. És nem mindig az évjáratot kell nézni, érdemes olyan autót venni, amit eleve Autonak gyártottak, és ez meglátszik az állapotán is. Szervizelésétõl nem kell félni, millio alkatrészt árulnak hozzá a klubbok, meg a különbözõ portálok.
Attól,hogy te utálsz valamit,az nem jelenti azt,hogy szar is.
na, ez nem semmi válasz volt, mindenre kitérve körülbelül... köszönöm szépen, és a többieknek is! :) sokat segítettetek, már csak a konkrét döntés hárult ránk, de ugye ennek így kell lennie :) amit viszont nem tudok, hogy profi szerelõt honnan szedek, mert ugye mégiscsak ilyesmivel kellene meglesni az adott autót?!
Evvel motorral szerelt g Astrával van tapasztalatom mert a honvédség anno ilyeneket is kapott, fogysztása kiváló, 5,5-9 ig országut-városban tartós 160 nál 8,5l/100km 5 fõvel autópályán, 185 vége...a 16v 1.6 100ra gyorsulásnál egy kocsi hosszt ver rá...mûszaki alapjait tekintve egy C16SE 100Le okositott és tisztább változata jobb mint az 1,4 es...
Tény, hogy kevés van belõle...a 2001 elõtti példányok központi befecskedezésesek az nem nem venném meg 2002 gyártási évtõl jók...
98 és 2000 között voltak a 16 szelepes motorok olajzabálósak az Astra-ban. F és G-ben is. De egy 2002-2003 körülit én simán megvennék 16 szelepessel is. Meg ami fontos,hogy bármilyen hülyén hangzik is,de az 1.2-es motorral is jó választás lehet a G Astra. Rövid váltó fokozata van és keveset is eszik,de ugyan akkor úgy megy mint egy 1.4-es. Pedig 75 lóerõs és nem 90. G Astra gyenge pontja -szerintem- az ülése,amiben nem dönthetõ abban hamar el tud fáradni az ember lába a rövid ülõlap miatt. Esztétikailag meg a duda gomb megy szét a kormányon,egyszerûen felpúposodik és kiszakad. Kívül pedig a fényszórók szoktak besárgulni,szar az UV védelmük. Utóbbi igaz a H Astrara is,meg az összes mûanyag búrás autóra.
kis javítás, mielõtt debilnek tûnnék: Civiceket, nem pedig Civicecet.
persze, értem. csak azért az F-et mondtam, mert az elõzõ hozzászólásomban az F-et ajánlottam a G-vel szemben. tehát ha Astrára szûkítünk, akkor én inkább vennék egy nagyon megkímélt F-et, nyolcszelepes motorral, mert a 16 szelepes motorok (ami a G Astrák többségében van) hajlamosak az olajfogyasztásra. nagybátyám is éppen ezért vett az átlagosnál picit drágábban F Astrát tavaly.
DE!
Itt van pl. ez a G Astra. Most ezt nem a konkrét példány miatt linkelem, hanem mert ez 8 szelepes. Ez G Astrában elég ritka, de érdemes lehet ilyet keresni. Mégis korszerûbb az F-nél maga az egész autó, de a tartósabb, problémamentesebb nyolcszelepes van benne.
Az eredeti kérdésre visszatérve (SWIFT SEDAN): nekünk volt ilyen autónk, 1,3-as, 1997-es évjáratú, GLX felszereltségû, úgy 170 ezer kilométerrel. Nagyon jó autó, megbízható, kb. 4 évig volt meg, semmi baja nem volt, egyszer kellett bele a kötelezõkön kívül egy akksi. Amikor lecseréltük, akkor is maradtunk a Swiftnél, és nekem a saját autóm is Swift, de ferdehátú.
De: az egyik korábbi hozzászóló írta ezt: "Jó autó a Swift, a régi is jó, biztonsággal nem kell foglalkozni, úgy sem töröd össze"
Na, ez bátor kijelentés. Az ember ezt nem számíthatja ki. Sajnos volt a családban súlyos autóbaleset, igaz, nem Swifttel, amelyben a rokonom vétlen volt. Ha Swiftben ül, talán már nincs köztünk. Így is maradandó károsodásokat szenvedett...
Ha Civicecet nézett, azok valószínûleg jó választást jelenthetnek, csak ne legyenek széthajtva, meg gányolva.
Ebben az árban van egyébként Fiat Punto is, elég nagy választékban. Az sem ördögtõl való. Esetleg a Nissan Almera.
Ha az 1 millióból nem kell kijönni az átírásnak meg kötelezõ szerviznek, akkor ennyiért már lehet kapni Swift II-t is, eléggé felszerelten, de ezeket azért át kell nézegetni, félõ, hogy ez tényleg a kínálat legkevésbé megkímélt példányait takarja.
Van ilyen 1 millió körül. A típust csak ajánlani tudom. Van a családban egy, amelyet 5 és fél éve, újonnan vásároltunk, kb. 100 ezer van benne. Problémamentes eddig.
Minden egybevetve, szerintem ezért a pénzért az egyik legjobb választás a Ford Focus lehet. 8-900 körül már akár egész jól felszerelt, megkímélt példányokat is lehet kapni, mondjuk 1,6-os benzinmotorral. Én legalábbis ezt venném, ha nem BMW E30-ra gyûjtenék! :)