hello vki nem tudja hogy egy subaru legacy (kb 1992-es) mennyit fogyaszthat?:D
Hy! Geot 806 1.9TD van a kollégámnak 10 éve. az autó a mai napig megy jól indul és motorikusan soha semmi komolyabb baja nem volt, pedig az amit kap... Dízel motor a franciák és a németek tudnak jót csinálni.
Szívesen segítenék ha tudnék, de ilyen autókkal semmi tapasztalatom nincs, nem is olvastam sokat róluk. A voyager-rõl van egy egész jó teszt. Érdemes a népítéletet olvasni totalcar-on, ott általában leírják hogy milyen hibáik vannak, mire kell figyelni.
Multkori kerdesemre nem valaszoltatok (#3359 .. igy utanajartam es kb megvan mit fogok venni.. felsorolok 4 tipust ..arrol a hozzaertok tudnanak nekem segiteni melyik legyen.. ha egyaltalan valamelyiket ajánljátok? elore is koszonom :)
hja megjegyzés ..csak dízel motrosat akarok. es 2000 evjarat korulitol oregebbet nem.
- Fiat Ulysse - Citroen Evasion - Peugeot 806
a kovetkezokrol is kernem a velemenyt.
- KIA Carnival - Chrysler Voyager - Volkswagen Sharan
ja ..es iranyar 2000 euro körül (csak azert mert talan a vw sharan így kiesik.. bar nemtudom melyik mennyiert megy jo allapotban)
jóhogy szétment :D Enyém is már a végét járta, széthuzattam, murván rallyztam vele :D:D Meg széthányták a bõrülést így muszáj voltam eladni alkatrészekként.
barátom meg másfélért vett egy ugyanilyet,aztán 3hónap múlva szétment a tiptronic. -500ezer...csak azért mondom hogy ezekhez inkább így kell hozzáállni :D
De csak azért ajánlom, mert egy évig én is ilyet nyúztam, hasonlóan jó áron jutottam hozzá, majd végül szétszereltem, és alkatrészeket eladtam belõle, majd a csupasz kasztnit leadtam a méhre, ugyanolyan árat szedtem össze, mint amennyiért vettem, és egy évig egy igazi presztízsautót használtam. Motorjáért kaptam 320 ezret kompletten.
Semmi baja annak az autónak, kikalapálták, ugyanolyan, mint egy új. Enyém is szarrá volt törve kétszer, egyszer az elõzõ tulaj, egyszer meg én álltam fejre vele, mégis jobb állapotba van, mint a társai, sérülésmentes állapotba. Gyári 120-as mikron festés van mindenhol kivéve a bal ajtón, ahol 310. Ott egyszer megkarcoltam miután újra lett építve.
inkább úgy mondom, hogy szeretném mobilabbá tenni a méhészetet, és kéne egy kis platós valami. 4x4 lenne a legjobb, de ritka mint a fehér holló :( szted mit lenne érdemes nézni? van a családban egy duplakerekes Hyundai H100, az fasza, bár ha üres a plató, akkor nagyon könnyen elakad.
a második generációssal kapcsolatban hallottam ezt (2004-ig gyártották azt ha minden igaz). egyik ismerõs tavaly év végén egy kevés kilométerest külföldrõl hozott be, nagyon sok munka volt aztán a karosszérián, de megérte neki megcsináltatni, mert motorikusan állítólag elég jók.
azért írtam ezt, mert írtad, hogy az új az túllépi a költségvetést.
én harmadik autómnak ezt kérném: 2 ajtós cortina Issssstenemm ennyiért... :)
hy.. még anno a topiknyito voltam :D XD es ujra problemaba utkoztem eloszoris.. eddigi autoim:
- skoda 120: evjaratot nem tudok, ..lenyeg hogy kezdojogsis elso autonak vettem. jo is volt arra. nem rohadt szet.. ment is.. motor belileg tokeletes. 200 euronak megfeleõ szlovák koronáért vettem még akkor 2008-ban. volt hogy levitte 1 reszeg sofor a visszapillantot aki szembol jott, volt hogy elszakadt a gazzsinor, vagy hogy fennakadtam 1 nagyobb uthiban így elfolyott a hutoviz (megis hazamentem vele viz nelkul :D) szinten uthiban fennakadt az alvaz elgorbult a valtonal.. 2 napig kizarolag 4esbe tudtam tenni, ..de ment.. ment.. regi gep..de ment.. vegul a nagy fogyasztas es örökös rendör buntetes miatt adtam el .. alig 2 honapig voltam gazdaja.. de egyik legnagyobb elmeny.
- Fiat Punto 1.1 (1996): meg mindig 2008-at irunk. Szuleim hozattak kulfoldrol ismeroson keresztu maguknak 1et.. ficko felkinalta hogy hoz 2-t 3000 (1bd ment akkor annyiert szlovakian) euronyi szlovak koronaert. sporolt penzem meg kis kolcson kiadta a felét.. így lett 1 autom.. feher 5ajtos csoda.. skoda utan luxus erzet :D .. szep jo.. eltelt 1 ev. kicsit gyenge a motor,.. szal ha nyomtam neki neha.. akkor elegge nagy fordulatszam. hangos.. stb stb.. mondom lementek azuto arak cserelnek.. eladom teszek hozza es lesz valami mas. Szuleim lebeszeltek.. vegulis igazat adtam nekik.. jol megy.. nincs vele baj.. maradjon. ezutan 1 honappal jottek a hibák :D ( hibas biztositek miatt kigyulladta a belter zarlatos kabelok miatt XD, valto elment, huto elment.. ) elegge sokat rakoltottem, .. mondom most jo..nemerdekel eladom.. meg is ment. 1500 ert adtam el amennyiert mint vettem. viszont koltottem rá eleget.
- VW Golf MK3 (1996): 2700 euro cakli-pakli.. meg mindig 2009 evben jarunk. kicsit sokert vettem szerintem. de gyorsan kellett.. meg voltam elegedve vele.. vegig.. 1x hagyott cserben.. kivilagitott olajnyomas.. vegul kiderult aprosag.. gyonyoru kinezet feher.. szamomra álomszép.. elg jo felszereltseg.. nem reszletezem.. 20010 vegen osszeismerkedtem 1 gyonyoru lannyal aki miatt angliaig utaztam.. es letelepedtem :) .. foloslegesen nem akartam otthon autot tartani.. nehez szivvel, de irtunk faterral meghatalmazast hogy eladhassa otthon. sikerult.. nehez szivvel viseltem..
- Honda Civic 1.4i (1999): 2011 van. angliaban vettem 410 +90 papirok stb stb szaql 500 fontért. tetoablak satb. jo is megy is.. kipufogo heggesztesre szorul mert bizonyos fordulatszamon remeg, azon kivul minden oke.. sajnos jobb oldali kormanyzas miatt szerintem soha nem erzem "igazi autonak" de vezetem megy.. csak nemerzem sajatomnak e miatt :D
ez év végen megyunk haza vegleg.. es maganvallakozo leszek otthon.. es kell otthon 1 auto.. MK3 Golfom miatt megkedveltem a tipust es lementek arak is.. 2500 euroert neten talaltam otthon 1 MK4-t (link). Nemtudom mennyiert mennek de hasonlot vennek. Viszont maganvvallakozosag jovoje miatt talan le kell mondanom rola mert nagyobb kene vagy valami 2 szemenyes pick up vagy valami 7 szemenyes, amibol kiszedheto mind az 5 hatso ules. 2000 euro körul kene. minel jobb felszereltsegu minel jobb allapotu. ami nem annyira romlando. megbizhato. sajnalok ismet lemondani golfrol.. de jovobeli penzkeresesem mulik rajta, ami viszont megeri a lemondast. Igy hogy most mar tudjatok hogy golf kellene.. talan atlassatok egy szikranyit milyen tetszene. VW Caddy tetszene kivulrol.. de azok 4-6000 eurig vannak ujak.. ami rengeteg.. 2-3x osoan meghaladja a keretet. kerem csak hozza ertok irjanak. thx. ui.: Citroen Evasion-on gondolkodtam bar nem tetszik ..es nem ismerem mennyire megbizhato.
Ha már TC, akkor ezt is érdemes lehet elolvasni, fõként elsõ autó megvásárlása elõtt állóknak: SOROZAT elsõ része.
szerintem is inkább 1.3 - nem eszik annyival többet, mint amennyivel jobban megy, vannak tartalékai az 1.0-hoz képest, ez nem a száguldozáshoz kell, de a biztonsághoz kellhet néha. meg azért 4 hengeres is.
Inkább 1.3. 6 literbõl eljár és nem kell pörgetni a motorját. Alkatrészt pedig bárhol bármikor találsz hozzá! Megbízható autó! 6 évig swift sedannal közlekedtem!
még annyit hozzáteszek, hogy az Unók között lehet találni egész jól felszerelteket, pl. az enyémben volt elektromos ablak, központi zár, riasztó és indításgátló is, ami azért egy 15-20 éves kiskocsinál nem rossz - de most néztem használtautón, és nem sokat árulnak jelenleg ilyen felszereltséggel.
ja, egyébként a Fiat Uno Klub fórumára ha beregelsz, akkor ott is szívesen segítenek szerintem, az autóval kapcsolatban gyakorlatilag bármire tudnak válaszolni, nagyon jó fej, segítõkész közösség!
ITT vannak õk (remélem ez nem számít reklámnak, nem annak szántam)
Fiat Uno volt nekem is az elsõ autóm, 1.0 i.e. benzinmotoros.
Szerintem jó választás, könnyen vezethetõ, agilis kisautó, könnyen tudsz vele parkolni, és még az ezres motorral is aránylag jól megy.
Alapból az 1.0 5 és 7 liter között eszik, az enyémnek baja volt, benyalta a 13-at, de valószínûleg a motorvezérlõ elektronikával lehetett valami.
Egyébként tartós motorok, az 1.0-tól az 1.1 kicsit erõsebb, de szinte nem eszik többet, de amúgy is elég széles a motorpaletta. Rozsdára kell odafigyelni, mert az szinte minden létezõ helyen elõfordul (de amúgy a legtöbb hasonló korú autónál is). Sárvédõknél és küszöböknél, ajtók alján, de ami a legkellemetlenebb, az az elsõ tornyoknál, hiszen ott található az alvázszám is. De az alján is, meg bárhol máshol is felütheti a fejét a rohadás, ezért alaposan körbe kell nézegetni, és ha elõjön, mihamarabb megcsináltatni, a rommá porladt autókat ugyanis már sokan inkább el se vállalják.
Ha egy jól átnézett, megkímélt, kipróbált példányt vadászol le, akkor sok örömöd lesz benne szerintem - én legalábbis a hibái ellenére is imádtam.
Még amit elmondanék róla: amikor már nem görcsösen vezetsz, nem karótnyelt pozícióban ülsz, akkor 180 centi felett bizony szûkös lehet a vezetõülés (3 ajtósban - de sztem az 5ajtós sem különbözik itt, nemtom). Alkatrész gombokért van szinte hozzá.
Az 1.0-1.1 motorokat inkább városi használatra ajánlanám nyugodt szívvel, szerpentinen, városon kívül, fõleg 5 emberrel már elég kevés tud lenni.
Ha a költségvetésbe belefér, akkor azért a Suzuki Swift sok szempontból jobb választás. Nagyobb belõle a választék is.
hello! milyen autót éri meg szerintetek elsõ kocsinak venni ? az fontos lenne hogy keveset fogyasszon és lehetõleg ne keljen sokat javitgatni se miután megvettem? ugy kb 200-250 ezer forintbol? én ki néztem a Fiat Unot ilyenbõl már van egy a családban és szerintem nem rosz auto... mi a véleményetek rola ?:) elöre is köszi :))
A swift tényleg jolly joker ilyen feltételek mellett, esetleg 106-saxo-punto vonalon lehetne még körül nézni, de ott elég sok keresgéléssel lehet csak elfogadható állapotút találni. Esetleg még fiesta vagy ka, de ezek nem tudom mennyire megbízhatók.
Most felteszek egy kerdest, amire ugy is meg van a valaszom, de hatha...
nem nekem kell, noveremnek (88 ota aktiv jogsi, balesetmentes) :)
-Kis fogyasztas -Kis auto -Olcso fenntartas (kotelezo, telj. ado miegymas) -Alkatresz is rohejes aron legyen -Szep es jo allapot, hogy ne kelljen ra kolteni vetel utan -2000 utani -max 500K (!)
(nekem a valaszom: regi stift 1.0, ezen kivul otletek?)
Tippek?
Koszontem szepen!!
ps: lenne egy nagyon szep allapotu modernebb primera 1.6-os (volt neki kockakombi primera 2L-es az jo volt tenyleg, imadta, szepen ment)... de az szvsz benyalja a 8-at nem?
Jó kis reklám! Sok oldalon olvastam ár, gondolom kevés az ügyfél :D
Mi pont tegnap robbantunk le a Hungária körúton, úgyhogy kénytelen voltunk autót bérelni ( www.avalon-rent.hu ). Mennyi idõ alatt javítanak meg egy indítómotort kb.? Elõre is köszi a választ!
astra g 1,7cdti fogyasztás városban 6,5-6,8 De kevesebb is kihozható belõle, én nem szoktam mindig óvatoskodni. (szeretek lendületesen vezetni)
Városon kívül ha nagyon jól csinálod 4-5 :) Ez az isuzu motoros verzió.
Astra alkatrészek szintén nem vészesek.
Amit jó tudni viszont, hogy a classicot törökbe vagy indiába szerelték össze (nememlékszem már). Fényezése gyengébb minõségû sajnos mint a sima g astrának. (Motorháztetõn 1-2 helyen a kavicsok leverték a festék felsõ rétegét, nem vészes, fekete autónál lehetne szembetûnõ pl)
Hogy mikre kell odafigyelni nemtudom, mert mint mondtam ezen még semmi nem ment tönkre nagyobb dolog 250e+ km-nél. Újkora óta használta fater majd én. Talán elektromos dolgokat ellenõrizd. (A hõmérõ nekem 69,5 fokot mutat vagy két vonalat pl :D)
Párszor volt lehetõségem vezetni 206-ost és valami eszméletlen nagy csalódás volt a váltója mindnek.Pontatlan,akadozó,pocsék váltó. A mérete akkora amekkora.Tudomásul kell venni,hogy ez egy kisautó. Azt szerintem el lehet fogadni. Ha választani kellene akkor inkább golf IV
teljesen jó az autó, bár családon belül volt a biznisz, és ismerjük a verda történetét kezdetektõl. jó autó város 7-8 kint 6
amúgy kicsi autó... én imádom, mert fürge, stabil, van benne egy csomó extra, de kicsi. én nagy állat vagyok, egyedül oké, feleségem beül mellém, oké/közép termetû/ de tesóm beül mellém, akkor azért szûkös, de nagyon...
Köszönöm a tippeket! Elmélyültem az autók között, de még több variáció lett mint volt :D Számomra az alacsony fogyasztás, illetve ha gond van vele olcsó alkatrész lenne a fõ szempont. További ötleteket szívesen fogadok. A hozzászólóknak köszönöm a tippeket :)
én hozzátenném a g astrát is a listához :)
abból is az 1.7 cdti-t. 250k+ km után egy aksi, meg egy vízhûtõ csõ szorítóbilincs cserén van túl, pöccre indul :)
én a golfot venném meg a kettõ közül jobban összerakott autó szerintem
de vannak itt más alternatívák is pl. clio 1,5dci thalia 1.5dci accent 1,5 crdi corsa
Sziasztok! Autót szeretnék venni és nem tudok dönteni. VW golf 4 és Peugeot 206 között vagyok most. Írjatok véleményeket az autókról melyik éri meg jobban. (vagy milyen más megbízható keveset fogyasztó autó van 1 milla alatt)
A tippeket elõre is köszönöm!
nem sok idõtök maradt, nemsokára visszaadják Massának az autót.
Na ilyenbe nem akarok beleesni... Továbbá még az a gond is fennáll nálam hogy nincs garázs mert a házban 3 kocsink van és nekem már nem jutott :( Kertben áll, kis beton bejárót kiraktam csíkba de asszem valami sátor-vas szerkezetes bigyót kéne csinálnom... pff.. az meg hogy nézne ki...
Egyértelmû, csak olyat vegyél ami tetszik! Nem jó kompromisszumosan autót venni! Nekem Audim volt amit eladtam az idén, most vettem egy 5 éves Passatot, nem kis csalódás az Audi után. Azért szeretem :D
Lehet elfogadom jaszy tanácsát de még csak véletlenül se jut eszembe európai autóra gondolni...
Egy ilyen jó japán autóhoz a szerelõ 300.000km-ig hozzá se nyúl... csak az olaj csere. Sajna a negatívumot csak a karosszéria okozza... :(
GTti nem kicsit alázza a német gagyi tucat autókat... autópályán sorra ezen kocsik állnak félre: Golfok, Audi, Golf, Polo, Opel, stb. ja a francia kocsikról nem is beszélve....
Nehéz mert ennek a kocsinak a korábbi típusa van nekem, karosszéria forma is nagyvonalakban ugyanez meg a motor, sõt 2 ilyen még a budapest-bamako rally-n is volt, vicc az egészben pont spanyolországban szállt el a kuplungja az egyiknek és a spanyol autó szerelõk hallomásból hallottak a daihatsuról, de hogy létezik Charade model arról fingjuk se volt :D esztergálni kellett bele egy traktor kuplungot... szeretem ezt a kocsit mert ritka mint a fehér holló itthon és kint is, imádom a strapa bíróságát és hogy igazi made in japan igazából szigetországi fogyasztóknak szánt kocsi, nem importra való, valami megfogott benne...
De ez most gáz ugyanis itt Érden poros földúton is láttam Ferrarit menni de azt a kocsit amit én keresek eddig életemben csak egyszer láttam Pesten... Bár a német oldalakon akad azért..