Segítséget kérnék! A legutóbbi frissítés óta nem indul a játék. Odáig jut el, hogy feljön egy "Steam felhő szinkronizáció" ablak és utána nem történik semmi. A többi steames játékom gond nélkül betöltődik. Volna valakinek valami ötlete? Jó lenne, ha nem kéne újra rakni, mert az egy agyrém.
Nos, ennek igazolásához talán elég megnézni az The Race All-Star esports Battle videót, ahol a 11. perben kezdik el felsorolni az esemény rangos résztvevőit. Lehetne azt mondani, hogy a COVID 19 idején, (remélhetőleg már csak így emlékszünk rá) eladták magukat mindenhez, de, Max Verstappen a hivatalos F1 játékhoz pl. nem adta a nevét, szemben az rF2-vel.
Szasztok! Szeretnék visszatérni a szimezéshez jópár (~5) év után, és az rF2-t vettem először elő. Thrustmaster T150-em van. A problémám, hogy az autók amiket próbáltam (s397 GT3 és GTE, illetve a régi Camaro csakmert erre emlékszem milyen volt) vezetése szar. Ezalatt azt értem, hogy a kormányt elég sokáig kell tekernem, hogy az autó forduljon rendesen. Elég nagy forgatási távon olyan mintha nem is történne semmi amikor magas az autó sebessége, de biztos történik vmi, mert amikor a pitből jövök ki alacsony sebességgel ott még jól érezni a gumikat. Magas sebességnél egyszerűen nem is érzem a tapadást, az autók csak "siklanak" a kanyarokban. Én mindig is 540-es "steering angle"-t használtam, sosem szerettem sokat forgatni a kormányt, ez ami most érzékelhető rF2-ben egy hányás számomra. Próbáltam az AC-t is, azzal nincs ilyen gond. Az rF2 FFB beállításainál már mindent próbáltam, de nem javult semmit. Hallottam, hogy a S397 elqrta az AI-t, de remélem az FFB-t azért nem. A másik, hogy honnan szerezhetnék egy ilyen pedállenyomást kijelző kis cuccot, ami régen még létezett? Előre is köszi a segítséget. Utoljára szerkesztette: shiet, 2022.04.19. 22:20:36
Nézd meg a játékban a beállításoknál, ahogy tekergeted a kormányt, mennyit fordul. Amúgy google-ba beírva egy csomó segítség megjelenik. Én mondjuk Logitech-el megyek, de azonos a driverben és a játékban a kormányszög beállítás.
Mindig guglizok mielőtt segítséget kérek bárhol, az nálam már a végső elkeseredés jele. :D Állítgattam már mindent és nem volt jó. Végül totál újrainstalláltam az egészet és megjavult. :) gondolom vmelyik konfig fájllal volt gond.
Még egy kérdés: rF2 oválra létezik vmi másféle autó is a S397-es stock carokon kívül? Vmi truck vagy más esetleg? Utoljára szerkesztette: shiet, 2022.04.25. 01:44:48
Nyomtam ma pár órát Hellboy Bathurst-jén. A pálya baromira jó lett, 78234.-ként megköszönöm én is a melót amit belefeccöltél. :) De van két probléma vele. Az egyik ami zavaróbb, sőt ami azt illeti qrvára zavaró, hogy a fákon/fáknak az árnyékok össze-vissza villognak. Nemtom, hogy ez vmi objektum-textúra beállítással kiküszöbölhető-e vagy a S397+ISI-féle fasza játékmotor sara. A másik a kisebb, van egy kanyar (asszem 7-8-as kanyar, Reid Park + Frog Hollow) amiben az AI eléggé belassít.
Amúgy össze is hasonlítottam az AMS2-es Bathursttel, egymás után nyomtam őket ugyanazzal az autóval (Porsche GT3). Az rF2-esnek az 5. kanyarja picit keskenyebb meg még volt vmi amire már nem emléxem. :) Btw az rF2 elsősorban az FFB miatt élvezetesebb, legalábbis számomra, a grafika ezen a pályán baromira jó (kivéve az árnyékok villogását) - nekem amúgyis jobban tetszik az rF2 grafikája egy jól elkészített pályán, mint a steril AMS2-é. Utoljára szerkesztette: shiet, 2022.04.25. 22:20:59
Kösz. Benne van néhány munkaóra.
Ezekkel a jelenségekkel sajnos nem tudok mit kezdeni. Verzióról verzióra jönnek elő ilyenek. Van aki a gumizódás villogására panaszkodik. Van aki meg 1000km-es futamot megy minden gond nélkül. Ezeknek a “bug”-oknak a kinyomozása számomra reménytelen vállalkozás. Kinyomozhatatlan. Az újabb pbr anyagokkal még több idő minden.
Hring-ből se lesz pbr verzió. Időm sincs a gép elé ülni, ha van, akkor meg Kartkraft-ban körözgetek. :)
Van tapasztalatom pályakészítés terén, te is tudod, ezért tudom mennyi meló van vele. . Egyébként az árnyék-probléma rF2-es probléma, és nem a te pályáddal van a baj. Megnéztem a S397-es Monzát is, ott is előjön, készítettem is egy videót. A felvezetőkörös részt érdemes figyelni, az út bal oldalán, de úgyis észreveszed. A verseny alatti résznél már alig látszik a youtube minőségromlása miatt. Szal jön ez sok pálya meg autó, de egy ilyen dolgot nem tudnak belőle kigyomlálni. Baromira idegesítő tud lenni vezetés közben. Utoljára szerkesztette: shiet, 2022.05.03. 13:16:30
A pálya közeli billboard fák mindig okozni fognak vmi kis furcsaságot. Főleg ha már az ember foglalkozott vele ilyen szinten és tudja mit nézzen. Aki nem, az elfogadja, hogy ilyen. MP-n én az eredeti verziós eukaliptusz fákat használtam. Mindent 3dsmax-ba olvasva újrapozícionálva az acc-s szkennelt helyekre. Majd kifordítva. Arra is sikerült megoldást találni, hogyan lesz ezután újra rendes billboard. Így tudtam tömegesen megcsinálni. Az eredeti rf2-es mp-n aki a fákat készítette, még a törzseket is lemásolta a valóságból. Szinte minden fa törzsének elágazása és jellege nagyon hasonlít a valódira. Itt a törzsek 3d és a lombozat billboard. Eredeti texturát hagytam, képtelen voltam az új anyagolásnak megfelelőt összehozni. Apróság, amivel jópár hetet próbálkoztam. Aztán úgy hagytam. Az ISR fórumon rengeteg fanatikus van, olyan is aki ott lakik. :) Voltak ám észrevételek nyilvános és privát is. Aszfalt világosságtól kezdve csatornafedélig, ahol a valóságban át kell menni a jó kanyarvételhez. Volt olyan, aki lelkesen tesztelt és százával rótta a köröket és írta a tök jó észrevételeket, illetve küldte a megfelelő fájlokat. Szóval egy ilyet egy csapatnak kell csinálni. Az egyiknek ultra expertnek kell lennie az új amyagokkal, hogy a végeredmény megfeleljen a mostani látványvilágnak.
Online oktató tréning, versenyautó beállításai, járműdinamika a valóságban és szimulátorban. Oktató: Pintér Roland Az oktatás kifejezetten a szimulátorokon belüli setupolásról, fizikájáról és járműdinamikáról szól az alapoktól egészen mélyen a haladó szintekig. A kezdő és haladó training külön-külön 2,5 óra, így szinte mindenről szó esik amit a setupolásról tudni szeretnél. A megszerzett tudás nemcsak az AC, ACC, rFactor2 platformon hasznosítható, az elmélet megfelel további, valós fizikához közelítő szimulátorok. (pl. iRacing)
Pintér Roland biográfia: Formula Student pilóta / Bári Gergő, Michelisz Norbert versenymérnökének műszaki irányítása alatt Magyar Gyorsasági OB versenymérnök, Formula Renault RCM CUP tehetségkutató győztese, versenyzés 8 éve a Continentál jármű tesztmérnök és pilóta Saját autófejlesztés, Time Attack versenyek Nürburgring I-pool licensz (hivatalos tesztpilóta a Nürburgringen) Szimulátoros tapasztalat 15 év: rFactor, rFactor2, Asetto Corsa, Asetto Corsa Competizione
Az mitől van hogy Sebringben, 3 AI ellenféllel, az első körben lerohadnak, nincs kivel versenyezni. Hol lehet ezt állitani? A másik, hogy a szellemautós laptime-ozás még mindig nem lett megirva?
Nem találtam forgatókönyv állítást, de 6 AI-val egy se rohadt le.
Fura, mert elsőre 19 AI-val lefutottam, pontosabban mivel kiestem lefuttattam egy 20 körös versenyt minden gond nélkül. Később 10 körös versennyel próbálkoztam, és már tapasztaltam az általad leírt jelenséget, szépen lehúzódnak és leállnak. Nem vártam meg, hogy az összes kiessen, de folyamatosan mondta a spotter (CrewChiefV4), hogy XY kiesett. többször újrakezdtem a versenyt és valahányszor jöttek a lerobbanások és a Safety Car is. Belenéztem a játék fájljai közé és láttam, hogy több verzióban is megvan a pálya, így az 1.38 és 1.39-en kívül a többit uninstalláltam és töröltem. Azért hagytam meg az 1.38-ast mert az 1.39 önmagában aligha lenne működőképes, már csak a méretéből is adódóan, ami 87MB, míg az 1.38-as 1,60 GB. Ezt követően újra elrajtoltattam egy 10 körös futamot ami gond nélkül lefutott. Nem tudom, hogy összefügg e a két dolog, de én a leírtakat tapasztaltam.
A FFB car specific multipliert nem lehet valahogy globálisan beállitani más értékre? hogy ne legyen car specific :) és legyen 0 vagyis 1, arra engedi lehúzni, de minden autónál egyenként.
1. megnyitod a \common\rFactor 2\UserData\player\all_vehicles.ini fájlt egy szövegszerkesztővel (pl. notepad) 2. edit/replace 3. az összes "FFBSteeringTorqueMult=1.000"-ot átírod pl. "FFBSteeringTorqueMult=0.750"-ra 4. elmented a fájlt
és ekkor az összes autó car specific FFB multiplier-je 75%-ra alakul. Utoljára szerkesztette: shiet, 2022.06.20. 08:22:29
Azt meg lehet-e csinálni szétszedés-összerakás nélkül, hogy egy pályanév ne RaceRfactor-ral meg SRHF1-el kezdődjön? csak single playerben.
Fagyogat egy idő után, eddig kiakadt a motorhang, kép nem frissult, aztán szép lassan megdöglött az oprencer, most nvidia frissités után úgy fagyott meg, hogy kiugrott a játékból, ha így marad az már haladás.
Második előadás, online oktatás
Az első sikeres online előadás sorozat után itt a második! A téma és a tartalom ugyanaz: "Versenyautók beállításai a valóságban és a szimulátorokban"
Az oktatás kifejezetten a szimulátorokon belüli setupolásról, fizikájáról és járműdinamikáról szól az alapoktól egészen mélyen a haladó szintekig. A kezdő és haladó training külön-külön 2,5 óra, így szinte mindenről szó esik amit a setupolásról tudni szeretnél.
A megszerzett tudás nem csak az AC, ACC, rFactor2 platformon hasznosítható, az elmélet megfelel további, valós fizikához közelítő szimulátoroknak. (pl. iRacing, Raceroom)
Ha érdekel a téma, és szeretnél rá jelentkezni, ezen a google form linken minden infot megtalálsz: https://bit.ly/3yCHsOn
Ha esetleg nem jó neked a feltüntetett időpont, de érdekel az előadás, semmi probléma. Valamilyen formában jelezd nekem és találunk egy másik időpontot. Utoljára szerkesztette: simcompany, 2022.06.20. 21:52:17
Úgy tudom, hogy ACC-ben minden pálya lézeres. Amúgy már van egy lidar-os Watkins Glen rF2-höz, lenne értelme készíteni még egyet csak lézerrel? Az Indyt az ISI készítette, ez nem lézeres vagy lidar-os de elég jól megcsinálták. Silverstone és Portland sem scannelt, de elég jók ahhoz, hogy felesleges legyen újat csinálni belőlük. Legalábbis szerintem. Amúgyis lapos pályák. Ebből a pakkból sztem csak a COTA lenne érdekes, mert nem láttam még normális kinézetű COTA-t rF2-höz. Remélem nem csak ez a 3 pálya lesz a holnapi pakkban, mert egyik sem érdekel. :D Illetve ha már ACC konvert, sztem egy jó Suzuka kéne, mert abból csak egy régi 3PA létezik. Utoljára szerkesztette: shiet, 2022.06.29. 10:52:36
Ilyesmi? :)
Innen már csak pár száz óra lenne... Utoljára szerkesztette: Hellboy76, 2022.06.29. 19:43:32
Na... Egyébként közben találtam AC-hez lézeres Suzukát. Gondoltam szólok ha esetleg Suzukát akarnál készíteni, amúgy nemtom hogy melyik van meg kevesebb melóból. Btw amúgy a Suzuka csak egy ötlet volt, olyan pályát csinálj, amihez van kedved. Egy LIDAR-ral készített, totál scratch made Summit Pointhoz, Long Beachhez vagy Belle Isle-hez nincs kedved? :D Utoljára szerkesztette: shiet, 2022.06.29. 20:03:22
Érdekes, hogy ezt még nem konvertálták rF2-be, így érdekes lehet. Valamennyit meg lehet vele munkában spórolni. Kedvem lenne mondjuk Suzuka-hoz. A többi nem érdekel :) De az is csak a régimódi anyagrendszerrel. IBL/PBR nekem nem hozza azt a plusszt, mint amennyi plussz munka. Sajna időm semmi nincs egyikre se. SER-Ring érdekelt és az hamar meg is van úgy hogy épületeket csak máshonnan vettem. Referenciának azok is elegek.
Megnéztem ma a régi Suzukát ami a workshopban is fent van Matsusaka néven, és ez a pálya még mai rF2 standardhoz képest is jól néz ki, legalábbis én nem látok rajta semmi problémásat. De hogy mennyire pontos azt nemtom, nem scannelt az tuti. Sztem ezért nem foglalkozott eddig senki Suzukával mert ez a Matsusaka is nagyon jó. Egyébként a Barcelonádat nem tervezed frissíteni az új nyomvonallal? Ahogy láttam megvan az új útszakasz a te verziódban is, gondolom csak AI-t kéne hozzá készíteni.
Nem nagyon értem, de biztos nálam van valami. Gyakorlatilag hónapok óta ugyanaz a baj, nem lép ki a játék. Szóval betölt, körözgetek, minden oké. Majd amikor megunom kilépek, és csak elsőtétül, d nem lép ki. Feladatkezelőben sem tudom bezárni, sehogy. Reset. Alig van időm játékra, 1-2 havont egyszer megnézem mi a helyzet, most épp a Nordon körözgettem kicsit, és ugyanaz a bosszantó baromság.
Vegulis csak 9 ev kellett hozza... "Enabled Alt+F4 and X closing the game" Egy ket elvakult mindig hajtogatta, jo az ai a jatekban, pedig ritka szar volt mindig is. ki is probalom majd mit varazsoltak. "Well, with this new update, we have very much looked at eradicating these problems, so now the AI should accelerate and brake realistically, with much smoother and more controlled behaviour behind the wheel, leading to cleaner, smarter and more sensible racing against the computer controlled opponents – a big plus for offline players. These changes, plus a substantial cleaning up of the admitted messy legacy code, should act as a superb base for us to build from and move forwards in the weeks and months ahead. "
Nem hinném hogy rosszabb, végül is ha innen nézzük lehet hogy jobb lett. :) Ez az új menürendszer barátságosabb, de persze elsődleges hogy mennyire használható. Itt két dolog zavart, az egyik az hogy valamiért csak újraindítással engedte kalibrálni a kormány-pedál kombót, holott látta..nem is értettem, de nem volt akkora kényelmetlenség, csak fura volt. De amikor kezdtem volna belemelegedni egy kombóba, akkor lehúztam pár jó pályát és gondoltam felfűzöm bajnokságba aztán vezetgetek. De nem lehet. Ez kifejezetten zavart. Akkor oké összetettem egy versenyt valami '66-s szivarral egy fékes ovál pályán (aszem Joesville short), hogy legyen esélyem az erősebb autók ellen, és igyekeztem többször is, de borzasztó az AI, a rajtnál is, de lekörözésnél is....borzasztóan rossz 95/70 AI erősség/agresszó beállon. Akkor ezt abbahagytam és jó menjünk kasztnis autóval....de az is csupa rossz élmény...és kiléptem aztán leírtam. Szerettem volna ha jó, mert tök jó pályák, meg végül is vezetni nem volt annyira rossz, legalábbis a szivart, jól lehetett 'setupolni' jó volt a kontroll. De összességében az az érzés maradt meg hogy ez nem jó, és kicsit bosszankodtam azon hogy mit össze összetosztak ezen a brand-n.
Urak! Arról esetleg van valami infó, hogy lesz-e a közeljövőben hivatalos leaderboards / special events a játékhoz? Versenyekre nem nagyon van időm, a hotlapozásnak meg így nem nagyon van értelme...
Le Mans Ulitmate "A PC-re készülő, az rFactor 2 kapcsán ismert Studio 397 által fejlesztett Le Mans Ultimate tartalmazza majd az idei Le Mans-i 24 órás és a teljes FIA WEC mezőnyét és versenyhelyszíneit."
Nagyon meglepett, hogy mennyire jól játszhatóvá vált egy-két év kihagyás után az rF2. Polírozott az élmény.
Miért haldoklik a népszerűség?
Lehet túl nagy a választék, miközben magam i úgy gondolom, hogy az egyik legjobb, hanem a legjobb SIM. Lehet jót tenne a népszerűségének valamilyen, bajnokság vagy karrier mód. Utoljára szerkesztette: Danecay, 2024.01.10. 09:50:27
Szerintem ahogy van kuka az egész. A fejlesztések nem jó fele mennek. valljuk be az egész úgy ahogy van RONDA. Nem elég, hogy a "legjobb sim" Sokat játszottam anno vele, de ma már nem köt le. Amikor átvette a s397 mindenki arra várt milyen lesz az UI engem leginkább pont ez nem érdekelt, hanem milyen lesz pl. az eső, esetleg felszáradó pálya vonal. Ezekből semmi nem lett ami elkészült az inkább zavarba ejtő. Kiadtak pár autót, de ez sem vonz régebben Havonta jelentek meg mezei userektől (pl Tommy78 Sompir csak a magyarokat említve). A bajnokságok szervezése felhígult. Pár régebbi csapat maradt meg Simco, Masters. Vsr (ebben nem vagyok biztos nem követem) Az Iracing pedig elviszi azokat akik a versenyzés élményét keresik. Nem kell velem egyet érteni sose voltam jó simes, de nagyon szerettem. Szoktam még autózgatni mással nem szégyenlem árkád gamek, de legalább szép és ott is vannak online események csapatok. Nem várható hasonló kaliberű játék mert kicsi a közönsége, nem hozná be a pénzt.
Mostanában kapott ráncfelvarrást az UI is, meg amióta az LFM (Low Fuel Motorsport) rendszerében is van napi verseny kiírva kicsit nőtt a használók száma. A multis részt is reszelgették éppen emiatt is, meg nemrég a játékon belül is elindítottak egy napi, heti verseny kiírásokat, saját safety és ranked pontozással.
8.30 -nál--- Na az a gumifizika ! :D
Ma jin, kíváncsi vagyok. Várom. Egyelőre elegem lett az AMS2 takonygumibol .... :)
Mi van, vagy mi volt ma? Bocs de nem vagyok képben! :) Én is bírom a rF2-t, még ha mostanában nem is nagyon toltam, de az egyik legjobb SIM-nek gondolom érzésre, miközben meg kell jegyeznem, hogy sem az iRacing-el, sem pedig a RaceRoom Racing Experience-el nem toltam túl sokat, előbbivel, az iRacin-el egyáltalán nem, de ettől függetlenül nekem az rF2 korábban is bejött.
kipróbáltam, rohadtul szarul fut nálam, meg elég sok mindenkinél. Hangok, ffb, fizika, gumi aprólékos minden szart leszimuláltak benne, abszolut HC szim... Ha sikerül gyorsítani rajta szerintem remek játék lesz, Nyilvan korai kiadás, kurva sok minden nem működik még jól. De vezetni toppos... RF2 szerintem is egyik legjobb, csak én már öreg vagyok modokkal szopni. :) ez jó lesz ha jó fut majd, ( vagy jobb gép kell fene tudja, elvileg megvan agépígény ...), mert teljes értékű játék ...
Közben megvilágosodtam már én is. Először azt hittem valami gyári tartalom a játékhoz, arról már meg is feledkeztem, hogy érkezik egy hivatalos Le Mans játék is a Studio 397-től :) Megvetted egyébként? Csak azért kérdezem, mert DEMO-t nem láttam. Vagy esetleg bevásároltál a virágboltban? :D
Jah, sokat javult. De agépem is szar ,valami elromlott az alaplapon csak egy slotba tudok memoriát rakni, most 8 gigával kinklódok :)
De agme jó, ha bemelgszik a gumi nagyon jó, nem takony mint AMS de csúszkál azért , és gyorsan megcsúszik, de tök jól fogható, élvezetes csapatni vele .Hangok jók, ffb is. Tetszik .
Nos ránéztem én is és igaz nem volt túl sok időm körözni vele, de Ferrari 488 GTE EVO-val tettem meg egy pár gyakorlókört, majd egy versenyt aminek az első pár körét teljesítettem csak, de az eddig látottak alapján teljesen jónak érződik. Érezni a telitankolt autót, a súlypont átterhelődéseket, a hideg és a bemelegített gumik közti különbséget, meg biztosan egy csomó mást is, amit a relatíve rövid próba során nem sikerült megtapasztalnom. Jók a HUD elemek és még jó hogy nem állítottam el T300 alapbeállításait, mert a próba alatt teljesen jónak éreztem azt a konfigurációt amit erre a kormányra kitaláltak. Először keveseltem a pályákat, de nem vagyok otthon a szériában, szóval ez az én szegénységi bizonyítványom :) Nem tudom milyen volt akkor a játék amikor azt írtad, hogy "kipróbáltam, rohadtul szarul fut nálam, meg elég sok mindenkinél" de nálam az alapbeállítások után, végül ULTRA preset-en is teljesen folyamatos volt a játékélmény. Igaz, az óta kijött a játékhoz vagy 3db. HOTFIX, vagy javítás, vagy nevezzük aminek akarjuk. Pontos FPS számot nem tudok írni, mert az nVidia GeForce Experience FPS értéket nem tudott olvasni a játékból, MSI Afterburner-t pedig szándékosan nem akartam futtatni, mert az olvastam valahol, hogy nem barátok a játékkal. Nyilván a sebesség függvénye a minőség mellett a felbontás és a frissítési frekvencia is, de nekem csak egy 27"-os, FHD, 75Hz-es Freesync monitorom van, 75HZ-re korlátozott képfrissítéssel, de az én mértékemmel egy teljesen folyamatos játékélményt kaptam. Majd még próbálgatom :) Ja a gépem nagyvonalakban, AMD Ryzen 5600, RTX 3070, 16GB 3200MHz RAM. Utoljára szerkesztette: Danecay, 2024.02.29. 21:19:17
Most már nálam is jól fut, a gépemhez mérten , természetesen .. :)
Én így 200 kor verseny után azt kondom zseni. Állatok a hangok, ffb osztályon feljoi, gumi zseni, ai remek. Van tétje az ember mit csinál de mégse nehéz, nagyon intuitív vezetni. A beton extra részletesen van szkennekve-modellezve. Nálam ez simán top sim.