Az elobb csak tippeltem, nem olvastam utana, de szinte biztos voltam benne, hogy csak latvanyelem;) De remelem az esoeffekteken valtoztatnak, lesz benne valami dinamizmus. Legalabb a tobbeves SimBin szintet erjek el, az F12010 teljesen futurisztikus.
Sajnos az eso, ugynaz mint a tobbi, ha nincs rendesen kidolgozva, az is csak latvany elem. Ha csak jobban csuszik, tukrozodik, valami animalodik es sotetebb van, az nem sokat er.
Dinamikus szelvedo kell, esocseppekkel, torlessel, koszolodassal, vizfuggonnyel; fokozatos atmenet a szaraztol a vizatfolyasokig; tocsak, vizes/szaraz ivek, foltok; felszaradas; vizmennyisegtol fuggo melegedes/hules, kopas, es gumiprofiltol fuggo feluszas.
Nah, ezekbol amit eddig lattunk, a statikus esos kornyezet volt, es az ismetlodo 5 framne-bol allo esocseppes szelvedo effekt...
Hasonloan mint a diktatorikus allamokban, ahol a nemzeti unnepeken, ha eppen szelcsend van, akkor az arra kikepzett szakero, "lathatatlan" madzagokon "lobogtatja" a zaszlot, hogy dicsoul hirdesse az eszmet, amit az szimbolizal;D
nah most már minden topicot lassan megtöltöttem rF2-es témákkal (elég volt a reklámból), de akkor felvetek egy kérdést.
rfcactor után mit csináltak az ISI srácok (a patch-ek után természetesen)? nem hinném, hogy nekiláttak rögtön az rF2-nek. A koncepciót sem igazán értem, vagyis csak kicsit. Oké, eladják a motort sok mindenkinek, de a SIMBIN team majdnem totál az õ munkájukból él, az ISI srácok is tunak AI-t irni meg skinezni, meg "mod"-okat irni, mint a SIMBIN-esek. Magyarán nem járnának jobban, ha a saját terméküket õk is maguk is eladnák többféleképpen? Aztán közben meg fejlesztenének egy motort, jönne az rF3 egy idõ után, értitek. Kíváncsi leszek ez a Tim bácsi mit tud hozzátenni majd az rF2-höz, illetve milyen irányba indul meg a dolog. mármint az rF2 után...
Még valamit elfelejtettem. nem értem az rF2-es bagázst. titkozóznak meg minden, de miért? Egy csomó modder meg etc, cisnálgatja a pályákat meg etc, holott lehet holt felesleg igazából, mert rF2-ben akár benne is lehet majd totál faszán kidolgozva. Ha a fejlesztõk tekintettel lennének a modderekre és a vevõkre, akkor azért már illene egy pálya és járgánylista, illetve, hogy mit terveznek majd addonként a késõbbiekben. (Itt még egy klasszikus pályát emlegettek többek közt.) Ez kicsit olyan mintha szembeköpnék azokat, akiknek elég sokmindent köszönhetnek, hisz a kutyának nem kellene az rFactor 1 alaptartalmakkal pl.
az ISI fórumban meg téma az idõjárás, valamit, weather-es integrációról is bezsélnek, hogy de jó lenne, meg etc, csakhát szerintem abból nem sok minden lesz, mindenesetre látszik az irány. jó lenne az éppen aktuális, valós idõjárási viszonyok mellett pályára lépni. :D Nem oszt vagy szoroz igazából, csak jó poén, meg mittudomén. :) Igy pl, egy bajnokságban tényleg lehetne pazárni, hogy özönviz lesz-e majd a SPA-i pályán mondjuk július végén amikor ott lesz futam, vagy nem. Lehetne sasolni az elõrejelzéseket is akár, mint az életben teszik a csapatok. :)
"rfcactor után mit csináltak az ISI srácok (a patch-ek után természetesen)?" rFactor Pro
Akkor toltsuk meg ezt a topic-ot is, itt legalabb jo helyen van;D
Az ISI sem sokban kulonbozik a tobbi maganfejleszteses cegektol (LFS, nKP, VGP3 stb.), max annyiban, hogy tobben vannak, korabban mar voltak eladasaik, kiadoknak dolgoztak, es el tudtak adni 2-3 liszenszet az F1C/rF1 engine-bol. Plusz "minimaslis" kapcsolat, ismeerettseg. De sajnos Ok sem az a liszenszekkel megrakott, kapcsolatokban dozsolo, kiado jellegu, tokeeros fejlesztoceg;)
Hogy mennyit adtak el az rF1-bol (maganembereknek), nem tudom, de valszeg nem ert fel egy Lotto-nyeremennyel:)
Az rF1 utan foleg promoztak, kihelyezett szimulatorok, rFPo, Red Bull es egyeb szim. Az rF2-vel tuti, hogy csak az utobbi 1-2 evben kezdtek komolyabban foglalkozni.
Ahhoz hogy sajat termekkent tudjanak kiadni, igen sok kapcsolat es penz kell. De igazabol, otletem sincs, hogy mit lehetne piacra dobni, ami meg nincs es sikeres lehet (eros varakozas elozi meg es biztositott az eladas).
Szerintem az alap engine gyartasban, modolasi alapnak a nepnek, a promok es a Pro piszkalasaban eleg jok, ez mar igy marad.
Én még mindig nem tudom mi is az az RFPRO ! :DDDDD
Barmit akarnak beletenni hivatalosan, az plusz penz es ido. Mivel modolasra van kitalalva, es az emberek mar mohok, talan jobb is, hogy inkabb az engine-t fejlesztgetik, arra szanjak az idejuket, penzuket.
De ami eddig kiszivargott, ugy nez ki lesz benne azert nehany hivatalos, liszenszelt auto is. Bar azis inkabb csak nekik elony, esetleg bevetel a cegektol, eladasban valszeg csak minimalis segitseg.
Amiben bizok, hogy fu alatt azert kapcsolatban vannak nehany komolyabb, regebbi, megbizhatobb modder csapattal, es ha nem is az rF2-vel egyidoben, de nem sokkal azutan, mar erkezhet 1-2 komolyabb, jobban kidolgozott, valoban rF2-re optimalizalt, annak a lehetosegeit (fizika, grafika) kiasznalo mod. Persze, ez csak fu alatt, mert ha kiderul, komoly pereskedeseknek nezhetnek elebe;))))
Azert az rF1-nel, de eleve az rF koncepcional nem erdemes elfelejteni, hogy nehany ezer forintert, megveheto az engine, teljes szabadsaggal, DevKit-tel. Amit ceges szinten valszeg komoly penzekert arulnak. Persze a magan ember nem adhatja el az arra gyartott programot, nem kereshet vele penzt, de a lehetosege meg van (igaz, hogy csak osszefogva, csoportosan), hogy hasonlo szintu teljes jatekszeruseget keszitsen mint pl. a SimBin.
De ha jobban belegondolunk, az rF-koncepcio kicsit legyilkolta a piacot, mas programok megiteleset, megbecsuleset, mivel foleg az utobbi idokben, tonnaszam erkeztek hozza a cuccok, es nem utolso sorban, a frissseb megjelent egyeb, hivatalos, kereskedelmi jatekokbol az azonnali konvertek (Codies, SimBin, Blimey! stb.). Es azert ezek kozott volt egy-ket igen jo, szinvonalas, elvezetes.
Pl. a GTL konvert teljesen jo. Sot, vezetesi elmenyre sokkal jobb. Igaz, hogy mint "jatek", globalis hangulat, jatekelmeny sehol sincs a GTL-hez (de azt megvettem, vegigtoltem offline, jo volt), de utolagos tologatasra kituno, a mai napig fent van;)
Uzleti celra tovabb fejlesztett rF1 :) A fizikai es adatforgalmi szamitasat feltoltak ketszeresere (800Hz), mivel komolyabb, cel-hardware-ekre keszult, azok birjak. Plusz feltucat csatolo felueletet keszitettek hozza, kulonfele programnyelvekhez, telemetria es adatkinyero software-ekhez, es kulso, specialis hardware-linkeket gyartottak.
Ja es persze, a tartalom, pl. a Red Bull-nak, valszeg Ok barkacsoltak ossze a palyakat, es az autot, ami talan folyamatosan valtozott.
Egy otthoni szamitogeppel, kormannyal, pedalokkal, "jatekos" hozzaallassal, valszeg semmit nem lehetne erezni beloel, csak azt, hogy kicsit mas, mintha jobb lenne, reszletesebb;)
De amugy, ahogy Kunos is emlitette, egy bizonyos szint felett, ezek a jatekkormanyok es -pedalok, foleg a kasztni-erzes, a g-erok hianya miatt, mar hasznalhatatlanok, nem nyujtanak tobb, reszletesebb erzest. Egyszeruen otthon ulve, a nehany tenyernyi sik monitort bamulva, muanyag kormanyt tekergetve (hiaba 100E Ft-os:P), rugos pedalokat nyomogatva, nem lehet visszaadni az erzest (igy befolyasolni sem lehet a kiemenetelet), hiaba szimulalnak le, meg a becsapodo legyszart is a szelvedon:D
Nahh, telefosstam ezt a topic-ot is sok-sok betuvel;D
ez igaz, nincs a feneked alatt az autó, így csak az egy százaléka jön át :DDD
Igen. Aztan csak ugy megjelent, nem volt benne semmi, es 3-4 honapot vartunk az elso modolt palyara (nem volt publikus a devkit). De az legalabb elmenyszamba ment! Megbecsulte mindenki.
Az rF2 valszeg mar mas lesz. Ha azonnal lesz devkit es/vagy open/save modszerrel lehet beletenni cuccokat, akkkor mar az elso jonehany honapban, modok szazi fognak cirkalni a net-en. Amit az rF2 logot leszamitva, semmivel sem lesz jobb, szebb, modernebb mint az rF1;)
Remelem van annyi eszuk, es a hatterben, fusiban, feketen dolgoztatnak egy-ket moddert, es lesz hozza nehany ertelmes cucc is, ami valoban kihasznalja az uj lehetosegeket.
Mert gondolom, mindenki tisztaban van vele, hogy az uj napszakok, idojarasok, eso, latvanydolgok nem ugy mokodnek, hogy bemasolom az rF1 palyat, az options-ben bekapcsolom az esot, es mar megyek is:)
DE valami egészen felhasználó barát piszkálós cuccot láttam hozzá egyszer képen, remélem nem olyan elvetemült lesz mint az rF ...
Amugy az lenne meg egy logikus lepes es jarhato ut, a minosegfenttartasa miatt, ha jo dragan adnak hozza a DevKit-et;) Igy ritkabban jonne hozza cucc, de az valszeg jo lenne, es elejet lehetne venni az eszeveszett konvertalgatasoknak is;) Ami a jogi, a feleloseg dolgait is megoldana. Bar gozom sincs, cseszegette-e valaki az ISI-t a megoldasa miatt?!
Az rF devkit resze teljesen jo volt. Leszamitva egy-ket dolgot. A nKP editor, na az szar:DDDDDDD
állítólag "könnyû" lesz az rF2 extráit ráültetni pályákra, autókra, etc. nem állítólag már készülõben van több komolyabb mod is, WSGT pl már eléggé kifejlett állapotban van, õk igazából már csak az rFactor 2-re várnak :D
Igazából minnél több mod jön annál jobb, igy valószinû, hogy lesz pár pöpec munka. én amire nagyon kíváncsi lennék még, az az AI, beosztásomból is adódóan elõtérbe került/kerülhet, hogy többször is AI ellen fogok mókázni.
Viszont azért kikerült pár kép ami érdekesen hat. itt nézzetek meg pár olyan képet amin fû van, sehol egy fûcsomó, fûszál. ez így még elég gyér. bár lehet ezen is tuningoltak azóta, de még a Simbin is többet kihozott az elõzõ motorból, pl a Race On meg a GT evo tûrhetõen néz ki, kivéve persze pár dolgot amit a motor lehetõségei korlátoznak.
egy valami nagyon kiváncsi lennék. GTR3-at már készitik, valszeg nagy durranásnak szánják (grafika, összetettség, meg etc, nemtom), de az valszeg még (már) nem az rF2 motorjával megy, igy felmerül a kérdés, hogy most a Simbin feltuningolja a gmotor1-et totál maximumra (Shift-nél sikerült ugye szépre másoknak sok pénzbõl :D), vagy akkor most mi van?
Mondjuk , hogy ne csak szídjuk õket, az rF hatalmas lépés volt az F1C-hez képest, fizika és grafika terén, ha ez is "annyival" lesz jobb akkor nem lesz ok panaszra ...
GTR3 hoz valami saját fejlesztésû motorról volt szó, nem tudom mi van vele azóta .... Szerintem semmi :DDD
Ebbol a kepbol arra lehet kovetkeztetni, hogy a DevKit eleve bele lesz epitve a programba. Azt is megigertek a jatekkal egyut kiadnak egy "tutorialt" amiben pontosan leirjak hogy kell az rF1 palyait attenni.
Ezek mar regi hirek, de hatha nem mindenki olvasta annak idejen.;)
"Details in a nutshell:
- There’s a less than 48% chance that rFactor 2 will be released in 2010
- ISI will be adding more licensed content post-release
- The new AIW system allows multiple paths depending on car type and driver style
- rFactor 2 will be using a technology called “RealRoad”, a dynamic racing surface allowing rubbering in of tracks, marbles, drylines during rain races & more
- The title will be using DircetX9, the DirectX 7 & 8 options known from rFactor will be abandoned
- rFactor Light will return with rF2
- rFactor 2 will be having built-in mod tools, making modding easier (see screenshot of the new “rFTools” module below)
- rFactor 2 will have no built-in server for multiplayer races, the dedicated server method being the only option"
rf1 hez rengeteg pálya van meg etc, ami szép és jó, de szvsz nem sok éri el még a GTR evos szintet sem. Jó, oké, a Simbin játéka újabb meg etc. DE. ugyanaz a motor hajtja õket, magyarán az rf-es pályák is lehetnének olyanok mint a Race On-ban mondjuk.
Arra akarok utalni, hogy hiába tud sokat majd az rF2 motorja, ettõl még nem lesznek fûcsomók majd a pálya mentén, nem lesz olyan kidolgozott semmi sem.
Magyarán jó lenne minnél több pálya az rF2-be. Járgányok lesznek minõségiek dögivel, az tuti.
Valamint jó lenne ha nem csak duma lenne végre az hogy a játék után még jön egy két cucc a játékhoz.
Valamint jó lenne, ha valahogy megoldanák, hogy ne lehessen lewarezolni a cuccot, ezt a mai napig nem értem, miért nem oldják meg...
örvendetes viszont hogy "könnyû" lesz az rf1-es pályákat feltuningolni, úgy néz ki nagyon ügyelnek arra, hogy a már befektetett munka ne vesszen kárba.
viszont akkor tök jó lenne ha lenne már egy pályalista, mert én pl tuti felkúrnám az agyam ha dolgoznék valamin egy vagy fél évet, mire az rf2-es team egy héttel a megjelenés elõtt közli hogy az is benne lesz teljes pompájában.
Igaz, semmit sem mondanak, de ha szereztek volna palyaliszenszeket, az csak reklamoznak, az azert nagy dolog lenne.
De mivel nincs reklam, igy valoszinusitheto, hogy nem lesz benne liszenszelt cucc (talan 1 F1-es, amirol magyaraztak valamit). Maradnak az eredeti rF1-es palyak felujitva, es talan 2-3 az uj sorozatokhoz (terep, gokart stb.).
Uj palyat nem nagyon kell gyartani, igazabol mar minden letezik az rF1-hez:) Majd azokat kell feltunninolni, de azt csak akkor, ha megjelent a program.
Persze, lehetne mar most modellezni uj palyat hozza, de mivel ugy sem ismertek az uj texturazasi, shaderezesi dolgok, a modellnel meg is allna a dolog;)
jogos. igazából problémám nincs is a dologgal, én csak jól kidolgozott pályákat szeretnék. sokat. Remélem tényleg frankón fel lehet majd tuningolni a régieket, mert amúgy egyre elavultabb lesz az egész, ami sem az eladásoknak sem semmi másnak nem tenne jót.
Még jó, hogy nagyon populáris játék az rFactor a szimesek, így a rengeteg már elkészült és készülõ pályák közül egyre több színvonalasat tarthatunk majd meg. talán az rf2 még jobban beindítja a moddereket, pályaszerkesztõket.
Én abban reménykedek, hogy lesznek frankó cross pályák jó nagy dögökkel. Van jó pár amcsi cross széria és nagyon érdekel. Gyárilag tuti nem lesz, de rf1-re is voltak próbálkozások, csak valamiért a pályákat nem lehetett jól megcsinálni rá. Nem értek hozzá, csak olvastam, hogy ilyen sorozatokra rf nem alkalmas, nem tudom miért, ti többet tudtok róla, de remélem rf2-ben lesz jó kis terep széria is :)
Hogy mennyire lehet majd tunningolni a regieket, az passz;) De valoszinuleg, eleg jol, mivel az infok alapjan nem irtak ujra az engine-t, csak frissitettek, bovitettek, javitottak. Igazabol csak az DX9 lehetosegeibol hasznalnak ki megtobbet, es a DX7/DX8-at dobjak.
Igy igazabol csak jonehany uj shader-t kell "megtanulni", atallitani stb.;) Persze, ez fugg az esos megoldastol is. A SimBin esonel kellett egy teljesen uj reteg az aszfalt fole, amin a tukrozodes volt. Esetleg ezt kell majd pluszban ramodellezni.
Az idojaras, az eso es az uj latvany effektek, csak nehany potmeter az editorban, effect es postprocess tunning, beallitas;)
legalább valami. :D nem viszik azért túlzásba, de majd talán ünnepek után kicsivel...
BUEK!!
Nem eroltettek meg magukat:) Raadasul erosen Photoshop-olt;) De legalabb, lathatunk uj autot, ami ha benne lesz, akkor ismet egy kis plusz, liszenszelt valami;)
Videó törölve lett, nem volt elég részletes Tim szerint, a youtube sokat rontott az összképen... Hétfõn elvileg hivatalosan letölthetõvé teszik, gondolom FULL HD-ben.
Õõõ. :D azt hittem nagyobb tolongás lesz itt azért. :)
Ezért? Szerintem ez egy sima maszk ami adott idõ alatt áttûnik, azt jóvan :) Minden esetre semmi extra ....
Gondoltam. :D A száradás attól is függ attól hol éri a nap hol nem, a felgumizódás (a legvégén) és minden más is függ a járgányoktól, mennyi halad át és milyen nyomvonalakon. Teljesen dinamikus.
Hiszem ha látom ! :) Meg ez mit sem ér, ha rákormányozni kell a fizikában, nem ellen .....
nah a régi accal írok most, mert az újjal nem tudok még.. :/ [nem beszólni, a régit az után nem fogom természetesen használni, de ott va/lesz, hogy õ voltam én... :)] rFactor 2 Tire Damage WIP images and information
Tim Wheatley:
"Did you just flatspot your tire? Is the rubber beginning to grain? Having a hard time feeling out the handling to discover what the problem is? Not anymore. Just open your eyes.
This is something I've certainly never seen before and is another one of those things that makes my jaw drop.
If you flatspot a tire in rFactor 2 not only will the flatspot be simulated, it'll be simulated in the spot you actually wore down. Not only that, but it will be visually represented in the spot you actually wore down.
If you are wearing out your tires and they're beginning to grain on one side, you'll see that graining on one side.
Whatever damage your tire has, you'll see it, you'll feel it.
Below (uploaded to twitpic due to size) the image is a series which show the code in it's most basic form (general tire wear)."
Én máig azon gondolkodom, hogy annak idején mikor sokat piszkálgattam az rF-et, 20 db multitexturától behalt az egész ....Vagy 30 db árnyékot vetõ object-tõl.... Most meg van minden szépség benne, átírták az egészet, vagy csak belefoltozták, aztán vagy erõmûve van az usernak vagy szopi ...?
Itt van egy friss fikazni valo.:D
hát jaja, a promo nem túl nagy erõssége az ISI-nek. Szépen le is fizáztam a facebook oldalukon, virtualIR-en is sok szerintem a panaszkodó. alapból már a kép önmagában gyenge, szarul van fényképezve, hol van itt betartva az aranymetszés? tiszta gagyi. ami vicces amúgy, hogy lenne mivel promózni a cuccot, legalább pályabemutatók lehetnének, ha azok már teljesen kész vannak (márpedig kész vannak ugye), meg még sorolni lehetne... erre idebasznak egy ilyen fos képet. Tim nem tudom mi a tökömet mûvel, de ezt a feladatot még én is ezerszer jobban ellátnám...
pozitív, de a porom szar, nagyon szar, ennél sokkal több és látványosabb kellene, ha komolyabb bevételeket szeretnének. pedig érted, az rF2 is elég látványos lesz azért egy szimulátorhoz képest (animációk sora, effektek, idõjárás, etc), lehetne ebbõl is olyan dolgokat összeütni, hogy csak nah.
nem tudom láttad-e a hivatalos esõs videó elõtti, SPA-s esõs cuccot? Sokkal jobb volt látványosabb meg minden szerintem. az a vízfüggöny is valami brutális volt az elején. :D Tényleg mint az életben... Tudom nem nagy szám, de vakítani kell kicsit a népet, hogy olyanok is vegyék akik eddig nem tették, vagy nem is ismerték a cuccot. videó naplók is jók lennének... sorolni lehetne.
szerintem csak siman nem akar reklamokra kolteni, tudja hogy aki igazi szimes az ismerni fogja az RF2ot es kiprobalja, aki meg csak annyit tud hogy forma1 jatek pl. annak ott a codis f1, szoval aki szimezik vagy szimezni fog biztosan kiprobalja az rfactort, aki meg arcade imado az csak szidni fogja a jatekukat :D
Ha arra alapoznak, hogy csak "szimes" veszi meg próbálja ki ,akkor már most bezárhat a cég ... A másik meg ,hogy ha erre alapoznak, akkor valahogy nem értem õket, mert semmi de semmi nincs ami a fizikáról szólna . Nagyon nem követem a promót, mert annyira nem érdekel ( igazából nem bízom benne, hogy sokat fog változni a fizikai motor...) de eddig csak a graikára feszültek rá, mondjuk az is annyi, hogy a 10 évvel ezelõtti dolgok végre belekerülnek .
Én az utóbbi idõben nézõpontot váltottam, eddig megvettem azt a játékot amit szerettem volna ha fejlesztenek, ma már csak akkor veszek bármit ha fejlesztették. Sok volt már az ígérgetésbõl ....
Hát nem tudom..a szárny árnyéka alapján elég felülrõl éri a fény, alul csak kéne látni valamit belõle, mást nem is a kipufogós részeket ...
már bocsi, de szerintem nem jó, egy ekkora és ilyen felbontású képen nem egy logón van a hangsúly, hanem a kocsin. az meg totál a kép alsó felében van. most ne menjünk bele, mi a jó aranymetszés meg mi nem, de én meg megsúgom, hogy kiadványszerkesztést és fotózást is tanultam és ez a kép nem jó. de inkább maradjunk annyiban, hogy én nem vállalnám fel egy kiadványban sem...