én a Rubik-kocka filmre adnék 300 millió ft-ot. Ha a Kis Vukk gárdája csinálja, akkor 500 milliót is megér. Tuti siker!
Én a ki nevet a végénre lennék kiváncsi de nem tom h az Mattel játék volt e. Aztánmeg a monopoly szerintem többször megjelent már filmekben ingatlanspekuláció név alatt.
Az ötlethez: forgatókönyves berkekben köztudott, hogy ötletekbõl nincs hiány. A stúdióknak több teremnyi forgatókönyv van raktáron. Már nem inkább maguknak vásárolnak, hanem a konkurenciától "elvásárolnak" egy-két jó forgatókönyvnél. Ezért inkább a múlt évi sztrájk, a TV csatornáknak okozott nagyobb gondot. A lényeg inkább az aktualitás, trendek, szokások amihez igazítják a megjelenéseket. Persze az egészet tetõzi, hogy ki áll a filmek mögött, illetve ki rendezi.
Természetesen vannak "aduászok", amik "bármikor" sikert arathatnak ha elkészítik, és biztos profitot jelentenek.
A folytatásos brandek sikere, vagy áll sikere talán azért ekkora, mert ami valahol, valamikor sikert aratott, azzal valószínû kisebb a csalódás lehetõsége. Fõleg ebben a fájlcserélõs világban, amikor nem kell feltétlen moziba mászni egy jó filmért. És ez a másik oldalon is igaz, hisz a filmgyártó is szívesebben ruház be egy olyan filmbe, ahol a név/brand garantál legalább 100 millát. Fõleg, hogy a "megéri/bukta" arány egyre nagyobb.
de belátható, hogy ha kevesebb lenne a folytatás és a franchise filmek, akkor többen mennének az újra. most hiába tesznek be a mezõnybe 1-2 indie filmet, ha ott vannak a látványos blockbusterek, amik történetesen folytatások vagy remakeek. ez csak a mai tendenciára igaz. ha valami csodával határos módon úgy döntenének, hogy minden készülõ film teljesen tiszta lappal (új cím, történet, karakterek, stb) indít és beraknának sokkal több független és külföldi filmet a kínálatba, akkor értelemszerûen ezeknek is megugrana a nézettsége. nyilván erre nem sok esély van a mai helyzetben. az meg hülyeség, hogy a nézõkre fogjuk. a nézõ arra megy, amit játszanak, mivel másra nem is nagyon tudna. a soloist, a hurt locker, sunshine cleaning mekkora kampányt kaptak? volt 1-1 trailer esetleg néhány poszter itt-ott és ennyi. ettõl ne is várjanak csodát. (megjegyzem, valószínûleg nem is blockbustereknek szánták ezeket alapvetõen)
sehol nincs leírva, de csak a nagyon naiv hiheti, hogy a blikkvásárlók (értsd: a tömeg) igenis az újat akarják (más országok bulvárlapjaival be lehet helyettesíteni).
egy hangoveres sikerre (mondhattam volna a többi idei sleeper sikert is: hurt locker, (500) days of summer, sunshine cleaning - ennyi. 3 volt.) jut 10 bukás.
nem mintha nagy film lett volna, de nem remake/reboot a perfect getaway múlt hétrõl. bukta. kit érdekelt a soloist? senkit. adventureland? 8 embert. 12 rounds? miss march? szánalmas 2 milliót szedett össze a premier hétvégén? a fired up? már a tinikomédiák sem jönek be. sex drive dettó.
nem folytatom a sort. a hangovernél azért fontos volt a kampány, amire többet költöttek el, mint a fent említett másik 3 siker(kis)filmre összesen.
"ebbõl simán látszik, hogy nem csak a folytatások és a brand-ek érdeklik az embereket"
nem csak azok, de jobbára azok. attól, hogy olykor megnéznek mást is, nem leszünk elõrébb. és, ha választani lehet, akkor meg még egyértelmûbb a választás eredménye.
(ha megnéznénk, hogy itt, az sg-n ki milyen filmeket nézett, akkor is látszana az ízlés. pedig senki nem mondhatja, hogy ne lett volna választék.)
kérnémszépentisztelettel, lesz itt még fekete péter, csattogós falepke, dobolós lemezmaci, kakasosnyalóka valamint dominó film is elõbb-utóbb!
az hova van leírva, hogy a nézõk nem nyitottak az újra? szerintem sehol. nyilván megnézik az XY5-öt, ha nincs más. megnézed ezt az évet eddig, a filmek tetemes százaléka folytatás, remake, reboot volt. ezek mennek a moziban, ezt nézik. a hangover is példa, nem? ebbõl simán látszik, hogy nem csak a folytatások és a brand-ek érdeklik az embereket. most itt ez a legó izé, amire ráfoghatjuk, hogy próbálkozás az újra, de mondjuk szánalmas. viszont az is látszik, hogy - ha neked jobban tetszik így - a stúdiófõnökök ötlet - és pénz? - hiányában szenvednek, ha tisztán megbízásos alapon, minden alkotói ambíciót mellõzve csinálnak filmet.
Én viszont a Gazdálkodj okosant nézném meg 3D-ben.
ja. nem mentegetem hollywoodot (brr, isten ments), de nem mindig a kínálat a bûnös, hanem olykor a kereslet hiánya. és azt te sem mondhatod, hogy a tömeg, a SZÉLES közönség annyira igényelné az ötleteket. meglátják, hogy jön az XY 5. része és elmennek.
most jó példa lesz a district 9, ami kevés pénzbõl megszülethetett csak azért, mert peter jackson felkarolta (jellemzõ, hogy minden a HALO-filmbõl indult. ha az nincs, akkor egymásra találás sincs). vagy ott van végülis a hangover, de ilyesmire elég ritkán van példa.
hollywood és a közönség egy tõrõl fakad sajnos. aki elõbbit szapulja, annak az utóbbira is érdemes gondolnia.
a hollywood gyûjtõszó túl tág. itt azért az evolúció iránya más: nem hollywood akar legófilmet, hanem a legó, mármint a cég, akar hollywoodi filmet, tippre még a sztori lényegét is lefestették nekik, s erre a stúdió felfogadott egy írót, hogy írja meg a neki leadott sztorit.
ja, és a tágság. hollywood, mint olyan, tele van ötletekkel, jobbnál jobbakkal, már ha az írók szintjére bontjuk le a dolgot. más kérdés, hogy a stúdióknak (ha õket érted hollywood alatt) nem kellenek az ötletek - mert a közönségnek sem kellenek, nincs nagy igény ÖTLET-re, inkább a márkanév kell.
szóval még a stúdiók sem szenvednek ötlethiányban (tele vannak szkripttel), de azon kívül, hogy egy-egy stúdió 1-2 ÖTLET-re ad pár 10 millió dollárt, hogy zömében megbukhassanak, nem csinálnak semmit.
nem azt mondtam, hogy a filmben nem lehetnek ötletek. hollywood szenved ötlethiányban és ilyenformán már mindenbõl filmet akar csinálni. megyünk az egyre érdektelenebb dolgok felé és elõbb utóbb eljutunk oda, hogy a cipõm sarkáról készül film. vagy egy seggrõl 90 percben.
"a többi Hasbro (Torpedó, Monpoly, Ouija, Clue) és Mattel-film elõtt"
A Clue-ból már a 80-as évekbõl csináltak egy filmet, és nem is sikerült olyan rosszul, kellemes kis komédia lett a végeredmény. http://www.imdb.com/title/tt0088930/
A Transformers az érthetõ,mert van története meg karakterei, DE EZEK CSAK KOCKÁK!!!(meg egyéb alakzatok:D)
Utóbbi pár évben volt egy a Small Soldiers-höz hasonló film. Ennek nem tudjátok a címét?
small soldiers nagy kedvencem, a jumanji sem rossz, de a mûfajban valóban inkább negatívak a tapasztalataim, viszont még maga a mûfaj sem elcsépelt.
Csak a félig animációs filmek közül úgy speciel csak Roger nyúl a pácban jut eszembe, ami tetszett is. Az Alvin és a mókusok és társai lehet sikeresek, de valahogy messze vannak attól amire azt lehet mondani... JÓ FILM.
lack of ideas? fõleg így elõre? oké, tudom, hogy divatos a fika, ezzel lehet felvágni, de már mindenki ezen röhög, szóval elfogadom.
csak azért, mert egy brand köré épül a film, még lehet benne ötletorgia. CSAK amiatt mert legó, nem kell leírni. más kérdés, hogy nem hiszem, hogy nagy elvárásaink lehetnek.
(van egy olyan érzésem, hogy nem az ötlethiány miatt csinál bruckheimer meg ridley scott is ilyen játékokból filmeket.)
az izmos KOCKA hasnak akkor már tényleg lesz értelme
Remélem lesz benne jócsaj, aki majd keményen pucsít.
Jesszus!!! Bár a Transformers is milyen játék/rajzfilm volt és mégis egész emberesre megcsinálták. De a LEGO?! Csinálják csak mert nagyon érdekel hogy oldják meg. Felveszik ahogy a 10 éves Petike összeépít belõle egy lézerágyút és lövi a szomszéd 11 éves Julikát?
Már várom az Én Kicsi Pónim CGI-vel tûzdeld akció-kaland-vígjáték változatát élõszereplõkkel.
[veri a fejét a falba] Miértmiértmiértmiért MIÉÉRT?!