Az a gond hogy Szingapúrig nem tudok elhajózni, túl távol van, és nincs olyan szövetségesem. Pedig azzal és a Java tartománnyal nagyon sok pénzt és katonát szakíthatnék, emlékszem azok ott ontják magukból, lehet meg is támadom a Hollandokat, csak az a gond hogy a franciák csicskásai, velük viszont még nincs kedvem kezdeni.
Magyarokkal én is meghuzattam az ipart, egy ideig sikerült tartanom a 2. helyet majd a franciák és az oroszok beelõztek, de a poroszokat még mindig verem iparba, sajnos katonába már nem nagyon..:(
1, presztizs dönti el. 2, a gyár tulajdonosának költségei, több kapitalista akkor több felé oszlik... vagy te fizeted... 3, a trade képernyõn pont azt látod. Nem azt, hogy ki mennyit termel, hanem mennyit exportál...
meg még 1: nem tudom valahol megnézni, hogy adott áruból kik a legnagyobb exportõrök? a ker. képernyõn csak az van, h kik a legnagyobb termelõk, de azzal nem vagyok kisegítve pl, h a kínaiak az elsõk, ha brit szférában vannak, v hogy az oroszok a harmadikak, ha 1. nagyhatalom, 2. neki is kell belsõ fogyasztásra. olyan kéne, akinek sok van eladásra, de nincs senki szférájában, inkább velük foglalkoznék kína helyett a "jobb a békesség" jegyében :)
Meg lenne 1-2 újabb kérdés is:
1. az elõzõhöz: jól gondoltam, h az influence dönti el, hogy a hiányos termékekhez ki jut hozzá a világpiacon, vagy más (is) kell hozzá? Mitõl függ, h én, v pl a franciák tudnak gabonát venni innen-onnan?
2. a gyártulajdonos költsége (factory owner cost) pontosan mit takar? nekem úgy logikus, h a gyárépítésé, tehát minél kisebb, annál jobb. de elbizonytalanodtam, mikor az egyik decision-nél a -50%-ot pirossal írta.
Nem lehet, hogy nyersanyaghiány van?
Velem most ugyanez történik kb:
osztrákokkal feladtam. kezdtem a poroszokkal egyet. mivel RRP-ben könnyebb (ha rákoncentrálsz) ipar ponttal verni a többieket (tegnap még osztrákokkal is elsõ volt 1 ideig), ezért elég erõltetett menetben kezdtem az iparosítást. felhúztam egy rakat acélgyárat, meg konzervgyárat. Elõbbit azért mert az elején itt az a legjövedelmezõbb (de legdrágább is), utóbbit meg azért mert volt 1 csomó gabona meg marhatermelõ tartományom. lakosságnak is kell katonáknak, gondoltam nosza rajta. itt a tech kettesével adja a focusokat. így 1860ra volt 8, mind craftmeneken. szintén felpörgették a promotálódást, szóval a lényeg, hogy erõltetett menetben 1872-re 3-ról 35%-ra nõtt a craftmenek aránya (a lakosság meg közben 2,3-3 szorosára (egyesítés). Igen ám, csak közbe kevés lett a munkás a földeken meg a bányákban, úgyhogy a helyzet úgy áll , h gabonából 1400 az igény, a hazai termelés meg 450. Ez még nem is lenne baj, de a világpiacon is túlkereslet van szénbõl meg gabonából, és vmiért nekem nem jut. Mivel mindkettõbõl kína a toptermelõ jelenleg, megpróbáltam a szférámba vonni, hátha úgy több jut nekem, de mire észbe kaptam már a britek szférájában van, akitõl békés úton elvenni nehéz lesz ,mert jóval gyorsabban nõ az influence, mint nekem. a háborúval meg az a baj, h az egyetlen velem szövetséges nagy halatom. szóval, vagy szövetség felbont és háború, vagy marad a gyárak fele csõdben, a közel 1millió! munkanélküli, és repülhetek vissza 20évet az idõben (focus vissza farmerek stb...) Azt hiszem ez iskolapéldája annak, h lehet nagyon elbaszni a dolgot, ezért írtam le ilyen hosszan :D
Mai tapasztalatom: Az ISTEN b@sszná meg a demokráciát, meg a liberális pártokat, a szabad versenyükkel... a gyárak fele csõd (olyan gyárak amíg egyébként jövedelmezõek:)) a gyárakat nem bõvítik, pedig 10k munkanélküli craftsman vergõdik helyre várva:) fantasztis:) De legalább az USA el lesz verve:D Szóval YieHaaa Konföderáció!
Én ritkán gyarmatosítok, max uncivekbõl csinálok protektorátust, mert mindig találok hasznosabb fejlesztést a liferating csökkentõknél. Nemtudom, jól hozzák-e vagy sem. De vizsgáld meg a szegény popok promotálódási tulajdonságait, esélyeit stb...
Flottára nem nagyon gyúrtam a magyarokkal, de ha pénz kell, akkor foglald el a szingapúr melletti tartományokat. Egy országhzo tartozik mind (most nem tudom mi a neve) és ott van 4-5 tartomány, ahol aranyat termelnek. én azokkal még 0 adóval meg vámmal is bõven pluszos voltam, amíg a britek el nem vették :S Mondjuk, ha már felraktad az RRP-t, akkor annyira nem jövedelmezõ (visszafogták az aranybevételeket), de így se hoz rossz pénzt.
Olyan fejlesztésrõl nem tudok ami növeli a létszámot, olyan van, ami a populáció növekedését segíti, és ezáltal a katonaságét (ha arányaiban akár csökken is). ilyen az ipartech utolsó oszlopában a medicine, az RRP-ben már a vasút is egy darabig, utána viszont csökkenti (4,5,6 szint). Valamint a szoc. reformoknál az egészségbiztosítás (legalsó), úgyhogy azokat meg azzal kezd, ha növekvõ népességet szeretnél.
Igen, egy politikai tulajdonság a pártoknál. Általában a liberálisoknál, vagy szocialistáknál full van, esetleg limited. Konzervatívoknál residency.
Magyaroknál elég sokáig konzervatív többség van, nekem volt, h 1920-ban még abszolút monarchia volt, mert mire a liberálisok többségbe kerültek volna, addigra megjelentek a szocialisták, és ezek leginkább egymás kárára szereznek helyeket. Nekik viszont alaphelyzetben csak a felük támogatja a pol. reformokat, velük a szociálisak futnak inkább. Ezért az a fura helyzet állt elõ, h az összes szoc. reformot végigvittem velük, pol-t meg egyet sem. Bár ebben szerepe volt annak is, hogy miután kaptak bõven alamizsnát, nem volt nagy militancy. Mivel ez is segíthet (magas militancynál akár a konzervatívok 40%-a is igennel szavaz. Amit ajánlani tudok viszont: elõször fogadd el a landed votingot. Így a nemesek és a kapitálisták tudnak szavazni, és az államforma is prussian constitutionalism lesz pár hónap múlva. Utána válaszd ki a popok közül õket és nézd meg kiket preferálnak. Nálam a tõkések liberálisok voltak leginkább, a nemesek meg (mikor elõször figyeltem fel ráá, nem hittem el) szocialisták. Ha nálad is többségben vannak, akkor a köv. reform mindenképp a rabszolgaság alatti legyen. Ez arról szól, hogy mi alapján alakul a felsõház. Válaszd a legalsót, ezáltal a nemesek és kap.ok preferenciája szerint alakul. ha már többen szavazhatnak -újabb reformok által- akkor pedig az övék szerint az aktuális súlyozásnak megfelelõen. Ez mai felfedezés, esküdni nem mernék rá, de szerintem így van, mert miután megadtam a szegényeknek is a választójogot, köv évben bekékült eléggé a felsõház. És nálam a szegények (kivéve a craftmeneket) voltak konzervatívok. Ha sikerült, és lib/szoc többség van, akkor csak arra figyelj, hogy a szegényeknek csak a végén adj választójogot, mert a parasztok vannak a legtöbben, és azok szinte mindig konzervatívok.
Persze ezekhez el kell jutni az elsõ 2 reformig, ami a magyarokkal elég kínszenvedés.
1. Full citizenship a pártoknál van nem? Az a gond hogy nekem aféle fél magyarításom van és emiatt nem mindent értek amit leszoktatok írni:S 2. A full citizenship-hez elég ha olyan pártot rakok be vagy más is kell?
3. Nem tudom valahogy kikényszeríteni a reformokat? Alkotmányos monarchiát akarok.
Régebbi játékaimból az rémlett hogy a gyarmatok elég jól hozzák a katonaságot, pl a britteknél pár régió indiába szinte végtelen katonát állított elõ...sajnos itt egyiptomba ez nem nyert,elég szar...mióta elfoglaltam max ha 5-6 dandárt tudtam képezni. Jelenleg a katonai rangsorba 7. vagyok 27-30 dandárral (+17 Mozgósítással) Elég satnya ez így, bármit tennék 6 ország lenne aki 100%hogy nekem ugrana:S
A katonai fejlesztéseknél van olyan ami a katonaság létszámát fejleszti?
A focus jó ötlet, el is kezdem a fejlesztését, van pár egész népes tartományom!
Jelenleg a flottám 20 Transportból és 5 freggatból áll, fejlesztenem kéne, de annyira nem vet fel a pénz, próbálom alacsonyan tartani az adót hogy ne csökkenjen a lakosság,így is túl sokan vándorolnak ki, alig 30-100 körül nõ alakosságom...:S
El is felejtettem: valaki pár napja írta, hogy elkezdte magyarítani, és fel is töltötte az elsõ verzióját megauploadra azt hiszem. Lapozz lejebb (max 1-2 oldal), meg fogod találni.
az nincs sajna, van viszont angol manual, ami jóval részletesebb a tutorialnál szerintem:
Ha meg nem tiszta vmi, kérdezz. Én is innen tanultam meg (inkább tanulom :D)
Üdv mindenki! Úgy döntöttem leteszem egy kicsit az EU3-at és kipróbálom ezt. Eddig a tutorialokkal szenvedtem, annak is csak az elsõ harmadával :D. Egy magyarosítás azokhoz nincs? :S
Érdemes lenne lassan full citizenship felé haladnod, hogy a kisebbségek is katonáskodjanak... ha idegengyûlölõ (residency a népesség) akkor sehogy-kevésbé állnak katonának...
Háború alatt nem azért fogy a toborozható létszám, mert besz@rnak a katona POP-ok, hanem az utánpótlást is belõlük fedezi a gép, ezért gyakran háború után a seregeke tele lesznek vörös katonákkal (a POP amibõl sorozták nem tudja után pótolni a veszteségeket.) Amerikai országoknál gyakori nagyon ez a dolog, és Európában, de mind2 helyen másért EU: kivándorló popok Am: egyenletlenül oszlanak el, relatív kicsi népesség...
Jaj de hülye vagyok :) Kopiati már leírta nekem pár napja: ha annektálod, akkor tartományod lesz, protectorate, meg olyan, mint ha gyarmat lenne.
Magyarokkal nekem is kínszenvedés volt a hadügy, pedig military spending fenn volt maxon, mondjuk szerintem az volt a baj, hogy nat.focusokat mind craftsmenre raktam, szóval inkább annak álltak a parasztok. Minden nem megy egyszerre sajna. Fejlessz nat.focus techeket és rakd katonákra a legnépesebb régiókban. Ha gyakran háborúzol, akkor elkezdenek fogyni (legalábbis nálam), ugye katonának lenni leginkább békeidõben poén (munka nincs, fizu meg van). Az infamyn segíthet, ha a kis unciveket nem annektálod (20 infamy), hanem protektorátust csinálsz belõlük (8 infamy). Annyi különbséget véltem felfedezni a 2 között, hogy prot.-nál haloványan meglátszanak az eredeti határai (ha többet foglalsz egymás mellett. Gondolom van más hátránya is, de még nem jöttem rá. Más ötletem nincs sajna, max az, h átütöd az infamy limitet kicsit.
1850
Még az elején vagyok, a gond csak hogy alig akarnak katonának állni az emberek és így kénytelen vagyok infany határokon belül pöcsölni, pedig még nem kis terület van hátra a célomig..:S
Paradoxról én sem tudtam leszedni, de 1 orosz oldalon fent van:
R&RP eltudnád küldeni e-mailbe vagy felrakni valahova?
Nem úgy volt hogy a mod fejlesztését beszüntették?
Nekem a Literacy 1900-ra 80% körül volt már, iszonyat gyorsan nõtt (ahhoz képest) és az alsó osztályon 10%-os adó volt, kb 90% megkapta a luxus javait, aztán a craftsmanekenek, csakennyi kell a promótálódáshoz, meg egy kis nat focus kezdõ lökés a legnagyobb létszámú craftsmaneken..., de ettõl függetlenül magas volt a kivándorlás...
Realism & Rebalance Project akart lenni, csak rövidítettem :)
Tudom, az eredetiben is csak 22% körül mozgott, a gond azzal van inkább, h átlettek írva a tech-ek. Legtöbbször jó irányba, mert életszerûbbnek hat. pl: nem a politikaelmélettel lehet növelni a focust, hanem a szociálissal, viszont ott kettesével, ellenben plurality nem jár hozzá, hanem azt kell a pol. elméletnél. A pszichológiánál mondjuk 10 helyett már 20-asával húzod az education eff-t, de eddig ez sem ott volt. Ezzel nincs is semmi probléma. De a research pontokat is átírták úgy, hogy sokkal jobban számít, hogy mennyi a bázisérték, mert nem nagyon lehet húzni felfele. (az eredetiben 100% plurality 200% + -t jelentetett, én itt az 55%-ra kaptam vmi 17% + rp-t. Vagy a fejlesztéseknél se 50%-kal húzod, hanem csak 20-szal. Ellenben sokkal nagyobb a bázis, amit ki lehet hozni: clerkekbõl már 8% az optimum, 1:1-hez ad hozzá, clergy (itt intellectual néven fut) 5%optimál lett. minden 1% 2-t ad a bázishoz. Capitalisták is számítanak már szintén 1:2-höz 2% optimummal. Tehát ha ezekbõl sok van, akkor a bázisod is 22 alapból +literacy dob 100%-on, kb +2t, meg még a great power 1,50-et. A baj az, hogy itt meg a clerkké/intellectuallá promotálodás még jobban függ a literacytól, valamint hozzájön, hogy int.-et leginkább csak elsõrendû kultúrájú, vallású csoportból képezhetsz, az asszimilációt meg eléggé belassították (ami amúgy nem baj, az eredetiben nekem szinte elfogytak a magyarok a végére). Tehát az alacsony olvasottság mellé bejön a soknemzetiségûség is, ami megnehezíti.
Visszarakni viszont nem akarom az eredetit, mert ezektõl eltekintve amúgy zseniális lett, ahhoz képest :)
Pár napja írtad, hogy neked a monarchiával is sikerült elérned 5% clerk arányt 1900-ra. Nekem az eredetibe is max 2-3 volt, ú.h. ha lenne rá 1-2 tipped, megköszönném :)
magyarokkal vagyok 0 a politikai reformok, mit érdemes elõszór megvalósítani?
CSinálnék én demokráciát de csak nem lesznek többen a liberálisok:S Van hogy egész szépen növekszik, már 30-35% aztán hirtelen megint leesik. Van valami trükk, módszer amivel fellehet vinni?
Közben felraktam az RRP modot, most azzal próbálom ki. Ausztriával kezdtem el megint, megmondom õszintén, a javítások tetszenek a játékban, de a monarchia nagyon gyengére sikerült. 15,9%-ról indul a literacy, és nem is nagyon siet felfelé, fõleg azért, mert kevés a papom, mert alapból csak olyan területeken promotálódnak, ahol ugyanaz a vallás, kultúra van, mint az elsõrendû. Így aztán literacy nem nõ, craftmenbõl nem akar clerk lenni. intellectualok szintén nem nagyon szaporodnak, ezért aztán 1870-ben még mindig kõkemény 9 research ponttal fejlesztettem. Így meg esélytelen vagyok, mert ha egy 8000-es tech 2,5 év, akkor soha nem fejlesztem ki a techek harmadát sem a jték végéig, és biztos a bukás. fõleg, h németek, franciák, britek ugyanekkor 35-tel tolták. De persze vigasztaljon a tudat, hogy az oroszoknak meg csak 6,5 van. Ha vki tolja még ezzel a moddal, és tud vmi megoldást a problémára (kezdõ literacy átütése, promotálás módosítása stb, jelezze pls.
Medicine oszlop fejlesztése, cons(akármi)(a lázongás mellett) csökkentése, ha magas akkor menekülnek az országból. Legyél demokrácia:)
Még lenne valami, a csökkenõ lakosságot hogy lehet növelni?
Uncivel most nincs kedvem, múltkor próbáltam egyet, nem jött be annyira. Nagyon lassan akart beindulni, magyarokkal jó mert a béka segge alatt kezdenek de 4 év alatt nagyhatalommá lehet válni becsukott szemmel is.
ha csökkentem az alsó osztály adóit amiben a szakmunkások és katonák vannak akkor több szakmunkásom lesz és több katonát képezhetek?
Panjab--->India (ha túléled az elsõ unciv éveket...
A ploralizmus, intervenció, jingoizmust, állampolgárság: tartozkodás és atöbbi pártokkal kapcsolatos dolgot eltudnátok nekem magyarázni hogy micsodák is.
Hirtelen felindulásból,kezdtem egyet a magyarokkal, meglepõdtem hogy nincs konzervatív pártjuk, mikor lesznke elérhetõek, mert õket szeretem a legjobban. Valahogy ellehet érni hogy legyen? Miért nincs?
A Pápai állammal az olasz egység megvalósítása nálam egész szórakoztató tud lenni.
Melyik országgal a legélvezetesebb játszani? Melyikbõl lehet sok munkával, nehezen de egy erõs nagy hatalmat létrehozni? El akarok kezdnei egy új kampányt, ahol valami szarbból akarok valami erõset létrehozni, nem akarom feltétlen az egész világot, csak azt hogy a játék végére ne legyen olyan ország amit ne tudnék szétverni ha arról van szó.
Németeken, Magyarokon gondolkoztam. Magyarokkal a kiválás után van esély bármi értelmes dolgot létrehozni? Pl: Egyesíteni a Balkánt, és megszerezni teljes Afrikát, arab Félszigetet és Kis Ázsiát. Mert ez lenne a célom a magyarokkal.
Anno emlékszm kezdtem egy játékot velük, de annyira nem tudtam képezni katonaságot, hogy elment a kedvem az egésztõl, mi erre a megoldás?
F12, shift+F12, így is írtam a múltkor.
A bevételek a commerce techek 1, 2, oszlopa növeli, növeli az admin hatásfokot, nem bújnak ki az adók alól, mivel oylan területeket foglaltál el, ahol az alap admin lakosság kicsi-illetve nincs, azért ott minimális az adóbevétel, és/vagy emiatt a különbözõ adminos dolgok (bûnözés, korrupció magas (az adminok száma és hatásfoka miatt ezek nálad lassan számolódnak fel.)
- Az elõzõ gondolat menet alapján következõ választ magad is tudod, mellesleg érdemes sziámot, johore-t összeszedni a precious metal ért (arany) amit sokan termelnek így neked a büdzsét sztem csak a Johore-i bányák kiegyenlítenék. (nekik van 2db bányájuk, ami egy akkora országnak...sok:))
Indiát olvasztani sztem azzal az eventtel lehet, ami a politics fülön van alul, jó pár core-t, és bábállamot bírtokolni kell, egyébként nem ismerem azt, lehet csak ennyi a funkciója, hogy kapsz egy kis presztizst. (angliával én nem játszom)
Kipróbáltam a játékot a módosítással amit írtam, számomra sokkal élvezhetõbb lett a játék a diplomáciai pontok és az annektálási feltételek bõvítésével. Ésszerûbb és jobb így hogy nem kell annyit bibelõdni se a pontokkal sem azzal hogy civilizált nemzetnél ki kell várni hogy már csak egyetlen egy provinciája legyen, ettõl majdnem megõrültem mindig is.
Indiát hogy tudom magamba olvasztani? Van egy rakat bábállamom, volt egy misszió amit teljesítettem is mert azt hittem az kell hozzá, de nem történt semmi(nem jut eszembe a neve a missziónak de a Nacionalizmus&imperalizmus kellett hozzá) Hogy tudom elérni hogy több szoc. illetve politikai reformom legyen?
Európán belül foglalok több pénz jön be mint a gyarmatoknál?
A jólét és a bevétel mitõl függ, mert 1854-ben vagyok angliával, enyém Dél-Afrika, Belgium, Venezuella, Kazasztántól Ausztriáig az összes, sziget és minden kis állam Kínán kívûl(akik Sqhere-ek, póén, a szövetségesem a 2. legerõsebb hadsereggel rendelkezõ ország) és mégis a kapitalistáknak: 10% Középosztály 40-50% Alsó Osztálynak pedig 60-70%-os adót kellett kiszabnom hogy ne mennyek csõdbe. Megreformáltam a gyárrendszert az elején, nagyon franklón mennek, 50millióan vannak az országba. Igaz hogy van 300 Dandárom de szerintem az országhoz képest nem nagy sereg. Kb 14 000 a bevételem és 13 000 a kiadásom.
Nekem az F11-el és a Shift+F11-el csak azt a képernyõn lévõ dolgokat fényképezte le, nem a teljes világot. Melyik gombbal lehet az egészet?
USA, USCA, Chile egész jó, Brazíliának szomszédja ne legyél:)
Csak demokráciába, illetve demokratikus államba vándorolnak be (elnöki diktatúra az tud fogadni bevándorlókat, de nem túl sokat...) A bevándorlók hullámokban érkeznek, és a játék vége felé nagyon sok, 1.4-ben mindig van 1-2 dél-am GP, a többi másodlagos hatalom... (ha kína civilizûlódik, akkor óriási bumm van:) nanfaranek-beifarenek mindenütt...) a vezetõ párt jó ha full citizenship-et tud, ez a toleráns cucc, a residency az nagyon idegengyûlölõ. Itt már számít a szoc reform, mert ha egérrel állsz a reformon, megmutatja mire-mekkora bónuszt ad, immigrant attraction, stb...
Jó módszerem nekem sincsen, mert szinte minden patch után újra kell tanulni az iparoítást (miéri meg stb...) de ahogy láttam a munkanélküli POP-ok szeretnek változtatni magukon, lehet a sok luxus miatt ami nálam is éri õket( inkább lesznek kapitalisták-bürükraták-clergymanek, mint craftsmanek...) Azt tudom középosztályon a kis adó jó, mert a fejlõdõ országodnak az artisanok kellenek, belõlük lesznek a kapitalisták (ergo saját szakértelmét hasznosítja a sok megtakarításával) Craftsmanek pedig a munkanélküli paraszt-bányász lesz, ausztriából ezek inkább elvándorolnak, mert királyság, pl nekem 1920-ra voltak olyan magyarországi megyék, ahol csak 20k ember élt, pedig pop limit-sokkal-sokkal több...) Az ipari pontszám a termelt áruk értékét mutatja, ezért van a francia ipar bumm, mert luxus javakat termel szinte...
A problémát részben megoldja ha elfoglalsz egy amerikai országot, a tõled kivándorlók, hozzád vándorolnak. :) Saját kolónia afrikában stb, nem jó annyira, mert nincs bevándorlás bónusz...és nincs asszimilációs bónusz. Adminokra vigyázzál:D van egy olyan arány, amikor a clergymanek inkább adminok lesznek, mint clergymanek... legrosszabb:)
Na akkor USA-hoz (illetve tágabb Amerikához) is lenne kérdésem :) Miután befejezem a németekkel, szeretnék kezdeni egyet valamelyik Latin-Amerikai országgal. Célom, hogy maximálisra növeljem a bevándorlást, és nagyhatalommá tegyem. Valamelyik kisebbre gondoltam (Kolumbia, Ecuador), hogy nagyobb legyen a kihívás. Tudsz arról valamit, hogy az emigránsokat mi befolyásolja abban, hogy melyik országba vándorolnak ki? A mostani játékomban az usa így gyûrt le pontokkal 1905-re, hogy ömlenek a bevándorlók (tõlem is), és fõleg ipari munkások hozzájuk.
Az válaszodhoz: nekem forradalom után vagy liberális (enyhe paradoxon), vagy reakciós diktatúra lett. A jakobinus felkelõk csinálnak demokráciát?
Szintén Ausztriához: tegnap írtam, hogy nem bírtam vele 25%-nál feljebb tornászni a craftmenek arányát a játék végére. Na a gép 1890-re 31%-nál járt. Gondoltam tanulok tõle valamit ezért beléptem Ausztriával. Összes 3 nat. focusig volt kifejlesztve a tech, azok mondjuk mind craftmenen voltak. Én ekkor jártam 5, vagy 6 focusnál, és egy kivételével mind cm-en volt. Az iparnál az elsõ oszlopot mindig az elsõk között húzom, mégsem sietnek annyira a parasztok munkásokká válni. Probléma lehet, hogy ált. a farmerek és labourerek luxusugényei is teljesülnek 100-ban. valszeg azért mert húzom a többi RGO hatékonyságnövelõ techet, de csak azért, h még kevesebb parasztra legyen szükség, és ezzel párhuzamosan húzom a commerce-bõl a 3. és 5. oszlopokat is (factory input, output hatékonyságnövelõ). Tegnap írtad, hogy ügyes adópolitika is segíthet. Ez az osztrákoknál 20-20-5%-ot jelentett. Én általában az összes adót 0-án (vagy a közelében - max 5% -) hagyom, és inkább a vámokat emelem. Szóval szerinted milyen adópolitikával lehetne még növelni az arányukat? Hozzátartozik ehhez, hogy most a németekkel még adtam nekik egy elég erõs lökést, amikor 1870 körül észrevettem, hogy a lakosság 22% bürokrata :O. Nem akartam elhinni. Meg is vágtam az adm. kiadásokat 5%-ra, így közülük is szép számmal válnak cm-mé, és mégis 1910-ben csk 25% az arányuk. Nem értem ezt...
Ismerõs dolog, csak én a szoc reformot sem adom meg, ha olyan nagy jólétet csinálok, ahol 5-10% az adó:) akkor bekaphatják, ha el akarnak menni:)
Lehetõség, ha nekiállsz kormányokat váltani, emiatt, nõ a lázongás, és így ha konzervatívokat tezsel be, vagy libciket, akkor 3-4%-nál már engednek. A végsõ megoldás egy forradalom (sikeres) lenne, államforma váltással, csak nagy jólétnél senki sem szeretne lázongani...,
Én Most kezdtem USA-val, célom a szó szerinti United States of AMERIKA:) majd kiderül sikerül-e, itt fasisztákat akarok hatalomra, de olvastam hivatalos fórumon, hogy fasisztákat csak elégedetlen országban lehet betenni... sajnos...
Közben a németekkel tolom, és újabb problémám akadt. 1910 környékén járok, craftmenek arány most van 25%-nál, clerkeké 5,5%, az írástudok arány 96,5% az országban. A craftmenek legnagyobb részének teljesül az összes igénye, literacy náluk is magas. Minden adott lenne a clerkké váláshoz, ezért is hagytam mind a nat.focust a craftmeneken, hogy azokat pótlom, azok meg majd szépen promotálódnak. Igen ám, de õk inkább kivándorolni szeretnének Amerikába, és mennek is, egy 100000-es csoportból pl százával havonta. Ennek oka leginkább a magas conciouness (vagy mi :D). Tehát csökkentem kéne, amit elvileg papokkal lehetséges, de már így is a lakosság 5,14%-a pap. Alternatív megoldás? Persze lenne még ötletem: politikai reformok, elsõsorban a szabadságjogok területén. Itt jön be a másik probléma: Amikor az osztrákokkal toltam (többször is), mindig úgy alakult, hogy pol. reformból max 1-2-t tudtam elfogadtatni, volt hogy még 1-et se (1920-ban még abszolút monarchia volt). Ennek oka volt, hogy az 1860-70-es évekre megjelentek a szocik, akik rendszerint leginkább a liberálisoktól vittek el szavazatot, és a szocik inkább a szoc. reformokat preferálják. Azokat rendszerint végig is vittem mindet. Most a németekkel tolom, tök ugyanez a helyzet. Az összes szoc. reform kiütve, de a politikaiból viszont csak 2. (weighted wealth választójogig). De már legalább a szocik meggyengültek (gondolom értelmüket vesztették a nagy jólét miatt :D ), de még mindig csak 37-38% szavazna pol. reformot, a militancy meg csak nem akar 1-es fölé nõni. És most jön a feketeleves: nézegettem kicsit a stat-okat, és a gép az osztrákokkal már az univerzális választójognál tart, szoc reform meg semmi. Nem értem ezt abszolút, mivel az eventeknél mindig a liberálisokat preferálom, ha úgy adódik. Tudtok errõl valamit, hogy mi befolyásolja leginkább a felsõházi képviselet alakulását?
Gyarmatosításnál kell katonaságot küldeni a területre?
Semmi különbség nincs a végeredmény között. (lehet annyi, hogy ha civilizált conquest unciv, akkor tartomány lesz, ha protectorate akkor gyarmat. Unciv csak conquestet tud, ha olyan a szitu.
Értem. Közben lenne egy újabb kérdésem: van különbség aközött, ha egy uncivet simán annektálok, vagy pedig protektorátus lesz? Egyik 20, a másik csak 8 infamy. Azért nem mindegy :)
Azt kihagytam iparban az elsõ oszlop csökkenti az RGO-k méretét (parasztok-bányászok) így több craftsman lehetséges...
Ausztriával nem.:) Csak Industrial score-al csak kínával (vele viszont piszok könnyû:))
Craftsmaneket lehet növelni jó adókkal, clerkek is adó függvénye, de a clerkeknek a megfelelõ literacy kell. Ezt a pop áttekintõben lehet megnézni hogyan promótálódnak...
A clerkek nálam Monarchiával 1900-ra többen voltak mint 4% (ideális), csak az elején kellett nekik egy népes tartományban lendületet adni, utána maguktól átalakulnak ha tudnak... 1910-re 2700 körüli ipari pontom volt, minden focus (7db) craftsmaneken volt...(tovább nem játszottam, elértem minden célom, szabad balkánt)
Köszi szépen! Eddig csak abból állt a kolonizálásom, hogy Kelet-Ázsiai unciveket annektáltam. :)
Más: szerinted lehetséges Ausztriával komolyabb háború nélkül, fõképp industrial score-ral elsõnek lenni a nagyhatalmak között? Többször játszottam velük (kedvenc), de a briteket és a franciákat nem sikerült elvernem eddig :S Szintén gond van a társadalom átalakulásával: 25%-nál nagyobbra sem sikerült növelni craftmenek, és 3%-nál nagyobbra a clerkek arányát. pedig húztam az összes tech-et. Vagy nem is tud többet a történelemhûség miatt?
A Liferating, valami életminõség lehet magyarul, annyira nem lényeg, de meghatározza a terület kolonizálhatóságát. Akkor tudsz kolonizálni, ha a minimum liferating megegyezik, vagy kevesebb, mint a terület liferatingje. (a kikötõ range nem annyira lényeg, ha van szomszédos területed, akkor azokat is tudod, kolonizálni, a range, a távoli tengeri kolóniáknál lényeges.
Szóval amire kíváncsi vagy, a minumum liferating csökkentése: 1, Medicine tech -5% (ha jól emlékszem)ez után lehet etiópia, és egyiptom mellett 1-1 területet kolonizálni. 2, Nacionalizmus tech -10%, ezután afrikában még nem nagyon lehet kolonizálni...sajnos 3, Machine gun tech -10%, ezután teljes vállszélességgel lehet kolonizálni:) Az adminisztrációs költségvetés jelentõsen befolyásolja a kolonizálás sebességét (100% a leggyorsabb) Ne kolonizálj olyat amit más elkezdett, mert nem lehet behozni a lemaradást.
A liferating jelenti a bevándorlók-költözõk számára a vonzerõt, kisebb, kevésbé vonzó (szahara kevésbé vonzó a POP-oknak, mint a szép erdõs Európa.)
Sziasztok! Párszor már voltam itt, akkor sokat tudtatok segíteni remélem most is így lesz. Szóval: bár már nem vagyok kezdõ, egy elég alapvetõ dolog még mindig homály számomra:
Kolonizálásnál nem csak a range számít, hanem van ott vmi liferating is.
1. Mi az? Nem vagyok hülye az angolhoz, de erre se a Google, se az MTA szótár nem dobott választ. 2. Hogyan tudom növelni, vagy: 3. Hogyan tudom a minimumot csökkenteni? (erre találtam 1 techet, de az is kevés - 10-em van, 30 a minimum.)
Köszönöm elõre is.
Amikor csak csíkos a terület, "okkupálás=megszállás" technikailag katonai közigazgatás, stb van ott, politikailag rendezetlen a terület.
Most kezdek egy Francia,Portugál,Holland, Piermont,Pápai Állam és lehet hogy Orosz háborút. Remélem nem fog jönni az összes szövetségese mert akkor hosszú és véres háború elé nézek...
Én most Belgiumot fogom megtámadni és annektálom, így lesz közös határvonalam afranciákkal. próbáltam a Spanyol Sqhere-men keresztül de annyira szar ott a max létszám/terület hogy éhen halt volna a seregem amivel értelmesen betudtam volna ütni a franciákat.
Okkupálás mit takar?
Igazából eddig 3 dolog zavart nagyon ebbe a játékba. 1. A Diplomáciai Pontok = Megoldva 2. Bibelõdés kis országok annektálásával(5-10 évig tartott egy kisebb állam annektálása, ha betartottad a békeszerzõdést és kivártál) = Megoldva 3. Több Warcore pontért miért nem lehet elfoglalni más ország Fõvárosát, kerüljön pl 2szer annyiba de meglehessen csinálni, ne korlátozzák már ennyire le a játékosokat a szabad terjeszkedésbe. = Megoldhatatlan az én tudásommal:(
Van infamy túllépés, de senki nem szólt érte:), Egyiptom meghódítása macerás ha az ember figyel az infamyre, mondjuk 1890-ig nem is volt infamy túllépésem, ekkor támadtam meg egyiptomot az utolsó területéért, mivel a törökök beszedték a corejaikat (ez volt a tervem) és a maradékot meg én. etiópia is csak tüske volt az austro-magyar afrika álmában:) (afro-magyar lakosság éljen:)) Az ilyen kép az F12-vel készül, amikor csak az országod, akkor SHIFT+F12, F11 a sima screenshot.
Tetszik az event átírásod, lehet majd következõre megfogadom. (Lengyeleket nem annektálták, csak okkupálták a friccek 39-ben, mint anno az OMM Boszniát (amit csak késõbb annektáltak)
Az életbe is pik-pak elfoglalták a nemzeteket, a késõbbiekbe egész Lengyelországot legyalulták napokon belül...
Megtaláltam a játék mappájában azt a részt ami eddig rohadtúl zavart. nem értettem hogy egy civilizált nemzetet mért csak akkor lehet meghódítani mikor már csak egy régiója van. --------------------------------------------------- Victoria 2 / Common / Cb_Types.txt --------------------------------------------------- # Conquest conquest = { sprite_index = 2 is_triggered_only = yes months = 12
is_valid = { # only one state or unciv or = { and = { civilized = no NOT = { number_of_states = 5 } <------Nem civilizáltnál, 5-nél kevesebb } not = { number_of_states = 2 } <--------Civilizáltnál 2-nél kevesebb } is_independant = yes }
Én ezt átállítottam úgy hogy civilizált nemzetnél ha már csak 3 régiója van(fõvárossal együtt, akkor is meglehessen hódítani. Nem tudom mennyire fair, mennyire borítja meg a játékegyensúlyt, errõl a ti véleményeteket is kikérném. Engem személy szerint rohadtul zavart hogy pöcsölni kellett mindig az utolsó provinciákkal, 5 éveket várni csak azért mert nem lehet hódítani míg egy nem marad...
Háát akkor jegelem a játékot, s vissza térek a Supreme Ruler: Cold Warra, illetve a HOI leszármazottakra ( AOD-DH ).
VAn infany túl lépésed vagy ezt mind próbáltad a diplomáciai keretekn belül összehozni? Túllépett infanyval van olyan szövetséges aki háború esetén melléd áll?(itt nem a sqhere-kre gondolok)
Ilyen képet melyik kombinációval tudok csinálni?
Esélytelen... Mondj le róla, hiába csinálnál zsidó államot (Izrael, csak event után kap core-t, 1900 után elvileg) Hivatalos fórumon, is pedzegették, hogy ha valaki meg is csinálja Izraelt, ott gyakran 100% arab lakosság lesz (irónia a köbön) mivel a bevándorlási vonzása az Amerikáknak nagyobb sokkal, arra a részre csak colonial migration lehetséges, de akkor is csak a saját országod nemzetisége fog odamenni.
Most kezdtem bele a játékba, s lenne 1 kérdésem: hogyan lehet elérni, hogy egy bizonyos vallás tagjai egy országrészbe/országba csoportosuljanak? Kísérletképpen létre akarok hozni egy zsidó államot a közel keleten.
Így állok 1900-ban, az Osztrák-Magyar Monarchiával, kongót én kolonizáltam, erre a rohadt congo event, elvette... fákk (dolgozom a problémán:P) A célom a balkáni országok felszabadítása a török elnyomás alól (románia, kis államainak bekebelezése) Nagy terjeszkedést kivételesen nem akartam, támogattam a német egységet hiába, Törököket németeket párszor elpofáztam, törököknek már seregeik sincsenek:), oroszoktól, még Lengyelországot szeretném létrehozni, de nem tudom provokálni õket egy háborúba..., Portugál Afrikai területek kellenének, de A spheremben van egyenlõre...
Mindig a nagyhatalmakkal kell kezdeni, a maradék az sose lesz erõs, Anglia a végjátékra, a Franciákkal együtt iszonyat erõs Angliával elõször franciákat kell letolni (vica versa) utána nincsen gond.
Hát igen, rohadt zavaró tud lenni ha azért nem tudod folytatni a hódítást mert nincs elég pontod. Kipróbáltam, eddig jól mûködött. Elõzõ játékomba ott szúrtam el az angolokkal hogy bár én voltam a legerõsebb, de túl gyorsan terjeszkedtem, túl sok országnak mentem neki egyszerre(5-7-nek) és emiatt támadtak be a franciák. Most azt csinálom hogy egyszerre csak 1-2 országot támadok, majd csak békekötés után megyek tovább. kicsit lassabb, de nincs kedvem a franciákhoz mert túl macerás õket támadnom. Bár mso gondoltam a jövõre és érdekszférába tettem a spanyolokat, így legalább lesz hol partra szállnom, biztonságban.
Szerintem fair, Paradox fórumon van valaki aki franciákkal állt neki világhódításnak, célja, hogy maximum 3 ország maradjon:) ott is megy a matek a diplopontokkal
UnCiv:.......0.0......(-50%-ról 0-% azaz 0.2/hó) akartam írni.
A másikat nem találtam. __________________________________________________ Szerintetek ez a beállítás azért még fair maradt? Próbáltam igazságosan növelni mindenki pontját.
Great Power:....3.0..........(100%-ról 300% azaz 0,8/hó) Second Power:...1.5..........(25%-ról 150% azaz 0,5/hó) Civ:............0.5..........(0%-ról 50% azaz 0,3/hó) UnCiv:.........-0.5..........(-50%-ról 0-% azaz 0.2/hó
Megtaláltam! Victoria 2 / Common / static_modifiers.txt
Alul megvan részekre bontva a Great Power, Second Power, Civ és UnCiv országok bónuszai és levonásai(Diplomáciai pontok, fejlesztési pontok, badboy/infany pontok, stb) Diplomáciánál 1,0 = 100% Ami kb havonta ha jól rémlik 0,4/hó-ra jött ki. Azért tovább keresem a diplomáciai dolgok ponthatárait, mert egy hadüzenetért vagy követelésért ne kelljen már pontokra várni...
Szerintem biztos átlehet írni a játék mappájában, csak nem találom...
A diplomáciaipontokra nincs valami megoldás játékon belül vagy kívûl? Gondolok itt fejlesztésre, cheat-re,trainerre vagy a játék mappáján belül átírható korlátokra, hogy legalább a hadüzenet, békeszerzõdés, és követelések ne kerüljenek dip.pontba mert ez kiakasztó...