Mo. tudtommal írt alá megállapodást a dunai hajózás zavartalanabbá tételére (Jelenleg mi egy dugót jelentünk a Dunán folyó hajózásban, fõként a nyári idõszakokban). Ezt jelenleg folyószabályozási mûvekkel próbálják megoldani, pedig minden vízügyes tudja, hogy egy folyón, amit elkezdtek lépcsõzni, azt onnantól végig kell lépcsõzni. Sajnos politikai kérdést csináltak ebbõl a problémából, amit senki sem mer 89 óta felhozni, mert még él bennük, hogy erõsen benne volt ez is az MSZMP buktájában. Remélem az fel sem merült senkiben, hogy mindenkori kormányunk esetleg meghallgatna szakértõket a témában.
+ bizonyos idõközönként az új fûtõelemek ára (nem kell már sokat aludnunk a földi uránkészletek kimerüléséig sem), + a régiek elhelyezése (atomtemetõ építése, vagy fizetni külföldre a tározásért), tényleg megéri. Mellesleg a Dunát érõ hõterhelés sem fokozható a végtelenségig (a jelenlegi állapotban még nincs hõdugó a folyón, nem tudom, hogy vizsgálták-e a bõvítés utáni helyzetet LKV, KV idejére).
Drágább valamivel, de az üzemeltetés vsz. olcsóbb, ami hosszabb távon elõnyösebbé teheti.
Na persze nincs annyi megfelelõ esésû folyónk, ami pótolhatna egy atomerõmûvet, meg mérhetetlenül többe kerülne 2x600MW teljesítményre megépíteni egy tározót, ami az erõmûvet függetleníthetné a vízhozam szezonális változásától. Szóval bárki bármit mond, jelenleg és a belátható jövõben nincs alternatívája az atomenergiának.
2,1 milliárd 2 x 771 kW. 1361 Ft/kW Hmm.... Elgondolkoztató az ár.
Két új blokk mennyibe fájna Pakson? 600 millárdot emlegettek / blokk? 600 milliárd / 600 MW = 1000 Ft / kW. Hm....
Én sem láttam, de ismerõseim már otthagyták a Rábát (pedig szerették). Ahogy Õk mondták: az érdekesebb, élvezetesebb részek vesztek el az új erõmûvek, duzzasztómûvek miatt (mert nem csak egy ilyen építmény készült az elmúlt pár évben, csak ezt az egyet említik most, mint egy éve mûködõ, de csak most átadottat). Azóta Szlovákiába járnak át a Garamra...
Mellesleg az erõmû elõtti részeken a folyó 'átalakul', hiszen fel van duzzasztva a víz, és más a vizitúrás élvezeti értéke is (a folytonos átemelésekrõl nem is beszélve).
Nem láttam még tájképet az új erõmûvel, de nem biztos, hogy feltétlenül elcsúfítja a tájat. Ez egy kis erõmû, nem egy olyan behemút, mint Bõs-Nagymaros (lett volna). Egy ipari létesítmény - fõleg akkor, ha nem szennyezi a környezetet - szépen bele is illeszkedhet a tájba.
A dunai vízlépcsõ éppen hogy megvalósult, csak nem a magyar oldalon (is). Bár szerintem az egész elhibázott lépés volt, a magyar kormányok ott követték el a megbocsájthatatlan hibát, hogy annak ellenére kiléptek a beruházásból, hogy a szlovákok kitartottak mellette. Így most a vízlépcsõnek csak a hátrányos következményeit szenvedjük, az elõnyökbõl nem részesülünk. A közösen megvalósított beruházásba ráadásul sokkal több beleszólásunk lehetett volna, mint van most a tisztán szlovák beruházásba.
Éljen, éljen. Ezzel a vizitúrázók is átpártolnak más folyókra, ami még nincs tele erõmûvel, és emiatt nincs elcsúfítva a táj...
Vagyis a 'zöld' energia nem is annyira zöld, mint hirdetik; csak nem vizsgálnak meg minden szempontot (mellesleg a Dunán meg pont annak örülnek, hogy nem valósult meg a vízlépcsõ - szerintem ez minimum ellentmondás).