Az Elite pedig igenis mérföldkõ volt és elég sok hasonló játék jött ki utána. Én rengeteget játszottam vele. Privateer, Wing Commander, Space Rogue. Szerintem a Freelancer is nagyon jó játék volt. Az EVE Online MMO is hasonló alapjaiban, bár az nem szimulátor. Ami ígéretes pedig még jön az az Infinity, amit egyetlen programozó kezdett el írni, de mára elég sokan várják a megjelenését: http://www.infinity-universe.com/
Teljesen totál más elven alapult a kettõ, de tényleg egyszerû volt õket használni. Nekem nem volt bajom az X-Wing radarjával sem, de az tény, hogy az ELITE-é sokkal profibb.
Hú hogy én mennyit utazgattam vele galaxisszerte! Leszálltam kráteres holdakra vagy harcoltam felettük, lavíroztam a "szaturnusz" gyûrûin, fantasztikus élmény volt. Azóta is várom hogy végre valami hasonló játék jelenjen meg, csak ugye modernebb formában, fraktális tájgenerálással (amivel a First Encounters-ben is próbálkoztak, akkoriban csúcsminõségen), de legalább egy Space Interceptor-minõséggel, csak ugye az eredeti szabad játékélménnyel. Talán az OpenCL segíteni fog ebben.
az egyforma elv kimerül kb valahol ott, hogy mindkettõt radarnak hívják
Valamint az ELITE spéci radarja azóta is utolérhetetlenül a legeslegjobb, ami vala játékba belekerült. Ezt követõen az X-Wing-nél anyáztam egy nagyot, ott nagy nulla ehhez képest. Ha nekem repcsit vagy ûrhajót kellene terveznem tutira ilyen radart tennék bele
Ja, egyébként az Elite4 vagy 20 éve készül, úgyhogy ez nem volt hír.
Játszhatatlan? Hehe. Legfeljebb egy kicsit nehéz. Az eleje.
Sajnos 386-os idõkben játszottam vele, és a F:FE azon nem ment, úgyhogy Frontiereztem csak... De azzal eljutottam olyan szintre, hogy már nem volt értelme a játéknak. Sokmillió pénz, meg tudtam volna venni a legjobb hajót (csak az ASP Explorer full felszereltséggel annyira jó volt, hogy nem kellett nagyobb), a harci küldetések meg igen hamar unalomba fulladtak, tekintve hogy vagy 5-6 féle volt összesen... Azért annak megvolt a fílingje, hogy egy jórég elugrott ûrhajó warp cloud-ját meganalizálva, katonai hajtómûvel _hamarabb_ lehetett odaérni a célhoz, mint a célpont... :)
Na meg azt is aláírom, hogy az ûrcsata nem volt túl izgalmas, newtoni fizikával inkább hasonlított lovagi tornára, mint ûrcsatára... Eeeeeeeltávolodik, leeeelassul, eeeeelkezd felém gyorsulni, beérlõtávolvamegcélzomlövökráhusselszállmellettem, táááááávolodik, laaaasssssííít... :D :P
nekem az elite 2ben csak a komolyabb hajók legyûrése okozott gondot.. az ûrcsaták valóban halálosak voltak, de megfelelõ manõverezés, és célzás kombóval nagyon nagyon messzirõl le lehett szedni az ellenséget.. még lõtávba is alig ért.. csak a rakétákkal volt bajom
A c64-es elittel rengeteget nyomtam. Above avarange felett már hónapokba telt 1-1 szint lépése, és már csak 1 szintnyire voltam az ELITE fokozattól (Deadly). Körbejártam a galaxisokat, elpusztítottam a prototípust, megszereztem a cloak devicet, menekülteket szállítottam a szupernovarobbanás elöl, megállítottam a thargoid inváiót és könnyûszerrel bántam el a rámtámadó 3-4 thargoid anyahajó + vadász flottákkal Mekkora egy piszok nagy játék volt az :D Aztán kipróbáltam amigón ... iszonyat mennyire meggyorsították ott a fejlõdést, 1 hét alatt átlag feletti voltam már
Egy ûrszim volt ami ennyire le tudott kötni, az pediglen az IFH amit a Babylon 5 alapján készített egy fan, és úgy mellesleg addig az eddigi egyetlen olyan ûrszim ami reálisan mutatja be az ûrharcot/manõverezést
Ha meg már mérföldõ, akkor inkább ilyen címeket kellene emlíeni:,
- Centurion (a total war sorozat méltatlanul elfeledett õse)
- F-19 (elsõ vektorgrafikás repszim)
Stb. Az Elite egy nagyon rétegjáték, mert azóta sem jönnek csõstül az "ûrkereskedõs" játékok. Bátyus próbálkozott a Freelancerrel, de egysíkúnak találta. Milyen ilyen játék van még? Valami nagy ígéret az van emlékeim szerint, csak a neve nem ugrik be.
Apró gond, hogy az Elite 2 és az FC is játszhatatlan volt véleményem szerint. Ártalmatlan kereskedõként is olyan ellenfelek támadtak rád, hogy esélyed nem volt legyakni õket.
Katonai küldetésbõl kb. a 2. küldetési jutottam el. Naval ECM-es fullos hajómra tucatnyi ellenfél tört rá. Esély a sikerre = 0.
Az automata bányászgép nem bányászott soha semmit, stb.
A játék egy bughalom volt, de kis ideig élvezetes bughalmaz.