Erdekes dolog, a cikk nem emliti es ti sem irtatok hogy Franciaorszag elektromos energia ellatasat 90%-ban atomeromuvek adjak. Ez messze a legmagasabb arany europaban. Egyedul ok mertek ezt megcsinalni, hogy a gazdasagukat erre epitettek. Ugy latszik, hogy bejott nekik... Az o megoldasuk kizarolag akkor kornyezetbarat, ha az elektromos energiat is kornyezetbarat modon allitjak elo. Erre az EU tobbi orszagaban nem nagyon van lehetoseg.
Erdekes kerdes, ha sikerul veghezvinni ezt a tervezetet, akkor mennyire fog elterjedni mas orszagokban. Valoszinuleg semennyire, az olcso elektromos energia hianya miatt...
akik meg azt hiszik, hogy mindent tudnak, azok a bolondbiztosok.
Fiam, ez azóta lefutott meccs mióta kialakult a világegyetem és a fizikai törvények. Persze akik se egyiket se másikat nem ismerik, azok még bizonytalanok.
Jé, de érdekes, hogy Franciaország sem hidrogénnel akarja hülyíteni magát, hanem az egyetlen jól mûködõ megoldással az elektromos autóval. Csak tudnám ilyenkor hol maradnak a hidrogénidióták?
Az a baromi érdekes hogy az áramot az autóhoz elõ kell állítani és ezért megtakarítani nem lehet semmit.
Nem mindegy hogy klórral vagy nátriumkloriddal kezeled az ételt.
A wolframot Schele fedezte fel és a szürke színe miatt a farkasról nevezte el.
Számomra az a legérthetetlenebb hogy ha nem ért valaki a kémiához az még rendben volna, de az nem hogy megnézhetné a neten százezer helyen hogy ugyanarról van szó. Még azt nem értem hogy a felfedezõje ad egy nevet az elemnek miért nem azt használják az egész világon ennyit a felfedezõ megérdemelne.
"A van tungstein es wolfram alapu is, mindegyiknek mas az elonye, mindketto magyar szabadalom volt 100 eve. (tungstein + wolfram = tungsram)"
Édes istenkém, már két helyre is beírtam neked, harmadszor nem teszem. Csak arra kérlek, részletezd a "tungstein" elõnyét a wolframmal szemben és viszont. Aztán add már meg a "tungstein" és a wolfram vegyjelét... :)
A pontos meghatározás kedvéért mivel a kémia a precizitás szakmája és a pongyolaság életveszélyes, a halogén az elem F Cl Br Y ha fémmel vegyül akkor só lesz belõle, haloidsó. Ha valaki NaCl-t szór gázlángba akkor élénk sárga lángot kap az az átkozott Na lámpa alapja is.
na ez már jó :) de lineáris az összefüggés a súly és a lóerõ köztt? pl egy 100 kgs, motor 120 LE tud? mert úgy már szimpatikus lenne :) vagy ha 50 kgseket be tudják tenni kerékagyba, mint páran már tették ezt pl a japánok. mind a 4 kerékre elektromotor az már úgy 240 LE lenne egy igazi sportgép :D
Már rég akartam szólni, hogy a címben szereplõ autóháborút egybe kellene írni. Úgy, mint a polgárháborút, világháborút, gázháborút, árháborút, villámháborút. Persze, itt bonyolítja a helyzetet az elektromos jelzõ. Ilyenkor - szerintem - kötõjelet használunk: elektromos autó-háború.
Jól mondom? (Mert nem vagyok 100%-osan biztos.)
Abban igazad van, hogy a fémhalogén magyarul jobban hangzik, de a fémhalid is elfogadott. (Google)
A több mint száz éves technológia igaz, csak épp az utóbbi 100 évben nem igazán történtek fejlesztések, ellentétben a belsõégésû motorokkal. Úgy látom, hogy nem vagy képes felfogni bizonyos gazdasági összefüggéseket. Nem értem, hogy hogy hasónlíthatsz össze egy most fejlesztés és bevezetés alatt álló terméket egy már évtizedek óta csiszolgatottal?! Természetesen drágák még ezek a cuccok: nincs tömeggyártás, nincs standard, nincs kialakut termelési és értékesítési hálózat. Senki sem látja a jövõt PONTOSAN ez igaz, de azért egy trendet fel tud állítani az ember.
Azaz igazam van. Senkinek nincs jósgömbje, senki sem látja a jövõt. Majd ha már nem lesz igazam, akkor is igazam lesz, mert a véleményemet mindig az aktuális információk alapján alakítom ki (azaz rugalmas). Ez azonban semmit sem változtat azon, hogy most bullshit az egész eautóipar. Koncepció koncepció hátán, semmi valódi, kézzel fogható, versenyképes árú szériaváltozat (pedig elektroautó lényegesen olcsóbb KÉNE hogy legyen, mint a benyás, kivéve az aksikat) és ha lesz is, aranyárban adják azt is majd, mint a Tesla-t, mivel el lehet adni a hülyéknek, mert divatos zöldnek lenni, meg az "új" (több mint 100 éves) technológia duma.
Majd ha egy mai Dacia áráért vesztegtik már nekünk is, akkor én is veszek term. de az nagyon odébb van! Addig pedig balkáni jó szokás szerint tovább járok a 20 éves masináimmal, amik még egy szebb, élhetõbb korban készültek... :DDD
Arról nem beszélve hogy kb. 80kg-os alu motorblokkokat gyártanak mostanság igényesebb kocsikba, szal. nem a 2-300kg-os ósdi szívódízelekrõl beszélünk. (utánanéztem, a kedvetekért, most mi a helyzet)
"meg tudnád mondani hogy mennyi az 50kgs villanymotor lóereje és forgatónyomatéka?"
Nagyabol egy 60 Le-s motornak ennyi a sulya.A nyomatekkal nem erdemes foglalkozni,eleg annyit tudni,hogy villanymotornak 3-4-szer nagyobb a nyomateka az azonos teljesitmenyu belsoegesu motorenal.Raadasul ezt 0-tol a maximalis fordulatszamig leadja,nem csak egy szuk tartomanyban mint belsoegesu.
Sok olyan cucc van, amirõl egyszerûen nem tudunk. Pár hónapja vettem egy XpressMusic Mobilt 70k-ért, és most a kínaiak 30k-ért adnak N97-est. Megáll az ész! Ha egy tizes a postaköltség, úgyis megéri.
igen, elképzelhetõnek tartom hogy ha minden jól megy ilyen rövid idõn belül lesznek elektromos kocsik nyugatn majd lassan errefele is. legtöbb gyártó ráfeküdt azért az jelent valamit, és ha az akksi megoldása tényleg úgy halad mint ahogy linkelted, akkor nagyszerû autóink lesznek a jövõben :)
tegnap írtam a tesla roadsternél pl több volt a súlynövekedés mint 500 kg, szóval hiába szépíted, Sir Quno Jedinek van igaza, báris az eddigi összehasonlítások szerint. azért egy átlagos motor 90-170 ig megy és a 170 nél már durva v6 osokat találsz, a váltó sem könnyû az igaz, de motorhoz képest lényegesen könyebb, a kuplung nem egy súly az akksi pl szerintem nehezebb, bár még nem mértem de fogásra úgy éreztem, a generátor, vízpumpa, csövek, hûtõborda meg ilyenek benne vannak a motor súlyában ha jól tudom.
meg tudnád mondani hogy mennyi az 50kgs villanymotor lóereje és forgatónyomatéka?
Nekem van ilyen halogén izzóm! 45 W-ot eszik, ezért csak nagyon ritkán kapcsolom fel: nemzeti ünnepen, szülinapon, vagy amikor a 20 ezreseket kell megszámolnom. Legközelebb Karácsonykor lesz felkapcsolva, majd Szilveszterkor, utána Március 15-én, majd a mostani rablókormány megbukásakori örömünnep alkalmával.
"A halogének többnyire spotok, de legalábbis irányított fényûek. Nekem full szórt körte kell (búra nélkül, mivel az sokat nyel)."
En ilyeneket hasznalok, de a kulso korte a mukodes miatt kell: -a belso bura kisebb, hogy melegebb legyen -ami azert kell, hogy menjen a halogen ciklus -a kulso korte pedig azert kell, hogy egyreszt szurje az uv fenyt -masreszt elosztja a hot egy nagyobb feluleten -ami miatt az ego kulseje nem lesz melegebb, mint a hagyomanyosak -es ha meghibasodik az ego, akkor az uvegcserep belul marad -tovabba igy ramegy az osszes a kortet megfogo drotvazas bura -es meg semmi karos anyag vagy elektronika sincs benne
A van tungstein es wolfram alapu is, mindegyiknek mas az elonye, mindketto magyar szabadalom volt 100 eve. (tungstein + wolfram = tungsram)
Az "elõttünk álló komoly energia-problémát" nem a villanyautó fogja megoldani. Sokat tehet a nagyvárosok szmogmentesítéséért és a zajszennyezés csökkentéséért, de kb. ennyi. Ettõl a városi forgalom problémái és a közlekedés energiaigénye megmarad.
A "bicikliemelgetõ fasiszta erõszakbandák" meg új. Legutoljára amikor voltam CM-en, nem volt se karlendítés, se autósverés. Mussolinit se láttam sehol. :D
OFF-on kívül, azért el kellene gondolkodni, hogy mi az oka annak, hogy pld. Magyarország is hanyatlik, most épp gazdasági recesszióban van, az ipari termelés a tavalyi évhez képest 20%-kal esett vissza. Én mindig is azt mondtam, hogy a dolgok a fejekben dõlnek el. Gondoljunk csak bele, hogy milyen írókat, mûvészeket dícsõítettek nálunk is az utóbbi 60 évben, kikbõl lettek újságírók, és milyen embereket helyeztek vezetõ pozíciókba. Nem csoda, hogy ott állunk, ahol a part szakad.
"a lithiumvasfoszfat akuk 2500 toltest birnak ki.Es ez nem azt jelenti,hogy akkor mar teljesen rossz,hanem hogy az eredeti kapacitasanak a 80%-t tudja"
errõl a csodáról azért dobhatnál valami linket (ma megvevõset, nem papíron "ilyen lenne, ha gyártanánk" mesélõset)
nekem a kénesekre 2000 ciklus rémlik, de ami a fontosabb, hogy akkor 50% alá csökken. ahogy én emlékszem. a 2500 / 80% ehhez képest überdurva.
Némi megnyugvással és örömmel olvastam a cikket. Talán mégis van remény arra, hogy az elõttünk álló komoly energia-problémát nem a görény grimbusz és a bicikliemelgetõ fasiszta erõszakbandák fogják "megoldani" a tisztességes kisemberek rovására
Arról nem, de nem is akartalak semmirõl meggyõzni. :D A halogének többnyire spotok, de legalábbis irányított fényûek. Nekem full szórt körte kell (búra nélkül, mivel az sokat nyel).
Olvasgassál direkt villanyautókkal és építésükkel foglalkozó cikkeket, blogokat, oldalakat és meglátod mire jó a hagyományos és mire a lítium. Nem kell találgatni, ki van próbálva, le van írva, melyik mit bír (és ez is baromira függ a gondozástól, a töltés sebességétõl, gyakoriságától, alapszintjétõl, erõsségétõl, a fogyasztás mikéntjétõl, dózisaitól stb.-stb.).
" Namost ha neked 240-500kg-nyi aksit kell cûgölni az autóban (könnyû lítium, vagy nehéz savas), akkor az bizony felesleges energia és helypazarlás. MAJD az aksik kezeléstõl függõen 2-3 múlva megadják magukat (esteleg 4-5, ha lítium és mákod van) és te újabb milliókat költhetsz AKSIKRA (nomeg a régiek megsemmisíté"
Az elektromos auto egyaltalan nem lesz szamottevoen nehezebb mint a benzines valtozata.Az autobol kikerul,a nehez motor,indito akku, generator,valto,kuplung,uzemanyag tartaly.Ezek sulya kb fedezi az akkumlatorok sulyat.Egy villany motor meg kb 50 kg.Ossz egeszeben kb annyival lessz nehezebb,mintha meg egy ember ulne az autoban. Az akkumlatorok mar ma is kibirnak 10 evet,a lithiumvasfoszfat akuk 2500 toltest birnak ki.Es ez nem azt jelenti,hogy akkor mar teljesen rossz,hanem hogy az eredeti kapacitasanak a 80%-t tudja.Es Biztos hogy par even belul,meg tobbet fognak birni.
elméletileg igazatok van, de a technológia folyamatosan fejlõdik. Ha a ledeket gömfelületre teszik, esetleg már maga a led gömbszerû, és belerakják egy belül foszforréteggel (?) bevont búrába, akkor nem lesz különbség. Egyébként így, tél közeledtével én is szoktam növelni a fényerõt, hagyományosokkal.
Nemrég olvastam a zindexen egy riportot egy világítástechnikussal. Azt mondta a szakértõ, hogy a konyhájában fémhalidja van, de õ megszállott. Én nézelõdtem E27-es fémhalid után, de nem nagyon láttam. Állítólag ezek a legtakarékosabbak úgy, hogy szép, nappali fényt is adnak.
errõl azért nem gyõztél meg, én maradok a halogénnél. az, hogy két egymástól különbözõen fókuszált lámpa fényerejét hasonlítod össze nem sokat árul el a dolog fizikai hátterérõl (magasabb hõmérsékleten magasabb hatásfok, vagyis több fény / watt).
Nekem ketfele halogenlapmam van otthon. Egyreszt a kis asztali olvasolampa, most mar kozel 15 eve (a jelenlegi munkahelyemen is ilyet kertem), tovabba a sima 230V-os mentes foglalatu halogen korte. Az asztali lampa kisfeszes, aktiv pfc-s tappal, ennek a hatekonysaga kb. 95%, a fenyereje jo, az eltettartalma egonkent atlag 3-5 ev. Az ego ara 300 Ft. A 230V-os kortek fenyeroben 30%-al jobbak, 50%-al kevesebbet esznek es szep a fenyuk. Hatranyuk, hogy valamiert dragak, bar a fenycsoveknel olcsobbak. A melegedes nem zavaro, mert dupla burkolatu kortekrol van szo, tehat viszonylag jol hoszigeteltek, kivul csak olyan melegek mint egy atlag hagyomanyos izzo. Az elettartalom nem olyan jo, csak a 200%-a a hagyomanyos valtozatnak, mivel egyik ego fajta sem szereti annyira a valtoaramot (egyeniranyitoval es buffer kondenzatorral ez valoszinuleg javithato lenne). Fenycsovet es led-es lampat nem hasznalok. (egy led-es zseblampam van csak)
Pl. az én 8 darab 50w-os halom iszonyat fényt ad kis körökben (kb. mint ha egy csillaghajó szállna fel, amúgyis egy olyan stukkóban vannak, ami direkte ezt formázza), de ez 400w és 4darab 100w-os izzó búra nélkül szénné világít egy akkora szobát, amiben a halok mellett még nem lehet olvasni, ha nem vagy a körükben.
Jelesül sima állólámpákba is tesznek 300w-os halogént felülre. ÉN elhiszem, hogy 300w-ot fogyaszt, de hogy fényben töredék nem jelenik meg...NA az biztos.
A kompaktokra is írják, hogy ilyen meg olyan hagyományos izzónak felel meg, aha... persze. Én végigpróbáltam sokfélét, de bizony kamu az egész. Jóval nagyobb kell belõlük ugyanoda, mint amit ajánlanak (gyakran dupla erõs is).
Ez így van. (ezért kéne kicsit agresszívabban fellépni az embereknek a kormány ellen jól odacsapni, és nem birkahordaként bégetni) De ha nem lennének ezek a férgek, akkor is az érné meg amit úgy akarnak bizonyos sok pénzzel rendelkezõ emberek.
Viszont nem szórt fényt ad általában. Nekem az a tapasztalatom, hogy a halok inkább csak melegszenek. Viszont szép meleg a fényük, ez tény. Ezér kell bele halo is. A hagyományosak adják az általános, szórt háttérfényt, halok meg a helyi megvilágítást.
"Naja, de a 300w halogén az szart sem világít 3x100w hagyományoshoz képest, inkább csak fût"
ezen azért meglepõdnék a jelenlegi ismereteim tükrében. nem azért használnak halogént, mert nagyobb hatékonysággal alakítja látható fénnyé az elektronyosságot? meg mert még közelebbi a színhõmérséklete a nappali fényhez?
Naja, de a 300w halogén az szart sem világít 3x100w hagyományoshoz képest, inkább csak fût (nekem is van, útálom). Kinti lakásomba rakattam 8x50w halot középre körbe, meg 2x4x60w hagyományost a nappaliba(ott benne konyha is) + körbe rejtett világítás stukkóban külön piros fénykígyó és külön fehér kígyó (ami a fal miatt inkább sárga). Ha mind ég leszáll a villóra, de nagyon kewl!
a konyhában mondjuk csak 6 x 10 watt spot van, át kéne kábeleznem a PC tápjára és akkor lehetne 6 x 2 watt led.
sajnos a nappaliban sokat használt G9 foglalatos 40w halogént nem tudom kiváltani, mert nincs irányba világító 230v elõtétes darab, pláne nem normális teljesítményben. a 300w-ot nem kapcsoljuk be gyakran, de a 40w megy egész este.
Nekem most 4x100w van a konyhámban pl. és ez már valóban vetekszik a nappalokkal. Télen nagyon jó, mert olyankor iszonyat a fényigénye az embernek a pszichomókusok szerint (fényterápiának sem uccsó).
1x bepróbáltam egy 200w-os oldszkúl izzót is középre, de az olyan hihetetlen módon ragyog, hogy a falakról visszavert féntõl is elvakulsz, hihetetlen durva! Az ment vissza fiókba.
4 db x 3 watt = 12 watt. nálam ötszörös a szorzó, az 60 watt sima izzóban. lehet, hogy a 60 watt neked elég 20 nm-re. de én pont erre értettem a hunyorgást, nem pedig a hûde nagy fényerõre. ha 32 ezer = 60 watt, akkor 96 ezer = 180 watt. nagyjából ez váltaná ki a jelenlegi halogént a nappaliban.
nem beszélve arról, hogy 4 db 40 fokos szögû spottal gyakorlatilag rázseblámpázol 4 db 1 méter átmérõjû körre, a 110-120 fokosak meg ugye darabonként 15 wattnyi fényt adnak, és még azokkal se tudsz lefedni mindent. pláne, hogy célszerûbb a közvetett megvilágítás, ahol nem látod a fényforrást, csak a nagy felületekrõl visszaverõdõ fényt. nekem ez eddig a legjobban egy flafonra világító 300 wattos halogén állólámpa segítségével jött össze, fehér plafonnal, világos bútorokkal és felületekkel.
szóval értekezhetünk errõl ha gondolod, kíváncsivá tesz hogyan helyezted el a szuperlámpákat, hogy élhetõ fényük legyen.
a konyhapultra mehet spot, meg a spájzba is. persze kiderül menet közben, hogy a késõbbi led-upgrade miatt vásárolt 12v-os IKEA spotok 12v AC-t nyomnak DC helyett, és a szállítók nem vállalnak garanciát a ledek hosszú távú mûködésére a nem szabályozott táp miatt. tehát vehetsz megint elektonikát hozzá, hogy kihajtsd.
A gáz akkor érné meg, ha a geci állam nem tenne rá durva adót. De mindig fognak, mert õket nem érdekli, hogy a gázos autó töredék annyira szennyez, ÕK nyerészkedni akarnak!
Álmodsz. kápítálista látszatdemokrácia van a "legtökéletesebb" (így magyaráztaki) rendszer, ahol az a jó és éri meg, amit mondanak, és nem az ami tényleg az :) Sok példa van rá hogy a jobb helyett a szarabb terjedt el, mert ez egy ilyen rendszer. Az átverés, a pazarlás, és a hülyeség uralja. Aki nem hiszi nyissa ki a szemét, vagy nézzen szét egy hipermarketben.
Igen az akkukkal van jelenleg a legnagyobb probléma. De biztató infó, hogy jelentõs források áramolnak a szektorba. A tömeges gyártás lejebb nyomja majd az árakat. Ne feledjük, hogy a technológia fejlõdésének köszönhetõen(nanotech)folyamatosan javulnak majd a mutatók. A tömeges elterjedés 5-10 év múlva várható, az akkori technológiai szintet nagyon nehéz elõre látni, de a múltból kiindulva lesz megoldás a problémákra.
A gázos autó, ha tényleg annyira megérné, akkor magától eltrejedt volna, de nem. A szakszerû és megbízható átalakítás drága, garancia általában ugrik is vele és ha beleszámoljuk hány kilómétert kell vele megtenni, mire megéri és bejött az ára, akkor felesleges macerának tûnik, nemkülönben az is tény, hogy gázból több kell, mivel jobban zabálja az autó, mint a benyát.
Elõttem ott a gázkút, út túloldalán (10 méter), át is alakítanák, van szerelõm is, mégsem vágtam bele, mert osztottam-szoroztam és bezony nem éri meg (pláne injektorosoknál hengerenként számolják az árat és nekem v6-osom van). Maradtam jó öreg sokbenyánál.
Vagy..., ha nem akarsz megvakulni, használsz hagyományos izzókat és melegfényû sólámpákat. Én is kiiktattam az összes kompakt fénycsöves szarunkat a házamban és mióta újra izzókkal élek, elkezdtem újra LÁTNI is és nem fáj a szemem, a kompaktok meg köszönik, jól elvannak a felsõ fiókban.
Semmi sem tud még igazi meleg fényt adni az izzókon és a halogéneken kívül, a jó közérzet meg lényegesen fontosabb szempont NEKEM, mint a jó fogyasztás.
Azt se feledjük el, hogy manapság egy elktromos autócska árának jelentõs részét az aksik teszik ki, merthogy marha drágák és gecinehezek is (pláne az ólmos, de az legalább olcsóbb). Namost ha neked 240-500kg-nyi aksit kell cûgölni az autóban (könnyû lítium, vagy nehéz savas), akkor az bizony felesleges energia és helypazarlás. MAJD az aksik kezeléstõl függõen 2-3 múlva megadják magukat (esteleg 4-5, ha lítium és mákod van) és te újabb milliókat költhetsz AKSIKRA (nomeg a régiek megsemmisítésére, ami csinos lehet, mivel a lítiumosak szennyezõbbek, mint atomhulladék)!!!
Ha ezt a költséget elosztva nem számolod bele az autód kilóméterenkénti fogyasztásába, akkor bizony téged MÁRIS megtévesztettek barátom!!!
Ha 300 froncsiér tudnél megtenni 100km-t és ezt milliók tehetnék meg ugyanígy, akkor simán rápakolnák a 500froncsis jövedékit+útdíjat, majd az így kapott 800forintot még jól egyben meg is forgalmi adóztatnák és örülhetsz, ha kiló felett megállsz. Igaz, addigra a forint felét éri majd, így pont annyiért fogsz tankolni, mint manapság... :D (szép új(?) világ)
Én kb. húszéve hasonlókról álmodoztam, de ez akkor is, most is álom. Mi itt a balkánon ennek a hatását még évtizedekig nem fogjuk megérezni (max. az emelkedõ üzemanyagárakban, azt meg már leszarjuk, megszoktuk, köszönjük).
Jelenleg a legvérmesebb magyar elektromosautó építõk is bevallják, hogy MEGÉRNI semmiképpen sem éri meg. Márpedig ami nem éri meg, azt józsika és gizike nem fogja kérni a tecsóban és az autókereskedõknél se. Ami pedig nincs elterjedve megfelelõ mértzékben az nem meghatározó, jelentéktelen marketingfogás csupán, lepkefing a szélben.
Én pl. már talán meg sem érem, hogy én is ésszerû áron, megbízható és használható elektromos autót vehessek magamnak (idehaza). Azé reménykedem benne...
értem én, de a gáznál maradva: amíg az ismerõsöm a 15 éves opel astrajával 200 forintra jön ki literenként 100 kilométeren, és gyk 2/3-d árat fizet csak az utazásér, megéri! Ugyan így, ha az elektromos áram jövedéki adóval (nem hinném hogy a kilométerenkénti 2-3 forintra rátennének 50-60 forintot, mert akkor fejek hullanának! és ez a lényeg: ha duplázzák, azaz 4-6 forint lesz egy kilométer, még akkor is jobban megéri, mint benzint vagy gázolajat tankolni a kocsikba!
A gáz amit a kocsidba töltesz is kb. ugyanaz, mint amivel fûtesz, vagy fõzöl, az olaj is amit a kocsidba töltesz kb. ugyanaz, mint amivel fûtesz stb.-stb. MÉGIS brutális jövedéki adó van rajta. A jövedéki adõkat azon termékekre vetik ki, amiket az emberek MINDEN körülmények között megvesznek (ital, cigi, üzemanyag). Ha vízzel menne a kocsi, akkor lenne "üzemanyagvíz" literenként 300HUF-ért (színezve és szagosítva) és lenne a "csapvíz" ugyanilyen köbméteráron. Ha rajtakapnának, hogy csapvizet tankolsz, máris visz a gazdasági rendõrség stb.-stb. (kb. olajszõkítés, fûtõgáz kocsiba stb.-stb.).
Meg kéne érteni, hogy az állam igen jelentõs bevétellel rendelkezik az autósokból és errõl soha nem fog lemondani, mert összeomlana az államgazdaság.
Jelesül hiába készülnek lassan decis fogyasztású autók, ha 1x ezzel párhuzamosan többszörösére nõtt a fogyasztott üzemanyag ára! Senki sem mond le szívesen az 1200%-os extraprofitjáról... Majd ha egy kanál benzin kell egy limóba 100km-en, akkor a kanál benya fog 5-6000HUF-ba fájni, OJVÉ!