Minden tiszteletem az úré, és szeretem a játékait (különösen a B&W-ot és a Fable-t), de nagyon komolytalanná vált az utóbbi idõben tett kijelentéseivel, és most ez is...
Halo. Nagyon nem "meghatározó" dolog, hogy konzolon az volt az elsõ élvezhetõ fps... Esetleg xbox-on az elsõ volt, de amúgy maga a játék egy dögunalmas, egyszerû shooter, ami még csak nem is élvezetes... Fel nem fogom, mire fel van körülötte akkora hype. Vagy konzolos vonalon ez már a játékok csúcsa? Röhej.
Na jó, a WoW meghatározó, valamilyen tekintetben. A többit meg inkább nem minõsítem, de az biztos, hogy helybõl tudnám a sokkal meghatározóbb játékokat sorolni...
Ahhoz hogy megértsük az úriember listáját, meg kell értenünk ki is õ. Az illetõ olyan játékokat fejlesztett, amelyek mind-mind mérföldkövek voltak a játékfejlesztésben:
- Dungeon Keeper: gonosznak kellett lenned, hogy a gonosz gyõzzön.
- Populous: hát izé, ezzel nem játszottam túl sokat, de azt mondják elég különleges volt.
- Magic Carpet: utolsó DOS-os 3D játék, a Windowsos játékok évekig meg se közelítették a minõségét 3D gyorsító ide vagy oda. A másik, hogy a játék nem telepített - CDrõl futott, és csak mentéseket tárolt a vinyón.
- Black&White: ezt megintcsak kihagytam, de elég érdekesnek hangzott.
Szóval ha a fazon arról akart volna nyilatkozni, hogy melyek a játékfejlesztés technikai mérföldkövei, akkor felsorolta volna a saját játékait és kész. Ha arról, hogy melyek a legsikeresebb játékok, akkor készít egy összesített eladási listát és annyi. De õ a játékipar legmeghatározóbb játékairól beszélt. Az általa felsorolt játékok jellemzõje az, hogy adott kategóriába rengeteg új játékost vonzottak. Nézzük sorra:
- Dune2: Elõdjei Heroes sorozat/Warlords/Knights Bounty meg hasonló játékok, vagyis körökre osztott stratégiák. Ezekkel játszott x fõ, az RTS-ekkel - amibõl az elsõ a Dune2 volt - meg ez a szám azóta sokszorosára nõtt. Persze a Dune 2-nél a Warcraft 1 klasszisokkal jobb volt, de nem a Warcraft 1 csinált új kategóriát (RTS), ami azóta is töretlen sikernek örvend.
- Mario64 - fogalmam sincs, nem ismerem.
- Tomb Raider: becsempészte az erotikát a(z egyébként dögunalmas) kalandjátékok világába, ezzel megint csak játékos tömegeket állított egy mûfaj mögé. Hatása mai napig tart, a third person nézet azóta is divat, és a WoWban pl ki lehet kapcsolni a köpenyt meg a fejest, hogy ne takarják el a karaktert.
- Halo: PCn elég fos volt, konzolon ettõl lehetett még korszak alkotó.
- WoW: elsõ havidíjas MMO, amit tényleg tömegek játszanak. A (fizetõs) játékidõt néhány 10 óráról több 100 napra tolta ki.
Szóval az illetõ leginkább kiadói oldalról fogta meg a játékokat, és legalább 60%-ban igaza van (másik kettõ játékot meg nem ismerem).
Halo?? :D:D:D korszakalkotó szar... el lehet vele lenni lanon.
Ugyan ugyan, mit vártatok egy olyan embertõl, aki konzol-exkluzív játékokat gyárt? Az ilyen ember már régen eladta magát.
Egy MIcrosoft báb lett.
le mertem volna fogadni, hogy a Halo közte lesz...
kár, hogy csak a vége felé említette meg; ha az elején teszi, akkor nem kellett volna végigolvasnom ezt a hírt
egy emberrel több, akinek mától nem adok a véleményére
A Populous-t én meg nem mondanám igazán RTS-nek. Akkor a Dungeon Keeper is az? Meg a Black and White
jah csak Everquesttel tízezren játszottak, WoWval 10 millióan. Ezért szól ez a lista a legmeghatározóbb játékokról.
A saját Populusa ráadásul elõbb készült, mint a Dune2, mint RTS...:)
Doomot én is hiányolom, WoW-ot viszont nem értem, hisz akkor már rég volt Everquest, ami forradalmi volt. Marionak sincs sok helye, akkor már inkább GTA3.
A Halonak sincs sok keresnivalója, helyette inkább Half Life, mint elsõ rendes történet-központú játék, vagy a 2002-es Medal of Honor a szkriptekkel elért filmes beütése miatt.
egyébként meg, ez is csak 1 ember szubjektív véleménye... ugyanúgy mint a tiétek ;)
hm.. sok helyen volt már ez a hír, és sajnos itt lett a legrosszabbul lefordítva. Máshol sokkal jobban ki van fejtve a véleménye, meg az indokai.
Példa:
http://www.gamekapocs.hu/hir/16972/Az+elmult+20+ev+legobb+jatekai+Molyneux+szerint
Szerintem azért más a jó játék meg más a legmeghatározóbb játék. Ötöt felsorolni nagyon nehéz. Dune2 az biztos, hogy ott van mint az egyik. Talán a Tomb Raider is az. Viszont én idetenném a Doom-ot is, Wow-al teljesen egyetértek és én talán még mint gyûjtõnév a SierrOnline kalandokat. Persze egy csomót lehetne még sorolni mint meghatározót de szerintem ez a lista kismértékben mindenkinél eltér.
hogy most a nõi kalandor miért olyan meghatározó dolog azt nagyon nem értem. A Halot többször megpróbáltam végigjátszani, de mindig hamar eluntam.
A WoW-val viszont teljesen egyetértek.
Van egy pár azért, amivel nem értek egyet. De a mester biztos jobban tudja.
A wow lehet, hogy nagyon divatos és népszerû, a megoldásai ötletesek és dizájnosak, de semmiképp sem forradalmi, vagy meghatározó.
a dune 2 meg lehet, hogy stílusteremtõ, ezzel mondjuk részben egyetértek. De kicsit késõbb a C&C sokkal kiforrottabb volt, és szerintem sok mindent hagyott az utódokra.
És a Halo? Akkor már egy kezdetleges PC-s fps, Doom, Wolfenstein, Quake, Hexen, Heretic... mennyire meghatározó volt már ez a korszak.
FPS terén vagy Doom vagy Quake kellene a listába. Quake volt az elsõ valóban full 3D-s FPS, nem élt olyan trükkökkel, mint a Duke 3D. A Doom-mal lett igazán ismert mûfaj az FPS.
Igazából 5 játékkal nem lehet lefedni, mert még a stílusokat sem tudod lefedni.
A TPS a Tomb Raiderrel, pedig volt már elõtte egy Fade to Black is...
a máriók és a gtak össze fonodását nem értem :D sztem õ sem ... meg úgy általában talán csak a düne 2 amire aszondom okéé. halo ? talán ,végül is ha belegondolsz az embernek az jut eszébe elõször mint konzolos fps.a goldeneye is jó példa lenne de akkor már ott a turok is!
Ez meglepo. A dune2-t leszamitva roppant buta valasztasok / indokok.
Inkább a Goldeneye007-et szokták emlegetni, hogy elsõ normális, játszható, multis, konzolos FPS-t... Nagyjából mindenhol, ahol ilyen "minden idõk" listákat csinálnak. Én spec soha nem láttam azt a játékot, de már lassan mindent tudok róla, annyiszor felemlegetik.
"Az utolsó kiemeltje pedig - nem meglepõ módon - a World of WarCraft"
Bár csak azt mondhatnám, hogy én meglepõdtem, de sajnos nem. Ha valakinek hát éppen Molyneux-nak tudnia kéne, hogy már maga a warcraft világ mennyire összelopkodott dolog, persze ettõl még nem okvetlen szar
A Halo meg eleve egy vicc... mezei FPS, annak is középkategóriás, persze nem tudom milyen konzolon irányítani, de PCn csak egynek tünt a tucat FPS-ek között.
Dune II-vel még egyet is értek. A többivel nem nagyon.