Ez még csak nem is kritika vagy kínos igazság volt, hanem két fordítói szarvashiba kipécézése. A kedves fordító nem tudta, hogy a német PS - Pferdestärke - magyarul lóerõ vagy LE, ill. a német Durchschnittsgeschwindigkeit szót csúcssebességnek fordította, pedig valójában átlagsebesség a jelentése.
Az itt szokásos módon kijavítják a hibát, majd törölnek minden olyan kommentet, amibõl kiderülne, hogy egyáltalán létezett a hiba. Esetleg még warnt is kap a hozzászóló, ha nagyon ugrál.
Tiszta metánnal nem hajthatsz gázturibnás repcsit tudtommal.
A szállítási veszteség az mekkora is lenne? A semmi közepén kicsivel drágább építkezni, mint egy európai környezetben.
Homokviharok?
Most napelemekrõl van tükrös megoldásokról beszélünk? Mindkettõnél igaz az, amit leírtam. Nincs az a gyártó kapacitás ami elegendõ tükröt termelne (ez még talán), de napelem felejtõs. Totálisan.
Ja. mútlkor láttam képet. Egy többszázszor többszáz méteres területen volt egy pár MW-os erõmû. Mekkora helyigénye is lenne ennek? Hogyan véded meg? Mibe kerül ez? Karbantartás? Két ilyen helyére felhúzol egy atomerõmûvet (vagy egy helyére).
Mi az, hogy törlik a kommenteket??? Fáj "Nekik" az igazság, nem tetszik a különvélemény, kínos a kritika? Ilyen lesz a "szép" új világ, ha hagyjuk. A géprõl: valóban nem túl nagy eresztés, de a jelenlegi technikával nem megy jobb. A panelek összteljesítménye így sem pite. Az 5 napot én is keveseltem, ahhoz 333 km/h kellene... :)Amúgy a napcellákat sem igen kell tölteni... :)
Sajnos napsütésben a mi országunk is egyre elõkelõbb helyen áll.
Hát igen, a Szahara környéke épp a politikai stabilitásáról híres. A szaharai napsütés éppúgy természeti kincs, mint az olaj vagy a földgáz, a naperõmûvek csak a kitermelés eszközei, mint a fúrótornyok. Szerintem az ottani államok már dörzsölik a markukat, mert az olaj mellett már a napenergiával is lehet majd nyomást gyakorolni a fejlett államokra. Már elõre látom a 2030. évi napválságot, az 1973-as elsõ olajválság mintájára.
Jelenleg csak ok probalnak meg olyan gepet epiteni, ami emberrel a fedelzeten kepes napenergiaval korberepulni a Foldet. Nem az a lenyeg, hogy ez a technika hasznalhato-e a polgari repulesben, hanem az, hogy megtegye valaki. Ez a Piccard csaladban mar hagyomany.
A hetkoznapokban ez valahogy ugy lenne megoldhato, ha napenergiaval aramot allitanank elo valahol a szaharaban. Aztan ezt az aramot elvinnenk a tengerpartig, ahol vizbol es legkori szendioxidbol cseppfolyos metant allitanank elo. Ezt csoveken el kellene vinni a repterekig, ahol sugarhajtasu gepekbe lehet tolteni. Elegeteskor pedig a metanbol es oxigenbol ujra viz es szendioxid lesz. A tarolt napenergia pedig visszaalakul hove. Ez egy realis megoldas es semmilyen techikai fejlesztes nem kell hozza, minden technologia a rendelkezesunkre all.
"maszek" ... "merész" :)
Nincs az olyan messze mint gondolnád! Már most képesek lennénk leváltani a fosszilis üzemanyagokat, csak senki nem költ erre pénzt. Az aksikat meg nem kell cserélni, töltõdhetnek azok a saját seggükön is.
Minden tiszteletem a Piccard családé. A nagypapa a 30-as években többször is magassági rekordot döntött léghajójával, az apja jotott el a Mariana árok aljába, az említett Bertrand körbe léghajózta a földet. Nyilván nem tudott nyugton ülni otthon... Hajrá!
Ok-ok, ha mást nem példának jó, hogy az ilyen típusú egyáltalán nem jó a felderítésnek - így sikerült valósat állítanom utólag is
Hmmm... most akkor szállító gép? Az a kamera meg távközlési eszköz (mobiltelefon? ) amit évekig cipel, elavult lesz... régi kamera, régi telcsik, ennyit ne cipelgessen, feleslege (jó, tudom, kémrepcsi...)
A fenti ipse úgy tûnik nyitot kapukat dönget: "A Qinetiq most a Boeinggel közösen fejleszti tovább a gépet: a cél az, hogy korlátlan ideig (a gyakorlatban ez több évet jelent) képes legyen a gép a levegõben maradni 4-500 kg-nyi rakománnyal (kommunikációs eszközök, kamerák). A mérnökök szerint ehhez még nagyjából két évnyi fejlesztésre van szükség." ez volt 1 éve...
http://index.hu/tech/hardver/zep250808/
Még annak se nagyon, mert ahhoz meg túl nagy.
#11: Ezt a célt soha nem érik el, mert a Napból 1 négyzetméterre soha nem fog több energia érkezni. (OK, 1 milliárd év múlva kb. 10%-kal több lesz. )
Lassan ott tartunk, hogy készülnek valóban nagy hatótávolságot megtenni képes, napenergiával mûködõ, EGYSZEMÉLYES gépek (egy Jumbo Jet méretében...). Hatékonyságról szó sincs szerintem (még). Nyilván kis lépésekkel lehet elérni a célt, de még rettenetesen messze van. Aztán amikor az akksik cseréjérõl lesz szó, és felhõkarcolókat lehet építeni az elhasznált akkumulátorokból, akkor megint majd pislogunk. Ez még nagyon lassú, nagyon nagy, nagyon kevés férõhelyes és nagyon nem egy használható konstrukció. Na reméljük azért majd felpörög az ipar és lesznek szárnyba építhetõ, valóban a fosszilis anyagokat kiváltani képes, nem túlságosan környezetszennyezõ akksik. Vagy nem :)
Nemhogy a térítõkön, de még a sarkkörökön sem jön össze, mert ezek hossza is kb. 16,000km (persze egyenként ).
A fenébe is, ha már felhívom a figyelmet két fordítási hibára, akkor a hozzászólásaim törlése helyett nem inkább köszönet illetne meg???
70 km/h, bocsi
Fura, hogy 70 km/s sebességgel hogyan akarja 5x 24 óra alatt körberepülni a Földet, az csak 8400 km. Esetleg valamelyik térítõ követve? Ennyi erõvel az Északi Sarktól pár kilométernyire is körberepülhetné a Földet, akkor csak néhány kilométer lenne a táv. :D
Nyilván van a cikkben egy csomó elírás vagy/és félreértés, vagy bennem, amúgy hurrá és le a kalappal. :)