Egy bemutató oldal mindenképpen célszerû lenne minden vállalkozásnak. Telefonban sok dolgot nehéz elmondani,vagy sokáig tart, egy kép néha többet ér, ráadásul a lényeg,hogy egy honlap szinte mindig elérhetõ. Tegnap éppen azon bosszankodtam,hogy van egy hobby bolt,és nincs honlapja. Így be kell mennem megnéznem a dolgokat,ott válogatni kényelmetlenül,mert nincs sok hely. Persze ha nincs készleten olyan áru,akkor amúgy se látom,csak katalógusban, és ez gyakran elõfordul. Ráadásul az eladók se egyformák, egyik kevésbé ért a dolgokhoz ,mint a másik. Nem lenne egyszerûbb egy honlap? Akkor megrendelném ott.Kapnék értesítést,ha megjött a cucc és csak akkor kéne bemennem a boltba.
Én már láttam profinak mondható oldalt, amely kávéházat hivatott reklámozni a neten - és elmondhatom, hogy örültem, amikor elolvashattam, hogy mi is van a menüjükben, mennyiért, a nyitvatartás, no meg pár kellems szó a kávézásról. Legyen szó akármilyen kisvállalkozásról, sztem ennyi pénzt beleadni megéri.
Azért ez nagyban függ a cég profiljától, ha pl csak javítással foglalkozol, akkor egyszer megcsinálod és nem kell hozzányúlni. De ha kereskedõ vagy, akkor manapság minimum elvárják, a termékek rövid bemutatóját, amit elég sûrûn kell frissíteni, az már nem két fillér, pláne ha azt akarod, hogy ki is nézzen valahogy.
Bizonyos esetben nincs is szüksége egy vállalkozásnak weblapra. Pl egy kis kávéház, ami törzsvendégekkel is 80-90% pörög, minek tegyen fel oldalt magáról? Ha megrohamozzák az új vendégek, csak túlterhelté válik, és többet veszít vele, mint amennyit nyerne. Aztán a másik oldalról: Akiknek meg kéne weblap, azoknak vagy nincs pénze rá (vagy sajnálják rá), vagy nem ismerik fel a jelentõségét. De tudok olyan esetrõl is, amikor varázslatos fellendülést várnak egy weboldaltól. Sokszor nem értik meg, hogy a weboldalt magát is népszerûsíteni, hirdetni kell, mert csak úgy magától a netezõ nem fog rátalálni (legalább is nagyon kis eséllyel).
Egy honlap létrehozása és fenntartása viszont olcsóbb, mint egy telephelyé.