"Ha az „Egyirányú forgalmú út” jelzõtáblák (104. és 105. ábra) alatt elhelyezett kiegészítõ táblán (105/a. ábra) autóbuszt és/vagy kerékpárt mutató ábra jelenik meg: a) az úttesten kijelölt kerékpársávon, ennek hiányában az úttest jobb széléhez húzódva a kerékpáros,
a jelzõtáblán megjelölt iránnyal szemben közlekedhet."
ecsééééééém, mennyi halál lesz emiatt. persze remélem, hogy tévedek. mondjuk ennek mi értelme azt nem tudom
"biciklista, hadd menjen, úgyis észreveszik, ha nem, majd' lehúzódik!" valami ilyesmi felkiáltással írhatták ezt bele
Õszintén, ki az aki eddig annyival ment át a vasúti átkelõn, amennyivel kellett volna...? Najó, sokszor akkora bucka van ott, hogy még lassan sem lehet átmenni:D
Itt a teljes anyag, erdemes vegig bongeszni, eleg sok a hasznos valtozas (a sarga kez-ikonok jelzik a valtoztatasokat):
Végre valami, tán kezdenek rájönni, hogy az autósok nem idiótán, és tudnak a körülményeknek megfelelõen vezetni, nem kell mindent szabályozni, meg a szájukba rágni...
Egyértelmû amit mond a leírás. Csak ahol tábla áll, ott van meghatározott legnagyobb sebesség.       (A többinél egyéb körülmények alapján ez nem lesz szükséges.)
A KRESZ módosításai között találtam egy elég érdekeset:
17. § A vasúti átjáróban való közlekedés új szabályai (A rendelet 39. § változásai)
A módosítás elõtt: (1) A vasúti átjárót megközelíteni csak fokozott óvatossággal szabad. A közúti jármû vezetõje köteles a jármû sebességét a vasúti átjáró elõtt elhelyezett - 90., 91., 92. vagy 95. ábra szerint - veszélyt jelzõ táblánál lakott területen legfeljebb 30 km/órára, lakott területen kívül legfeljebb 40 km/órára csökkenteni, és a vasúti átjáróig ezzel a csökkentett sebességgel kell haladni.
A módosítást követõen: „(1) A vasúti átjárót megközelíteni csak fokozott óvatossággal szabad. A vasúti átjáró megközelítésekor, illetve a vasúti átjárón történõ áthaladás során eleget kell tenni a vasúti átjáró biztosítására szolgáló közúti jelzéseknek.”
A vasúti átjárók elõtt kötelezõen betartandó, rögzített mértékû legnagyobb sebességet általánosabb megfogalmazás váltja fel. Ahol a választható legnagyobb sebesség meghatározása változatlanul szükséges, ott ez tábla kihelyezésével megvalósítható.
Tehát mostantól a vasúti átjáró elõtti sebességkorlátozás már nem érvényes?