Nem tudom ki lenne képes akár egy órát is úgy elõre nézni. Szerintem nem kényelmes. Meg tényleg annyi idióta között több méter magasban nem biztos hogy biztonságos. Legfeljebb automatizálva tudnám elképzelni, beírod h hova mész és nem és vezérlek.
azt jöt egy kis szél ,azt oda a repülés!Kiskanállal szednek össze. Nem beszélve nem érdemes a magasba integetni!( akezek bánják) Nagyon lélekvesztõknek néznek ki ezek a helikopter utánzatok,akkor inkább valami kis repülö szárnyakkal)kevesebb fogyasztás,kisebb kockázat..
GEN H-4 from Gene corporation - Japan is your personal helicopter. It comes with a seat and landing gear so all you have to do is strap on and you are ready to go. Unlike traditional helicopters it has 2 sets of coaxial, contra-rotating rotors (KA-52 Hokum for all you military buffs) which eliminates the need of a tail rotor for balancing. The rotors have a length of only 4 meters (118 inches) so no parking problems too. It is powered by 4 lightweight 125 cc 2 cylinder engines which use standard gasoline. The GEN H-4 can fly to a maximum altitude of 1000 meters at a top speed of 90 km/hr (59 mph) for upto 30 minutes. You dont require a license to fly the GEN H-4 in Japan and the inventors claim it is easy as riding a bicycle and with just 2 hours of practice you can master it. The controls also resemble a bicycle handle. You dont get the GEN H-4 as a ready unit, Gene corp is selling it as assembly kits. It is available in Japan for 3,780,000 Yen ($32,500).
"Helikópáter is van 10m körül." Van valami 1 személyes összehajtógatható helikopter, amikor bejelentették akkor kb. 2 millió Ft volt a dollárban megadott ára.
"A folyami szállítás völgymenetben a legolcsóbb és a legkörnyezetkímélõbb" Csak nem egy bizonyos folyón, aminek a szabályozása vagy 170 éve csak terv, és ami emiatt gyakorlatilag az év 70%-ban nem vagy csak kis merülésû hajóval hajózható ...
Egyelore egy mukodo ssto skiklonak is sokan orulnenek. A repulo autorol is sejtjuk hogyan kellene megepiteni, de ennek ellenere a tudosok mindig ujabb agyhalott otletekkel allnak elo. (mert ez mar igazabol nem tudomanyos, nem is igazan mernoki, hanem penzugyi kerdes, azt meg nem lehet kutatni) A venture start programot is leallitottak, igy az eleg vicces volt amikor cameron a legutobbi filmjebe berakta a nasa-s modellt es meg a nevet sem valtoztatta meg.
Végre haladunk a korral, még pár évtized és lehet megépül az elsö ürcirkáló??
A folyami szállítás völgymenetben a legolcsóbb és a legkörnyezetkímélõbb. Ha pld. xx ezer tonna vasércet akarsz elszállítani Németországból Törökországba, a legolcsóbb, ha hajókra rakod, és a Dunán leúsztatod Konstancáig, onnan meg a tengeren viszed tovább a törökökig. Nem gyors, de árban verhetetlen.
Az ötlettel semmi gond nincs, csak a mávval, és az államal. Mind2-t túlnyomó többségben idióták, és tolvajok (elvtársak) irányítanak, amíg így lesz addig nem is fog semmi sem sikerülni. A duna viszont nem lenne jó, vizi úton szállításnál sok a természetes akadály, és a járhatósághoz sokat kell költeni. Viszont vasútnál nem kéne más csak megválni a komcsiktól, az egész "rendszertõl" amiben éltek (loptak). Nyugaton mûködik, fejlõdik a vasút, nagyon szépen.
ennyi. Valószínûleg valami kamuhívójellel is elmehetne minden a légirányítással dumcsizva, fel se tûnne senkinek hogy nincs a gép beregisztrálva sehova :D
"Mert ha megteszed, akkor elõször visszavonják a pilóta-engedélyed, és ha ez nem elég, vagy nincs engedélyed, akkor perbe fognak, lefoglalják a géped, és ha másként nem megy lecsuknak. És még ez a jobbik eset."
LOÁL! Elõször írtam hogy nincs mit elvenni. Másodszor, hogy fognak perbe ha azt sem tudják ki repked? Azonosító nincs, reptérre nincs szükség, akárhol fel és leszállhatok, és onnan el is vihetem egy utánfutón a garázsomba. Végignéznek minden ház garázst, mert láttak valamit a radaron, amit egy madárrajjal is össze lehet téveszteni? :D És ha megtalálnának akkor mivan? kapok 2 hónap felfüggesztettet, aztán csá :)
Ultrakönnyû kategóriában is ajánlatos betartani az alapvetõ szabályzatot, mert esetleg odaküldenek egy vadászgépet, vagy esetleg a légi-rendészet helikopterét azonosításra. Extrém esetben meg kilõnek a levegõbõl, hogy ne veszélyeztesd a hülye agyad miatt például a leszállni, vagy felszállni készülõdõ utasszállító gépeket.
Odaküldenek egy vadászgépet ja persze :DDD ezen nagyot röhögtem. Van magyarországnak légiereje? Jaa van vagy 5 mûködõ gép, bár felszállni nem tudnak mert drága az üzemanyag :) helikopter? Hát annál is kb hasonló lenne a helyzet, fõleg hogy a radaron sem tudnának folyamatosan követni ha a hegyek között alacsonyan repkedek, na meg ugye bárhol leszállhatok egy picit és hopp eltûnt + egy madárraj méretû célpont nem túl hívogató :)
Egyszóval a magyar légiközlekedési rendészet egy nagy 0, kb ki lehet röhögni(mint a többit is ebben az országban...).
50-es években lõttek le ballont? :D és most az 50-es évek van hidegháborúval, meg szép nagy hadsereggel?
Hagyjál már az ilyenekkel ez magyarország, egy igazi viccország :)
"Extrém esetben meg kilõnek a levegõbõl, hogy ne veszélyeztesd a hülye agyad miatt például a leszállni, vagy felszállni készülõdõ utasszállító gépeket."
Én nem te vagyok, nekem van annyi eszem hogy elkerülöm a ferihegyet, és a kifutó megközelítési útvonalakat, fõleg ha illegálkodom ;)
"Arról nem is beszélve, ha esetleg katonai eszköznek néznek. Mondjuk repülõ robbanóeszköznek." jajjj biztosssan annak néznek mi másnak? Magyarország háborús zónában van, mindenhol robbanóeszközök repkednek légcsavarral(rakétahajtómû már nem menõ), mert úgy szokták :D mert ez egy olyan ország amit nem szar le mindenki XD
Ezt Rolloutnak nevezik, és megy is mindenfele. Az amszterdami kikötõbõl uszályon elhozzák a kamionokat egészen Pozsonyig, ahol lerakják és nálunk már tengelyen megy tovább. A bõsi cirkusz miatt, pontosabban a duzzasztatlan visegrádi szoros miatt nem tudják továbbvinni. Mo.-n nem igazán mûködik az elv, de ha dolgoztál a MÁV-nak, akkor tudod miért. Hegyeshalomnál van egy ilyen fogadóállomás, meg Kiskundorozsmánál is egy másik. De nem minden kamionos használja.
A 90-es évek elején nagy derûlátás volt itt Európában. Gorbi "Európa Ház" eszméje alapvetõen jó volt, és a Nyugat fogékony lett volna rá, de a balkáni és volt-SZU-beli etnikai konfiktusok mindent elmostak, mint egy sártenger.
E derûlátás keretében nagy tervek voltak egyrészt a Duna, mint páneurópai áruszállító gerincvonal, és másrészt a kombinált árufuvarozás vonatkozásában. (Nekem akkoriban járt a kezemben egy ilyen MÁV-os dokumentum, amelyet én fordítottam vagy magyarról angolra, vagy fordítva, már nem emlékszem. Egyébként, rövid ideig dolgoztam a MÁV számtech intézetében, ahol utáltam dolgozni, mert a rothadt korrupció belengett mindent és mindenkit, ki is rúgtak elég gyorsan. A volt fõnökeimet a rendõrség épp most motozza, veszi õrizetbe. ) Ez utóbbi épp azt célozta, hogy komplett tehergépkocsikat pakolnak fel vasútra, és viszik el a célállomáshoz minél közelebb. Ebbõl aztán nem sok lett, így az utak és autópályák terhelése elég nagy, fõleg a tranzitútvonalak mentén. Az ötlet még nem holt hamvába, bármikor fel lehetne éleszteni, és nagyobb lelket lehelni belé.
A vasut tomegszallitasra valo. Legyen ez nagy tomegu aru, vagy nagyobb emberekbol allo tomeg, a lenyeg, hogy viszonylag egyszeruen el lehet vinni viszonylag nagy tomeget ket allomas kozott. Minel nagyobb a tav, annal konnyebb a szukseges aru/utasmennyiseget osszeszedni. Autos kozlekedeshez is jo lenne, mivel a jarmuveket is el lehet szallitani, igy a ket allomas kozott sokkal kevesebb energiaval es gyorsabban meg lehetne oldani a kozlekedest. A repulok gyorsabbak, de nehezebb eljutni egy repterre, mint egy allomasra es sokkal dragabbak is. A csaladi autot meg egyelore nagyon koltseges felpakolni egy repulore, mig egy vonaton altalaban siman elfer. (nyugat europaban meg vannak autoszallito vonatok, pl. ilyenek jarnak a csatorna alagutban is)
"Érdekes, amit írsz, de én másként gondolom. Szerintem a levegõben lévõ vizet kell valamilyen formában felhasználni üzemanyagként, mégpedig úgy, hogy kivesszük belõle a hidrogént, majd visszaengedjük, hogy jó nagyokat robbanjon. Ráadásul, mivel a hidrogén könnyebb, mint a levegõ, ... ezen még lehetne filózni."
Lehet, de nem erdemes. A kemia es a gepeszet jelenleg sokkal konnyebben hasznalja a legkori szendioxidot es a folyekony vizet metan gyartasara, arrol nem beszelve, hogy konnyebb tartolni es a mai motorokat konnyebb atalakitani metanra mint hidrogenre. A hidrogennel meg kar felhajtoero elloallitasaval probalkozni, ugyanis sulyt csokkenteni nem fog, mert a szukseges uzemanyagot suriteni kell, hogy eleg legyen, igy a cseppfolyos hidrogen is biztos nehezebb lesz a levegonel. Menet kozben meg nem lehet hidrogent eloallitani, mert ahhoz tobb energia kell mint amennyit nyerunk belole, tehat mindenkeppen a tankban kell lotyognie valamilyen hajtoanyagnak. (alternativa meg az aksis meghajtas vagy a nuklearis, esetleg a napelemes, de ott a hidrogen csak az energiatarolo kozeg lehet)
"lajstromozásra nem kötelezett légijármû"
Ezek a katonai jarmuvek es a sikloernyok. Egyik sem tul hasznalhato mint repulogep, bar a sikloernyosok azert szoktak baleseteket okozni. (foldon/vizen/levegoben) :-) Mindemellett a modellek is tudnak embert olni, de szerencsere eddig csak par ilyen halalos baleset volt.
"ha nem lennék egészségügyileg alkalmatlan a jogsira"
Ez engem kíváncsivá tett, ha nem haragszol. Érdekelne, akár privátban is, hogy mi az oka. De ide is beírhatnád szerintem, hisz a nikk védi a magántitkod, és eljátszhatnók az a játékot, hogy problémamegoldás, ki mit javasol neked, hogy alkalmas legyél. Oksi?
"4. § (1) A magyar légtér az országhatár által körbezárt terület feletti légtérnek a légiközlekedés számára fizikailag igénybe vehetõ magasságig terjedõ része. (2) A Magyar Köztársaságot a magyar légtérben teljes és kizárólagos szuverenitás illeti meg."
"6. § (1) A magyar légteret az a légi jármû veheti igénybe, a) amely felségjellel és lajstromjellel, illetõleg jogszabályban meghatározott egyéb azonosító jelzéssel rendelkezik, továbbá b) amelynek vezetõje a légiközlekedési hatóság, illetve a katonai légügyi hatóság által kiadott szakszolgálati engedéllyel rendelkezik, lajstromozásra nem kötelezett légijármû esetében a jogszabályban meghatározott feltételeknek megfelel."
"46. § (1) Légijármû, továbbá a külön jogszabályban meghatározott légiközlekedéssel kapcsolatos eszköz abban az esetben tartható üzemben, ha olyan típushoz tartozik, amelyre a) a 216/2008/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet és a légijármûvek és kapcsolódó termékek, alkatrészek és berendezések légialkalmassági és környezetvédelmi tanúsítása, valamint a tervezõ és gyártó szervezetek tanúsítása végrehajtási szabályainak megállapításáról szóló, 2003. szeptember 24-ei 1702/2003/EK bizottsági rendelet alapján az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség, vagy b) az elvégzett típusvizsgálat alapján a légiközlekedési hatóság, c) az állami célú légiközlekedéssel összefüggõ feladatok tekintetében a katonai légügyi hatóság típusalkalmassági bizonyítványt adott ki."
"52. § (1) A lajstromozásra kötelezett légijármû, illetve állami légijármû vezetéséhez, e légijármûvek és berendezéseik légialkalmasságának, üzemképességének tanúsításához, továbbá az 53. § (6) bekezdése szerinti rendeletben meghatározott egyéb tevékenységek ellátásához szakszolgálati engedély szükséges. (2) A légi személyszállításra és a légi árufuvarozásra használt légi jármû esetében a szakszolgálati engedély tulajdonosa a jogosultságával abban az esetben élhet, ha arra a légi jármû üzemben tartója, illetve karbantartója írásban külön felhatalmazta. (3) Lajstromozásra nem kötelezett légi jármûvet az vezethet, aki nem szenved a külön jogszabályban felsorolt betegségek vagy testi hiányosságok egyikében sem, és aki a légiközlekedési hatóság által engedélyezett tanfolyam elvégzésérõl bizonyítvánnyal rendelkezik. (4) A repülések végrehajtásának részletes szabályait a miniszter a honvédelemért felelõs miniszterrel egyetértésben rendeletben állapítja meg. (5) Az állami repülések céljára kijelölt légterekben végrehajtott repülések szabályait a honvédelemért felelõs miniszter - a miniszterrel és a rendészetért felelõs miniszterrel egyetértésben - rendeletben állapítja meg. (6) A lajstromozásra nem kötelezett légi jármûvel folytatott repülések és az azokkal összefüggõ tevékenységek végrehajtásának szabályait a miniszter rendeletben állapítja meg."
Érdekes, mi?
Bocs, nem jól fogalmaztam. Sajnálom. Nem akartalak megsérteni, ha nincs ilyesmihez közöd.
Arra a bunkóra értettem aki senkivel nem törõdve, a repülési elõírásokat megszegve, csak úgy röpköd. Azért nem kár, mert az ilyen selejt rostálódjon ki minél elõbb. De ezek ritkán halnak meg egyedül, annál gyakrabban ölnek meg ártatlanokat. És még van úgy is, hogy õk megússzák, a vétlen meg nem.
A közutakon is sok az ilyen, minek a levegõbe vinni ezeket?
Nem. Tényleg ez van. Persze az ultrakönnyû gépeknél kissé lazábbak a szabályok, de ha több lesz belõle akkor szigorúbban fogják venni.
De mondjuk, összeütközöl valamivel a levegõben. Az szinte biztos hogy meghalsz. Érted nem is kár, de azért inkább akaszd fel magad, mert úgy nem viszel magaddal mást. Az ellenfeled is minimum megsérül, esetleg lezuhan.
azért te is túldramatizálod picit az egészet. aki szabályszegõ kedvében van kimegy a közeli reptérre, beül a repülõjében és repül... tojni fognak a fejedre még csak bejelentkezni sem kötelezõ, csupán tájékoztató csatornákra " muszáj " hogy tudják egyáltalán a földön is hogy merre hány méter.
Hogy ez mennyibe kerül azt még nem lehet tudni. Még a prototípus tervezése sem kezdõdött el.
A Discovery csatornán volt egy pasi, aki mindenfélét épített. Kis repülõgépet, és könnyû-helikoptert is. Mindkettõt kittben vette, mert Angliában azt is kapni.
A kisgép, két személyes, ha jól emlékszem 20 ezer font körül volt szerszámokkal, festéssel, és talán még 4-5 ezerbe került a légi-alkalmassági vizsga, meg a pilóta-engedély megszerzése.
A szintén két személyes helikopter kicsit többe került, csak a kitt volt úgy 25 ezer font körül. Ehhez jött a festés, hatósági vizsga, stb...
Baromságokat beszélsz. Sajnálom, de ez a pontos megfogalmazás.
A légi közlekedésre szigorú szabályok vonatkoznak, amiket nem érdemes megkerülni. Mert ha megteszed, akkor elõször visszavonják a pilóta-engedélyed, és ha ez nem elég, vagy nincs engedélyed, akkor perbe fognak, lefoglalják a géped, és ha másként nem megy lecsuknak. És még ez a jobbik eset.
És persze csak úgy repülgetsz. Ultrakönnyû kategóriában is ajánlatos betartani az alapvetõ szabályzatot, mert esetleg odaküldenek egy vadászgépet, vagy esetleg a légi-rendészet helikopterét azonosításra. Extrém esetben meg kilõnek a levegõbõl, hogy ne veszélyeztesd a hülye agyad miatt például a leszállni, vagy felszállni készülõdõ utasszállító gépeket. Volt ilyen jó-párszor az ötvenes években, amikor az amerikaiak léggömböket küldte az ország fölé, röpcédulákkal, meg fényképezõgépekkel. A radaron kiszúrták, vadászgéppel meg lelõtték.
Arról nem is beszélve, ha esetleg katonai eszköznek néznek. Mondjuk repülõ robbanóeszköznek. Ebben az esetben biztos a lelövés.
mivel a belvárosban lakom vidéken, a telkünk ahonnan esetlegesen fel tudok szállni 5-6 km-re van a lakástól. szal addig kijutni, majd a célhelyen is lehetne vele közlekedni.. ezért gondoltam egy összecsukható bicajra.. egy hétre meg azért nem kell olyan baromi nagy poggyász sztem.. és meglepõdtem, de a páromnak sem kellett sokal nagyobb.. (nem az a 3 bõrönd egy 7végére csaj)
én is a tömegközlekedés fejlesztését támogatnám, de sajnos azt hiába.. amíg az államnak, vagy valakinek nincs bevétele, nem fog menni..
A vasút szerintem áruszállításra való. Feladod a csomagod a vasútnál, õk berakják olyan lehegesztett kocsikba, amelyekhez, ha illetéktelen személy hozzápiszkál, akkor 70 ezer voltos áram agyoncsapja. Te meg felülsz a Puffinra, és ellibensz ahová akarsz, a csomagod meg 2-3 óra késéssel megy utánad.
"Azonban mi a helyzet, ha pár száz kilométert akarunk megtenni? Kénytelenek vagyunk bevállalni egy igen hosszú autózást. Hatalmas ûr tátong a közlekedési rendszerben, erre próbálunk egy alternatívát nyújtani."
Pont erre való a vonat, csak fejleszteni kellene az USA-ban is, Magyarországon is. Nem pedig felszedetni a síneket a cigányokkal.
"csak a puffin adhat nekem erõt és mindent lebíró akaratot!"
Érdekes, amit írsz, de én másként gondolom. Szerintem a levegõben lévõ vizet kell valamilyen formában felhasználni üzemanyagként, mégpedig úgy, hogy kivesszük belõle a hidrogént, majd visszaengedjük, hogy jó nagyokat robbanjon. Ráadásul, mivel a hidrogén könnyebb, mint a levegõ, ... ezen még lehetne filózni.
Minek ehhez kisrepülõtér? Ha megnézed, egy kisebb tisztásról felszáll. És ez a jó benne, a geci állam nem tud hozzádszólni, mivel akár a garázsban tárolod, és kiviszed egy kis utánfutóval kocsival egy tisztásra. Nem tudják bizonyítani hogy használod, nem kell hozzá semmi hivatalos mert nem kell reptér, jogsi, adó nélkül lehet vele sunnyogni országon belül.
"gondolod hogy ha repülni lehet szépen az utak fölött repülnek, és beállnak araszolni egy dugóba? :D"
Elobb utobb elkerulhetetlen lesz a lassu haladas, ha mashol nem akkor parkolasnal es az epuletek kozott. Csak akkor van jovoje egy ilyen rendszernek, ha meg lehet vele allni a levegoben, ahogy most egy autonal. Varosban, automata iranyitas nelkul csak lebegesre es araszolasra kepes jarmuvekkel lehet biztonsagosan haladni. A varosokat meg egy ideig nem fogjuk atalakitani a gepeknek, tehat ha nem fernek el, akkor nincs eselyuk. Ha viszont automata iranyitasu rendszerrol lenne szo, akkor azt az utakon is meg lehet oldani, sokkal olcsobban es kevesebb modositassal, mig az eredmeny ugyanolyan hatekony rendszer, ami nem igenyel plusz energiat arra, hogy a levegoben maradjon.
Masik fontos szempont, hogy menteshez, tuzoltashoz is lebegni kell, meghozza lehetoleg vizszintes pozicioban, egy mai teherautohoz merheto dobozban, hogy minden es mindenki elferjen. Erre a legalkalmasabb forma egy doboz, aminek a 4 sarkan van 4 emelo legcsavar. (az epuletek vedelme es a meret miatt ducted fan) Tovabba van 2 tolo legcsavar, ami a vizszintes elorehaladast es a kormanyzast is megoldja. Innentol a kezeles annyibol all, hogy emelkedes, sullyedes, jobbra, balra, elore, hatra. Egy adott magassag beallitasa mehet akar automatikusan is es onnantol a vezetese megegyezik egy autojeval. Nem kell minimalis sebesseget, nem kell kormanymozdulatokat es dolesszoget figyelni, csak vagy egy joystick-kal megadni a vizszintes iranyit, vagy egy gazpedallal a sebesseget es egy hagyomanyos kormannyal az iranyt. Az altalam javasolt rendszer masik elonye, hogy a magassag (emelkedes/sullyedes) beallitasa fuggetlen a vizszintes sebessegtol, mert egy egyszeru rendszer kepes a geptest es a szarnyak emeloerejet kompenzalni az emelomotorok teljesitmenyenek csokkentesevel, ami viszont azonnal korrigalhato, ha a jarmu sebessege csokkenne. Igy kapunk egy lebegni kepes autot, amit ugyanolyan konnyu vezetni mint egy mai automata valtos foldi jarmuvet. Fontos, hogy a rendszer gyors reakcioja erdekeben a motorok elektromosak legyenek, a hosszu tavu energiaellatas miatt pedig kenyelenek vagyunk turbogeneratorokat hasznalni, mivel ez egy viszonylag kiforrott es megbizhato technologia. (ha mindenkeppen kornyezetbarat akar lenni a jarmu, akkor hasznalhat vizbol es szendioxidbol aram segitsegevel eloallitott cseppfolyositott metangazt)
Fura. Jónak tûnik, de mégsem látok benne realitást.
De közben megtanulod majd karbantartani is.. az pedig nem rossz dolog.. ha nem lennék egészségügyileg alkalmatlan a jogsira hamarabb vennék egy ilyen kisgépet mint egy autót.. csak a közeli kisrepülõtérig kell kijutni valamivel, pl camping bicaj, és onnan már mehet a nyaraláójárat két személyre:D
Nekem csak egy gondom van ezzel.. ez max a kétüléses sportkocsikat váltaná le.. mi van ha én párommal akarok elmenni valahova 2 hétre pihenni? Nem úgy tûnik hogy lenne csomagtere ennek a kis göpzinek.. vagy egybõl kettõt kell venni?
"Már ma is van olyan normál 2 személyes kisgép ami 10 méteres távon (komolyan) felszáll, és még 35 km/h alatt van az átesi sebessége."
Nyílván nincs realítása az ilyen eszköznek a tömeges elterjedése. Mint ahogy már írták páran párszáz kilóméteres távon a nagy sebességû vonatnál nincs hatékonyabb alternatíva.
de egy helikopáter fenntartása sokadszorosa egy UL-nek.
Én úgy terveztem, hogy a 2. ótóm villanyótó lesz, de lehet, hogy villanyrepcsi lesz belõle. Fõleg, ha nem olyan magas a kgfb-je. (Vazze, megtetszett nekem is ez a szmájli :-)
Helikópáter is van 10m körül. Én akkor sem neveznélek "sznobnak, köcsögnek és újgazdagnak", ha Tesla Roadstert vennél 20m körül.
ja meg hogy "nem sokkal gyorsabb repülõvel mint autóval..."
180-200km/h-s utazósebesség nem számít gyorsnak, de lehet számolgatni hogy légvonalba mennyi mondjuk firenze 200al meg autóval autópályán 130-al :)
és szintén nem aranyárban vannak a kényelmesen 300al utazó ultrakönnyû repülõgépek.
"a kisgépek most is potyognak elég gyakran" ... Dunakeszi repülõtéren dolgozik édesapám, Idén 11 (ha jól rémlik) repülõ zuhant le, ebbõl voltak sajnos halálos kimenetelûek is. Biztos mindenki hallotta mikor egy repülõnapon egy lezuhanó Z142-es egy biztonsági õrt halálosan megsebesített. Kérdezték akkor a tévések hogy a gép meghibásodhatott-e? válaszként csak ennyi érkezett... "Dunakeszin dolgoznak az országban talán a legjobb repülõgép szerelõk"
nem édesapámat szeretném fényezni, a lényeg hogy idén egyetlen repülõ sem zuhant le Dunakeszin géphiba miatt, mind - mind emberi (a pilóta) mulasztása miatt, vagy felelõtlenség és tapasztalatlansága okán...
"van most is légiközlekedés de kérdés milyen áron" ... igen kövezettek meg, nézzetek sznobnak, köcsögnek és újgazdagnak, de van egy repülõje édesapámnak a barátjával közösen. és? nézzetek ki az utakra és számoljátok hány 6millió forintos / drágább autót láttok?! azokból mind - mind lehetne repülõt venni, jaa hogy ez nem is olyan drága? téves kép van kialakulóban az egészrõl. 10m forint környékén már átlag felhasználásra tökéletes repülõgépet lehet venni.
más kérdés hogy 50-100m és még sorolhatnám is van repülõ. de... :)
ennyit az egészrõl. amúgy tetszik az elképzelés, bár nem hiszem hogy létjogosultsága lenne egyenlõre.
"a közember kezébe nem adnék ilyen, felettünk repkedjen" miért? most szerinted mibõl áll a sportrepülés? elmegy pistabácsi, beiratkozik a tanfolyamra, elvégzi, bérel / vesz repülõt és a fejed felett repked.
esett már rád pistabácsi? esett már egyáltalán repülõgép lakott területre mo-n? ki emlékszik ilyenre? ...
Jó-jó, de nem lenne kedvem több száz kilómétert egy ilyenben végig feküdni, fõleg nem akkora helyen bezárva...
A pufi amcsiknak biztos el lehet jó sokat adni ezzel a márkanévvel?! LOÁL!
De, és valószínûleg gyorsabban (és energiatakarékosabban, biztonságosabban) oda is érsz vele. Csak amíg a BKV-nél meg a MÁV-nál idióták vannak, addig mi arról csak álmodozunk :( Az autóknak gyak a gyors tömegközlekedés lehet alternatíva (városon belül és kívül egyaránt), de úgy tûnik a BKV megállók sûrûségébõl, hogy csak a 70 éven felülieknek tervezték...
A nagysebességû vasutak nem pont ilyen távra vannak kitalálva?
Erdekes. Allitolag uj technologiak lettek kifejlesztve, de azokrol egy szo sincs a cikkben.. Addig tamaskodok.
Izgalmas tényleg. Kíváncsi vagyok, hogy mennyi energiát emészt fel kilométerenként, illetve, hogy mennyi csomagot lehet elvinni, meg hogy lesz-e 4-5 személyes kiadása, mert a több száz kilométeres utakat, nem azért tesz az ember, hogy egymaga legyen, ráadásul csomag nélkül. Azt amúgy is kitalálták már, és sokkal jobb mint egy egyszemélyes repülõzés: motorozás! Az cool... Szóval, ha finomítanak rajta, baró lesz nagyon!
Nameg az, hogy az emberek többsége közül ki merne egy ilyen egyszemélyes repcsibe belefeküdni, és utazni...
Én nem azt mondom, hogy a repülõ egy/több személyes, helybõl felszálló "autók" rossz ötlet, csak szerintem ma még a "mentalitás" nincs meg. Elõttem is írták már, hogy ha a földön is nap mint nap több száz baleset történik, akkor még a levegõben mi lenne, ha ilyeneket a közemberre bíznának!
Viszont láttam régebben egy dokumentumfilmet ezzel kapcsolatban, hogyha tömegesen megindulna a "repülõ autók" gyártása, akkor az egész közlekedés automatizálva lenne. Nem csak a föl/leszállás, hanem az egész utazás, így nem kellene repülõtanfolyamokon meg tökömtudja miken részt venni, hanem csak megadnád az úticélt, és a gép automatikusan odarepülne. Az egész egy brutál nagy rendszer lenne, valahogy mûholdakon keresztül sugároznák a repülõ jármûvekbe a "légi autópályákat". Bár a jelenlegi helyzetünket elnézve, egy ilyen rendszerre szerintem minimum még 20 évet kell várnunk, véleményem szerint jelenleg elképzelhetetlen, hogy az emberek elkezdjenek ilyenekkel repkedni.
Mellesleg a képek alapján nem lehet valami kényelmes, állva indulsz aztán végigfekszed az utat... Ráadásul kitudja mennyiért...
a 3 asban amit linkeltem van errõl szó amit te írtál, tényleg van már több megoldás is, de az viszonylag egy középkategóriás autó árához mérhetõ. szal nem épp a pofátlanul drága, de igazad van lehetne olcsóbb is. írtad hogy mert megtehetik ez a dolog egyik része, a másik egyedi, pár, vagy pár száz darabos gyártás soha nem olyan kifizetõdõ mint több száz ezres...
Azt megnézem ki fog tökéletesen landolni egy ilyen csodával.
Nekem tetszik,folleg hogy elektromos,es nem valami benzines benasag. Hangjara kivancsi lennek,nehezen hiszem,hogy tenyleg hangtalan lenne. Lehet hogy 20 ev mulva mar ilyenekkel fogunk kozlekedni,20 evvel ezelott az internetrol sem lehetett megmondani,hogy hova fejlodik.
puffin "dogvesz pusztit majd a capak kozt"
van légi kresz... mit gondolsz mi alapján repülnek a mostani repülõkkel? :D
Az olcsó parkolásra van egy meglepõen egyszerû megoldás: eltörölni a parkolási díjakat. A szmogra pedig egy másik. Rendes kötöttpályás, nagy sebességû városi/elõvárosi tömegközlekedési RENDSZER (tehát nem ez mint most hogy van metró meg van vonat meg van hév és ezek egymástól véresen elkülönülõ rendszerek, hanem egyben az egész), amit olyan emberek terveznek akik értenek hozzá, és van agyuk.
gondolod hogy ha repülni lehet szépen az utak fölött repülnek, és beállnak araszolni egy dugóba? :D
Egyébként semmi az egész. Már ma is van olyan normál 2 személyes kisgép ami 10 méteres távon (komolyan) felszáll, és még 35 km/h alatt van az átesi sebessége. Azzal kb egy kertbõl el lehet indulni, vagy leszállni. Tökéletes lenne kis utazgatásra, csak egy baja van. Mint ahogy az összes repülõ, az is pofátlanul drága. Nem azért mert bonyolult kifejleszteni, vagy mert nehéz legyártani, hanem mert MEGTEHETIK, mert nincs verseny.