A gyorsítás alatt azt értem, hogy használd az idõgyorsítási funkciót.
Amúgy meg nem olyan kevés ám az a 3 hely system. Nálam egy mammoth kisegítõ hajtómû ott figyelt a hajómon, mert kellett (plusz sebesség és manõverezés). Emellett a másik két rendszer az pajzs és hull javító volt. Ha olyna helyre mentem ahol sokat lézereztek, na akkor felkerült a pajzs helyére a lézeres pajzs, míg ha rakétamániákusok közé készültem menni akkor meg a rakétaelhárító rendszer ment a segéd hajtómû helyére.
Amikor megnézed a mothership-et, akkor a képének a jobb alsó sarkában látsz egy kis ikont. Na mikor matatsz bennt a mothership képernyõn (ahol a vadászokat is felszerelheted meg ahol mutatja a pilótákat, csak húzd rá valamelyik manust erre az ikonra és onnantól az a manus viszi a nagy hajót. Fejlõdni ugyanúgy fog benne mintha vadászban lenne csak így kisebb az esély az elhalálozására. Ráadásul bármi plusz skill-je van ami módosítana egy hajó képességén az érvényesülni fog a mothership-en is.
A vadászokat meg nem kell állandóan felszerelgetni. Benn is hagyhatod az elõkészített helyén a kilövõ állásban, elég csak a pilótát kivenni onnan. Ettõl még nem kerül be a raktérbe, lecuccolva a vadászod.
Hat az tudtam, hogy van sebesseg modosito rendszer modul a hajohoz, de azt nem igazab van kedvem beleteni a gepbe, mert akkor valami letfontossagu cuccot kellene kivennem, hiszem a 3 rendszer modul upgrade slot igen csak keves. A hajo fejlesztese se ad olyan sokat, hogy megerje inkabb a fegyverrendszert modositottam az MK3 +10%-a 400 as alapspeednel pedig semmi. A pilotat viszont nem ertem, hogyan gondolod azt? Ha nem ultetem valamelyik pilotar a fighterbe akkor gyorsabban megy ? Bar szamomra ha igy van az is felejtos, mert a fighterekre szukseg van es nincs kedvem minden alkalommal fightert fittelni harc elott.
És azt hogy írod meg hogy minden ingyen legyen? :D
Na letesztelve, valóban új játék kell hozzá, InitTradeSystem.script-ben átírtam a hajókat erre: {9,9,9,9,9, -- 1 9,9,9,9,9, -- 2 9,9,9,9,9,9,9, -- 3 9,9,9,9,9,9,9,9, -- 4 9,9,9,9,9,9}}; -- 5 level ships
Valóban árulta is a station de nehézségi szinttõl függõen egyszerre csak korlátozott mennyiségbõl lehet válogatni. Tehát van 31 fajta hajó de csak 15 vagy 12 fajta van egyszerre.
Valószínû ez a 3 adat befolyásolja például a neutralt mind kínálatban mind árban mind mennyiségben: if (GetLevelDifficult()==EASY) then AddAllToShops(ShopList_Neutral,NShop_Neutral,40,0.6,1.5); elseif (GetLevelDifficult()==NORMAL) then AddAllToShops(ShopList_Neutral,NShop_Neutral,40,0.4,1.75); else AddAllToShops(ShopList_Neutral,NShop_Neutral,40,0.2,2);
Találtam már sárga meg vörös változatokat kisebb hajókból, azért gondoltam. Ugye cégekenek, birodalmaknak,egyéb oldalaknak mind külön textúrájuk van. Oké, kipróbáltam, a mesh_name átírásával megkapja az adott textúrát (pl.:triada), így minden vásárolt hajónak a beállított bõre lesz, nem a legelegánsabb de jópofa. A raptor mark II-nak érdekes módon van a játékoshoz rendelt fekete és fehér változata is csak épp venni nem lehet? Nincs letiltva a vásárlás (carcasses.xml) Akkor majd kipróbálom új játékkal a kezdõ rendszerben a kereskedõt maxra rakom.
Jah igen még annyit hogy hol találok mk3 mothersip agy fejlesztést? a weaponos érdekelne a másik kettõbõl találtam de ami a weapon systemet erõsítí azt nem nagyon...
Re! Nah köszi az infót viszont nekem ott ahol mondtátok Charon-ban. Egy darab T Trident nem volt egy fél órán át ki be dokkolgattam! viszont a gunslinger az beterg 4 heavy gun 3 system slot szerintem jobb mint akármelyik wyvern
Más színben (gondolom a fekete meg a fehér színûre gondolsz) nem kaphatsz hajókat. Megvenni a program csak azt engedi aminek a neve végén ott van hogy pl_0. Ez meg semleges színû. A többi frakciókhoz kötött, így még ha be is írnád hogy árusítsák, nem kapnád meg. Ezt nem tudod átírni amennyire én tudom. Mi több, van olyan hajó ami elméletilegmegvehetõ de valamelyik xlm-ben le van tilva mint vásárolható cucc 8ilyen a raptor-t is (mk2) meg a hrimtus-t is.
A darabszámot nem tudom biztosan hogy lehet átírni az áruknál. Szerintem az ár mellett a darabszámba is beleszól a nehézség (legalábbis normál és hard fokozat köztt bizony volt ugyanazon állomáson eltérés a megvehetõ cuccok darabszámában).
Azt is észrevettem hogy bizonyos dolgokat átírás után azonnal enged, míg másokat csak új játék kezdésekor. Lehet hogy az árukészlet az pont ilyen (speciel ha a fegyverekbe babrálok bele azt simán azonnal aktiválja és használhatom is de amikor kívácsiságból belenyúltam a radartávba azt például csak új játék kezdése után tudtam élvezni).
Nem csak 3-at leeht venni hanem amennyit akarsz. Legfeljebb többször kell leszállni a bázisukon, ami a Charon rendszerben van.
Battleship-et nem lehet szerezni. A legfejlettebb hajók amik bizonyos úton elérhetõek az a Lion Mk2, illetve a az a nagy hajó amiben majd SAM is röpköd a játék végén (bár nem annyira erõset kapunk). De ez csak attól függ melyik banda mellé állunk.
Venni nem lehet mothership-et csak találni. Az elsõ mothership az a pirate mastiff lesz. Aztán meg leeht találni az Astarte nevût, utána viszont már kapni fogjuk attól a frakciótól a hajót amelyik mellé álltunk (NESF esetében ez a Star Wolf lesz, MSF esetében Lion Mk1/Supply Ship/Lion Mk2, Triada esetében azt hiszem ez a Rhino ami gyakoraltialg egy dupla nagyágyús Star Wolf nagyobb páncélzattal de rosszabb sebességgel, míg ha Alex vonalát követjük akkor állítólag a Chiemra amivel például SAM is röpköd).
Ha itt visszaolvasol egyrészt megtalálod hogy eddig mi hol találtunk rejtett cuccokat, másrészt kHares belinkelt alább valahol egy fórumot ahol gyûlnek az ilyen infók.
Értem, köszönöm. Fõleg a 2 laser alapú cuccom nézegettem azért volt fura nincs speed értéke.
Van egy InitTradeSystem.script nevû file. Gondoltam átírom a templaros kereskedést hátha árulják több színben a cuccaikat meg más dolgokat is. Föltételezem a "local NShop_Templ" alatt kell a számokat átírni és ez az adott dolgok mennyiségét növelné. De bármit bármire átírok nem változik semmi, látom a level 3-nál is van egy tétel gondolom a fejlett raptor de azt sem adja be soha. Az lehet nem tudom mit csinálok de a script nem akkor lép mûködésbe ha aktiválom a stationt? Ha szomszéd rendszerbõl jövök akkor sem. Ezt egyszer elmenti save-be oszt annyi? Késõbb kap valami módosítót nehézségtõl függõen, kevesebb és drágább lesz talán? Szóval nem tudom mi lehet, mennyire mélyedtél bele?
Jah igen azt elfelejtettem mondani hogy letudná valaki írni hogy melyik rendszerekben van titkos stash... elörre is köszönöm
Hali!
Had kérdezzem meg hogy hol lehet beszerezni a 3 Templar tridentet? és hogy van e mód rá hogy a Battleshipet meglehet e szerezni amiben Corsair is ül a játék egyik végén. a másik kérdés hogy milyen mothersipeket lehet beszerezni?
Jól van sikerült elgépelni. Szóval könnyû fegyvereknél 12,5 a szorzó, nem 5...
A tûzgyorsaságot a rate of fire, a recharge time, a burst count és a bullet speed számok alapján számolja a gép. Ez utóbbi ahogy észrevettem egy százalékos érték lesz. Ha jól értem akkor ezek szorzata adja majd ki a tûzgyorsaságot felszorozva 10-el. Például egy combat laser esetén a RoF 1, a RT 2, a BC 1, míg a speed 100. Így jön ki a 20-as tûzgyorsaság (10*1*2*1*1=20). Míg például egy 15-ös plazma esetében a következõ a szitu: RoF1, RT3, BC1, speed 50, azaz 10*1*3*1*0.5=15.
Könnyû fegyvereknél viszont a szorzó ha jól számolom csak 5-ös és nem 10-es. A leggyorsabb fegyver itt a machnine gun-ok 4-es típusa (Rolf ha jól emlékszem a nevére) ami 320-as. RoF1, RT2, BC16, speed 80, azaz 5*1*2*16*0.8=320.
Vannak persze fegyverek ahol például totálisan hiányzik a speed érték, hogy itt mi alapján megy ennek megállapítsa az rejtély számomra.
A rate of fire egyébként nem fix 1-es. Például a heavy cannon kategóriában (vadászokra tehetõ nehézfegyver) a gyorstüzelõ gatling típusoknál 1,5-2 az érték, míg például a könnyû autocannon fegyvereknél meg 0,5.
Az csak a fõ sztorinál van. Ha lassúnak érzed a géped, ültess bele sebesség javító pilótát, tegyél bele megfelelõ, sebesség növelõ AI-t vagy csak használd a beépített gyorsítást.
Eleg brutal lett ezekkel a cuccokkal az Astarte, foleg hogy meg csak a jatek elejen vagyok meg el sem mentem az XT-54 rendszerbe a storylinet kovetve. Csak az zavar, hogy nagyon lomha egy dog es mire atmegyek egy rendszeren befonom a szemoldokom. Nem lehet valahogy hyperugrast vegrehajtani, mint ahogy parszor felajanlja kuldetesek kozben ? Vagy ez csak kuldetesek kozti feature ?
En is megcsinaltam de nekem ott nem dobott extra cuccokat csak par kisebb capital cuccot meg 2x Trident tipusu 4. generacios fightert, ellenben az abandoned station valamelyik kapu mellett, az Kalibol 2x db-t, Asmodeus agyubol 1db-t, Tungsten automated repiar systemet es Quasar sensor unitot is par kisebb cuccal egyetemben.
Majd próbálkozok az Espadonnal céges területen, õk mindig védve vannak. A fegyverek sebességét(rate of fire) hogyan számolja? Mert a fileokban ez 1 mindenre, még van olyan hogy recharge time ez változik 0,5-4 között, gondolom valami formula alapján csinálja.
Emlékeztek a játék elején amikor bekényszerülünk Hephaestusba és egy gömb alakú terület le van zárva telepített ágyúkkal? Nos a nagy keresési fázisban visszamentem és szépen lebontottam mindent, az egyik roncs pedig dobott 1 db. wyvern mkII-t, 2 db Kali-t(anyahajóra legnagyobb pajzs), 1db. Emerald-ot, meg jó rakétát és ágyút. Ha a térképrõl nézzük a turretek körben vannak, bal alsó részen keresni körön belül. Egy téglatest formájú roncs. Ha ezt már akkor kipróbálom... (hard, Astarte elõtt)
Ilyen egészen apró aszteroidák, nem mindig föltûnõ mert forog tengely körül tehát csak néha néz feléd a villogó rész és persze közel kell menni. Ahol biztosan van mert már találtam dolgokat: Vaudille, Solncevka, Fronn, Charon, X220, Hephaestus. Ha Heretic mission-t elvállalod elvileg Pegasusban is lesz. Lentebb van egy link az folyamatosan frissül lelõhelyekkel.
A magányos aszteroidák között van olyan, aminek az egyik oldalán van egy vörös villogó. Az egy megjelölt aszteroida amit valaki megjelölt. Ha nem jó szögbõl nézed valóban nem fog látszani, ráadásul csak néhány rejt ténylegesen cuccokat, bár szinte nincs is olyan rendszer ahol ne találna a figyelmes keresõ 1-2 iylen aszteroidát. :)
Hajóroncsokat sokat lehet majd találni, de ezek közül még az aszteroidáknál is kevesebb lesz amibõl "kinyerhetõ" bármi. Van persze de nagyon kevés (olyan 3-4 talán).
Hat en pirosan villogo aszteroidakat nem talaltam, vagy nekem nem akarnak villogni :D Ellenben egy elhagyott allomast talaltam valahol XT-93 kornyeken ha jol emlekszem, az sem villogott, ellenben olyan capital ship cuccokat dobott, hogy csak kamillaztam.
Igen az XML file-okból (modules nevûben vannak a hajókra rakható cuccok) néztem ki az adatokat. :) A legerõsebb ágyú viszont 1600-as sebzésû kinetikus fegyver 15-ös sebességgel és 115-ös lõtávval.
Kategóriáját tekintve vannak a lézer fegyverek (pulse laser, combat laser, particle beam) meg a nem lézer fegyverek (kinetic és plasma). Elõbbiek ellen van plusz védelem ami nagyon visszaveszi a hatékonyságukat (easy-n szerintem nem is nagyon találkozni ilyennel, normál fokozaton az erõsebb ellenfelek 50%-a garantáltan rendelkezik ilyen lézeres pajzzsal, míg hard fokozaton ez olyan 75%). Utóbbiak ellen nincs védelem de van hátrányuk a lézerekhez képest. Elõször is a pontosságuk (a lézerek szóródási tényezõje, ami a pontosságot adja meg az 0.1, míg a többi fegyveré 1 körül változgat), a tûzgyorsaságuk és a lõtávjuk. A plazmák közepes pontosságúak és lõtávúak a teljes palettát nézve (van low pontosságú ami 1-es szóródással dolgozik, de a legjobb az 0.2-es ha jól emlékszem) de lassúak. 15-ös a lövési sebességük ami azért nem sok (rosszabb mint a combat laser 20-as értéke viszont legalább egy találat nagyobb rombolást okoz). A kinetikus fegyverek legnagyobb hátránya a lõtávjuk. Tûzgyorsaságuk igen jó, a pontosságuk meg lehet hogy low, de iszonyat mennyiségû lövést eresztenek el (van ami egy sorozattal 16 lövést is kienged és minden kilõtt skuló egyenként rombolja azt az értéket ami a fegyver leírásában szerepel) amibõl néhány találni fog. Különösen ha teszemazt növeli a pontosságot a lövésznél az ember (vagy harci AI-t vesz a mothership-re esetleg valamelyik pilóta abban vigéckedik). További elõnyük hogy külön védelem nincs ellenük. Vadászoknál igen jó hatásfokkal mûködnek, mothership esetében már nem feltétlenül igaz ez az állítás.
Mothership-re én bátran a kinetikus fegyvereket (akár toronyba akár nagy ágyúként), mert beváltak (öröm nézni ahogy szétgyilkolják a lézervédelemmel rendelkezõ vadászokat és nagy hajókat). A Jataghan (aminek láthatóan két csöve van, vadász változatának a neve is ugyanez, duplacsövû és igen hatékony) az elsõ olyan fegyver ami már kezd jó lenni, de az Espadon ami a továbbfejlesztett változat, na az lesz ami tényleg megéri. Igaz a machine gun/heavy cannon specialistáim a Vindicator toronnyal is nagyon szép eredményeket tudtak felmutatni. Sõt a weapon specialista firmware is igen sikeresen kezelte ezeket a fegyvereket (nem csak drasztikusan megnöveli a pontosságukat de a lõtávot is kitolja).
Ami fegyverrel abszolút nem szereztem gyakorlatot az a plazma. Olyan semmilyen szegény. A tûzgyorsasága túl kicsi, hiába nagy a pusztítóereje, ráadásul a nagy hajónkra rakható tornyok fordulékonysága és lövési szöge is valahogy elmarad a többi toronyétól. Általában addig volt a hajóimon ilyen fegyver míg nem találtam jobbat. Tudom hogy például egy weapon firmware vagy heavy fegyver specialista egészen komoly teljesítményre lenne velük képes, de valahogy nem akaródzik ezeket használni.
Nagyon reg jatszottam az elso resszel igy nem emlexem a rejtett wreckekbol hogyan lehet kiszedni a kulonleges alkatreszeket. Szet kell loni oket ?
Ágyú alatt a main cannont vagy major calibert értem, a torony az turret. A most találtakat használom melyek a Falconet part.acc. (dam:1200 rof:15 range:125) ill. a Musket laser (dam:900 rof 20 range 135). Az adatok alapján adott idõre nézve azonos a sebzés csak épp a lézer már messzebrõl osztja a halált. Meg a többször lövök mindig jobb. Valószínû a kinetikus meg plazma is be van lõve pont erre a sebzésre.
Ezért most toronynak a legfejlettebb lasereket rakom majd föl, viszont védett dolgokra nem találtam jó megoldást. Ugye laser, pulse laser meg particle acc kiesik pláne ha 80%-os cuccuk van. Marad toronynak a gyorsan lövõ kis hatótávval és gyöngén, a plasma lassú és pontatlan meg a másik kinetikus Espadon talán, a duplacsövû igen közepes értékekkel.
Az xml fileokból nézted ki? Jól láttam hogy csak laser meg impact sebzés van?
Újra kellett telepítenem a játékot, mert valami nagyon nem stimmelt.
Most úgy néz ki végre minden rendeltetésszerûen megy, így néhány korábbi észrevételem gyakorlatilag érvényét vesztette (például a big gun kinetic cannon kapcsán írt utolsó hozzászólásom is). A nagy lézerek tényleg messzebbre lõnek mint a kinetikus ágyúk és még a lövési szögük is nagyobb (20 fok a kinetikus ágyúk 5 fokával szemben). A lövedék tényleg gyorsabb de közel sem azonnali a találat (lézereknél a lövedék sebessége 100, míg minden másé 80, ami csak akkor fontos ha teszemazt nagyobb a lõtávja egy fegyvernek mint a lövedék sebessége, mert ilyenkor bizony könnyû kimanõverezni elõle, de ez ritka és általában csak akkor jön össze ha a pilóta rendelkezik lõtáv növelõ képességgel).
Végre a particle beam ellen is véd a lézer pajzs, így azért mindjárt más a leányzó fekvése. Bár õszintén szólva egyáltalán nem értem miért számít lézernek de mindegy.
Milyen ágyukról van szó? Ha a main cannon típusúakról akkor azok lõtávja majdnem pontosan megegyezik (amúgy meg a legerõsebb kinetikusok lõnek a legmesszebbre ezek közül 115-ös távra, míg az átlag a 100-110), a tûzgyorsaságuk meg nem nagyon mocorog el a standard értékrõl ami 15, akár lézer, akár plazma, akár particle beam, akár kinetic cannon a fegyver.
A heavy cannon specialistáim egész jól tudták még megközelítés közben legyilkolni az ellenséges vadászokat a túlméretes kinetikus ágyúkkal ha éppen benn ücsörögtek a mothership pilótaülésében. Ha a gépre bíztam akkor valóban nem túl hatékonyan használta vadászok ellen. Viszont nagy hajók nem sok vizet zavartak. Két dupla találat az 1600-as ágyúból eltakarítja bármelyik kalóz mastiff-ot. :) A végjátékban is csóringer ellenfelek elõbb estek szét mint reagálhattak volna (szegény SAM kapott egy bénítást aztán pár találattal már le is esett a pajzsa, még pár HIT és már hívta is a segítséget).
Mókás dolog történt. Szóval levadásztam pár pirate cache-t, nem árt meg pláne az elején. Szóval éppen Corrino rendszert hagynám el Tira felé de a portal elõtt útban van egy asteroida csoport. Frissen zsákmányolt lézer és p.acc main gun-omat bevetve gondoltam eltakarítom az útból. Erre megjelenik 25 Templar és legyaknak. Mi a fene? Titkos bázis? Másik meg a Fronn-ban lévõ armory, van ott 10 darab hajó teletömve fegyverrel meg 3. 4. generációs hajóval. Ha valaki szeretne borsot törni a Triada orra alá és rengeteg cuccott találni, persze ellenségek lesznek de pár rendszerrel odébb megoldják ezt 750k-ért. Amint megszerzem Astarte-t lecsapok :)
Most hogy nem kinetikus ágyúim vannak gondoltam letesztelem õket. Battleship mögé beáll, elkezd lõni(legnagyobb laser meg p.acc). Mikor 2 db. kinetikus volt teljesen rám tudott fordulni + még belém is lõtt párat. Most már megfordulni sem bírt. Szóval lehet hogy kisebb a sebzés de gyorsabb is. Tápos kalózokat szintén nagyon jó hatásfokkal ki tudom lõni a fõágyúkkal hisz nem lövedékes hanem azonnal eltalálja + lõtáv jóval nagyobb,szépen ráfordul mire közelér bumm. Persze közelharcra nem jó. Szóval míg nincs energia védelem rajtuk a laser a legjobb.
Úgy tûnik tévedtem, a NESF oldalán csak egyféle befejezés lehet (tök mindegy melyik választ adjuk, legfeljebb elõbb akkor nem csak SAM erõivel kell megküzdenünk hanem másokkal is de végül ugyanaz lesz a kimenetele a dolgoknak). MSF oldalán 2 féle lehet, attól függõen ki mellé állunk a belháborúban (vagy az admirális mellé és akkor ua a befejezés és ugyanott mint NESF esetében, vagy a biztonsági erõk vezetõjét támogatjuk és akkor a Földnél lesz a befejezés). Triada talán majd szintén 2 véget enged, míg ha Alex tesó útját járjuk akkor végül szerintem a már ismert szövetségesi befejezés jön elõ.
Az nem nagyon zavart hogy a sûrûbb rendszerekben nem tudtam 8x-os sebességre gyorsítani. Kicsit játszogatni kel la távolsággal és a kamera szögével és össze lehet hozni azt. Bár nekem is volt ne megy olyan rendszer ahol nem sikerült (többnyire azok ahol valami bonyolultabb háttér, sok aszteroida/roncs, sok nagy hajó van jelen egyszerre).
A MSF sztorit játszva úgy tûnik két gyökeresen eltérõ befejezés is lehetséges (egyik valószínüleg az lesz ami a NESF esetében, ahol legalább 2 típusú befejezés van, a másik viszont nem a kolóniáknál fog végzõdni hanem a Földnél és teljesen más történelmi vonalat vázol fel és legalább kiderül kik azok a symbiont-ok). Sõt az egyik válaszútnál rövid idõ alatt egy Mk1-es cirkálóból átkerülünk egy supply ship parancsnoki székébe (alaposan felcuccolt és módosított Star Wolf hajó), csak hogy aztán egy fejlettebb, Mk2-es cirkálót kapjunk utána.
A MSF sztoriban nagyon jól kijön a Birodalomban zajló politikai játék, a háttérben szertefutó megannyi szál és a tervek, manipulációk. Annyira eltérõ a sztorija, hogy szinte már más játék. :)
Végül letöltöttem az orosz verziót, átraktam belõle a hangokat. Lehet hogy nem értem de hangulatosabbnak találom a szövegelést nagyjából mindenki dumál amit feliraton olvasunk, mint az elsõ részben.
Engine sajnos nincs a legjobban megírva, hiába butítom le teljesen, hiába legkisebb fölbontás õ bizony ugyanúgy Not enough resources for 8x speed.
NESF után kicsit belekezdtem ismét, valóban más döntésekkel a missionok közben egész más story és történések lesznek. Most tartok ott hogy van egy szabad percem gyorsan lecsapok az elrejtett pirate cache-ekre. Találtam egy ilyen topicot itt, gyûlik az adat. Úgy látom nehézségi fokozattól is függ mit dob illetve a scriptekben láttam valami level értéket ami szintén beleszámít. Szóval a playernek van valami szintje, lehet ez adott xp mennyiségre vonatkozik vagy a story elõrehaladása?
Az uralkodó az egyik Lion cirkálóban utazik. Az lesz az amelyik szeretne nagyon gyorsan eltûnni a környékrõl. Na azt kell kilõnöd. Legalábbis ha a dumálgatás során Greyheair javaslatára esett a választásod akkor ez lesz a helyzet. Ha más megoldást választottál a diskurzus során, akkor is valamelyik Lion-ban lesz a császár, de fene tudja melyikben.
A saját karakteredet meg könnyedén életben tudod tartani, csak add ki neki használatra a sisth sense képességet és rohanj vissza a többiekhez.
Gondolom már én is a vége felé tarthatok, Lion MK2 anyahajóm van és 6 emberem.A Földnél szívok: Fõ karakterem és Viper különvált, a szektor másik felénél vannak, maradék 4 emberem az anyahajóban. Meg kéne ölnöm az uralkodót. Igenám, de kurva erõs hajókkal jön nekem az MSF mindenhonnan, az uralkodót meg sehol nem látom a térképen, azt tudom csak, hogy meg kell akadályoznom a szökését a szektorból. Az anyahajóval még csak-csak elboldogulnék, de a kötelékben lévõ 2 emberemet mindig leszedik...
Van egy Bidentem... annak 4-es rakéta slotja van. :)
Akkor mehetsz felvenni az új társat, a rakétázós fenegyereket (remélem van valami használható hajód mert õ egy class 1-es rakétással jön ami harmatgyenge). :)
Sikerült közben, de csak úgy, hogy teljesen lementem a térképrõl (balra le). Kiírta a failedet, de nem ment vissza a kapun keresztül a trader. Köszi még egyszer!
Csak azért is megszenvedek vele. :D Hm... eddig vízszintesen mentem, de benne volt még épphogy a radartávban, akkor kicsit sréhen megyek lefele... talán akkor jó lesz. Köszi azért...
A quasar az a 400-as táv. Tehát azt tudod mennyi az a táv amennyiél távolabb nem lehetsz. Ha nincs a radarodon akkor kívül van ezen a távon. A 300 meg ennek a 3/4-e. Ennél közelebb ne menjél. Ha így csinálod végig akkor sikerülni fog. A lényeg hogy ne kóricáljanak kinnt a vadászaid, mikor átjössz a kapun akkor annyira távolodj el tõle hogy még éppen benne legyen az érzékelõ távodban (kicsit az alatta lévõ terület is mert lefelé fog elindulni a célpont). Megállsz, megvárod míg belép és követed úgy hogy mindig éppen a határán mozogjon az érzékelõidnek. Ha így csinálod sikerülni fog. Ehhez persze az kell hogy az ember nagyon odafigyeljen, állandóan egyik keze a s billentyûn legyen hogy azonnal megállíthassa a hajóját, nehogy közelebb menjen a célponthoz.
Ezt a feladatot simán megcsináltam álcázó nélkül is, meg álcázóval is (kíváncsi votlam mi a különbség de az észlelési idõn túl semmi érdemi). Tartottam a távolságot és ennyi. Az érzékelõ határán mozogtam, bár álcázóval jóbal bentebb is mentem (olyan 2,5 négyzetnyire) a célponthoz de nem volt gebasz belõle. Ha bukod a feladatot csak 1 vadászgéptõl esel el (ez lenne a jutalom), semmi komoly visszaesést nem fogsz tapasztalni, meg egy kevés elkölthetõ perk pontot is buksz (ha jól emlékszem olyan 50-et). Nem fõ feladat ez, csak egy kis mellékes.
Megpróbáltam, de failer után nem sokkal megkeres a góré, hogy elmehetek az anyámba, a trader hajó meg, amit követnem kell vissza a kapun. Most már semmit nem vágok... megnéztem a radartávját... hát elég kicsi a Quasaromhoz képest... Szóval végképp nem értem.
Speciel nem rossz gyerekek azok a MSF srácok, õk is csak ugyanúgy elszenvedõi egy háttérbe húzódó fél támadásainak és manipulációinak, mint a többiek (nem miattuk robban fel az állomás, rendfenntartani akarnak és biztosítani a saját területüket). Így ebbõl szempontból egyforma mindhárom választható út amit bejárhatsz. nem döntöttél rosszul hogy õket választottad.
A követési távot nem kell feltétlenül betartani szigorúan. Emellett a vadászokat felejtsd el. Itt az anyahajóval menj a vadászok meg parkoljanak benne. Az álcázó sem szükséges felszerelés, nélküle is ugyanolyan könnyen elvégezhetõ a feladat. Amúgy ha nagyon látni akarod a távot, legalábbis a radartávot) akkor simán csak tedd azt, hogy lenyomod a v billentyût térkép módban. Ekkor látod a saját radartávodat. Ezen belül legyen a kapu és akkor látod megérkezni a követendõ gépet. Ha a legfejlettebb (quasar) radarod van akkor nem probléma követni a nagy hajóddal a célpontot. Ha még egyszer megnyomod a v billentyût akkor látod az õ radartávját is. Maradj azon kívül és nem lesz baj. Amíg nem veszíted szem elõl (nem lép ki az érzékelõ távodból) vagy nem mész hozzá olyan közel hogy azt már õ is szóvá tegye addig megoldható a feladat. Az álcázó maximum abban segít hogy ha bemész az õ érzékelõ távjába akkor nem vesz észre azonnal, de ki fog szúrni 10 másodpercen belül akkor is ha van álcázód. Ha a program szól hogy túl messze vagy túl közel vagy, akkor failed-re változtatja a feladatot de ez ne zavarjon. Kövessed csak lelkesen a célpontot a végállomásához (nem oda megy egyenesen, elõtte csalinkázni fog egy kicsit). Ha elérte a célállomást és látod eközben, megjön a felmentõ sereg és bevégzik a csempész sorsát (te meg kapsz egy Wyvern röpcsit) abban az esetben is ha elõzõleg már azt írta neked a program hogy failed. Ekkor automatice sikeres lesz a feladat.
A késõbbiekre is ez egy fontos alapelv. Ha álcát akarsz akkor a vadászaidat hagyd benn a gépben, ne jöjjenek ki (ezt az option-sben be tudod állítani). Mikor követni kell valkit akkor is csak a nagy hajóddal tedd ezt.
Hali! Kérdeznék egyet, ha nem gond... Baromira elakadtam egy mellék küldetésben, és mindenképp végig szeretném vinni, ha már ennyit veszõdtem vele.
MSF oldalt választottam (utólag rájöttem, hogy rosszul, de ez van, nincs mit tenni... Viper ölebe lettem), és Moscuvy (vagy Muscovy) rendszerben vagyok, ahol megkért a helyi MSF góré, hogy keressem meg a szabotõrök bázisát, menjek át az NESF szektorba, és ott derítsem ki a szállítókat. Meg is történt, vissza Moscuvy-ba, ahol azt kapom, hogy szereljem fel magam álcázóberendezésekkel, és távolodjak el a kaputól 300-tól 400 klikk távolságra, hogy majd követni tudjam a csempészeket. Álcázók megvannak... DE sehogy se tudom belõni a távolságot... nem tudom, hogy az anyahajóra gondol-e (logikus lenne, mivel azon vannak a szenzorok), vagy a vadászokra? Milliméterre pontosan próbálom belõni, de mindig vagy túl közel vagyok a kapuhoz, vagy túl távol.
Valakinek valami ötlet, és részletes infó...? (álcázást raktam anyahajóra is, meg vadázsokra is... 60%-osat... jobb hirtelen nem volt... anyahajóra így is 220K-ba került...)
A Ternie dolgot én is lecsekkoltam, és írtam is hogy igazad vagyon. Ellenben Ternie jelenlétében fel tudtam tenni az alien fegyvereket a hajókra, ami ezek szerint valami gebasz eredménye.
A nehézségi szintek Xp aránya kissé érdekes. Még easy esetén sem kapja meg a játékos a teljes értéket? Akkor meg miért nem egybõl nehézségekhez íródott Xp értékek vannak egybõl nem egy alap aminek bizonyos százalékos mennyisége lesz csak elérhetõ?
A vásárlásnál sem tudom miért kellett változtatni a nehézség miatt, de ez van. No majd csinálok jóféle modot magamnak azt szórakozgatok azzal. Teszemazt kezdetnek mindjárt az Xp osztáson variálok egyet (easy lesz 100%, normal 75%, hard meg 50%), belenyúlok az árakba és állandósítom azokat, meg kicsit tuningolok a gépeken (legalábbis a teher és egyéb nagy hajókon mert az elkeserítõ hogy egy böhöm nagy teherhajó struktúrálisan gyengébb mint egy vadászgép, míg arányaiban a mothership-ek is túl gyengék), esetleg bütykölök valamit a társak képzettségi szintjén. A fegyvereknél meg egy kicsit javítani fogom a könnyû fegyverek pontosságát, mert az már nevettséges milyen szarul mûködnek a lézerek kivételével.
Nem vagyok egy önkínzó típus de tuti végigtolom hard fokozaton is, csak hogy mindhárom út teljesítve legyen a játékban (NESF már kész, MSF még dolgozom rajta, Triada meg még hátravan).
Úgy tudom a hang szándékosan lett kihagyva, mert nem akartak veszõdni a készítõk a szinkronnal (olcsóbb és sokkal gyorsabb is volt simán a feliratozás lefordítása). Hogy miért aktiválódik Kalem esetében az számomra is rejtély (és alaposan meglepett vele), bár állítólag van mód arra, hogy aktiváljuk a többiek eredeti orosz hangját is. Csak nem biztos hogy sokra megy azzal az ember ha oroszul nyomják a társak a szövegelést.
Oké, SAM leírtva gyorsan kicsináltam szegényt bár a megidézett dolgai leöltek pár szövetségest hiába ültek bazinagy hajókban. A végén pedzegetik hogy késõbb jönnek a szimbionták, remélem jut pénz folytatásra.
Hiába vettem le mindent minimumra 5 fps-el küzdött szerencsétlen. A végén kapott technikus oroszul motyog ha parancsot kap szóval belenéztem a voice könyvtárba. Meglepõ módon mindenkinek ott vannak a hangfileok wav kiterjesztésben de csak Kalemnek szól valami a többi néma annak ellenére hogy nem 0 bytosak. Véletlenül maradhatott benn az orosz változat ezek szerint ott végig van alámondás? Ezen miért spóroltak angol változatban nem értem.
Ellenõriztem, Ternie csak berserk és precursor, 6 emberem közül egy sem bírja fölrakni az alien cuccost ki is írja hog nem értünk hozzá
Belenéztem a scriptekbe is, a nehézségi szint nem csak erõsebb több és jobban felszerelt ellent ad hanem - kapott xp mennyiségét: (if (GetLevelDifficult() == EASY) then primaryCoeff = 0.8; elseif (GetLevelDifficult() == NORMAL) then primaryCoeff = 0.65; else primaryCoeff = 0.35; end;
- vásárolható felszerelés fölbukkanása, minden vackot befolyásol. Respawn-t is az konkrétan nem tudom mi 40-60% között van, nekem ránézésre minden respawnolt amit leírtottam.
Lehet azért nem értem el az Ace-t mert csak feleannyi xp-t dob mint normalon? Szóval javaslom hard-on játszani, igazi élmény :)
Mivel zavart a dolog, így visszatöltöttem az elõzõ végigjátszás utolsó autosave-jét és belenéztem a dolgokba. Úgy tûnik egyszerre van egy bogárkám (bug) és az emlékezetem sem funkcionált rendesen. Tényleg precursor tech adapt van Ternie kisasszonynak, szóval finoman szólva is tévedtem mikor mást magyaráztam. Ugyanakkor (most jön a bug) simán felpakolta nekem az alien blastereket és a tornyot is a csajóca jelenlétében a program a gépeimre mikor fel akartam rakni. Nem problémázott a dolgon.
Õszintén szólva én alien cuccokra emlékszem Ternie listájáról, nem precursor technology-ra. Az is biztos hogy Joseph már nem volt a csapatomban mikor felraktam a hajómra az alien turret-eket kipróbálásra, Ternie-n kívül meg nem volt más aki értett volna idegen technológiákhoz. Amíg megvolt Joseph, addig gyorsan beraktam 2 hajót a hangárba (két megvett Trident-T variánst, és azokra feldobáltam az alien fegyverzetet próbaképpen). Mivel leszállni nem tudtam míg õ megvolt, így a nagy hajó átfegyverzését nem tudtam megoldani csak késõbb, miután Ternie "visszatért", csak azután sikerült felapplikálni a fegyvert a nagy vasra, csak hogy aztán gyorsan a felejtésbe is hulljon. Még egy vacak jataghan is többet ér nála.
Nagy hajó mellett azért ott vannak a vadászok is nem? Azokkal együtt már könnyedén ki kéne tudni nyírni a pajzsos ellenfeleket (fõleg egyes képességekkel amik drasztikusan megnövelik ideiglenesen a sebzéseket), jóféle vegyes fegyverzettel nem állhat ellen senki a mothership és kísérete támadásának. Mondjuk a csak particle beam fegyverzet egy kicsit túlzás, kell oda valami gyorsabb eszköz is mindenképpen. Mindenesetre csak próbaképpen bementem InoCo rendszerbe full lézeres technológiával és bár kicsit tovább tartott a darálás, nem volt akkora probléma, mint amire a lézeres pajzsok miatt tippeltem volna. Elõször lekapdostam manuális célkijelöléssel a rakétásokat, aztán a javítókat és a megmaradó pajzsosok már gyorsan leestek. Ha nem irányítom a nagy hajót hogy hová és mit lõjjön akkor bizony tényleg nem sok mindenre használható sajna az asmodeus vagy bármely másik masszív fegyver (armageddon például). Koncentrált tûzerõt bevetve viszont gyorsan lemennek a célpontok, mert általában a pajzsos gépeken nincs külön plusz pjzsgenerátor, így hiába a 50-80%-os lézer sebzés csökkentés, ha egyszer az alap pajzsát két sorozat lekapja.
Az már biztos hogy a következõ menetben nehéz szinten fogok nyomulni. Lehet a nehézség itt is beleszól a dolgokba.
Valóban Ternie megkapja az idézés képességét, de ettõl még csak berserker és precursor dolgokhoz ért, alien-hez nem. Joseph tudta de az nem maradt sokáig. Nagy hajómon volt 3 Asmodeus a maxos particle acc és diamondos-rubys pumákkal fogócskáztunk. Alig sebeztem õket szóval mûködik.
Pedig a kiscsaj, Terni, miután visszaszerezted a grey csapattól, a skill fájában kapott egy módosítást. A berzerker technology-ból leágazik neki az alien tech, plusz bejött neki a call precursors skill is amit alapból megkapott 1-es fokozaton. Ezzel tud precursor hajókat hívni magához. Ilyen segítségkérõs egyén meg lesz még egy mindegyik frakciónál amelyik mellé beállunk (Alexandra a NESF oldaláról, egy másik nõci MSF oldalról, míg a Triada oldalról is egy nõ lesz az aki a spec forces szekciójukból beáll hozzánk és hozza az uccsó nagy hajót magával). Szóval elég masszív flottával is lehet majd rohangászni.
Én ugyan még nem vagyok a végén, de már 2 manusom is elérte az Ace pilóta szintet (egyik az Ternie, másik Greyface, a fõ karakteremnek meg majd lassacskán idõszerû lesz; elsõ végigjátszáskor csak a legvégéhez közeledve, az uccsó csata elõtt sikerült felfejlesztenem az emberkéim közül 3-at). Igaz vannak komplett ágak amiket nem fejlesztek (kimondottan ilyen a rakétázás, egyes system skill-ek, némelyik harci skill). Például a precursor-os küldetésbõl úgy jöttem ki, hogy 300+ pontot tudott volna mindenki elosztani (ehhez persze hozzájárúl az is, hogy Greyface perk növelõ skilljét gyorsan kimaximáltam, így a többiek is gyorsabban kapják a pontjaikat) emiatt különösen fájt Ternie eltûnése mert azt a pontmennyiséget nem tartja meg szegényke mikor visszakapjuk. Igaz ehhez hosszú órákig ritkítgattam az ellenfeleket, nem törõdve a sztorival. Az XB-19-es szektort ha 6 alkalommal nem nyúvasztottam ki midnenestõl akkor egyszer sem. Egy sikeres raid egy InoCo rendszer ellen szintén bõségesen hoz a konyhára mind perk points téren, mind cuccok terén. Ha van pénz akkor érdemes oda-vissza ugrálni Fort Russ és Krueger rendszerek között. Az erõdben valagba leeht rúgni igen nagy mennyiségû MSF hajót és fejlõdni miattuk, míg a másik rendszerben igen sok kalóz mászkál. De többször elzarándokoltam például a border szektorokba is, hogy ott berzákra vadásszam. Itt leparkoltam távol a chimeráktól a nagy hajót és a vadászokat ráuszítottam az ellenséges vadászokra, majd jöhettek a nagy vasak is. Mondjuk a karakter sisth sense képessége igen erõsen használatban volt, plusz mivel system spec utat választottam neki, így fejleszthetõ lett számára egy hack skill is, amivel kompletten ki tud ütni nagy hajókat 20 másodpercre, amíg az gyakorlatilag nem csinál semmi érdemlegeset.
A fõbb küldetések között tehát elég alaposan el szoktam menni harcolgatni és fejlõdni. Igaz most például egy az egyben kimaradt a pirate cash felszedése (amirõl infót a mastiff megszerzésekor kapunk), Alex haver kísérgetés a XT-54-tõl, meg egyebek. Cserében kaptam plusz feladatot MSf erõktõl, ahol csempészeket kellett lefülelni meg kísérgetõs feladatba is belefutottam. Nem mondom, vagy 2 millát érõ gépet hagytam már harcok miatt roncsként mindenfelé, de bõven jöbb be pénzmennyiség hogy ne legyen végzetes a dolog, plusz dögivel találtam is meg kaptam is hajókat (MSF inkább ezzel fizet mint pénzzel, míg a mindenféle rejtett helyek kifosztása során is szokott jönni vadászgép).
Normál fokozaton nem nagyon vettem észre a lézer elhárító pajzsok hatékonyágát particle beam ellen. Igaz a legerõsebbet használom (már amikor, mert mostanság visszaálltam a kinetic+lézer kombóra) és az akkorát odaver, hogy még úgy is gyorsan amortizzálja az ellenfelet. Ha volt is csökkenés, azt a 8x-os gyorsítás mellett és a tömeges bevetés miatt (heavy specialista arcok hajóin ez van) nem nagyon tapasztaltam.
Az uccsó nagy bunyóban nálam is volt belassulás, de addig nem. Viszont például a grafika visszavétele ezen kicsit segített (a részletesség visszavétele nem, az élsimítás visszavétele viszont igen). Mondjuk az a harc nem nehéz és nagyon gyorsan lezavarható, ha az ember SAM ellen megy. Ekkor csak az õ hajóját kell kikapni és vége is a feladatnak.
Úgy tûnik a vége fele járok, megkaptuk a Star Wolf-ot + 6 emberem van. Viszont senki nem ismer alien techet így nem tudom kipróbálni. Most egyesült mindenki a végsõ nagy csatára, úgy látom ennek is két fajta megoldása lehet. Elsõre nekifutattom SAM-nek, idézett egy csomó superchimerát meg berserkert a gép meg lehalt, 5 fps-el megy minden ha mellé állok akkor meg a grey-ek hoznak be vagy 50 vadászt meg egyebet szintén 5 fps. Ezek szerint le kell butítanom a grafikát, meglátjuk.
Ja precursor ágyúkat idézéssel lehet egy csomót szerezni, bejön 2 vagy 3 aztán legyakni õket. Mondjuk ha lézernek számítanak annyira nem lehetnek jók (sárga nyalábot lõnek azért gondolom). Úgy vettem észre a Diamond meg Ruby az bizony véd a particle acc-tól is, alig bírtam a védett vadászokat leszedni. Végül senki nem érte el az ace kategóriát ami lehet nem is baj, legalább nem szórták az xp-t annyira esetleg nem tápoltam õket eleget.
Nyugi a veszteség csak ideiglenes. Amúgy meg a remete egyébként sem végleges karakterként jött, csak átmenetinek. A lányt emg majd visszaszerzed és kibõvített skill listával fog jönni. :) A táblát a versikével én is megtalátam, hogy mi szerepe lesz vagy van azt nem tudom.
Vaudille-t én is felfedeztem magamnak. Ott az aszteroida és a hajóroncs kifosztása egy wyvern-t és egy wyvern mk2-t is hozott a konyhára. Az jó volt. De például a Solncevka nevû rendszerben is van egy smuggler stash amibõl emg sok prototype cuccot sikerült kiszednem. Új lelõhelyként meg a Fronn rendszert is emgjelölték nekem kereskedõk (itt valahol a Triada stationtól délre lesz a cuccos). XB-19-ben meg közel két órán át gyilkoltam széjjel minden villogós aszteroidát meg nem villogósatis, ahogy minden roncsot is szétlõttem azt jól nem találtam semmit. Mondjuk már régen nem létfontosságú az ilyen beszerzés, mert pénz van dögivel és hajókat is csak úgy dobálják utánam így a MSF-nek segítve (NESF pénzt adott tonnaszámra).
Hogy az alien fegyverek átütik a pajzsot azt még a SW1-bõl illetve a készítõk saját beszámolóiból vettem. Meg észrevettem, hogy például a saját hajóimról a pajszok jóformán alig csökkentek míg rakéta találatok nélkül (na ja, a legjobb passzív elhárítórendszer és némi képzés rakéta elhárításban csodákra képes) is fogyott a hull mint ha cukorból lenne. Alien turret meg egyszerre zabálta a pajzsot és a hull-t is, viszont szegénykém elég gyengus ez tény. Embered meg majd lesz aki segít felrakni neked a hajódra az alien technológiát.
Amúgy MSF fronton a megcsömörlött orosz egykori katona egész hatékony rakétázós manusnak bizonyult társként. Nem mondom Fidel Carlos (aka Che) komoly szólózó volt, míg az orosz az csapatjátékos és egész jó támogató. Így meg hogy elzavartam a játék elején a rosszarcú zsoldost (heretic komát) jött egy tudós helyette aki elvezetett a precursor rendszerebe. Na õ egy nagyon csúnyán felcccolt tridenttel jött meg 3 heavy transport is kísérte. vele sokkal könnyebb volt túlélni a bunyót a hazaúton.
Végül hatalmas rákészülés után megoldottam a berserker problémát. Precursor rendszerben a Star Hammer egy memorial nem roncs, sok funkciója nincs csak mérgesek lesznek az idegenek. A rendszer közepén volt egy Strange Wreck vagy hasonló nevû roncs, szétlõve egy kõtáblát találtam versikével, easter eggnek tûnik. Precursor fighterrel nem tudtam mit kezdeni, valószínû csak dísz. Portálból kijõve Heretic öngyilkos kísérletei megkezdõdnek, végül sehogy nem sikerült megmentenem csak torpedókkal. Bevásároltam supernova-ból meg hellbringerbõl, mindenki kapott egyet és amint kidokkoltak rögtön ellõttek balra meg jobbra. Ezek a 2000-et sebzõ drágaságok szép nagy gömb alakban robbannak tehát rögtön leszedték a sok kicsit. Onnan meg egyszerû volt már. Viszont szemetek megint eljátszották, 2 embert is elvesztettem cserébe kaptam egy gyöngét aki csak 3. generációt tud vezetni. Köszi, minek fejlesztgetek?
XB-19-ben kirak egy hajóroncs markert, odarepülsz egy szép nagy gömb forma felhõ roncsokkal. Ahogy mész felé onnan kb. balra alul keresni kell egy kis aszteroidát, pirosan villog. (Tudom, ûrben lévõ dologra azt mondani bal meg jobb...) Ebbõl van vagy egy tucat én már nagyobb felét szétlõttem mire megtaláltam. Vaudilleben is ez van csak azt nem õrzik + egy nagy hajóroncsot is szét kell lõni. XB-13 "Jah" füves barátunkra gondolsz? Megjegyeztem az arcát :) Templaroknál 3 féle dolgot árultak sok visszatöltés után is, raptort nem pedig láttam járõrözni. Hrymtus meg nem vettem, akkor még nem tiszteltem a rakéták erejét. Amúgy mibõl gondolod hogy az alien fegyver átüti a pajzsot? Ezt úgy nem láttam leírva. Amúgy fegyvereik mintha elmaradnának a legfejlettebb emberi dolgok mögött, van 2 alien turretem de már nem tudom kipróbálni mert elment a hozzáértõ fickó.
Ez jól hangzik. Én nem találtam megmondom õszintén semmit sem az XB-19-en. Talán nem voltam alapos a vizsgálódásban. Azt viszont kiderítettem, hogy a mondandójával ellentétben az Elio-ban lévõ haver nem ingyen módosít az ID-nken, hanem ugyanúgy pénzért, csak olcsóbb mint a többiek. Mondjuk ilyen hekkerbõl a legjobb az egy rastafari manus volt. Még az aszteroidája is bõszen eregeti a füstöt és a szövegén is érzõdik hogy be van szívva a delikvens.
A sztoriban most más utat választva, a MSF mellé álltam. Egy pontig hasonló a helyzet (ugyanabba a rendszerbe be kell menni mint mikor a NESF számára végeztem a feladatokat) csak a kimenetel és az erõviszonyok mások (például most az ominózus helyszínen nem csatlakozik Che, alias Castro, hanem helyette az egyik MSF szektorban lehet majd összeszedni egy részeges egykori ász pilótát, valami orosz faszit). Meg a körítés. Sõt mint kiderítettem a megszerezhetõ új mothership is más lesz mint ha a NESF számára melóznék (nagyon hasonló de mégis lesznek apró eltérések). Triada mellé állva meg újfent totál más lefolyású lesz a sztori és itt lehet majd a legcombosabb hajót megkapni (rhino vagy mi a neve, egy alaposan felcuccolt, kicsit lassabb Star Wolf variáns, 2 nagy ágyú, 4 rendszer és 4 torony).
Templaroknál még nem láttam eladósorban lévõ hajóikból 2 típust (eddig csak a Trident és a gunslinger variánsukat kínálták fel eladásra, pedig van nekik Hrimtus variánsuk ami rakétás vadász upgarde változat, meg raptorból is van jobbjuk amin pluszban még 1 nehézfegyver is helyet kapott és 3-as kategóriájú vadász 300/350-es pajzs/hull értékkel). Bízom benne hogy majd elõbukkan az állomásukon a gépezet.
Precursor hajó karakterisztikái benne vannak a játékban, de nem elérhetõek játékos számára. Majd az egyik társunk kapni fog egy képességet, amivel "idézhet" ilyen géepket.
Ja és egy jótanács ha még nem végeztél esetleg a precursor-os feladattal. Mikor kijöttél a szektorukból és leölted a 2 csapat berzát, akkor az elsõként csatlakozott társadat tedd valami gyenge hajóba, fegyverzet nélkül, mert történni fog vele valami ami a hajóját is érinti és nem jó ha egy drága géppel esik meg az eset.
Kalandozgattam tovább, bejött kis lóvé elmentem Templarokhoz bevásárolni. Módosított Gunslinger 4 heavy weapon 3 system slot 350k körül ill. módosított Trident 3 light weapon 4 system slot szintén ennyiért jó adatokkal. Majd ha tudok 5-öst vezetni új kedvencek lesznek.
Kaptam infót Vandille rendszerrõl, egy hajóroncsot kell keresni meg smugler cache-t amit meg is találtam. Nagyon durva 4-es nagyhajó rendszerek meg turretek ill. egy hrymtus fightert + közepes plazma fõágyúkat és jobb fegyvereket találtam. XB-19 még nem az igazi, elhasználtam minden képességem hogy bejussak mert lerohannak a portálnál az enemyk aztán már nem jutott erõ a mellém teleportáló hordára, késõbb visszamegyek. Mostantól minden roncsot és piros villogó aszteroidát kilövök, hátha. Ismét eljutottam precursorba, elsõ navpointon ugye artifactokat összeszedjük de látom van ott egy precursor fighter nevû dolog. Romosan néz ki de kéken világít a hajtómûnél, sajnos nem lehet bevontatni de van egy sanda gyanúm ez valahogy életre kelhet. Térkép jobb alsó részében fölfedeztem egy nagy gömböt (a fala roncsokból van öszerakva az elsõ részbõl ismert Star Hammer romjával a közepén). Ezt elkezdtem lõni megjelent egy tucat alien. Kilõttem õket megint jönnek, meglátjuk mi lesz, talán ha mindent lerombolok életre kel a vadász. De ez már holnap estére marad.
Korrigálnék. Nem a particle beam lõtávja a legnagyobb a fegyverek leírása szerint hanem a combat laser fegyvereké (Daga, rapier, scorcher meg a helios). Mondjuk érdekes módon mindig messzebbrõl elkezdi már lõni a célpontját mint a nagyobb lõtávú lézerek.
Nálam nem lõ ugyanolyan gyorsan az Asmodeus mint a pulse lézerek (rage, a sárga meg a kék csövû lézer), csak kicsikét lassabb mint az erõs combat lézerek (ezek amik 15-20 közötti sebességgel lõnek). Kicsit lassúcska de nagyon bevált mert eddig nem volt technika ami kivédje. Az 1600-as kinetikus ágyú a legerõsebb sebzésû nehéz fegyver. Ingyen majd lehet kapni 2 db 1200-asat is amik megberhelt gyengébb ágyúk de azok is nagyon jók. A pulse lézer valóban gyorsan lõ és emiatt nagyon megéri, ámbátor hiába gyors a lövedéke, nem egyszer sikerült már mellétrafálnia vele a lézer specialistáimnak is. Ritka de megesik. :) Lõtáv szempontjából a rangsorban elsõ a particle beam fegyverek bármelyike, aztán a combat lézerek és aztán már jön csak a pulse laser. Valahol itt kap helyet a plazma és a kinetikus ágyúk sokasága is bár kategóriájukon belül elég nagy szórásokkal dolgoznak (minél gyorsabb annaál kisebb a lõtávja).
Majd lesznek nagy hajók amiken akad lézervédelem (fõleg a MSF és NESF cirkálói szaladgálnak ilyenekkel) cégeknél viszont nem találni ilyet. Ahogy kalózok esetében sem láttam még hogy lenne (dobni már dobott kalóz mastiff ilyen cuccot de nem volt rajta).
Az elsõ rész szereplõire már nem nagyon emlékszem. A pingált képû, kalózszerû csókára igen (corsair volt a neve talán) és vele találkoztam is. Azt hiszem ideje elõkapni megint az elsõ részt és végigtolni. A másodikhoz nem volt szerencsém, így nem tudom onnan ki vagy mi köszön vissza. Kinyírás azt nem tudom lesz vagy sem, nálam nem halódott el a régi csóka.
Az astarte-t hogy szerelted fel fegyverzetileg a precursor-os feladatra? A magányos remetét bevetted a csaptba? Abban az ominózus harcban sajna nem szabad megvárni míg kijön minden hajónk. Amint kinn van egy aminek lehet parancsot adni, már ki is kell adni neki a védelmezõ utasítást, kijelölve számára a zsoldost. Én nem vártam be sosem a csapatot, aki kinn volt már kapta is a parancsot valamire. Ha éppen csapatba akartam tenni akkor késõbb hozzárendeltem még embereket. Volt pár idegtépõ meccs mire ezt sikerült begyakorolnom. Amire viszont még nem tudtam rájönni, hogy mi alapján dönti el a gép, hogy milyen sorrendben dobálja ki a csapat tagjait a hordozóból. Pedig ezen is sok tud múlni. Ezután már csak a quick save-ben lehet bízni...
A particle beam ellen nem vettem észre hogy mûködne a lézeres pajzs. Simán gyilkolásztam pajzzsal védett célpontokat az asmodeus kistesójával(usiel), míg a lézer nem sok mindenre volt alkalmas eközben. Viszont érdekes módon az alien laser turret habár lézer, nem véd ellene a lézer pajzs. A gáz, hogy nehéz ilyet szerezni és gyengébb mint a rage, valahol a polaris és a shining között van teljesítményben. A legerõsebb lézervédelmet is le tudja ugyanakkor pusztítani a helios, mert egyszerûen brutálisan nagyot sebez. Ha van a hajón egy tûzgyorsaság növelõ kütyü, akkor még a pjszos ellenfelek is hullanak mint a legyek.
Amin most gondolkodom, hogy a saját karakteremet, amit most mint system specialistát indítottam (elsõ játékban gunner volt a srác de végülis nem használtam ki a benne rejlõ lehetõségeket), ráspecializálom a sorozatlövõ fegyverekre, beül a nagy hajóba, ami kap majd a legfejlettebb golyószóróból (vindicator) egyet. Mivel a specializáció igen sokat dob a pontosságon (30%) ez a kis kedves komoly tömeggyilkossá válhat majd. Jelenleg Espadon van a gépen ami szintén megfelelõ, bár kicsit lassan fordul a torony így bizonyos vadászok elkerülik. A rapid fire specializáció emg késõbb is jól jön majd, mert tervezem felhasználni a templomos tridenteken az alien gun-okat.
Én is pont most kaptam az infót XB-19-rõl, amúgy is a környéken fosztogatok ideje benézni. Templarokról is most jött a hír.
Csak leálltam tesztelgetni a turret-eket, nos az Asmodeus particle accelerator uo. gyorsan lõ mint a pulse laserek csak sokkal nagyobbat. Bug? Van egy 1600-as kinetikus ágyúm, határrendszerben másfélszeres áron most láttam elõször maxos lézerágyút próbaképp megvettem. Nos egymás mellett jól lehet látni bár fele annyit sebez a lézer viszont kétszerannyit tüzel. Másik elõnye hogy nem kell a lövedéknek megtenni az utat a célig hanem rögtön betalál. Cserébe persze van lézervédelem de nagy hajókon még nem láttam és talán ennek a legnagyobb a lõtávja. Majd ha jó áron látok vásárolunk, most XT-27-ben gyilkolom a kalózokat traderek szerint itt mindenkit kirabolnak.
Tetszik ahogy visszaköszönnek az elsõ rész szereplõi, remélem most nem játszák el hogy a sokáig ápolt és alakítgatott pilótáinkat egyszer csak megölik vagy story miatt elmennek mint pl. EL az ai elsõ részben.
Precursort a nagy lomhával, Astarte nénivel próbáltam. Határozottan jobb mint az elõzõ még ha kicsit lajhár is. Ugyan két emberen is volt berserk aktív rakétaelhárító és kicsit még értettek is hozzá annyira nem észleltem a hatásfokukat. A fõ probléma a térnyerés, kilépünk a kapuból, kiér az elsõ ember megjelenik az enemy + Heretic ráveti magát az egyik oldalra. Mire a teljes squad föláll belövi a missile defenset és heretic közelébe ér a meccsnek majdnem vége is, addig töltöttem amíg mázlija nem volt a baromnak. Aztán a mi hajónkat darálták be.
Most hogy már tudom mire számítsak fölkészülök csak ott rosszul jött ki hogy több órával azelõtti save kellett volna hogy laser defenset fölrakjak és pont fölülírtam. Amúgy ez vajon mûködik particle acc ellen is? Mert a sima fighter verziónál írja, lehet persze a 80%-osnál olyat még nem találtam a nagyra
A precursor rendszer felderítgetés az valóban jó buli. Kíváncsi leszek rá, hogy most miben lesz változás, mert a játék elején elhajtottam a francba heretic komát és leszállítottam az árut, így egy másik manussal futottam össze. A sztori alakulását elnézve most majd õ lesz az akivel mehetek az alienek/berzák lakta rendszerekbe felfedezni és berámolni a precursor cuccokat (van egyáltalán precursor tech amit fel lehet szedni, mert skill lenne a használatukra de nem futottam bele ilyesmibe csak alien meg berza felszerelésekbe) nem pedig Heretic.
Melyik nagy vassal mentél oda? Ha a mastiff-al akkor tényleg töltsd vissza az állást, legyen bármilyen régi is, mert az garantáltan halálra van télve ott. Mondjuk a fegyverzet is sokat számít (super berzák ellen kell a két nagy ágyú elölre).
Mielõtt odamentem, elolvastam mit írnak azokról a rendszerekrõl (dupla bal klikk a rendszeren és leírja az infókat) ahol keresztül kell mennem. A szöveg szerint elég gyakori a berzerker aktivitás ott (õk meg imádják a lézereket), így gyorsan feldobtam az összes hajómra lézer elleni védelmet. Ugyan alienek ellen nem sokat ért (a nagyobb hajóik ellen igen) de a berzák nem okoztak így gondot. Egyik kísérõm kapott egy aktív rakétaelhárító rendszert (õ ment védeni heretic-et) így normálon azért meg lehetett menteni õkelmét. Heretic életben tartására még a fõ karakter sisth sense képessége is fontos, mert egyszerre minden baráti egységnek biztosítja az elõnyt. A nagy vason meg lézer elleni védelem, pajzs és passzív önjavító készlet (Kali), system firmware-el kombinálva (nem kell a 3-as, annyival nem tud többet mint a kettes szintû de sokkal drágább) életben tudta tartani a hajót. Egyik kísérõ vadászon volt radar, így nem voltam vakságra kárhoztatva sem. Bár belegondolva lehet hogy két vadászon volt aktív rakétaelhárító, mert a nagy vasat sem nagyon kapták telibe a rakéták (néhány igen de jóval több lett indítva mint ami ténylegesen el is találta).
A rakétákat én teljesen kihagytam a játékomból. Maximum eladtam azokat, nem használtam. Nem volt túl jó tapasztalatom velük kapcsolatban. Valahogy gyanusan gyakran kapták le õket olyan hajók is, amiken csak elsõ kategóriájú rakéták elleni védelem volt és ez nagyon zavart.
Alien komáknak van egy nagyon disznó rakétájuk, ez a nano torpedo. Kemény 50 pontot sebez, de azt folyamatosan és sokáig. Csak a nagy vas ellen dobták be eddig, mert marha lomha, így ha látod hogy jönnek a kis dögök és látsz bombázót köztük arra menejn rá mindenki mert azon lesz ez a kütyü.
A faction hozzáállást jól látod. Ha valakivel összeakasztod a bajszod, akkor az bekerül a géped azonosítójába, ami alapján a többiek megmondják ki vagy. Viszont nem csak egy hely van ahol lekapják rólad ezt a negatív hatást. Például az XT-20 (vagy XB-20? már a fene sem emlékszik rá) rendszerben is van manus aki leszedi (olcsóbb mint a Prina vagy mi a fene nevûben lévõ figura) vagy ugye ingyen is lekapja neked az Elio rendszerben lévõ haver, aki a kalóz gépet is átalakította.
Kalóz bázist mindazok ellenére is érdemes megtámadni, hogy mi jön ekkor be. A vadászokat le lehet küzdeni a saját gépekkel (fõleg ha már vagyunk páran) míg a nagy vasakat lelövöldözi közben a saját nagy hajónk. Jó sok cucc szokott maradni az érkezõk után.
Céges egységeket is nyugodtan betámadhatsz a felszerelésekért (elõtte ments egyet és próbáld ki hogy tényleg segít-e majd a manus Elio-ban a helyzeten). De én speciel, mivel a sztoriban az új birodalommal szimpatizáltam, így teljes lelki nyugalommal gyilkoltam a MSF erõket a saját rendszereikben. Nem szerettek de ez van. Én meggazdagodtam rajtuk és jól is fejlõdtem.
A legjobban felcuccolva az InoCo van (ott mindennapos a pajzs és a távolsági javító készlet a hajóikon, viszont rakéta elleni védelmük alapszintû így ott tényleg hatásos lehet a MIRV). Röppencsekbõl a 3-4-es szintû vadászokat preferálják.
Az USS elsõsorban plazma fegyverzettel, idõnként erõsebb normál lézerekkel látja el gépeit, pajzsok szinte teljesen hiányoznak náluk, viszont szeretnek rakétázni. Itt 1-3 közötti a leggyakoribb vadásztípus, néha elõfordul 4-es típus is de ritka, ellenben bulldog hajókat kedvelnek bezavarni rendrakási céllal.
Triada gépek a gyorstüzelõ kinetikus fegyverekre és irányítatlan rakétákra esküsznek, a gépparkjuk eszméletlen széles skálán mocorog így sosem lehet tudni mit kapunk az arcunkba, plusz a kalózok elõszeretettel segítik õket.
Most járok éppen utána néhány pletykának amit kereskedõktõl szedtem össze ("kincs" lelõhelyekrõl, fosztogatásra érdemes rendszerekrõl. Az egyik az mélyen az InoCo területén belül van, így azt most kihagyom még (majd ha már meglesz egy jobb nagyvas majd akkor elbandukolok a Tarrot rendszerbe de addig nem), akkor említették még a XB-19-et ahol sok a kalóz de van sok széthagyott szajré.
Mekkora állat vagyok! Sikerült beleszaladnom egy szép helyzetbe és persze fölülírtam a mentéseimet bízva az autosave-ben.
Szóval precursor rendszerbe szétnézünk, jönnek az alienek. Fickós de megoldjuk. Irány vissza. Kilépünk a kapun, védjük meg Hereticet miközben 2 superchimera meg 2x4 vagy 5 squadron berserker megtámad kétoldalról! Ugye emberek csak kezdenek a hangárból kijönni, mire ráfordulok 1 nagyra mindenki lõtávba ér, Heretic koma pedig egyenesen neki az egyik csoportnak. Köszi szépen, végre hard fokozat. Ugyan becsatlakoznak az alienek is de 1 perc alatt megkajálnak, a hõs képessége sem használ, hereticre meg nem hat.
Taktikám limitált, elfutni nem tudok, Hereticet csak a mázli menti meg amikor rálövik az elsõ sorozat rakétát/lézereket(mondjuk van diamondja). Természetesen autosave a precursor rendszer elõtt van ahonnan már nem bírok elmenni egy állomásig rendszereket cserélni mert szerinte gameover. A hajón van egy 20hp/sec javító, egy 3000 shield meg eddig egy radar. Ugye mászkáltam a rendszerekben erõs kalózokra vadászva, fightereket dokkolva hagytam idõ gyorsítva nem volt nagy kihívás. Most persze fölraknék egy rakéta elhárítót vagy 50% lézer elnyelõt, esetleg még egy shieldet de sorry ezt jóval elõbb kellett volna. Pár óra lootolás kiesett, semmi gond. Elgondolkozok a 3-as system firmware-en, hátha megment a 200% regen.
Egyszer beléptem lezárt InoCo rendszerbe kaptam vagy 20 hajótol pulse lasert meg particle acceleratort az arcomba. Viszont egy 50%-os laser defense-el akár még kezdeni is lehetne valamit meg talán mirv típusú rakétákkal? Nem nagyon használom õket de már van pár igazán nagyot ütõ. Bár amikor egy alien rámlõtt és mindenki elkezdett folyamatosan sebzõdni majd javítás mellett is fölrobbanni az nagy pofátlanság volt.
A faction hozzáállás jól sejtem másképp mûködik mint az egyben? Ugye ott adott rendszerben elkezdtél mindenkit kinyírni majd a következõ rendszerre ezt nem tárolja a játék, mindenki barát. Itt viszont van egy fickó aki 750k-ért fölajánlja hogy baráttá tesz épp ellenséges oldallal. Eddig ezért nem mertem belekötni cégekbe pedig ott van a legjobb felszerelés. Viszont a sectorokat nem menti el, kiírtom a kalózokat, elmegyek majd vissza és ua. az útvonalon járõröznek tovább, gondolom a dobott tárgyakat is elfelejti.
Megpróbáltam kinyírni egy kalózbázist, megtámadom mire több nagyhajó meg sok kicsi beteleportált mellém. Most még kevés vagyok hozzá. Random encounterem eddig kalózok voltak akik lóvét követeltek ill. ha közel vagyok kereskedõhajóhoz fölajánlanak infót 5000 pénzért vagy árulják a cuccukat.
Tény hogy a pénzgyûjtögetés az nem egy folyamatos élménycsúcs. :) Speciel én nem nagyon unatkoztam, mindig volt valami kitûzött cél amiért güriztem.
Ha nagyon unatkozol, próbálj meg túlélni egy InoCo rendszerbe való belépést... Ha túléled elég sok pénzt érõ cuccal tudsz kimenekülni. Arról nem is beszélve hogy csak úgy dõl az XP. Normál fokozaton egy rémálom, nehezebben nem tudom túlélhetõ egyáltalán (bár a fõ karakter sisth sense képessége eszméletlen sokat segíthet)...
XP nekem összejött arra, hogy felvigyem 3 karakteremet is a maximális szintre. Pilóta specializációt indítva ez még könyebb.
A weapon firmware nem tudom megéri vagy sem. Oké, hogy a fegyverek pontosságát maximálisra emeli (így is mellélõnek a lassabb csúzlik) de minden más téren ritka vacakul teljesít. Nekem leginkább, a túlélés miatt, a system firmware jött be. Olyan gyorsan regenerálja a pajzsot és olyan gyorsan javítja magát a fõ hajó, hogy öröm nézni. Face to face ki tudtam így nyírni 3 alien cirkálót is.
Fegyverzet terén én vegyesen használom a felszerelést. Van particle beam, lézer és kinetic weapon is a hajón. Túl sok olyan helyen kóricálok ahol a lézert egyszerûen elhárítják a diamond vagy ruby pajzsokkal. Így a mastiff komán alulra került egy gyortüzelõ lézer (a rage, bár igazából hatékonyság szempontjából jobb az a 200-as sebzésû 20-as gyorsaságú lézer mert egy biztos találattal több kárt okoz mint a gyorsabb tesója a kisebb sebzéseivel), felülre ment a particle beam (amint meglesz rá a zseton megy oda az asmodeus), meg egy kinetic ágyú (nem a jataghan hanem az attól egyel jobb a 80-as sebzésû és 60-as tûzgyorsasággal megáldott). Persze ha nem kell attól tartanom, hogy túl szívós, pajzsos ellenfelek jönnek, akkor 2 gyors lézer és egy a legerõsebb lézerek közül amit feldobok toronyként és jöhet a darálás.
Elsõ végigjátszásra én 4 hajót találtam már az alap tug-on kívül. Volt elõször a Heavy Transport, aztán a Mastiff, majd ezt lecseréltem a megszerezhetõ katonai gépre (valami A-betûs nevû, szívósabb mint a mastiff de lassabb és nehezebben fordul amit én speciel egy mammoth kisegítõ hajtómûvel gyönyörûen kompenzáltam, cserébe viszont jobban vannak elhelyezve az ágyúi ami nagyon sokat dob a használhatóságán) végül megkaptam a Star Wolf-ot amin már 4 felszerelési hely volt 4 torony és 1 nehéz fegyver mellé(legalábbis elsõ végigjátszásra a NESF mellé álltam és az ottani kapcsolatom (Lieutenant Alexandra) ezt hozta magával az utolsó feladatok egyikénél miután fel lett robbantva az addigi gépem).
Ezt a rendszerfelderítéses dolgot majd én is kipróbálom. Nagyjából ugyan kitapasztaltam már, melyik cég milyen fegyverzetet és felszerelést preferál. A seregek meg nem túl változatosak a felszereltség terén és ellenük bármi megteszi.
Na megint elment pár óra vele, most kaptam meg a negyedik emberemet. Eddig nem választottam a rögtön odaugrást amit fölajánl de már enyhén unalmas. Gondoltam leszüretelem a táposabb kalózokat meg ellenõrzöm mit hol árulnak de 10 szektorokat végigutazni... Stiletto Mk. 2-vel és Puma-val nyomulok, én is inkább a több rendszer kevesebb fegyver elvet szeretem. Egyszer láttam Wyvern Mk. 2,-t az is csak 2/2 slotos? Mondjuk xp sincs elég 5-ös vadászokra. Végre találtam Weapon firmware 3-at, kellett már, remélem lesz még pár anyahajó, ez a 3 system slot oly kevés. Rage turetteket használok, ugyan papíron jó ez a viszonylag közepes teljesítmény de nem hasonlítottam össze a sokat pontatlanul vagy a nagyon lassú de bazinagyot durranó variációkkal. Tapasztalat? Szóval Charon. Megnézzük, most a New Empire-nek segítek.
Na igen, azok a boldog idõk amikor láttam hogy szép sárga pulse laser figyel a hajón és mindig visszatöltögettem az elsõ részben hogy eldobja. Véletlen F1-et nyomtam, kiírta a shortcut-okat és akkor tûnt föl: ctrl-shift-balclick. Így már a belsõ rendszereket is látni, kereskedõhajóknál valamit oroszul ír ott nem látni de minden másnál igen, eddig a butcher osztályú volt a legnagyobb amin próbáltam és írta.
Jól elfelejtettem. Honnan látod az ellenséges hajó felszerelését? Az ágyúkat oké hogy látod és idvel fel is ismered, meg az egyértelmû rendszereket amiknek van grafikai megjelenítése (lézer elleni pajzs), de a többit honnan tudod megállapítani?
Vannak felvehetõ mellékes feladatok, csak elég nehéz beléjük futni (meg igazából nem is nagyon érdemes próbálkozni ezekkel, mert sokat nem fizetnek; többet össze lehet szedni gyilkolásból szerzett cuccok eladásával). Némelyik járõr vagy éppen kereskedõ, ha pont keresztezed az útját felajánl helyben elvégezhetõ feladatokat vagy éppen megmutatja az áruészletét.
Plusz a híreket is érdemes tanulmányozni, mert vannak bennük kihasználható infómorzsák, amikbõl lehet profitálni (kalózvadászat, korrupt MSF járõrök lefülelése, rendszer kitakarítása mind ilyen lehetõség ami nem jön elõ mint tényleges feladat de lesz jutalma és legalább addig is fejlõdik a banda).
A feladatok megoldhatóságának sokszínûsége szerintem is egy igen komoly erõssége a játéknak. Ahogy a döntéseink is komolyan beleszólnak a várható fejleményekbe és feladatokba. Lesznek olyan feladatok amik csak bizonyos esetekben (ha a legelején nem a cégnek hanem a seregnek segítünk vagy fordítva, netán mindkettõt kiszolgáljuk, úgy más és más feladatot fog felkínálni Alex, más random encounterekbe futhatunk bele) érhetõek el, meg olyan helyzet is elõáll, hogy ha teszemazt az egyik nagyhatalomnak segítünk akkor utána már lezárul a többi lehetséges megoldási útvonal és egy másik úton jutunk el a végkifejletig, más szemszögbõl élve meg a történteket.
Az aszteroidákkal nekem nem volt bajom. Vagy megfelelõ AI-t tegyél a hajódba (Support Station-ön lehet venni 3 típusból 3 fejlettségi fokozatut) vagy egy pilótát csüccsents bele. Jelentõsen dob az útkeresésen és a manõverezés/sebesség is jelentõsen javulhat. Ellenfelek nem akadtak eddig el aszteroidák között és az én hajóim sem nagyon vacakoltak benn. Ha túl sûrû volt a mezõ és át akartam ott lavírozni, akkor kézi vezérléssel én adtam ki az útvonalat (emelkedés, sülyedés stb.).
Pénz meg majd idõvel lesz bõven, emiatt nem kell aggódni. Lesz olyan feladat amiért 3 és fél millát is lehet akasztani, meg százezreket. Nem mondom kell is a zseton, mert lesznek olyan ellenfelek, hogy csak gyõzünk majd figyelni hog kapják szét a táposnak hitt egységeinket (az alien-ek a maguk látszólag gyenge géppuskájával nem tûnnek komoly ellenfélnek csak ez a géppityu átlõ a pajzsokon vagy éppen a lézerbuzeráns, igen ellenálló berzerker röpcsik is hasonlóan kiakasztóak lesznek ha nincs az ember gépén lézer elleni pajzs, magyarán korántsem a látszólag legerõsebb emberi gépek lesznek az igazi ellenfelek). Különösen fontos minden hajóra az önjavító rendszer, a pajzsok és/vagy rakétaelhárító rendszer. Pont a sok szükséges felszerelés miatt nálam a végjátékban sem volt jellemzõ a legcombosabb nehéz hajók használata (Wyvern, Wyvern Mk2, Dragon a legerõsebb/legnagyobb tûzerejû/legfordulékonyabb 5-ös kategóriájú vadász, de ezekre csak 2 berendezés rakható), maradtam inkább a Panther vadászoknál (4-es típusú vadász, nehéz fegyverek és 3 felszerelés hellyel), a Trident-eknél (3 könnyû fegyver, 4 felszerelés, 1 rakéta). Most hogy újra játszom a sztorit csak más útvonalat követek, betévedtem a Charon rendszerbe (bal alsó sarokban van a nagy csillagtérképen) és itt beleakadtam egy érdekes csoportra, a Templar csoportra. Van saját fejlesztésû hajójuk nem is egy, amik a játék alap típusainak (raptor, trident, gunslinger) felpáncélozott, erõsebb pajzsokkal eláátott, eszement drága verziói és sajna mindegyik 5-ös fokozatú, szóval a használatuk még kicsit várat magára. Viszont azt már látom hogy ezekbõl fogok betankolni, mert mindegyik minimum 3 fegyverrel rendelkezik és minimum 3 rendszere lehet.
Lesz bõven felfedeznivaló a játékban és többszöri lejátszás is van benne a számtalan elágazás miatt amik mindegyike telejsen más új útvonalat nyithat meg elõttünk.
Igen, közben rájöttem, elõtte eladtam az engine-t vettem helyette pajzsot meg rakéta elhárítót az anyahajóra, így már nem volt nehéz. Azóta tovább mentem, lehet a hard fokozat miatt de hemzsegnek a jól felszerelt kalózok bizonyos szektorokban (pirate captain squadok gunslingerekkel, ez ha jól emlékszem az elsõ rész egyik legjobb hajója volt)
Amúgy tetszik bár kicsit monoton, hiába van több tucat rendszer ha nincsenek fölvehetõ mellékküldetések. Mondjuk szektoron belüli kalózírtás vagy elvinni valamit pár ugrásnyire, mindezt stationokon elvállalni véletlengenerálva vagy valami egyszerû kereskedés, bountyrendszer, bármi. Kicsit több Space Rangers kellett volna bele (szintén orosz játék), legalább a lehetõségek látszata. Viszont mintha a modellek szebbek lennének, tetszik az anyahajó váltása, jópofa hogy meg lehet nézni ellenséges hajó fölszerelését (régi jó save load még mindig megy ha valami extra fölszerelésre áhítoznánk és nem dobja robbanáskor), küldetések többféle megoldása szintén pozitív. A nagyobb hajók mozgása viszont még mindig katasztrófa beleakadnak egymásba, kapukba, állomásokba egyszerûen nem tudnak mit kezdeni az elsõ méteresnél nagyobb szembejövõ tárggyal. Aszteroidamezõk meg százszor veszélyesebbek bármilyen enemynél, egyszer bemész 5 perc míg kikeveredsz, messze elkerülni mindet.
Látom egy jobb fegyver több 100k, patrol stationban beváltottam pár kalózt párezerért kell még majd írtani, ideje harvestelni a jobb felszerelést tápos enemyktõl
Az normális. Ott a menekülõ manust kell csak kinyírni, a kísérõ vadászokkal nem foglalkozni. Ha kipurcant a delikvens, akkor úgyis vége a kíséretnek is. Ekkor a szétesõ szállítóhajókból lehet begyûjteni az árut. Majd el kell hagyni a rendszert és majd tovább haladva jön a következõ lépés lehetõsége. Ha nagyon nem történik semmi, akkor utazgatni kell és majd valaki feldob egy témát ami mentén lehet tovább indulni.
Bugos? A második rész 10 percenként fagyott ez 2 óra után sem, azért ne mondjunk már megalapozatlan dolgokat. Biztos van egyéb bug de messze nem "ugyanolyan" Amúgy most jutottam el a stash questig, fickó menekül el kéne kapni, na ha simán nekikmegyek kinyírnak. Ha hagyom hogy elérjék a kaput csak a fõbácsi marad, kiírja failed aztán nem megy át a fickó és kinyírjuk akkor meg hirtelen failed helyett completed lesz. Viszont nem kapok új questet meg lóvét. Ez normális vagy az az elsõ bugom?
A minap jelent meg, természetesen ugyanolyan bugos mint az elõzõ 2 rész. Grafika is ugyanaz. Új hajók, fegyverek, fejlesztések vásárolhatók. Sok hibája ellenére jó kis játék ez...