Hát azt megcáfolnám h nem érdemes kimenni autóért, ugyanis már láttam jó pár németbõl behozott gépet és a magyar piacon található hasonló felszereltségû és azonos típusok esetében, a kinti rossz állapotúnak mondott jármûvek túlszárnyalják az itt megkímélt, jó állapotúnak titulált autókat. Mellesleg kint normálisan, elõírt idõközönként gyári, vagy gyári minõségû utángyártott alkatrészeket szerelnek be hozzáértõ szakemberek ami valjuk be nem egyenlõ azzal, hogy itt Józsi a fûzfa alatt a kert végében beletákolja a legolcsóbb alkatrészeket szakértelem nélkül. Tudom mirõl beszélek ugyanis autószerelõ vagyak és már találkoztam pár "KOLÉGA" tákolásával. Igaz h behozott autóval sem jössz ki olcsóbban ha papíroztatni akarod de ha van egy kis szemed és mersz kérdezni garantáltan sokkal jobb autót vehetsz magadnak. Jah és végül annyit, hogy szerintem a német autónak nincs párja és abból is a 3 betûset részesítem elõnyben és itt nem az IFA-ra gondolok ha értitek mire gondolok.
Elõzõ hozzászólásokra reagálva: Elsõ kocsi lenne.. mindenképp diesel és az itthoninál olcsóbban akartam megúszni a dolgot úgy, hogy kintrõl hozok be 1et és E-rendszámmal bûvészkedek.. de amint utánajártam, már nincs meg az a szabadság mint régen, hogy 4x 5x kaptak új rendszámot.. meg a sünök is rá vannak állva a szlovák és E rendszámos autókra.. Sajna itthon olyan árba amit néztem 3000euro körül nem kapni csak benzinest magyar papírokkal.. de nekem mindenképp diesel kéne az meg 1.5 nél kezdõdik ami nem chiptuningos lófaszjóska szóval asszem várni kell még vele :) Azért köszi az építõ tanácsokat :) Inkább nézek itthon vmit most tényleg úgyis nagyon lent vannak az árak..
Még mindig attól függ h mennyibe kerül az az autó...akármennyire is alacsonyak az árak. Plusz ha valaki új autót vesz,azért nem mindegy hogy itthon 4kerékért és egy kormányért fizet,vagy kint ugyanazért az árért full extrásat kap.
A tartósan belföldön üzemeltetett, ideiglenes behozatali vámeljárás alá vont jármure olyan V betujelu rendszámot kell kiadni, amelynek érvényessége a vámhatóság által meghatározott visszaviteli határidohöz igazodik. A V betujelu ideiglenes rendszámtáblát és az ahhoz tartozó forgalmi engedélyt, az érvényesség lejártát követoen, vagy az átrendszámozáskor (végleges külföldre történo kivitel, vagy magyarországi forgalomba helyezés) le kell adni. A Z betujelu rendszámtábla kiadásának feltételei:
1. a jármu tulajdonjogának igazolása, 2. a Magyarországon forgalomba helyezett jármu esetében a jármu forgalomból történo végleges kivonása kivitel miatt és ennek jármunyilvántartásba való bejegyzése.
A Z rendszámtábla csak olyan jármure szerelheto fel, amely a közúti közlekedésre alkalmas muszaki állapotban van. Az E betujelu ideiglenes rendszámtábla kiadásának feltétele, hogy az ügyfél igazolja:
1. a jármu jogszeru birtoklását, 2. a kötelezo gépjármu-felelosségbiztosítás meglétét és 3. a jármu muszaki alkalmasságát.
Az E rendszámtáblával csak Magyarországon lehet közlekedni. Az M betujelu ideiglenes rendszámtábla kiadásának, használatának - közlekedési igazgatási hatóság által történo - engedélyezési feltételei:
1. a Mezogazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal által kiadott külön jogszabályban meghatározott regisztrációs igazolás (regisztrációs szám), 2. a kötelezo gépjármu-felelosségbiztosítási szerzodés igazolása, 3. az ügyfél nyilatkozata a felvenni kívánt ideiglenes rendszámtáblák, valamint az ilyen rendszámtáblára kötelezett jármuvek darabszámára, azok gyártmányára, típusára és egyedi azonosító adataira (alvázszám) vonatkozóan, 4. az ügyfél nyilatkozata az M betujelu ideiglenes rendszámtáblával közúton használni kívánt mezogazdasági erogép(ek) biztonságos és szabályos közlekedésre való alkalmasságáról
Kint azért jó, mert nem baszkurálják a km-t. Valós van oda írva.
1.Kint 2000x jobbak az utak=autók állapota is jobb. 2.Kint nincsenek megbuherálva a km-ek(általában). 3.Olcsóbban jössz ki nagyobb értékû autónál. 4.Külföldi rendszám esetén,még bemérni se tudnak.
Megtetszik, németeknél forgalomból kivonatod, amit ott kapsz ideiglenes rendszámmal bejössz (30napig él), aztán a papírokkal eredetíség vizsga és mûszaki, utánna és vám(regadó) megfízetés az illetékes vám hatóságnál.
Üdv! Légyszi világosítsatok fel! :) Németországból szeretnék autót vásárolni és ennek a menetére illetve esetleges költségeire lennék kíváncsi!
A Kérdéseim a következõk:
Kimegyek megnézem a kocsit stb.. tetszik.. megveszem.. Ugye ekkor német rendszám van rajta.. hogy hozhatom be MO-ra? Ott kint kéne igényelni egy Z rendszámot? Mert ugye E-vel nem lehet külföldre menni.. (ez még késõbb fontos lesz..) Vagy simán haza hozhatom Német rendszámmal miután megvolt az adásvételi stb..
Ha behoztam MO-ra.. E rendszámmal szeretném használni.. Mi ennek a menete? és Díjai? Mert hallottam olyat, hogy elég csak annyit tenni, hogy beviszed eredetiség vizsga ott megcsinálják azt és kérsz rá egy ideiglenes forgalmit és egy E rendszámot és kb 25 ezerbe meg is van, majd kötsz egy kötelezõt és over.. ja meg persze az átiratás ami még kb 45 ezer.. Mûszaki nem kell rá, mert ha van 2012 ig érvényes akkor az úgy jó is.. Vagy van még vmi egyéb díja az e-rendszámnak? Fordítási költség vagy vmi van az eredetiség vizsgánál vagy akárhol? Mert ugye német papírokkal veszem a kocsit.. Azt, hogy kéne intézni?
A legfõbb kérdésem pedig, hogy "elvileg" az E rendszámot csak fél évig azt is csak max tárgyhó dec 31.éig lehet kapni. Na most ha nekem már van E rendszámom és lejár a fél év haver mondta, hogy bemegyek és mondom hogy kéne és adnak még1et, azaz meghosszabbítják csak más számot kapot stb.. kifizetem még1x a rendszám meg az ideiglenes forgalmi díját aztán csõ.. Ez tényleg így megy? Hogy amíg van rajta érvényes mûszaki addig el lehet kerülni a regadót? Azt is mondta, hogy ha lejár a mûszaki megújítom és megint 2 év E rendszám.. na akkor most hogy is van ez a GYAKORLATBA? mert oké mit mondd a törvény, de mindig vannak kihasználható kiskapuk :)
Elõre is köszi a segítséget!
UI: Remélem nem gond, hogy témát nyitottam e miatt, de nem igazán találtam erre vonatkozó topicot ebben a témában..