Hm háát :) mindössze egy gond van. lehet több is, de egy azonnal eszembe jut. :) Igazából ez tipikusan a fogyasztói társadalom része, a konzol, veszel egy játékot, elfogyasztod azt kidobod. Nos nekem ennyi pénzem nincs hogy hetente újat vegyek. De ha lenne sem, akarok része lenni ennek. :)
"konzolban az az elõny, hogy a kényelmes kanapéról akármilyen pozicióban lehet bármit játszani a hdtv elõtt" Az ágyamon fekszem és a PC-mmel játszom HD TV elõtt XD
PCnél majd elfelejtettem, hogy a hardware különbségek eltûntetése is opció lehet: szerveren fut a játék, neten jön a kép és megy a vezérlés. Így lehet az ûber grafika gagyi gépen, csak a net legyen gyors. Persze ehhez az is kell, hogy a szerverparkban lévõ gépek annyival erõsebbek legyenek egy PCnél, hogy a hostolási költségekre elég legyen a havidíj.
Konzolnak 2 elõnye van PChez képest: - szabvány hardware - hardware által támogatott másolásvédelem PC mit tud erre lépni: - kevésbé hardware igényes játékok (igen, nem a grafika a minden) - csak online játszható játékok (ezt legalább olyan nehéz feltörni mint a konzolok másolásvédelmét) PCn egy jó példa van, amely mindkettõt megvalósította már, ezzel megelõzte a korát, és gyakorlatilag lefölözte a teljes PC piacot: a WoW. Aki PCre nem ebben az irányban fejleszt (mármint nem online, havidíjas, gyengébb hardware igényû játékot), az nettó hülye.
egy PoP: WW, Black and White 2, Medieval II szintû graf szerintem pont elég lenne mindennek. Az a baj hogy az utóbbi idõben mindenki megõrült. Lehet öreg vagyok már de ha játszok jól akarom magam érezni nem érdekel hogy néz ki csak legyen jó. Mint a filmeknél is, egy 1960-as alkotást ugyanúgy tudok élvezni mint az Avatart akár. Nekem nem játék a Alt+Tab nélkül :D
akkor mond meg hogy mi a jó a mw2-ben , még dedikált szerver támogatás sincs benne
Ezt bírom a pc-sekben: legyen minõségi, 50+x óra játékidõ, elfusson a 64 megás videókarimon is csúcs grafikán, és legyen bazi olcsó... Nem akarsz kicsit sokat? Nekem van két konzolom, nem veszem meg az elsõ héten a játékot, hanem várok 1 hónapot, vagy kettõt, közel fél áron meg lehet venni. És még izgulni se kell, hogy nem megy... Ja mondjuk DX11 nincs rajta, de ahogy hallom, a legtöbb játék még elég rendesen szenved vele... Egy Mass Effect minõségi játék, pc-n pedig igen halovány siker volt... Pc-n a WoW, ami fogy a sims. Ezt veszik a népek. Még a MW2-nél is mikor 8 milliónál jártak eladott példányszámban, akkor annak 3% volt pc...240 ezer darab világszerte...ennyiért megérte nekik fejleszteni...
Egyszerûen látszik ám a számokból mennyi a warez konzolon és PC -n. Mondjuk igen, optimalizálhatnának kicsit. Rendben van el kell adni valamivel az új VGA kártyákat, de meg lehet oldani sokhelyen lehet váltani pl DX9-10-11 módok között.
a minõség nincs összefüggésben egy játék sikerességével. másrészt optimalizálás plussz idõ, a számítógépes hardverek meg gyorsabb ütemben fejlõdnek mint ahogy azt megérné optimalizálni. A Blizz spec mindig rondább játékokkal jön ki, mint a versenytársak, ezt nem minden cím engedheti meg. Elég csak megnézni az itteni fórumok, ha valaminek nem a legújabb a grafikája, egybõl megy a lehúzás
Egyébként azt kellene észrevenni a fejlesztõknek, meg a PC-s játékiparnak, hogy a minõségi játékokat igenis nagyon sokan megveszik, legyen az single only, vagy multiplayeres. Lásd dead space, meg avp3. (avp3 vitába kéretik nem belefolyni) Azaz: a fejlesztõknek minõségit kellene alkotni folyamatos supportal, és nem csak a 30-40 fontokat elkérni egy kurva játékért, meg ha DLC-t akarsz, azért is fizess 5-10 fontokat, meg nem az egekig kúrni a gépigényt, hanem optimalizálni rendesen, sok idõ ráfordításával. Magam is a blizzardot tudom felhozni mint példát. Minõségi játékok, folyamatos patchek,support, és a játékosok véleménye sokat nyom a mérlegen. És tádáám, mégsem mentek csõdbe, sõt még éhezni sem éheznek. Vajon akkor most tényleg a warezolók miatt haldoklik a Pc játékipar? nem hiszem.
Engem nem érdekel ki gyárt valamit, vagy milyen nehezen használható, ha tetszik akkor jöhet.
A blizz nem adott ki offline jatekot a WC3 ota (2002)..mi a faszrol beszelsz? 2002-ben meg majd minden offline jatek ugyanilyen volt...megvetted,tied (ami persze nem igaz,de jol hangzik..olvasgass eulat..)
Ez sajnos teljesen igaz. Már jó tizenöt éve vásárolok rendszeresen játékokat, de legalább a 20%-át magam is törve játszom, hiába vettem meg. Egész egyszerûen, mert sokkal kényelmesebb úgy, és nem szívatnak mindenféle marhasággal. A BioWare féle Dragon Age: Origins egyébként remek példa, hogy hogyan kell csinálni: Rádobtak egy egyszerû disc-check-et, és ennyi a másolásvédelem. Semmi idiótaság. Mégis lett annyi eladás, hogy zöld utat kapjon mind a kiegészítõ, mind a második rész.
Magyarul, ha el akarsz adni PC-re egy játékot, akkor az legyen minõségi. Sõt, ha bármit is el akarsz adni, akkor minõség legyen. Mind a konzolnak, mind a PC-nek van elõnye a másik platformmal szemben, bár ez nálam (és csak nálam) a konzolok esetében kimerül az exkluzivitásban. Mindmáig tartom, hogy a jelen szám harmadát sem adták volna el mondjuk egy jó kis God of War széria (és a többi hasonló) nélkül.
A PC-nek bõven van létjogosultsága, de ehhez erõsen kellenek a kiadók is. Az Ubi új védelme folytán elvbõl nem veszek tõlük játékot (nem, le sem töltöm, de ha játszanék vele, akkor biztosan csak letöltve)
PS3-ról tudok csak nyiltakozni: törés után az online gémeket el lehet felejteni. kérdés az, hogy megéri-e törni, ha cserébe sok mindebõl kihullok.
Aki csak játszani akar annak felesleges a PC. Ez igaz. De az is, hogy a PC-n sokkalta jobb játékokat lehetne összehozni a lehetõségei miatt. (moduláris felépítés, emelenként cserélhetõ, tehát részegységek cseréjével is szép sebesség növekedést lehet elérni ellentétben a konzollal.) Mondjuk egy PS3 dx9-et használ. Nincs élsimítás meg ilyesmi, de mégis ütõs a grafika (én a Goth of War-nál láttam, hogy az ívek azok inkább szökletesek).
Szerintem manapság kevés olyan cég van, amitõl érdemes pc-s játékokat venni. Nem tisztelik a vevõt, nincs rendes terméktámogatás, megpróbálják a legkülönféle módon lehúzni (legújabban a dlc-kkel), a különbözõ másolásvédelemmel pedig megkeserítik - nem a torrentezõk - hanem a becsületes vásárlók életét. Most komolyan, legyen netem, ha játszani akarok egy offline játékkal? Kiváló ellenpélda a Blizzard játékai: Ha egyszer megveszed, akár a boltban, akár interneten, onnantól kezdve a tied: Bárhol letöltheted, bárhol installálhatod, játszhatsz bármikor offline, de online is a legtöbb ingyenesen játszható, bármi problémád van, segítenek. A játékok maguk élvezetesek, minõségiek. Számomra nem kérdés, hogy megveszem-e õket, mert úgy gondolom, hogy igazi minõségi terméket vásárlok a pénzemért, és nem fogok semmiféle hátrányba kerülni azért, mert megvásároltam, és nem warezoltam egy játékot. Az én 2 centem :)
Reméljük lassan térnek át a DRM -hez hasonlókra a kiadók, és lassan mennek át konzolra a fejlesztések. Egy idõ után úgy is megszünnek a konzolok csak szerverekrõl fog futni minden, max egy két PC lesz, ez a leggazdaságosabb.
"Ha mindenki leállna a kalózkodással, ha senki nem készítene DRM-eket, akkor ez egy sokkal boldogabb világ lenne, ugye?" Hát persze John! Nektek kiadóknak boldogabb lenne. Azért én nem félek attól, hogy nem lesz mit a pofádba tömnöd jövõre.
a fejlesztõk havi fizetést kapnak. Ha kész a játék kapnak bónuszt is, esetleg, ha olyan a szerzõdésük részt az eladásokból. A fejlesztõk alkalmazottak. Egy szoftverfejlesztõ cég alkalmazottjai, akikbe a kiadó fektet be, méghozzá úgy, hogy a játékfejlesztés elég nagy kockázattal jár. 2 további tény: a játékok az elsõ hetekben termelik a profit 80%át. A játékok csak igen kishányada térül meg mint befektetés. Azonban a játékfejlesztõ normális kiadónál minden hónapban megkapja a bérét. És emellett ha egy cég profitot termel, akkor azt visszaforgathatja további fejlesztésekbe. És még hogy további szomorú tényeket is mondjak neked: a játék jogai nem azt illetik meg aki Zelda gatyáját festette, hanem vagy a stúdiót vagy a kiadót. Ez így ment már az Atari VCS idejében is, meg a Commodore 64 idejében. Az hogy akkoriban a fejlesztõstúdió lehetett 5 fõ is, ez csupán azt tette lehetõvé, hogy a tulaj megegyezzen a fejlesztõvel. De pl. ott a LucasArts a 80as években: ott az alkalmazottaknak fix fizetése volt, no meg persze bónuszok, de nehogy azt hidd hogy akkoriban is évek után kaptak a termékbõl részt. Meg még jó hogy nem én reklamálok a munkahelyemen, hogy az én általam leadott kódból még kapjak részesedést minden eladott termék után. Az anyagi kockázatot ,ismétlem önmagam, nem én vállalom, hanem a cég amikor hónapokig fizeti a zsét.
Aha, és azt ki nézi hogy budgetbõl ki mennyit vesz, és mennyit látnak belõle annak a játéknak a (volt) fejlesztõi? Statisztikák általában csak errõl szólnak, hogy mennyit adtak el a nyitónapon, meg mennyit 1 hónap meg 1 év elteltével. Azzal meg senki nem törõdk, hogy a játékosok nagy része - fõleg ha tartós multival rendelkezik, megvárja míg olcsóbb lesz, meg kijavítják a dolgokat, kiadnak hozzá cuccokat, és utána veszik meg.
ahogy megfigyeltem piára,cigire, benzinre mindig van pénz a környezetem legcsóróbb tagjának is. Egyik sem létszükséglet. Ha csóró vagy, vehetsz 1000 forintos játékot is. Ezért van a budget kategória. Ha nem lenne warez, akkor az emberek vennének is. Ami most van, és nem csak a játékokra értem, az esztelen konzumerizmus.
én DCn szoktam Quake3mazni. nem vészes, bár azt lehetne nyomni pont egér-billel is. Mindenesetre PCn hatékonyabban lehet nyomni, de ez nem jelenti azt, hogy konzolon kevésbé szórakoztat.
Erre általában az a válasz jön, hogy így sokkal élvezetesebb, mert nem egybõl headshot meg nemtudom, meg meg lehet szokni. Egeret rá lehet kötni konzolra is, de nem kötnek, mert drága az átalakító, és ha valami támogatja is az is szarabbul, mint a pc-s fps-ek. Namegugye, a "konzolban az az elõny, hogy a kényelmes kanapéról akármilyen pozicióban lehet bármit játszani a hdtv elõtt"
1. Egy kicsit kinézhetnél az ablakon is idõnként, attól mert ahol te laksz, van jó minõségü netszolgáltatás, tájékoztatlak, nem mindenhol van. A minõség nem csak arra vonatkozik, hogy mindig van-e kapcsolat, hanem pl hibaelhárítás, ügyfélszolgálat, stb. Minõséginek tartanád azt a netet, amivel általában nincs probléma, de amikor a legnagyobb szükséged van rá, elmegy 1 napra, aztán következõ nap még pótolhatnád, a kapcsolatot helyre is állítják, csak valami mûködik valami nem (aztán telefonálgatás után kiderül, hogy a beállításra nem volt idejük, mert lejárt a munkaidejük a szervizeseknek, úgyhogy majd holnap délelõtt...), ja aztán utána 1 hétig hol van net, hol nincs, közlik hogy a probléma nálad van (rendszergazda ismerõsömnek, és mikor a környezetében is ugyan ezek a problémák vannak). A eset Mátraverebélyen történt ha jóltudom nemis régen, de több hasonlót tudok más helyekrõl. De biztos neked van igazad, és rossz szolgáltatót választottak a rengeteg lehetõség közül...
2. Nem csak magyarországról volt szó. Bevételek szempontjából lehet kevésbé számítanak azok a helyek, de ettõl függetlenül akkoris pofátlanság a kiadótó zsidótulajdonságai miatt ilyenhez folyamodni, fõleg egy single játéknál, amihez legalább adnának kiegészítõket vagy ilyesmit, bõvítenék... de még az sem.
Nem lehet.. ill lehet de értelmetlen.. ahogy az FPS kategória is csak egy vicc konzolon. Itthon a ps2 a bunyós, a platform, és a JRPG-k miatt van. Pc-n meg megy minden más. Aki kételkedik az fps-t CSAK egér+bill.-el játszani dologban, próbáljon ki egy crossplatform fps-t mint pl a shadowrun, és álljon ki egy pc-s ellen akinek szintén be van kapcsolva az automata célzás ahogy konzolon.. esélye sem lesz a konzolos PRO-nak egy átlagos pc-s ellen.
Én utoljára akkor láttam konzolt, amikor még ilyen sárga kazettákat kellett belerakni. Kínai piacokon lehetett kapni ocsón. Asszem nintendónak hívták de lehet ,hogy más volt.... Volt hozzá ilyen pisztoly is amivel banditákra meg kacsákra lehetett lövöldözni
Most rákerestem és találtam pár videót amibe benne van pár játék amirõl beszéltem. A videók nézése közben bekövetkezõ esetleges mellékhatásokért semmilyen felelõsséget nem vállalok.
Mostani konzolokat csak képeken láttam, hallottam van ilyen pisztoly is hozzá mint régen, meg ilyesmik. De nem tudom elképzelni, hogyan lehet ilyen stratégiákat is játszani rajta mint a PC-n, mondjuk starcraftot. Milyen controllerrel? Lehet egyáltalán?
Azért a lényeget érteted?
Nincs szükség drága procikra meg videó kártyákra meg x mennyiségû memóriára? Mert? A vidókártyákán lévõ GPU -k ma már átmentek ált. célú processzorba pl nvidia, az más, hogy nincs kihasználva nagyon.
Mondjuk szerintem minden elenére a pc játékok jövõje biztos ha belegondolunk sokan csak azért vesznek atom gépeket hogy tudjanak játszani a legjobb játékokkal a legjobb minõségen ha nincsenek játékok akkor fejleszteni se kell a gépeket. Nincs szükség drága procikra meg videó kártyákra meg x mennyiségû memóriára stb. Még azt is el tudom képzelni ha a nagy kiadók és fejlesztõk elpártolnának a pc-töl teljesen akkor a nagy hardver gyártok kezdenének játékokat kiadni mert jól tudják hogy játékok nélkül nem fogyna új az árújuk.
Ha nem készülne több játék PC-re az igen nagy baj lenne mindenki számára... A legtöbb játékfejlesztõ modolással kezdi, manapság sok játék szabadidõs projectekbõl növik ki magukat, s pc-rõl erednek(ugye konzolon nem lehet fejleszteni csak konzolra).
Milyen jó minõségû net nincs a falvakban? Ezt mikor álmodtad? Mobilnet az lehet, hogy nem mindenhol kielégítõ mo on.
Tényleg ezt hiszed, hogy a warez megszûnése bármivel is fellendítené a pc piacot? Régen kevesebb embernek volt nete, még elõttem van, hogy a piacon mekkora sorokban kellett állnom, hogy vehessek 800Ft/CD játékokat a PeCsa -n, megvettem a gépet, és volt választásom, hogy veszek egy olcsóbb játékot ilyen 6-8ezer Ft-os kategóriában, vagy veszek 8 db játékot a legújabbak közül. Meg ment a cserélgetés, másolgatás a rokonok, ismerõsök, haverok között is, amire ma már nincs szükség, mert mindenki letölti magának. A letöltések száma azért ugrott meg, mert azok közül akik nem tudnak (és nem is fognak 99% -ban) játékra áldozni, megtanulták maguknak letölteni a játékokat. 1 évig feltörhetetlen játékok? Most itt az AC2 példa, amennyivel többen megveszik, annyival kevesebben is veszik meg azok közül, akik meg megakarták verni, senki sem akar a nettõl függni. Egyre többen játszanak - fõleg külföldön laptopokon (ebbõl adódóan ott akarnak játszani, ahol vannak), sok helyen nincs olyan jó minõségû internet (pl. falvakban). Lehet mondani, hogy biztos ez is csak azért mondjuk, hogy adják ki egybõl játszhatóan, de az eladási statisztika szerintem egyértelmû... Elérték, hogy aki nem tudja megvenni, annak most vált csak játszhatóvá a játék, nagy siker...
A PC-s játékpiacnak is arra lenne szüksége, hogy pc exluzív húzócímeket adjanak el (mint pl. a Crysis, más kategóriákban is), illetve ne lenne ennyivel több játék konzolon, és ne húznák ennyire a pc-s verziók kiadását (nem 1-2 hónapra gondolok, az még beleférne). Illetve arra, hogy ne gagyi portot adjanak, hanem olyat, amihez lehet hozzátenni dolgokat (módolni, pályát készíteni, missziókat készíteni, coop és multi mostmár alapnak kéne lennie, stb.).
"Szerintem túl sok a legális lehetõség. Túl sok úton lehet beszerezni egy PC-s játékot. Konzolokon csak egy létezik: bemegyek a boltba és megveszem."
Sztem arra gondol, hogy kevés pénz jut a játékfejlesztõknek, mert a kiadó sokat elvesz. Úgy tudom ha valaki Steam-en vesz játékot abból a fejlesztõk többet kapnak, mint ha boltban vennéd meg, de javítsatok ki ha tévedek. :)
A PC-s jatekok azonnal visszajonnek, ahogy eltunik a warez.
A ubisoft lesz a kiraly, ha nekik sikerul eloszor min. 1 evig feltorhetetlen jatekokat fejleszteniuk.
A tobbi fejleszto is azonnal visszajon, ha a jatekosok elkezdenek fizetni a jatekokert...
A warezzel ma az a problema, hogy tomegek erik el ingyen. Regen csak keves ember erte el, a tobbieknek meg kellett vasarolnia a jatekot. Ma mar mindenki konnyen es gyorsan eleri.
A PC sokkal jobb platform jatekra, mint a konzol. Konzolos jatekkal "komoly" jatekos egyaltalan nem jatszik...
A sok ingyenélõ el baszta a pc játékokat.
Tehát az egyetlen remény az OpenSource. Kár, hogy egy teljesen nyíltan fejlesztett játéknál pont a titokzatosság hiányzik, ami általában egy egy húzócím fõ ereje.
Azért elég sok demo van, ez nem igaz egyszerûen amit írsz.
PC -bõl lehet konzolt csinálni csak nem éri meg. Konzolon a PC oprendszer meg nagyon lassan fut,tudomásom szerint a kód kiforratlansága miatt.
Sok játékot nem is adnak, ki, viszont, ami kijön, az jó. Mondjuk én a wow-ot utálom, de mégis lehet benne valami 11 millió embernek...õ bajuk... Viszont Dio3 jöhetne már és nem bánnám ha lenne konzolon is, ahogy anno az elsõ rész...
Én 29 vagyok van boxom, és ps3. A boxom gyorsabban olvassa be a dvd-t, mint a ps3, pedig a ps3 3 hetes legújabb legnagyobb, már ilyen alapon. A pc-m meg a boxnál is gyorsabban olvass dvd-t :) Vagy most prociról beszélünk? Nehéz lenne összehasonlítani a legót a gabi építõkockával. Építeni lehet mindegyikkel, csak nem mindegy, hogy néz az ki barátom, fõleg nem egy 256 megás vidókari alatt, ami a ps3-ba van, pc-nél már 1 giga fölötti kárytákról beszélünk, és DX11-rõl...
És miért van, hogy multiplatform címeknél mindig a ps3 miatt kell várni pluszba 1-3 hónapot? Egy dologban igazad van valamiben tényleg gyorsabb a ps3 a pc-nél, ahogy bebootol, ez nemkétséges...de itt meg is állt a gyorsaság.
Megemlítenék pár fontos dolgot az üggyel kapcsolatban:
- Akinek nincs pénze a játékra, nem is lesz. Majd késõbb lehet, hogy megveszi õket, tudva hogy pl a Rockstar játékai igényesek és érdemes pénzt áldozni rá.
- Ha lenne rendes Demo, nem tölteném le az egész játékot, hogy eldöntsem, megvegyem-e a gyüjteményembe.
- Miért is próbálkoznak másolásvédelmekkel, ha legfeljebb 1 hónapig tudják kihúzni vele a gyufát minden torrent oldalon, aztán vígan AC2zök már énis emuval...
- Konzolt lehet csinálni egy PCbõl is, mint tudjuk, és fordítva. Miért nem használjuk ki? Miért nincsenek konzol alapú PCk? (Adja a szintet+ alkalmazásokat futtathatsz, egér+bill támogatás h ne a sokaknak kényelmetlen gamepaddal kelljen játszani)
- Majd a végén eldöntöm, hogy melyik játék kell eredetiben, és melyik nem. Pl MW2õt nem érdemes megvenni szerintem, lazán aimoznak originalon is. AC2 pl tetszik, de az ára nem. majd 5000-ért hajlandó leszek megvenni.
14 vok és a pc szar a ps3am gyorsabb és van rajta dualshokk
ennyire nem érted mire akar célozni? PC-n letöltöd torrentrõl, az a baj.
"Megveszel egy darab hardwaret és azzal több mint 5 évig kihúzod, míg egy PC-t legjobb esetben is kétévente fejleszteni kell."
LOL, látszik, hogy igazi PC-s...
A PC játékipar élni fog továbbra is. Lehet tovább fog szûkülni. Azért azt is figyelembe kell venni, hogy most is rengeteg játék van pc-re, köztük sok AAA kategóriás is. Ha hirtelen nem adnának ki játékot pc-re, akkor egy olyan kielégítetlen vásárló réteg keletkezne, amelyet valamelyik cég biztos kihasználna, tehát újra adnának ki játékokat pc-re. Egyébként én egyáltalán nem bánnám, ha kevesebb jelenne meg, most is sok nagyon jó játék jön. Vérpistike, aki mindet végig tolja, úgyse veszi meg(csak kölcsön kéri torrent barátjától). Egyébként a Blizzardot soha nem hallottam panaszkodni a pc-s játékipar miatt. Egyszerû a receptjük olyan minõségi játékot adnak ki, amiért a nép hajlandó fizetni, emelett kiváló a terméktámogatásuk is. Tehát a kiadóknak egyszerû a dolguk van, olyan játékokat kell gyártani, ami hosszú idõre leköti az embert, az állandó szórakozásért azok cserébe nem sajnálják a pénzt.
ez egy nagy bs... régen több volt a rossz játék mint ma, mert az olcsóbb elõállítási költség miatt bárki fejleszthetett. Pl a doom után ezer számra jöttek a doom klónok, és hány volt igazán jó??? No meg hányra emlékszel azok közül. A régi játékok közül az elviselhetõbbek maradtak fennt, ezért tûnhet úgy, hogy csak jó játékok vannak, de ha gondolod sorolok itt egy párat. De gondolom neked az a legnagyobb problémád, hogy egy RPG ma már kockás füzet nélkül is végigjátszható... A te problémád, hogy öregszel és nosztalgiából játszol. Van aki szerint mióta 3Ds a játékvilág azóta elkvult minden, de más szerint meg csak a text adventure az igazi, minden azon túl meg a casualök szórakozása. Aki játékot vesz annak pénze van. Akinek pénze van az dolgozik,meg vannak egyéb felnõtt dolgai... Nekem pl egy 20 órás játék legalább egy hónap, egy 6 óra hosszúságút lehet többször is elõveszek. És mellette ott van, hogy egy stratégia, verekedõs vagy autós, shoot'em up neadjisten repszimre mindig lehet a háttérben. Aki szerint meg a konzol volt régen a casual, annak ajánlom figyelmébe bármely keményebb shoot'em upot/platformert, vagy srpgt. Vagy mondjuk a Megami Tensei sem az egyszerûbb lelkeknek való. Mert a Doom az annyira casual mint a Super Mario(tehát lehet így is, meg úgy is játszani), míg a Wizardryk párjának megemlíthetõ az elõbb említett Megami Tensei. A Warcraft is csak megfelelõen játszva hardcore, ha csupasz hardcore cucc kell akkor ott PCre az Operational Art of War vagy konzolra a Warsong. Nem bántásként mondom, de így elgondolva egy olyan casual lehetsz aki nem bírta az iramot(nem mintha én ma olyan nagy hc lennék, de sokáig, nagyon sokáig éltem-haltam az elektronikus játékiparért), és ezért már egyéb dolgai miatt az újak nem fogják meg..
Nyugi jó lesz ez, a splinter cell convicion megjelenésére már elég szervert állít fel az ubi (hogy ne szívjanak az eredeti játékosok), és kijavítják a hibát ami az assassins creed 2 titkosítását érintette, és amit a craker csapatok sajnos észrevettek (és remélhetõleg nem lesz benne másik hiba).
Jó ötlet csak éppen a legális játékosokat szívatod vele nem kicsit. A Stardock pl semmilyen másolásvédelmet nem használ, de ha nem eredeti a játék akkor nem kapsz extra tartalmat.. (oké tudom ez is egyfajta védelem, de mégsem kell crack vagy ilyesmi, csak serial és egy account)
Meg az ubi féle DRM is jó ötlet. Eddig csak az ac2 van törve, de silent hunter 5nél, és settlers 7nél még mindíg "semmi". Ha javítanak rajta (durvább tikosítás kell, és a drm szerverek is bírják mindenhol hogy a legális játékokkal is jól lehessen tolni), akkor még jó lesz az a drm.
"John Abercrombie: "Szerintem túl sok a legális lehetõség. Túl sok úton lehet beszerezni egy PC-s játékot. Konzolokon csak egy létezik: bemegyek a boltba és megveszem." Ez csak szerintem teljesen értelmetlen? Miért baj, ha több úton beszerezhetõ legálisan? Vagy itt az a baj, hogy pl. Kínában vagy Oroszországban kevesebbért árulnak egy egy címet? Ha meg az illegalitással volt baja, akkor valaki elmondhatná neki, hogy gyakorlatilag az összes konzolon virul a warez, a terjedését csak az esetleges garanciavesztés akadályozza.
tuti? valahogy nem ezt hallottam.. közel jár Mr Hotz hozzá, de még nem oldotta meg, legutóbb pl csak a firmwaret törte fel.. attól te még másolt játékot nem futtatsz..
Herkulles-sel értek egyet, a "lélek" hiányzik ezekbõl a techdemo-szerû játékokból. Így lassan a PC-s játékok is olyanok lesznek mint az élet (a már elcsépelt "az élet egy szar játék, de a grafikája..." vicc után)
"Az hogy miert szar minden jatek, arra a valaszt magunkban kell keresni."
->Szerintem nem, régen bõven nem volt akkora a kiadók és marketingesek nyomása, mint manapság. Ezért születhettek olyan játékok, melyekben a belbecs volt a lényeg (ReVolt, OFP, Age of empires, Red Alert, stb.), nem pedig az, amire "majd a 12 évesek ráharapnak" (nem szeretnék neveket mondani, de amire a "fúúú de látványos", "azta de szuper", "hú mekkora rakétavetõ" és társai kijelentések mennek). Kb. 2004-2005 óta növekszik ez a trend, azóta nem játszom új játékkal, egyszerûen nincs meg a feeling...
Ez egy jó ötlet a warez visszaszorítására, lehesen csak boltba venni a PC játékokat.
"Kevés idõ=kevés pénz= szar játék" !? - a problema ott van hogy e'vekig fejlesztik ezeket a jatekokat tobb millio dollaros k0ltsegvetessel, es az eredmeny megis a "szar" kategoria Az hogy miert szar minden jatek, arra a valaszt magunkban kell keresni. ( tala'n azt se tudjuk ma'r mit akarunk )
"Szerintem túl sok a legális lehetõség. Túl sok úton lehet beszerezni egy PC-s játékot. Konzolokon csak egy létezik: bemegyek a boltba és megveszem."
Ez vajon miért baj? Mi van ha amit keresek nem kapható a kedvenc/egyetlen közeli boltban? Esetleg csak neten terjesztik, és otthonról kényelmesen is letölthetem? Egyszer jó hogy van steam utána meg már nem?
Szerintem korrekt válaszokat adtak, nehéz nem egyetérteni velük.
Semmi újra nem jöttek rá ebben a szûk egy órában. Talán jó pc játékokat kéne csinálni, nem ilyen techdemó fps-eket, meg 5-10 óra alatt végig játszható single player játékokat. A mostani mmorpg-knek meg tartalmuk, mélységük nincsen, szép a grafika eljutsz a max szintig és vége. Munkaidõben legyártott iparos termék. Semmi több. Kevés idõ=kevés pénz= szar játék, és ezt be lehet csomagolni szépen, vagy eladod vagy nem.
"A mai fiatalok, akik belépnek a játékfejlesztésbe már konzolokon nõttek fel, nem PC-n. Szóval ennek a hatását is észre lehet majd venni."
Ezt én is így gondolom. De pont megfordultak a odlgok. Régen ha casual játékos voltál, konzolod volt. Ma meg pont fordítva van.