Véleményem szerint valahogy így néz ki egy taktika. Támadás. Van 1 parancsnok és vannak rajparancsnokok.A Pk. irányítja a csatát és a rajpk.-kat.A rajok 3-4-5 tankból állnak.Heavyk,mediumok vegyesen EGYÜTT mozognak.A rajpk-k vezetik a rajokat,a pk-tól kapott utasítások szerint,de az adott harchelyzetben õk döntenek.A raj többi tagja mindenben segíti a rajpk-t. A rajok egymástól olyan távolságban mozognak,hogy bármikor segíteni tudják egymást.A rajrendszer lehetõvé teszi a csoportok külön mozgatását,ezálltal a bekerítést vagy az átkarolást is. A scoutok nem rohannak be az ellenséges táborba mint a hülye,hanem erõt véve magukon,csak a saját csapatok elõtt mozogva,óvatosan felderítik a fõbb útvonalakat. A TD-k.Ha kevesen vannak,maradhatnak a tábor közelében védelemben egymástól lõtávolságban,hogy tudjanak egymásnak és az Artynak segíteni egy esetleges ellentámadás esetén. Ha sokan vannak akkor akár be lehet õket osztani a támadó rajokba,de mégjobb ha a rajok mögött lõtávolságban mozogva,a kialakult ütközetbõl szemezgetik ki az ellenséget. Az Arty-k figyelnek a pk-ra.A pk meghatározza nekik a célokat,vagy csak egyszerûen,hogy melyik területre vagy melyik rajnak segítendõ,lõjjék a support tüzet. Hát ennyi.Persze ehez fegyelmezett,az utasításokat betartó csapat szükséges.És szerintem ez az utóbbi a legnehezebb!:) Majd értekezek a védelemrõl is csak most nem esik jól. Örültök mi?!:))
Én most azért lehiggadtam és végre sikerült fullos ágyút megvenni rá.Hát ég és föld a különbség most már.Bár túlerõvel szemben engem is kilõttek,hiába az a 88 milis ágyú.De végre jön a 10-20k Tigrissel+premium acc.
Na nemsokára én is elérem a Tigrist.Túl kell lenni rajta nekem is.:D
Türelem tornaterem!Ki kell bírnunk a klánháborús peccsig és szerintem minden helyre rázódik.Addig meg mindenki kitalálhatja magának a megfelelõ játék stílust,jármûvet. Én is tapasztaltam olyan amit Sunrider írt hogy nem ment vele mert féltette a killjét. Nálam két tank csatázott mindkettõnek egy lövés kellet volna amire az ellenek volt nagyobb esélye és egy csapat társ vitte be végzetes lövést ezzel megmentve a másikat aki ott hõbörgött hogy a kill-je a kill-je. Meg az sem kellemes mikor egyedül maradsz x ellen és gyáváznak mikor kerülöd a harcot. Igaz ez anyagi érdek a javításnál de érthetõ.Amúgy a heavy bujkál bokorban-ra láttam egy szép példát maradt egy Tigris és egy Jagdpanter ami loholt vissza a bázisra hogy megakadályozza a Tigrist mire az egy bokorból taktikusan és jól kilõtte mivel már nem sok kellett neki így használva nincs vele gond.
Az orosz bétára kijött a 0.5.2es patch.
Klánháború leghamarabb kiadás elõtt nem sokkal lesz úgyhogy arra még várni kell. Ugyanez a helyzet az amcsikkal is õk is vagy kiadás elõtt nem sokkal vagy szeptember (szerintem nekünk október) környékén jön. Játék õsszel jelenik meg.
Csak 1-2 észrevétel. A Német tech tree jelenlegi állapotában megáll a II ww-nél.Még a Ruszki (IS-3-tól fölfelé,már bõven túllép ezen a szinten.A Háború vége környékén kijött Orosz tankok páncélvédettségét,zsákmányolt Német lövegekkel tesztelték.Bocsássuk már meg nekik,hogy a legjobbra törekedtek,ami viszonylag jól is sikerült nekik.Egyébként,ha majd bejön a full tech tree és megjelennek a Német heavy E modellek,akkor meg majd valószínüleg a IS-esek fognak sírdogálni. Én nem vettem észre olyan nagy különbséget a két nation között.A T-44-et könnyebben kinyírom pl mint a Panthert.A IS-3-al sincs több bajom mint mondjuk a Tigris II-vel.Inkább arról van szó,hogy mindenki azt szidja amivel éppen van. Más. Az hogy a tüzérség 1 lövéssel kivégez 1 tankot nem meglepõ.A páncél a tankok tetején volt a leggyengébb.Búvónyílásoknál,motortérnél. Nem véletlen,hogy a csatarepülõk,vagy a Német tankvadász JU-k (Lásd.Hans Ulrich Rudel. Nagyon nagy kaliber a csávó!:) 30mm ágyúkkal mészárlást rendeztek. Ha ezt vesszük figyelembe,akkor semmi probléma nincs a dologgal.A tüzérségi gránát a ballisztikája miatt majdnem merõlegesen csapódik be a tank tetejébe.És ha egy 30mm kiveszi a tankot,akkor egy 150 vagy 203mm-is miért ne tenné? Sokkal nagyobb probléma ezzel kapcsolatban az artyk pontossága.Na az tényleg gázos! És végül. Sokan beszéltek itt taktikáról meg kempelésrõl. Ha valakinek már komoly technika van a kezében,aminek a fentartása még egy jövedelmezõ gyõztes csatánál is éppenhogy csak fedezi a költségeket,az 2x is meggondolja hogy hõssé váljon-e. Amikor kidugja az ember az orrát és rögtön kap az arcába 10 gránátot,akkor gyorsan átértékeli a taktikáját!:) Nem beszélve arról,hogy semmi garanciája nincs rá,hogy lesz olyan aki majd segít is neki a sajátjai közül.Ráadásul,ha õ megy elõl akkor már akik ráálltak nem valószínû,hogy másik célt fognak keresni,tehát keksz. Én TD-vel meg Artyval nyomom.Az én stílusom nagyrészt kempelésbõl áll.Csak akkor változtatok helyet,ha felfedeznek,vagy az adott szituáció megköveteli.Kismilliószor elõfordult már,hogy teljesen egyedül maradtam a saját bázison,mert a csorda otthagyott!Ráadásul még arra is képtelenek voltak hogy 1-1 tankal a lehetséges irányokat lezárják vagy felderítsék.Ilyenkor többnyire én meghalok,a zászlónkat meg elfoglalják.De legalább megpróbálom feltartani õket és idõt nyerni, amíg a többiek szerencsétlenkednek valahol.Támadni is szoktam persze,de nagyon meggondolom,hogy ki mögé álljak oda! Battle start! Valamelyik önjelölt vezérökör elbõgi magát,hogy ATTACK! vagy RUSH! a konda meg rohan utána mindenféle koncepció vagy tudatkontroll nélkül! Hát ez sok minden csak nem taktika!
Idezlek: "Ha egyutt mozgunk, ovatosan, akkor viszont szepen lehet veluk tisztitani. " Tokeletesen igazad van. Es pont errol beszelek, akkor jo a jatek amikor egyutt dolgoznak a jatekosok, rohadtul idegesito volt peldaul az, amikor volt velunk egy Maus es a sok pocsfej mind a sracot cikizte a tankja miatt, gondolom irigykedtek, de segiteni nem segitettek volna neki. Amugy a lovegtornyom nekem se hudehajde gyors, foleg hogy elso lovestol leesik lanctalp a VK3601H-rol es el is fordul amikor oldalbol kapja a lovest, roszabb esetben pont a lovegtorony robban le es hiaba van az orrom elott a celpont loni nem tudok, varnom kell es a jo tuzerek nem adnak masodik eselyt, vagy nem surun. Amugy nevess ki de nem szoktam elore rohanni, mindig megyek azzal a heavy-vel amelyik elore megy, a bokorugrok nem szoktak erdekelni. Neha azonban ez is baj mert a heavy attol fel hogy ellopom a killjet es ha latja hogy megyek melette akkor megall vagy elfordul mas iranyba megy tovabb es ott ragadok egyedul elol. Eretlen meg a jatekos kozosseg jo resze ehez a jatekhoz, potyazni akar mind, biztos van sajat tapasztalatod errol, keves az, amikor tenyleg a nyeres a lenyeg, nem az hogy legyen 800 killem. Halalom amikor beorditja a masik hogy "dont cap, kill them , more xp... " De az a keves jo meccs amikor igazi csapatjatek van , na azok elvezetesek, mikor errol irtam general csatin paran valaszoltak hogy birjam ki a klan haborus patch-ig , akkor majd a sok camper noob lemorzsolodik, mert nem lessz igazan hasznara egy csapatnak/klannak se
Na, majd ha neked is 4 perc alatt fordul korbe a tankod, es a toronyba is bekoltoznek a fecskek mire korbefordul, akkor te sem fogsz elorerohanni, hogy szetlojenek.
Jelenleg 3-an jatszunk egyszerre, en egy VK-P-t nyuzok, evvel lehet eloremenni, igaz ovatosan. A tobbiek KV-3 es PZ-IV, na a KV-3 tipikus vedotank, lassu, mozgaskeptelen, mediumok vedelme nelkul szetkapjak seperc alatt. Ha egyutt mozgunk, ovatosan, akkor viszont szepen lehet veluk tisztitani. A halalom mikor a sok rush-majom elindul elore, szetlovik oket, es ketten maradunk hatul vedeni 7 ellen. Ilyenkor azert megkerdeznem, hogy ok ezt hogy gondoltak.
Paul-hoz hasonlóan a német közepes tankokat is ajánlom neked, a Pz3/4 az egyik legjobban manõverezõ tank, 38-40km/h a legszûkebb fordulóban is tudja tartani, ugyanakkor nem elhanyagolható a 80 milis döntött páncél(persze akkor ha kifejlesztesz rá mindent). Következõ lépcsõ a VK3001p ami nekem nagy csalódás volt a pz3/4 után még teljesen felhúzva sem érte el azt az élményt mint az pz3/4. Egyedül a csúcssebességét tudnám megemlíteni ami 60km/h de akkor igen lomhán fordul. Az eddigi hátrányok viszont megtérülnek a VK3002db-ben. Ugyancsak hihetetlenül mozgékony, mondjuk ezen a tier magasságon már a Kwk36-os ágyút már gyengécskének mondanám. További pozitívuma hogy nem érzékeny a rendszer sérülésekre (a párduchoz képest). Na a Párduc sajnos azt kell mondanom jobbra számítottam, az alap tank lehangoló. Hihetetlen mértékben alulmotorizált, mondjuk mire kifejleszted rá HL 234-es motort tartósan képes tartani a 45-47km/h-t. Ha össze kéne hasonlítani a T-44el. Biztosra nem tudok menni mert azt még nem volt szerencsém kipróbálni, de ha két teljes életû Párduc és T-44 szembe találkozik az esetek 80%-ba (én legalábbis) gyõztesen kerültem ki az elite párduccal. De egy lánctalp találat vagy egy szerencsétlen ágyú meghibásodás gyorsan megfordíthatja a csatát. Én egyenrangú ellenfeleknek mondanám mindkettõt.
Tényleg nem igazán éri meg nehéz tankkal elõremenni, mert hiába kérem a többieket, basznak követni, egyedül meg még a JSZ-3ban is csak egy szép zsíros célpont vagyok az ellenségek, és a végén még én vagyok a noob a kedves csapattársak szerint. A javítás meg nagyon sokban van. De láttam olyat is hogy egy VK45 egyedül harcolt egy királytigrissel, meg több kisebb mediummal és heavyvel, eközben mit csinált a többi csapattag? Ült egy bokorban és nézte a harcot, ahelyett hogy segítettek volna naki, persze én egyedül hiába próbáltam segíteni neki, engem még hamarabb kivégeztek. Szóval Pluskatnak abszolút igaza van. Másik idegesítõ pálya az (nem jut eszembe a neve), amikor szemben áll a két csapat, az egyik oldal sziklás, a másikon megy egy ilyen TSZ telep van, és egy ilyen dombos részen kerülhetõ meg. Na ott aztán megy a kempelés. Hiába könyörgök a többieknek hogy menjünk rusholni keresztül a mezõn az a tapasztalatom hogy egy teljes erõvel rusholó csapatnak 80-90% esélye van ilyenkor a gyõzelemre), még lejobb esetben is megyünk 3an, persze hogy mind megpusztulunk, amíg a többiek csak néznek ki a fejükbõl.
Nem voltam a fejlesztok kozott sjan, pedig toltam eleget a panzer General 2est toluk, modokkal meg minden.DE hadd idezzem magamat egy pillanatra: " a TD az ambush szerep, a light tank az scout es a heavy ket medium fedezekkel az oldalan megy elore" es kiemelem megint: "a heavy ket medium fedezekkel az oldalan megy elore". Mivel vannak a jatekhoz a fejlesztok videoi amiben bemutatjak az adott tankot es a jatekban betoltesre szant szerepet, nem kell nagy agymunka hozza hogy erre a kovetkeztetesre juss. Ma meglessz a Tigrisem is esmajd meselek, de te ezek szerint meg mndig nem ertetted meg mi bassza a csorom, ugye? A sok light medium azert rushol mert kell nekik az ingyen kill az ellenseges agyuk/light tankokbol, ez nulla csapatjatek , es mivel tudjak hogy a heavyk ugyis campelik oket ezert rohannak elore hogy mielott annyi nekik legalabb karcoljanak vmit. Nagy baromsag, egyetertunk ebben. De volt szerencsem okos csapatvezerhez, elmeny volt: felkerte a scoutot hogy pontosan merre korozzon, megmondta hogy o merre fog menni, kit ker maga melle fedezeknek es kerte a tuzerseget hogy aljon keszenletben es lojon ahogy felvillannak az ellenseges tankok. Korulbelul 3 perc alatt vege volt az utkozetnek (malinovka) es 15>3 volt az eredmeny szamunkra. MOndanom sem kell az elenseg ordibalt hogy lucky noob rusher meg hasonlok, fel se ismertek mit rontottak el, miert szenvedtek vereseget. Amikor kezdek egy meccset mindig megkerdem hogy mi a terv, es kapott valaszokbol mar latom is hogy hanyadan alok. Ha meg tudnad nezni a profilom, lathatnad hogy nem sajnalom a tankom, es ha kelett Lakevillenel keresztbe leblokaltam az atjarot a ferdi elott es hagytam hogy kilojenek, amig a tobbiek balrol megkerultek a hegyet es lerusholtak a bazist es nyertek. A sok camper orult mint majom a farkanak mert kb 8an lottek/lohettek egyszerre jobbrol a varosbol is. Da meccset elbuktak es 1 kill annyi xp/creditet se adott nekik mint a kilott golyo ara... Kivancsi lettem volna hogy erre rajottek?
A kicsi közepes tankoknak tényleg nem ártana egy külön szoba mert az ember Pz III csak annyit tud tenni hogy megy mint a mérgezett egér és kilövik 0 másodperc alatt és ennyi.Ez vonatkozik sajnos a páncélvadászokra is. Az önjáró lövegek meg pont használhatóak nehéz tank ellen jól csak abba a csapatba amiben én vagyok nem valami pengék a tüzérek meg néha úgy a csapat sem.Egy tegnapi meccsen volt hogy alig töltött be a gép és máris a nyakunkon volt az ellen tehát védekezni kellet és erre egy gyerek benyögte hogy mert noob campel a csapat közben idõd nem volt semmire mert már támadtak. Az meg nem nagy élvezet hogy mi megyünk balra ti jobbra tábor elfoglal és döntetlen. Gondolom majd ezen változtat majd a klán harc.Amúgy minden orosz vagy orosz kötõdésû játékban kicsit maguk felé hajlik a kezük sajnos.
Ha csak döngetni akarsz akkor a VK3001(P)-t ajánlom. Megy 60-al és nagyokat tud lõni! :-)
Ruszkik megkapták a patchet 358Mb sok minden változik benne de belekerültek új cuccok is amik aranyba kerülnek és ha nem is sokat de elõnyt jelentenek annak aki használja ezek menet közben elnyomható dolgok (asszem csak 1x). Pl: legénységet gyógyítja100%ra ,modult javít és 10%ot gyógyít a tank hpján 30 aranyba kerülnek. Van creditért vehetõ is de az csak két percig gyógyítja a legénységet ill 75%ot javít a modulon ezek 3000 creditbe kerülnek 1x elnyomható utána újat kell venni.
Nem így lett kigondolva? Hmm nem is tudtam, hogy a fejlesztõk között van egy magyar srác is :)) Nem tudom per pill milyen tankod van de ha esetleg lesz egy tigád vagy egy annál nagyobb akkor majd ismét kíváncsi lennék arra, hogy még mindíg ez a véleményed. Nekem most 2 páncélosom van. Egy VK 4502 és egy Panther. Mind a 2 tank teljesen más játék stílust igényel. A pantherrel valóban lehet elõre menni mert gyors és fordulékony, van lehetõséged manõverezni. Ugyanezt a 79 tonnás Vk-mal nem tudom megtenni, és hiába az erõs páncélzat ha egyszerre hatan lõnek semmi esélyem és ha nem jön senki velem baszhatom hogy 128mm-es lövegem van és hogy erõs a páncélom. Tudod lehet, hogy téged idegesít, hogy a nagy tankok védekeznek de engem meg az idegesít, hogy a sok medium és light tank megy elõre eszetlenûl és nulla killel kilövik magukat, utánna meg rám marad a feladat, hogy kiszedjek 8,9 vagy 10 tankot és ha nem tudom megcsinálni akkor a sok hülyegyerek elkezd beírkálni hogy hû de béne vagy hogy lett neked VK4502-d. Az eszetlen elõre rohangálás is eléggé frusztráló tud lenni....
Pár ember ismer(pl.Ulvar),zotyo néven a játékból.A kérdésem:most PzIII-ra gyüjtök.PzII-vel meg Bisonnal.De gondolkodtam,nem-e lenne érdemes venni egy BT-2t és azzal is gyüjtögetni.Szóval:melyikkel éri meg jobban?
Ki lehet hagyni. Én most tettem meg. Csak gyûjteni kell olyan jó 30-35ezer XPt BT2vel majd átkonvertálni az lesz egy szép 1000 arany és ezzel kifejlesztheted (akár másik ágon) az összes tankot teljesen(de nem szükséges) és eljutsz a KVig és ott is teljesen ki tudsz fejleszteni mindent. Csak hozzá még egy jó 450.000 credit
Na ez az amit sokan elfelejtenek hogy mindenki azzal játszon amilyen a habitusa. Az orosz közepes ágat végig toltam, pár info: BT2-tartsd meg, öröm vele menni. BT7 A20: ha lehet ilyet mondani hagyd ki :p T34,T34/85: jó tankok, én szerettem õket, igaz amikor nekem volt még nem volt ennyi IS meg Tiga.. T43: áh ez csak egy erõsebb T34, semmi kül, szal ha úgy vesszük csalódás T44: számodra ez a mennyország. Lehet vele rejtõzködni, rusholni, 1v1 face to face-ben is valahogy szerencsés :) lepattan róla sokminden, persze a lényege a tanknak az iszonyatos gyorsasága és a toronyforgási sebessége. Feltétlenül kell rá az a tárgy ami szigeteli az ammo rack-et, és a leggyorsabb tûzgyorsaságú csõ. Ha ez megvan kinézel magadnak egy tiga2õt és körbe pisiled, gyorsabban kerülöd mint az õ tornya forog.
Termeszetesen mindenki ugy jatszik ahogy akar, csak vicces hogy a csapatok 75%a vagy tobb azt csinalja, hogy irany az elso dombteton levo bokor. Az ok ha tuzerseg teszi ezt es beall melle fedezni 1-2 medium vagy 1 heavy, de baromira nem ez a helyzet, minden bokorba egy heavy, amikor a heavyk elfogytak akkor a mediumok es a lightok is , ezert mondtam jo hogy van annyi bokor ahany tank... es akkor marad az agyu( nem vicc! ment elore mert senki sem scoutolt neki) vagy a TD hogy menjen az elore, hogy a kedves bujkalo camper heavynek legyen mire lodozzon, csak tudod alapbol ez a jatek nem igy volt kigondolva, a TD az ambush szerep, a light tank az scout es a heavy ket medium fedezekkel az oldalan megy elore, ez volt a koncepcio, csak ket dolog is bezavar: tulsagosan sokat er a kill, mindegy hogy kicsi vagy nagy tankot takar, kill tobbet er mint a kiosztott dmg, ez faszsag , azonnal meg kellene valtoztatni, agyam eldobom amikor befut a scout a bazisra es 15bol 14 ember egyszerre rohan a scout utan... Masik, a tuzerseg tulsagosan nagyot ut meg heavy armorra is , ergo a legtobb jatekos inkabb bujkal, ez is baromsag, ezert kellene csapatjatek, ezt el lehet kerulni, volt szerencsem par epkezlabb gondolkodo csapatvezerhez akik jol hasznaltak a heavy tankjukat es iranyiottak a tuzereket es leradiroztuk az ellenseges csapatot a terkeprol, errol kellene szoljon a jatek, nem vadkacsa vadaszatrol. Mielott annyira veded a camper style-t gondold el, hogy ez egy csapat alapu strategiai/taktikai pvp, de ha mindenki a masikat hasznalja sajat fedezeknek, menjen az elore mert te majd mogule messzirol biztonsagbol lovoldozol, szerinted ki fog majd menni elore? Te nem latod be hogy ez igy vakvagany? Tegnap 10 meccs-bol 10et azon buktunk el, hogy a sajat heavy es light tankok bealtak mind bokorbol campelni, az ellenfel meg szepen legyalulta mindegyiket, mivel ok csapatban mentek a heavykkel es a tuzerseg jol dolgozott ossze veluk. Felolem jatszal ahogy akarod, de ez a camperkedes a jatek vadhajtasa, es aktivitas meressel/a harcban valo aktiv resztvetellel kellene osztani a hero-t meg az xp/creditet nem azzal hogy bar a meccset elbukta de azert a tigris kinyirt 4 light tankot...
Srácok, PZIII felett melyik tank az, ami jó manõverezõképességû és lehet vele döngetni? Úgy néz ki, ez jön be nekem, a JagdPanzer IV az eléggé viszi a pénzt, de a PZIII az nagyon bejövõs. Vettem egy PZIV-et is, de hát ugye õ nem az a nagyon döngetõs fajta (max lánctalp/max engine/80%-os driver)... Valahogy a max speed stat alapján többet vártam tõle, nagyon lomha. Lehet rágyúrok az orosz T34 ágra, azok meg a felettük lévõ orosz cuccok is nagyon szoktak döngetni.
Hát - szigorúan csak a fórumokat olvasva - nagy tankok ellen a HE gránátnak nem a sebzése a jelentõs (az valóban elényészõ) hanem az, hogy orrba szájjba szedi szét az alrendszereket/legénységet, még akkor is ha a lövedék lepattan és nem is sebez. Ilyenkor mint az ábra is mutatja, csak ez az esély, de ha tényleg sokan lõtték és sokáig, ez lehetett volna a megoldás. Legalábbis nem maradt volna 100%-on :)
Tegnap volt az IS-1 el 2 érdekes meccsem, az egyik csak azért mert 8 tankot szedtem ki, végül kb 50%-al, több sérült rendszerrel 1v1eztem egy 100%os tigrissel végül maradt a tigának 5%. A másik game azért volt érdekes mert elsõ helyen emelt ki a game (IS) az ellenfélnél meg IS4 :p Hát húztam a számat hogy ebbõl sok jó nem lesz, de jó csapatjátékkal szarrá szedtük az ellenfelet végül az is4 maradt mi voltunk 6an. Én is kb 90% on voltam még, elkezdtük ölni engem a 3. lövése elvitt :D, végignéztem a harcot és nemhiszitek el, kb 5 percig lötte mindenki és végül az IS4 nyert úgy hogy 100%-on maradt. Ennyi.
de jó is lenne ha 2 hét alatt már MAUSom lenne.
Én pl: átugrottam 2 tankot fejlesztésben úgy hogy csak a BT2essel összegyújtöttem vagy 23000 tapasztalati pontot áttettem ingyen XPre majd kifejlesztettem egészen a KVig. Most van egy alap KVm és szépen fejlõdök a BISONom a BT2 és a JagdpzIV mellett.
Szerintem azért tûnik soknak a gyûjtögetés, mert nem teljes a fejlõdési fa, bizonyos állomások kimaradnak, hirtelen többszörözõdnek meg a kutatási értétek, és a vásárlásiak. Azon vitázni, hogy így camp-úgy camp felesleges a háborúban sem mindig mentek ki a nyílt terepre, meg szerintem nincs is jobb mint ügyesebb taktikával szétlõni azt akivel camperpárbajozunk...(két szikla mögül lövölde:D A fejlesztõk helyébe kellene olyan mint a recruit battle, csak tier 3-4nek (pl bt-7-et, a-20 már öngyilkosság....)az ágyú jó, de túl erõs a tier 7est is néha egy lövéssel kiszedik full életerõrõl... a térkép túloldaláról (ez most nem túlzás volt...ma épp így jártam...) Egyébként az a gáz, hogy a klánharc, így titánok harca lesz mert, nem éri meg fürgének lenni...
Ha valakinek van Ferdinándja, az jó? Mert nekem látottak alapján csak szívnak vele az emberek...(Jagdepantherhez képest..) A meredek homlokpáncél miatt, ami miatt a tigris olyan amilyen, a sérülési modell a játékban a páncéldõltségre épít(szerintem), és a meredek páncélról, ha olyan penetration értéke van a lõszernek nem pattan le...míg az szovjett tankok, öntvénytorony, ferde páncéljáról csak úgy pattognak...ami reális lenne, de mivel a tankok lövésének látszólag nincs esése, emiatt a szovjet tankok elõnye megmarad...(ha lenne a lövésnek esése az biztosítaná a megfelelõ szöget...) vagy a penetration értéket távolsághoz kötnék, mert a tigrist csak közelrõl lehetett igazán ölni, itt már messzirõl el lehet kezdeni a cincálást...kb 20% marad belõle... ami kb egy lövés...ha szerencse fiai vagyunk, vagy olyan a cumót küld rá valaki, hogy csak ropog...
szerintem pedig irreálisan sokat kell gyujteni, mind fejlesztési pontban mind kreditben és ahogy fejlõdsz ugy nem követi a költségek arányát a körönkénti nyereség...
bt-7 es tankot most vettem hát átkerültem a "nagyobbacska" tankokhoz, ezért inkább visszaülök a bt-2 esembe mert ott még csak a kis kategóriás tankokat adja be és érek is valamit...
Mert? Szerintem mindenki úgy játszik ahogy akar? Tudtommal nem tilos a játékban kempelni. Az meg, hogy Neked nem tetszik az egy dolog de azért engedtessék már meg a szerencsétlen játékosnak, hogy úgy játszon ahogy akar. Egyébként meg 1; sem a Tigris sem a KV nem rush tank 2; mivel lassú jármûvek így nehezen manõvereznek és ha nyílt terepen 2-3 VK3601 vagy 3502 elkapja esélyûk sincs 3; Mivel heavy tankok ezért marha hamar észre veszik õket és egybõl mindenki rájuk csap le mert a heavy tankért kapod a több zsét. Amúgy meg a fõ problémát én egyrészrõl abban látom, hogy nincs tier rendszer, másrészt meg az ágyúkat el kellene dobni a francba mert elrontják az egész játékot.
Véglegesben csak erõsítenek a német gépeken. Bár szerintem olyan sok sírnivaló nincs velük, mivel én ruszki gépekel megyek, tanúsíthatom hogy nagyon komoly veszélyt jelentenek a tankomra ha egy jó játékosok mennek velük.
Hát igen, elvégre a jó kis német Zeiss optikák verhetetlenek voltak. Meg a német legénység kaphatna mondjuk valami jelentõs bónuszt szerintem.
Nem olyan biztos,megnézve az amcsi tech tree-t is találunk szép gépeket és minden csak a balansz kérdése.Majd a véglegesbe kiderülnek az erõviszonyok.Ez az orosz tankok erõsebbek mizéria meg még viszonylag tûrhetõ,mert még nem sokan járkálnak mondjuk IS-7essel vagy IS-4essel.Az IS-3-at meg igaz nagyon nehezen de négyen-öten ki lehet nyírni.Viszont ha ez tovább folytatódik így a vége az lesz,hogy mindenkit lezúznak az orosz tankok és vagy a játékosok pártolnak el a játéktól vagy elnéptelenedik a német heavy oldal:D
Hát ha 122mm-essel vannak felszerelve akkor talán, de azzal is csak a jobb fajtával (bár annak az újratöltése is lassab a 88-asnál). Amúgy én meg úgy vettem észere hogy nekem meg a királytigris ellen nincs esélyem szembõl, szóval szerintem itt mindenki jobban fél az ellen tankjától XD. Viszont, akiknek 122mm-es van, azoknak még úgyis épp hogy visszajön a csata ára, keresni 1-2 ezernél többet nem hiszem hogy lehetne, ha csak nem lövik ki a fél ellenséges csapatot, ami nem éppen egyszerû, valljuk be. Én úgy tervezem hogy beszerzek valami jó kis gépet amivel jól lehet farmolni, és majd azzal hajtom vissza pénzt amit a JSZ-3 a javítással és lõszerrel elvisz. Bár így elég keserves meló lesz megszerezni a JSz-4et :S.
ja, méltó ellenfelei voltak ha pusztán az erõt nézzük, csak az optikájuk kurva szar volt a németekéhez képest, ezt elfelejtették lemodellezni a pozitív tulajdonságok mellett.
600 egy lõszer és 17-20k a repair a királytigrisnél. szvsz a nagyobb ágyú nagyobb elõnyt is jelent. én ezzel a 105-össel hiába puffogtatok, nagyon sokszor lepattan, egy is3 f2f szinte fix, hogy kinyír. az orosz ágyúkkal ha odadörrentenek, tuti hogy lesz damage, tehát több pénz is folyik be...
Bár arra kíváncsi leszek milyenek lesznek az amcsi tankok, mivel azok se a német, se az orosz tankokkal (lásd a koreai háborúban) nem állták a versenyt. A harckocsizóik elõször a tigrisektõl fosták össze magukat, majd késõbb a tábornokaik is, amikor meglátták a JSZ-3asokat, a berlini gyõzelmi felvonuláson.Szóval szerintem majd csak a jenki tankok megjelenése után indul majd még be igazán a nyivákolás XD.
Viszont az ellensúlyozandó hogy az orosz tankok erõsebbek, sokkal drágábbak is, nézzétek meg mennyibe kerül a legjobb ágyúkba a lõszer (+ a megvételük ára is). A 122mm-esbe, ami kiállja az összehasonlítást a királytigris legjobb 88-asával, annak a lövedéke egy ezres, amíg a 88-asba csak 500. Tier 6 után prémium nélkül amúgy is borzasztó nehéz fejlõdni. Így a jobb ágyúk nélkül meg még inkább, mivel nem engedhetem meg magamnak az IS-3as meccsenkénti 16000-es javítási költsége mellett hogy vagy 10000-et ellövöldözzek mellé. Szóval addig szophatok a 100mm-es ágyúval, amivel elég esélytelen vagyok néha, annyiszor pattan le a lövedék az ellenségrõl. De amúgy ha történelmi szempontból nézitek a kérdést, akkor a ruszki nehéztankok méltó ellenfelei voltak a német páncélosoknak, csak a legénységük nem volt olyan képzett.
Ez azért érdekes,mert szembõl kaptam a lövést egyszerre szarrá ment minden.. Meg már elõttem is írták h a f*ba megy tönkre a motor egy szembõl kapott lövésbõl...
én inkább úgy fogalmaznék, hogy az elsõ nagy szakadék a tigris szintjén látszik, aztán onnantól kabaré. akárhogy számolgatok, nem jövök rá, hogy van az, hogy pl az is3-nak nagyobb a páncélja, nagyobb az ágyúja, mégis vagy 15-20 tonnával kisebb a tömege, mint királytigrisnek. plusz 600 lóerõs motor a 900 lóerõssel szemben, és mégis gyorsabb... ehh
ez a játék is újabb lecke, hogy oroszok által készített "szimulátorokban" csakis orosz technikát érdemes használni. ha nem sajnálnám a német tech tree-be beleölt 3 hetet, simán átmennék ruszki tankra...
Mekkora lol ilyen sem volt még:O Felérek a hegytetõre a Tigrissel erre VK3001es 1et belém lõ,minden pirosan világít,lemegy fél HP-m és 5 sec múlva felrobban:O Nah ez mi a fasz????
Van egy otletem, screenshotolni fogom az osszes bokorban bujkalo heavy baleket, lassuk akkor is nagy lessz a mellenyuk ha rajtuk rohog mindenki?
Az keves hogy hangulatrombolo, mostmar minden meccs errol szolt ma...
Volt szerencsém kipróbálni más játékot is a Wargaming.net fejlesztõcsapatától ( Order of War) és sajnos azt kell mondanom ott is a Soviet oldal volt az erõsebb. Igaz itt annyira nem lehet érzékelni ugyanis a játékosok 65-70%-a német oldalt játsza. De szó mi szó kicsit úgy érzem megszaladt a "toll" a készítõk kezében. De ha már orosz fejlesztésû játék akkor már ott van az Il2 Sturmovik amibe ugyancsak siekürl pár száz órát összeszedni. Ott is igaz hogy esélytelen vagy egy Bf109el egy La5 ellen, de aki játszott vele az ismeri mirõl beszélek...
Emberek, faszom lezsibbad, miazmar hogy kiralytigris vagy KV3 beall bokorba kempelni?? megvarja mig mindneki mas eloremegy, hogy o dombtetorol lovoldozzon, oda se neki, hogy a csapatot szejjelszedi az ellenseg. Valamit surgosen ki kellene ez ellen talalni , mar majd minden palyan ez van, semmi csapatmozgas vagy koordinalas, hanem mindneki bujik bokorba, meg jo hogy van eleg a palyan... Mondjuk csak a tuzersegnek adna maximalis bonuszt es sulyzottan csokkenjen az xp ha alacsonaybb tiert lo, meg nincs aktivitasa a palyan, hanem egy helybol lovoldozi at a palyat, valamit , barmit csak ezt igy ami most megy ezt ne tovabb, mert mar hanyok az utolso 10 meccs ota
Áhh,csak megállapítottam,hogy igazuk van.Én jobban bírom a német tank tree-t:D Meg a kihívás is nagyobbXD
Nem pontosan oroszok,fehéroroszok a fejlesztõk.Csak a pontosság kedvéért de ettõl még télleg el van túlozva egy kicsit IS-3tól felfelé.
Szint úgy a véleményem. Bammeg 3 Tigris egy IS-3 ellen nem bírt el, mondom em mi? Azt kapcsoltam hogy CCCP kollégák gyártják ezt a szoftvert...íjjj mondom....
Ezúton is szeretnék gratulálni a fejlesztõknek az orosz tankok "felsõbbrendûségéért".Ilyen jó tankot mint a Tigris ilyen fosra megcsinálni ehhez kell pofa.Rohadt ruszkik.Lassan már egy MS-1es lõ ki egy Maus-t....
akit érdekel van egy jó kis tankos "könyvem" bedigitalizálva 22mb benne van a bt-1 bt-2 stb stb ja és magyar! ha adtok valami helyet felrakom szivesen
Nekem valahogy ez a siknnelés nem megy!Valahogy nem úgy sikerül ahogyan kéne neki!
Szerver megint halott??
Minek aimbot mikor ott az autóaim. Egyébként is a csapatjátéknak sokkal nagyobb szerepe lesz itt. Meg a végleges verzióban valószínûleg lesz filecheck vagy ezek a fileok sem lesznek manipulálhatóak.
Hát én nem fogom lecserélni HE ágyúra, nem rég volt egy csatám 6 tankot szedtem ki, jól manõvereztem gyorsan töltött és könnyebb volt kiszedni a Tigrist, 2 Mardert, 2 T34-85öt, és egy PzIVet. Kinek mi fekszik jobban.
Hetzer- eddig arra az ágyúra szavasztam, amelyiknek nagyobb a penetration értéke (sajnos fejbõl nemtom melyik az, de asszem a kisebbik).
Viszont: gyakorlatilag a hetzernek a legjobb penetration értéke is olyan kicsi, hogy még a PZIII-ast se tudja megkarcolni, még hátulról se, az esetek többségében lepattan a skuló, sebzés nélkül. Olvasgatva a fórumon viszont sokan irják, és én is úgy tapasztalom, hogy a nagy sebzésú HE lövedékek túl táposak, mert ritkán pattannak le, valamennyit még akkor is sebeznek ha nincs penetration, és jóval nagyobb eséllyel okoznak tüzet, motor/lánctalp/crew sebzést mint az AP, még olyan tankoknál is (tigris és társai) amik egyébként érinthetetlenek.
Manapság a fórumon olyan szabályról irnak, hogy AP-t egyedül akkor érdemes használni, ha Kb veled egyszintû tankokra lõsz, a gyengébbekre és az erõsebbekre pedig HE-t, mivel a gyengébbekre jóval nagyobbat sebzel igy akár egy lövéssel is kinyirhatod (AP-bõl meg több kellhet), az erõsebbeknél meg az AP úgyis lepattanna, de igy mindenképpen okozol kárt.
Személyes tapasztalat:
PZIII - átváltva a rövid csövû nagy sebzésû / kis átütõképességû ágyúra, még a legfejlettebb artillery is 1 lövés, velem egy szintû tankok is max 2. Nálam magasabb VK-kat is tudom sebezni
Jadpanzer IV - 1vs1-ben szemtõl szembe lõttük egymást egy másik JP IV-el. Az õ AP lövedékei sorra pattantak le rólam, én HE-vel farigcsáltam a srácot, lövedékenként 20-25%-al. A végén a srác visszavonult... :)
A nagy sebzésû HE ágyúk tehát úgy nézki tényleg életképesek, fõleg olyan célpontok ellen, akik jóval feletted állnak, és normál esetben érinthetetlenek. Mivel egy Hetzernél szinte az összes tank ilyen, é adnék egy sanszot neki. :)
Az egyedüli hátrány ezeknél az ágyúknál, hogy többnyire a tûzgyorsaságuk jóval alacsonyabb mint a többié, tehát célszerû biztosra menni.
Egyébként csak halkan jegyzem meg, de az otthoni textúrabuzgerálásnak van egy olyan része, amikor mondjuk Pink-re csinálod az összes textúrát, hogy könnyebben lehessen botot irni hozzá :) Mert ugye ha minden tank más szinû, arra nehéz pixelszin csekkelõ rutint irni, de ha az egész pink, akkor elüt a környezetétõl, konstans szin, tehát egész egyszerû makrót gyártani rá. Vagy - elméletileg - akár a pályák textúráit (sziklák, bokrok) is megpiszkálhatod hogy átláss rajtuk...
Szóval pl ezért nem szokás engedni MMO-ban hogy bárki bármilyen fájlt piszkáljon, akár csak a saját gépén is.
Hát a csíter ûzésnek ára van... ne legyen egy IWnet a dologból...
csíterek nincsenek, de pont emiatt, hogy a server számol mindent, van pl az, hogy eltûnnek a lövések a semmibe (álló cél, célkereszt apróra összehúzódva a közepén)...
You will be surprised, but indeed all the physics/game mechanics calculations are performed by the server. That's just how we see our game. No more, no less. It is the most effective anti-hack/cheat system.
As it was stated above user PCs are not involved into any calculations.
Correct, nothing is hack-proof. But some things are just extremely difficult to hack. What your PC is doing: 1) drawing the graphics 2) sending the info to the game server, BUT: this info is limited to: move left/right..., shoot, use expendable kit etc 3) receiving the info from the game server, tank damaged, destroyed, ricochet etc
I hope, you have got the overall picture. The game is pretty secure at the moment. We have been testing it for more than half a year in Russia. No hacks and cheats detected. You can give them a try, of course.
Remélem ezek után kevesebben sírnak majd csíííííttterrrr felkiáltással
No igen de én már ezt korábban is megkérdeztem és arra is hasonló válasz érkezett. A ruszkik meg jóval elõttünk megkapják majd (ha jól értettem ma) a következõ patchet.
1) Synchronizing of Russian and European game client versions, simultaneous updating; 2) New maps on regular basis, after 0.5.1 beta update we are planning to release 1-2 new maps every 2 weeks or thereabouts; 3) Fixing "warping/teleportation" issue (game engine one, likely that it will be fixed by the next update after beta 0.5.1); 4) Stable and smooth performance of game client and servers, increase of server capacities, new technical equipment has been ordered; 5) American tank tree (ETA - September 2010); 6) Clans and clan wars (ETA - ?).
az még mindíg nem világos ,hogy mikor jön a 0.5.1
Ertem, akkor a crew miatt. Akkor viszont tenyleg szopoka, mert a legtobb stock tank es a fullos valtozata kozott 2 fenyev kulonbseg van :)
A Crewt nézi... a fejlesztést nem... Pl a zsír új VK3002(DB)-mmel elõrébb voltam, mint a fejlesztett, fullos VK3002(DB) csak legénységben lehettem jobb, mind 100%os kapitány 97%, másodlagos képességeik 70%+
De, szerintem figyelembeveszi, mert engem rendre elobbresorol a tobbi ugyanilyenhez kepest a crew + fejlesztesek miatt.
pont ez az, hogy nem veszi figyelembe a fejlesztéseket, csak hogy hányas tier és heavy/medium/light tank-e. pl ilyenkor szopó, ha berak egy full alap tigrist az én királytigrisem mellé, a másik oldalon meg 3 fejlesztett cicus van...
Igen, a balansz jelenleg az nem letezo :) Gondolom minden tanknak, fejlesztestol fuggoen van egy erteke, de azt nem nagyon szamolja bele, hogy en a teljesen kifejlesztett 3001-P-vel 4-5 light tankkal is siman elbanok ugy, hogy majd' 100%-on leszek, szerencses talalatnal 1 loves egy. A nagyobb tankokrol ne is beszeljunk, egy KV-3 vagy IS siman meszarlast rendez kozottuk. A 'csata' kb. abbol all, amit leirtal, a nagyok hatramaradnak, a kicsik rusholnak a felfedezesert, majd kis tuzszunet, 3-4 perc ovatoskodas, es katarzis ;)
Saját skin készítés nem lesz márcsak azért sem mert "okos" vérpista berak egy akkora felbontású textúrát amitõl még az anyuci által sokszázezerért vett atomreaktor is leolvad mert ez a játékmotor nem erre van optimalizálva de amit mondasz abban van igazság mert biztos lesz aranyért vehetõ extra skin a tankokra már csak azért is mert így nem kell pistike kicsi fájljait jóváhagyni és nem utolsósorban ez hozza a pénzt nekik.
Olyasmit tudok esetleg elképzelni ,hogy klánlogót fel lehet majd rakni a tankra (talán olvastam is valahol) de az gondolom szabott felbontású cucc lesz bár több probléma is lesz vele ,hogy hol lesz ez tárolva ,hogy ne csak te lásd stb... de az SS és hasonló dolgoktól már most erõsen elzárkóznak lett már fórum topic bezárva e miatt nem hinném ,hogy akkor a játékba pont ezt engednék.
Lassan fel lehetne rakni a készítõknek egy Heavy tank videót is,mert ami tegnap történt velem egy meccsben az nem volt éppen jó.Kezdjük ott,hogy hála a csodálatos balansznak(ami ugye nincs) nem kevesebb mint 6 Pz III-at osztott be az én csapatomba.Míg a legütõképesebb tankunk egy Királytigris volt meg az én VK3601-em.Ez még talán így is megoldható lett volna de ugye az összes Pz III ment elõre scoutolni mint a hülye.Gondolom azon versenyeztek kié legyen az elsõ detect.Na ugye õket elpuffogtatták a meccs elején.A tüzérségünk így nem sokat tudott mit csinálni.A királytigrises meg mit csinált?bekempelt egy szikla mögé egy olyan helyen ahol elvétve ha felbukkan vki és várta,hogy fel is bukkanjon.Addig amíg végül minket leöltek mint a szar õ meg egyedül maradt két IS-re meg 2 T-34-re.Az ilyenekre küldenék rá egy zuhanóbombázót:@:@
Pirates of the Burning Sea-ben ezt nagyon jól megcsinálták.
Ott is lehetett saját vitorla textúrát készíteni amit a cég oldalára feltölthettél aztán ha jóváhagyták akkor bekerült a játékba és ki lehetett választani. Elég sok melót meg tudnának maguknak spórolni ezzel.
A készítõk helyében én ebbõl is profitálnák. Sõt! Letölthetõvé tennék saját skin-készítõ progit aranyér. Illetve vehetsz már elkészült skint is aranyér. Amit meg megcsinálsz és leengedélyezteted (ugye azért nem lenne jó ha faszokkal vagy tiltott jelképekkel ellátott tankok rohangásznának) azt felajánlhatod a közösbe, ha nem ajánlod fel akkor megint fizetsz az egyéni skinért mint a katonatiszt. Hogy abszurd legyek aranyért én azt is engedném hogy SS meg hasonló tiltott jelképeket is feltegyen, annyi kikötéssel hogy az emberünk bekattint egy jelölõnégyzetet hogy elfogadtam a jogi következményeket.
Tudni kell használni. Akinek kicsi a gépe szépen leveszi low-ra, drvier-nél szintn és meg lesz neki a 75 fps...