Magyarország. Én már egyszer megjártam azzal, hogy nem saját országot adtam meg, hanem 'behazudtam' azt, hogy amerikai vagyok (account felfüggesztés volt a jutalom, azt nem árulták el, hogy miként azonosították az országot, IP vagy a bankkártya volt az "áruló").
Na megnéztem, frissen létrehozott accountnál már eu-t hoz Hungary-nál. A régebbieknél úgy látszik nem lett átállítva valami. Gyorsan meg is rendelem, mielõtt azt is átállítják. Kicsit bosszant mert új accounton akartam megrendelni, mert a cb-re a 'homokozós' e-mail-el regisztráltam kamu névvel, remélem nem lesz belõle gond.
Ja, valami ilyesmi lesz a háttérben, csináltam egy másik accountot, gmail-es címmel, de ott is eurót számol. Szóval én már mindenképpen megszívtam...
Már a régi acc-omnál is juró van, szóval rájöttek. A fene vinné el õket. :)
Sziasztok!
Nem tudom volt e már ilyen kezdeményezés, de engem személy szerint is érdekelne és valamilyen szinten mindannyiunknak, mint potenciális illetve már biztosan jövendõbeli Rift játékos valamilyen képet adhatna arról mire számíthat, ha valamilyen formában nyilatkoznánk arról ki milyen oldalon (guardian vagy defiant), milyen karakterrel, illetve milyen szerveren (pve vagy pvp) szeretne majd játszani ha eljön a várva várt idõ. Prózaian megfogalmazva én szeretném ha alakulna egy guild, magyar játékosokból, ami így megalakulhatna kinek a headstart, kinek a megjelenés alkalmával.
Másik dolog pedig, hogy én nem vagyok túlságosan aggodalmaskodó típus, viszont biztosra menni sosem rossz dolog, értem ezalatt azt hogy a Rift jobban bekerülhetne a magyar "gamerek" látóterébe. Ehhez arra lenne szükség, hogy egy jól átgondolt, magas színvonalú cikk, pár a játékot jól jellemzõ képpel megszülessen, és ez kikerüljön egy olyan oldalra amit sok olyan ember olvas akit érdekelhet ez a játék.
Köszönöm hogy elolvastátok,
Eksz
Nem hiszem, ma pre-orderelt egy baratom, es:
RIFT Standard Edition (1) $49.99 Total: $49.99 (not including applicable taxes)
En egy olyan guildet latnek szivesen, ami pl. az itt jelenlevo emberekbol alakul, szeretem tudni, hogy kivel jatszom egyutt. Az ilyen 'gyere mert magyar vagy' guildek tele vannak idiotakkal. Ha a guild olyan emberekbol all, akiket tisztelni tudok, akkor nekem mindegy, hogy milyen oldal, vagy milyen szerver, kovetek barmilyen kozos celt. Eleg idot officerkedtem ahhoz, hogy tudjam, mennyi baj van egy 40 fos tarsasag osszefogasaval.
A fo karakterem mindenkepp valamilyen healer lesz, a wowban 5 ev alatt megszoktam, es talan nem is csinalom rosszul :) Persze tele leszek funkarakterekkel, mar amennyiben a szuletendo fiam engedi :))
Ha esetleg tudni lehet arrol, hogy ki-mit indit, annak orulnek, ha beirnatok.
Valoszinuleg egy serveren jatszhattunk. Viccet felreteve, erre a nagyobb nyilvanossagra azert gondoltam mert a 3-4. beta hetvege alatt az angol pve szerveren Instant guildjeben vagyunk 3an akik mutattak aktivitast, hat es na, mondjuk ki keves.
En is healer karaktert fogok inditani, az oldal nekem is mindegy.
Érdekelne a játék, a képeket videokat elnézve valoszinû hogy elörendelnék rá, de szeretném elötte kiprobálni a betában anélkül nem. Van valakinek 4eshez kódja? Egyszerüen sehol sem lehet találni. Aki már megunta vagy van felesleges légyszives küldjön egyet. Köszi Akinek volt lehetösége irjon rolla egy összetett átfogó bemutatót azoknak akik nem tudják kipróbálni.
Nem tudom, milyen a jatek end-game resze, de a wow-bol kiindulva egy ~40 fos guild mindenkepp kell, hogy meglegyen a raidre a megfelelo emberek szama. En rengeteg embert lattam a jatekban, sok magyart is, de lehet az elejen kevesen leszunk az $50-es ar miatt.
A 4-es eventnek vege volt hetfon 18.00-kor, a kovetkezo lehetoseg a kiprobalasra jan. 25, este 6-kor indul az uj event. Regisztralj mindenkepp a hivatalos oldalon, es nezd meg a nagyobb mmo oldalakat, hatha lesz invite code osztas.
Meow!, aki 50$-t fizet az még örülhet, én 50 eurót fizettem. :S
Én is alapvetõen healer beállítottságú vagyok (pap minden mennyiségben, prédikálni úgy is nagyon tudok... :D), de azért persze ha Cleric túltengés lesz, mással is kipróbálhatom magam (mondjuk ilyenkor bejönnek az elmebeteg kis ötleteim, WoW-ban egy Priest-only instát hoztam össze egyszer, mondjuk effektíve kínszenvedés volt, de amíg az ott lévõk élvezik, addig az ilyesmi nem akadály).
Én az utóbbi idõben kissé carebear lettem, szó se róla, semmi bajom akár az open-PvP rendszerrel, addig, amíg az elviselhetõ kereten belül marad. Ha idõnként egy kis kergetõzés megy, azon nem akadok ki. De azt már nehezen viselem, ha gankfest megy, és fél órán át csak a hullámon táncoló ellenséges frakcióbélieket nézhetem (vagy az ûrállomáson üllhetek, mert az állomás alatt egy flotta áll), és nem tudok questelni, haladni emiatt.
Én még nem játszottam olyan játékkal/serveren ahol cleric/healer túltengés lett volna. :D
én pve szervert preferálok, pvp szerver a riftek+warfront egyebek miattt teljesen értelmetlennek látom, max ha valaki lovwbie akart gankelni vagy gankeltetni magát..Itt folyamatosd npc attack is van, nagyon fincsi lehet mikor küzdesz az npc attack-l a falúvba és hátul basztatnak még az ellenséges faction playerei is..:-p
Akkor legyen pve szerver, az aljas osztoneit mindenki kielheti az altjaival. *gonosz kacaj* :)
Hat itt riftben nem is olyan beteg otlet az a cleric only insta, hiszen minden rolera van cleric soul. Ahogy en eddig lattam, szamomra is meglepo modon, eleg sok tank es healer karakter volt amikor valaki lfg vagy lfmezett instakra, szoval meglatjuk.
Minel tobben jelzik itt hogy erdeklodnek-e egy magyar guild irant vagy hogy mivel tervezik a jatekot, annal jobb.
Olvasgatom a hivatalos fórumot, sok dolog tetszik (meglepõen sokan írják azt, hogy a Terion figyel a játékosok visszajelzéseire), pár dolgon mosolyogtam (például egy fekete bõrû emberke amiatt méltatlankodik, mert a Guardian oldalon nem lehet sötét bõrû karaktert indítani), pár dolgon felhúztam a szemöldököm (azon a topicon, amelyben a meglehetõsen szegényes karakter-customizációt ostorozzák - tényleg ennyire rossz a helyzet?), pár dolgon viszont jót nevettem. Például egy srác a faji speckók miatt kelt ki magából (hogy vegyék ki õket, úgy, ahogy vannak), erre a csúcs reakció páros:
Hozzászólás a nyitó post-ot beidézve: Játsz szuper mariót, ott nem kell a faji speckók miatt aggódni. Reakció a fentire: De Luigi magasabbra ugrik mint Marió! Kedves Nintendó, légyszives nerfeljétek le Luigit, mert ez így unbalance! :DDD
Ez a vegyuk ki a racialokat hulyeseg, viszont ezzel kapcsolatban megemlitenem, es nem sirni vagy flamebaitet bedobni akarok, csak en szemelyszerint, a tobbi racialhoz a Kelari racialt tulzottan jonak talalom (Critical strikes deal 10% more damage and critical heals return 10% more health.)
A karakterszerkeszto elegge unalmas, kb. guild wars szintu, de ezt pont leszarom ;) Ott van ellenpontnak az Aion, aminek a karakterszerkesztoje odabaszott, a jatek meg egy rakas szar volt.
A faji képességek / bónuszok szvsz mindenképpen kellenének, engem személy szerint soha nem érdekelt az, hogy melyik fajnak táposabb a faji bónusza. Troll pap voltam WoW-ban, folytassam? :)
Ettõl függetlenül azért igen, a balancera ügyelni kellene...
Ezek a racialok egyebkent:
Defiant Ethian - Activates a device that surrounds the ethian in a magical shield absorbing damage equal to 25% of their maximum health. This effect lasts for up to 20 seconds. -Strength, Dexterity, Intelligence, Wisdom and Endurance are all increased by 2% (Passive) Kelari The Kelari enters a frenzy, increasing their Critical Hit by 10% for 15 seconds. (CD 5 minutes) Critical strikes deal 10% more damage & critical heals return 10% more damage (passive) Bahmi The Bahmi draws on the power of their Sefir, increasing their Spell and Attack power by 40% for the next 10 seconds(CD 5 minutes) Reduces all damage taken by 2% (passive)
Gaurdians High Elf Call upon the spirits of the ancients increase the high elfs mana, charge, energy or power regeneration rate for the next 15 seconds. (CD 5 minutes) Increase all healing received by 3% (passive) Dwarf Reinvigorates the Dwarf, causing them to regain 30% of their health over 6 seconds(CD 5 minutes) Endurance increased by 5% (passive)
Mathosian Blesses the Mathosian, healing them for half of the damage they receive each hit for the next 30 seconds for up to a total of half of their maximum health (CD 5 minutes) Increases all damage dealt by 1% (passive)
Ha bele akarnek kotni ebbe azt mondanam, azert a troll racial nemrossz foleg casternek, nameg ugye a tanc > sokminden.
Irogatjak mar forumon hogy valoszinu azt nerfelni/valtoztatni fogjak.
En ezt az aktiv racialt nem is neztem kelarinal, igy foleg nagyon imba a 2 egyutt... Dwarf tank alap guardinnel, viszont ez a high elf, erdekes, nyugodtan lehetne received helyett done, nekem mindenkeppen jobban tetszene ha mar en pl dwarf tankot csinalnek mindenkepp. Defiantal a tobbit a kelarit kiveve, nemtartom sem kiemelkedoen jonak sem rossznak.
@Meow!: Oh, köszönöm szépen, ezzeket például nem ismertem. Így ránézésre persze nem mondanak sokat, ahhoz a játékban kellene látni õket. Azonban a High Elf és a Dwarf faji bónusz is elég decens, legalábbis ránézésre.
@Eksz: Hát õszintén szólva nem sok troll pappal találkoztam, a legtöbb pap Undead volt. Fõleg PVP-ben. Ja, meg Törpe (még a racial Fear Ward idején). :)
A tánc más kérdés, az tényleg poén volt, külön /dance makróm volt, /y Dance for the horde! felkiáltással. Raid közben a ready check várakozások közben folyton ezt nyomtam. :)
A Bahmi es mathosian aktiv racialokra talan azt lehet mondani hogy bizonyos helyzetekben adhat jelentos elonyt, viszont a kelair, egyreszt passziv masreszt jelentosen tobb, gondoljunk most csak a %ra ne arra hogy a bonus maga mi.
Eddig kb. 300-an töltötték ki, de feltûnõ a válaszadók egységes nézete pár kérdésben, pl a többség nem akar repülõ mountot, nem akar damage metert, a kasztrendszerrel szinte mindenki elégedett, ahogy a community-val és a grafikával is.
Szerintem ez valami régi táblázat lehet, mert amikor én az elsõ eventen kelarival voltam, annak nagyon brutál volt az aktív racialja: 15 seces buff, ezalatt az elsõ ütés/spell 100% crit, a második 80%, majd 60 és így tovább.
Itt egy jan 10-i jegyzet, ez is ezt írja: The Kelari get a 100/80/60/40/20 percent critical hit chance increase for 5 abilities in order.
Lattatlanban csak a dmg meterhez fuznek annyit, hogy sokan rosszul allnak szerintem ehhez a kerdeshez. A dmg meter nem arra valo amire sokan, koztuk alairom enis sokszor hasznaljak, az epeenlengetesre. Hanem hogy kideruljon ha valaki nem ugy teljesit ahogy kellene neki, ezek utan nem a talajbanoobozasanak kell kovetkeznie, szerintem, ha rajonnie miert lehet igy is segiteni, legalabbis ez lenne a normalis.
Sziasztok! Ez lényegében akkor egy PvE orientált játék? Mit tudni az end-game contentrõl?
Egyfelõl talán egyet is értenék, de én a DMG metert teszem felelõssé a mi WoW guildünkben is kialakult e-peen lengetéséért. Hiába játszik valaki (saját magához mérten) jól, és élvezi a játékot, ha nem hozza az "elvárt" DPS szintet. Utána jön az, hogy akkor olyan build-re spec-eljen, ahol a legjobb a DPS, meg olyan rotát használjon, ami a legoptimálisabb (és jönnek az ElitistJerk theorycraftok...). Ez pedig megöli a játék élvezetét, és elveszi az ember kedvét az egésztõl.
Healer-leaderként elõször én is használtam, aztán rájöttem, hogy semmi értelme, a healszerverzéshez semmi köze, a healing done-nak pedig pláne. Ha valaki nagyon nem tud healelni, az úgy is kibukik ha hullanak a rábízott emberkék, mint a legyek. Ha meg akad egy-két gyengébb láncszem, akkor a jobb healerrekre ráwhispeltem, vagy magam néha el-elejtettem egy-egy healt oda, ahova szükség volt...
Amikor a 3. kiégés után visszatértem Licsit ölni, folyton azt hallgattam, hogy csak Disc talenten lehet kihealelni a végsõ fightot. Én meg mondtam, hogy Holy vagyok, megoldom ezen a talenten. Megoldottam, de amennyit én tûrtem amiatt, hogy 'dehát a Disc...'. Úgyhogy Licsi kill után végleg le is raktam a WoW lantott emiatt...
Na, anekdótázás vége, a lényeg az, hogy ha a játék end-game tartalma olyan 'kihegyezett', hogy csak top-notch tankokkal / dps-ekkel / healerekkel megoldható, akkor ott nem a játékossal, hanem a tartalommal van a baj. Én ezért imádtam azokat a csatákat, ahol elõre megnézett tax nélkül, magunk kútfõjébõl próbáltuk megoldani a dolgokat. Néha eszméletlen nyakatekert dolgokat mûveltünk, de ha lement a boss, akkor kit érdekelt, hogy egy-másik DPS, Tank vagy Healer nem pengeélesre kihegyezett értéket nyújt a fight alatt.
Az persze tény, hogy mindenkinek meg kell tanulnia játszani a kasztjával. De ha ez egy raidfighton derül ki, akkor már régen rossz.
Szóval én legalábbis rosszallóan nézek erre a DMG meter / WWS elemzõs attitûdre. Mindenki hozza ki maga a saját kasztjából, karakterébõl a maximumot. Ennek elégnek kell lennie... :)
Mekkora igazság van ebbe! Én wowoztam majdnem 4 évig kezdetektõl aztán kb 2 éve egyáltalán nem. Kieget most megvettem, felvittem 85re karit, toltam régi haverokkal az 5ös instákat és pár napja lemondtam megint elõfizetést. Ugyanezt éreztem. Olyan szinten el van kurvulva ott a community, hogy az már menthetetlen. Nem beszélve errõl a dungeon finderrõl, ami aztán kiölte a játékosok közötti kommunikáció utolsó csíráját is.
A PvP itt is hasonló, mint Aionban, hogy "irány a megye nagyságu terep és öljétek egymást", vagy van vmi ground, ahol ki is lehet használni a kari tulajdonságait és nem kell 20 percet rohanni éledés után?
En konkretan a dmgre gondoltam, dmg meter alapjan barmit levonni healing, jo a barmit talan elnagyolt de, erted, butasag. Viszont az mindenkinek a sajat maga fele iranyulo elvarasa, vagy az lehet hogy szeretne bizonyos kereteken belul maximumot nyujtani. Ebben (is) segit a dmg meter. Hangsulyozom, dmg meter, nem a healing done. Szoval szerintem igenis hasznos, segit az egyeni embernek illetve a guildnek is sok esetben, es nagyon nem azt ertem ezalatt hogy aki maximumhoz kepest 99 vagy 90 vagy 80%ot teljesit azt keresztre kell fesziteni.
Ha pvp serveren jatszol barhol megtamadhatod az ellenseges frakcio tagjait, emellett vannak ugynevezett warfrontok amik gyakorlatilag pvp instak, bizonyos feladattal, cellal.
Meg is van a clericem neve, Dr. Zoidberg ;)) Remelem en kevesbe leszek szerencsetlen :)
A DMG done-ra is igaz, amit írtam. sõt, az elsõ bekezdésben kifejezetten a DMG done-ról írtam. Arról, hogy jönnek az olyan dolgok, hogy talentelj át másik buildre, mert az az optimálisabb, stb.
Megint egy kis anekdóta, jelenleg a hunterünk vérét szívják keményen a fórumunkon, mert 11k DPS alatt van. Megy a Theorycraft, hogy a top guildeknél melyik debuff mennyit van fent, és ilyenek. Amúgy a srác nem játszik igazán rosszul, csak éppen a 6 (vagy 5?) DPS-bõl õ az utolsó...
Ha nagyon alapvetõ bajok vannak, akkor az szerintem sima group-questelés, insták alatt ki kell derüljön. Ha másként nem, hát fórumon / voice-on megbeszélik, hogy ki milyen buffokat / ütéseket használ, és így tovább.
mielõtt nagyon túlbeszélitek a témát, van már Rift combat parser szóval meg lehet nézni hogy ki mit alkot a partykban és sajnos a tapasztalataim alapján meg is kell.
Hát remélem nem arról fog itt is szólni az end-game tartalom, hogy 'állíts össze egy raidet a legjobb-tank/DPS/healer-klasszokból, különben nem megy le idõre a boss'...
Ez esetben az ilyesmik túlzott igénybevételét mellõzni lehet...
Lehet, hogy slacker :) En ugy tudtam viszonylagos nyugalomban lenni, hogy a CoH nerf elott azt spamoltam, neha egy-egy hot, es rogton a healing done elejen voltam, gond nelkul ;)
Nem slacker, egyszerûen nem tökéletes a rotája, ha jól értem. Viszont az meg kabaré, hogy arról vitatkoznak, hogy pontosan milyen rotája legyen. Még 1x: nem játszik rosszul, csak nem hozza azt a szintet, mint a theorycraftot / builded / rotát perfectül vágó csapattársak.
De valamifele kihivas kell a hc jatekosoknak is. Ez valamilyen szinten pszichologia is. Lehet, hogy a casual tomegek sose foknak lejutni ilyen instakba, de ha a par szazalek hc raider nem lenne kiszolgalva akkor menne a siras, hogy milyen easymode jatek ez meg hogy nincs content. Es elvenne a motivaciojat az atlagembernek is, hogy nincs mirol almodoznia.
Szoval en nem zarnam ki, hogy endgame expert raid instaba bizony "top notch" buildek kellenek, sot akar egyes fightokhoz mas celra teljesen eletkeptelen celkarakterek is.
A dmgmeteres dologgal meg ugy vagyok, hogy ez a guildleader felelossege mennyire helyezi eloterbe a progresst a szorakozassal szemben. En mar reg nem wowozok, mikor meg toltam mar a hataron jart ez a dolog. Egy biztos, en inkabb nem raidelek vagy megyek mashova ha mar azon kell vitaznom, hogy milyen a rota:D
Én is úgy vagyok vele, hogy már ki Hardcore-oztam magam, most már a szórakozás az elsõdleges. Ha az end-content le tud foglalni úgy, hogy nem fog hiányozni a valóban "végsõ" instance/raid tartalom, akkor természetesen semmi bajom, hogy a HC-kat is kiszolgálják. Csak a másik végletet sem szeretem. :)
Egész pontosan a béta fórum a béta event idõtartama alatt megy, aztán még 48 órát, utána lezárják / törlik (pontosabban szerintem csak nem jelenik meg a játékosok számára, hanem csak a belsõsök szemezgetnek az ott leírtakból).
Én pont ettõl félek legjobban ebben a játékban, hogy hiába van annyi féle soul, pár hónap alatt kialakul a közvéleményben, hogy melyik classnál melyik párosítás a legüberebb instára, pvp-re stb. és ha nem avval mész be egy partiba akkor leállnak veled veszekedni. Ráadásul itt úgy néz ki elég könnyen lehet váltogatni a soulokat, úgyhogy kénytelen leszel te is az elvárttal játszani, még ha rühelled akkor is.
engem pvp érdekel, ott pedig elég extrém setupokkal is lehet boldogulni, mert inkább a játékosokon múlik a végeredmény, így sztem a sok választható soul sztem inkább megtartja az unniverzalitást.. persze, ha pve dungeon vagy mittomén mit nézünk, akkor lehetnek preferált buildek, de úgy gondolom ez iránt aggódni ennyire szofisztikáltható és univerzálissá tehetõ buildeknél felesleges..
PvP-be se csak a játékoson múlik. Azért nem mindegy, hogy 600-at vagy 300-at lõsz bele az ellenfélbe. Sõt, szerintem pvp-be számít legjobban a felszerelés.
Legfõképp arra, hogy ez miben más mint a többi MMO (pl.: Aionban ott volt az Abyss, a repülés meg a riftek), illetve mostanában rá vagyok kattanva a craftra :%
Igazabol ami itt kulonleges az a Soul rendszer, van alap negy calling: warrior, mage, rogue es cleric. Ezeken a callingokon belul vannak soulok - lelkek -, ebbol callingonkent 6 soul van (+pvp soulok). Ezek talent agaknak felelnek meg. Egyszerre maximum 3 soul lehet hasznalatban, de 4 kulonbozo setet lehet osszehozni (role), amik kozott barmikor lehet valtani. Pl. lehet egy healing meg egy dps priest build, ezek kozott lehet valtogatni. Ahogy a soulokon belul haladsz melyebre a faban, ugy kapod meg az egyedi kepessegeit.
A masik ami kulonleges, az invazios riftek. A jatekban valamilyen mechankia szerint nyilnak kapuk a 6 elementalis reteg egyikere, ezek: fire, water, death, life, air, earth. Ha jol tudom, akkor a rifteken at at lehet menni az elementalis planekre is.
Igazabol sokkal tobb quest van, mint Aionban, egesz kiterjedt crafting, runak, stb.
Ja, es vannak normalis instak, nem ilyen Fire Temple szeru odarakunk-ezer-mobot-a-semmiert dungeonok :)
Valaki próbált tankot? Mennyire lehet haladni vele? Gondolom paladin, warlod és + valami ad jó tankot. A legtöbb mmo-ban tank voltam itt is ezt tervezem csak nézegetem ezt a rift role bildert de kicsit még homályos, látnom kéne játék közben. Mindenesetre már megrendeltem, kértem béta lehetõséget is hátha kapok.
És van több faj vagy a pvp mire épül ? Guild vs Guild ?