SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
A DiCaprio szál:
a.) DiCaprio azzal foglalkozik, hogy tudatosan álmodik (ha esetleg valakit érdekel: http://hu.wikipedia.org/wiki/Tudatos_%C3%A1lom), ráadásul közös álmokat másokkal.
b.) A feleségével töltött közös álmokban saját világot teremtenek, ahol álom-idõben évtizedeket töltenek.
c.) A felesége úgy gondolja, az ébredés utáni világ nem a valóság, hanem az is álom, amibõl fel kell ébrednie.
d.) A totemét ezért az álomban elrejti, hogy ne tudja eldönteni, hogy mikor álmodik.
e.) DiCaprio megtalálja a rejtekhelyet és a totemet megpörgetve otthagyja, ahová a felesége rejtette, azért, ha a felesége meg akar bizonyosodni, hogy ez az álom, rögtön tudja, hogy valóban az (mert pörgõ totemet fog ott találni).
f.) Ennek ellenére a valóságban a felesége elrendezi a szállodai szobájukat úgy, mintha dulakodtak volna és azt mondja, hogy azt mondta másoknak (ügyvédeknek), hogy félnie kell DiCaprio-tól, hogy nem érzi magát biztonságban. Emiatt, ha vele történik valami, akkor a gyerekeit el fogja veszíteni. Ezzel indokolja, hogy miért ölje meg magát DiCaprio is.
g.) A felesége természetesen(?) tudja, hogy ez a valóság, hiszen a DiCaprio lába alatt összeroppanó pohár mellett ott van a toteme, azaz a feleségének tudnia kell, h ez a valóság. (A totem mindig pörög? A feleség egyáltalán akarta megpörgetni?)
h.) A feleség öngyilkos lesz, emiatt DiCaprio nem utazhat be az Államokba, mert azonnal letartóztatják.
Jól gondolom, hogy a sztorinak ez a része valóban CSAK ennyi?
A nem álom szál a repülõs, a többi álom.
A másik szál, a Saito-szál, ami egy egyenes sztori több álom-mélységgel, de ezt nem érzem annyira bonyolultnak. Talán az benne a zavaró, hogy Saito halála miatt adódik egy "plusz feladat", megkeresni õt a Váróban és visszahozni. Ezért kérdezi Saito a legelején, hogy azért jött-e, hogy megölje õt, mert ha ott meghal, akkor kerül vissza a valóságba, pontosabban a nem-álomba.
Zavaró dolgok:
z1.) A "gyógyszerésznél" töltött próba álom után valóban megtörtént az ébredés? Ha elfogadom, amit az elõzõ g.) pontban is írtam, akkor igen, hiszen a totem nem pörög, pontosabban megállt.
z2.) Az induló, Váró-beli képsor Saito-val a sztori valódi kezdetéhez van illesztve (Saito fiatalon eszik), de a díszlet ugyanaz. Arról tudjuk, hogy Arthur álma. Akkor a Váró az kinek is az álma? Egyáltalán mi is az a Váró?
z3/1.) A feleség miért egy szemközti ablakban ül? Miért mondja azt DiCaprio, hogy jöjjön be a szobába, hiszen egyértelmûen onnan nem lehet abba a szobába bemenni, ahol DiCaprio van.
z3/2.) Ugyanehhez kapcsolódóan: Ariadne, amikor kipróbálja, milyenek itt (DiCaprio álmában!) a fizikai törvények, õ készít olyan házakat, amik egymásnak a tükörképei és egymásra vannak csukódva... Talán a felesége is egy ilyen tükör-ház ablakban ül, ami végülis ugyanannak a szobának az ablaka??? Tehát: DiCaprio álmában vannak tükör házak, amiket Ariadne készít. Akkor a feleség az ablakban jelenet egy álom részlet?
És még biztosan lesz pár, ha újranézem...