Köszönöm a válaszokat! SPOILER Lenne még egy kérdesem ha nem baj: A végén amikor Cobb megtalálja az öreg Saito-t a váróban és ráébreszti Saito-t, hogy a váró az csak egy álom és így megölik magukat( ezt ugye nem mutatják de az öreg a fegyverhez nyúl) akkor, hogy képesek feljönni? Addigra elmúlt a nyugtató hatása? SPOILER vége Egyébként végülis a filmnek nem is az a lényege, hogy eldõl-e a pörgettyû hanem az, hogy végülis Cobb-ot ez már nem is érdekli? Legalábbis Cristopher Nolan ezt nyilatkozta. Viszont az a színész aki Cobb apja (nem jut eszembe sajnos a neve) azt nyilatkozta, hogy amelyik jelenetekben õ ott van az a valóság tehát a vége is happy end.
1; nem lehet tudni, hogy jöttek ki de nem is érdekes valószínû õk is ugrottak egyet 2; igen a scriptben úgy volt, hogy happy end + felesleges is ezen járatni az agyat, mert a film úgy se add választ az esetleges elméletgyártóknak (álom az egész stb.) szóval el kell fogadni és nyugtázni, hogy full lineáris a film és az az igaz ami benne történt hisz amúgy is csak egy film, nem kell komolyan venni
vagy ahogy említetted head shot és ennyi (Cobb és felesége is jöttek ki teljesen az álomvilágból ,nem lépegettek vissza, hanem egybõl felébredtek) így belegondolva ez a legvalószínübb, hogy kinyírták magukat Saitoék is, de mondom tökmindegy sztem
Na, most néztem újra. (Moziban láttam elõször) Meg látom, hogy leült a téma, de hátha erre jártok még:
Amikor Mal leugrik, akkor õ a szemközti házban van. A jelenet elején Dom(Leo) úgy indít, hogy Mal rendesen megrendezte a dolgot. Szétverte a szobát, tudta, hogy Dom oda fog érkezni, és átment a szemközti épületbe, hogy Dom ne tudja megakadályozni az ugrást. Az, hogy "gyere" vissza a szobába, az meg egyértelmû félrefordítás, angolul néztem, angol felirattal, semmi ilyesmirõl nincs szó.
Amikor egymásra csukódnak a házak, akkor határozottan _nem_ tükrös a dolog. Nagyon hasonló a két épület, de nem ugyanaz. Az egyiknek sima egyszínû vakolata van, a másik ugyanazon a részen faragott kõvel burkolt, az ablakok is kicsit másak, és a ház sarka is.
Viszont van két dolog a filmmel kapcsolatban, ami továbbra is bassza az agyam, nem tudok rajta túllépni. Az egyik, az idõlassulás. Oké, amikor álmodunk, akkor az agyunk gyorsabban mûködik. De csak egy agyunk van, nem..? A másik meg a gravitáció. A zuhanásérzetet valójában a _súlytalanság_ okozza. Gyakorlatilag az egész második szint a filmben sajnos hülyeség, úgy, ahogy van.
És ezekkel tényleg felrúgja a film a saját szabályait. Kár érte. :(
Elolvastam a topikot, eléggé túlkombináljátok szvsz.
Ha az _egész_ csak álom lenne, akkor már úgy mégis, mi akadályozná meg a felébredt feleségét, hogy adjon Cobbnak egy rúgást, hogy felébredjen? Nem sok értelme van ennek a teóriának...
Másik meg hogy túl komolyan veszitek azt a részletet, hogy más nem nyúlhat a totemhez. Az _álmodók_ közül nem nyúlhat más a totemhez, legfõképp az építész, aki a világot tervezi. Azért, mert ha az építész tudja, hogy hogyan mûködik a totem, beleteheti a kreált világába, és akkor az álmot is valóságnak jelzi a totem. Tehát végülis mindegy, hogy Cobb Mal totemét használta. Az meg, hogy személyes tárgynak kell lennie, sztem csak annyiból lényeges, hogy az illetõ képes legyen magával vinni az álomba.
Kissé kívülállóvá váltam, azt hiszem Nolan dolgaival kapcsolatban. Amennyire vártam ezt a filmet, annyira érdektelenné vált számomra egy (inkább másfél) megnézés után.
Az a véleményem most már, amit írtam a #213-ban (sajnos)...
Annyi élményt adott, hogy a tudatos álom fogalmát kicsit megbogarásztam miatta.