Egyre "szebb" lesz kicsiny világunk.......én nem vagyok jártas a jogban de ugy tudom ha pl. veszek egy mercit x milláért és mondjuk 1 év mulva eladom használtan, akkor nem kell fizetni a mercédesz gyártójának x összeget............. Nem is olyan rég még azzal kampányoltak (legalább is nálunk), a szoftver legális vásárlása mellett, hogy az ugyanolyan termék mint bármi más (pl. merci), és ha nem vesszük meg akkor lopunk. Ugy látszik a szoftverek mára még "termékebbek" lettek.......... Nekem még nem is ez lenne a bajom de ez a történet a totális profit maximalizálásrol szól (szerintem) ami a játékok rovására megy. Ha pl. úgy látják, hogy egy játék "butitásával" (lásd WOW) nagyobb tömeget érnek el, akkor lazán le is butitják, akár pár %-nyi profit növelésért is.
legalább pontozt ki, amugy nem a játékomon hanem a hozzáállásomon mullik..... hülye Candide A demagógia meg az hogy minden rendben van
Olyan szolgáltatást kell csinálni, hogy a warezoló vagy fizessen, vagy ne tudja használni. Ez a legjobb módja annak hogy a konkurrencia felé tereld a vásárlóidat. Legjobb ellenpélda erre az Oracle. Letöltheted a teljes SQL szervert ingyen, azt csinálsz vele amit akarsz - kivéve üzleti célú felhasználást. A cégeknek van pénzük megvenni 1 milka / procimagos áron a szajrét, neked nincs. Ezt õj is tudják, és nem a diákokon, hobbi home usereken akarják halára nyerészkedni magukat. És mûködik a dolog, az Oracle nem épp egy csõdközeli kft. Az ingyenességgel elérik azt hogy te az õ terméküket fogod megtanulni használni, aztán majd a cégnél ahol dolgozni fogsz, azt fogod kérni a munkádhoz, nem a konkurrenciát. Pedig õk is hasukra üthetnének, és beírhatnának egy nagy számot hogy mennyi zsétõl esnek el a warez miatt, mint ahogy a többiek csinálják...
A WoW sikere az hogy egyszerûen jó játékot írtak. Van 1000 hasonló, mégis mindenki ezzel játszik (én nem, de elismerem a tehetségüket). A Diablo 2 is nagy dobásuk volt, holott nem voltál rákényszerítve havidíj fizetésére, szarrá warezolhattad magad, mégis etalon lett. Mert a Battle.net megért annyi pénzt. Mondjuk havidíjat nem fizetnék érte, de egyszeri pénzkidobást megért. Viszont az undorító dolog amikor már a singleplayer módot is folyamatos netkapcsolathoz kötik - lásd: Prince of Persia, Assassin Creed 2, Settlers 7. Ha nincs neted, akkor ne is használd a megvásárolt tulajdonodat (tulajdon = használati jog)? Egyre több embernek mobilnetje van, ami korlátos, már csak azért se lehet leszarom üzemmódban lógni a neten.
és az a 10 % beszámítana a következõ software vásárlásakor, annyival olcsóbb lenne, nekik úgyis mindegy ha a fris játékot eleinte 12k ét késõbb 4k ért adják, most az a 400 forint vagy akár ennek a fele, mivel ígyi úgyis megkapják azt a pénzt amiért õk alapból visszavásárolnak csak a használt termék nem az õ zsbükre megy, ezért mondom inkább 5% al lehetne olcsóbb a kövi software, még online shop módban is
Pedig Mercesnek igaza van, mert amikor nekem elromlott a creative házimozim és pótalkatrészt igényeltem csak annyit reagáltak, hogy az ár 10% ért megveszik a régit(100k-ból 10k, szép arány ám, akkor visszafelé miért mások az arányok, amik ide le VANNAK írva??! Nem fair!), hogy újat vehessek. Szóval az fáj nekik, ha ez nem jön be akkor az ront a statisztikán, mert aki megvette volna tõlük, azt megveszik mástól csak tropább állapotban, ezt kivetítik a szoftwerekre is. Legalább ebbõl is megy az adó és többet fog érni a használt árucikk, ezt akarják elérni és a bûnözés visszaszorításáért és a nevük további magasztolásáért, hogy mekkora egy .ar. Én ezt látom, mivel ez esetben is adózni kéne, még a lopott holmiért is.
Nem, ez kurvára nem errõl szól, seggfej. Nyilván bazdmeg, a te szaros játékodon múlik a nyugdíj... Elbaszott demagóg faszarc...
...ok hül.e p.csák valójában arrol van szó hogy engedjük e a vadkapitalizmust vagy ne. Megveszed a szaros terméküket ,és azon kapod magad hogy a vállalat tulajdona vagy és teljessen kiszolgálltatott, Jól van csak aztán ne csérogjatok nekem ha nem nyugdijba küldenek hanem szanálni fognak.......
Hova harácsolnak még a kiadók ? "Mindennek eredménye az, hogy az Activision a The NDP Group, a Charttrack, a GfK eredményeire, valamint a saját számításaikra alapozva büszkén jelenthette be a tegnapi nap folyamán, hogy a Call of Duty sorozatból származó bevételük elérte a 3 milliárd dollárt. Mindehhez társul a széria tagjaiból összesen eladott több mint 55 millió példány, és a Modern Warfare 2-bõl 5 nap alatt befolyó 550 millió dollár, amellyel a produktum minden idõk legerõsebb szórakoztatóipari rajtját generálta. Bobby Kotick, az Activision Blizzard cég elnöke nem is habozott kijelenteni, hogy ezekkel a számokkal a "Call of Duty minden idõk egyik legnagyobb szórakoztatóipari franchise-ává vált".
Ember milyen 100.000 forintról beszélsz te? Sok nagyokosnak úgy tûnik fogalma sincs, hogy a konzolok peer to peer alapon mûködnek és van egy nyamvadt masterserver ami csak a játékosok listáját tartalmazza.
Vagy akár az xbox live-ra fizetett éves 20dolcsi?
"Ha eladnak egy játékot, szépen kiszámítják mennyi például az általad példának felhozott szerverköltség és mennyi a játék tervezett életciklusa, magyarán mennyi idõ után kapcsolják le a szervereket." Ez abszolúte nem így van. A játék életciklusának ha azt számolnák amíg a szervereket nem kapcsolják le, akkor az "ingyenes" online miatt több 100eFt lenne egy játék eladási ára. Vagy fizetõs lenne minden játék online része. Egyébként éppen ezért nem fizetõs, mivel a legtöbb játékot hamarabb megunják, minthogy a 2. havi díjat kifizessék. Egy játék életciklusának az számít, amíg egy átlag felhasználó játszik vele. Eleinte ezt saccolják / "laborban" mérik, késõbb a saját statisztikáikra támaszkodnak, és ez alapján számolják hozzá minden egyes játékhoz a várható hostolási költségeket. Jelenleg az van, hogy a továbbértékesített játékok plusz költségét szétdobják a teljes vevõkör között. Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy annyival drágább a játék, de mondjuk a fejlesztésre annyival kevesebbet költenek, tehát végsõ soron annyival szarabb. Szóval a választás az valahol ott van, hogy a továbbadott játékok online használatáért kelljen-e fizetni, vagy 10%-al kevesebb, gyengébb legyen a játék.
És kézzelfogható buktáról miért nem beszélsz? Persze, jót kell csinálni. Mert az csak úgy megy, hogy leülök, és megalkotom az évtized sikerjátékát, hát persze. A szoftveripar, és azon belül a játékgyártás ugyanolyan kockázatos tevékenység mint bármi más. Van hogy bejön, van hogy nem jön be. A nyereséget és a buktát is a kiadó viszi el. Senkinek sincs hátrakötve a keze - bárki fejleszthet, kiadhat játékot, tessék. Az elmaradt haszon meg egy létezõ dolog. Más kérdés hogy törvényileg nem kéne odaítélni senkinek. Inkább arra kéne ösztönözni a cégeket, hogy ha tudják, akkor realizálják. Pl a WoW kapcsán sosem sír a kiadó a warez miatt. Vajon miért? Mert õk megtanulták az elmaradt hasznot gyakorlatilag nullára csökkenteni.
rohadt egyszerû. olyan szinten vagy agyilag, hogy az embereket egyre inkább lehúzni próbáló kiadókat véded. és az érvelésed is rossz. a kiadók eladnak egy játékot, amit akárhányszor végigjátszhatsz, a kifizetett pénzért cserébe. Az hogy azt Pistika,Marika vagy Gézuka teszi meg irreleváns. Ha eladnak egy játékot, szépen kiszámítják mennyi például az általad példának felhozott szerverköltség és mennyi a játék tervezett életciklusa, magyarán mennyi idõ után kapcsolják le a szervereket. Ezt az elsõ vevõ szépen kifizeti, innentõl meg tökmindegy ki használja éppen a játékot, fõleg hogy elvileg egy kulccsal csak egy ember játszhat (normál esetben).
Érdekes módon sem az autó/motor/hajó/repülõgép-gyártók(felsorolhatnék további több tucat példát még) nem rinyálnak a használt termékek eladásáért, csak a "szegény" játékkiadók, akiknek a bevétele már az amerikai filmipart is túlszárnyalják. Mindjárt megszakad a szívem komolyan mondom.
Jó terméket kell csinálni, amit megvesznek az emberek, és nem akarnak megszabadulni tõle pár hónap után. De azt nem várhatod el, hogy mindig mindenhol mindenki minden hulladékot megvegyen (egyre gyakoribbak a 4-6 órás játékidõvel kiadott játékot), csakhogy a monopolhelyzetben levõ játékkiadóknak(EA,Ubisoft,Activision) mégjobb legyen ...
Én a kézzelfogható haszonról beszélek, míg Te az elmaradt haszon egy közgazdasági terminus technikusáról ami kb a tenyérjóslással egyenértékû... ( szóval tények VS kitalációk)
Az hogy beszélhetünk-e elmaradt haszonról vagy sem, az nem attól függ, hogy maga a folyamat anélkül nyereséges-e. Az elmaradt haszon az, ami - ha nem követnek el hibát, pl az értékesítés területén - az övék lehetett volna. Amúgy szerinted egy bróker mint 1 ember mennyi pénzt keres vagy veszít 1 év alatt? Lehet többet mint a legtöbb játékgyártó komplett forgalma. Ha meg egy termék szar, azt nem kell megvenni, nem pedig rinyálni hogy nem megfelelõ a minõsége.
Izé nem marad el a haszon, mert egy egy játékból hihetetlen pénzeket kaszálnak ( pl cod 2 , wow, sims) egy komplett ország költségvetését csinálja meg néhány 100 vagy 1000 munkás szóval véleményem szerint, a haszon az megvan csak mellé a kiadók többsége kapzsi is, szolgáltatni nem akar nagyon ( pl bugmentes játékmenet, dedikált szerverek ) de a pénz be akarja szedni. Az autós meg egyéb példa azért nem jó, mert egy autót nem tudsz lemásolni szinte 0 pénzért vírtuálisan.
A veszteséget ne mosd össze az elmaradt haszonnal. Az elmaradt haszon a cégek balfaszságából fakad - jellemzõen rossz értékesítésbõl, illetve rosszul értékesíthetõ termékbõl. Semmiképpen sem kell megtéríteni feléjük senkinek sem - nem dolgoztak rendesen, kevesebbet kapnak enni. Mondok egy példát a való életbõl, amely eléggé hasonlít a digitális információhoz, vagyis ellopni nem lehet, relatíve tetszõleges számban duplikálható a szolgáltatás, és ha rossz konstrukcióban értékesítik akkor kb 100% az elmaradt haszon.
Egy strici csinál egy peep-showt a város fõterén. Nem spirázza túl a dolgot: kiáll a spiné a tér közepén 1 szál semmiben és tekereg egy lámpaoszlop körül. A strici meg kirak egy táblát, hogy 1 perc xFt, és vár hogy fizessenek neki. Ez kb a donate alapú free szoftvernek felel meg. Nem hogy meggazdagodni, de megélni se fog belõle. A következõ szint, hogy körbetáblázza a bigét, hogy ingyen nézni jogsértõ (és mondjuk keres rá egy PTK paragrafust, ami szerint tényleg az). Aki nézi de nem fizet azt próbálja megverni (vagy éppen rendõrt hív, ha erõsebb az illetõ). Na ez az amikor nincs védelem, de fizetõs volna a szoftver. A következõ az, hogy mondjuk 3 oldalról körérak egy farost lemezt, rá a kukucskáló lyukat, de hátulról a bokros rész felõl azért szabad a belátás. Verés itt is játszik a hátul kukucskálóknak. Ez az, amikor van védelem, amit azért elég könnyen fel lehet törni. A legutolsó szint az, hogy hátulról, és felülrõl is bedeszkázza a csajt, vagyis tényleg csak a kukucska lyukon keresztül lehet látni. Esetleg lecseréli a farostlemezt valami áttetszõ, de nem átlátszó üvegre, hogy az ingerencia meglegyen a járókelõknek. Na ez az, amikor kikerülhetetlen a védelem, mondjuk online lesz a cucc. Vegyük észre, hogy itt nincs szükség verésre - ha a stricit asszociáljuk a BSA-ra, akkor ez az a pont, ahol a BSA mint úgy értelmét veszíti.
Szóval szerintem egyértelmûen egy kulturáltabb irányba tart a dolog ezzel, hogy nem stricikre (BSA, rendõrség, törvényhozók) bízzák az elmaradt haszon behajtását, hanem egyszerûen olyan konstrukciót csinálnak, ahol a haszon nem marad el.
Szerk.: Engem amúgy nem vinne rá a lélek (ha mást emiatt nem is ítélek el), hogy 12k-ért vegyek egy játékot, majd 9999-ért lepasszoljam, Ha valamit teljes áron veszek, azt okkal teszem, és azért, mert támogatni akarom. Olyasmiért nem nyúlok zsebbe, amiben komoly esélyem van csalódni.
Neked ez jön le. Csak körülbelül tizedannyira értesz a joghoz, mint én, és körülbelül századannyira, mint a szerzõi jogokkal foglalkozó jogászok. Felkereshetnél egyet, ha ennyire terjeszteni akarod a meggyõzõdésedet, ahelyett, hogy itt másokat félreviszel (lásd szegény Ry0K3N-t).
Az általam kiemelt rész elõtt szereplõ mondatok arra vonatkoznak, hogy magához a szoftverhez nem biztosíthatsz hozzáférést (pl. megtartod, de engedélyezed másnak, hogy adott idõre vagy végelegesen használja), ergo egy példányhoz való licensszel rendelkezel, nem osztogathatod kényed-kedved szerint. Ezt a szoftverek sajátosságai miatt kell kikötni, ezért itt az értelmezésnél éppen te estél abba a hibába, hogy az autóból és egyéb "statikusan létezõ" termékek logikája felõl közelítetted meg. Az pedig jogi nonszensz lenne, hogy egy terméket továbbadhatsz, de ezért pénzt nem kérhetsz.
A gyakorlat - jogilag támadhatatlan second-hand kereskedelemre is szakosodott üzletláncok, a legnagyobb használtpiac-ellenes szereplõk által is került kriminalizálás - pedig talán még józan paraszti ésszel is mondhat valamit annak, aki jogszabályt még életében nem látott, de a tények érdeklik, nem pedig saját véleményét, prekoncepcióját, hóbortját próbálja ráhúzni a világra.
Mindez nem érinti azt, hogy a használtkereskedelem milyen hatással van a piacra. Abba a vitába bele sem megyek, az én véleményem leegyszerûsítve annyi, hogy a kiadókat megértem, de mint vásárló elvárom, hogy legyen menekülési út, elvben jogom legyen eladni õket (ami gyûjtõ lévén nem szokásom). Csak a baromságot próbáltam kigyomlálni. Valószínûleg sikertelenül, mert úgyis mindenki a hite szerint dönt, szóval itt a jogértelmezési vitát sem kívánom folytatni.
Annyit még megjegyeznék, hogy számos régi, mondhatni antik PC-s játék már csak használtan beszerezhetõ, és téged ismerve csodálom, hogy ezek közül egynek a beszerzését sem tervezed. Vagy netán arra vársz, hogy GoG-ra vagy Steamre felkerüljenek? ;)
Mellesleg a kölcsönadás azért szerintem igenis jellemzõ (kb. minden magyar fórumon agyba-fõbe cserélgetik a konzolosok a cuccokat, mielõtt eladják vagy "végleg" megpihen a polcon), de ha egy párhuzamos univerzumban ez lenne a kiskapu, pláne azzá válna. "Te veszed ezt, én amazt, aztán cserélünk."
Ez bullshit, õk élen járnak abban, hogy a warezolt játékok ne nyújtsák ugyanazt a játékélményt mint az eredetiek. Vagyis igen, DRM nem megoldás, a kizárólag online játék a megoldás.
Én meg erre azt mondom, hogy vér istván 13 éves kiskamasz ne úgy ossza be a 25eFt-ját, hogy: - 25eFt edzõcipõ, hogy májer legyek - 0Ft film - 0Ft játék Hanem inkább úgy, hogy - 10eFt edzõcipõ - 8eFt film - 7eFt játék És amíg nincs arra "rákényszerítve" 3D film, online játék segítségével, hogy a filmért, játékért is fizessen, addig nem is fog. Én meg spec nem a cipõ businessben vagyok érdekelt, hanem a szoftverfejlesztésben. Az én munkámon ne gazdagodjon a Nike.
Én sose voltam annak híve, hogy a warezolókat büntessék. Nem, ez nem jó megoldás. Olyan szolgáltatást kell csinálni, hogy a warezoló vagy fizessen, vagy ne tudja használni. A játékpiac után jöhet az irodai és egyéb szoftverek területe.
Egyébként ha már WoW, azt spec ismerem. Ugye rendes törése nincs. A "tört szerver", - helyesebben emulátor, ahogy te írtad - színvonala a béka segge alatt van az eredeti játékhoz képest. Egyszerûen azért, mert jóskapista unatkozó egyetemista nem fogja újraírni a teljes szerver oldalt, így nem lesz pl normális bossfight. Vagyis a WoWnak egy erõsen korlátozott warez módja van. Nézd csak meg a hatást, hol van a magyar eladási listákon: Jaj, csak nem az élen? 10x annyian veszik meg, mint a warezolható év játékait. Pedig a játék is pénz, a havidíj is pénz, szóval ezért aztán rendesen kell fizetni. A bliz meg hülyére keresi magát rajta, mert erre õk se gondoltak, hogy az eddigi fizetõs felhasználói táboruk meg fog tízszerezõdni. Persze nem lett annyi, mint ahányan warezolták az eddigi játékaikat, de azért az online oldal fejlesztéséért a tízszerezõdõ bevétel nem olyan rossz.
Dehogynem vennék meg. Csak itt a fórumon van 15 ember ember, akik epekedve várják, hogy egy játék startoló magas ára zuhanjon egy bizonyos szint alá és már rohannak is megvenni. Nálam ez 6-7.000 Ft körül van, CE-k esetében 10k.
"és minden játék indításkor meg kell várnia, amíg a játék lecsekkeli magáról, hogy igen, én eredeti vagyok."
Ugyan már. Egyszer felinstallálod a HDD-re a cuccot, onnantól mp-ek kérdése az egész mûvelet. Crack-et másol? WAT? ^^ Végig konzol frontról beszéltem. PC-n nem sok értelmét látom a seconhand-nek -jómagam soha nem vettem még másodkézbõl PC játékot-, mert az ilyen/olyan újra kiadások miatt a PC játékok árai a béka segge alatt vannak. A sztím és társai pedig kielégítik azon igénytelenek népes táborát is, akik nem akarnak védelemmel meg, adathordozóval szarakodni. Vitathatatlan tény, hogy szinte állandóan brutális akciók vannak digit. disztrib téren.
"Én egyetértek a blizard kijelentésével" Én meg nem. Ugyanis számtalan eszméletlen jó játék bukott be csúnyán és a wareznek ebben szép szerep jutott.
Amennyiben az átruházás RESALE, akkor igazad van. Nekem viszont ebbõl az jön le, hogy max. kölcsönadod, vagy elajándékozod, már pedig ez alig jellemzõ.
Manipulatív a kiragadásod, és nagyon szomorú vagyok, hogy ezúttal éppen te terjeszted a dezinformációt. Ugyanabból a teljesebb verzió (kiemelés tõlem:
"A Szoftver újra-értékesítése, visszafordítása, fordítása, visszafejtése vagy más módon való csökkentése egy emberileg felfogható formába nem lehetséges az Ön számára. A Licenc célján kívül nem készíthet másolatot, nem módosíthatja, nem foglalhatja hálózatba, nem adhatja kölcsön vagy bérbe, vagy más módon forgalmazhatja a Szoftvert; és nem teheti a Szoftvert elérhetõvé „hirdetõtáblákon”, on-line szolgáltatásokon, távoli betárcsázással, hálózaton vagy bármilyen telekommunikációs vonalon keresztül; nem készíthet származékos munkát vagy bármely olyan munkát, amely teljesen vagy részben a Szoftveren alapul vagy abból származik. Jelen Licencszerzõdés feltételein belül, Ön átruházhatja a Szoftver összes Licencjogát más félre, biztosítva, hogy az eredeti eszköz, amely tartalmazza a Szoftvert, a hozzá kapcsolódó dokumentációt, és az összes szerzõi jogvédelemmel kapcsolatos figyelmeztetést, valamint jelen Licenc példánya átadásra kerül a fél részére, és biztosítva azt, hogy az a fél elolvassa és elfogadja jelen Licenc feltételeit. Ha Ön átruházza a Szoftvert, nem tarthat meg másolatot vagy alkotórészeket a Szoftverbõl saját használatra. Jelen Szoftver kizárólag az Ön személyes, nem-kereskedelmi és nem-kormányzati természetû használatára érvényes."
Értelmezés: nem a szoftvert veszed meg, hanem egy példány - EULA szerint is továbbadható - használati jogát, illetve a hozzátartozó adathordozót, dokumentációt stb.
Az elsõn és a másodikon kívül a többiek SOHA nem vennék meg eredetiben. Még akkor se, ha a konzol beleégetné a cédébe, hogy csak azon a konzolon használhatod, tehát nem tudod eladni, csak konzollal együtt.
Tehát a veszteségük 0 Ft! És ha a legális vásárlót tovább csesztetik ilyen hülyeségekkel, akkor elõbb vagy utóbb õ is megunja, és õ is varezolni fog csak azért, mert az kényelmesebb. Pedig bõven lenne pénze eredetire is. Ugyanis ezzel nem a varezost bûntetik, hanem azt, akibõl tényleg megélnek. Mert a varezos letölti a krekket, bemásolja, és vidáman játszik vele. Míg aki megveszi eredetiben, az beírja a cd kulcsot, online regisztrálja, elküldi postán az újlenyomatát dns mintával, fényképes igazolványt állítatt ki, és minden játék indításkor meg kell várnia, amíg a játék lecsekkeli magáról, hogy igen, én eredeti vagyok. És most jön ez, hogy ha online akarod használni perkálj tovább... Én egyetértek a blizard kijelentésével: ahelyett, hogy a fejlesztõk azzal töltik az idejóket, hogy újabb másolásvédelmeket találjanak ki, inkább a játékot fejlesszék, pakolják tele király funkciókkal, a játék fusson hiba nélkül gördülékenyen, nézzen ki nagyon jól, és a története könyvbe-novellába-regénybe illõ legyen. Legyen hozzá dedikált szerver, legyen hozzá mod eszközök, és akkor nagyon sokan fizetni fognak érte - nem azért mert kell, hanem azért, mert akarnak! Lásd: alázatos indie csomag. kb 1 forintért is meg tudod venni, mégis több ezreket adnak ki az emberek érte, mert olyan dolgok vannak benne, amiért hajlandóak pénzt kiadni. Sõt szeretnék ezzel ösztönözni a fejlesztõket, hogy csináljanak még ilyeneket! És nulla másolás védelem van rajta! És annyiszor töltöd le, ahányszor akarod!
Tehát fel kéne ébrednie egy-két fejlesztõ és/vagy kiadó csapatnak, és az emberekbõl nem kisajtolni kéne a pénzt, hanem tényleg olyan dolgokat készíteni, amit meg akarnak venni!
Tinman jó példa arra mikor a hülyeség (nagyon nagy) akaraterõvel párosul.
Már aki! Én például nem egy rajzfilmben rajzoltam. Megkaptam a megrajzolt perc után ami alapból járt, és azóta egy fillér jogdíjat nem kaptam. Itt is csak az alkotó, vagyis ötletgazda kap, az animátor és kulcs-fázisrajzolók nem.
Call of duty 6 ( vagy nemtudom mi a legújabb része) fejlesztõi költség 50 milla bevétel kb 600 milla haszon 1200% kapzsi-e vagy ? Programozók haszna néhány százalék, kiadó haszna több mint 1000% fuss a boltba hisz ez kevés, útközben köpköd meg a warezolókat persze, hogy a kedvenc mindig a te érdekedet szem elõtt tartó kiadóknak miért nem 10 ezer % a hasznuk. Én mondjuk az összes autószerelõ mûhelyet felgyújtanám, mi az hogy megjavítják a kocsit, ez elmaradt haszon az autógyártóknak mert éppenséggel ha nem javítják meg a kocsit akkor újat kell venni.
Nyugi srácok én is vásárlok használt játékot, de szerettem volna egy kicsit feltárni, hogy a kiadó/fejlesztõ, hogy látja.
Súlyos tévedés azonban a szoftverpiacot, bármilyen más termék /fûkasza, Mercedes, pótkocsi, zsukslusszkulcs, etc./ használtpiacával keverni. Azért mert a DVD kézzelfogható, a rajta levõ szoftverre ez már egyáltalán nem igaz. Nem is a tulajdonod! Csak az adathordozó, a rajta levõ szoftver már nem. Játszhatsz vele, feltelepítheted, leuninstallálhatod, meg szedheted rá a patcheket és ennyibõl ki is merül a jogköröd.
Gondoljatok csak az MS op. rendszerekre. Megveszed /vagy elõtelepítve van/, használod azon a gépen, de hiába vágod ketté flexel a géped, mert vettél egy notit, azt az XP-t már csak trükkel élesíted... ergo erõsen nem legálisan.
Komolyan mondom ezt hihetetlen jól és tisztán levezetted. És maximálisan egyetértek vele. A fejlesztõket kiadókat nem érdekli, hogy olcsóbbért megveszed más felhasználótól a játékukat, attól még az a pénz nem az õ zsebükbe vándorol hiába legális a szoftver.
Ezen okfejtés alapján a használtcikk piac és a warez gyakorlatilag semmiben nem különbözik. Az a minimális adathordozó utáni díj amit írsz nem olyan jelentõs, ezért én inkább azt mondanám, hogy a használtcikk szoftveresek és a warezosok 1 lapon említhetõk. Ha viszont azt is hozzáveszed, hogy a warez esetében minden egyes letöltõ ugyanakkora (példádban említett 4-5000 Ft) kárt okoza a fejlesztõknek, akkor ugyanolyan szinten súlyos a két dolog.
De lényeg a lényeg a sokak által nem ártalmasnak minõsített használt szoftver értékesítés igenis ugyanolyan ártalmas, mint a warez, persze fejlesztõi, kiadói szemmel nézve.
Ne erõlködj, kognitív disszonancia. Teljesen összetört a kis lelkük, hogy ugyanúgy aljadék gecik, mint a warezosok. Nem hajlandó az agyuk befogadni, hogy évekig hülyeséget gondoltak, aztán mindenféle elbaszott faszságokkal próbálják védeni magukat. Szánalmas.
Egy TELJESEN ÁLTALÁNOS LICENCSZERZÕDÉSBÕL egyetlen mondat:
"A Szoftver újra-értékesítése, visszafordítása, fordítása, visszafejtése vagy más módon való csökkentése egy emberileg felfogható formába nem lehetséges az Ön számára."
Ha nem értetek egyet vele, miért nyomtok rá az elfogadra?????????
Az a röhej, hogy nem használjátok a fejeteket.
X360-at vettem 7 hónapja. Ezóta vagy 20 játék van a polcon, mind eredeti, plusz legalább 12-öt vittem már 1x végig, amiket eladtam. Gyakorlatilag ingyen játszom... LEGÁLISAN!
1. Peti 0-day megvette a Gears of War 2-öt. 12.000 Ft-ért. -->
Fejlesztõket/kiadókat érõ haszon: 4-5.000 Ft Veszteség: 0 Ft.
2. Peti végigjátszotta 1x, majd eladta Robinak, 10.000 Ft-ért. Robi is végigjátszotta, sõt õ még multizott is vele hónapokig (üzemeltetõ szerverköltsége?).
Fejlesztõket/kiadókat érõ haszon: 0 Ft Veszteség: szerverhasználat, support, IT karbantartások, üzemeltetési költség, továbbá - 4-5000 Ft, hiszen egy új vásárló úgy játszik a játékkal SINGLE is, hogy abból a kiadó/fejlesztõ egy fillért nem lát.
3. Robi eladta Károlynak 8.000 ft-ért. Károly nem multizott vele.
Fejlesztõket/kiadókat érõ haszon: 0 Ft Veszteség: Mivel csak single volt, ezért - 4-5000 Ft, hiszen egy újabb(!) vásárló úgy játszik a játékkal,hogy abból a kiadó/fejlesztõ egy fillért nem lát.
4. Károly is eladja 5.000 Ft-ért. Jön Lacika, aki ennyiért már korrektnek találja az árat. Megveszi, 1x végigtolja, nem multizik vele.
Fejlesztõket/kiadókat érõ haszon: 0 Ft Veszteség: - 4-5000 Ft, hiszen ismét egy újabb(!) vásárló úgy játszik a játékkal, hogy abból a kiadó/fejlesztõ egy fillért nem lát.
5. Lacika 3.500 Ft-ért adja el, Ferikének. ÉS A TERMÉK MÉG MINDIG KIFOGÁSTALAN ÁLLAPOTBAN VAN! Ferike szeret multizni, single, után rögtön multiban tolja.
Fejlesztõket/kiadókat érõ haszon: 0 Ft Veszteség: szerverhasználat, support, IT karbantartások, üzemeltetési költség, továbbá - 4-5000 Ft, hiszen még egy új vásárló úgy játszik a játékkal SINGLE is, hogy abból a kiadó/fejlesztõ egy fillért nem lát.
6. TESSÉK CSAK FIGYELNI! Ferike 4.500 Ft-ért elkezdi árulni a játékot és Sanyikának ez az ár meg is felel, MEGVESZI! FERIKE INGYEN JÁTSZOTT SZÓ SZERINT! FERIKE TOVÁBBÁ 1000 FT-ot keresett!
Fejlesztõket/kiadókat érõ haszon: 0 Ft Veszteség: A 6. ember már keresett rajta, a kiadót/fejlesztõt 5 játékos lopta meg, teljesen legálisan. Egyelõre.
A warezoló legalább fizet az adathordozó utáni JOGDÍJ miatt a fejlesztõ/kiadó felé pár fillért. Az adok-veszek játékosok még EZT SEM TESZIK MEG.
Ergo PÉNZÜGYILEG a használt játékok adásvétele a kiadónak/fejlesztõnek VEGYTISZTA és komoly veszteség. A warez verzióval ugye ritkán lehet könnyen multihoz jutni, így aki lewarezolta kisebb kárt okozott, mint az aki legálisan sokad kézbõl megvette.
Én is egy Ferike és Lacika vagyok, de tisztában vagyok vele, hogy ez egy kiskapu, amit be fognak tömni és JOGOSAN.
Aki nem érti az analógiáját a dolognak, az kérem mereven zárkózzon el magától és csak olvasson, ne írjon.
Beszarok rajtatok, hozzátok itt a bénábbnál bénább hasonlatokat...
Használt autóért miért fizetnél a gyártónak? HISZEN AZ AUTÓ ELHASZNÁLÓDIK, KOPIK, RÉSZEGYSÉGEK MENNEK BENNE TÖNKRE, SOKAT FUTOTT, ETC.
Ezzel szemben egy DVD lemeznek mi baja lesz? Karcolódik, eltörik? ÉS???? Számla ellenében a legtöbb kiadó hajlandó az adathordozó cseréjére.
SÕT!!! A CD Projekt a 990 FT-os kategóriára is tartja a szavát, ha megvétel után beregisztrálod a terméket, akkor örök garanciát kapsz az adathordozóra.
Egy használt autó NEM képes u.a. a teljesítményt és színvonalat hozni, mint 2 hónappal az autószalonból való elhozása után. A játékod ezzel szemben nem sérül... vagy megy, vagy nem, mert karcos a lemez.
Nincs olyan, hogy hát ezt a pályát ugyan betölti, de sajnos mivel már használt a Marionak, csak 1 gomba jut... bezzeg új korában 3 gombát is fel lehetett szedni.
&remark: érdekes modell, de alapjában célját veszti, mert -- mindenki saját maga nevében beszél, ugye - én személy szerint (és biztosan vannak mások is ezzel a szemlélettel) magasr...l lesz..om az achievement-eket, a játékokat ugyanis magamnak játszom, és nem azért. hogy villogjak vele (pontosan ezért szakadtam le az MMO-król: PvP nem érdekel, az meg, hogy hetente X alkalommal 3-4 órát üljek egy raiden dettó nem érdekel, pont a kötöttségektõl próbálok szabadulni, nem még újabbakat felvállalni szabadidõmben). Ízlések és pofonok, tudom. A multiplayeres réteget biztos megfogják vele, de azok megint átesnek a szitán, akiket nem érdekel a multiplayer, sem az achievement. Engem spec egyvalamivel lehet megfogni: a játék minõségével. A jó minõségû játékoknál leégne a bõr a képemrõl, ha nem venném meg.
"If we've done our job right and implemented Battle.net in a great way, people will want to be connected while they're playing the single player campaign so they can stay connected to their friends on Battle.net and earn the achievements on Battle.net," Frank Pearce said. "The best approach from our perspective is to make sure that you've got a full-featured platform that people want to play on, where their friends are, where the community is."
Pearce believes that this approach will have more success than other invasive DRM methods. "If you start talking about DRM and different technologies to try to manage it, it's really a losing battle for us, because the community is always so much larger, and the number of people out there that want to try to counteract that technology, whether it's because they want to pirate the game or just because it's a curiosity for them, is much larger than our development teams," he added. "We need our development teams focused on content and cool features, not anti-piracy technology."
Dióhéjban: Ha az elkészült termék/szolgáltatás "kapós", akkor ígyis-úgyis lesz piaca. Ennek jegyében a szoftverfejlesztõknek nem a másolásvédelmi technológiák, hanem a termék fejlesztésére kell a kapacitásukat fordítani.
Nem én mondom, hanem "Frank Pearce, Blizzard co-founder and executive producer".
Holnaptól az Audi-BMW-Mercedes karöltve a nagy amerikai,japán és francia autógyárakkal pénzt kér minden egyes használt autóért.
Röhej.
Ha annyira rinyálnak a szerverköltségeken, akkor tegyék elérhetõvé a szerver kódot aztán aki akar csinálhat multit ennyire egyszerû. Ja hogy még egy rókabõrt lehúzni még egyszerûbb. Ki gondolta volna?
Mielõtt félreértené bárki: ezzel nem a warezt támogatom, pusztán azt mondom, hogy "érthetõ" jelenség, olyasmi, amivel együtt kell élni, mert harcolni ellene költségesebb, mint amennyi "elmaradt hasznot" a warez elleni huzakodással be lehet zsebelni. Ideális világban mindenki megvenné a terméket, de ideális világban ugye, a fogyasztó racionális döntéseket hozna, nem követne divathullámokat (nem venne meg egy terméket csak azért, mert most az a "menõ"), elvárná, sõt civil mozgalmak útján biztosítaná, hogy joga legyen a terméket kipróbálni, stb.
Népszerû mindent a warezolókra kenni, általában be is jön a részvényesek elõtt, meg a politikusoknál, amikor lobbizni kell, de valóban a warez tehet mindenrõl? Azokat a tanulmányokat, amelyek szerint a warezolók csak egy bizonyos része kényszeríthetõ be a legális felhasználói körbe a szigorú másolásvédelmekkel, büntetéssel való fenyegetõzéssel, a többi legfeljebb nem játszik a termékkel, azaz akkor sem válna fizetõ fogyasztóvá, ha minden ingyenes hozzáférési módot blokkolnak.
Ez megint jól példázza a kapitalizmus végtelen kapzsiságát. Rásütötték a warezolásra, hogy az "lopás" (a francokat, hiába jut a warezoló egy termékhez fizetség nélkül, az a példány fizikailag továbbra is ott ül a kiadó polcán, és még igazolni sem tudja, hogy ez számára 'elmaradt haszon', lásd a fenti okfejtést).
A másik, hogy a kiadók maguk gerjesztik a warezt: ahhoz, hogy a "szürke zónás" (fenyegetéssel, másolásvédelemmel legális felhasználóvá alakítható) emberekbõl fizetõs felhasználót csináljanak, súlyos pénzeket költenek egyre durvább másolásvédelmekre, ami már hazatelefonál, stb., közben nem veszik észre, hogy ezzel azokat a felhasználókat is warez felhasználóvá tesznek, akik egyébként legálisan szerzik be a játékot. A demók is eltûntek, hogyan próbálsz ki egy játékot, ha nem szeded le elõbb warezben? Online review-t olvasol, amikor az gémer magazinok ismerten nem mernek õszinte értékeléseket írni, nehogy elessenek a kiadás elõtti teszt példányoktól, meg a zárt körû bemutatókra szóló meghívóktól?
Elõre látható, hogy ennek is elõbb utóbb az lesz a vége, hogy feltörik az online rendszert és gyártanak saját szervereket, mint ahogy léteznek WoW emulátorok.
Lehet mindent a warezra kenni, de a kapitalizmus alapszabálya a modern "demokrácia és szabadságjogok" népvakítás ellenére nem változott: "minél olcsóbb önköltség mellett minél nagyobb hasznot lehúzni a termékrõl".
Ez nem véletlen, kb 10 éve megmondtam, hogy ez a helyes irány. Annak 10 éve se volt realitása, hogy egy játékból eladtak 1 millió példányt, és lewarezoltak 9 milliót. Olyan cégek mentek csõdbe mint pl a Bullfrog a Magic Carpet meg Dungeon Keeper sorozattal a hátuk mögött. Normális ez szerinted? Fenéket. Ha nem lett volna ilyen szintû a warezolás, egy cég se erõltetné hogy csak official szerveren lehessen játszani, senki se ment volna el a teljes online irányba. Ez nekik több fejlesztés, több kiadás, csomó felesleges szopás, ahelyett hogy újabb játékokat jelentetnének meg. De a warezolók belekényszerítették õket ebbe az irányba, most meg sír a szájuk, hogy jááááj, fizetni kell, pedig én eddig mindent csak tõtöttem.
Aki használni akar valamit, az fizesse meg a szolgáltatás ellenértékét. Az ingyenmunka ma már sehol se divat.
Itt nem kiadói gondolkozásról beszélünk, ez a gondolkodás mindenkiben megvan az építési vállalkozótól a piaci árusig. Menj már el a piacra dolgozni egy árus mellé, és nézd meg hogy olcsóbban adja-e az epret, amikor nem 500Ft-ért veszi kilóját egy kistermelõtõl, hanem 200-ért. A tõketulajdonosok mindenhol ilyen profitorientált g.cik, és éppen ezért tõketulajdonosok, mert egyébként szeretetszolgálatok lennének. Az meg hogy te elvbõl töltögetsz a te dolgod. Folyamatosan szûkíted be a lehetõségedet, mert egyre több cucc lesz online, amit nem lehet letölteni, vagy fizetsz, vagy nem használod. Helyette inkább elmehetnél dolgozni, hogy ne legyen katasztrófa ha pár 10 eurot ki kell köhögni havonta.
Eve online-t meg egyébként is hagyjuk már. Fõoldalán ott van hogy free 14 day trial, meg upgrade to paid subscription. Akkor õk se szeretetszolgálat, mégis pénzt kérnek? Jó, persze nem ismerem a pontos feltételeket, amivel játszani lehet, de ilyen ûrfosadékkal való játékra korbáccsal se lehetne kényszeríteni, szóval ez nem alternatívája nálam semminek se.
Ez csak azóta bukta a kiadónak, mióta kitalálták, hogy online rendszeren át kell játszani, azaz a játékosok nem használhatnak privát szervereket. Véletlen, hogy elõbb széles körben megszüntetik a privát szerverek lehetõségét, és mindenkit egy -- úgymond esélyegyenlõséget biztosító-- online rendszerbe szerveznek, aztán elkezdenek sírni, hogy ez neki veszteség, és fizessenek a játékosok a továbbadott használt játékért is, mivel az is õ szervereiket használják? Tipikus esete annak, amikor kimutatja a "piacgazdaság" a foga fehérjét: "Fizess, csicska, mint a katonatiszt, mi úgyis több ügyvédet meg politikust tudunk venni".
Hát a kapitalizmus már csak ilyen kemény dolog: akinek van ötlete, és pénze megfinanszírozni az ötlet elkészítését, az kaszál, vagy bebukja a befektetett pénzt. Aki meg "csak" dolgozik, az munkabért kap, kockázatok nékül. Mondanám hogy ha nem tetszik a rendszer akkor költözz kubába, de ott se jobb a helyzet, mert ott ha van ötleted + pénzed azt államosítják, szóval esélyed sincs arra, hogy kaszálj.
Igazándiból több cég jelenlegi konstrukciója rossz, hogy ha megveszel egy játékot, akkor online bármeddig játszhatsz vele. Ez olyan mintha az autódba a cég fizetné a tankolást, vagy legalább a motorolajat (online esetén szerverek üzemeltetése). Namost ez autónál is egy darabig mûködne, hiszen van ugye tervezett élettartam, és ki lehet számolni hogy az alatt mennyit fogyaszt, és bele lehet kalkulálni a vételárba. Szoftvernél is így van, csak ott a "tervezett élettartam" az nem a fizikai tönkremenés, hanem ami alatt megunod (játékidõ). Megcsinálnak egy játékot, online résszel, vannak eddigiekrõl statisztikáik, hogy átlag 129 órát játszik vele 1 játékos. Ok, akkor 129 óra/kliens szerverköltséget belerakunk a játék árába. Ha viszont továbbadod egy másik emberkének, akkor az nekik szín tiszta bukta - buknak újabb 129 óra/kliens szerverköltséget. Ez úgy volna a legtisztább, ha az online játékért valami percdíjat, vagy havidíjat kellene fizetni, persze úgy, hogy egy alap mennyiség (mittomén 150 óra) eleve benne van a dobozos gáma árában. Onnan kezdve nem volna mirõl rinyálni sem vevõ, sem eladó oldalon. Ha továbbadnád a 80%-ban "elhasznált" játékodat, amin csak 30 óra van már, akkor aki megvette a 30 óra lejátszása után dönthetne arról, hogy feltölti-e vagy sem.
Egy messzi-messzi galaxisból... :P De amit írtál az nem egészen igaz, az alkotók (programozók, grafikusok...stb) minden eladott játék után részesedést kapnak (az már más dolog, h röhejes százalékot a valódi árból)így minél többen veszik meg az adott játékot annál többet keresnek a játékot fejlesztõk. Abban vizont teljesen egyetértek, h egy sokkal korrektebb világban élnénk ha nem lennének kiadók.
Nem gond az, ha pénzt kérnek az úgymond "plussz szolgáltatás"-ért. Csak legyen feltüntetve és majd eldöntöm, hogy megveszem e vagy sem. A gond az, hogy számtalan esetben vettem már szoftvert, ami resisztrációhoz volt kötve és másfél két év múlva mikor a gépem egy újratelepítése után használni akartam a szoftvert a netes regisztrációnál azt írta nosupported version. Na ennyit a kiadók korrektségérõl. Kifizettem az eredetit és most meg nem használhatom :( A tény az, hogy azt csinálnak velünk amit akarnak. Szivatnak minket, ahol tudnak.!
Megeszik, csak ezzel az a gond, hogy PC-n is így lesz, nem tudod majd használni a használt játékot, csak ha kicsengettél 10-15 eurot.
igen? bérlem? az áruk nem ezt tükrözi. Majd ha 100 forintért bérlem a játékot akkor pofázzanak, amíg több ezret kell perkálni érte úgy tekintem hogy az az enyém, és azt csinálok vele amit akarok, tojok a szardarab kiadóra.
Nekem speciel az a fajta üzletpolitika tetszik, amivel a theHunter készítõi próbálkoznak. Játszhatsz ingyen is, CD-t megvenni nem kell, ezen felül meg a különféle plusz tartalmakért csengetsz. Emellett folyamatosan szoros kapcsolatot tartanak a játékosközösséggel, ennek alapján javítják és bõvítik a játékot. Szinte mesebeli, nem?
Hát õszintén ekkora nagy baromságot még életemben nem hallottam... Bár igaz én nem szoktam se eladni se megvenni használt játékot, mert ha én veszek egyet, akkor azt általában a multi miatt veszem tehát nem akarok használt kóddal esetleg felsülni... CD key already in use és társai ;) Régi játékot meg minek eladni? hogy legyen plusz 1-2 ezrem? :D F*st meg nem veszek meg mert arra nincs szükségem. Tehát ebbõl a pénzhajhász marhaságból kimaradok :)
Kellett nektek felfuttatni a konzolokat,azóta kapjuk a pc-re a hitvány portokat meg egyéb lebutított játékokat(és itt gondolok a grafikára,az optimalizálásra és a játékmenetre)egyétek amit fõztetek.
MasterChief és te honnan jöttél ? mert hogy nem evilági szerzet vagy az fix, hol kapja meg a programozó a munkája árát? megkapja azt a pénz amiért még éppen nem mond fel, a jó nagy hasznot meg bezsebeli a kiadó ( pl blizzárd, aki 3x adja ki a starcraftot , vagy az EA ami fogalmam sincs hányszor adja ki a játékait, de még a bioware is szét dlczi és pontozza a játékait ) Igazából azt kellene elérni, hogy kiadókat meg lehessen kerülni és akkor a programozó többet kap, te olcsóbban kapod és muszály lesz újat is kitalálni. Véleményem szerint nem az a megoldás hogy 16 ezerért ( konzolon) megveszed a játékot amit 8 óra alatt végigviszel ( 2k/ óra ennél még az imax is olcsóbb :D )
Hát te melyik univerzumból jöttél? Egy szoftvernek nincs értéke? Ezt a hülyeséget hallotad valahol vagy magadtól voltál ekkora zseni?? Szerinted a szoftverek teremnek a fán? Tudod a programozók akik éveket dolgoznak rajta, nem azért teszik, hogy a te spúr fajtád lewarezolja és ezután még büszkén verje is rá a mellkasát. Nem mondom, hogy minden szoftver megéri az árát. Vannak hulladékok nem is kevés. De a jó munkáért fizettség jár.
A cikkhez annyit, hogy ez már tényleg csak arról szól, hogy hogyan tudnak ugyanabból mégtöbb pénzt kifacsarni. Mondjuk ez a másodkézbõl adás-vevés nem érint, sose vettem használt játékot és egyetlen játékom sem adtam el. Én gyûjtöm õket. :D De ha most bevezetik, hogy nekem aki újonnan veszi a játékot még fizetnem kell 10 dolcsit az online játékért, azzal csak azt fogják elérni, hogy még a Live Gold elõfizetésem is lemondom mert nem fogok multizni.
Szoftverért úgysem fizetek, mert nincs értéke. A kiadók viszont az online játékfelület szolgáltatásáért kérhetnek pénz, viszont itt megint az a baj, hogy már a szoftverekért is kértek pénzt, így ez pedig a szokásos nettó lehúzás. WoW(rossz) vs EVEonline(jó) szindróma.
Aki olyan játékokat vesz, mint pl a WoW (vagy pl konzolos játékok) az simán zavarodott, mert pontosan ezt a kiadói gondolkodást tartja fent. Persze nekem végül is mindegy, úgyis letöltöm. :)
Az accountról átiratás kerül gondolom 10 dolcsiba. Ha accounttal együtt adod el, akkor nyilván nem tudja meg ezt senki. De nem mindenki zsidó, hogy úgy vesz játékot, hogy tudja, hogy biztosan el fogja majd adni, és rögtön külön accot csinál hozzá...
Mit vártsz? Naná, hogy plusz. :/ ---- Most jött el a pillanat, amikor elmondhatom h kezem törjön le, ha még 1 ubi és/vagy EA terméket veszek, akármilyen formában. Tudjátok kedves kiadók, nem kéne hulladékot gyártani, és nem kéne attól félni, hogy eladjuk a már megvásárolt játékunkat (Mutassatok nekem 1 starcraft rajongót, aki megválna példányától, még akkor is ha x+1 éve játszott vele utoljára) Szánalmas amit a kiadók mûvelnek, de érdekes módon, népsz*patásban csak ez a 2 kiadó az ami inkább szerepel, a többi elhanyagolható...
Én azt nem értem, hogy a vásárlás után még 10$ lesz az online mód, de ennyivel olcsóbb is lesz a játék? Vagy ez még pluszban jön rá. És ha eladom akkor adom vele a kódomat is. Honnan fogják tudni, hogy már nem én használom?
Hehe, hogy belázadt a sok antiwarez konzolhuszár, mikor rádöbbent, hogy ugyanakkora aljadék féreg, mint a köpködött warezosok... :D
Miért van az az érzésem hogy sokan már elvbõl töltenek le (csakazértis alapon) és nem azért mert drága a játék? Nem mintha nem érteném meg õket, elõbb a dlc, most meg ez...
Ez már pofátlanság. Miben különbözik ez a termék más termékektõl, ahogy azt már mrzed001 írta. Ez az egész teljesen a kiadók, jogvédõk és a média kelltette pánik. Lassan elérkezünk a perc alapú számlázáshoz.
Nem áldozott le. Én pl. se egy EA játékra, se egy Ubisoft játékra nem adnék egy vasat sem. De csak azért, mert nem az én stílusom.
Az EA kezdeményezte. Az Uborkáék támogatják. Na hát, ki gondolta volna?
De egyelõre nem számít illegális tevékenységnek tovább adni a már kifizetett szoftvert. Ezután mi jön? Évenként még az is fizessen 10 dollárt az online rész miatt, aki saját magának vette a cuccot?