Arra van megoldás, hogy az egyik küldetés betöltõ képernyõjénél nem lép tovább a játék? Rányomtam a DeSilvás-mexikós küldire, loading, és annyi. Kiléptem, újraindítottam a gépet, játék indít, continue, megint csak loading.. Ha minden kötél szakad újrakezdem, mert még eléggé az elején voltam de azért ha van valami megoldás erre, akkor ne tartsátok magatokban. Köszi.
(Ja és csúnya verzió sajna)
én is így vagyok vele és totálisan értetlenül állok a felemás értékelések elõtt, nem hiszem h ez olyan rossz játék lenne....
Ami Pro, hogy szép grafika, jó hangulat, változatos és részletgazdag pályák.
A Con az az, hogy a gépem már sajna nem elég (eljött az újítások ideje), a battle focus kicsit körülményes néha (bár egyre jobban kezdem megszokni), a gránátdobás nagyon átláthatatlan, sokszor értelme sincs mert ahogy repül a gránát, az idegenek úgy spriccelnek szét. A bázison lehet sokat mászkálni meg beszélgetni, de én jobban szerettem volna ufopedia-t olvasni mint az elõzõ részekben (bár bele lehet futni feljegyzésekbe és hanganyagokba). Sajnos folyamatosan parancsokat kell adni az ügynököknek, mert maguktól nem csinálnak semmit, igazán lehetett volna egy auto-fire vagy guard opció amivel mindig a legközelebbi idegent lövik alapból.
Ja és nincsenek (legalábbis eddig) nõi ügynökök, ez nagy mínusz mert a történetben is van egy és minden UFO vagy XCOM részben voltak nõi katonának.
Amúgy meg mikortól lesz az XCOM nemzetközi szervezet? Mert most még teljesen US.
"totálisan értetlenül állok a felemás értékelések elõtt"
Én meg nem értem,hogy miért? Mindenkinek más tetszik ,mást lát hibának és mást pozitívumnak, ennyi a magyarázat semmi több.
Igazából az utolsó pályát leszámitva nem is nagyon kell, hogy csináljanak valamit, legalábbis normál nehézségen. Én csak a megjelölést szoktam kiadni nekik parancsba akkor a célpontot addig lövik amik ki nem fekszik de igazság szerint egyedül is ki tudsz nyirni minden idegent.
Na, de akkor minek egyáltalán társ? Ha már a harcrendszer a Mass Effect-re hasonlít akkor megcsinálhatták volna igazán, hogy legalább annyira legyenek hatékonyak a társak mint ott és képesek legyenek maguk is skill-eket használni.
Eddig minden UFO/XCOM játék arról szólt, hogy egy kis csapatot terelgetsz egy random pályán egy random objective felé és így kell végezned minden idegennel. Szóval a csapatjáték volt az elsõ és, hogy értéke van a fejlett és magas szintû katonának mert hasznodra van. Itt meg ha úgyis mindent kinyírsz egyedül akkor a társak inkább csak hátráltatnak mint segítenének.
16 óra és a végére értem fullra kijátszva, nekem abszolut bejött az egész játék. Rengeteg hallgatni és olvasni való van, a bázis küldetések és beszélgetések is jól sikerültek, szvsz. A 8 pontot simán megadom neki.
A végére már sok cuccot össze lehet gyûjteni azért, nem?
Lv10 lettem a végére és plasma rifle és laser rifle volt a fegyverem, hátizsákból a végén már nem találtam olyan jót amire érdemes lett volna váltani a taktikairól. Egy végigjátszás alatt ki lehet maxolni mindent persze csak ha csinálod a minor quest-eket is.
Hát mirror quest momentán egy darab sincsen benne, csak minor, vagyis kisebb, kevésbé fontos. Egyébként sokat nem veszítettél vele, mert egy kaptafára mentek többnyire, csak a helyszín változott.
A fegyverek tekintetében eléggé nagy a visszalépés. Kevés is van és még az sem fejleszthetõ/modolható.
Pl miért nincsen M-16? Azt már 1959 óta gyártják és elvileg a játék 1962-ben van.
Továbbá kissé azért furcsa, hogy a '62-ben élõ embereknek teljesen természetes az idegen építmények, konzolok, ajtók használata, soha nem volt egy olyan pillanat sem amikor azt mondanák, hogy: "na ez mi a wtf?". Mindig, mindenre van válaszuk és megoldásuk.
Na én ma értem a végére (igazából daSilvas küldetés után egyhuzamban vittem)és lehet ,hogy pont azért mert egyszerre sok volt, de a végére egy picit "meguntam". És a vége számomra nagyon kettõs kb onnan ,hogy az ethernal(?) a képbe jön. Mintha összecsapott lenne az egész. Viszont a játék hangulata végig valami fenomenális. Fõleg mikor már szkafanderben akciózunk a plasma puskákkal na az valami állejtõs hangulatú. viszont a vége még mindig nem tudtam megbarátkozni vele mintha gyorsan találjunk ki valami csavart vagy nem tudom. Legyenek mindent megváltoztató döntések... youtuben megnéztem minden lehetséges véget és bizony abból is az jött le. Vége spoilerek:
Aki komolyan nem állítja le a robbanást az elesik az utolsó 1-2 órától? és az a fõszereplõnk endigje????? na az agyfasz. Amúgy a fõnök választottam, nem gondoltam ,hogy onnan még lesz játék azt hittem megszállja az ethernal és vége. Így megbántam a doki végig szimpatikus volt Angela meg már az elsõ magánakciójánál golyót érdemelt volna -mindig a nõk cseszi kel a dolgokat :D-
szal na a végére kicsit csalódtam mindenesetre a hangulat a gameplay miatt 75/100 simán és én várok egy folytatást.
Ja egységet nem vesztettem, egy mérnök volt velem végig a másikat pedig cserélgettem az elején support aztán commando a végjátékra pedig sniper. Commandót végig useless-nek éreztem egyébként, de a végjátékra a mérnök is az lett igazából csak a torony volt használható (néha a scavage)
Én csak egyet nem értettem, vagy elkerülte a figyelmem
daSilva-t megmentettem a fertõzéstõl, magához térítettem.Aztán a játék utolsó küldijénél meg benyögi a fõszereplõ, hogy na most aztán jól megbosszulom a halálát. Mondom mi? Mikor, hogy halt meg? A labor elleni támadásban? Senki nem mondta szerintem
Feláldozza magát, beszél is róla és ott van a neve a a "hösi halottak" könyvében is mindjárt a küldetése után.
Na azt nem tudom ,hogy lehetett :O amúgy elvileg csak a dokis végnél találnak egyáltalán gyógymódot nem? (vagy a fõnökösnél is csak mindenki amnéziás lesz?)
Ezen a videón sem hal meg, 14:03-nál beszélnek a robbanás után, hogy ne aggódjon, épségben hazajuttatják. Namost ezután visszakerül a bázisra és vizsgálják ,majd jóval késõbb a sztoriban van rá lehetõség hogy megpróbáljuk észhez téríteni ,ami sikerül is. Ez egy mellékküldi,amit az egyik doki ad, szerintem azt elhagytátok, nem jártátok be az egész komplexumot alaposan
Nálam is ezt volt folyamatosan. Én is kimentettem DaSilva-t, felébresztettem, de folyamatosan Carter úgy beszél róla mintha halott lenne. Volt egy laposüveg az irodaasztalán, amikor párszor meghúztam még DaSilva-ra is ivott a többi halottal együtt, annak ellenére, hogy ez azután volt, hogy visszahoztam mint sleepwalker-t.
A flaska nekem is ott van, és úgy iszik rá mintha meghalt volna. Szerintem bug, hogy olyankor megjelenik. Mivel amikor magamhoz tértem az orvosiban, ott benéztem a balra lévõ üvegablakon, és éppen ott próbálta DaSilvát szóra bírni egy ápolónõ. Van amúgy választási lehetõség amikor DaSilvával beszélünk utoljára. Alapból felrobbantaná magát, de lehet neki mondani, hogy ne tegye. Mondjuk azt nem gondoltam, hogy érdemi elágazás lesz így a storyban.
Tegnap este küzdöttem meg vele, meglepõdtem, hogy veteránon elsõre lement. :) De a végén már úgy néz ki, hogy Angela nem öli le, viszont amikor elsétál Carter, akkor hallatszik egy lövés, meg ugye elõtte ráfogta a pisztolyt. Utána a bázison az a feladat, hogy derítsük ki mit tud Axis, bár ezen a ponton kiléptem, de akkor most meghalt vagy nem? :D
Eh. Egészen faszán indult ez a játék, teljesen hangulatos volt, meg kellõképpen UFO-s, aztán ezzel az ethereal-os 4. fal lebontással egycsapásra tönkrekúrtak mindent, amit addig felépítettek.
Persze, jó poén, hogy én vagyok az ethereal, és akkor vettem át az irányítást, mikor Carter arcába robbant az aktatáska. Csak éppen az addig nagy nehezen elért hangulatot, azt, hogy beleéltem magam a játékba, azt zúzta tökre ezzel, hogy tudatosította bennem, hogy igen, én, a játékos irányítom Cartert. Plusz rám tukmált a játék egy szerepet, amit eszembe nem lett volna felvállalni, ha azzal kezdi a játék, hogy "te egy alien vagy, aki segít az embereknek fennmaradni", akkor intro után uninstalldel lett volna a sorsa. Amúgy is igencsak ledegradálta a játék az embereket azzal, hogy itt már nincs kutatás+fejlesztés, egyetlen emberi fegyver sincs már, mindent az idegenektõl loptunk, de ezzel a paraszt húzással még azt is elvette az emberektõl, hogy önerõbõl megvédhetik magukat. Gyakorlatilag ha Carter leütésénél választhattam volna azt, hogy nem, senkivel nem kapcsolódok, Carter öljön meg, akkor gondolkodás nélkül megteszem. Dögöljön meg minden élien, a játék meg bassza meg, hogy ilyen szerepet oszt.
Kicsit sajnálom, hogy ilyen lett, mert jónak indult, de ez a vége rendesen felbaszta az agyam. Még a közepén jártam, ajánlottam ismerõseimnek, most kérhetek tõlük sorban bocsánatot...
Lehúzós kritika, de semmit nem érint azok közül a dolgok közül, amiket én kifogásoltam. Nem igazán hasonló.
Én az AI lehúzását nem érzem olyan jogosnak, ha a csapattársak önmûködõek lennének, nem kéne egyet sem klikkelni a játékban, lejátszanák maguk az egészet. Szerintem akinek ez a baja, az nyugodtan megnézhet egy filmet is, ott nem lesz baj, hogy sok mindent kell csinálni...
Ez azért van, mert a betegség gyógyíthatatlan. Két befejezést néztem meg a háromból, Weaver kinyírja az összeset, Faulke humánus módon természetes halálig életben tartja õket. Weir-t nem vágom, mit csinál velük, azt a befejezést nem néztem meg, és nem hiszem, hogy szánok az egészre még annyit, hogy valaha is fogom...
"ha a csapattársak önmûködõek lennének, nem kéne egyet sem klikkelni a játékban"
Már miért ne? Mass Effect-ben tökéletesen mûködik, hogy a társak is használnak képességeket maguktól, de te is megmondhatod nekik, hogy mit nyomjanak. Itt semmit nem csinálnak maguktól csak rohangálnak és lövöldöznek.
Elég könnyû is a Mass Effect miatta. Nem emlékszem csatára benne, ami megizzasztott volna, bár ami azt illeti, csak az elsõ rész kb 2/3-ig ismerem a dolgot.
én most értem a végére és nagyon bejött. pár dolog mégis foglalkoztat.
az nagyon jó ötlet, hogy mi vagyunk az idegenek ez magyarázatot is ad a nézetre :D a döntések viszont eléggé súlytalanok szerintem kábé mindegy mit választunk ugyanaz fog történni. végén miért nyírnánk ki Williamst? Axist sem lehet megmenteni úgy tudom, DaSilva elég kétséges :D
azt sem értem Williams miért gondolta, hogy vége lesz az emberiségnek, ha bemegyünk a magba. az emberek szolgának kellenek? ez olyan furcsa nekem mindig, mert igazából egy fejlett technológiával rendelkező idegen faj építhetne robotokat is...
a főnököt szálltam meg, a befejezésnél nem világos, hogy miután újjáépítették a Földet az idegenek, lebulldózeroltuk őket? :D mert akkor a Weir dokit kellett volna választanom. Angela meghalt nálam, gondolom őt sem lehetett volna megmenteni, csak a másik kárára...
amik kimaradtak, de hiányoznak, az smg helyett egyértelműen tomygunt kellett volna, egyébként az M14 meg a Laser Rifle szépen helytállt a végéig ahol az M14 et váltotta a plasma- a másik nagy hiány az űrcsata, kellett volna legalább egyszer valami gunner pozícióban lövöldözni, de gondolom nem érte volna meg nekik a fáradságot.
kérdés, hogy vannak még hasonló játékok? a mass effect megvolt, valami más?
Gondolom ez a szó, hogy "spoiler" véletlenül maradt ki...