Rendben, 650€+10000 forintért viheted, de a posta 800€ lesz.
Korona járvány miatt a személyes átvétel nem lehetséges. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2021.09.17. 22:34:54
Én a konzolos verziónál azèrt nem kaptam manit a küldetésekhez tartozó pótokért, mert konkrétan nem is lehetett eladni a trailer store placcon. Egyszerűen nem is látta a játék az ilyen kiegészítőket... Igazából ezen soha nem mérgelődtem, konstatáltam hogy ez így normális, ezt/ így akarták a készítők. Nem oszt nem szoroz, max a játék elején, mikor minden egyes kreditre szüksége lenne a játékosoknak a további fejlődéshez.
Igazad van! Tényleg fenn áll még a jelenség.
Az lehetséges, hogy amit eladtál pótkocsi egy küldetéshez tartozott? Mert nálam az volt a helyzet, hogy egy szerelvényt kellett mentenem és elvinnem valahova. Egy CATert és egy hozzá tartozó lépcsős félpótot. Amikor a félpótot adtam el, akkor egy fillért sem kaptam érte, de közvetlenül utána ott a pótboltban találtam egy oldalfal nélküli félpótot és azért kaptam pénzt, amikor eladtam!
Fogalmam sincs miszerint történik mindez. Csak találgatok.
ez a trailer sell bug hogy a francban van még mindig a játékban? michigan egyik trailer storejába összeszedtem az összes utánfutót, miután már vagy ötöt bebuktam, várok a patchre vagy két hónapot, erre ugyanúgy nem ad pénzt értük! hát az anyjuk pitscháját már!
Túlbonyolítjuk. Felejtsd el az egységeket, mert azt csak egyik magyarázatomhoz használtam.
A lényeg:
Egy szóló teherautóra fel tudsz tenni KÉT DARAB (!!!)
deszkát, cementet, téglát, zsákolt homokot, beton BLOKKOT, fém tekercset. Kaját, szerviz alkatrészt, járműalkatrészt, üzemanyagot, olajoshordót
Vagy EGY DARAB
vasgerendát (Zártszelvényt), kis csövet, közepes csövet, szállító konténert (a kisebbet!) Betonlapot (a hosszúkást)
Mert ezek két helyet foglalnak, mint ahogy látszik is!
És akkor nem is erőltetném a nagyobb motyót, mint a Túlméretes konténert, NAGY csövet (4 hely!)
Fúrófej (5 hely!)
Mamutfenyő. Na ez kérdéses, de szerintem ez is 5 hely
Féláron?! Dehogy, viszont elcserélem egy 3080-ra simán.
Igen, észrevettem, hogy elbabráltam. Siettem, mert meló előtt voltam és kicsit kiidegelt a videószerkesztő is.
Úgyhogy az egészet 60 FPS-re konvertáltam át, emiatt lehet a darabosodás. Bár az előzőt is 60-nal csináltam, csak ott nem futott a játék 80 fölött.
Ennek ellenére néha a játék elég csúnya FPS droppokat csinál. Ez most lehet, hogy nem látszik a videóban.
Illetve azt vettem észre, hogy brutál mód dolgozik a GPU mellett a CPU is. Nem gondoltam volna, hogy így megterheli a játék vagy a játék felvétele. És ez még mindig csak FHD felbontású volt.
Mondjuk az éjjel az 1 óra játék alatt nem volt FPS drop a 3 monitorral. 1-2 beállítást visszább vettem, így 60 alá sem ment be az FPS.
Amit a rakományról írtál, azt nem értem.
Ezt a játékot is németek készítik?
A szerelvényen van 2 helyem (egység). Ez teljesen tiszta. A feladat megkíván egyet, de mit? Egységet? Mert akkor sokat vett le. Szerelvényt? Nem tudom, ez nem egyértelmű. És, ha nagyobb szerelvénnyel megyek?
Jah, most látom, hogy "adag"-ot írtál. De a szerelvényre feldobhatok 1 egységet is, akkor az 1 adag?
Ez így úgy baromság, ahogy van.
Vagy csak én nem olvastam a használati utasítást. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2021.09.17. 11:50:16
Brutálisan darabos vagy!!!! Be van kapcsolva a függőleges szinkron??? Az első SR-eddel nem volt ilyen gond!!!
Mit babráltál el?
Valamit csinálj vele, mert kifolyik a szemem!
Megint kinevettelek. De csak kicsit!
Balra fent a jármű, és vagy szerelvény kapacitását mutatja. Azt látod, hogy a két egységből kettő FOGLALT. Jelen esetben kétszer kettő, mert a póton is ez a helyzet.
Magában a küldetésben egy adag vasgerenda szerepel és egyet is vett el.
Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2021.09.17. 07:16:20
Megvolt az első konvojos vontatás.
Illetve a második is mindjárt.
Az elsővel még nem is volt igazán gondom.
Nade a második!
Ez valami szörnyű. A mögöttem lévő nem, hogy engem nem követ, össze-vissza csalingázik.
Nem tudom, hogy a fenébe csinálta, pedig 3 monitoron játszottam már, de felborult a gyöngyszem. És mivel elég keskeny volt az út, ezért nem tudtam mindjárt odamenni és segíteni neki.
Úgyhogy jó pár (10)méteren keresztül vonszoltam magam mögött.
Előzmény, hogy az AMD programja kiidegelt egy pillanat alatt, plusz a HWinfo sem működik rendesen, mert eltűnt a kártya ventilátora, a terheltségre meg 1,5%-ot jelzett fixen.
Maradtam volna inkább a zöldnél!
Köszi a sok infót!
Ennek a beállításnak akkor tüzetesebben utánanézek.
A fejlesztők megalkották a vajfát, a modder meg a fajaszfaltot hozzá.
Én gyorsabban megyek Alaszkában a tükörjegesnek kinéző aszfalt szerű úton és nem csúszkálok ennyire.
Majd rakok fel videót. Az éjjel toltam neki rakományostul. Benne lesz az 1-et kér, 2-t visz akció is. Vagy én nézek be valamit.
Mennyit írtam?!
Legközelebb szpojlerbe teszem az egészet!
Húúú. Az üzemanyagos pótokat valóban tele kapod. Ha találsz egyet, jobbára az is tele lesz. Előfordulhat, hogy hiányzik belőle, de nem jellemző. Azt is megsúgom, hogy ha küldetéshez tartozik, akkor csak a pótnak kell odaérnie az üzemanyagnak nem feltétlenül!
A rövid sárga az fa. A hosszú két egységes szürkésbarna az vas gerenda, de leginkább zárt szelvényre hasonlít.
Olyan nincs, hogy egyet kér, de kettőt vesz le! Életemben nem találkoztam ezzel a jelenséggel ebben a játékban!
A farönköket kezeli hülyén. Azzal vigyázni is kell, mert a célban EGY RAKOMÁNYT kér, ami ugye három szál minden esetben! De a felrakásnál, ha meg van határozva, hogy mennyi van készleten, akkor az SZÁLRA vonatkozik. Tehát, ha azt látod, hogy 3-6-9 van a felrakón, az valójában 1-2-3 rakomány. Csak nagyon halkan mondom, hogy az egyik mod pályán ezt össze tudta keverni. Ha felrakattam, akkor egynek számolta, ha kézzel raktam, akkor háromnak... Ne menjünk bele.
A "H" az egy gyors fokozat, ami leginkább arról nevezetes, hogy kevesebbet fogyaszt vele az autó, MERT:
Az automata váltóban is vannak fokozatok ami ugye nem kérdés. Rend szerint négy vagy öt. A fejlesztők ugyebár képtelenek voltak egy értelmes váltó programot írni, ezért betették ezt a "H" fokozatot. Ami valójában egy hármas fokozatnak felel meg. Esetenként lehet négyes is. Ez tisztán látszik a váltó xml-jében! És a lényeg.: Beteszed "H"-ba és ugye ott tartja. Ha enyhe emelkedőn, vagy hullámvasúton mész, akkor nem fog ide-oda váltogatni. Természetesen csak addig, amíg olyan nagy emelkedőhöz érsz, ahol már a motor nem bírja. Mert ott le fog fulladni. És ebből kifolyólag elindulni sem tudsz vele. Bár ezzel tudnék vitatkozni!
Enyhén saras útra is jól tud jönni. De figyelni kell, mert a sárban, vagy vízben a magas fokozat hátrány. Ott inkább az alacsonyak hatékonyak.
A gombokra csak találgatni tudok. A nevéből kiindulva a felépítmény, vagy valamilyen eszköz, amit a járműhöz csatlakoztattál (NEM PÓTKOCSI!) tud valami funkciót, amit vezérelhetsz is, akkor azt teheted rá.
Nnnna! Amit eddig a váltóról írtam, azt felejtsétek el. Mert az kapásból nem igaz, hogy kevesebbet fogyaszt. Pont, hogy ebben a fokozatban fogyasztja a legtöbbet. Mutatom:
Ez egy kutya közönséges alap váltó teherautóhoz. Ezzel kapjuk, ha veszünk egyet.
Amit látni kell a "táblázatban" HighGear AngVel="7.5" FuelModifier="1.8" Aki nem értené, az angvel a fokozat áttételének az aránya az EGYHEZ (A fejlesztők szakértelmére hívnám fel a figyelmet ismét, mert a valóságban ugye minél nagyobb az arány, annál lassabb/erősebb a fokozat. De ezt most engedjük el! Ha ezt így tudták egyszerűen megoldani a programozásban, ám legyen.)
Az első hülyeség részemről, ahogy itt is látszik a hármas fokozat 8-as szorzóval rendelkezik ez meg 7.5 De majdnem! . A második a fogyasztás, ami ha megnézzük, akkor a legmagasabb ötödik fokozatban egy 0.9-es szorzót kapott. egyes fokozatban ez 1.7 és a "MAGAS" fokozatban 1.8!!!!! Ha ezt valaki meg tudja magyarázni, úgy hogy azt el is fogadjam, akkor lerántom a Moszkva téren déli tizenkettőkor!
Szívesen értekezek még ebben a témában, ha valaki kíváncsi ilyenekre. Azt azért leszögezném, hogy minden egyes sor vagy érték jelentésével én sem vagyok tisztában.
Még egy kis spektrum tévé:
Azt ugye mondtam, hogy ezek szorzók. Magának a váltónak is van egy alap szorzója, mint látható: FuelConsumption="2.5" Na jó, de mit szoroznak? Hát a motor fogyasztását: FuelConsumption="6.5"
Sok minden ebben a játékban így működik. Például a tapadás is. Ott a kiinduló érték a talaj tapadása, amin megyünk. Ezt szokták, a modderek levenni 0.000000000000SEMENNYIRE, hogy jó nehéz legyen a pálya. Ezzel kapcsolatban majd töltök fel egy dejót, hogy az autópályás mod pályán ez hogy realizálódik! Minek is halogatnám?!?!? Annyit fűznék hozzá, hogy nekem most fent van egy mod, ami általánosságban módosítja a gumik tapadását (Természetesen a kedvező irányba) És plusz a tajga gumiját én szemérmetlenül eltoltam felfelé. Olyannyira, hogy a motorjának a nyomatékát is fel kellett emelnem!
Na ebből kezdjetek visszafelé osztani és megkapjátok annak az ASZFALTOZOTT autópálya szakasznak a tapadását!
Már csak egyet nem értek: Itt ezt miért kellett?
Ha mondjuk csinál egy sárcsapdát, ahol leveszi a tapadást nulla közelébe, azt mondom legyen. De itt mi értelme van? Ha csak az nem, hogy olyan drifteket szoktam lenyomni, hogy leesik az állam!
ÚrIsten, hogy én miket bénázok!
Netre fel sem teszem.
Vagy 20 percet tököltem a garázsnál, hogy akkor most milyen tréler kell, milyen felépítmény, nincs pénzem mindenre, útba kell ejteni ezt+azt, aztán kiderült, hogy a tank pótot tele kapom meg, nem üresen, mint MR-ben (nem is tudom, hogy HC-ban játszom vagy sem), úgyhogy akkor vissza az egész, mert van lóvé a felépítményre.
Jah és az egész abból adódott, hogy vittem volna a vasat (ami fagerenda) a hídhoz, csakhogy a telephelyre mellékúton mentem, visszafele meg a kicsit aszfaltosabb tükörjég utat választottam, csak azt nem vettem észre, hogy van rajta egy sziklaomlás, amit el kell takarítani, így a vasat (ami fa) oda használtam el, mert nem akartam már visszafordulni. Így kötöttem ki végül a garázsomnál rakomány nélkül.
Mondjuk az is szemétség, hogy 1-et kér, erre a kocsiról leszedi a kettőt. Vagy oldalanként kér egyet, mert két oldalra jelöli a "lerakás" helyét és azért viszi el mind a kettőt? Ezt nem vágom.
A váltómon van olyan fokozat, hogy H. Ez mire jó? Mint MR-ben az 1+?
A Custom Addon Action gombok mire jók?
Van belőle 8 lehetőség, de fogalmam nincs, mit lehet rá beállítani.
Számomra kormány nélkül,ami tud FFB-et , értelmetlen lenne tolni,más dimenzió...én G27-et használok....
A kontroller csak fa pakolásra, daruzásra,van mellé.
Sajna az a H váltó pedálos kuplunggal támogatás ami a MR-ben volt itt kimaradt,de így is használom ,persze kuplung nélkül,a H váltóra vannak bekalibrálva a váltó fokozatok így sem rossz de messze nem olyan élmény mint a MR,ben.
Ne is mondd én is nyomom a kézifék gombot ha kell, ha nem! Látszik is a dejóimon! Már gondoltam rá, hogy egyszer majd valaki szóváteszi, hogy mit bénázok vele!?!?!?
Szerintem ez a játék hibája. Az űrmérnök még ablak módban sem engedi kihúzni az egeret.
Egyszerűen a fejlesztők nem gondoltak arra, hogy valaki ne teljesen teljes képernyő(kö)n használná.
Köszi a fejlesztés infót.
Pont egy felfüggesztést kaptam.
Az a baj, hogy a segítséges infós paneleknél a naaaagyon okos készítők a szóközt jelölték meg, mint bezárós gomb.
Csak amikor jön egy ilyen ablak és a kocsin a kézifék nem húz be automatikusan (ami elég zavaró, tekintve, hogy MR-ben megszoktam, ha előhívom a kis menüt, akkor is behúz a kézifék) én meg elkezdek gurulni befele a tóba, akkor nem érdekel a hülye hint panel.
Akkor az egyszerűbbtől kezdve. Kormányról majd valaki más nyilatkozik.
A cross, azt jelenti, hogy játszhatsz a PS-esekkel is multiban.
Ez az első játék, ahol bekapcsolva tartom a szinkronizációt, a már említett akadozások miatt.
Az, hogy ki tudod húzni az egeret, az szerintem ugyanúgy a vindóz "hibája" mint hogy nem teszi le a tálcára. Nagyon idegesítő!!! Hogy száradt volna le a kezük, amikor ezt kitalálták!
Ha nagyon mögé akarsz nézni akkor vindóz+D (Ezt sem biztos, hogy beveszi elsőre!)
A fejlesztésekből elég sok van. 20 biztosan. Jobbára csokorba vannak szedve a járművek amikhez jó. Ezt le is tudod ellenőrizni amikor megkapod, van rá egy gomb. És ugye magukból a fejlesztés fajtákból is több van. Tehát, lehet az egy motor fejlesztés, ami mondjuk három autóhoz jó. Vagy egy emelt felfüggesztés ami csak egyetlen autóhoz, vagy egy váltó, ami a teherautók feléhez jó.
Fejlesztésekből a leglényegesebbek az összkerékhajtás, diffizár és a felfüggesztések! Aztán jöhetnek a motorok, váltók.
El is felejtettem kérdezni, hogy ez a Crossplatform, ami most (vagy régebben) belekerült, mit jelent pontosan?
Együtt játszhatok PS játékosokkal vagy PS-en is játszhatom, ha megvan PC-re.
Én az előbbire tippelnék.
hi. Ti milyen kormányt használtok a Snowrunnerben? érdemes befektetni vmi jobb kormányba? fejlesztettek a H váltón, egyáltalán van már benne? thx. üdv.
Az kemény. Én meg nem győzöm nézegetni a térképet.
Mondjuk, ha jobban odafigyelnék, akkor talán kevésbé kellene, de ez most nem megoldható.
Azt el is felejtettem írni, hogy itt sokkal jobb a belső nézet, mint MR-ben.
És a tükrök is működnek megfelelően.
Összeszedtem egy fejlesztést. Azt írta, hogy a jelenlegi kocsimra nem tehetem fel :(
A szünetmentest kivettem a sorból, így nem lesz sípolás.
Jah, amúgy érdekes mód akkor kezdett el sípolni, mikor a tátrával ezerrel repesztettem és az FPS is 150 körül járt. Bezzeg mikor csak cammogok, akkor beesik 100 alá is. Nem is értem.
Azt sem, hogy, ha bekapcsolom a vertikális szinkronizációt, akkor miért lesz a 144 Hz-es monitoron 36 az FPS. Ha kikapcsolom, akkor meg 2300 MHz-en járatja a GPU-t és állóképnél akár 1500-ra is felszökik az FPS. Fekete képernyőnél 2000 fölöttit is elér.
Az AMD VGA-val meg nem vagyok megelégedve olyan szempontból, hogy a szoftver egy hulladék az nvidia-hoz képest.
De az is lehet, hogy én nem tudok valamit rendesen beállítani. Vagy extrában még a játék is cseszekszik, hogy fullscreen beállítás mellett is ki tudom húzni az egeret a játékból. Plusz, ha alt+tabozok, akkor nem teszi le tálcára, hanem otthagyja a képernyőn. Alig tudom mögüle előszedni az ablakokat.
A winben beállítottam, hogy minden kijelzőn legyen tálca és a mocsok az extra tálcáknál nem teszi az óra mellé a kis ikonokat. Azok a fő monitoron vannak, amin természetesen a játék is fut.
Visszaregisztráltam az autópályás (Hájvé Hólinra) Már csak erő kell, hogy újra nekiveselkedjek. Rohadtul gyűlölök kétszer csinálni valamit!
Az egy hiba. Az új verzió 15... összeveszik a... a franc se tudja mivel. Lehet, hogy ez is mod pálya hiba, mint a fehér fák. Amik mondjuk megszűntek.
Le is szarnám, de éjszaka kivakuzza az agyad! Azért váltogatok át nappalra...
A MEMÓRIÁM???? Úgy öregszem, hogy arra nem emlékszem, mi történ egy órája!
de tájékozódásban mindig jó voltam. Egyszer egy haverom azt mondta, hogy: "Téged térképpel etettek gyerekkorodban!"
Mitől volt olyan világító piros a kocsi, meg a vontatmány?
Használsz valami külön programot a térképre egy másik monitoron vagy mindig kivágod, mikor bogarászod?
Vagy ennyire jó a memóriád, hogy fejből megy mi, hol van?
Reméltem, hogy a falas trükköt valaki díjazza! És igen azzal azt akartam példázni, hogy itt már a vajfák nem fognak a két szép szemedért bennmaradni UGYABBAN A KETRECBEN!!! Direkt ezért választottam ezt a felépítményt, hogy megmutathassam.
A fejlesztőknek több szabadalmuk is van: GUMIVAS, ZSÍRKŐ és a VAJFA!
Megint jönnek a hardver gondok?
Nem tudtam, hogy a játéknak ilyen alapvető problémái vannak. Nem találkoztam velük a fórumában. Ha gondolod nézz utána.
A KSIVA egy ellenőrző kód, amit minden indításnál generál a játék. Leginkább hibakereséshez kell a fejlesztőknek.
Kicsit pánikban vagyok, mert nincs mivel lekötni magam. Lehet, hogy újból nekifutok az Autópálya Felújítás régiónak, ami nekem nem működött, mert nem tudtam átmenni egyik pályáról a másikra. Amikor megjavult, akkor meg a mentéseim nem működtek. Így kénytelen voltam megsértődni. Az az a pálya, amin az óriásdaru lehetetlenségét demonstráltam, de azóta már van erősebb darum...
Úgy látszik mostanra hanyagolhatom a dolgot.
Az FPS szám egész jól alakult némi beállítást követően. Nameg a nyelvet is sikerült angolra visszaállítani.
Ezerrel tépek a Tátrával, erre elkezd sípolni a szünetmentes, mint állat.
523W-nál 110%-os a töltöttsége.
Kicsit babrálom a HWinfo-t, erre bezárja magát.
Itt az ideje aludni menni.
Kinyírtam a játékot.
Gondoltam megnézem, milyen nyelvek vannak benne.
Az orosznál kifagyott. Még a hibajelentést sem volt hajlandó elküldeni.
Utoljára meg olaszra volt rakva. Na, másik irányba sikerült elmennem, most a németet nem tudom továbbgörgetni.
Mi akar lenni ez a KSIVA dolog?
A játékban is lehet választani, hogy akarom nézni vagy nem.
A gémeden mindjárt az elején jót röhögtem.
A fapakolás tényleg nem az erősséged, de ügyesen a helyükre toltad a garázsnál.
Mondjuk a tapadáson tényleg nem ártana állítani, mert ilyen sebességnél azért nem csúszkálhatna a több mázsás, rücskös fa.
Ez inkább olyan, mint valami teflon bevonatú vascső, mert a rendes vascső sem csúszkálna szerintem így.
Legalábbis nem ilyen elindulásnál, meg ilyen lassú kanyaroknál.
Amúgy kontrollerrel vagy kormánnyal, nem tudom melyikkel játszod most, nem lehet finoman adagolni a gázt?
Jaaa, nem zavar.
Nem nézem vissza, mit csináltam.
Egyszer elég volt.
És amúgy is adtam már pár áldást Istvánnak én is.
Azt tényleg nagyon sajnálom, hogy nem videóztam le amikor bukfenceztem egyet, túléltem, majd rövidítésnél jól elakadtam. Ez úgy az első 10 percben.
Még én is röhögtem szerencsétlenségemen.
Hát még ti hogy röhögtetek volna.
Jocó!
A kisebb piszkálgatások ellenére itt mindenkit a jó szándék vezérel.
Ha pl Józsi vagy Eta látta volna miket bénázok a játék kezdetekor, szerintem szóba sem álltak volna velem itt a fórumon. :)
Köszi a bókokat!
Legalább én is nevethetek.
Téged sem néznélek, ha nem ismernélek.
Így viszont egész más.
Megnevettettél! Őszintén felkacagtam, amikor az országúti gumival akartál a mocsárba menni, vagy amikor kikerülted a tanya után az ártatlan pocsolyát, vagy amikor Alaszkában beragadtál a hóba.
Itt nincs választásod, hogy fejleszted-e a járműveket! Első a tapadás, amihez kell a jó gumi. Ezt még elmondom, mert rohadtul nem egyértelmű. Az a jó gumi, amelyik ránézésre is jó. Tehát nem az amelyiknek a legmagasabb az ára. Legyen jó mély barázda rajta!
Nem bírtam egyszerre végignézni. Hagyok későbbre.
Mennyivel másabb így nézni, hogy egy "ismerős bénázik", mint egy vadidegent... Fél percen belül a csatornát is letiltottam volna!
ÚT-LE-ZÁ-RÁÁÁÁS??? (5:35) Nekünk ilyen nem volt! (Valaki cáfoljon meg!)
Farkast észrevetted út jobb oldalán a víz mellett? (33:29)
Eddig csak találgattam, de most lett ziher: Azért nem találom a mod pályákon a rejtett autókból egyet vagy kettőt, mert az elsőt nem számolja. Lám itt meg az "első teherautó" már a második talált jármű! Sejtettem én, hogy itt van a kutya elesve, de most lettem biztos benne! Ahogy nézem Jocó "szerencséskedését" (olyan jó mosolyogni rajta.) Én vagy tízszer megcsináltam a játék elejét és már ott tartok, hogy 5-7 percen belül a garázsban vagyok! Nyilván elsőre nem voltam olyan okos!
Pont amit már linkeltem a 2915-ben még nincs kész, de azóta toltam fel egyet kettőt hármat
ami már nézhető.
Jocó. Bár nem erre találták ki, de lehet azt mondani a játéknak (valójában a gépnek) hogy magasabb prioritáson futtassa a játékot. Régen ezt lehetett anélkül is, hogy elindítottuk volna (Windóz 7)
Én ezt arra használom, hogy amikor még bétában van és nincs optimalizálva, akkor akadozik. A képkocka megvan, de mégis kifolyik a szemed, majd az agyad is, mert darál (lagol) a játék.
Feladat kezelő - részletek - jobb az ekszén és prioritás beállítása: Magas. (Valósnak nem tudom, hogy van-e értelme!?!?!?)
Nem biztos, hogy a VGA nem bírja. Nézd meg valami monitorozó programmal mi van csúcsra járatva.
Oldgamer!
Sajnos azt kell mondjam, hogy neked szar! Mert mire való az xml szerkesztés, ha nem arra, hogy a kacsázáson segítsen és mondjuk nagyobb kormányszöget adjak az egyébként tényleg kicsit béna tajgának!?!?!? Szóval, irány a lottózó, és másfél - két millából már EGÉSZ ELFOGADHATÓ pc-t össze lehet dobni! Na most irigykedj!
Mondanám, hogy el vagyunk kényeztetve, ha egy PS áráért kapnék egy VGA-t. De annál sokkal többe volt, hogy egy ilyen játékot ne tudjon kihajtani 144 Hz-es monitoron FHD-ben egy csúcskártya. Ami azért is furcsa, mert először ki tudta hajtani, aztán visszaesett a felére. És ennek a kártyának 2K-n is működnie kellene. De lehet, hogy a felvétel kavart be neki. Az 60 FPS-re van beállítva.
Na mindegy. Ez van. Kicsit csalódás.
A grafikára MR-ben sem volt panaszom. Feltettem egy mod-ot és igazság szerint most nem látok különbséget a kettő között.
Azt leszámítva, hogy éjjel erőteljesen szemcsésedik a kép, ami nagyon zavaró. Ilyen nem volt MR-ben. Ezt sem értem.
Videóban ez is látható. Aztán áttekerem az időt nappali szakra, mert ez a ködös nyavaja nekem nagyon nem tetszik.
A beúszó falevelektől a hányinger kerülget. MR-ben ilyen sem volt.
A fenyő szerű fák ágaiban való elakadástól meg az idegbaj. A videó vége felé van ilyen is benne.
A fejlesztési rendszert egyszerűen csak nem szeretem. Minden játékba bele teszik ezt a nyavaját, mert a nagyközönség ezt szereti. Igencsak lecsökkenne a játékok száma, ha olyannal nem játszanék, amiben ilyen van. Úgyhogy elviselem.
Még jó, hogy X4-ben ilyen nincs, csak a rabszolgáknál. De lehet X5-be már beletolják. "Nem vezethetsz rombolót, mert csak 10-es szintű vagy és 100-as kell hozzá!"
Ha egyáltalán nem tetszene a játék, akkor nem ültem volna elsőre ennyit előtte.
Már azon gondolkodtam, hogyan kellene az egérgombokat felkonfigolni a gyors váltásokhoz.
Jocó!
Szintén üdv a SR-ben! Most még talán furcsa a játék fejlesztési rendszere a számodra, de 8-10-óra (?) elteltével a lényeg fejlesztèsek elérhetővé válnak...legalábbis ami a nem túl macerás feladatokhoz való jármű képességekhez szükségesek. Furcsa olvasni tőled, hogy néha 60 fps-re esik le a játék, mivel mi konzolosok fix 30 fps-en nyomjuk.
El vagytok ti PC-sek kényeztetve az a helyzet. Van bennünk irányotokra értve egy egészséges irigység na... :) Azért remélem a grafika tetszik, lényegesen szebb mint a MR nemde!?
Józsi!
A Red canyon-t én is dobtam a levesbe 1-óra játék után, a sivár köves, iszonyatosan hupnis pályaszakaszok teljesen kiidegeltek. Ahhoz túl nagy a térkép, hogy 5 km/h-val végigzötykölődjek egy feladat kedvéért másfél órát.
Nekem egyébként az egyik kedvenc járgányom az erősebbik Freightliner volt alacsony rugózással alkalmazva. Iszonyatosan erős, fürge, kicsi, és nagyon fordulékony, jól vezethető vas. A Tajga is remek kocsi, talán az irányíthatóságába tudnék belekötni, nálam gyorsabb tempónál sok esetben arra ment amerre nem akartam. :)
Mintha kissé komótosabban reagált volna a kerék mozgása az elvárhatóhoz mérten, emiatt úgy kacsáztam vele betonon nagyobb tempónál, hogy részegnek véltek volna a játékban nem létező lakosok ha látnak. :)
Terepjárókat én sem igazán használtam, szintén kisebb teherautókkal oldottam meg a felderítéseket.
A videóidat nézném már, de nagyon sokat ül rajtuk a feldolgozó.
Lehet, hogy az adott időszakon belül feltöltött mennyiség számítana a feldolgozás során?
Rég nem töltöttem fel és most a két és fél órát az éjjel alatt megcsinálta.
Most egy másik gépről töltöttem fel és meglepő módon mindjárt 54 Mbit/s sebességgel tolta.
Ahogy sejtettem, valamit a gigabyte és/vagy valamelyik programja cseszekszik a feltöltésemmel. Mert ugye járt hozzá cfos program, amit miért is ne felpakoltam a jobb játékélményért...
A meg nem kapott DLC-k közül talán a Western Star 49X ami érdekelne. Nagyon hasonlít az MR-es Western kamionra és az nagyon bejött. Persze lehet, hogy itt meg jól elcseszték és csak pénzkidobás lenne. Na nem mintha pár euró a földhöz vágna.
A tanácsot köszi, majd mehetek vissza küldiket felvenni. Valahogy sejtettem, de mondom, így az elején még ráérek. Van azért egy-két nagyon zavaró aspektusa a játéknak.
Amolyan X-es fíling, mikor nem érti az ember, hogy a fejlesztő miért más kezével vakarja a fülét a lába között átnyúlva.
Na, a kanyon ment is a levesbe. Túl öreg vagyok már ahhoz, hogy bohócot csináljak magamból!
Nnnna, ezt magyaráztam nemrég.
Ezen a traktoron két kutyaközönséges tajga gumi van, csak az egyik tengelyen a normál szorzóval, a másikon meg el van állítva. A játék így kezeli a gumik méretét. Egy aprócska "probléma" van vele: Mindkettőnek ugyanaz a tapadása!
Én azt mondom, hogy zseniális megoldás. (Olyan ritkán dicsérjük a fejlesztőket...!)
Ez az a pálya amin kiélheti mindenki a faszállítási perverzióját. Csak azt kell rajta csinálni, de azt sokat!
Próbáltam utána bogarászni, hogy miért vannak meg nekem fizetős kiegészítők, de nem jöttem rá. Talán volt valami eksön, vagy jött egy múló rosszullét a cégnél és odaadták ajándékba véletlenül.
Ha ez vigasztal, kisautót nem használok a játékban. Sokszor akkor sem, ha kifejezetten arra írnak küldetést. Ahol elfér a teher, ott én megyek.
Tehát, nálam a dzsippakk bukta. A Brigadéros is inkább szép, bár az amerikai vasak között a felső kategóriában helyezkedik el.
A fennmaradó kettőt meg szintén nem használtam semmire. Valahogy megvannak a kedvenceim, amiket ismerek és inkább azokkal megyek. Persze, ha egy mod pályán "csak az van..."
Így, hogy belegondoltam, nem sok amerikait használok. Szépen eltolódtam a ruszki oldalra. Pedig szerettem nagyon a White-ot. (Viszonylag gyorsan megvan) és sokat bohóckodtam a Twinsteer-el is. Aztán jött a Tajga... Örök libling! Az elődjére kezdek épp rászokni. A kanyonba már eleve azt üzemeltem be. A Tumblerben azért van, mert ott szereztem be és teszteltem. Átment.
Ja igen! Az oktatórésznek ott van vége, hogy megmutatja, hogyan kelj át egyik pályáról a másikra. Azzal már MINDENT IS TUDSZ! Jobbára érdemes azonnal vissza is térni.
Nekem csak a dzsip nincs meg a Brigadérost megvettem, mert tetszett (1200 huf)
A többit viszont megkaptam valahogy. Biztos nincs meg az utolsó kettő?
Feldobtam hirtelen én is még egy-két dejót, hogy legyen min rágódniuk.
Befejeztem a Tumblert. és áttértem a Vörös Kanyonba. Elsőre kicsit furcsa volt, hogy sivatagos - félsivatagos pályán saras lesz a gumim... Először azt hittem, hogy Oldgémerrel közös "ismerősünk" készítette a pályát, (Remoh667) mert annyira elmebeteg utak vannak benne, de nem. Nincs értelme duplán pakolni.
Ha jól számoltam, egyetlen fa sincs a térképen! Nincs borulás! Nincs rézsűn kapaszkodás. Biztosító kötél...
Áppgrédeket nefeledd! Attól lesz jobb a bicaj! És itt a helyi küldetéseket is fel kell venni! Ha találkozol egyel nyomj rá gyorsan okét, mert baromi bosszantó, ha emiatt kell visszamenni a helyszínre!
Felvételnél fixen 60 FPS van beállítva, H264 (CPU) kódek és 100-as minőség.
Konvertálásnál 60 FPS a kimenet, FHD, mert most FHD-ban vettem fel, a kóked szintén H264 mp4-es konténerben, viszont a minőséget 23-ról 20-ra toltam fel. Így nagyobb lesz kicsit a végtermék.
Érdekes módon a procit most rendesen kihasználja, 80%-ra megpörgeti és rövidebb ideig is tart a konvertálás, mint a videó hossza.
Aztán, hogy a YT majd meddig ül rajta...
2 óra 30 perc lett az első videó úgy, hogy kivágtam belőle a beállítási manővereket.
Sajnos az elejéről lemaradt, mikor a furgonnal bukfenceztem egyet. Szerencsésen talpra érkeztem, aztán meg az út mellett beragadtam és nem tudtam kijönni. Úgyhogy visszaállítás lett belőle.
Úgyhogy első bénázásaimat majd megtekinthetitek sűrű pörgetgetések mellett.
Lehet, hogy fel kellett volna gyorsítanom kétszeres sebességre a videót.
Az MR-ben az különösen tetszett, hogy egyszerű, mint a faék.
Itt nem lenne gond a sokféle anyag szállítása, meg, hogy nem tudok "rendesen" tovább haladni, míg nem vittem cuccot.
De ez a szintezős XP rendszer, meg a pénz és, hogy a kocsikat sem lehet csak úgy akárhogy fejleszteni. Ez annyira nem jön be.
Nem csoda, hogy teljesen új játékot adtak ki.
Ez már egész más kategória. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2021.09.12. 22:15:29
Akkor olyan csomag nem létezik, amiben minden benne van.
Érdekes.
Mindjárt toltam is vele majd 3 órát.
Azért nem egy MR, egy-két dolgot szokni kell. De az nagyon jó, hogy a sebességekre külön billentyűket állíthatok be és nem kell szenvednem az egérrel, mert az itt, most nagyon horror. Főleg, hogy hiába állítottam be teljes képernyős módra, az egér akkor is ki tud szaladni a másik monitorra. Első körben csak 1 monitorral toltam. Az is érdekes, hogy időnként volt azért 144 FPS is, aztán valahogy nagyon beállt 70-re. Próbáltam állítgatni a grafikát, de nem változott. Nem értem, de ez biztos a játék nyűgje, nem a kártyámé.
Jah, mocsok tutorial Michigan-ből elhozott a havas Alaszkába, aztán magamra hagyott.
Alaszkában csak 1 kút van, úgyhogy 2 járgányom is várja az üzemanyagot.
Szerencsére garázsból még lehívhatok párat.
Franc, franc, franc.
Játék behúzva.
Épp akcióban.
És, ha már, akkor SP1 és SP2 is.
Viszont nem értem, hogy miért maradtak ki DLC-k.
Azt hittem az SP-kkel megkapok mindent.
De úgy néz ki, hogy nem.
Legalábbis olyan, mint Jeep Dual Pack, GMC Brigadier, Clasico Pack, Western Star 49X, Navistar 5000-MV Tractor nincs benne.
Hy!
Valamiért az jött le nekem eddig, szereted a pakolászós, daruzós feladatokat...persze lehet nem a farönkök esetére értve akkor ezek szerint, bocsesz! De szépen megoldottad ahogy látom, nem tettél meg üresen utat feleslegesen. Fát fával.. :) Én vittem mammutfenyőt hosszú platón úgy, hogy az elsőt rögzítettem, majd daruval megemeltem a következőt, ezután ráfektettem a másodikat. A darugémmel leszorítottam a fenti darabot, így olyanná vált, mintha az is fixálva lenne. ( kicsit kilenghet, nem esik le ) Kiléptem a daru menüből ( leszorító erő megmarad ) és már indultam is tovább 2 db mammutfenyővel. Két platós megoldás is remek ahogy te csináltad, de a gyári kocsijaim egyike sem volt olyan erős, hogy a nagy emelkedőn felkapaszkodjanak, az én megoldásommal ippen hogy elbírt a vasam. Meg látom platón viszel platót. Nem apróztad el, inkább ilyenmód szeretsz bìbelőni a játékkal ezek szerint. Így valóban nem lesz unalmas a game. :)
Már nem emlékszem, hogy írtam volna, miszerint megtaláltam volna az összes járgányt... szerintem nem. ( ha jól emlékszem ) Nem is igazán izgatott, hiszen volt kreditem elég, tudtam venni bármilyen gépet. A vége felé az Iceberg volt a favorit azt tudom. ( mod )
Azért remélem nem csalódtál ebben a pályában, ugye ajánlottam. A mocsaras rèszt azért kerültem ha lehetett, főleg rakományostul. Bezzeg te beletrappoltál rendesen, tuti varacskos disznaj voltál előző életedben! Na kitartást továbbra is!
eta!
Igen, említetted, hogy erőt szívsz jelenleg, majd később visszatérsz újra. Bezony, néha kell kicsi szünetet tartani.
Oldgamer!
Valamiért neked úgy jött le, hogy én szeretek rönköket szállítani. Pont hogy nem, mert nehéz benne sumákolni. Ide a hegytetőre, ahonnan a mamutfenyőket veszem fel, az összes építőanyagot felhoztam egyszerre, az összes küldetéshez. (Négy fa, két vas, két cement és még két szerviz alkatrész is!) És még a generátor is felcibáltam abban a körben. De a rönkökkel becsületesen kell ide-oda furikáznom. Kivéve ha...
De már tudom hogyan oldom meg. Egy félpótra felgórom az összes szállítmányhoz szükséges szálfát és egy kanyarban leterítem. Kivéve azt a rengeteg mamutot, amit nem tudok egymásra tenni.
Eleinte úgy volt, hogy azokkal a járművekkel oldom meg a pályát, amit ad, de elgyengültem. És igen. Azt reméltem, hogy a kis mamutok megnőnek, ha becsomagolom őket. Nagy poén lett volna. Sajnos a készítő nem így gondolta!
Apropó! Ha te ezt a pályát megcsináltad, akkor susogd csak el szépen, hol vannak a "rejtett" járművek, mert megint nem találok kettőt! Minden mod pályán ottmarad egy, vagy kettő autóm. Egyszerűen nem veszem őket észre! Pedig már tóból is szedtem ki...
Jocó!
Itt egy-két helyen tetten érhető a farönkök tapadása. Főleg a végén, amikor felrakom a hosszú kupac tetejére. Valószínűleg így "leeresztve" sem lesz jó, mert a völgy másik oldalán felfelé visz az út és így is kicsúszna. De ha a völgyben kirakom a mamutot és becsomagolom a hosszúkat, már akkor is előrébb vagyok.
Nem kell megideologizálni, miért veszed (vetted) meg a HóFutót! Egyszerűen csak "üsd le"! Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2021.09.11. 06:10:10
Jövünk haza ma kocsival, látom, hogy szemből jön valami terepjáró szerű, mögötte egy utánfutó megpakolva fával.
Ez jel.
Május óta nem toltam.....de nálam még tart a nyári szünet...így nem tudom még mikor fogok neki megint.....
De megmondom őszintén nem is hiányzott,1 év után jó egy "rövid" szünetet tartani
Így aztán a mod pályák sem érdekelnek ,még sok a lemaradásom a gyári mapokon,főleg hogy "Hard" modban tolom megint újra és Alaszkánál ért a "hőség-nyári szünet" így van feladat bőven,már ha kedvet kapok hozzá megint valamikor.... Utoljára szerkesztette: eta32, 2021.09.10. 13:07:10
Na, én ott borultam fel ötször a GMC-vel csak lefelé! És majdnem likvidáltam is miatta pályát, de erős voltam!
Jocó!
Esküszöm, hogy amikor visszaindultam, az volt az első gondolatom, hogy leugratok!
Én inkább azon vigyorogtam, hogy nemhogy felmegyek, de viszek magammal KÉT RAKAT BETONLAPOT!!! Le is rakhattam volna már a hegy másik oldalán, mert csak hurcolászom. Ráadásul az a másik hegy tetejére kell egy hídhoz, csak annyira megörültem nekik, mert nem ám "boltban" találtam, hanem egy másik kiszolgálóhelyen a földön!!!! És mint egy kis hülyegyerek aki ragaszkodik a zsákmányához, cibálom ide-oda!
Neked orvoshoz kellene járnod.
Az a fatákolmány nem bír el egy ilyen járművet! Neked meg az a legnagyobb bajod, hogy elakad a pótkerék egy olyan helyen, ahova ilyen gép fel sem mehetne?!
Tiszta GTA. Nem is értem, hogy mit vacakoltál a lejövetellel olyan sokáig. Nagy lendület és megnézzük, hogy repül a kamion.
Ráadásul még a táj sem volt szép a fehér fás jelenség és enyhe köd miatt.
Ejnye, szidod a kedvenc pályámat!?
Erre a járműmentéses feladatra èrtettem múltkor, hogy az egyik legmacerásabb. Itt én a mod-os Iceberg-el vontattam el a kocsit, de nem ott ahol te. Az egyik oldalsó meredélyes úton, egy fenti híd alatt. ( ahol lehajtottam )
Na az kemény volt, de látom te is megoldottad valahogy. :) Ez a mocsaras rész elég tré, a hegyi utak tetszettek nekem leginkább, ott másmire kell figyelni majd.
Most kicsi szünetet tartok a SR-re értve, közel másfél év után kezdtem a befásultság jeleit tapasztalni magamon. A kapkodásom rengeteg boruláshoz vezetett, jobb ha később visszatérek majd. A kontroller érdekében is... Az írásaitokat figyelemmel követem továbbra is, sokat lehet tanulni belőlük!
Ma nektek szülcsinapcsitok van! (09.09) RILÍZ! Én meg kezdek imádkozni egy újabb PTS-ért.
Mindig elcsodálkoztam, hogy az emberek csak azért mert megtehetik, teleaggatják mindenféle felesleges dologgal a járműveket. Pótkerék, hatalmas kémények! Sárvédő, etc
Túl azon, hogy egy pótkeréknek annyi haszna van mint egy elmorzsolt imának, legalább akadályoz a haladásban!
A mod pályákon némelyik fehér. Még nem véltem felfedezni összefüggést, hogy melyik és miért. Mert mondjuk annyira nem is érdekelt.
Eleinte a gyári pályákon (a korábbiakon) is fehér volt némelyik. Gondolom valami új eljárás miatt egyik másik fában keletkezett némi ellentmondás és amíg távol vannak addig nem kapják meg a rendes textúrájukat. Amikor "be-LOD-ol" (Erre a kifejezésre nem vagyok büszke) akkor már normálisak. Szóval amikor közelebb kerülnek és átváltanak másik - részletesebb textúrára... Ezt a fejlesztők nyilván javítják, vagy már ki is javították. De a modderek valószínűleg tesznek rá!
Most akkor fehérek a fák vagy nem,,,,????....... Utoljára szerkesztette: eta32, 2021.09.09. 00:49:47
Máris belopta magát a szívembe!!! Ja nem!
Elkezdtem a pályát és tíz perc alatt nyomtam öt Alt-F4-et! Aztán úgy döntöttem másfelé megyek. Ez a tíz perces szösszenet, már csak az egy órás kínlódás vége volt csak. Nem véletlen fogyott ki a GMC-ből az összes nafta. Az a nyomorult olyan helyen is felborult... Ezt akartam megmutatni, hogy belesüllyed a sárba és egyszer csak már az oldalán fekszik. MAGÁTÓL!!! De minthogy előtte háromszor eljátszottam, most juszt se sikerült.
Ja igen. Még a feltöltés sem fejeződött be, úgyhogy písz! Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2021.09.08. 22:00:50
De csak felpakoltam a hosszú fát a kocsira!
Igaz, hogy kijönni már nem tudtam egyedül.
Azt nem is értem, hogy a fenébe tudtak így elakadni. Legalábbis a rövidebb sárga, amiről leakasztottam a vontatmányt is. Ott teljesen értetlenül álltam a dolog előtt. Pedig az elmélet az lett volna, hogy annak a segítségével húzom ki a másikat.
De végül csak kellett a harckocsi. Viszont átvonszolni a rövidebb úton már nem mertem. Inkább kerültem egyet kényelmesen.
Neked aztán van türelmed!
Amit azzal a két sárgával küzdöttél... Én már rég menesztettem volna őket a térképpel együtt! De jó, hogy a SR-ben már kedvemre cserélgethetem a járműveket a garázsban!
Akkor is kicsúsznak a rönkök, ha rájuk teszem a csipeszt. Max lassabban.
Az úton levő "gallyak" - ágak - stb már picit másképp néznek ki nálunk. Itt írtak rá egy furcsa algoritmust. Miszerint: Megakaszt először, másodszor, de talán harmadszor is, de egy adott számú próbálkozás után "összeomlik" és semmissé válik. Ez sokaknak nem tetszett. A valósághoz nyilván semmi köze, de nekem az sem tetszett, ami a MR-ben volt!
Most annyira nem rémlik, de már mintha több fajta is lenne, mint akkor volt!
Van a legáltalánosabb, ami egy viszonylag egyszerű szálfa. Ez tudja előbb leírtakat és ha már említjük, akkor csörlőzésre is alkalmas. ha egészen odahúzod magad, akkor szintén összeomlik és megsemmisül. Ezt csak bosszantásra, vagy épp segítségképp rakják ki a fejlesztők.
A következő fokozat a "nagy fehér" ami már ágasabb, nagyobb és kifejezetten azért rakják ki, hogy arra ne nagyon akarj menni. De nem áthatolhatatlan, mert ha az ágasabbik végével kitartóan próbálkozol, vagy jármű képességei jobbak, akkor át lehet rajta kelni.
Viszont van az űr fa, ami egy elszáradt fenyőre hasonlít és ritkán van egyedül. Ezt kifejezetten azért rakják ki, hogy "Márpedig te itt nem mész át!" És valóban. A fa maga olyan anyagból van, amit még a Star Trek-ben sem találtak fel! Úgy tudnám leginkább szemléltetni és magyarázni, hogy az a fa az elejétől a végéig, maga HIT BOX. A hitboxok hitboxa!!! Erre írtam nemrég, hogy egy két kilométeres tehervonatot is egy milliméteren belül megállít! Akár a hegyével is!
Az utolsó kettő nem biztos, hogy csörlő pont.
Jaaaaaaaaa, és vannak a gyökerek. Most a gyökerek töltik be azt a szerepet, amit anno a gallyak. Rohadt utálatos dolgok. Nem rombolhatók, de hajlanak. Leginkább a pótoknál szoktak érvényesülni. Úgy akadnak beléjük, mint egy kampó, de a gépeknél is tudnak fejfájást okozni.
De minek is magyarázom ezeket, amikor a héten, de legkésőbb a jövő héten úgyis megveszed a SR-t?!?!?
Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2021.09.08. 06:29:22
Majd rálesek. De nem ma, mert ma menni kell dolgozni.
A "csináld azt, amit én"-re úgy értettem, hogy gyere velem. Ha pontosan, szinkronban azt csinálná, amit én, akkor káosz lenne. De pl. konvojnál az lenne a jó, ha jönne a nyomomban. Akár szó szerint is. Bár ilyenkor, ha bénázok, akkor ő is. Amúgy meg követi a keréknyomom.
A rönkökre még az jutott eszembe, hogy lehet már másképp kezeli a játék a mozgatható elemeket.
Voltak ilyen jellegű játékok.
Bizonyos állapotukban van egy fix pozíciójuk. Aztán akármit csinálhatsz, az úgy marad. Ha nekimész, akkor megállít, ha magadra rakod és elindulsz, akkor az egy helyben marad, max leesik a földre. Gravitáció ugye.
Amíg nem rögzíted, addig igazán nem tudod mozgatni. Illetve vannak feltételek, pl daruval odébbteheted.
De ez csak elmélet és ez sem teljesen igaz a játékra. De valami hasonlót tudok elképzelni.
Ha otthagyod a darut a rönkökre nyomva, akkor is lecsúsznak a kocsiról?
MR-ben vannak azok az idegesítő gallyak az úton. Ha pl. pont velem szembe van a gally vastagabbik fele, akkor egyszerűen megállít. A harckocsit is. Asszem benne is van a videóban, hogy ki kell kerülnöm. De lehet, hogy az a 3. részben van.
Ha keresztben van az úton és ráakasztok egy kötelet, akkor magamat oda tudom vonni, illetve el tud fordulni a középpontja körül. Aztán vissza is tud fordulni magától is. De odébbcibálni nem tudom. De odébbtolni sem.
Viszont van az a piros dög az elején a tolóval. Azzal úgy emlékszem, hogy odébb lehet tolni. Egyszer legalábbis megnéztem, hogy mire jó a toló.
De lehet, hogy csak "összeroppantotta". Ha elég nehéz verdával mentem át rajta, akkor láthatóan megroppant. És mintha a pót már könnyebben átjött volna rajta.
Van sok apró érdekesség a játékban, amit azért észre veszek, de nem foglalkozom vele és később el is felejtem.
És hogy mennyire fordul el. Illetve pontosan hova mutat?!?!?
Ezt akartam bizonyítani, vagy cáfolni: "Másrészt viszont egy kétállású kapcsoló szerepét is betölti, amivel megmondod a második vontatónak, hogy, akkor csináld azt, amit én."
Mert nem azt csinálja amit én. Tehát, ha eltekerem a kormányt, akkor ő még nem tekeri el a kormányt,...
(Ezt ugyan nem mutattam be, de egy másik felvételen rajta van. Azon meg nem ennyire szépen látszik a kormányszög. És úgy döntöttem, hogy ezt töltöm fel. Ez rövidebb is volt sokkal. Szóval, csak simán hidd el! )
...csak akkor, ha kitérek az ő egyes középvonalából a vontatóm tömegközéppontjával! A videó ezt példázza bámulatos egyértelműséggel! Ehhez nem kellett megmozdítanom.
Valóban van esély arra, hogy a két játékban különböző módon van megoldva, és esetleg elbeszélünk egymás mellett, De amennyire a fejlesztőket "ismerem": 0.000000000001%
A rönkök tapadása tutira más, mert itt be vannak vajazva!
Itt most mi volt a lényeg? Hogy a vontatott jármű kereke merre fordul ráakasztás után?
Vontatni is kellett volna. Nagyon kíváncsi lettem volna, hogyan indul el a második jármű, de meg nem mozdítottad volna.
És még mindig nem szabad elfelejteni, hogy mi most két különböző játékról beszélünk.
Tudnak csúszkálni és a platós teher nyitott hátul, de hosszirányban egy ilyen nehéz és rücskös dolog azért nehezen csúszik.
Ahogy a kerék tapadási is más SR-hez képest úgy lehet, hogy a rönkök tapadása is más.
Drága Jocó! Szeretném, ha a jövőben nem vitatkoznál velem! Most pedig szépen bocsánatot kérsz, vagy becsönget hozzád dzséjésnémabob!
Szóval hova is kormányoz az a k.rva "B"????? PONTOSAN az "A" tömegközéppontjába! Nem a végébe, sem az elejébe.
Istenem, csak ne lennék ekkora zseni!
A dejó nem nyilvános. Csak erről a linkről tudjátok megnézni! Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2021.09.07. 20:13:34
Az jutott eszembe, az utolsó dejód kapcsán, hogy ezt a fa hordási módszert már nem lehet alkalmazni az SR-ben, mert kicsúsznak a rönkök a gépesről is és azt hiszem a pótkocsi végei sem zártak már!
Furcsa, hogy neked a hosszú rönkök is milyen szépen megmaradnak. Én itt száz métert nem tudnék megtenni és kicsúsznának hátul. Pont a most megjelenő egyik pályán próbáltam. Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2021.09.07. 17:23:07
Ezt könnyen tudjuk igazolni, vagy cáfolni. Még az is lehet, hogy neked van igazad a vontatott jármű viselkedésével kapcsolatban. Csak annyit kell tenni valami nagyon nagy területen, hogy elkezdünk szinusz jeleket rajzolni és figyelni, hogy mikor merre kormányoz a "B" jármű. Ha az "A" tőle balra van, de jobbra fordul és a "B" is elkezd jobbra fordulni, akkor nálad a pont. Ha megvárja amíg az "A" átér a az ő meghosszabbított hosszanti tengelyén, akkor nekem.
De ez rajtunk nem fog segíteni. Sőt! Ha neked van igazad, akkor ez a ficsőr sokkal butább, mint gondoltam. És akkor jajj nekünk!
Az a baj ezzel a kábellel, hogy egyszerre két feladatot kell ellátnia, de nem erre való.
Egyrészt, mint minden kábel, meghatároz egy maximális távolságot.
Másrészt viszont egy kétállású kapcsoló szerepét is betölti, amivel megmondod a második vontatónak, hogy, akkor csináld azt, amit én.
Ha a két vontatót így egymás mellé állítod, de ellentétes irányban, akkor a második vontató azt fogja csinálni, amit te. Elindul abba az irányba, amerre te.
De, ha a kapcsolót átbillented, akkor úgy fogja kezelni a második kamiont, mint egy tárgyat, vagyis el kell tudnod húzni, fordítani.
Ilyen kábelhossznál esély sincs arra, hogy a második kamion utánad kanyarodjon. Nincs elég hely ahhoz. Ha még rántasz rajta, a kerekek tapadása és a tömegközéppontos helyzet alapján simán borulna fordulás helyett. Főleg, hogy még ő is rásegít a kerekek pörgetésével. Húzásnál esetlegesen meg tudod fordítani. Bár ez sem életszerű, de végül is csak egy játék.
Értem miről beszélsz, volt is olyan, hogy a mögöttem lévő vontató a trélerem mellé került és kicsit lökdöste, de talán csak egyszer-kétszer. Az is akkor, mikor olyan helyzetben kapcsoltam őket össze.
Viszont a videóban a harckocsi, ha először nagyon is kiment a tréler mellé, utána szépen beállt mögé és követte. Bár szerintem egyáltalán nem volt vészes.
Elkészült a Grizzly Creek HD feldolgozása, bár a stúdió szerint még tart. FHD-ban megtekinthető és mivel ebben a felbontásban vettem fel, nem hiszem, hogy jobb lesz.
Itt is megyek konvojban párszor.
Mert a vontatásnál nem a vontatás a fő szempont, hanem, hogy konvojban megyünk. (Erre még kitérek.) Emellett természetesen a gyengébb járművet tudjuk magunk után húzni. Illetve a nem megfelelően megválasztott sebváltó fokozat vagy, ha épp egy erősebb kocsi van mögöttünk, akkor képes kicsit megtaszigálni, ha nem akarnánk haladni. És sajnos vissza is tud tartani a mögöttünk lévő. A videóban a kéket ezért hagytam az út szélén.
A harckocsis részben viszont nincs igazad.
Egyrészt billentyűzettel is lehet finoman manőverezni. Ezért írtam az elején, hogy szokni kell. Ugyanis a nyomogatással finoman el lehet fordítani a kereket és nem tér azonnal vissza egyenesbe, illetve nem is fordul azonnal ki. Szóval van neki játéktere. Így akár nagy ívben is tudok fordulni. Egy idő után visszaáll egyenesbe a kerék, de, ha megfelelő ütemmel nyomom a kanyar billentyűt , akkor íven tud maradni. Nagy sebességnél ez kevésbé látható. Ahhoz nem játszottam eleget, hogy megtanuljam az érzékenységet kezelni.
Szóval visszatérve a harckocsira vagy bármely más vontatóra és annak ívére.
Mindegyiknek van egy. Teszem azt, mondjuk egy 20 méteres körben tud megfordulni. Csak írtam valamit.
Hogyan is szemléltessem neked ezt a legjobban?
Fogsz egy darab papírt, meg valami kör alakú tárgyat. Poharat, kupakot. Vagy fogsz egy körzőt.
Csinálsz egy kört a papírra.
Majd a kör középpontjától mondjuk felfele pár centire csinálsz még egy kört. Vízszintesen kettévágod őket egy-egy egyenessel. Mondjuk pont a felénél.
A körök középpontja közti távolság a két vontató közti távolság.
Haladsz egyenesen a járművekkel, majd eléred az a pontot, ahol a kör metszi az egyenest. Mindegyik vontató a saját metszetén van.
Eltekered a kormányt és elindulsz a kör ívének a mentén a következő metszéspontig. Ilyenkor megvolt a megfordulás, 180 fok.
Ha igaz az, amit írsz, akkor a mögötted lévő vontatónak előtted kellene lennie, mert ő pont ugyanakkora íven fordult, mint te, de a fordulást hamarabb kezdte meg.
A játékban ez valahogy úgy nézne ki, hogy a hátsó vontató elhúzná a te pótkocsid, mivel össze vannak kapcsolva.
De itt a kötél a konvoj megjelölését tölti be. Igazság szerint kötél nélkül kellene ennek mennie. Emiatt egyrészt nem tud a hátsó vontató eléggé kitérni, másrészt megvan szabva a két egység közötti távolság is. Ez okozhat némi galibát.
Szerintem mikor a hátsó vontató lökdöste a vontatmányom, akkor pont úgy kapcsoltam össze őket, hogy a vontató a vontatmány mellett és kicsit előtt volt. Mikor elindultam egyenesen, a másik azonnal be akart állni mögém, de még nem volt hely.
Mondjuk az egy sajnálatos dolog, hogy a csörlőt csak feltekerni lehet, leengedni nem.
Amit a mai videóban csinálsz, az teljesen természetellenes. Nem is csoda, hogy ilyenre nem gondoltak a fejlesztők. Lehet, hogy nem egy szimulátor, de ez így akkor is
A második videódban egyértelmű, amit már korábban más videódban is láttam. A hátsó kamionod teljesen más íven fordul, mint te. Itt majdnem érvényesülne a fentebb említett előzési effekt, ha nem lenne kábel és nem piszkálták volna meg a dolgot. Csak nem sikerült nekik eléggé megpiszkálni.
A másik dolog, amit észrevettem, hogy te mindig bő lére eresztett kábellel konvojozol. Ha megfigyeled a videóimban, akkor én nagyon rövid kábelen tartom a mögöttem lévőt. Lehet, hogy emiatt működött nálam jobban a dolog.
Ha lesz kedvem, akkor keresek egy pályát, ahol le tudom tesztelni.
Mert nem jól figyelted! Itt a megfordulásnál amikor elkezded a manővert látszik, hogy a hátsó harckocsi ki akarja kerülni a pótkocsit, amihez hozzá van kötve! Aztán azért nem teszi meg, mert a lehető legszűkebb íven fordulsz az elsővel is és így már a második ami ugyanolyan jármű nem tud szűkebben fordulni, ,mert már elérte a maximális kormányszöget. De próbáld meg ugyanezt úgy, hogy nem teljesen Jahhh. Billentyűzet!!! Szóval ha valami vezérlővel játszanál, akkor lehetne, hogy nem tekered alá teljesen a kormányt és akkor szembetűnőbb lenne a jelenség. De van más módja is. Köss össze egy szarul forduló járművet pótkocsival és ahhoz egy nagyon jól fordulót. Mondjuk akár egy személyautót. Látni fogod, hogy mi a bajom.
Elvileg ez nem lenne akkora probléma. A "FUTÓK" 90%-ának le sem jön. De én sokat használom úgy a játékot, hogy két szerelvényt összekötök. És ha rakva vannak a pótok, (De ha nem akkor is) a második szerelvény emiatt a HIBA miatt felborítja az elsőnek a pótját, vagy az egész szerelvényt!
Hidd el, hogy bár szoktam felelőtlenül nyilatkozni, de jobbára tudom, hogy miről beszélek. Majd ebben (egyszer) jobban látni fogod...
És itt van egy másik probléma is. Az OKOS VÁLTÓ! Ha megnézitek a dejó elején a vontatott jármű hátrafelé akar elindulni. Ezt később be is mutatom, hogy miért. Ugyanis ez egy ficsőr!!! Hiszen vontathatunk hátulról is egy járművet, ha mondjuk azt a végét tudjuk csak megközelíteni. Igen ám, de ha mint a dejó elején is, a vontatott jármű azt gondolja. Már pedig vas logika mentén gondolkodik, mert ő csak a vektorokat veszi figyelembe, és úgy valóban azt gondolhatná, hogy mi azt szeretnénk, ha tolatna. Pedig csak egy hosszú szerelvény végén van, amin az erőhatások úgy adódnak össze, hogy az eredő vektor, ha nem is pontosan, de hátrafelé mutat. Hiszen a váltó szempontjából a 90 fokon túl bármely irányba már hátra felé van!
Szóval ez egy ficsőr, ami hiba! De bele sem tudok kötni, mert fingom nincs hogyan lehetne intelligensebb.
De igen. Tudom. Ugyan az a baj, mint az aláfordulással. A vontatott jármű egyszerűen NEM VESZ TUDOMÁST a közte és a vontató közti pótkocsiról. Ami szarvas hiba!!! És ez megint csak a fejlesztők "túlképzettségére" utal.
mindkét esetben az lenne a megoldás, ha a vontatott jármű csak egyetlen dologra koncentrálna, mégpedig arra, hogy a kötél, amire rá van kötve HONNAN JÖN?!?!??!
Ezt elmagyaráztam a játék fórumában a fejlesztőknek is. Nekik ezzel demonstráltam. Erre írtam azt, hogy látszólag megértették, de gondolom mivel dolgozni kell vele, nem holnap lesz rendbe téve. Se holnapután.
A vontatást láttam, hogy SR-ben így működik. Szerintem MR-ben nem így működik. Legalábbis nekem ezzel sosem volt gondom. És direkt nézegettem is.
Kormányom nincs, nyilatkozni nem tudok. Mostanában nem is lesz, mert nincs hova felszerelni, a tartójának meg nincs hely.
Még a 360 kontrollert is lusta voltam rádugni. Pedig ki akartam próbálni.
Az MSI programja nem ennyire hülye. Nem lehet levenni a fényerőt 0-ra. Így marad a kikapcsolási opció. Amúgy, ha program nélkül egyiket sem jegyzi meg, akkor teljesen mindegy. És ezek szerint a mocsok bekapcsolásnál szintén világít, ha van program, ha nincs.
A tömegközépponton dolgozhattak volna még egy kicsit a fejlesztők. Ez így elég gyatra.
Még egy dolog a kormánnyal kapcsolatban. Az oké, hogy az autó irányítása és az erőhatások megkérdőjelezhetetlenek. De amikor daruzni kell, akkor egy kontroller állva hagyja a csillió forintos kormányt is!
ha csak nem magyarázod el a játéknak, hogy te ezt is és azt is szeretnéd használni...
Mire ezt leírtam, már meg is született a fejemben a gondolat, hogy ugyan miért ne próbálhatnám ki ebben a pillanatban...
Semmit nem kellett magyaráznom semminek. ahogy input jön valamelyik vezérlő eszközről, a játék automatikusan átáll rá. Egy így eléggé rendben van!
Nem fogadtam volna rá, hogy ez működik.
És akkor a tömegközéppont.
Ezeknek az objektumoknak, amiket nevezhetünk járműveknek, vagy épp pótkocsiknak is, van egy geometriai középpontja. Amihez mérnek mindent. Ez a pont ha hiszitek, ha nem, a modell kellős közepén van. Az okosabbak már itt sejthetik hol lesz a kutya elesve!
Kicsit még magyarázom, de ez már csak félrevezetés: Ha egy valamit, ami leginkább bármi, de el szeretnénk helyezni egy autón, akkor meg kell adni a koordinátáját, az autóhoz képest. Vegyünk egy első lámpát. Ugye a 0;0;0-ból indulunk. Menjünk előre, mert mondjuk első lámpa. Az akkor így kezd alakulni: -3.123 (figyeltél a mínuszra????) tehát -3.123; 0; 0 a -3.123 mondjuk, hogy a kocsi eleje, de így még csak egy darab lámpánk van elöl középen. Akkor legyen ez egy jobb oldali: -3.123; 0; 0.123 a 0.123-al eltoltuk jobbra a kocsi széle felé. Mivel minden egyes elhelyezett ojjektumnak saját koordinátája van, ezért ezt meg kell ismételni, de már negatív előjellel: -3.123; 0; -0.123 ez így a balos. De legyen ez egy mercédesz teherautó, ahol imádják a lökhárítóba tenni a lámpákat és akkor legyen a jobbos: -3.123; -0.111; 0.123 és így már mondanom sem kell, hogy a -0.111 a tömegközépponttól lejjebb lesz valamivel. Nnnna, én így szoktam magasabbra, előre, vagy épp hátra tolni a nyergeket a vontatókon. Ha épp nem találom megfelelőnek a pozícióját.
Miért regélem ezt a sok sületlenséget?
Hát azért, mert ez a gyökér banda nagyon sokszor, (ha nem mindig) az autók TÖMEGKÖZÉPPONTJÁT is oda teszik a 0; 0; 0-ra. Miért baj ez?
Hát képzelj el egy teherautót magad elé oldalnézetben. Azt látod, hogy van a fülkéje, eleje, és a vége, meg az a határvonal, ahol a kerekek érintkeznek a talajjal. Még mindig nem ring a bell?
Ha most ennek a jelenségnek megkeresed a mértani közepét, az a fülke teteje, a kerekek alja a jármű eleje és vége között lesz pontosan középen! Azt meg ugyan ki a f.sz meri állítani, hogy egy teherautónak ott van a súlypontja???? (emlékezzünk dzséjre és néma bobra!!!!)
HÁT PERSZE? HOGY JÓVAL (ha nem is jóval, de valamivel) MINDENKÉPP LEJJEBB LESZ!!! És ezt az okos modderek tudják is..., (Én is tőlük tudom. Na, nem azért, mert felhívtak telefonon, hogy figyemá' JóskaPista! Nézd má' meg, hogy mi nem a 0, 0, 0-át használjuk, hanem a 0; -0.6(!!!!) ;0-át! Hanem mert kisasoltam az ő autóiknál!!!)
...csak az ostoba fajános fejlesztők nem. Vagy leszarják, mert őket akkor is kifizetik, ha te úton-útfélen felborulsz a tetves autóddal a játékban! Hisz az a játék lényege! Nem? NEM! De! De nem!
Egy újabb szeg a fejlesztők koporsójába. Vagy az enyémbe. Mert ha még sok ilyennel találkozom, akkor elvisz az agyérgöcs! Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2021.09.06. 22:42:40
Na vájjá! A pótkocsi vontatással nincs gond, mert az követi a madzag kiindulási pontját. Ez így rém egyszerű. A gond ott kezdődik, hogy egy autó, amit magad mögé kötsz, de főleg úgy, hogy köztetek még van egy pótkocsi, már nem azt a pontot követi, hanem valahol egy képzeletbeli pontot, ami nagyjából a vontató jármű elejére, vagy tömegközéppontjába esik. (A tömegközéppontra majd még egyszer visszatérek!!!)
Ezáltal létrejön egy jelenség, hogy a vontatott AUTÓ meg akarja előzni, azt a pótkocsit, amihez hozzá van kötve a belső íven.
ezt már jeleztem a fejlesztőknek is, azzal az ígérettel, hogy a belüknél fogva lógatom fel őket, ha nem javítják ki. Látszólag meg is értették a problémámat.
Ezt most engedjük el.
Kormányosok!
Prezentáljatok nekem egy képet az általatok természetesnek ítélt erővisszahatás beállításokról.
Visszaszereztem a kormányomat. Már ahhoz, hogy rábeszéljem a játékot, hogy normálisan kezelje sem kevés kitartás kellett. Így ahhoz már nem maradt, hogy a FFB-et kikísérletezzem!
Szóval kérlek szépen benneteket, hogy széles sebességgel csináljatok képernyőmentést ezekről a beállításokról. Ne kelljen titeket is megkeresnem, mint Jay és Néma Bob a film végén a negatív kommentelőket!
A fényárról annyit, hogy nekem ASUS kártyám van. Ahhoz csak egy programot kellett letöltenem, ami viszont kezeli a memóriákat is.
A programot engedem futni, viszont a fényt úgy állítottam be, hogy NULLA FÉNYERŐT engedélyeztem a csúszkával. A program úgy tudja hogy világítunk, csak épp NULLA fényerővel! Tehát.: SEHOGY!
Nekem az alaplapom MSI, de szerencsére annál a biosban le lehet tiltani...!