"Today we have some work-in-progress screen shots of Nellis AFB from the Nevada map. Although still under development with a fair amount of work still to be done (object placement, lights, and texture debugging), it's at the point that you can get a feel for the base and level of detail."
Na ha már itt tartatak csak megfog jelenni idén, legalábbis remélem. A MFD képek nagyon jól néznek ki. És lessz interaktiv training aminek én borzasztóan örülök.
Túl sok lenne a jóból idén ... Én azért ennyire nem vagyok bizakodó, de hátha ...
Legyen dinamikus, folyamatosan változó kampány és akkor jó lesz ... (Lassan tényleg kezdem belátni ennek a fontosságát, és nem csak az olyan szimekben, ahol csak 1 géptipus szerepel ...)
Elõre szólok hogy *most* nem lesz olyan kampány mint a Falconban. De lesz valami fázisszerûen felépített addig is...
Jó az a link, egy sokkal potensebb sim kezd körvonalazódni szerintem mint ami a BS volt.
Jók a képek, tetszik hogy már vannak a reptéren irányjelzõ táblák (nem tudom a pontos nevét), meg hogy látszanak az irányjelzõ lámpák nappal és nem csak a fényük éjjel. A fü az nem tetszik annyira, fõleg hogy van ahol a betonon is van, és gondolom ez is terheli annyira a gépet mint a fák, ehelyett jobban örültem volna ha animált személyzetet csinálnak amik pl odajönnek a géphez ha tankolni kell vagy fegyvercserekor, esetleg egy szépen animált marsaller, mindjárt megtelne a reptér élettel.
A fûért gratulálok nekik, hogy ennyire részletességgel gondolkodtak. Nyilván a két betonlapka közé került volna, de legalább van. Amúgy fentrõl rohadt jól néz ki és ez számít nem az hogy hangyák mászkálnak-e a betonon! A kiszolgáló személyzet szted nem terhelné a procidat ha fû problémát okoz??? A módok majd megoldják a többit ne aggódj...
Ugyebár azt az oroszok is belátták, hogy tank méretû célokat, amikbõl általában sok van egy anti-tank küldetés során, nem gazdaságos olyan féltonnás és drága rakétákkal támadni, mint mondjuk a Kh-29L vagy T, amikbõl amúgy is csak keveset, mondjuk négyet tud magával vinni a gép.
Ezért fejlesztették ugyebár ki a Szu-25T-t, melynek elsõdleges fegyvere a Vikhr rakéta lett, ami egy kis méretû, lézervezérlésû rakéta, ami olcsó, és amit a Szu-25T nagy mennyiségben képes hordozni, egyszerre 16 darabot, amivel ideális esetben egyetlen gép akár 16 tank kategóriájú célt is le tud küzdeni.
Azon gondolkodtam, hogyhogy az amerikaiak nem látták be ugyanezt, hiszen az A-10A ugyanezzel a problémával küzd. Ugyebár az belátható, hogy a Maverick nem éppen hatékony fegyver tankok leküzdésére, mert nagy és drága, és jó ha hat-nyolc darabot hordozhat belõle egy gép egyszerre. Egy ilyen 300 kilós és 160.000 dolláros rakéta bevetése nem éppen a leghatékonyabb módja a tankok leküzdésének.
Hogy lehet az, hogy az A-10C program keretén belül nem próbáltak megoldást találni erre a problémára? Hasonlóan a Szu-25T-hez, meg lehetett volna oldani a helyzetet egy már meglévõ helikopter-rakétának a fegyverzetbe történõ integrálásával, a Hellfire alkalmazása szerintem adja magát. Persze, értem én, hogy a Szu-25T-nek is problémái vannak belõle, hogy egy viszonylag kis hatótávolságú, eredetileg helikopterekhez tervezett rakétát vet be, amelynek a célbjutása közben folyamatosan meg kell világítania a célt a lézeres célmegjelölõvel, folyamatosan a cél irányába repülve emiatt, bele a veszélyzónába. Na de ezt meg lehetne rendesen is csinálni, egy nagy szögben forgatható lézeres célmegjelölõvel, nem feltétlenül kellene megismételni az oroszok ostoba és kapitális tervezési hibáját, hogy egy gyenge minõségû, oldalra max 10 fokban kitéríthetõ, minden lövés után hûlés céljából magától kikapcsolódó lézeres célmegjelölõt tesznek a gépre, ami miatt a gép nem fordulhat ki a rakéta indítása után. (és amely gépnek mellesleg a lézervezérlésû tankelhárító rakéták alkalmazása a fõ profilja)
Fõleg a mai helyzetben érdekes ez, ahol a légierõknél ugyebár elsõdleges a költségcsökkentés és a hatékonyág növelése. Szóval az amcsiknál ez hogyhogy nem merült még eddig fel?
Készitik ök is az alternativ megoldásokat a brimstorm és hydra rakétákat erre a csélra kombinált rávezetéssel
Nos, az A-10 a Litening II célzókonténerrel szinte már mindenre használható. Képes hordozni és bevetni a Hellfire rakétákat. Elsõsorban a K verziót (Semi-Active Laser Homing), inerciális kiegészítéssel és a nagyobb magasságból történõ indításhoz (UAV) optimalizált P és R variáns is használható. Maximálisan 16-24 függeszthetõ fel. De a megnövekedett légellenállás miatt valószínûleg a 16-os függesztés sem lesz túl elterjedt. (A megnövekedett légellenállás nagyobb probléma mint a megnövekedett felszállótömeg). Ezeken túlmenõen mindenféle Lézer irányítású fegyver bevethetõ: LGB-k, AGM-65E, AGM-123, de itt-ott már arról is írnak, hogy más repülõeszközrõl besugározva a célt a milliémeter hullámhosszon dolgozó, fire & forget Longbow Hellfire (L variáns) és az AMRAAM légiharc rakéta is bevethetõ (lesz) akár a rakéta saját radarját használva vagy ugyancsak "kívülrõl" besugározva a célt.
Szerintem a az A-10-es fõ fegyvere a GAU-8-as gépágyú, nem a Maverick. Talán ez még "költség hatékonyabb". A Maverick-el meg kiszedi a veszélyesebb légvédelmi eszközöket, távolabbról.
Ebben egyetértünk: GAU-8 a fõ fegyver. Csak az a helyzet, hogy mikor az A-10A-t tervezték és felépítették a gépágyú köré, abban az idõben még a Vietnámi háborús tapasztalatokra alapozva tették a fent írtakat. Azóta jóval fejlettebb lett - fõleg a gyalogsági légvédelem. Nem hinném, hogy leereszkedne alacsonyra egy modern gép, hogy bekaphasson egy Iglát vagy a Csöves légvédelemtõl pár sorozatot, ha magasról és messzirõl is tüzelhet. Inkább ellõnek 10 AGM-65-t, mintsem elveszítsenek egy Disznót és/vagy a pilótát, plusz annak esetleges kimentésének költségeirõl és a mentési akció további "áldozatairól". Az arizonai vagy a nevadai sivatagban bemutatott Show-t ill. lõgyakorlatokat pedig - ahol az "ülõ kacsa", kivénhedt, kiszuperált és szétkorrodált M-60 harckocsikra lõdöznek - ne hasonlítsuk éles bevetésekhez, ahol 4-5 km magasból inkább ledobnak pár "olcsó" LGB-t. Arról nem is beszélve, hogy egy modern harckocsit (T-72, T-80, T-90) nem túl nagy valószínûséggel semmisítene meg egy WildHog :) Lehet, hogy harcképtelenné tenné a GAU-8, de az is kockázatos vállalkozás lenne valódi, harcedzett, modern eszközökkel felszerelt egységekkel szemben. Egy gyorsan reagáló, ködgránátokat használó vagy füstgenerátor motorral/hajtómûvel felszerelt harckocsi személyzete pedig elég nagy valószínûséggel teszi lehetetlenné a vizuális GAU-8 célzást. <Persze ez fõleg a Hog észlelésén és az ellentevékenység reakcióidején múlik. Véleményem szerint a GAU-8 csak a könnyû páncélosok ellen hatásos igazán, és egy modern háborúban egyre inkább az irányított, sebészi pontosságú fegyverek fognak dominálni: Maverick, Hellfire, LGB <Már Irakban is így csinálták anno :)
Háát lehet, de mondjuk én sokat olvastam pl az Aranysasban is, hogy az öböl háborúkban is keményen nyomták a gépágyúzást is, T-72-esek ellen, és sikerrel. Nyilván azért elõtte a légvédelmet igyekeztek semlegesíteni. Volt egy sorozat az A-10-es pilóták iraki élményirõl, csak már nem tudom melyik évfolyamban, mert szívesen elolvasnám újra. :)
A Maverick kapcsán számomra az volt az érdekes, hogy éjjeli bevetések során használták. Nem is gondoltam, hogy az A-10-el éjjel is repültek harci bevetéseket.
Én is olvastam az aranysasban az A-10 es ciksorozatot ha jól emlékszek a 2009-es évfolyamban.Amúgy meg az USA-ban annyira nem spórolnak a oénzzel ha háborúról van szó nem úgy mint az oroszok.Persze pazarlás egy tank ellen mavrick de még mindig olcsóbb minthogy lelõjék a gépet.Meg hordozhat az A-10 hidra 70-es rakátákat de azok nem valami pontosak így más alternatíva nincs, úgytudom dolgoznak egy olyan rakétán ami kiváltja a mavricket és a hidrát is, valamelyik aranysasban volt szó róla.Jah és igen az A-10-sek is repültek éjszaka irak felett az öbölháborúban akkor még nem volt night vision legalábbis A-10-en nem ezért az Infravörös Mavrick-el kerestek célokat tök sötétben de ez csak addig volt jó még ki nem lõtték:)Amúgy az éjszakai bevetést teljesítõ A-10-ket egyetlen golyó nem találta el az egész háború alatt.Illetve az egyiket igen de az se közvetlen találat volt hanem a visszahúlló lövedék lyukasztotta át az egyik szárnyat.
F-16 pilóta könyvét olvastam (Keith Rosenkratz - Vipers in the Storm: Diary of a Gulf War Fighter Pilot), ott is azt írta, hogy a Maverick képernyõjét figyelte (amíg ki nem lõtte). Egyedül az F-15E (William L. Smallwood - Strike Eagle: Flying the F-15E in the Gulf War) repült éjjellátó/lézeres célmegvilágító konténerrel. Már kint voltak a hadszíntéren amikor utánuk érkezett pár darab.
Nagyon várom ezt a szimet, azt hiszem, nálam ez ROF-os magasságokba is emelkedhet.. :) Bár a multi kapcsán vannak fenntartásaim. Most, hogy olvasgatom az Aranysasos A-10-es cikksorozatot, az jutott az eszembe, de jó is lenne, ha kiadnának egy az Öböl-háborút feldolgozó küldetés lemezt.. De jó is lenne! Annak idején a Tornado-hoz is kiadták külön küldetés lemezként Tornado: Desert Strom néven.. :)
A nagy durranás tényleg az FC2-vel való összekapcsolás lenne.. nem értem, ha a BS-el sikerült megoldani, akkor itt miért nem? A BS-el történõ összekapcsolást ígérik, bár azt sem biztosra... De annak meg mi értelme? :(
Ez. Egyébként egy szar, mmo szerû szutyok. Nulla szimuláció, a tudásnak szinte semmi szerepe nincs. Egy idõ után (elég hamar) rá lehet jönni, hogy melyik mapon mi-merre-hányméter. A többi a csapaton és a szerencsén múlik. Nagyjából ennyi.
Recommended system requirements: OS: Windows 7 64; CPU: Intel Core i7-970; RAM: 4+ GB; Graphics: 512+ MB ATI HD4850+ or nVidia GTX260+; Sound card; 6 GB of free space on HDD; Copy protected, requires internet activation; Joystick.
60 dodóért elõlehet vásárolni a cuccot: Pre-purchase of "DCS: A-10C Warthog" also provides access to Beta versions of the game and access to a closed Beta forum. Betas will be updated during development.
loál!
Az A-10C-nek ez a követelménye?? Wow.... nem semmi...:( Az ára sem..
Ez az ajánlott Papa. Megy kisebb konfigon is csak hát gondolom jó ronda lesz úgy. Minimal system requirements: OS: Windows XP, Vista, Windows 7; CPU: Pentium 4 3 GHz; RAM: 2 GB; Graphics: 512 MB ATI or nVidia, DirectX 9 compatible; Sound card; 6 GB of free space on HDD; Copy protected, requires internet activation.
Én ezért is gondolkodtam el azon, hogy megvegyem-e majd. Nem szeretek ronda játékkal játszani.
Igen, én is megnéztem a hivatalos oldalon...:) De mondjuk szerintem nagyon sok a a javasolt konfig... Emlékszem a BS ára is 50$ volt,amikor megjelent, ez meg kápsból 60$-ról indul... drága szerintem.
Akkor várunk picit, részemrõl legalábbis... Aztán enyém lesz a drááááágaszáááág...
Ha akarod már most megveheted és nyomhatod a bétát. Le lehet tölteni. Várni meg arra, hogy olcsóbb legyen jó sokat kell lévén a megjelenés is odébb van még.
2011 Q1-re ígéri az ED. Mivel többször is bebizonyosodott, hogy az ED hadilábon áll a naptárral azt gondolom, hogy az a Q1 lesz Q2 rosszabb esetben akár Q3 is!
Nem megrendeled Papa. Most megveszed a teljes játékot és ennek örömére már most használhatod a bétát. Olyan mint amikor elõrendelsz egy játékot csak itt ki is fizeted már most. Ezért használhatod a bétát. Az igazából ED-nek a jó mert elõre, még a megjelenés elõtt folyik be pénze és ingyé tesztelik neki a játékot. Tiszta nyereség!
Még nemtudom. Van néhány nyitott kérdés. Például mi van az aktiválással? Egy bétánál rossz esetben hamar elfogyhat az az x számú lehetõség. Na meg jó lenne tudni, hogy egy nem milliomosok számára készült konfigon hogyan fut. Azért az az ajánlott konfigban lévõ processor bolttól függõen 210k és 250k között mozog.
Nem hinném, hogy annyit esne az ára, hogy megérné megvenni. Én legalább is biztos nem fogok erre költeni. Vannak fontosabb dolgaim amire kell a zseton.
Persze nyilván mindenki maga dönti el. Én csak arra akartam rávilágítani, hogy annyit késik a játék, hogy az a konfiguráció nem lesz a legdrágább kategória mire kiadják...
Szimulátor "betegség" az átlagon felüli processzor igény. Ráadásul nem mai motor ketyeg alatta... ha rendes többszálas optimalizáció lenne, akkor nem lenne ekkora igénye, csak ehhez újra kéne írni a motort...
Lehet! :) Ráadásul azért ezt nem kell annyira komolyan venni... egy 4GHz-n ketyegõ Q9550, vagy egy 4GHz-n ketyegõ I7 9xx közt szinte semmi különbség nincs játékok alatt.