Csak az a helyzet, hogy mikor az A-10A-t tervezték és felépítették a gépágyú köré, abban az idõben még a Vietnámi háborús tapasztalatokra alapozva tették a fent írtakat.
Azóta jóval fejlettebb lett - fõleg a gyalogsági légvédelem.
Nem hinném, hogy leereszkedne alacsonyra egy modern gép, hogy bekaphasson egy Iglát vagy a Csöves légvédelemtõl pár sorozatot, ha magasról és messzirõl is tüzelhet. Inkább ellõnek 10 AGM-65-t, mintsem elveszítsenek egy Disznót és/vagy a pilótát, plusz annak esetleges kimentésének költségeirõl és a mentési akció további "áldozatairól".
Az arizonai vagy a nevadai sivatagban bemutatott Show-t ill. lõgyakorlatokat pedig - ahol az "ülõ kacsa", kivénhedt, kiszuperált és szétkorrodált M-60 harckocsikra lõdöznek - ne hasonlítsuk éles bevetésekhez, ahol 4-5 km magasból inkább ledobnak pár "olcsó" LGB-t.
Arról nem is beszélve, hogy egy modern harckocsit (T-72, T-80, T-90) nem túl nagy valószínûséggel semmisítene meg egy WildHog :)
Lehet, hogy harcképtelenné tenné a GAU-8, de az is kockázatos vállalkozás lenne valódi, harcedzett, modern eszközökkel felszerelt egységekkel szemben.
Egy gyorsan reagáló, ködgránátokat használó vagy füstgenerátor motorral/hajtómûvel felszerelt harckocsi személyzete pedig elég nagy valószínûséggel teszi lehetetlenné a vizuális GAU-8 célzást. <Persze ez fõleg a Hog észlelésén és az ellentevékenység reakcióidején múlik.
Véleményem szerint a GAU-8 csak a könnyû páncélosok ellen hatásos igazán, és egy modern háborúban egyre inkább az irányított, sebészi pontosságú fegyverek fognak dominálni:
Maverick, Hellfire, LGB <Már Irakban is így csinálták anno :)