Nem. Mostanáig aludtam :D Az hogy nem látod a rácsozat árnyékát a te bajod. Porold le a monitort. :D Ott van az csak elbújt :) Amúgy ha finomítasz az árnyékon akkor ezt kapod. Nem lesz tûéles. Ha pedig nem tûéles akkor a bolhafing vastag rácsozatot ilyen masszaként jeleníti meg. Ezzel nem lehet mit tenni sajnos. Vagy ha igen én még nem jöttem rá :)
Ja am. Képeken látom rendezgetted kicsit a tárgyakat a pályán. És némeik olyan frankón helyezkedik el. Azt hogyan csinálod? Én ha leteszek valamit oldalnézetbõl í nyilakkal viszem, hogy pontosabb legyen de aztán közel van akkor még nem ér hozzá a talajhoz, ha nyomok mégegyet akkor meg már durván bele lóg.
Az editor jobb alsó sarkában vannak számok meg pipák. Az a rácsozatot, az elforgatást, meg a mittoménmit jelöl. Be tudod állítani az értékeit. Minél nagyobb annál pontosabban tudsz rendezni. Ha leveszed a pipákat akkor meg "Hand Write" stílusban nyomhatod. :)
- Particle Systemet kell létrehoznod. Youtube-on van egy sokrészes videó azt tudom ajánlani. Csak mert ha most el kell magyaráznom akkor holnapra se fejezem be az írást (=> K.va bonyolult és K.va sok dolgot kell beállítani, elkészíteni hozzá.) Photoshop tudás sem árt. Én is egyszer megcsináltam és azóta azt kopizom mindenhova :D [ - KLIKK -] a 4 részes bemutató elsõ részéhez.
- Attach to Actor a Kismetben. Majd holnap megnézem pontosan, mára már csak aludni van energiám :)
"Nem ártott volna egy "Read from my mind, and make it" gomb, amivel csak rágondolok a játékra, megnyomom és õ pont olyanra készíti amilyenre gondoltam"
Most mér? Olyan nagy ördöngösség lett volna egy olyan tûz efekt a játékba? Cyrsisben is vagy 30féle tûz efekt közül lehet választani. Mondjuk az crysis.
1. Ott a részecskerendszer eltudsz készíteni kismillóféle tüzet. 2. A Crysis egy játék és nem különálló development kit, vagyis a játékban lévõ assetek elérhetõek. Ha UT3-at modolsz, akkor meg van egy rakás azokhoz a mapokhoz használt asset.
A játékokhoz ott van a rakás asset, de nem azért készültek, hogy te majd még mi mindent összerakj vele, hanem egyszerûe mert a játékban fel lett használva. UT3-as, GoW-os assetek közt azért nem találsz esetleg olyat, mert a készítõk se használták.
Az UDK viszont egy különálló ingyenes fejlesztõi környezet, az, hogy pár assetet kiemeltek már elkészült játékaikból az csak plussz extra, példák neked, hogy megnézhesd, de elsõsorban nem azért, hogy azokból építs fel egy egész játékot. Persze megteheted, ha nem kell neked több, de mint a példa is mutatja kell, hát készítsd el!
Az UDK nem egy pár klikk és kész a játék "game creator", hanem egy játékmotornak az ingyenes, korlátozott (nincs forráskód, ilyesmi) fejlesztõi környezete.
Én megértelek, csak nem tudok mit csinálni veled :D Helyetted nem tudom elkészíteni a játékot. Én is a YouTube-os videó alapján csináltam a tüzed, aztán kicsit átformáltam és beillesztettem a játékba. Ennyi, mást te se nagyon tudsz csinálni.
Hát már megcsináltam a tüzet. :D Jobb is lett szerintem mint ami videón volt. De a lényeg itt nem azon volt hanem, hogy már ennyi verzió óta simán tehettek volna bele. :D
Jobb is sztem, h neked kell készíteni, legalább nem olyan az udk, mint az FPS Creator, hogy alapból leprogramozott, lemodellezett cuccokat kell beledobálnod a játéktérbe. Ennél meg akárhányszor akármilyen tüzet csinálhatsz.
Na frankó nagy nehezen csináltam egy marha jó tüzet, eszméletlen jó volt. Mostmeg indítom el megint az udk-t és nem mûködik. Most akasztom fel magam. x.X
Hu, sikerült visszahoznom. Egy idõre megá lt a szivem is. xD
Igaz a kandalló lehet fényesebb, mármint nagyobb fénykibocsátása. De világítottál már fáklyával? Én igen és annak se volt sokkal nagyobb fénye. Jó ha egy 3-4 métert bevilágított és kész.
Amúgy a képen nem látszik, de adtál distorsion effektet a tûzhöz (hullámzik a levegõ fölötte), vagy az kimaradt. Mozgásban sokat tud dobni egy ilyen apróság a látványon. Meg azért füst sem árthat. Valamint szerintem rakj 1-2 keresztgerendát a mennyezetre (már ha ez nem csak egy teszt szoba), valami festményt/pajzsot a falra és teljesen jó is lesz :D Meg persze az ablakba egész Anglia látképét
Mi van a fényel? A kandalló fénye kétszer olyan erõs mint a fákjáé, csak képen nemlátszik. A #279-t meg tökre nemértettem. Amúgy az ötletek jók, csak egy ilyen kis teszt szoba de akkor már nézzen ki jól. :D
Ja am a tüzet nem teljesen úgy csináltam ahogy a videón volt, kihagytam vagy a felét kb mert 200millió dolgot kelett állítani már követni sem tudtam szal nekem jóvolt így is, ez is tûz.
És naná, hogy sötét ha egyszer este van!
Amúgy itt tud valaki rendes textúrákat csinálni? Én nem tudom mit rontok el, de a textúra egyik része sötét marad akkor amikor nem kéne.
Valami ötlet?
Van valami material pack udkhoz? A fórumban találtam egyet de kib...tt nagy mérete volt és el is távolították az oldalról.
Az ellentmondásokat tisztázandó: a Material Packok mindig hatalmasak.
Hát tele azér nem akarom írni a fórumot. :D De akkor pár kéréés, meg is számozom így könnyebb nyomonkövetni.:D 1. #285 2. Nemsikerült összekötnöm egy tárgyat fénypontal úgy, hogy a fénypont kövesse a tárgyat. Ezt jólenne megtudni hogyan kell. 3. Sikerült a karakterhez csatolni egy fénypontot így "flashlight" efektet kaptam, de megpróbálok egy lámpát is akkor a fénypont már ottmarad. Ez is érdekelni. 4. Még mindíg ott van az a kurcsa kéz a karakternél ha a default inventory-t kinyomom. Viszont az a cuccos kell amivel megfoghatom a dolgokat. :D 5. Valami képi efektek is jól jönnének, pl motion blur, deph of field... 6. Meg olyan fákja szerû vibrálás és apró mozgás a fénynél. 7. A karakter külsejét hogy változtathatnám meg? + a karakter mozgásának sebességét lehet szabályozni? + a kamera mozgását?
Na jó egyenlõre ennyit írok. Csoda lenne ha mindre tudnád a választ. :D De remélem néhányra.
1. Én. Küld át a texturájkat és megnézem mit tehetek. 2. Kismet Attach To Actor, vagy Set Position (esetleg mindkettõ :D). Csináltam felvehetõ lámpát és fáklyát is a játékomban, majd megnézem pontosan hogy kell. 3. Lásd 2. 4. Kismetben Cinematic módba kell tenned a karaktert. Elõnye: Nincs mindenféle cuccos ami kilóg. Hátránya: csak interakciókat tudsz utána kezelni. Külön a physgun-t amennyire tudom csak US-el lehet beletenni. Arról meg ne engem kérdezz :D 5. PostProcess Volume-ot teszel a pálya köré, majd Actor Properties -ben állítod ezeket az értékeket. 6. Szerintem Kismet, Matinee-ban megcsinálod a vibrálást, Loop-ba teszed. Bár kézileg a véletlenszerû vibrálást megcsinálni szép meló :) 7.* Apád ne legyek? XD
*US, US, US mindegyikre a válasz. Sok sikert a leprogramozáshoz! :D
1. Ezeket használtam fel hozzá. textura normal map 2. Attach To Actor al próbáltam, de nemsikerült, a fénypont mindíg ottmarad és ha a tárgy hozzá ér a fényforráshoz befagy és többet megnem lehet mozdítani. 4.fasza... 5.o.O 6.Valahogy tuti lehet msáképp, ez így túl komplikált. 7. Lehet? xD
Bocsi, tegnap nem mentem haza, de ma már igen, megnézem neked ami ígértem :)
1. Oké, majd összeollózok beleõle valamit, ha tudok :D 2. A Fény, Point Light Movable és a Phys_Inter'akármicsodára van állítva? Az Attach To Actor-nál jól raktad be a tergetet és az actort is? 4. Ez van. :) 5. Ebla Eszpanyol? :D Bal Oldalt van egy ikon azzal lehet Volume-okat betenni (ráviszed az egeret kiírja). Arra rányomsz és megkeresed a post Process Volume-t. Jah arra figyelj hogy a piros kocka formájába teszi be (amivel a talajt meg egyebet is csinálod). 6. Persze hogy lehet. US-el :D 7. Gyere, fiam! XD
1. (Y) 2. Igen. És így van megcsinálva 5. Igen, letenni sikerült, csak beállítgatni nem aközött a kismillió beállítás között. Most is szinte semmi változás de 20fps romlás van, szóval töröltem. :/ 6. Apropo mi az az "US"? xD 7. Fater! xD
2. Ha csak így van ne csodálkozz. Triggereld az Attach-t és legyen úgy hogy Trigger-> Attach To Actor (Player-Lámpa) + Attach To Actor (Lámpa-Fény). Oszt próbáld így. Ha így sem jó, akkor este megírom hogy igen :D
5. Én nem vettem észre sebesség csökkenést.
6. United States XD Amúgy "Unreal Script" (ergo programkód).
7. Mass a szobádba! Megírtad a leckét? Rakj rendet a padláson! Nyírd le a füvet! xD
Akkor igen, ha a játékban kisebb területeken, tárgyakon fontos a részletesség, hiszen, a magas felbontású (rengeteg pixel) képbõl könnyebb szép textúrát készíteni, mint fordítva. S az ilyen képet könnyebb vektorizálni is, ha shaded grafikát akar az ember a játékban.
Mert nem a Youtube által megadott kódot kell betenni hanem a fórummotorét. Azt meg tudod nézni a "humoros képek"...stb fórumban. Én is onnan puskáztam :D
Azért nem tudod letenni mert nem és kész. xD Én úgy csináltam meg hogy egy másik trigger zónában automatikusan eldobod a pékbe. Elméletileg úgy lehetne letenni ha a lámpával együtt mozogna egy trigger amire ha rányomsz egy E-t akkor leteszed ott ahol éppen vagy (Set Pos-target player). Aztán a lámpára rámászna a felvevõs trigger (Set Pos-target lámpa), így fel tudnád venni ismét. Meg lehet szerintem oldani csak pöpped bonyolult. :\
Hát ez jó. Gyökketõre méretezte a képet. Ide se töltök föl többet :D
Szerintem a normal mapal van a gond. Valami nem tetszik neki, rajta. Texture makerel csinálom. Lehet soha nem fogok normális textúrát csinálni. :S Lehet mégis kéne valami material pack.