spell es ability rendszerben van butitva azokhoz kepest. de ez a rendszer miatt is lehet, mert ez mar nem d&d-re epul ugyebar. ezen kivul minden masban hcrpg: reszletes karakterkrealas, szintlepeskor statraosztas, kepesseg ill spell fejlesztes, parbeszed kivitelezese, illetve a parbeszed kulonbozo ocpioinak storyt befolyasolasa, tarsak hasznalata/fejlesztese, tarsak sajat szemelyisege/parbeszedek egymaskozt, inventory rendszer (mondjuk itt nem az ero stat befolyasolja), harcrendszer.
joval tobb DA mint egy casual rpg. neverwinter nights seriatol annyiban mas hogy azok d&d rendszerre epulnek, de ettol meg ezis van annyira hcrpg mint azok voltak, itt nem memorizalod a spelleket, hanem manabol castolgatod. meg specializacio is van mitn d&d-ben csak ott prestige classoknak hivjak. multi-classt mondjuk nem lehet csinalni, de ettol meg nem valik valami casual rpg-ve.
az hogy nem latod a roll dobalasokat es ilyeneket mind ahogy be lehetet kapcsolni ezt pl baldur's gateben, attol a hatterben meg megvan ez. pausolhato is es kozben oszthatsz parancsokat. van friendly fire, limitalt craftolas(mereg, potik, csapda), rengeteg fele vegigjaras/ending story.
egyszeruen nem ertem miert gondolod hogy DA csak egy casual rpg volt, amikor bioware is kijelentette hogy komoly rpg-nek szanta baldurs gate fanjainak.
szoval en ugy gondolom hogy nagyon rosszul latod, amikor azt irod "DA baromi messze áll a hcrpg-tõl". Mass effect meg diablo, azok igen, azok messze allnak hcrpgtol. azt nem tagadom hogy baldur's gate es nwn jobban hc rpg volt, de ez reszben a d&D rendszernek is votl koszonheto, illetve hogy itt egy masik spellrendszer van, ami kevesbe tunik hcnak(ettol meg nem casual persze).
raadasul meg ha TE igy is gondolod, hogy DA eleve csak egy casual rpg volt, akkor miert nem zavar, hogy meg tovabb butitjak? miert kell szetbarmolni a parbeszed reszt pl?
DA baromi messze áll a hcrpg-tõl:) Neverwinter 1-2, Baldur's Gate, a jó öreg Eye of the Beholder, stb ezek hcrpg-k:) DA egy kellemes casual RPG míg Mass Effect egy RPG elemekkel megtûzdelt akciójáték.
mar elnezest en nagyon szeretem a bioware jatekokat amiket EDDIG kiadtak, de ez hogy egy hcrpg stilisu DRAGON AGE utan, ugy probaljak folytatni ezt a frenchiset, hogy csupa olyan info jon kifele amivel egyre jobban butitjak, foolproofitjak a jatekot es egyre tavolodik a HC!! rpg vonaltol na ez ami kurvara zavar. es akarmekkora fanboyok vagytok, erzitek ti is, hogy nem jo iranyba haladnak DA2-vel. persze ettol meg lehet jo a jatek soot biztos jo is lesz, amitol en felek hogy a HCrpg reszbol vesznek vissza a kibaszott popularitas es eladasok felhuzasa erdekeben. miert kell a mass effect iranyaba vinni most komolyan ? mass effect teljesen jo jatek, de az sosem keszult hcrpgnek mitn a dragon age, szoval nem is vartam tole hogy kielegitse ezen igenyeimet. de amikor ugy hirdettek dragon aget hogy bg utod stb, akkor elvarhato hogy dragon age 2 ne a kibaszott arcados iranyba "fejlodjon" bakker.
Azzal nincs is semmi baj, ha azt a módit preferálod. Viszont a kettõ között a különbséget nem a modernitás megléte vagy hiány adja, hanem az eltérõ szerepjátékosi felfogás. A DA2 úgy volt jó, hogy sok lehetõséget biztosított, melyke közül könnyebben lehetett az áltlaunk játszott szerephez megfelelõ választ választani, míg a ME-ben gyakorlatilag pár elõregenerált attitûd közül lehetett választani.
Megjegyzem, sokszor piszkálta is a csõrömet, hogy a háromból két leheõtség ugyanaz, de olykor háromból három is! Emellett számomra nem mindig az lett volna a renegade vagy paragon megoldás, mint a BioWare számára, és a választás után becsapva éreztem magam. A Dragon Age-ben sokkal inkább éreztem azt, hogy általam kitalált karaktert játszhatom el, s nem pedig egy adott típust. (Érzetrõl van szó, nyilván nem egy cRPG lesz a tökéletes RPG, nem is várom el.)
Review a San Diegói Comic Conon bemutatott demóról. Hát nem valami biztató.
Nekem speciel sokkal jobban tetszett a ass effect mert csak lényegében volt leírva amit mondott és értelmetlen is lett volna az egészet leírni, hiszen elmondta a karakter amit kellett. A DA:O ban meg csak bambán áll a fószer miközben órákat töltünk sorok olvasásával, ami egy akció jelenet közepén elég hülyén néz ki:D Sokkal személytelenebbé teszi a játékot az, hogy nincs hangja a karakternek. Személyszerint örülök, hogy haladnak a korral.
Nekem a megjelenés, sõt a végigjátszás után sem tetszett a ME1-2 dialogue systeme - míg a Dragon Age-é százszor jobban. Az újításokat egyértelmûen a ME-bõl adoptálják.
Akkor most van jogom ezt rossz ötletnek tartani, vagy le kell ragadnom annál, hogy szerintetek a BioWare csak számomra is jó döntéseket hozhat?
Szokásos sírás mikor megtudják az emberek, hogy valami változik aztán megjelenés után meg megy a nyálcsorgatás, hogy már megint milyen büntetõs RPGt készített ez a "szánalmas" Bioware :p
Megkeresem nektek a fõ illusztrátor interjúját, amiben azt mondta, hogy az új mûvészi koncepcióhoz cowboyos és szamurájos filmekbõl merített ötletet, akkor majd jöhet a fölháborodás :D
Egyébként maradnak a max. 6 válasz opciónál.
Nemtom mi lehet az, gondolom ez lenne a csajozós/pasizós/jópofizós duma :D
Hír: A BioWare "felfrissítette" tavaly debütált szerepjátékának dialógus rendszerét, de mondhatnánk azt is, hogy leegyszerûsítette. Mostantól maximum csak három válaszlehetõséget kapunk beszélgetések közben. A "jó" válaszok mellett egy kis olajágacska, a "huncut" válaszok mellett görög maszk, míg a "gonosz" válaszok mellett egy piros ököl lesz az IGN információi szerint.
Elmegyek büntetni a májamat pár napra, azt semmi újdonság? Ejnye.
Dragon Age podcast Kviktájm kell hozzá, még nem sasoltam meg, csak jó lehet.
"Join Lead Designer Mike Laidlaw and Community Manager Victor Wachter for BioWare’s first official Dragon Age II podcast! In this edition, Mike and Victor chat about game’s background and narrative style, learn more about Hawke, the Champion of Kirkwall, and dig deeper into combat systems!"
Bezonyám, vagy magunk, vagy ha nõvel vagyunk akkor Alistair, vagy Loghan.
Tudom hogy nem Morrigan gyermeke ha lesz neki gyermeke egyáltalán lesz a daII-ben a fõhõs mivel ez csak egy lehetõség volt a da:o-ban. :) Ettõl függetlenül feltünhet a a második részben.
Persze, mielött kivégeztettem Alistert vagy utána... játszátok végig please mielött osztjátok az észt, egyszerüen nem minden opcioban csinálják fel Morrigent.
LoL, Morrigant már a játék elején el lehet hajtani a halál faszára, aztán ha a végén elõkerül, megismételhetõ a mutatvány. Így, nem teljesen biztos az sem, hogy egyáltalán van gyereke. :D
Szó volt a itt fórumon vagy a da1 topikon morrigan fiáról és megkérdeztem honnét biztos hogy fia lesz ha lesz, mert ugye választási lehetõség volt a da1-ben?? Csak ennyi...Értetlenkedek egy kicsit :)
Azt hol olvastad hogy fiu lesz vagy hogy egyáltalán lesz neki kölke ?
Ha követed a topicot semmi uj nincs benne csak az eddigiek összefoglalása.
Csak azért tettem be mert itt is megemlitik hogy pc-én marad az elsö részben látott harcrendszer tehát felesleges volt parázni emiatt / persze az elsö infokban átalakitott harcrendszeröl beszéltek de szerencsére marad a izometrikus opció is /
The author seems to think that Dragon Age: Origins was based on "aging design".
Dragon Age II starts off by placing us in Lothering as it's being destroyed.
Hawke will survive the razing of Lothering and will become the "Champion of Kirkwall".
The sequel's dialogue choices are paraphrased into 3-4 words each.
The sequel spans ten years of Hawk's "quests, victories, and defeats".
Hawke will encounter Flemeth as a dragon, though she will transform into human form for a wry introduction.
Our new companions will never have issue with our decisions to the point that they'll leave the party or retaliate beyond a complaint or two.
Dragon Age II uses a "framed narrative" structure so that Hawk's past exploits are being "retold in the present".
Because of the above mentioned structure, events in the game don't always occur in chronological order.
The team is making sure all three class archetypes are better defined (a rogue will feel like "a lithe super-ninja").
There will be fewer talents, but each talent has more depth (a fireball can be enhanced).
Crushing Prison will be making a return.
Dragon Age II is being simultaneously developed across all three platforms, but control options are being catered to consoles first ("it's typically much easier to convert them back to PC").
The PC version will retain the same strategic mouse-and-keyboard control scheme and top-down view. - itt a lényeg szvsz
The choices we made in Origins will affect Dragon Age II, even if you started on PC and switched to console for the sequel.
Art director Matt Goldman thinks Origins' art style was messy and generic, so the team is going to "hot rod the art" in Dragon Age II.
There are no less than a dozen comparisons to Mass Effect throughout the article (by the author, executive director Mark Darrah, and lead designer Mike Laidlaw).
Mibõl gondolod? Lehet, hogy akkora isten lett, hogy vissza tud utazni az idõben... csak elfelejtette, hogy ki õ, mert a fürdõszobában elcsúszott a szappanon és beverte a fejét. És mivel õ csillagok helyett sólymokat látott körözni a feje felett, ezért lett Hawk! :-D
Én indítottam egy törpe nemes-t 2 kezes harcos berzerker-t és elneveztem Gotrek Gurnisonnak( hátha mond ez valakinek valamit :-D , ha nem akkor keressetek rá érdemes azon regényeket olvasni, mert marha...jók)
hát én nem rugósítottam, és igy el is akadtam... de olyan szinten, hogy egyszerüen se elöre se hátra... egyik ütközetet képtelenség volt vele megnyerni, ugyhogy inkább hagytam. aztán mágussal ugyanott kb meg se sebzödtem...:)
igen, varázslóval végigtoltam már (majdnem... géphalál miatt elszállt a mentés... most kezdtem azota ujra) és az nagyon ütös tud lenni, az elsõ elkezdett karakterhez képest (elf ijász, abba is hagytam vele) gyerekjáték...:)
Áhh én törpe hercegnõvel is toltam, na mondom lesz nagy ramazuri, ha hazamegyek rendetrakni. Lópikulát. Sokan meg sem ismertek, még akik tudták, hogy én vagyok a jogos trónörökös azok sem, sõt le lehet paktálni a fivérem gyilkosával simán, pedig tudjuk, hogy õ ölette meg, õ is tudja, és mindketten tudjuk, hogy õ fogta ránk és ezzel õ küldött a halálba minket. De itt ez nem számít, sima kívülállóként kezelnek és ha megcsinálod a küldiket "bízni" fog benned és õt tehetjük meg királynak. Én csak azért álltam mellé, hogy a közelében lehessek és megfelelõ pillantban elvághassam a torkát korrektül és végignézzem ahogy rángatózva elszáll belõle az élet, miközben a szemébe nézek, hogy tudja, én voltam. De semmi. Hülyén van megírva ez a rész is, nem lehet hátulról ellen fordulni (máshogy meg szintúgy nem)...
Nameg Oghren és felesége Blanca ügye is hülyén van megoldva, nincsenek valós különbségek, pedig nagyon jó a plot (addig).
Szóvál elképzelésük sincs a jó sztoriszál elvarrásokról és végkifejletekrõl, sajna (pedig kezdeni jól kezdenek).
na tegnap elkezdtem ujra, most egy törp nemessel, kiváncsi tett egy lenti írás. harcos vagyok, még nem teljesen döntöttem el hogy kétkezes fegyvert, vagy két fegyvert nyomassak neki, szal mindegyiknél adtam 1-1 pontot.
kell a tapaszalat, és belerázódás mire kijön az uj:D
Vagy viszed vagy nem viszed, egyénfüggõ. Nem azt írtam, hogy nekem szimpatikus, de a jelleme jól el lett találva szerintem.
Hogy visszakanyarodjunk a témára, szerintem nem hiába ilyen a jelleme a fiacskájában biztos lesz az anyuci jellemébõl, ezért lesz érdekes karakter és ezért fog valami ismerõset nyújtani, majd ha benne lesz a játékban. VAgy lehet, hogy éppen ellenkezõleg és homlokegyenest más lesz, mint anya, így meg azért lesz érdekes karakter. Ez egy franchise emberek, és még most építik az alapokat.
hát sztem még mindig jobb, mint pl. én most lelianat me wynne-t viszem magammal és egyfolytában andrasteról meg ilyen szarokról pofáznak, dög unalmas :D
Fogjuk rá. No és ki akarja epic híróként efféle balfékekkel a csapatban égetni magát a magas rangú vezetõk elõtt?! Senkisem ugyebár. Így Morrigan marad a táborban zabot hegyezni, mikor fontos helyre megyünk, így nem nyílik alkalma beszólni senkinek.
Kb. annyira van értelme magunkkal cipelni Morrigant az audienciákra, mintha Jar-Jar Bink-sel jelennénk meg az Angol királynõ elõtt. OSU!
Szerintem teljesen reális a kép amit felépítenek róla. Az elsõ vagy külsõre vagány emberekrõl az esetek nagy többségében kiderül, hogy valójában balfékek, csak "álarcot" viselve rejtegetik balfékségüket, palástolják félelmeiket.
Az hagyján, de tisztességet sem tanult, tiszteletre meg nem futja tõle. Akkora ordas tahó, hogy az hihetetlen, ráadásul nem is gondolkodik és olyankor is szemétkedni próbál, meg beszól, amikor kb. egy egybites papucsálatka sem tenné, mert nem logikus, nem ésszerû, nem illik, nem korrket és értelme sincs sok, semmit sem nyerhet vele. Néha volt egy olyan érzésem, hogy egy agyatlan veszettt rozsomákkal vagyok összezárva, aki csak dacosan próbál valakinek/vagánynak és különlegesnek tûnni (pedig nem az).
Jó megközelítés a balfék, amit említettél.
Pedig az elején jól indítják, de aztán széthullik az egész róla felépített kép menet közben.