Én csak saját tapasztalatomat tudom / szeretném megosztani mivel én is játszottam sokat pl: L2-vel és azt mondhatom van jó oldala és rossz oldala. Rossz az amikor az ember elrugaszkodik a való élettõl és ez már komoly gondot jelent. Ennek oka sokminden lehet, nem is akarok ebbe belemenni. Viszont el lehet azt is mondani, hogy olyan területen fejlõdhet az ember mint pl angol nyelvtudós (nem teljeskörûen) de tanulhat ebbõl is. Viszont ebbe az egészbe nem is akarok mélyebben belemenni.
mondjuk belegondolva a fiatalság helyzetébe ( elõkaparva a sok sok sztereotípiám) nem sok hasznos program van mostanában nekik, szinte mindenhez pénz kell, nagyon sok pénz ami nem adatik meg mindenkinek és igen olcsó folyamatos szórakozást nyújtanak az online játékok, szóval nem biztos, hogy az ifjúság a hibás, hanem mi felnõttek is tehetnénk valamit az ügyért és nem csak 12 éves vérpistikézni kellene. ( elsõsorban magamnak írtam ezt, mert nekem ilyen sztereotípiáim vannak )
Komolytalan: 1: Most láttam elõször a wowot mmognek írva amúgy másik 50 millió helyen mmorpg , felesleges volt belekötni... 2. vita indítónak szántam...
Whitenemain: Ne csak a két szélsõséget vedd alapul, nem csak mmorpg és a kocsma létezik mint szórakozás
Szerintem ez még mindig jobb mintha a kocsmában ülnek az emberek az havonta nem 2 ezer forint persze az sem jó ha az ember egész napját ez teszi ki. Mert aki játszott ilyen játékokkal az tudja, hogy ezek nem két perces játékok. De talán ha megtanulunk mértékkel játszani akkor ebbõl nem lehet baj.
Egyébként sorok között olvasva: 2.3M fõ játszik valamilyen online játékot. Mondjuk ebédszünetben valamit amit a startlapon talál, vagy ilyesmi, ez 65%. A maradék 35%ban teljesen meghalt a lelke mélyén élõ gyerek, nem szeret játszani. Ez tényleg szomorú. 15-17 éves korosztályból sokan játszanak MMO játékot, 84%. Régebben chat oldalon chateltek, most meg MMO játékokban chatelnek. Ilyenek ezek a tinik - szeretnek szocializálódni. 18-29 éves korosztályból már arányaiban jóval kevesebb ember játszik MMO-t, 4x nagyobb mintán csak 1.5x annyi fõ, vagyis kb egyetem/fõsuli végéig játszanak, utána meg a nagy része abbahagyja, és csak 5 perces játékokat tol.
Persze lehet olyan elmebeteg, akit ezek az adatok sokkolnak, és a kardjába dõl, meg sajnálkozik, csak azt nem tudom õ melyik században él. Mert én spec a 21.ben, ahol ezek a számok elég alacsonynak mondhatóak.
1. MMOG-t írtak, nem MMORPG-t. 2. Ki veszíti el kinek a lelkét?
Saját /és mások meglátásom/meglátásai szerint az mmorpg tökéletes az eszképizmusra, a sikertelenség, a kiábrándultság, fásultság, unalom feloldásának egyik legjobb eszköze az mmorpg
Az a szomorú hogy vannak szülök is, én egyre több apukát ismerek meg a 30-40 közöttiek akik konzolon vagy gépen játszanak és sajnos vannak köztük kemény online kocka apukák akik inkább a gép élõt vannak mint a családjukkal.
*HV=HC
Ej-ej, nagyon rossz hír, hogy a jövendõ generációból ennyien nyomják az mmorpg-t ha csak 10% HV arc az is több 10 ezer elveszett lélek ( kicsit erós tudom).