Rupert Murdoch 5%-ra lõtte be a tervet, ehelyett most van 7%-uk. Tehát szerintem most éljeneznek és nem igazán kudarcként élik meg a dolgot.
Idézet: Amennyiben csak az olvasók 5 százaléka dönt úgy, hogy napi befizetést választja, az a cég számítása szerint havi 1,83 millió font bevételt eredményez. Ha 10 százalék dönt a napi díj mellett, az 3,66 milliót hoz a két lap konyhájára.
Szerintem meg a fizetés a megfelelõ út a reklám megkerülésére. Lehet trükközni, egy darabig, amíg egy marginális kisebbség csinálja addig mûködik is a dolog, aztán egyszer csak becsukják a kapukat.
7% fizetõ vs 100% bannerpénz esetén én spec a 7% fizetõt választanám, szóval nem feltétlen bukta ez. 2 font 680Ft, ez pénz, cserébe 14x kevesebb user. A megjelenésért már nem nagyon fizetnek, vagy ha igen akkor is max 5Ft/30 perces unique megjelenés, tehát ez 680/5=136 30 perces unique visitorból jönne össze. Ez azt jelenti, hogy a 14x annyi látogató mindegyike heti 9-10 alkalommal bejön az oldalra olvasni. Mivel az oldal napilap online változata, így gondolom napi 1 látogatásnál többre ritkán számíthatunk, tehát a heti 9-10látogatás/fõ eléggé necces lenne, szerintem inkább heti 5 a reális (néha benéz 2x, néha 1x sem, hétvégén meg nem újságot olvas).
Még durvább ha átkattintásra fizetnek mondjuk 50Ft-ot, akkor 13-14 átkattintásból, ami azt jelenti, hogy hetente 1x mindenki kattint egyet az oldalon lévõ valamely bannerre. Most induljunk ki magunkból, hogy szoktunk-e bannerekre kattintani.
Szóval alapvetõen szeritnem a 7% fizetõ felhasználó több pénzt hoz, mint az eddigi 100% nem fizetõ, és kevesebb hardware/sávszél kell a kiszolgálásukhoz.
Ettõl függetlenül a fizetõs szolgáltatás bevezetése nem volt jól kitalálva. A helyes megoldás a következõ lett volna:
1. Minden cikk elé 15 másodperces, kihagyhatatlan reklám. Nem úgy, mint az indexen, ahol támogatják ha valakinek ad-blockere van (kiraknak egy linket a reklám kihagyáshoz) - nem, ez nem megoldás. Ha hírt akarsz, és nincs pénzed, nézz reklámot.
2. Heti 2 font, ha reklámmentességet akarsz.
Így az a 7% aki fizetett, ezután is fizetne, a 93%ból aki nem fizetett meg ott maradt volna kb a 2/3-a. Az kb 1.5x bevétel a jelenlegihez képest (x lé a fizetõsökbõl, és kb a fele a bannerek árából).