Feladom. Mûszaki és géptervezési tudományokból Kara kán színvonalán állsz, keveset tudsz, de legalább azt is rosszul.
Még utoljára: a most sztárolt hibrid autók minimális szinten fogyasztanak kevesebbet a hasonló méretû motorral szerelt hagyományoshoz képest, és azt is csak napi 20-30 kilométeres futási teljesítmény esetén. Azért ekkora távon belül, mert városban kb. ekkora távolságra elég az akkuban tárolt energia. Ami a fékezéskori energia-visszatárolást illeti, az úgy 30-50% pluszenergiát jelent.
A kerékagyba épített motor mindenképp megnehezíti a kerékagyat, mert a szokásos alkatrészeken felül kerül beépítésre. A felni és a gumi meg mindenképp kell.
Részemrõl ebben a témában ez az utolsó bejegyzés, nem az én dolgom helyretenni azt, amit a mûszaki oktatóid(ha voltak egyáltalán) elbaltáztak.
"amíg az éjjel a hálózatból külön betárolt energia el nem fogy."
ami addig tart amíg nem fékez egy nagyot, és visszatölt egy csomó energiát ;) Így a köv kigyorsítás -xx%-al kevesebb üzemanyagot igényel. "A futómû rugózatlan tömegének növelése úttartási hibákat hoz, ami a kocsi vezethetõségét csökkenti."
egy ilyen motor valszeg még egy sima átlag abroncs+felninél is könnyebb, így aztán nem oszt nem szoroz.
Azzal nincs baj. Az elektromos autót már a múlt században kifejlesztették, az jól is mûködik. a problémás része az energiatárolás. Azt nem tudják egyenlõre versenyképessé tenni. Léteznek az akku alternatívái, de egyik sem az igazi.
Amúgy a hibrid meghajtást azért találták ki, mert úgy 1000 lóerõ felett a jármûvekben egyre nehezebb megoldani mechanikus módszerekkel az erõátvitelt. Ezért kezdték kifejleszteni a hibrid meghajtást, mozdonyoknál, bányadömpereknél, és hajóknál. Viszont csak minimális hatásfok növekedést tudtak elérni vele. Az autóknál alkalmazásra kerülõ rendszer csak addig fogyaszt kevesebbet benzinbõl, mint a tisztán belsõégésû motorral szerelt, amíg az éjjel a hálózatból külön betárolt energia el nem fogy.
Ami az általad kedvelt kerékagymotorokat illeti, nem olyan jók. A futómû rugózatlan tömegének növelése úttartási hibákat hoz, ami a kocsi vezethetõségét csökkenti.
nem, de ahhoz nem kell mérnöknek lenni, hogy az ember rájöjjön, hogy egy fullos normál autós hajtáslánc fõtengelyére rákötött villanymotor, nem más mint egy gányolt szar fos, egy óccsó(an ki"fejleszthetõ", és drágán adható) de jó szar megoldás.
Gondolom ugy erti, hogy hiperszuper csillivilli high-tech, de az alapelv rossz. A Ferrari is diszitve van mindennel, az alapelv megis elavult es pazarlo eletvitelt kepvisel..
Netán te csak a tekintélyekben hiszel? Vagy a papírokban? Plecsnikben? Próbálj meg gondolkodni a magad fejével és megvilágítani a fórumozó társadnak, hogy miben és hol téved. Ha nincs meg a tudásod esetleg olvass utána. Azt meg nehogy elvárd már, hogy annak, akinek nincsen doktori címe valamilyen témából, annak véleménye se legyen! Senki nem ért mindenhez, de véleménye lehet és írhat hülyeséget is, de akkor az érveit kell szétszedned és nem a leíróját fikáznod.
Szerintem inkább arrafelé megy a játék hogy az árak növekedjenek, nem a nyersanyagok megszerzése a legfõbb cél. Egyre lassabban csökkenõ árak a piacon és egyre dráguló élelmiszer árak. A segélyek meg mások zsebében landolnak, hogy ez az arány meg is maradjon. A népírtás sose vetõdött fel bennem csak az hogy hogyan lehetlenítsék el a szegény emberek életét. Az hogy a benzin drágul azt még helyeseleném is, mivel egyáltalán nem az a zamata a levegõnek ami régen volt, ez már nem is levegõ, a duna partján se látni a duna szélének a talaját, régen lehetett, ma már egyáltalán nem lehet. Ilyen alapon minek kéne adóznom hogy itt élek a fõvárosban, ha vidéken jobbak a körülmények. Már a tömegközlekedés is drágább, mintha inkább a kocsmában döglenék. Nagyvárosban meg semmi pénzért nem laknék, inkább lõjenek le, de komolyan, de már azért is adóznom kell hogy elköltözzek innét, hogy éreztessék nincsen szabad döntésekhez jogunk, ha csóri emberek vagyunk, mert a szegénynek segély jár nem élelem meg ingyem áram a melegvizes fürdéshez. Az ilyen igazságtalanságok tartják fenn a keresletet, hogy én nem költözhetek el ingyért a saját pénzem nélkül, mert teszem azt vidéken nem kell hollibiris árakat fizetnem bkv-ra stb... rengeteg dolog van még ami miatt növelni kell aaa fõváros népességét, el lehet képzelni. Nagyvárosok meg nem érdekelnek és soha nem is fognak, de ha én így gondolom, akkor a nagyvárosok már a kis népeket is leírtják azért ami az embereket a nagyvárosokban tartja, mint olcsó üzemanyag stb. Azt meg nem hiszem el hogy egy évtizedig tart meghódítani egy országot, szóval tuti a válság fenntartása a céljuk ezzel is, mert valamivel több lesz jópár helyen a bevétel. Csakhogy a birkák nem látják be valamiért, hogy nem ettõl fogunk fejlõdni.
"Csakhogy a hibridben mind a kettõ benne van, ha nem tudnád. A belsõégésû motorra van kapcsolva egy generátor, amely árammal látja el az elektromos részt. Két rendszer egymás mellett, nem hogy dupla, hanem tripla meghibásodási veszély."
Akkor talán olvasd el mire válaszolsz, ugyanis írtam hogy normális hibridautóval jobb lenne minden, de nem ezekkel a gányolt szarokkal amik most vannak.
De bizony egy mozdony is nevezhetõ normális hibridmegajtásnak, mert ugyanúgy megy. dízelmotor generátort hajt, az áram meg a tengelyeken lévõ motort. Pont úgy mint ahogy egy normális hibrid autónál kéne, csak ott még akksikkal kiegészítve, hogy a visszatáplált áramot el lehessen tárolni, és lehessen konnektorból is tölteni.
Ezt hívják ököljognak és az "igazságos" usa ezt a nyelvet beszéli, jól mondod. Ha van egy erõs apukám aki megveri a te apukádat (óvodás színvonal, ugye), akkor nekem sokkal több mindent szabad, mint neked. Ez a "nemzetközi jog". Izráel is remekül gyakorolja ezt az elvet... Egyébként valóban komolyan gondolod, hogy Kínának inkább megéri konfrontálódni az ENSZ-szel és az usákokkal azért, hogy megmentsen egy "vicces hadsereggel" rendelkezõ sztálinista diktatúrát? Mi lenne a jó neki ebben? Szöul 50 km-re van a határtól, ha csak egy "piszkos bombát" (radioaktív anyagokat tartalmaz) átlõnek, akkor az egész fõváros életét ellehetetlenítik. Ha akarnák az usákok el tudnák intézni, hogy Kína semleges maradjon, de mint mondottam eszük ágában nincs, hiszen nincs ott olaj
Egyszerûen, bár látom néha úgy is nehéz: Akinek olyan barátai vannak mint Kína annak viszonylag sokat lehet. Szerinted honnan van a cucc a fegyverhez. Megkockáztatom, hogy amit elpukkantottak teszteknek azt Kína dobta nekik. Nem olyan rossz neki, ha kicsit óvatosabb a világ velük. Iraknak nem voltak ilyen barátai, csak a hatalmas szája. Ez nem kettõs mérce, ez egy mérce csak mindenkinek más a súlya.
A hibrid hajtásnak nem kisebb a fogyasztása hosszabb távon, mint egy ugyanolyan motorral szerelt normál autónak. Csak hogy rövidebb távon, úgy pár tíz kilométeren belül nem csak a belsõégésû motor szolgáltatja a teljesítményt, hanem az éjszaka feltöltött akku is. De ha mondjuk egy Budapest-Miskolc útról van szó, akkor már úgy Gödöllõ magasságában kifogy a szufla az akkuból, és marad a kis belsõégésû motor. Azaz felugrik a fogyasztás, és lecsökken a kocsi sebessége, mert egy ilyen nehéz dögöt nem tud egy ilyen kicsi motor hajtani(általában csak 1,4-es motort építenek be egy legalább 1,5-2 tonnás szerkezetbe). Merthogy egy hibrid autó úgy másfélszer nehezebb, mint az eredeti normál, a plusz alkatrészek miatt.
"Gondolod hogy bonyolultab 2 tekercs/ villanyomotor vagy generátor, néhány akksi egy egyszerû egyenirányító és inverter, mint 4 dugattyú jó tömítésekkel, szelepekkel, hûtõrendszerrel, fogaskerekekkel, tengelyekkel, csuklókkal, kenõrendszerrel? Hát nem hiszem"
Csakhogy a hibridben mind a kettõ benne van, ha nem tudnád. A belsõégésû motorra van kapcsolva egy generátor, amely árammal látja el az elektromos részt. Két rendszer egymás mellett, nem hogy dupla, hanem tripla meghibásodási veszély.
"nem véletlenül találsz alig néhány dízel-hidraulikus mozdonyt azt is kis teljesítményre, és jóval több dízel-elektromos nagy teljesítményût... igen azért mert az utóbbi jóval egyszerûbb és megbízhatóbb."
Más teljesítménykategória. A dízelmozdony ritkán párszor tíz kilowattos, de amelyik csak ennyit tud, az nem is hibridmeghajtású. A nagyobb teljesítményûek viszont azért azok, mert ekkora teljesítményt már jobb elektromos úton átvinni. Arról nem is beszélve, hogy az elektromos motornak sokkal jobb a vontatáshoz a fordulatszám/nyomaték karakterisztikája. Példának ott van a MÁV M61 NOHAB-ja.
Iránnal és az arab világgal nem lesz SEMMI. A legtöbb arab ugyanolyan, mint te vagy én. Irán teljesen normális állam lesz, a vezetõjük egy hülye, sok ottani utálja is. Ez van, majd elküldik és lesz egy normálisabb.
Arabok dettó. Kicsit más a jogrendszerük meg a szokásaik, de alapjába véve mindig közelebb vannak hozzánk, mint az ázsiaiak.
Személyeskedjél csak, téged minõsít. Ha az atombomba elõállítására irányuló (tagadhatatlan) Észak-koreai erõfeszítés nem ok a támadásra, akkor mi? Mindamellett, hogy az ország hadereje egy "vicc" (szerinted) és hivatalosan is hadiállapot van. Gondolom megvárják, amíg Szõulra átlõnek egy atombombát és akkor majd lesz "bizonyíték". Érdekes, hogy Irán esetében az állítólagos szándék már casus belli és azt csaholja minden médiacseléd, hogy mikor bombázzák már végre Iránt. Kettõs mérce, persze csakis az "igazságosság" jegyében.
Nem "éri meg" folytatni a koreai háborút ez a fájdalmas igazság, akár kimondjuk, akár szemérmesen elhallgatjuk.
Most pedig nézzük, hogy ma éppen mit loptak el az Igazságos Izom Tibor "barátaink", sõt "szövetségesünk"
Ilyenkor derül ki minden az elnyomó hatalomról! Ezért még jobban elnyomnak mindent és mindenkit aki informálni próbál Éljen a szólás szabadság, a szabad információ áramlás, csak nem igaz jelenleg.
igen tényleg, ugyanis az olaj túlnyomó része az autós közlekedésre megy el, eléggé gáz azt hinni hogy nem. hajónál meg külön vicc, ott még könyebb megoldani az alternatívot, mert ott hely is van sok, a teherhajóknál mehetne a reaktor is...
máskérdés, h mire az aksi elkészül meg maga a kocsi eleve..már az is szennyezi, mind1 lófax a háború a javakért és hatalomért van, mi meg minmeghalunk ennyi kész :D
A pénzéhesség a jó mértékegység ennek megállapítására.Nyugodt lehetsz, h el tudom képzelni.Mivel úgymond monopol helyzetbe vannak az olaj "lobbik", majdnem! azt csinálnak amit akarnak....A környezetnek nagyjából jót tesz a magas ár, mivel kevesebbet autózunk az egyre növekvõ autóparkkal...bár a növekedés ezt ellensúlyozza, viszont az alternatív megoldásban is van üzlet. Egyébként egy jó hibrid megoldással nem lenne probléma, jó dinamika mellett 2-3 liter fogyi nem lenne rossz.
Az exportképes mennyiséget már hívhatjuk „gazdagnak”. Az hogy van atomfegyvere, bárki szerint is csak feltételezés lehet. Igaz hogy robbantottak de valószínûbb hogy a hencegésre elment miden forrásuk, mint hogy képesek legyen ilyen technikát halmozni. Ha lenne fogalmad milyen pénz és energia kell ezekhez a célokhoz…..nem véletlen hogy kevés ország rendelkezik ilyen fegyverrel. Igen! Katonailag meg gyenge. Ez még persze nem ok egy támadásra. Kína, kapcsolódó viszonyát firtatni elég vicces. Tényleg ijesztõ ha ebben hiszel. Én csak annyit kérdeznék: A lobotómia fájdalmas?
Tényleg azt hiszitek ott a kihívás hogy milyen autóval pötyögsz le hétvégén a nagyihoz? Légi forgalom? Fapados vitorlás repcsi? Vizeken megint lesz vitorlás hajó? Olyan apróság mint a haditechnika, már ne is beszéljünk.
"Katonai ellenfélnek úgy magában a „semmi” és a „vicc” közé tehetõ." -Igazán??? Akkor csekély lenne a veszteség és az usákok pillanatok alatt gyõznének. Miért is nem teszik vagy még inkább tették már meg évekkel ezelõtt? 1. Hülyék? 2. Gyávák? 3. Esetleg talán mégse úgy van ahogy írtad? Ha viszont homokba dugom a fejem és azt mondom, hogy "nincs" nukleáris fegyvere, akkor viszont tudható, hogy fejlesztik! Ez esetben azonnal meg kellene támadni!!! Avagy Usrael nem "aggódik" emiatt a fenyegetés miatt? Úgy tûnik egyes országoknál "aggódik" más országoknál "nem aggódik"
"Ami kicsit bezavar a képbe az Kína." -amely országnak abszolúte semmi érdeke nem lenne rá, hogy bekapcsolódjon egy ilyen háborúba Észak-Korea oldalán a "fenséges" USA (a legnagyobb exportpiaca) ellenében.
nem véletlenül találsz alig néhány dízel-hidraulikus mozdonyt azt is kis teljesítményre, és jóval több dízel-elektromos nagy teljesítményût... igen azért mert az utóbbi jóval egyszerûbb és megbízhatóbb.
"Amúgy sokkal nehezebb, és bonyolultabb, mint a tisztán mechanikus." lol csak most nézem. Gondolod hogy bonyolultab 2 tekercs/ villanyomotor vagy generátor, néhány akksi egy egyszerû egyenirányító és inverter, mint 4 dugattyú jó tömítésekkel, szelepekkel, hûtõrendszerrel, fogaskerekekkel, tengelyekkel, csuklókkal, kenõrendszerrel? Hát nem hiszem.
nem tökmindegy. Mert egy kábelen kisebb a teljesítmény csökkenés mint 8 fogaskereken, 6 csuklón és 5 tengelyen, na meg egy kábel és egy elektromos motorban is "pici" kisebb a meghibásodásra képes alkatrészek száma. Na meg a regeneratív fékezés sem 0 dolog... Na meg fura módon a mai gányolt hajtásláncos hibrid autók is jóval kevesebbet fogyasztanak.
Mert talán van néhány százezer villanymozdony a néhány millió olajos cuccal ellentétben? Mert a vasúti vállalatok sokszor állami kézben vannak, és ott számít a költséghatékonyság, viszont a az adófizetõnél pont fordítva van (az államnak az a jó ha minél többet perkál az egyszerû paraszt).
Nincs mûködõ elektromos autó? LOL keress már rá erre: tesla roadster bár ezt is jelentõsen túlárazva adják(mert megtehetik, bár nem is népautónak lett csinálva). Meg volt pár éve valami japán porsche 996-ot legyorsuló 370 km/h végsebességû feltöltésenként 500 km-re képes elektromos limuzin. Kínaiaknál és indiában is gyártják az elektromos taxikat a nagyvárosokba, mert ott lassan az olajozás kárai meghaladják a hasznát.
De mondok egy furcsaságot. Dízel elektromos mozdonyoknál 50 éve megvan a normális meghajtás. A hibrid autóknál meg csak a gányolt nagyon nem hatékony marhaságok. Na ez hogy van, hogy több ezer lóerõnél sikerül, néhány tíz-nél meg nem?
Egyetértek. Én egy tûsszedõ akcióhoz hasonlítottam egy másik oldalon. A tûsszedõkkel végeznének, gond egy szál se. A tússzabadítók közül is belehalhatnak, ezzel számolnak. Ok. Na, de a túszokkal közben meg...
Gazasagilag akkor is pusztito lenne a ROK szamara egy haboru, meg ha katonailag nem is, ez a lenyeg. Ezert akarjak minden eszkozzel kerulni.
Kiveve persze, ha General Cha vezeti a koreai csapatokat, mert akkor az USA-nak is rettegnie kene: http://groups.google.com/group/soc.history.what-if/browse_frm/thread/a5efeb1920ea1a4d/7752f3f38ebe3600
Nem vonom ketsegbe tajekozottsagodat en is gyerekkorom ota foglalkozom haditechnikaval/geopolitikaval, forditottam ilyen konyvet is es cikkeket is irtam a temaban. Emlekszem az elso technothriller amit a koreai konfliktusrol olvastam (olyan 20 eve) a red phoenix volt, Larry Bond-tol, de a 38 north yankee is jo volt, Ed Ruggero-tol. Azok voltak a szep idok...
A hibrid-hajtás nem alternatívája a belsõégésû motorosnak, hanem egy változata. Amíg a belsõégésû motor látja el energiával az egész hajtásláncot, tök mindegy milyen módon viszed át a kerekekre a teljesítményt.
A hibrid legfeljebb kis energia-pótlást kap az elõre feltöltött akkujából. Amúgy sokkal nehezebb, és bonyolultabb, mint a tisztán mechanikus. És a környezetkímélõ hatásáról sem vagyok igazán meggyõzõdve. Mivel az akkukat, a plusz villanymotort is elõ kell valahogy állítani.,
Ez nem teljesen igaz. Max. a rakétás és rakéta póthajátsúak számára és akkor is "csak" a város perem kerületei. Persze ez is pont elég ahhoz, hogy egy hábprú kezdetén 4-5 számjeggyel leírható mérhetû civil halott és sebesültet lehessen összehozni.
A linket ismerem, de azért köszi. :)
(A FreeFalcon 5.5 szimulátorhoz új hadjáratot és egyebeket készítek. Korea a fõ helyszíne a játéknak, ennélfogva viszonylag jó képet alkottam az elmúlt 3 évben arról, hogy mi ott a helyzet nagyvonalakban.)
Maximalisan tisztaban vagyok a felek hadviselo kepessegeivel. Viszont a foldrajzzal is es Soeul az eszak koreai csoves tuzerseg kozvetlen hatotavolsagan belul van. Akarmennyire is kozepkorinak tunik a DPRK felszerelese, arra eleg, hogy gazdasagilag foldrekenyszeritse a ROK-t. Nem vitatom, hogy egy konvencionalis haborut nem tudnanak megnyerni, de nem is ez a celjuk. Ajanlom figyelmedbe ezt a tanulmanyt: http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?162240-Bluffer-s-Guide-North-Korea-strikes!-%282009%29 Nagyon szinvonalas es atfogo! Meg fogod erteni mire gondolok.
Ami rendelkezésükre állt azt kb ott el is sütötték. Gyakorlatilag, lehetetlen hogy önerõbõl fegyverkezzenek. Amit meg Õk állítanak… :) De legyen, 2-3 még lehet a polcon. Reméljük úgy mûködik mint a hordozó rakéta.
A észak-koreai haderõ kb. a 30-50 évvel ezelõtti szinten tanyázik nagy átlagban. A légierõ lassan már mennyiségileg sem éri el önmagában a déliek légierejét. Azt, hogy a légierõ milyen mészárlásra képes egy hagyományos háborúban, azt a Sivatagi Vihar alatt láttuk. Na, az a '80-as évek eszközeivel volt. A RoKAF és a jenkik "picit" túl vannak azon a szinten...
Szárazföldi erõknél dettó ugyanez a helyzet. 40-50 éves vackokkal bír észak. Délen meg a világ legmodernebb harckocsijai között számontartott K1(A1) van elég nagy mennyiségben + a K2 gyártása is folyamatban van. Ha ne részletezzem, hogy milyen csúcstechnikás csapatlégvédelem, páncélelhárítás, stb. van.
Ez csak azt jelenti, hogy ha van is bármit fel tud robbantani, amit Észak-Koreában van. Megfelelõ hordozóeszköze nem igen van. Ha van pár miniatürizált ilyenje azt nem lehet olyan rakétára tenni, ami többnyire nem mûködik...
Nincs atomfegyverük? Akkor Észak-Korea biztosan az élelmiszertartalékaival robbantott fel egy fél hegyet 1-2 éve, és az akciós sajtos stanglijaival fenyegetõzik egyfolytában. Azért ne legyünk már ennyire vakok, ha lehet. Katonai szempontból meg nem túl szerencsés egy ilyen elvakult komcsi országot betámadni, ezek egyáltalán nem riadnak vissza a konfliktustól. Évek óta hangoztatják, hogy mennyire lenézik a nyugatot, és nem félnek senkitõl. Csúnya dolog származna belõle, egy fél második Vietnám is akár. Arról nem is beszélve, hogy a környéken mit reagálnának a többiek. Nem véletlen, hogy régóta kényes téma ez az ország.
"elenleg a belsõ égésû motoroknak nem igazán van vetélytársa és ennek mûszkai oka van."
Van vetelytarsa, a szenhidrogenekkel uzemelo elektromos hajtaslanc (generator-aksi-motor), azaz a hibrid jarmuvek. A szenhidrogen pedig barmi lehet, akar vizbol es legkori szendioxidbol nuklearis energiaval eloallitott metan is. Onnantol, hogy valaki epit egy ilyen uzemanyag gyarat mar rogton van vetelytarsa a koolajnak es a foldgaznak. Arrol nem beszelve, hogy a mostani jarmuvek csak minimalis (vagy semmilyen) atalakitast igenyelnek es a megoldas teljesen szen szemleges, mert a folyamatbol csak annyi szendioxid kerulhet a legkorbe amennyit kivontak az eloallitas soran. Bizonyos koolajar folott meg olcsobb is lenne, mint kulso forrasbol megvenni az olajat. Ehhez az olajarhoz nagyon kozel vagyunk. A technika nagyon regen megvan, mert a legtobb amerikai vasuti dieselmozdony mar a masodik vilaghaboru vege ota elektromos hajtaslancot hasznal. Ha az aksikat kihagyjuk a rendszerbol, meg akkor is jobb egy generatoros villanymotoros rendszer, mert a generatort hajto motor mindig idealis fordulatszamon jarhat, a villanymotornak pedig allo helyzetbol is maximalis a nyomateka. Lassan mar 100 eves technikarol van szo...
ps: Ha az atomenergia valakinek nem tetszik, akkor stirling generatoros naperomuveket is hasznalhat. Ha uzemanyagot allitanak elo, akkor az energia tartalyokban tarolhato, tehat nem szamit ha nem egyenletes a napsutes. A stirling generatorok pedig nagyon olcsoak, mivel gyakorlatilag viktorianus eszkozokkel is eloallithatoak es a napelemekkel ellentetben az eloallitasuk teljesen kornyezetbarat technologia.
Közelsem kell annyi idõ.. Csak kérlek szépen az olaj-lobby teljesen elnyomja az alternatívot mert ebbe van a pénz.... Már vagy 10 éve lehetne elektromos autókkal menni, meg az energia 70-80%-át kiváltani alternatívval, csak inkább lefizetik az adott feltalálót nem kis öszeggel és így neki is jobban megéri, hogy még tolja el 40 évvel a "feltalálását".... Errõl nem 1 dokumentum film készült..
Ha lenne egy háború észak-korea és a "nyugati világ" (értitek, kikre gondolok) között, akkor ÉK ijedne meg a legjobban. Nem baj, dzsunkaflotta erõs, meg a hordozórakétákkal majd fürtökben lövik át a kis koreaiakat japánba :D
Ez az amerikai háború meg teljesen egyértelmû, a fegyverlobbi teszi (sztem az olaj másodlagos, nem az a döntõ tény). Az amerikaiakat nem utálom, de a külpolitikájukat igen.
Mondjuk kíváncsi lennék, hogy ha a jenkiket támadnák, ugyanígy sírnátok-e, hogy ártatlan emberek hullanak. Vagy akkor menne hogy "megérdemelték"?
Ja és 9/11 nem volt belsõ munka, sokkal olcsóbban meg lehett volna oldani. Irakban a nagykövetség elõtt robbantanak, meghal pár amerikai diplomata, lelõnek pár katonát, kicsit "vacilálnak" hogy most mi legyen majd mennek "demokráciát szolgáltatni". Teljesen felesleges fél NYC-t lerombolni...
Jaj ne kiderült hogy Sgt. Jumper "SUpakilla" Yoe megöld 8 falut, és ilyenkor berelni kell.
Nuklearis fegyvere tenyleg van az Eszakiaknak. Ami miatt viszont nagy katonai fenyegetest jelent, az a lakossag eros militarizaltsaga es fanatizmusa, nem technikai felszereltsege. Kis esellyel adnak meg magukat a megszallo csapatoknak, inkabb a vegsokig harcolnanak. Ami a legnagyobb problema, hogy Soeul nagyon kozel fekszik a hatarhoz es a DPRK tuzersege teljesen be tudja loni, mig egy szarazfoldi offenziva soran nem lehetne megallitani az eszaki zerg rush modszeru eroket, mielott elfoglalnak. Figyelembe veve, hogy a ROK gazdasagnak mekkora reszet adja a fovaros es tersege egy ilyen pusztitas utan szinte nullara irna magat a deli gazdasag. Mar tervek is voltak, hogy delre koltoztetik a teljes metropolitan area-t, viszont ez is hatalmas gazdasagi terhekkel jarna. Ez a nagy dilemma.
Észak-Korea ásványkincsekben pont gazdag,de nem baj, nem kell értened hozzá. Atomfegyvere nincs de tippnek jó. Katonai ellenfélnek úgy magában a „semmi” és a „vicc” közé tehetõ. Ha - mindent lehet- kb 3 hét alatt elhullanának…pl éhen. Ami kicsit bezavar a képbe az Kína. Remélem érted
A pénz nem változtatja meg a fizikát. Jelenleg a belsõ égésû motoroknak nem igazán van vetélytársa és ennek mûszkai oka van.
Árulja már el valaki, hogy miért gonolja sok elmeroggyant azt, hogy a technika fejlesztésnek gátat lehet vetni? Miért van akkor 300km/h-val száguldó elektromos vasút meg MAGLEV meg repülõ? Miért is nem nyírták ki az akkor kõkazdag széngyárosok a villanyvonatot, a léghajósok a repülõt és a mai vonatosok a MAGLEV gyártókat? Eh...
A Knorr-Bremze régen gõzmozdonyokhoz gyárott mindenféle szelepeket és szerelvényeket. Ma meg autó fékrendszer elemeket. Mindkettõbõl jól él. Ha lenne mûködõ és olcsóbb elektromos autó, akkor valamelyik mogul elsõnek gyártaná, mert miért adná el azt, amin kevesebb a haszna, ha van jobb?
Sorry, hogy a star wars utalast nem ertetted, remeltem, hogy egy ilyen forumon azert fogekonyabbak ra az emberek. Fenntartom viszont, hogy egy nagy demagogia maszlag az egesz amit irtal, de mivel nem kivanok most az egesszevel vitatkozni, ezert csak egy dolgot kerek: Nevezz meg legyszives olyan haborukat a masodik vilaghaboru ota, amikor az USA kizarolag a sajat olajkeszletei gyarapitasaert harcolt! Na jo, meg egy, hany HABORUT(!) kezdemenyezett Izrael a megalakulasa ota?
Szeretem az ilyen "angolul beköpöm a frankót" stílusú egyedeket, maximális értelmes tükröz. Ha kicsit utánajársz .s nem szennymédiából tájékozódsz könnyû rájönni nem írtam hülyeséget
Azt az országot, amelyik tényleg fenyegeti a szomszédját, tényleg vannak tömegpusztító fegyverei és atombombája (amivel nap mint nap fenyegeti a is világot), amit tényleg egy eszelõs diktátor irányít és éppen a középhatótávolságú rakétáit fejleszti, nos azt a hatalmat miért nem támadja meg a "bátor", "hõs", "igazságos", stb, stb, blabla Egybesült Állatok? Lehetne oda is "exportálni a demokráciát", nemdebár "kedves" kis dzsíájdzsók? Vagy talán fostok szemtõl szemben harcolni igazi ellenféllel? Csak asszonyokra, gyerekekre, meg hegyi birkapásztorokra van bátorságotok lõni? Természetesen Észak-Koreáról van szó...
Nem gazdag a föld méhe ásványkincsekben Észak-Korea alatt és nincs ott olaj...talán ez lehet a baj. "Nem éri meg" ott "terjeszteni" az úgynevezett "demokráciátokat"!
"Emberiesség", "humanizmus", "demokrácia", "szólásszabadság", "nemzetközi jog", stb, stb,stb... mind-mind csak egy hazugság-folyam részei, amiket azért emlegetnek a "jóságos" nagyhatalmak, hogy elmagyarázzák az agymosott tömegeiknek, hogy mások értékeit ellopni miért is "jogszerû". A fenti fogalmakat pedig úgy értelmezik, ahogyan éppen pillanatnyilag nekik jólesik és erre mondják, hogy "igazságos".
Az egy négyzetméterre esõ háborús bûnösök aránya a Fehér Házban a legnagyobb
Az árat a piac állapítja meg..mint az köztudott. Mennyire lehet drága? Örülj hogy el sem tudod képzelni. Az hogy találj egy alternatív megoldást, jó ötlet hajrá! Ha ma leteszel az asztalra egy életképes motort alig kell 30-40 év egy közepes átálláshoz. Addig még kell az olaj.
Múltkor azt mondta a Obama bácsi hogy majd akkor lesz béke ha gyõztek és akkor majd hazajönnek a népségek, még csak a szeme se rebbent senkinek, a Nobel díjat meg már említettétek, tehát nem értem, még ezek ellenére sem nem mernek nyílt kártyákkal játszani? Már rég le vannak butítva annyira népek hogy teljesen mindegy mit kavarnak, le se sajnálja senki
és ezt az "senki nem akar 1000 ft-ot fizetni az olajért ugye?" zászlót sem uncsi lengetni? Soha nem kellene az üzemanyagért ennyit fizetni.Mert miért is?Ki állapítja meg pontosan az árát? A háttér technika, és a megtérülési idõt?Ki-mit-hogyan állapít meg?Ugye,ugye...És az alternatív energiák ellehetetlenítése az olaj-lobbi által...Meg lehet oldani, egy egységes normál árat, ami majdnem mindenkinek jó, ráadásul alternatív hajtással egybevéve.. Szóval, szépen lassan fektethetnének be az olajosok is az alternatív hajtásba, és akkor a jövõben ugyanúgy lenne pénzük belõle..Mert a kocsi az fogy egyre több van, és egyre jobban szennyezi a környezetet is. Amcsik meg monnyanak le, aki azt hiszi, h a békéért "harcol" tök véletlenül a keleti országoban, az vagy 3 éves, vagy megrekett a fejlõdésben a piciagya.
"helikopterrõl leadott géppuskasorozattal" Az M230-ast nem neveznem geppuskanak. Az mar erosen a gepagyu kategoriaba tartozik.
@asperot: "Ezt az olaj zászlót nem uncsi lengetni? Fõleg mikor mi is azon az oldalon állunk. Mert itt ugyan jár a szája mindenkinek de 900Ft-t nem akar fizetni a kutakon."
Nem uncsi, mert ha nem lenne olajlobbi akkor már rég lenne más alternatív és gazdaságosabb energiafajta az autók motorjához. Ha az évi ~750milliárd dollárnyi USA általi hadikiadások csak tizedét erre fordítanák, már 20 éve nem benzinnel menne az autó.
Amúgy nyelvtanilag hibás a cikk címe...
A béke nobel-díjas Obama a kegyetlenkedõ katonák ellen mikor indít büntetõeljárást? Érdekes de nekem az jutott eszembe hogy Hitler is az év embere volt 1936-ban, aztán gyorsan kimutatta a foga fehérjét. az öreg vs fiatal vitába annyit, hogy a fiatal demokráciában tanulta a történelmet, az öreg meg a kommunizmusban, le lehet vonni a megfelelõ következtetéseket.
Ezt az olaj zászlót nem uncsi lengetni? Fõleg mikor mi is azon az oldalon állunk. Mert itt ugyan jár a szája mindenkinek de 900Ft-t nem akar fizetni a kutakon. Annyi azért megmaradt kérdésnek: amcsik hány országot támadott meg az olajért? ? Ha már ekkora biznisz szerintetek.
Jézusom...Bulizósfiatal? Az amcsik nem azért küldenek katonákat mindenfelé mert békét akarnak,mindenhol meg van rá az indok. Irakba az olaj miatt vonultak ki, afganisztánba pedig az ásványok miatt... És igen a következõ célpont Irán a földgáz készletek miatt (+ mivel amerikát a cionista zsidók irányítják így persze hogy az izraeli terrorállam mellé áll).... A legszebb az egészben hogy ha bármi kitör mi is célpontok vagyunk iránnak a mocskos cionisták miatt... Hál istennek viszont egyre több ország ébred rá,nem Irán a veszélyforrás,hanem Izrael...
Afganisztánban az ásványkincsek miatt, Irakban az olaj miatt vannak ott a jenkik.
jaj kis butusok :) Azt ne feledjük már hogy az amerikai befektetõk részesedése az ottani olajból 74%-al nõt még a térségben is több mint 40% ez a növekedés akkor mirõl is szólt ez a háború? Hol is vannak azok a tömegpusztító fegyverek? Meg akkor hogy is volt az a szeptember 11 ? Na ugye ugye kezd derengeni.
Irak már alig várja, hogy végre szabadon beindulhasson egy jó polgárháború. Baathisták nosztalgiáznának egy jót, és vezetnék az országot. Szunniták és Síiták közt úgy is állandó a béke. Kurdok már megszokták hogy nem élnek sokáig, és a környezõ országoknak is úgy hiányzik pár meglepi hadosztály ami Irakból néha átszédült. Köcsög amcsik meg elrontanak mindent. Menjenek haza! :)
Szerencsétlen katonát mit össze kínozhatják a nagy demokrácia és szabadság harcosai. :(
gombabácsi: Igen, mert nyilván az amerikai invázió aztán megoldás volt a problémára. Õk leölték a maradékot is, kifosztották az országot, majd otthagyták nekik a "demokráciát".
"Valós a kockázata annak, hogy amerikai életek veszélybe kerüljenek" - Hogy húzna rád a f***** a Jóisten: a megszállt és letiport Afganisztán meg Irak lakosságára meg nem pont a ti ottlétetek jelent veszélyt, Te ártatlanok legyilkolója? Amerika életek... talán hazamehetnétek a fenébe és akkor nem kerülnétek veszélybe, megszállók. Hogy is mondta a drága Kuncze Gábor ÚR, mikor Révész Máriuszt félholtra verték a tüntetés után a rendõrállatok: "Minek ment oda? Én nem voltam ott, nem is lett semmi bajom" Így-így!
Majd jönnek sokan facebookon és lájkolják a „Free Wikileaks” és belépnek a Club Lobotomy-ba.